Google+ Followers

Sunday, May 13, 2018

PERINGATAN PERANG UHUD, MENANG PUSINGAN PERTAMA, DAH BEREBUT HARTA RAMPASAN...






Untuk mendapatkan kemenangan mengalahkan monster seluruh keikhlasan dan tenaga perlu digembeling,  tetapi untuk memusnahkan kejayaan tersebut,  cukuplah dengan satu dua bisikan. 


35 comments:

  1. Bersatu lah demi agama bangsa dan negara

    ReplyDelete
  2. Jangan bersepatu berlainan sebelah takut nanti nampak tak elok dimata rakyat.

    ReplyDelete
  3. Pecah juga rahsia. He²x.
    Jgn lawan tun ok sbb tun byk Connection & risikan di blkgnya. Jika ada yg lawan tun, jgn terkejut 2 step ahead dia ksik tibai. Tun ada Game plan lah.
    Tun dah 92. Bgi je dia 2 tahun utk repair dan semoga terkabul cita² 2020nya. Bukan lama pun. He²x.

    ReplyDelete
  4. Sepatutnya rafizi jadi men kewangan ..dia pakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merangkak dan bertatih..
      Lim guan eng lebih berpengalaman sekaligus dari segi politik chinese mo more complain.. Confidential level di peringkat pelabur luar juga akan meningkat..

      Lge juga pakar bayar hutang.

      Delete
    2. Bagi je timbalan mof kat dia sebab kalau terus bagi kat dia nanti nampak cam kurang elok pulak...ialah tpm pkr mof pkr dan jgn lupa bila anuar jadi pm team pkr jugak.
      So yang lain2 parti takkan nak terkebil-kebil je tengok.. time tu nanti tentu ada yang tak puashati dan boleh datangkan masaalah tu.
      Dan 1 lagi mana ada negeri yang laki jadi pm bini tpm..pembangkang boleh jadikan isu besar ni tentang cronism.
      Bila TUN da buat keputusan terima lah dg hati terbuka demi kepentingan negara.

      Delete
    3. Lge dah 2 penggal kendalikan kewangan dan ekonomi penang...

      Tun tak pernah silap pilih individu semasa 22 tahun tadbir negara...jadi tak perlu sape2 pon pertikaikan ape yg tun buat...

      Delete
    4. Rafizi Ramli nafsu untuk memegang jawatan Menteri Kewangan namun hajatnya tidak kesampaian,lantaran ini dia mula merapu.....!!

      Delete
  5. Rafizi ada job lain yg penting juga. Lagipun beliau masih muda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...tun tahu jawatan yh sesuai untuk orang2 yg berkebolehan...cuma jangan cepat melatah...

      Delete
  6. Baru tgk awani..ttg penghapusan gst..sudah tentu lge paling sesuai sbb selain penghapusan gst dia juga terpaksa berhadapan dgn peniaga2 yg kebanyakannya cina supaya dapat menurunkan harga barangan.

    ReplyDelete
  7. Kita masih ada jawatan2 timbalan menteri yang belum diisi..so..sabarr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul semua pihak perlu sabar...lantikan menteri tun serahkan parti2 buat cadangan...hanye
      menteri kanan tun runding dgn ketua parti...3 post menteri ini amat penting tak boleh di lewatkan...memang kena muhyidin jadi menteri dlm negeri...

      Dan jangan main2 dengan mat sabu...mat sabu ade kereta kebal sekarang...mat sabu orang yg cepat mesra dan tak banyak protokol...askar2 tentu suka dengan mat sabu...

      Mat sabu tentu dapat rasakan perbezaan yg amat ketara antara tun madey dengan hj hadi...

      Delete
    2. Patut mat sabu jd menteri jakim..boleh tlg pinda undang2 poligami..hahaha

      Delete
    3. nasib baik tak lantik mat sabu jadi menteri nikah kahwin....
      boleh kecoh dibuatnya..hehehe

      Delete
  8. "Sebagaimana yang dikatakan (Perdana Menteri) Dr Mahathir Mohamad, Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, (Tan Sri Zulkiflee Ahmad) akan digantikan atas sebab yang cukup jelas.

