Saturday, October 10, 2015

Kalau urus telus apehal lum settle. .tolong jawab sikit

Jika kerajaan dalam keadaan benar dan betul kenapa selepas hampir setahun isu 1MDB Dan 2.6B masih belum selesai malah semakin bertambah dengan pendedahan demi pendedahan hingga melibatkan kenyataan dari Raja Dan Sultan Melayu dan yang terbaharu dari Gabenor Negara sendiri.

Jika semua itu fitnah, kenapa tangkapan mesti berpilih dan orang seperti Tun Dr Mahathir masih bebas dan berulangkali membuat tuduhan kepada Najib secara terangan.

Tindakan PDRM ke atas mereka yang mengadu dan membuat laporan menjadikan KPN seolah sedang menerima tekanan atau turut terlibat. Persepsi ini perlu cepat dikikis untuk rakyat kembali memberi keyakinan kepada  PDRM menegakan undang-undang.


3 comments:

  1. RAKYAT DAH JELAK DENGAN SEGALA MACAM WAYANG KULIT INI....KERANA LAPARKAN KUASA, SEMUA AKAN HANCUR DAN CINA TEPUK TANGAN MELIHAT MELAYU MEREMPAT DI TANAH AIR SENDIRI.

    ReplyDelete
  2. pada yg membahaskan isu 1mdb jelas harta yg ada aset2 IPP dan tanah milek kerajaan yg akan dijual menutup hutang2 berbilion dinamakan program rasionalisasi, isu derma 2.6b dah confirm masuk account najib, jejak2 wang ini bersepah dlm perbankan antarabangsa menanti dibuktikan secara telus, dalam negara jejak2 ini cuba dipadamkan sambil melengahkan siasatan, berpesan pada yg terlibat bahawa tipudaya Allah swt lagi hebat, tak tercapai ilmu inioleh makhluk2 ciptaanNya.

    kepada yg menzahirkan tindakan mengunakan kuasa eksekutif prerogatif sila perhalusi firman Allah swt menerusi Surah Ar-Rum menceritakan hikmah2 perjalanan hidup dimasa hadapan dgn pelbagai perumpamaan, sebagai contoh kita rujuk Ar-Rum ayat 30.7 yg maksud terjemahannya : "Mereka hanya mengetahui pekara yg zahir nyata dari kehidupan dunia sahaja, dan mereka tidak pernah ingin hendak megambil tahu tentang hari akhirat"

    dari jerubu yg melanda hasil dari kealpaan manusia, secara jelas Allah swt memberi petunjuk kerosakan didunia datang dari perbuatan manusia, panduan dgn signal yg jelas lansung tak mahu diambil iktibar mereka yg bersongkol dlm isu ini, barangkall mereka ada jawapan istimewa tersimpan dlm benak fikiran untuk melepaskan diri dihari pembalasan nanti.

    ReplyDelete
  3. Meluat la tgk muka 2 hippo Jibby & Rosy tu...kalau ada tersiar kt TV, cepat2 wa tukar chanel...skrg nie tinggal BNM je yg bole amik tindakan mengikut kuasa yg diorg ada...SPRM, PDRM & Peguam Negara dh kena bomoh.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...