Thursday, September 22, 2016

KENAPA ADA JUGA ORANG JOIN BERSATU...

Mulanya kata tak ada siapa nak join,  paling ramai 100, tapi sekarang adalah kot dalam 120 orang,  agak agak apalah sangat nak join BERSATU, parti bunga...

Pasal dedak kot macam parti xkeris beryoga tu?
Pasal tak ada akal kot?
Suka suka ikut ikut?
Pasal kecewa?
Nak jawatan?

Fikirlah sendiri...
Cuma pada aku,  kalau diajak bersatu menentang satu kabilah lanun,  walau sebesar, segah,  sekuat mana sekalipun, kena lah sahut seruan tu..
Walau kecil,  walau sedikit...
Niat kerana Allah...



Selesai..


# Kalau niat kerana Allah,  tak ada sebab untuk ragu perjuangan ini,  jika ianya bersalahan,  sudah tentu Allah bagi perunjuk dan hidayah. Kepada Allah kita berserah.


Selesai.


Jauhari juga mengenal manikam.. BERSATU berkembang di akar umbi...


26 comments:

  1. Biasa aje lah tu.. sedangkan komnis dalam hutan pun ada pengikut ini pula bekas PM ,TIMB PM, MB .

    ReplyDelete
  2. skim cepat kayap pun ramai org join walaupun ramai yg terpedaya. penjara pun ramai yg join masuk... yg perlu admin tanya kenapa tak ramai yg join .. kenapati malap jer program pendaftaran... kenapa tak ramai ahli umno berjaya dipesongkan utk keluar umna dan join ppbm ? jawapan nya .. go fly kite !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya setakat ni sorang dua je ahli umno masuk parti bunga... Jadi pecacai tak perlulah panik, Ketua Bahagian jangan kalut, Menteri jangan buat statement macam dunia dah nak kiamat.

      Krik krik

      Delete
    2. Ooi pencacai Najib kamjat, hang mai pulak no ?
      Awat hang dng najib bangsat and umno pencuri duit rakyat takut ka ?
      hampa tunggu la, next election boleh kira kot sapa nak pangkah parti gst,parti pencuri duit rakyat and parti penuh dng org takbur and bangsat serta pemakan dedak macam go fly kite nie !!!
      anak menteri mulut kasut pun boleh pakai kera harga Rm 2.8 juta ...mengaji pun tak pandai tapi semua boleh, duit mai kot mana kamjat ooi ???
      kami tunggu next SELASA pulak ok ?
      ADA TELOQ ???

      Delete
    3. engko mmg ada 100 teloq...itu yg riuh sekampung ... cehhh meroyan je lebih... go fly kite !!!

      Delete
    4. ooi bahalol, awat tak berani pie mahkamah ???
      hang nie tahap bangsat najib aja, tau makan duit haram and tak ingat Allah, satu dunia tau najib bangsat pencuri duit rakyat, and hang pun tau jugak, tapi dedak punya pasai, hang sokong juga si harami najib tu, malulah sikit kamjat ooi.
      ingat kat Allah sama, duit haram yg di bagi najib kamjat tu ...jenoh hang kena soal jawap di akhirat nanti bengong ooi!!!
      kalau berani jawaplah bila nak saman ??? satu malaysia dok tunggu SELASA !!!
      TUUUIIIIHHHH !!!! pemakan dedak from Najib penyamun, Go fly kite, hang go to hell with Najib bangsat !!!
      ADA TELOQ ???

      Delete
  3. Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  4. Mungkin sbb...

    Kes Altantuya
    Fgv rugi dan banyak hutang
    1mdb
    Jambatan bengkok
    Mukhriz, tsmy, shafie dipecat
    Cemburu dgn Datin seri rosmah
    Br1m, klinik 1malaysia, kedai 1malaysia adalah rasuah
    Rapid mrt juga rasuah
    Lebuhraya srwk satu rasuah
    Najib aniaya anwar dan keluarga
    Najib bantu kelantan satu rasuah
    Najib bersikap adil pada kaum cina satu rasuah....

    Rasuah utk dapat undi rakyatttt!

    Dann....Projek spt klcc n sepang  utk rich n famous belum ade lagi sejak najib jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tambah .... dengan tertubuhnya Bersatu... maka berpecah empatlah parti melayu. Gimik aje nama parti ni.. Hakikatnya cina juga yang kekal BERSATU.

      Delete
    2. Nak cadangkan Bersatu tukar nama...parti BERCERAI.

      Delete
    3. 9.59
      tahap mentaliti pemakan dedak amat lah rendah. perbezaan rasuah dengan projek yg dijalankan pun dah masuk sekali...

      Delete
    4. 2:31 haha...saja nk provok.

      Delete
  5. Apabila berjuang dan berjihad atas nama Allah, Najib atau Mahathir bukan penting lagi..

    Basic tu kena betulkan dulu..
    Nak sokong siapa, mesti atas kebenaran..

    Kubur masing2 beb.. Dedak tak boleh bawa masuk sekali, handbag kena letakvtepi, jet kena parking kat luar..

    Mengadap Malaikat... Pandi lawak tak ada, peedeeRM tak leh campur..