    ReplyDelete
  9. PETALING JAYA: Penganalisis politik Dr Kamarul Zaman Yusof mengumumkan peletakan jawatan sebagai pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (Mapan) di Universiti Utara Malaysia (UUM).

    Kamarul ketika menjawab pertanyaan di Facebook tentang peletakan jawatan itu berkata: “Saya dianggap anti-Mahathir dan ini boleh menyusahkan UUM.”

    Peletakan jawatan ini berkuatkuasa esok, iaitu hari pejabat Mapan dibuka selepas pilihan raya umum ke-14.

    Kamarul dalam kenyataan berkata dia banyak menerima pertanyaan mengenai keadaannya ekoran tular cerita mengatakan dia termasuk dalam senarai yang dikatakan akan dikenakan tindakan kerana mengkritik Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Pakatan Harapan.

    Beliau berkata terdapat “suara-suara di UUM sendiri yang mula lantang mempersoalkan kedudukan saya ekoran sikap kritikal saya tersebut.”

    Kamarul menambah dia tidak bimbang dengan sebarang tindakan mungkin dikenakan ke atasnya.

    “Tidak saya nafikan imej kritikal terhadap Dr Mahathir itulah, yang ditambah pula dengan pelbagai tulisan saya yang kritikal terhadap PH dalam Facebook saya, yang tertera dalam fikiran banyak pihak bila nama atau wajah saya timbul,” katanya.

    Kamarul berkata dia mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan pengarah Mapan berkuatkuasa esok bagi memudahkan urusan pihak yang berkaitan dengannya.

    “Saya ingin memohon maaf secara terbuka kepada semua warga UUM yang tidak selesa kerana beranggapan nama UUM dan nama mereka turut terjejas dengan tindakan saya yang kritikal terhadap Dr Mahathir dan PH.”

    Kamarul juga menafikan dakwaan mengatakan dia selaku pengarah Mapan tidak pernah melakukan sebarang kaji selidik ke atas isu politik negara.

    Beliau berkata dia mengetuai kaji selidik ke atas persepsi rakyat terhadap isu-isu nasional dan kejain itu mendapati kedudukan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan Barisan Nasional dalam bahaya jika langkah drastik mengatasi isu 1MDB tidak segera dilaksanakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisah lah dia cuma Professor Kangkong saja .........!!

      Delete
  10. Woi KD tol bila nak hapus..jangan pandai janji tak tunai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu pakai motor capuk jer! X yah nak bising pasal tol la!!

      Delete
  11. Dengan izin tuan blog

    PER : TUN M; PEMBAWA PANJI-PANJI HITAM (siri 1/3)
    ----------------

    Salam sejahtera buat sdr Shahbudin, sdr KD dan kesemua para sahabat seperjuangan saya khususnya buat sdr HBM dan sdr Fan Tun yang masih mengingati saya sekalipun saya telah lama tidak muncul.

    Saya telah lama tidak muncul disebabkan seperti yang pernah dimaklumkan saya mahu tumpukan pada kerja-kerja saya supaya saya dapat menyertai seruan Tun M pada hari klimaks zaman ftinah yang saya kira akan berlaku pada satu hari di bulan Zulhijjah 1439H selepas Aidiladha dan selepas kemangkatan Raja Salman, yang berdasarkan bacaan saya drpd dalil2 dan situasi semasa, baginda adalah penjaga Baitullah yang terakhir dari Bani Saud. Penjaga seterusnya adalah khalifah yang diutus, yang mana orang pertama yang akan berbaiah kepadanya di Baitullah ialah 'pembawa panji-panji hitam'. Perkara ini memang disebut di dalam dalil.

    Saya pernah mengatakan bahawa daripada bacaan saya, pembawa panji-panji hitam tidak lain adalah Tun Dr Mahathir Mohamad, iaitu seorang lelaki yang pasukannya telah menyertai begitu banyak pertempuran dan mereka menang di dalam kesemua pertempuran itu, dan lelaki ini pula berasal dari sebuah negeri di Timur.

