Google+ Followers

Saturday, May 5, 2018

MAJLIS AGAMA ISLAM KELANTAN KENA BENDUNG AJARAN SESAT, KUNCI PINTU KUBUR..???


23 comments:

  1. abaikan nik abduh. dia hanya mempunyai pegangan politik sahaja, pengetahuan agama Islam secara menyeluruh masih belum ada padanya( teramat jauh berbeza dari TGNA ), maafkan dia, jangan dipanjangkan isu ini. Itulah yg dituntut.
    #nota : dikuburan adalah taman2 indah bagi golongan beriman & sebaliknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah kah kah kah.....

      EDISI KANTOI: Jumlah 'penonton' FB Live boleh dimanipulasi....???? Siap boleh beli servis lagi ke.....???

      Wakakakakakakakakakakakaka



      Opposition manipulating Facebook Live viewership'
      MAY 6, 2018 @ 5:48PM

      KUALA LUMPUR: A certain political party has been found manipulating the numbers of Facebook Live viewership in order to create a perception on its purported high rate of popularity and dominance in the social media.

      Universiti Teknologi Mara’s media psychological war expert Dr Noor Nirwandy Mat Noordin said the move was also made to create a winning psyche among party member and supporters.

      He said the technique used to manipulate FB Live viewership was detected during a recent election campaign speech in Jerlun, Kedah, in which the link to the event was believed to have been shared to three different FB pages.

      He said the party might not even realise that the numbers fluctuated at the same time, hence revealing the manipulation of viewership.

      “It is impossible for the three different pages to have the same numbers of viewers at the same time.

      “The three channels (pages) has similar numbers in viewership. If we look carefully into the speech in Jerlun, there are 14,000 users watching the event.

      “Which means, there are 14,000 viewers for each of the FB page at the same time. Logically, when we watch an FB Live event, do we watch it on three channels at the same time?” Nirwandy said in a statement.

      Nirwandy said the technique was also used to create a winning mentality among supporters and influence perception of voters.

      “This technique needs to be looked into because it can paint a false picture on the rate of support for a certain party.”

      On a related note, Nirwandy said there was also a ‘black market’ on the internet offering services to increase the numbers of viewers or viewership on FB Live.

      He said the services were available in packages and is sold for US$14 (RM55.17) for 100 viewers and US$149.98 (RM591) for 1,000 viewers.


      “You will only need to upload your link, pay and automatically you will have viewers for your pages.”

      Delete
  2. Tun M sekarang sudah masuk fasa gabra sbb lagi banyak dia cakap lagi banyak berlaku nya crossover pengundi ke BN dan PAS. Pengundi dah menyampah dg silap dia yg asyik2 menyalahkan orang lain. Tak pernah cakap pasal agenda pembangunan langsung.
    Gambar dan video pun di edit macam lautan manusia semasa perhimpunan dan ceramah hapraq. Orang kampong dah tahu trick tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tunjuk bukti gambar dan vedeo di edit?...gabra sangat ker?...hihi

      Delete
    2. Bia kata edit, tunjuk contoh, gambar sebenar, gambar di edit.. Hujah akan ada integriti.

      Tun tak cerita pembangunan? Mata sengaja buta untuk lihat pembangunan dan dasar yg Tun bina 22 tahun.

      Kalau harap paklah najib, masih tetcongok pakai subang airpoert, tak ada utara selatsn highway, pejabat kerajaan berselerak sewa di kl dan bangunan yg buruk²..

      Delete
    3. Tak boleh ziarah kubur tak pe...cukup sedekah ayat2 quran...

      Nik omar dedahkan walopon arwah nik aziz musuh politik tun madey arwah tetap puji tun madey kerana bijak bangunkan negara...

      Anak nik aziz tak marah plak hj hadi yg hina arwah nik aziz dengan mimpi kaki tempang...

      Delete
    4. Bila hati dah hitam, mata dah buta..begitulah manusia..sekian tazkirah tghari ini!

      Delete
  3. Anon 11:06 PM . ... tolong baca surat khabar mingguan malaysia hari ini. Tak payah nak hujah2.
    Kalau tak nak baca.... lu punya hal.
    Tinggal 2 hari lagi untuk berkempen. Dah tak banyak dah yg boleh nak di bohong kan hapraq oooiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utusan malaysia?
      Kahkahkah
      Tisu tandas lebih mulia, walaupun dia cuci najis tapi dia tak buat fitnah...

      Delete
    2. Utusan tu koran org umno!! Kena hafaz tu bro!! Kikiki

      Delete
    3. Mingguan malaysia tak bagi bukti pon...setakat cerita mcm tv3 suku jgak..

      Delete
  4. 'PAS akan dapat Terengganu... tapi hilang Kelantan?'

    6 Mei 2018, 9:13 pagi (Dikemaskini 6 Mei 2018, 9:16 pagi)

    Q&A | Seorang veteran PAS Pantai Timur meramalkan PAS dapat merampas kembali Terengganu dari BN tetapi mungkin hilang penguasaan di negeri jiran yang lama ditadbirnya, Kelantan.

    Ustaz yang juga anggota seumur hidup PAS percaya Presiden BN Datuk Seri Najib Razak memberikan laluan mudah kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Terengganu.

    Berkaitan peluang di Kelantan pula, veteran yang enggan namanya itu disebut mendakwa keadaan di negeri itu berbeza kerana mereka berpecah.

