Friday, October 16, 2015

PEMAKAN DEDAK... antara soglap dan derma

Usia tua dan sisa hidup antara perjuangan atau pengkhianatan kepada amanah rakyat.
Itulah bezanya samada pemimpin ikhlas atau pendusta.
Samada halal dan berkat atau sekadar sama dengan si pemakan dedak....


Shahril, antara yang sengaja keliru antara "songlap" dan "derma"....


Muka baru yang ditonjolkan di peringkat Persekutuan...
Bakal Timbalan Menteri.
Pengerusi PAC yang baru.

ex Pengerusi yang lepas dah dapat habuan. Dari bijak berhujah sekarang dah jadi lembu bisu.



Ini lu fikir sendiri.... agenda jahat sebab anda orang jahat juga !!!
Kalau dulu PM Malaysia difitnah, rakyat bangun menentang dan membela...sekarang ini, terpaksalah telan kenyataan.. 
Berlaku depan mata takkan nak kata fitnah? Bukan bangkai nyamuk boleh kaberap.....bangkai gajah beb !!


18 comments:

  1. Kluang diamond....anda tak faham.

    Setiap bahagian UMNO memang mendapat dana dari UMNO pusat (secara tak langsung dari Presiden Umno- tapi bukan duit Presiden-ianya duit parti)

    Duit ni di digunakan untuk aktiviti parti dan membantu rakyat di kawasan mereka...


    ReplyDelete
    Replies
    1. KD bukan tak faham, tapi dia degil. Misimya ialah najib mesti..eh, wajib turun. Waima dgn apa kos dgn apa cara. Itulah sebabnya mana2 menteri, timbalan menteri, ketua bhgn umno atau rakyat yg sokong najib digelar pemakan dedak. KD nak mewujudkan satu persepsi bahawa mana2 individu yang tidak benci najib dianggap sebagai pemakan suap. Siapa yang tidak benci kpd najib adalah orang jahat, orang yang tiada akal dan tiada otak.Tak mustahil jika istilah pemakan dedak tidak berjaya, KD akan gunakan pula istilah 'pemakan tahi'.
      Ini semua wujud kerana ada seketul darah beku dalam diri KD yg beransur gelap, tidak boleh terima perbezaan pendapat. Misinya Najib Wajib Turun...

      Delete
    2. Masalahnye tak pernah ada pembentangan pada ahli umno.

      Delete
    3. Cuma nak tau dari sumber mana duit yang dia dapat tuh. Kalau dah keruh dihulu maka keruh jugalah dimuara.

      Delete
    4. kena la sebut duit dari umno pusat. kalu sebut duit presiden beri, nampak macam duit poket presiden. beri la bukti duit tu masuk akaun umno bahagian. maka orang pun tak buruk sangka kat presiden. tunjuk pulak dah dibentang dalam mesyuarat agung umno bahagian duit sejuta tu. ada penyata kira2 kewangan. bersih nama presiden ahjibgor. sekarang semua tu tak ada. kosong kosong kosong. dengar sahaja, tapi mata tak melihat ke mana wang tu pigi.

      Delete
    5. Anon 4.13 dengan kenyataan kamu telah mengesahkan bahawa kita mempunyai PM dan presiden UMNO paling korup , tak beramanah dan celaka kepada rakyat . kerana sah dengan wang RM 2.6 billion yang ada dalam akaun PM lanun ini bukan untuk umno kerana duit dalam milik najib bukan dalam milik umno apatah lagi dari dalam akaun umno ,kerana itu semua MKT umno dan timbalan presiden umno tak tahu langsung pasal duit berbillion billion ini , yang derma tu cuma auta ingat rakyat bahalol macam anon 4.13 dan 5.17.ini bukan pasal seketul darah yang gelap ini pasal perjuangan menentang penyelewengan yang dikira wajib disisi agama islam kerana penyelewengan ini adalah mungkar besar.

      Delete
    6. Masaalahnya dia ckp dpt duit dr Najib... Bukan dari umno pusat...umno tu Najib punya ke...sian ahli akar umbi...bermati an menyokong pemimpim atasan Yg senang lenang pemimpin....