    Saya benar-benar tertarik dgn komen kerengge di blog KD yang berikut yang nampak jelas 100% sama dgn pandangan saya sekalipun saya lebih terperinci sedang pandangannya kelihatan berlapik.

    ---------------------------

    kerengggeFriday, May 11, 2018 4:52:00 AM

    saya ada memberi bunga² apa yang terjadi. Cuma cepat @ lambat saya tak tahu. Sebab tu saya tekankan byk.kali. kita rakyat kena rapatkan barisan sbb ada benda yg Grandmaster cuba jalankan. Kena tgk juga sekeliling negara jiran kita utk memahami senario yg sedang berjalan. 
    Nusantara sedang cuba diporak perandakan. 
    Allah jua maha mengetahui kenapa Tun 'muncul' semula pd 2018. Ada sebab lebih besar Dr kbykn org nanpak 
    Wallahua'lam. 

    Reply

    Replies

    johanFriday, May 11, 2018 5:00:00 AM

    Apa bunga2 itu ye kerengge.... Nak tau juga...

    kerengggeFriday, May 11, 2018 5:41:00 AM

    rajin²lah belek posting posting lama dalam blog ini yg lepas². Dr 2013 sy dh ckp beberapa benda..
    Antaranya tsmy akan dibuang UMNO
    Najib jadi PM sepenggal shj
    Dan lain²lah kalau tuan rajin.
    Fasal tun muncul semula ni 2018 ada benda lebih penting dan besar. Cara dia dtg semula ni hanyalah asbab sampingan.
    Ada sebab Allah muncul kan sosok tubuh dia untuk satu peristiwa penting lain.
    Wallahua'lam

    --------------------------

    Selain itu saya juga tertarik dgn komen sde Chickenfeet di blog Shahbudin yang sama dgn bacaan saya. Memang benar ia adalah sebahagian tugas 'Pembawa Panji-panji Hitam' untuk menewaskan kesemua dajal-dajal kecil yang muncul sblm khilafah dapat ditegakkan semula.

    -------------------------------

    Chickenfeet Cf13 May 2018 at 04:24

    Tun M akan berdepan dgn Dajal kecil yg bakal keluar....huru hara lah nanti..moga Tun diberi kekuatan.

    ------------------

    ReplyDelete
  12. TUN M; PEMBAWA PANJI-PANJI HITAM (siri 2/3)
    -----------------

    Saya mengakui bahawa bacaan saya sebelum ini ada yang meleset tetapi jika diperhatikan bahagian yang meleset itu adalah yang saya gunakan akal sbg sumber, sedangkan perkara yang saya gunakan dalil pula salah satunya telah pun berlaku.

    Begini :-

    1. Bacaan saya mengatakan bahawa tanda pertama yang akan berlaku ialah konflik Israel-palestin yang berlaku pada hujung Rejab. Ini tidak berlaku tetapi Rejab tetap telah menyaksikan kebenaran salah satu dalil yang telah dikongsi iaitu 'pembatalan PPBM' sbg tanda golongan yang di atas jalan yang benar telah kehilangan jemaah (sumber hadith riwayat Huzaifah). Ini bererti salah satu tanda akhir zaman fitnah benar-benar telah bermula di dalam bulan Rejab. Saya kira konflik besar Israel-palestin itu akan berlaku bila-bila masa saja lagi sama ada Ramadan atau Syawal. Mengambil kira niat dan kaedah Zionist saya percaya ia akan berlaku apabila Israel merampas Baitulmaqdis (Jerusalem) dan mahu menjadikannya ibukota mereka.

    2. Saya telah membuat bacaan Tun M akan memenangi kerusi Putrajaya di atas alasan Putrajaya menepati ciri2 ibukota kaum Muslimin di akhir zaman. Bacaan ini meleset pada bhgn Tun M menang di Langkawi sedangkan dalilnya kekal iaitulah sbg PM Malaysia yang pejabatnya di Seri Perdana Tun M adalah benar-benar individu yang secara hakikatnya menguasai Putrajaya.

