Thursday, September 1, 2016

TAHNIAH RAHMAN DAHLAN...




Yang lain?  Ada telor tapi kepit... 

14 comments:

  1. Sebenarnya yg kepit telo tu kamu la kd. Dh habis baca statement rahman dahlan atau ambik sekerat2? Benarlah bagai yang kamu harapkan itu bahawa MO1 yang dinyatakan oleh DoJ adalah najib razak. Namun tahukah kamu MO1 disebut oleh DoJ sebagai SUBJEK siasatan atau RUJUKAN siasatan? Tahu beza keduanya? Kalau najib razak sebagai subjek siasatan, apa kesalahan yang najib lakukan di US? Saya hampir pasti kamupun tahu akan hal ini tapi kerana terkepit telo maka kamu sembunyikan apa yang kamu telah tahu tapi usaha juga menghasut pembaca blog kamu agar menganggap najib razak adalah subjek siasatan dan seakan najib razak telah melakukan kesalahan di US. Kena ingat kd, kalau ada salah laku najib razak bersebab 1MDB, ia tiada kaitan langsung dgn negara uncle sam itu. Ia boleh dirujuk kepada negara dan individu terlibat, tetapi bukan US. Saya tak sokong najib pasal 1MDB tapi saya juga meluat melihat orang yang menyembunyikan fakta untuk berbohong. Be a man beb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau guna anonymous tak payah tulis " Be a man beb." Man ada t*lor!

      Delete
    2. Bro Anon5:48am

      Ada beza bro. Isu yang di sebutkan adalah siapa MO1? Bukannya samada MO1 adalah suspek atau orang rujukan dan sebagainya.

      So, kalau di tanya siapa MO1, jawapan yang di beri oleh rahman dahalan adalah 'primi minister. Betul lah tu apa yang KD sebut.

      Tapi kalau di tanya apa kesalahan MO1@ Prime minister, ada rahman dahalan cakap?

      Dah dah..pi balik makan ubat dulu dan kalau tak cukup dedak, peergi tanam ketum, minum air tu sendiri

      decaf guest

      Delete
  2. MO1 bukan subjek pada DOJ sebab dia tidak terlibat dengan pengubahan wang haram di US. Tapi, dia terlibat dalam pengubahan wang haram di Malaysia sebab akaun yang dimasukkan akaun di Malaysia. Yang lebih penting, MO1 terlibat dalam mencuri duit kepunyaan 1MDB dengan bantuan penyangak-penyangak yang dibayar menggunakan akaun US yg menyebabkan mereka tertakluk kepada undang-undang pengubahan wang haram di US.

    ReplyDelete
  3. Bukan kepit telor lagi tapi telor pun malu nak tonjolkan diri atas
    sikap tuan dia.
    Kalau potong bagi anjing makan anjing pun malu nak makan.Begitulah adanya.

    ReplyDelete
  4. Ambo kurang fahamlah dengan anon 5:48:00 AM tu nok tunjuk cerdek terlajaklah konon2nya!!....

    ReplyDelete
  5. Ada sesiapa tuduh Najib? Tak adakan..
    Tapi berapa kali disebut?
    Secara moralnya apa?

    Janganlah kena kencing dimuka baru masa tu tak insaf dan mengaku. Sebelum ini bermati matian dedak dan macai nafikan siapa itu MO1.

    Sekarang dah kantoi, pusing cerita lain pula.

    Kalau banyak ahli umno seumpama macai dan baghal, sepuluh orang mcm najib pun memang boleh survive.

    ReplyDelete
  6. yes tahniah kerana menjelaskan dgn sejelasnya yg MO1 tidak dinamakan kerana tidak terbabit dalam kes sivil DoJ ... yg protun teruja melancap terpancut kenapa ? ada asas ke nak tangkap MO1 yg dgn jelas tidak bersalah dan jelas tidak menghadapi apa2 pertuduhan dan PAC aldan AG dah menjelaskan PM tidak bersalah sama sekali.... so protun better go fly kite !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooi go fly kite. setakat sembang and cuba alih issue, kami rakyat bukan bahalol macam hang dng bahalol sekoq diatas sekali tu...wsj tak berani saman, tak ada teloq bila tun and ds khairuddin ajak debat, takut sampai kecut habis, laa nie muhyiddin dah suruh saman dia pun tak ada teloq jugak and hantar balaci and macai tolong kalih issue...so memamg boss hang nie najib laknatullah confirm penyamun and penyangak laah...
      jng lupa pie aaman hari SELASA depan ok !!!
      ADA TELOQ !!!
      Najib kamjat and umno pun harami dunia akhirat and termasuk pemakan dedak macam hang nie
      ,

      Delete
  7. Tak payah la nak mengata2 orang nujum pak kluang ooiii...kalau asyik mengata orang sembahyang banyak mana pun mana nak dapat pahala nya. Mengata orang ada telur tapi kepit, awak tu bagus sangat ke? Awak tu jalan mengangkang kut.. sebab tak nak kepit telur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:06, hang kalau ada muflis fakta toksah mai nasihat.
      Hang pi nasihat yang dok mkn dedak, neraka jahanam dengan hang hang sekali.

      Delete
  8. Apakah Rahman Dahlan menyedari bahawa kapal yang dilabuhkan sauhnya dan pada masa yang sama dikembangkan layarnya sedang teroleng2 hendak karam. Belayar ke depan tidak dapat kerana sauh kuat mengikat, berlabuh tidak mungkin kerana angin kuat membadai, mengundur adalah mustahil kerana itu bukannya sifat kapal layar .

    Membaca ...
    Melihat ...
    Mendengar ...

    Luahan kontraktor bahawa sukarnya mendapat projek kerajaan.

    Bicara ADUN bahawa banyak projek kerajaan terpaksa ditangguhkan ...

    Membuktikan bahawa kantung negara sedang parah.

    Mampukah Rahman Dahlan dan lain2 pemimpin politik UMNO berjuang dan bertahan pada PRU itahun hadapan yang dijangka akan dibuat pada bulan March.

    Pembekuan aset 1MDB di Amerika Syarikat dan negara lain menyebabkan MO1 tidak akan mendapat dana/derma untuk pilihanraya yang akan datang.

    Selamat tinggal UMNO.

    Kertas tidak mungkin membungkus api.
    Hanya sedikit kecerdikan mampu merungkai perkara sebenar ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xpe anon. Adik bradik aku bekas ahli pkr dan apply nak join umno, ganti tempat hang...

      Delete
  9. Jangan nak bohong..adik beradik suku sakat aku pulak bekas ahli umno semua nak join Bersatu..umno dah nak tenggelam dgn jibbo, hippo & co..

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...