Sunday, September 18, 2016

BUDAK HINGUSAN NAK MENGAJAR MAHATHIR



Sejak bila lokman adam bekas pemakan kahak Anwar,  menjadi Pentafsir atau Jurucakap Mahathir untuk membuat ulasan.

Siapa yang terdesak sebenarnya (?)
Lokman adam yang cuba menarik perhatian Najib untuk menjadi calon di pru atau Tun Dr Mahathir (?)

Elok lokman adam tawarkan diri kpd najib untuk jadi calon menentang Muhyiddin di Pagoh untuk tahu tanah tinggi rendah.

Atau sesekali elok lokman adam melihat sendiri sejarah pengkhianatannya kepada umno dan kenapa kembali semula.

Bolehkah lokman adam terpisah dari di kaitkan dengan dedak di era anwar dan now di era najib (?)


34 comments:

  1. Apa yang kita makan boleh muntah bro. Apa yang kita kata tak boleh. Fikir lah dulu sebelum bercakap. Dia ni spin kenyataan Tun ni.

    Gila ker....Tun tak yakin ngan TSMY? Yakin bro....u spin berita ni untuk mengelirukan pembaca. Jangan lah main game kotor ni. Berkata lah benar walau pahit, jangan bersandiwara dengan kata kata.

    ReplyDelete
  2. Tun hadir sokong tindakan Anwar memfilekan kes MKN di Mahkamah Tinggi - itu saja.

    The rest, siapa yang spin, tafsir, ulas dan buat tuduhan ?

    ReplyDelete
  3. Berkokok pulak dah siMamat bengong ni!!!...

    ReplyDelete
  4. Budak darjah 6 pun tahu hasrat Che Det...tak payah kata nak masing gasing laa
    Caix penjilat kahak mungkin tak bolih faham.....biol..tu sebab 2 thn tak dapat jatuhkan Ajibgor
    LOL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha sape kata ahjib gor tak jatuh... nak pegi PBB pun tak sanggup...lepastu anugerah bini pun kena tarik... ini baru permulaan.. he he

      Delete
    2. A simple analogy for the arrogant pea-brain 6:06am.

      At the moment the ajibgor cinabeng wannabe aka bugisman aka Bigtime-Pirate whom had in excess of US$700 million in his gunny-sacks (not including the right under MOF Minister of Finance balls 42 million rm SRC-Intl's daylight robbery!) is having his 2 nuts sucked-into his guts! That must've hurts real bad, dude!

      With every revelation after another comes further due humiliations and that, 6:06 high on some glue could not comprehend or rather forced into denial!

      You see si Bugis-Lanun is slowly being skinned alive....say another analogy..,

      A frog when put into a pot and the water being slowly heat up...the frog would increasingly adjust its body to adapt to the rising temperature. But si Bugis-Lanun being the frog that he is would eventually die an excruciating pain when the water reached boiling temperature.....got it 6:06 am pea-brain?

      By then, it will be too late even a mother-of-all-hippo come to the rescue errr...no punt intended here, ok!

      MLN

      Delete
    3. Tun jilat kahak yg diludahnya semula...sebab itu Sultan Johor sebut "Orang Tua Yang Dah Hilang Akal"...

      Delete
  5. TDM has been very consistent in all his actions....
    Kalau kita memahaminya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar atau tidak kalau betul, itu adalah satu strategi politik dia, yang ko meroyan tu apasal Lokman?
      yang tepat disini ialah, Silahabau ni dok idam dedak, atau dah makan kot, dedak Najib... tu yang salak macam anjing tak bertuan tu...

      Delete
  6. Tak sangka sungguh, bertahun-tahun digelarnya lelaki itu umpama taik, kini sanggup pula dijilatnya. Tapi betullah, mana mungkin mahathir buat langkah yang salah walaupun akhirnya nanti terpaksa buat pengakuan anwar bukan peliwat. Maksudnya tak salah menjilat. Jadi apalah sangat kalau mendedak...kan kan kan...krik krik krik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meliwat dan MKN jauh bezanya bro... meliwat hanya melibatkan Individu yang TELAH diHUKUM penjara... TETAPI akta MKN akan " menghukum " Rakyat yang tak bersalah selama2nya.
      krik krik oink oink..

      Delete
  7. join malice statement .. no factual whatsoever... as far as Malaysian are concern Madey Kutty is nyanyok dan gila kuasa ... kecewa sesangat sebab "nothing is run my way any more" jadi dia nak hancurkan UMNO .... so let see how far he can go with his age now .. adios Madey let there be peace ... go fly kite !!!