    3. Saya telah membuat bacaan Tun M akan menggunakan objek berwarna hitam sbg logo dan ini juga meleset. Bacaan ini hanyalah dugaan saya dan tidak dibuat melalui dalil kerana dalil hanya memberi 2 ciri berikut; (1) pasukannya menyertai banyak pertempuran dan mereka menang kesemuanya, (2) berasal dari sebuah negeri di sebelah Timur.

    4. Saya telah membuat bacaan bahawa PRU akan berlangsung pada bulan Syawal di atas alasan tafsiran Ulamak mengatakan bahawa kacau bilau tahun akhir zaman fitnah akan berlaku pada bulan Syawal. Nampaknya PRU telah pun berlangsung pada bulan Syaaban dan bacaan saya ini meleset. Walaubagaimanapun saya kekal berpendapat kacau bila akan berlaku pada bulan Syawal. Puncanya saya tidak mahu menduga lagi disebabkan 2 bacaan saya yang tidak berdasarkan dalil telah pun meleset. Sama2lah kita nantikan apa yang akan berlaku pada bulan Syawal nanti. Mengapa Malaysia? Berdasarkan hadith baginda saw menunjuk ke arah Timur dan berkata 'fitnah itu datangnya dari sana' yg menunjukkan melainkan dinyatakan sebaliknya, hadith-hadith zaman fitnah merujuk kepada 'sebuah negeri di Timur'

    Selain itu saya ingin tekankan kembali 2 ciri pembawa panji hitam iaitu 'ia menang kesemua pertempuran yang ia ketuai'. Ramai orang berpendapat pertarungan terakhir yang telah terjadi ke atas Tun M setakat ini dan Tun memenanginya ialah mengalahkan Najib Razak di dalam PRU14. Ini tidak tepat kerana sejurus selepas itu Tun M menang lagi di dalam satu pertempuran di mana kaedah yang ia gunakan hanyalah untuk 'sabar menunggu sahaja selama lebih 5 jam walaupun tanpa jemputan sehingga akhirnya tuan rumah akur'. Saya percaya butiran lanjut tidak diperlukan.

    Selanjutnya saya mahu merujuk kpd komen balas seorang anon ke atas komen sdr kerengge.

    ------------------

    AnonymousFriday, May 11, 2018 5:35:00 AM

    Kita tak nampak apa yang dimaksudkan kerengga tapi yang penting PH telah menangi pru kali ini.Jadi semua rakyat harus merapatkan barisan dan beri ketaatan kapada kerajaan yang baru.

    ------------------

    Izinkan saya menjawab bagi pihak sdr kerenngge.

    ReplyDelete
  13. TUN M; PEMBAWA PANJI-PANJI HITAM (siri 3/3)
    ----------------------------------

    Memang benar PH yang diketuai Tun M telah memenangi PRU 14, namun hakikatnya 'pertempuran' yg ditakdirkan ke atas 'Pembawa Panji Hitam' ini masih belum selesai. Beliau hanya akan selesai bertempur apabila menjadi orang yang pertama berbaiah kpd khalifah yang diutus slps khalifah muncul di Baitullah. Bai'ah ini akan memberikan dua endorsment daripada kedua-dua pihak seperti berikut :-

    1. Umum tahu bhw khalifah ini ketika ia diutuskan umurnya baru 40tahun. Apa sangatlah pencapaian orang umur begini. Maka apabila seseorang seperti Tun M yang merupakan seorang 'world figure' berbaiah kpdnya maka Tun M akan memberikan endorsmen kpd khalifah.

    2. Tun M sendiri sekalipun ia telah memenangi kesemua pertempuran tapi ia tidak pernah menang secara mutlak disebabkan fitnah masih berleluasa dan zaman fitnah masih belum ditinggalkan. Apabila Tun M sendiri diendors oleh khalifah yang terbukti memiliki karamah, maka orang-orang yang selama ini kebingungan akibat fitnah akan bersatu menyokong Tun M, sedangkan ahli-ahli fitnah yang enggan bertaubat akan menerima balasan yang setimpal.

