Monday, October 5, 2015

Mahathir, next !!!?

Sebaik sahaja Ling liong sik bakal disaman oleh Najib.

Semua tertumpu kepada Nasib Tun Dr Mahathir Mohamad...
Didesak berundur...
Disaman...
Dipecat...
Ditangkap...
Disiasat...
DiSosma...
Dipenjarakan...

Tun seperti telah bersedia dengan semua perkara itu....
Sedangkan Najib "berundur" sahaja tidak sanggup.

Memang tepatlah Tun Dr Mahathir digelar Negarawan kerana berani dan takutnya, senang dan susahnya, hidup dan matinya kerana rakyat.

Sudah tentu Tun tidak lakukan semua itu untuk dipuji, untuk kembali menjadi PM, untuk membolot harta negara.
Dan paling tentu jasanya tidaklah perlu rakyat atau mana-mana individu untuk menghulurkan simpati atau derma.

Yang penting, perjuangan diteruskan.

12 comments:

  1. pagi tadi secara tiba tiba harga saham naik ketika diniagakan, RM pun nain skit, mengapa ya. mungkinkah selepas tun m berbicara disabah atau selepas najib berucap di PBB atau mungkin selepas berita najib letak jawatan dan Zahid naik sebagai PM. rasa semua nya tidak mengikut cakapan penganalisis ekonomi ia kerana peratus pengangguran di amerika naik dan amerika tidak dapat menaikan kadar faedah nya. kesimpulan nya kita telah di tipu selama ini oleh tun m kata beliau kalau najib letak jawatan ekonomi malaysia pulih. renung renungkan.

    ReplyDelete
  2. Perjuangan apa....Taik Kucing....semua atas perasaan hasad dengki dan memenohi hajat diri sendiri......memang mudah lupa orang tua ini macam perbicaraan Ling liong Sik,dia kata tak ingat apa yang berlaku.Kejapo 42 bilion,kejap 27 bilion dan seterusnya tak hilang langsong.Tanya pasal Perwaja...tak jawab,tanya pasal Kes FOREX hilang 30 bil...tak jawab.kes MAS ..Tajudfdin Ramli...membisu,Kes PETRONAS bail out Mirzan.....kelu,Mohkzani bilionaire sekelip mata....senyap.
    Orang tak nak ambil tindakan pada dia pasal hormat dia dah tua dan kalau disabit kesalahan pun Hakim tak sampai hati nak jatuhkan hukuman
    Sekarang ini orang dah jemu hanya dengar dan lihat sahaja beliau membuat statements yang sama berulang kali.dah nak masuk 9 bulan dah sampai mintak SOS pada pehak luar negara.......jilat kahak sendiri.

    ReplyDelete
  3. Jasa Najib yang paling tersohor dan terpaksa ditanggung oleh kerajaan (rakyat) apabila beliau telah tiada atau tidak lagi pegang jawatan PM :-

    - 1MDB = RM 42 bllion (hutang)

    - SRC(anak syarikat 1MDB) = RM 4 billion (hutang)

    - PSI = RM 27 billion (hutang)

    - KWAP = RM 4 billion (hutang)

    - PETRONAS = RM 37 billion ( rugi dan lesap kerana pelaburan carigali di canada dibatal dan ditamatkan)

    Jumlah semua = RM 114 bllion tanggungan yang terpaksa dibayar oleh kerajaan. Ini tidak termasuk kerugian ratusan juta pelaburan boros dibuat oleh beberapa GLC diluar negara yang hanya dibuat untuk komisen pihak najib dan akhirnya rugi contoh felda melabur di london pihak Mara melabur di Australia dan lain lain lagi yang merugikan .
    Semua perbelanjaan diatas bukan merupakan suntikan untuk kemajuan ekonomi dan pembangunan rakyat tapi merupakan bocoran wang tempatan keluar negara dan salah satu sebab nilai ringgit merosot dosamping sentimen pasaran yang merosot keatas kepimpinan najib .Ini dalam tempoh cuma 6 tahun saja.

