Google+ Followers

Tuesday, May 1, 2018

CERITA KARUT MARUT, MIMPI DAN CIRI CIRI AYAH PIN DAH MULA KELUAR, PETANDA PARTI DAH NAK LINGKUP PRU14..

Lepas ni perintah negara pun ikut mimpi.. 
Kabinet mimpi.. 
Malaysia Darul Mimpi.. 


28 comments:

  1. So.. ape isu? Fokus kekuatan sendiri utk menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isunya ramai sangat mangkuk hayun yang percaya benda-benda in semua.
      Bila la umat Melayu in nak maju agaknya.

      Delete
    2. Tak ada isu, cuma minta lingkup cepat sikit, perosak ugama dan bangsa.

      Delete
    3. tak kena langsung doa sebegitu kd. itu doa yang tak sesuai kpd sistem yang kita amalkan. nak kalahkan pihak lawan, buatlah secara berdepan. menuduh pihak lawan perosak agama dan bangsa tu berat sangat. orang lain tidak baik pada pandangan kita, adakah kita rasa diri kita ni terlalu baik berbanding orang lain? jangan nanti kerana kita riak, ujub dan takbur, kita pulak yang akan terhukum. sekadar mengingatkan kepada yang mahu menerima peringatan. kalau rasa diri tu besar sangat, carilah alasan-alasan lain untuk terus membidas dan mendoakan kejahanaman pihak lain. sendiripun bukan budak-budak yang tak ada akal.

      Delete
    4. Kene stepek kikiki

      Delete
  2. Tinggal berapa hari je lg puak2 pendukung lgbt komunise anti hadis syiah nk terkinja kinja.10/5 senyap la semua termasuk blog ni ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 757
      Yg dukung konunis P2P bukan G2G. ko pun tahu siapa.
      Usah la nalu dipu mengaku ,wahai saudaraku yg budiman bestari.

      Delete
    2. Sekali bah, pantai pun turut berubah. Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya. PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti .... - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa, - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor, - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat. GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara. PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin. Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
  3. KD.minta tlg sikit..10/5/2018 jgn tutup ruang komen sbb sbg sahabat kami akn beri kata2 semangat pd KD dan semua penyokong pakatan supaya cpt move on..hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, lepas 10/5 aku buat blog ni blog masakan...chef kd.. . Hati dah senang, ikan dah murah

      Delete
  4. Tuan guru hj.hadi di dlm ceramahnya menasihati pengundi di lngkawi yg menyayangi tun madet supaya tidak mengundi tun madet,jika tun madet tewas dptlh dia berehat dn menikmati hari tua yg berkualiti.Kepada pngudi di lngkawi yg sayangkn tun madet perlulh mengikuti saranan tuan guru tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muda muda sesat, lagi payah.

      Kalau nak nikmati nasi lemak asli, jati, tak fake.. Guna santan kelapa tua.

      Delete
    2. Sekali bah, pantai pun turut berubah.

      Gerakan pembaharuan/reformasi cukup kuat hingga Tun Mahathir pun terpaksa akur menyertainya.

      PAS juga turut berubah bila anak2 pemimpin2 utamanya menyertai parti Amanah dan sekali gus menjadi calon Pakatan Harapan pd PRU 14 seperti ....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      GST - Benawe Najib 'GASAK SAMPAI TERLINGKOP' negara.

      PAS hadi dah kena libas tutup mulut disogok rasuah UMNO.....!! Bitchy Najib aka Benawe Najib is merely a trash & therefore should be chucked into the garbage bin.

      Mari bersama PH (Pakat Henyak) BN (Benawe Najib).......!!

      Delete
  5. Nampak banyak tersebar #fakeNews yang TGHH dah menang kes saman fitnah terhadap Sarawak Report. Kelihatan ramai tak faham erti perkataan “interlocutory”.

    Saya bagi contoh mudah untuk semua faham.

    Saya masuk pertandingan congkak lawan Siti Hidayah. Sebelum pertandingan bermula, saya minta supaya lokasi pertandingan dipindahkan ke tempat berhawa dingin sebab saya tak tahan panas. Siti Hidayah tak setuju sebab dia suka pakai kipas je.

    Hakim pertandingan membenarkan permohonan saya. Itu bukan bererti saya dah menang pertandingan congkak. Cuma saya menang dalam permohonan interlocutory. Lawan congkak belum mula pun lagi.