    Bagi pembenci Tun M yang tidak mahu percaya bacaan saya ini, cubalah beri satu nama lain yang punya ciri "telah menyertai banyak pertempuran dan menang dalam kesemuanya". DSNR telah tewas pada kali pertama ia cuba menentang Tun M. DSAI juga pernah menentang Tun M dan ia tewas. Kini ia bersama-sama Tun M dan menjadi sebahagian drpd 'golongan yang menang'.

    Mengambil kira senario kemenangan PH di bawah Tun M, terdapat banyak kemungkinan bagaimanakah kacau bilau akan berlaku pada bulan Syawal kelak. Saya tidak lagi mahu menduga dengan akal dan bukan dgn dalil. Memadailah untuk saya berkata apa sahaja yg berlaku in shaa Allah Tun M tetap akan muncul sbg pemenang.

    Saya ingin berkongsi satu sejarah. Ashaari Muhammad pemimpin Al-Arqam pernah menyangka dirinya adalah 'pembawa panji hitam' (disebut sbg 'pemuda Bani Tamim' iaitu gelaran lain kpd 'pembawa panji hitam'). Malah Al-Arqam pernah mencipta lagu untuknya berbunyi :-

    'telah tiba..
    seorang pemuda berasal..
    dari ufuk timur membawa..
    cahaya keimanan bersama..
    sebuah thoifah masa kini..
    di akhir zaman..'

    Sejarah buktikan Al-Arqam tumpas kepada kerajaan UMNO yang memerintah pada masa itu. Siapakah Perdana Menteri ketika Al-Alrqam ditewaskan? Tidak lain ia adalah Tun M.

    Malah pada tahun 2018 Asyaari Muhammad telah pun bergelar almarhum, maka ia tidak mungkin menjadi pemuda bani tamim @ pembawa panji hitam.

    Kenapa 2018? Krn Nabi saw pernah bersabda bahawa setiap 100 tahun Allah akan menghantar kepada umat ini seorang mujadid agama, dan sejarah buktikan bahawa:-

    1. Khilafah Uthmaniyyah tumbang pada 1918. Pada 2018 genaplah tempoh 100 tahun. Due datenya telah sampai.

    2. Majoriti Umat ini berpendapat mujadid terakhir Umat ialah Sultan Abdul Hamid Uthmani. Baginda meninggal pada 1918 dan pada 2018 genaplah 100 tahun. Due datenya telah sampai.

    Betul atau salah bacaan saya bhw Tun M adalah 'orang itu', masa akan membuktikan.

    Saya pernah berkata saya tidak akan muncul lagi kecuali bila saya rasa perlu. Komen oleh kerengge, johan, Chickenfeet dan anon benar2 memanggil saya utk muncul lagi kali ini. Apa pun adios sekali lagi para sahabat.

    Mohon admin lepaskan tulisan saya ini yg tidak melekehkan sesiapa dan terima kasih krn memberi ruang.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam to my bro jd .semoga anda dan family sentiasa sihat hendaknya.

      Delete
    2. Salam utk tuan juga.. semoga tuan di dirahmati oleh Nya

      Delete
    3. Apa yg ko merepek ni..taksub jgn sesat

      Delete
    4. Salam untuk sdr MN dan sdr ADS juga. Semoga dirahmati Allah dan semoga keduanya dipanjangkan umur untuk melihat 'peristiwa penting' yang disebut oleh sdr kerennge itu, in shaa Allah.

      Delete
  14. Ya...saya juga tak faham, apa yang John doe merepek ni.
    Cakap jelah terus terang, kan senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni geng minat eskatologi..

      Delete
    2. Sdri Cik Minah,

      Saya telah pun berterus terang. Sekiranya sdri tidak dapat memahami maka ia bermakna sdri tidak memahami tentang 3 watak pembela di akhir zaman yang disebut di dalam hadith2 Nabi saw. Biar saya tolong.

