Google+ Followers

Monday, May 14, 2018

PERTAMA KALINYA KEPUTUSAN PRU DISAMBUT MERIAH SEPERTI HARIRAYA MASING²..RAKYAT MASIH BERHARIRAYA





51 comments:

  1. banyaknya oooukk ooukkk yang rayakan kemenangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ouk ouk? Fuiyo, sebijiklah kau. Kembar ke? Kahkahkah kahkahkah

      Delete
  2. Tun M nampak busy duk nak pulih negara, umur 93 thn masih mampu handle meeting berjam2.Buat pc pun x dak nampak batang hidung org lain.Org lain duk sibuk dengan hal keluarga.Tak berubah ubah dari dulu sejak mula tubuh parti di pihak pembangkang sampai la dah jd kerajaan masih pentingkan hal keluarga sendiri.Ingat sikit sekarang dah jadi kerajaan,orang menilai kita.Pelik betul Tun dari day 1 duk sibuk nak tubuh kerajaan dorg boleh sibuk hal pengampunan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn pendapat anda....

      Rakyat beriya2 menyokong utk bina semula negara,yg di sebut2 hal remeh ttg jawatan!
      Nak ubah semua benda dlm satu hari!
      Takkan tak sedar negara dah hampir bangkrap? Kan dulu bilang begitu? Akhirnya Tun jugak yg bertungkus lumus,memikul amanah yg beliau janjikan....yg lain mana?

      Delete
    2. aik!!TUN tak bising yang kau melebih- lebih ni apahal bro..macam nak cucuk jarum nampak!

      Delete
    3. So, apa isu?
      Kahkahkah kahkahkah

      Delete
    4. Tun Madey masih gagal membentuk kabinet..ada dikhabarkan DAP menuntut jawatan TPM..kerana ada majoriti..

      Tun pejuang Melayu..walhal pakatan ada banyak yg bukan Islam menuntut jawatan..

      Itulah Melayu Islam..kecil & berpecah..angkara Najib tak cekap & tak amanah..

      Melayu Islam 60% pecah 3..

      Maka musuh2 berjaya & menuntut mcm2..( dalam parlimen shj, luar parlimen belum lagi) baru 3 hari nak buang datok bandar..

      Cina ada China..bangsa mereka lebih besar berjaya dan berkuasa.

      Melayu raya balik kampong..itulah harta yg ada..

      Bila bandar, tpm, duit, pertahanan, pendidikan dll diluar kawalan bersedialah..

      Tunku dah cakap..sedarlah kita semua dulu lemah, tak berani bersuara dan orang ambil sahaja apa yang depa mau..
      Hanya bila bersatu..barulah ada maruah..

      Najib? Apa hang buat..

      Delete
    5. Melayu salahkan Jho lo, dan anggap mereka kroni Najib yg jahat.


      Bila Saya jumpa kawan2 cina..mereka anggap Jo Lho sebagai wira yg berjaya rosakkan Najib.


      Kalau Najib baik, mcm mana mereka nak pegang Malaysia?

      Apakah ini memang dirancang?

      Manchuria menawan China seleoas strategi 300 tahun. Termasuklan dgn mengahwinkan anak gadis mereka dgn pegawai2 Istana .

      Semua ni ilmu duniawi..segala2nya dunia.

      Delete
  3. Raya dah abis..petrol tak turun2 ..adoi dah kena tipu ke aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..
      Kesian... Ko pangkah PH ke aritu?

      Delete
  4. salam reformasi esok hari kemenangan pembebesan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari pengampunan diraja. Hari bersejarah pada pejuang pejuang reformasi yang tak kenal penat lelah.

    Salam Reformasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah tu, confirmlah kes 'l*wat' dulu tu..

      Delete
    2. bro benda yang lepas lepas la tak usah diungkit.majoriti rakyat kalau nak pilih dia as pm kita kena ikut bro.
      kalau boleh buangkan hati hitam yang ada dalam diri kita bro.

      Delete
  5. Pilihanraya dah habis..janji pada rakyat satu pun tak tunai lagi..sibuk pecat org sana sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni sejak lahir memang bodoh ke atau memang terencat akal?

      100 jam dengan 100 hari pun tak tau..kesian..tak sampai hati nak marah orang bodoh takde otak macam kau ni..

      Kah kah kah

      Delete
    2. 6:47. So, apa isu?
      Kahkahkah kahkahkah

      Delete
    3. Tugas utama pecat pengkhianat negara yg menbantu prompak susahkan rakyat...

      Janji pru ade 100 hari dan selepas 100 hari...

      Delete
    4. oi ape yg kau merepek nie, jgn bebal sgt bro, ph baru beberape hari bknye dh beberape bulan ambik alih kerajaan ..

      Delete
    5. oi ape yg kau merepek nie, jgn bebal sgt bro, ph baru beberape hari bknye dh beberape bulan ambik alih kerajaan ..

      Delete
  6. Kesian mak badak, tak dpt lagi nyopping sakan kat luar negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak sibuk-sibuk pasal mak badak. Harga minyak bila nak turun...

      Delete
    2. Knp risau? Dah sengkek sangat ke? Kesian. Cuba mintak sisa dedak kat Jib. Mana tahu ada.