    ReplyDelete
  8. Klu dah tau mudin tak mmpu tarik rakyat joint bersatu....suh boboi jer buat....mamak ni sgt senangnak baca permainan dia...skg dia kudakan muddin cukup cukup... vila bersatu dah mula nnpk tersusun nnti... mamak ni akan pancung muddin naikkan boboi..... boboi dan medey mana ade penyokong grass root..pepatah org tua dah pesan dah.... jumpa mamak jumpa ular ... lu fikir la se diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat tak perlu mendaftar bersatu... CUKUP DENGAN HANYA UNDI PROTES KEPADA BN ... InsyaAllah kerajaan akan bertukar.. Rakyat kenal siape MO1 dan pencacainya... krik krik

      Delete
    2. Knp takut sangat dgn team tun? G mkn dedak yg Nak habis tu....jaga lah parti untuk mohd najib only..

      Delete
  9. KD kerap mentafsir kenyataan dan komen orang lain terutama yang menyentuh bunya raya dan sekutu sekutunya. Bila terkena....melenting!!
    Teringin juga membaca hujahan panjang lebar KD yang mempunyai "subsistence" , elements "wisdom", "intelligence" serta paras pemikiran tinggi.
    Setakat ini semua bentuk tulisan KD sekadar level "university dropout" sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. For 3:54 pm to imply someone as a university dropout...,

      Please enlightened us that if you are,

      A) Yes indeed you are a graduate, but your plain-liner reflected badly that is not a hallmark of an academic either!

      B) If No, then you just do not have any merit at all, so STFU....and that is not a San Francisco University's acronym!

      Delete
  10. Dia dah confuse la ni
    Dulu matix kata nak selamatkan UMNO
    La ni ,chief Penjilat Kahah dah nak hancurkan UMNO dia meroyan
    So ,I had advised him last time not to herowhipped these Politicians...most of them are Hypocrites
    Definition of Politics in Latin
    Poly.....many
    Ticks..[FLEAS]... Bloodsuckers
    Conclusion...Politicians....BLOODSUCKERS.
    Anyway enjoy ourselves with all shadow boxing adopted by KD....Not to take seriously what were written and treat it as if you read the MAD magazines or Majalah GILA-GILA...Ha..ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO adalah wadah perjuangan... YANG BERSALAH ADALAH PEMIMPIN YANG MUNAFIK beserta penyokongnya nya... Ramai rakyat yg masih sayangkan UMNO.. TETAPI gelagat pemiMpinnya menimbulkan kebecian Melampau... MAKANYA KALAU NAK KALAHKAN MADEY DAN SEKUTUNYA SENANG , BUANG PARASIT MO1 DAN KUNCU2NYA..Automatik pembangkang akan kalah... Tetapi CAI UMNO pemakan dedak beranikah nak buat usul ini ?????

      Delete
  11. Thumb up Anon 5.07 PM.

    ReplyDelete
  12. KD

    Ternyata ko lebih banyak spin untuk menyokong Madey ....pasal ko punya bakal PM telah dilucut jawatan ....

    Ko nak tau tak, bukan senang nak lucut jawatan Mudin tu... siasatan yang rapi telah pun dibuat dan ko pun tahu apa si Mudin dah buat

    Lagi satu, Madey ni akan buat apa saja untuk pastikan dia kembali menguasai politik dengan alasan2 nye.... ko ingat tak masa last himpunan UMNO.. Madey nangis ....hahahah aku nak muntah tengok drama

    Paling haru, penjilay Madey dan Mudin boleh membabi buta sokong kerjasama dengan Si Nuar tu.... bodohlah korang ... korang ingat Nuar tak tau ke apa Madey dah buat kat dia... ingat nak shake saja ke .... ada makna

    So aku boleh cakap yg ko KD dan penjilat Madey dan Mudin memang tak mau fikir panjang dan BODOH la aku cakap kat korang.... termakan dedak mereka ....hahahah

    ReplyDelete
  13. Bloggers biasa nya terdiri daripada mereka mereka yang ilmunya perbagai, pandai mengeluarkan pendapat,pandai berbicara,pandai berbahas dan pandai bersoal jawab.
    Disini saya nak majukan soalan kepada KD saperti berikut:
    1.Sekiranya kerajaan sesebuah negara demokrasi berparlimen boleh secara mudah ditukar ganti dengan hanya mengumpul tandatangan, mengapa diadakan PRU setiap 5 tahun?
    2. Negara yang telah merdeka dan mempunyai perlembagaan persekutuan bagi mengawal dan mentadbir urus negara termasuk lah didalam nya perincian mengenai perjalanan proses PRU dan penubuhan kerajaan, tidak kah bodoh institusi parlimen itu sendiri (termasuk ahli ahli parlimen pembangkang) menghabiskan masa, tenaga dan wang pada setiap kali persidangan menggubal perlembagaan kerana pada akhirnya kumpulan tandatangan tandatangan juga yang menentukan hala tuju kerajaan dan negara?
    3. Tidak kah jika tandatangan2 itu diguna pakai sekarang maka ia akan jadi ikutan bagi kes kes dikemudian hari yakni it "sets precedent"?
    4. Tidak kah jika tandatangan tandatangan tersebut diterima, ianya bermaksud pengundi pengundi telah diperbodohkan? Pengundi pengundi telah membuat masa tenaga dan wang ringgit untuk mengundi dan memilih kerajaan tetapi pada akhirnya tandatangan tandatangan juga yang membuat keputusan?
    sila berbahas secara ilmiah, elak mengguna ayat atau perkataan2 yang melambangkan seorang yang cetek ilmu cetek agama.
    Itu lah yang dikatakan dalam cerdik ada bodohnya,dalam bodoh ada cerdik nya.