      Berdasarkan hadith Nabi saw terdapat 3 karakter penting di akhir zaman. Mereka ialah:-

      1. Pembawa panji-panji hitam atau pemuda bani tamim atau gelarannya ialah Shuaib bin Soleh.

      Orang ini ditakdirkan berjuang untuk membuka pintu kepada tamatnya zaman fitnah, dan berdirinya semula khilafah. Ia akan melalui banyak pertempuran pada zaman fitnah dan menang kesemuanya dan berasal dari negeri di Timur. Cara ia naik ialah secara perlahan-lahan sehingga ramai yang tidak sedar orang ini adalah pembawa panji-panji hitam. Apabila khailfah al-Mahdy muncul di Makkah dan ahli Makkah ingin berbaiah kepadanya ia telah mensyaratkan agar pembawa panji hitam ini yang mesti berbaiah kepadanya dahulu. Ia adalah kemuliaan kedua-dua pihak. Kesemua perkara ini disebut di dalam hadith.

      2. Imam Al-Mahdy

      Ini adalah karakter yang telah diketahui oleh hampir semua orang Islam. Hadith2 tentang kemunculannya banyak sekali dan bersifat mutawatir. Perbezaan di antara Al-Mahdy dan pembawa panji hitam ialah Al-Mahdy apabila ia muncul di tengah umat, kemunculannya adalah dengan satu BIG BANG yang menggemparkan sedangkan karakter pertama iaitu si pembawa panji hitam ia naik perlahan-lahan di celah masyarakat sehingga menjadi seorang yang dikenali seluruh dunia, tanpa disedari bahawa naiknya itu adalah sesuatu yang telah ditakdirkan.

      3. Nabi Isa a.s

      Nabi Isa a.s akan turun selepas Al-Mahdy telah dibaiah di Makkah. Tugas baginda ialah membunuh dajal dan meruntuhkan salib. Maksud meruntuhkan salib ialah memusnahkan agama Kristian. Tetapi ia bukan dgn kekerasan sebaliknya melalui keterangan dan pengakuan. Apabila Nabi Isa sendiri turun dan menceritakan bahawa dirinya bukan Tuhan dan bukan anak Tuhan, maka umat Kristian akan berbondong-bondong meninggalkan agama Kristian dan berimana kepada ajaran Nabi kita Muhammad saw.

      Inilah 3 karakter penting yang disebut di dalam hadith2 Nabi saw dan berdasarkan komen saya di atas, saya mengatakan bahawa kesemua ciri-ciri pada karakter yang pertama iaitu pembawa panji-panji hitam ada pada Tun Dr Mahathir. In shaa Allah saya tak silap pada bacaan saya bahawa Tun Mahathir inilah si pembawa panji-panji hitam yang memimpin satu pasukan yang melalui banyak pertempuran dan mereka menang kesemuanya.

      Sekiranya sdri masih tidak memahami tulisan saya maka saya tidak dapat lagi untuk menolong.

      Sama2 saja kita menunggu, in shaa Allah.

      Delete
    3. OOOOooo...gitu rupanya.
      Faham, faham.............so kita kena tunggu SIAPAlah Imam Al-Mady ni ye.
      Sebab saya pun tersangat risau memikirkan masa depan negara kita.
      Tun Mahadir sudah berusia 93 tahun - how much longer can we depend on him
      sedangkan yang menunggu nak ambil tempatnya ramai. Di tambah dengan Anwar yang akan bebas bila-bila masa sahaja. Saya langsung tiada kepercayaan dia mempunyai kemampuan untuk membangunkan negara ini. Dia mungkin boleh membangkitkan semangat juang tapi untuk menyelesaikan masalah kita yang sangat rumit ini, perlukan A GREAT MIND like Tun Det. Orang yang boleh membaca the future dan bertindak pantas.
      So, terima kasih saudara kerana meleraikan sedikit kerisauan saya.
      Harap Imam Al-Mady yang bijaksana ini akan muncul with a big BANG!!!

      Delete
    4. Sorry, silap eja Imam Al-Mahdy.....Imam Al-Mahdy....Imam Al-Mahdy..

      Delete
  15. video nnpk menarik tapi gambar bawah nnpk ssgt perangai menipu masih kuat.. mana ada orang balut badan dng baju sekali.... perangai lama masih kuat

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA......................INIlah yang saya gerunkan.

      Delete