    Siapa nak jawab, sendiri pikir lo

    ReplyDelete
  6. rasanya kerugian negara yang menggunakan duit rakyat selama mahathir memerintah berjuta-juta bilion belum lagi termasuk bail out syarikat anak.kita sebagai rakyat boleh tak nak tahu berapa banyak duit rakyat yang telah hilang semasa pemerintahan mahathir.boleh tak ditubuhkan suruhanjaya untuk menyiasat dan mendapatkan butiran terperinci.setelah itu kita nak di mulakan proseiding mahkamah untuk mendapatkan balik duit rakyat ini.mahathir perlu bertanggunjawab untuk memulangkan duit rakyat ini dengan apa cara sekalipun termasuk merampas harta beliau dan anak-anaknya .kerana semua keputusan beliau yang buat maka beliau perlu bertanggungjawab dengan keputusan beliau.duit rakyat ini boleh digunakan untuk mensejahterakan rakyat dalam keadaan ekonomi sekarang.mungkin gst pun boleh dihapuskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh la najib bongkar kalau ada.bising je tp tak mampu cari buat apa..

      Delete
    2. Itu bukan pendekatan najib.. klu nk buat ...masa tun pm da boleh buat... maka jadilah umno spt sekarang. Kerja jatuh menjatuhkan. Xde plk dengar Najib seblom pm cuba menjatuhkan pemimpin lain ...spt anwar dan tsmy.

      Delete
    3. Beruk Tunggal Kejora dah jadi Anjing Kurap menggonggong bukit & gunong siang malam. Tak pernah disahutnya cabaran supaya buat saja laporan & saman Tun M di mahkamah.

      Nama ku Othman @ Othaman Bin Hj Ahmad Arbaie bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee.

      Apa nama mu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takut besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut, mentohmah membabi buta tanpa bukti.

      Ini cabaran saya secara terbuka kpd kamu...dan pembaca blog semua jadi saksi.

      Delete
    4. Wow...tercabar nampak dgn komen2 tanpa nama! Tak perlu nama... yg penting mesej nyer.

      Delete
    5. yer bailout..bukan curi..bailout dari dulu lagi org tahu..najib pun tahu..dia kan lama dalam kabinet..kenapa x report. knp bila org bising pasal duit yg dicuri, baru nak ungkit..bagi aku bailout ok lg dr mencuri..sebab setiap syarikat yg dibail out bukan anak dia sorg sj yang keje..ada ramai lagi pekerja2 yg perlu diselamatkan.. tp yg curi ni lain..byk sampai berbillion2 ringgit..mula2 x mengaku..lepas tu mengaku pulak..tp cai2 tetap menyangjungi najib..dia le ketua lembaga penasihat 1MDB, artikel 117 dengan jelas menyatakan bahawa sebarang urusniaga melalui dia...dia jugak penasihat emeritus SRC, dapat 42juta tapi tak tahu duit masuk akaun..pe cite ni..cite kat cai2 dedak boleh le..

      Delete
    6. Tun dan musuh najib yg kata curi...mahkamah blom lagi

      Delete
    7. Beruk Tunggal Kejora....

      Kalau "A Thorny General" Pandir Ali dah bertindak jadi hakim buat keputusan tanpa kes didengar di mahkamah, apa nak jadi...di mana keadilan/justice? Ini hanya berlaku di Malaysia saja..SPRM pun hanya cekup ikan2 bilis, tapi jerung dan paus masih berleluasa bebas walau bukti kes ada untuk perbicaraan/pengadilan di mahkamah (contoh si Sahrol).

      7 negara lain dah ambil tindakan-undang terhadap Jho Low, Reza Aziz & Pak Arab yg bersalah terhadap jenayah Money Laundering di mana akaun2 bank & asset 1mdb telah disita dan individu2 terlibat didakwa untuk pengadilan mahkamah di negara2 tersebut. MO1 hanya menunggu masa atas sebab2 diplomasi. Fahammmmm.....????

      Delete

    8. Sabr. Apalah nak terburu2 ...tak yakin Allah Maha Mengetahui Maha Mengadili...mereka merancang dan Allah juga merancang... kita mungkin sedang diperlihatkanNya siapa kawan dan siapa musuh dan pasti yang batil akan lenyap dan kebenaran akan diperlihatkan walaupun mengambil masa.

      Janganlah terburu2 menilai dan mengadili....

      Nabi Yunus (Yūnus):82 - Dan Allah akan mengokohkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukai(nya).

      Orang yg Beriman (Ghāfir):40 - Barangsiapa mengerjakan perbuatan jahat, maka dia tidak akan dibalasi melainkan sebanding dengan kejahatan itu. Dan barangsiapa mengerjakan amal yang saleh baik laki-laki maupun perempuan sedang ia dalam keadaan beriman, maka mereka akan masuk surga, mereka diberi rezeki di dalamnya tanpa hisab.

      An-Naml:53 - Dan Kami selamatkan orang-orang yang beriman, serta yang selalu bertaqwa.

      Nuh (Nūĥ):13 - Mengapa kamu tidak percaya akan kebesaran Allah?

      Al-Ĥujurāt:6 - Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.

      Al-Ĥujurāt:12 - Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.





      Delete
  7. Kluangman pon xletak nama dlm profil. Perkara biasa.

    ReplyDelete
  8. saya sudah dengan no pendaftaran 00016299..bye2 UMNO..

    ReplyDelete
  9. Apa sahaja parti politik baru ditubuhkan akan ada orang yang menganggotai nya, jadi bila ada orang join Bunga Raya, ianya bukan satu perkara yang pelik dan membanggakan.

    Dalam cerdik ada bodohnya, dalam bodoh ada cerdik nya.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...