    Tambah sikit: disebabkan saya mintak pindah tempat, ada kos. Maklumlah sewa tempat berhawa dingin mahal sikit. Saya setuju menanggung kos tersebut.

    Sekian contoh mudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang percaya hadi menang kes tu fahamlah..
      Yang ada ilmu, faham, tapi seronok jadi munafik..
      Yang tak faham, tapi seronok dicucuk hidung..

      Delete
    2. Mula menang...lpas 2 jam menang 70%, lepas lagi 2 jam, menang moral. Satgi menang apa pulak tah? Apakah perbezaan Gelembong dgn Kelentong berbanding kencing bertitik kucil ?
      Agak2 la bai.

      Delete
    3. Baru2 ini loyar Pas, Wan Rohimi Wan Daud pulak dahh...berauta meloyakan tekak konon Imam PAS Hadi Bini 3 memenangi kesemua lima permohonan interlokutori (permohonan dalam permohonan) bagi kes saman fitnahnya terhadap Editor SR, Clare Rewcastle Brown.

      Tak hal Mahkamah Tinggi London hari itu memerintahkan SR membayar keseluruhan kos 28,900 pound iaitu bersamaan RM155,791 untuk perbicaraan penuh pd tahun depan bermula 1 hingga 12 April 2019.

      Walau bagaimanapun rata-rata pemimpin dan penyokong Pas dilihat terloncat-loncat beruk kegumbiraan setelah dikeliru & gormalkan apabila loyar PAS ini menganggap perintah tersebut sebagai kemenangan mutlak Abdul Hadi terhadap saman yang difailkan pada 21 April 2017 itu. Walhal, SR hanya diarah untuk membayar kos bagi permohonan interlokitori yang difailkan oleh SR untuk membatalkan saman oleh Abdul Hadi. Hal ini bermaksud jika tiada permohonan interlokutori lain, kedua-dua pihak perlu bersedia untuk perbicaraan penuh memandangkan saman yang difailkan Abdul Hadi mempunyai kewajaran untuk diteruskan.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. The war is not over yet, the battle is just about to begin.

      Let's look at the press report recently....

      "Sarawak Report, however, in a post on Monday (April 30) refuted PAS' announcement that five of its applications were defeated and said that its claims that Abdul Hadi had won the libel case was "false".

      Sarawak Report also said that the half day hearing in front of Justice Dingemans was only related to its procedural application.

      "Political parties cannot sue in the UK and Sarawak Report had petitioned for a quick preliminary trial to determine whether it was Abdul Hadi or PAS who was behind the case to silence Sarawak Report on the issue of money flowing from Umno into the political party," it claimed.

      Sarawak Report said the judge had set a provisional date for a full trial for 10 days lasting from April 1 to 12, 2019.
      --------------------------------------------------------------

      Kalau kes dah selesai kenapa ada perbicaraan pada tahun hadapan, iaitu pada 1 April hingga 12 April, 2019.....??

      Delete
  6. https://youtu.be/-4UktCm-y5k

    ReplyDelete
  7. Boleh ke org mcm hadi ni mimpi jumpa nabi?? Kemungkinan tu ada! Tapi hadi ni bukan ada sifat amanah!! Selalu ponteng sidang parlimen. Menjadi ahli parlimen adalah memegang amanah rakyat yg memilihnya. Klu tidak memjalankan tanggungjawab sbg ahli parlimen, bermakna mengkhianati amanah yg diberikan oleh rakyat kepadanya! Bukankah mengkhianati amanah itu satu drp tiga sifat munafik??? Minta penjelasan dri sesiapa yg arif!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 923,
      Tmbh sikit.
      Duit elaun dibiayai wang rakyat yg dipelahap tu jatuh mcm mans hukumnya,?
      T.kssih

      Delete
  8. Lg satu..apakah sami dewa abduh boleh sumpah...ambo sumpah jd abu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal jngn dia sumpah ko jdi taek udah le.

      Delete
    2. 446 ni mesti tukang lap taek sami duh

      Delete
  9. Sekarang ni ada utz bahalol dari parti padir berdengung serban je belilit tapi cakap lebih teruk dari yahufi itulah lebai kapir namanya

    ReplyDelete