    ReplyDelete
  14. Jawapan 1; Kerana pemimpin yang pilih gagal mentadbir urus Negara dengan baik.
    Jawapan 2 ; Kerana di atas.
    Jawapan 3; Sekira nya Jawapan no 1 tu Berjaya tadbir urus Negara dengan baik perkara ini tidak berlaku.
    Jawapan 4: Pengundi tidak bodoh, ketika memilih Pemimpin, pelbagai janji yang dilafazkan: cekap, bersih, amanah, berintrigiti dan macam macam lagi,,,,,apa sudah jadi adalh sebalik nya. Dengan kata kata itu, pengudi tidak bodoh seperti yang didakwa.

    Dengan ini, saya percaya soalan soalan telah di jawab harap maklum, sebarang surat menyurat tidak akan dilayan. Keputusan muktamad. Tun Mahathir tidak bersalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan pertamapun dah salah. Dalam menentukan salah betul pemerintah bukan semudah buat kuah rojak. Dalam yang menentang ada yang menyokong. Yang menentang kata pemerintah telah salah tetapi yang menyokong kata pemerintah telah berbuat betul. Dalam isu di malaysia, boleh awak bentangkan hasil dapatan untuk mengiakan jawapan awak tu? Jumlah tandatangan (kalau tiada penipuanpun) tidak melebihi jumlah rakyat yang layak mengundi..so, awak fikirlah sendiri berapa markah untuk jawapan awak yang pertama tu..

      Delete
    2. Setuju..berikan statistik survey yang di jalankan...

      Delete
  15. Masih tidak menjawab soalan soalan berkenaan. Isunya usul secara beramai ramai tandatangan dan mendesak menurunkan Perdana Menteri tidak "constitutional", serta mengakedamik
    kan proses PRU yg termaktub dalam perlembagaan. Samada Pemimpin itu mentadbir negara dengan baik atau tidak, cara menurunkan nya mesti lah "constitutional".

    Soalan diatas TIDAK menyentuh pun samada Dr Mahathir salah atau tidak.

    ReplyDelete
  16. Tanya KD apa itu "constitutional"? Harap2 dia tak jawab itu Constantinople .

    ReplyDelete
  17. Yang bertanya tu kena faham, bila tak ada orang jawab termasuk KD, itu tanda saolan itu syok sendiri. Saolan dah merapu...

    Awak dah baca Deklarasi Rakyat? Kalau baca, tak ujud lah saolan kurang cerdik tu...

    ReplyDelete
  18. Itu bukan soalan syok sendiri, itu soalan ilmiah, kalau tak tahu menjawab jangan bagi 1001 alasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...
      Tinggi tul ilmiah puak dedak..
      Patut le susah nak jawab

      Rupanya dia ni sekor je dlm blog ini yang komen itu ini, mana mana blog dia copy paste, tanya saolan ilmiah, tak ada otang layan... Meroyan.

      Delete
    2. KD ko tak jawab ke saolan ilmiah...

      Hahaha.. Maaf aku tak leh kawal, terrrrrpaksa gelak

      Delete
    3. Betul & tepat sekali bro 5:11 am.

      Anon 5:35 pm tak lain tak bukan adalah Kejora Beruk Tunggal belaan Najib/Rosmah yg tak sudah-sudah menyamar dgn pelbagai watak dengan kecahan berak taiknya di sana sini.

      Kejora....

      Take my word & hear me good ...I SHALL RELENTLESSLY LAMBASTE YOU whenever you appear with your stupid & vulgar post. Keparat kamu, kenapa kamu kelmarin di blog Putra Merdeka membohong. Kamu kata nama kamu 'Kejora Bin Musytari' tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Besar punya penipu harami, jgnlah cuba2 nak kelirukan orang dgn macam2 samaran, faham....!!!!! Kamu akan terus ku jejakki biar dunia tahu betapa pembohong & pengecutnya kamu, tak tumpah macam idola kamu si Najib.. That's endurance on my part and you can be rest of that.

      Nama ku Othman @ Othaman Bin Hj Ahmad Arbaie bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee.

      Apa nama mu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takut besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut, mentohmah membabi buta tanpa bukti. So, till then, shut up or you'll get endless torment from me. Got it.....????

      HIDUP BERSATU...HIDUP MALAYSIA....!!!!

      Delete
  19. hj ahmad arbaie...macam kenal jer..broker tanah suka tipu orang kampung

    ReplyDelete
  20. Hello guys; This is a HD movie site kindly visit I am sure your will really enjoy. Thanks
    Watch Online Movie Free

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...