    Berbeza dengan Tun M sepanjang 22 tahun memang benar seperti dikatakan oleh WSJ yang Tun M telah menghabiskan hampir RM 240 billion tetapi semua wang tersebut digunakan untuk pembangunan negara dan rakyat disamping mengujudkan banyak GLC demi mencari dana pendapatan untuk hasil kerajaan melalui cukai supaya kerajaan tak payak kenakan cukai tambah kepada rakyat untuk cari hasil . Dengan keujudan GLC ini lah merupakan harta tinggalan Tun M yang menjadi rebutan semua parti politik negara kerana ahli politik boleh dilantik sebagai lembaga pengarah yang lumanyan disamping berebut jawatan menteri boleh buat projek(semua ahli politik sama saja) . Yang paling berbezanya antara Najib dan Tun M serta lain lain PM terdahulu ialah wang RM 2.6 billion masuk akaun pribadi Najib , Tun M dan lain lain PM tak ada pun buat perkara macam ini sungguh memalukan.


    ReplyDelete
  4. Tak nampak pulak kenapa harus Tun jadi "next". Pada saya apa yang cakap Tun itu satu kebenaran melainkan kalau dapat dibuktikan sebaliknya. Kalau didapati fitnah eloklah diheret ke mahkamah, tapi kalau nak dilekatkan dengan hasutan dan diletakjan bawah SOSMA rasanya tak relevan.

    ReplyDelete
  5. siapa disaman(kenapa?) dan siapa menyaman(kenapa?)

    senario baru atau recycle spech

    siapa memfitnah? dan siapa kena fitnah?

    siapa jadi umpan dan siapa jadi perangkap

    sejak balik dari UN , semakin bersemangat sil najib, memang cekap perunding APCO mengatur seluruh langkah2 keterampilan najib dalam menyampaikan hujah2 sehingga musuh2 Islam menerima pandangan najib dgn bersopan dan berlapang dada, amat hebat najib, setiap langkah diatur APCO penuh berhemah sehingga sampai bersalaman dgn netanyahu dgn senyum ramah, najib kata ini semua secara kebetulan sahaja, mungkin najib tersesat di UN, dalam gambar gogle netanyahu dikelilingi bodyguard zoinis dan najib kesaorangan, kena bersangkabaik dgn najib atas kesesatannya.

    di Malaysia najib mana boleh sesat, semua jalan penyelesaian dia tahu, namun kita tunggu 7 hari siapa sebenarnya yg masuk perangkap.

    ReplyDelete
  6. Apa la jasa Tun Mamak 22 tahun jcdi PM....... org melayu dah maju ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa saya mula berhijrah ke negara ini pd pertengahan 70an, keadaan negara & bumiputera masih mundur & miskin di segi pendapatan, pendidikan, perumahan & kemudahan asas. Perkhidmatan jabatan2 negara lembab kerana terlalu banyak birokrasi. Contoh...nak hidupkan semula lesen nemandu pun kita kena ambil cuti 1 hari. Perubahan mula berlaku sejak Tun M ambil alih pemerintahan. Dalam masa 5 tahun pemerintahannya, waktu gmt, landskap, infrastruktur, atktiviti ekonomi, pelaburan asing, pengilangan, peluang pekerjaan, sekolah vokesyenal, pusat latihan kemahiran dll tumbuh dgn pesat.

      Berapa ribu peluang pekerjaan 1mdb cetusan Najib cipta untuk anak2 muda kits.....??????

      Delete
  7. Mengikut Bung Mukhtar, TDM dah terdesak.
    Tak tahulah pulak apa yang terdesaknya?

    ReplyDelete
  8. Yessss.
    Bukan macam bacul....lari ikut pintu belakang.

    ReplyDelete
  9. Sapa eh......Khairuddin belaci TDM ........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pling xde si khairudin berani sehingga di tgkp di bwh rosma...ehh slh sosma...awk plk ade berani kerrr

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...