    Apa pandangan ustaz terhadap kempen PU14 setakat ini?

    Bagi kita dalam PAS, yang sedih sekali, pimpinan tak dapat cari jalan atasi masalah dengan Pakatan Harapan supaya dapat kerjasama dengannya.

    Sudah jelas juga bahawa Najib beri laluan kepada PAS Terengganu. Misalnya, calon BN lawan Haji Hadi lemah sekali. Ada kemungkinan baru, Terengganu akan ditawan PAS, tetapi bukan Haji Hadi yang pimpin. Nampaknya, bakal MB Terengganu anak masnya, yang telah halang kami yang tak sealiran dengannya.

    Ana kurang faham kenapa PAS Kelantan percaya sangat dengan pimpinan PAS pusat. Jelas Umno akan tawan Kelantan kerana kita berpecah; kubu kita, warisan Tok Guru Nik Aziz, akan hilang, payah dapat balik.

    Pimpinan kita jadi senjata Najib. Kononnya, musuh kita DAP, tapi kita kurang tanding di kawasan DAP. Sebaliknya, PAS tumpu ke kawasan HARAPAN lain untuk kalahkan pimpinan Islam-Melayu dalam HARAPAN.

    Bagaimana strategi baru PAS diterima ahli dan penyokong PAS?

    Kebanyakan masih keliru. Lawan jadi kawan, kawan jadi lawan. Tak tentu pasal?

    Dulu, acara PAS selalu minta derma. Lah ni, dak. Dulu pasang bendera, lambang lama, yang koyak ada. Lah ni, semua baru. T-shirt baru. Di banyak tempat, yang buat kerja pasang lambang, poster, bendera, sepanduk, dan lain-lain, diupah. Di beberapa tempat, kontraktor diupah pasang semua. Malah, ada kontraktor yang juga pasang untuk Umno-BN sekali. Hadir acara, dibayar juga. Dah jadi lagu (macam) Umno. Inikah ‘politik matang’?

    Maka, menurut ustaz dulu, Najib akan menang besar pada peringkat nasional?

    Dak semestinya. Ramai yang keliru dan kecewa dengan PAS, terutamanya pada peringkat nasional. Ana harap mereka nampak apa yang sedang dilakukan Najib melalui pimpinan PAS.

    Ahli dan penyokong masih berpegang kepada prinsip murni, tidak tergoda dengan fulus. Mereka dah mula persoalkan arahan pimpinan. Ada yang putus asa, tak kempen langsung. Di kalangan pemuda, mereka perlukan fulus untuk hidup. Maka, mereka kerja, tapi tak semestinya kerana percaya sangat.

    ReplyDelete
  5. 4hari berbaki sblm pru 14..setakat harini BN merampas selangor ..beri tentangan sengit di Pp.BN menang majoriti 2/3.

    ReplyDelete
  6. Ini semua ajaran parti sesat lah tu suruh parti tu ikut ayah pin bofoh punya Islam seban je macam sarang tabuan

    ReplyDelete
  7. Apabila bankrap hujah, mulalah bersikap jahiliyah..

    ReplyDelete
  8. Bukan mimpi...InshaAllah satu kenyataan
    Ada kemungkinan Png juga tumbang
    DAP sedang kelam kabut untuk menjelaskan pada ahli akar umbi pasal gunakan logo PKR tanpa persetujuan mereka...Ketiadaan bendera roket di bandarx membuat mereka keliru dan tawar hati untuk pergi mengundi....
    Acarax yg diadakan di Png tidak mendapat sambutan saperti GE 13...2 kemungkinan samaada Cina Png terlalu confident akan menang atau sokongan kpd DAP merosot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak ni makan dedak kuat sangat.. Cerita dah basi, cerita tepi longkang...terlebih baca utusan melyah dan tonton tb tiga suku... Dia masih kutip buat hujah

      Delete
    2. Bila PAS mengeluarkan fatwa - fatwa songsang , UMNO /BN kata
      PAS = Part Ajaran Sesat

      Tapi sekarang PAS menerima DEDAK dari UMNO / BN . Untuk menguatkan UMNO / BN , PAS melacurkan Parti mereka dengan meletakkan calun2 mereka di semua kawasan undi . Semua kawasan menjadi " 3 penjuru " . Pecahan undi menguntungkan UMNO / BN tapi akan melemahkan PAS sendiri . Kemungkinan besar , PAS akan menang tak sampai 5 kerusi.
      PAS sekarang adalah

      PAS = Parti Anak Suxxxl

      Sungguh menyedihkan

      Delete
  9. Yang bertanding PRU 14 hanya BN, PAS dan PKR. Cap roket yg mewakili kaum Cina tak bertanding.
    DAP lebih pentingkan Tun M drp cap roket.
    Terkubur lah roket selepas 52 tahun.

    ReplyDelete
  10. Nie lagi tak cerdik .... Dalam dunia nie tak pernah lagi org kunci kubur. ... Kecuali kubur nabi dijaga rapi. ... Politik punya hal. ... Yang cerdik dah buang kecerdikan. ... Nota ... Masa hidup semua orang bole melawat. .. Pelikkkkk

    ReplyDelete
  11. Selepas ketuwa lebai2 di baja pipuk wang harami prnyangak Umno,....PAS sudah mekar jadi BOKO HARAM.
    Yg penting Ahli tak tahu.

    ReplyDelete