      Delete
    7. Tidak semua ketua bahagian yang dapat seketul rm 1 juta, siap pilih bulu bagi duit sumbangan. Jika dah bagi duit semua bahagian berapa bakinya dari 2.6 billion. Duit derma tak kan buat harta kot. Itu sahaja orang pertikai.

      Delete
  2. Baru2 ini sy dkejutkan dgn bayaran balik cukai pndapatan berjum RM34,000 krana tdk mnyangka terdapat lebihan dlm perkiraan cukai sykt milik sendiri bg tahun 2014.Alhamdulillah dlm keadaan ekonomi skrng jum trsebut dpt mringankan perbelanjaan keperluan rum.Stlah membelanjakan utk berbagai tujuan dari barang2 dapor,bil2 air,api,telefon,cukai taksiran,cukai tanah,insuran anak2,kerita dan road tax ,perbelanjaan balik kg merayakan aidil adha dll baru lah sedar bahwa jum RM34000 yg kononnya besar hanya bertahan dlm tempoh 1 minggu sahaja.Benar2 terasa bahawa nilai ringgit skarang tdk lah sebesar mana.Kalau jum RM34000 hanya selesai dalam tempoh 1 minggu utk mbuat pelbagai bayaran dalam 1 kluarga kecil jadi apalah sangat kalau 1 Bahagian Umno diberikan RM 1j utk dbelanjakan bg melaksanakan berbagai program rakyat di satu2 kawasan.

    ReplyDelete
  3. Awat dia tak cakap awal2, bila dihebohkan baru nak cerita out duit songlap atau duit derma, kalau tidak raayat langsung tak tau dia Taman duit Tue dalam account dia. RAAYAT BUKAN BODOH MACAM HANG, bangalow (Ahmad Nisfu yang cakap, cuma pinjam ayat dia bangalow).

    ReplyDelete
  4. Awat dia tak cakap awal2, bila dihebohkan baru nak cerita out duit songlap atau duit derma, kalau tidak raayat langsung tak tau dia Taman duit Tue dalam account dia. RAAYAT BUKAN BODOH MACAM HANG, bangalow (Ahmad Nisfu yang cakap, cuma pinjam ayat dia bahalol).

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya sangat malu untuk menyokong seorang PM yang lemah, yang tidak dapat menyelesaikan isu 1MDB walaupun dah hampir bertahun.
    Paling malu bila semua saolan dan permasalahan negara tidak dijawab sendiri oleh Najib.
    Paling-paling malu kerana suah tidak berani mengadakan PC dua hala.
    Paling-paling tak senonoh bila secara kebetulan semua Menteri dan Pemimpin UMNO ada urusan masing-masing sehingga tidak dapat menghadiri Majlis Perkahwinan anak Shafie Apdal - ketakutan mengatasi kematangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. periuk nasik kena jaga bro kluang...berlakon movie jadi Kluangman pun belum tentu hidup senang...

      Delete
  6. Kalau cara yg betul untuk dicari buat dana parti tu ok la jugak..rakyat boleh terima..."saya tak pernah guna duit itu untuk kegunaan peribadi....". Mula mula tak mengaku duit masuk akaun..Kenapa takde sesape nak cek duit 2juta yg di-uar-uarkan masuk akaun nyonya Mansor? Mana anak tiri dapat duit buat movie?.. Tak dapat attack suami, try cara lain..jangan buang masa sgt dengan Jibby ni..thanks

    ReplyDelete
  7. UMNO DULU LAIN, UMNO SEKARANG LAIN.
    DULU HORMAT PEMIMPIN.
    SEKARANG TAKUT PEMIMPIN.
    MAKI DAN KUTUK PEMIMPIN MELAUI MEIA SAHAJA... TERBUKTI DAH.

    ReplyDelete
  8. Woi kd, apa pasal blog pro najib dah stop open komen? Nk komen pn tk lepas, tah apa yg ditakotkn

    ReplyDelete
  9. PEMAKAN DEDAK NI BERIA IA MEMPERTAHANKAN 1MDB PASAL APA.. PENYAMUN PENYAMUN DAH LARU KELUAR NEGARA DENGAN HARTA RAKYAT MALAYSIA ...KAMU DISINI DAPAT APA .. DAPEK REMAH YO LHA,,

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...