      Delete
  7. Ketulusan pentadbiran kerajaan bukan terletak pada nama parti yang memerintah.
    Tapi terletak pada pada sikap dan hati individu yang diberi amanah.
    Biar apa pun jenis pisang, dalam setandan ada juga sebiji dua yang busuk.
    Jangan lah terlebih kuah dari sudu... Nanti tak cukup nak makan.

    ReplyDelete
  8. Betul ke laporan audit 1mdb sudah release dari OSA?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isunya mcm mana BN boleh kalah walaupun memiliki macai cam kau. Kahkahkah

      Delete
    2. soalan boddo drp blogger banyok makan babi

      Delete
  9. Walaupun berlindung atas nama anon, besok di padang masyar.. Kena merangkak juga cari aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..
      Jgn mkn hati KD.

      Biarkan penyokong najib participate utk mengkritik kerajaan hari ini demi semangat malaysia baru.

      Tapi malangya komen mcm budak bodoh. Bikin malu BN la 60 tahun memerintah tapi disokong oleh org bodoh shj.

      Xde rasa malu ke dikalangan cytrop bn ni

      Delete
    2. Penyokong najib bukan pandai mengkritik...pandai putar dan maki hamun...

      Delete
  10. Bukan dari hq pkr,
    Yp sudah ada viral image, sambutan anwar 16 may di pdg amcorp.

    Tgn2 bersalut Taek UmnoPas masih neraba2 mencucit cetus.
    Awaslah Rakyat....

    ReplyDelete
  11. hari ini hari kemenangan untuk otai otai reformasi ada yang mati buta mata hilang pekerjaan dan pembelajaran masa dah tiba meraikan kemenangan reformasi
    esok bole jadi musuh ari ni boleh jadi kawan tapi hari ini boleh jadi musuh kawan dan lawan.


    salam reformasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senangat ko dengan refornasi sangat di puji...tapi orang2 yg anwar buncitkan perut untuk sokong dia seperti zahid hamidi husni idris jusoh ezam ghaib...

      Delete
    2. Mmg kita org gembira sgt, tapi nak diingatkan bahwa taksub kita x lah sampai mendewa dewakan beliau. It's a long fought battle! Bila menang mmg puas hati dan anwar telah buktikan bahawa beliau adalah seorg yg btul2 berjiwa besar bila sanggup berkerjasama dgn Tun demi rakyat! Dan kita bergerak atas nama reformasi utk sebuah kerajaan yg kita boleh sandarkan harapan nasib masa depan anak cucu, bukan semata mata utk anwar! Walaupun jasad beliau dipenjara, tapi roh perjuangan berada bersama sama dgn kitorg setiap masa!! Tahniah anwar!!

      Delete
  12. Anwar tu dihukum kes meliwat tapi geng2 pkr nak sambut meriah dia keluar jil macam orang suci pulak? Pelik betui dunia ni kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abwar meliwat jubo ko...bapak sefool sendiri yg sahkan jubo sefool tak pernah diliwat...najib guna jubo sefool untuk penjarakan anwar dan modal menang pru13...

      Delete
    2. Betullah dunia ni pelik. Nak sambut Anwar pun jadi isu kat macai belaan najib.
      Kahkahkah kahkahkah kahkahkah

      Delete
    3. Dia syok kat nuar la teww! Mesti berangan nuar liwat jubo dier!! He2 he2 ..tarak guna punya orang!!!

      Delete
    4. Sefool dah ketar jubo bimbang nuar sula jubo dia dgn pelepah sawit...

      Eloknye anwar upah orang culik sefool bawak kat siam dan upah orang negro batang besar liwat jubo seefool tanpa ky jelly...ambik vedeo..rasakan kalo tak kena liwat buat citer kena liwat...

      Delete
    5. Harap peguam2 nuar ask for retrial! Dulu banyak bukti x diterima oleh mahkamah!! Hanya dna yg diterima pakai which purely fabricated!

      Delete
    6. Kbb, jgn sula seepool dgn pelepah sawit, tp try gunakan ekzos honda ex5 baru lepas racing.

      Delete
    7. biarlah geng pkr nak sambut dia...yang takde kena mengena tak usah la gundah gulana..

      Delete
    8. sexpol nanti taulah kau mcmane jubo betul'2 kene liwat bile duk penjare .. padan muke gatal sgt jubo ..

      Delete
  13. Otai reformasi tak lama lagi pembebasan yang kita tunggu selama ini...DSAI

    Salam Reformasi ... tak semudah itu lypa apa yang terjadi angkara siapa persiapkan diri awasi kawan dan lawan pastikan strategi reformasi menjadi kali ini kalau tidak kita kehilangan untuk selama lamanya

    Salam Reformasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko cari zahid hamidi dulu yg dah buncit perut disumbat anwar...cari semuua orang anwar yg dah penuh tembolok tapi menikus...takkan geng reformasi perut kempis dihentam fru yg susah payah...tapi bapak2 dikeliling anwar hidup mewah dibiarkan...cedik lah sikit bro...

      Delete
    2. Betullah macy, kuat betul bau busuk umno. Tak dapat dia nk nyorok.

      Delete
  14. Ini otai reformasi palsu..nak masuk jarum konon..kerja kejora tulur kicik...

    ReplyDelete