Wednesday, February 28, 2018

JANGAN BIARKAN JOLO SENDIRIAN

Apakah duta besar negara di Indonesia tidak melakukan sesuatu atas rampasan kapal mewah milik rakyat malaysia jika kerajaan tahu ia bukan milik dari duit curi 1mdb.
Kenapa berpeluk tubuh atau ada usaha bantahan.
Apa yang AG buat..senyap? No case juga?

Apakah rakyat malaysia ingin diam dan tengok sahaja, jom kita bising² depan kedutaan indon dan amerika.

Lupakan persengkataan politik, semua parti harus bersatu menentang campurtangan kuasa asing.

Jangan delete isu 1mdb..amaran keras.

23 comments:

  1. Salam pada semua. Syukur Alhamdulilah, dengan keizinan Allah SWT, dengan penahanan kapal tersebut diharap dapat MEMBUKA MATA semua dari LENA YANG PANJANG berkaitan onar dan selingkuhan 1MDB JLO dan suku sakatnya. TAHNIAH INDONESIA dan Terima kasih banyakx.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu ari lukisan la...ok la ..dah tahan kapal..

      isunya bila nak masuk mahkamah..

      Semua org tahu DOJ tunggu dekat PRU baru buat gempak...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 28, 2018 10:49:00 PM

      Tak payah ko sibok laurusan orang amerika...banyak lahi siasata keatas prompak yg beli saham syarikat yg blm dapat diselesaikan.....baik ko pegi jsga najib...najib pon blm selamat dari subahat gubah wang haram di amerika..

      Delete
  2. Pemimpin umno bacul, dah 10 negara campurtangan perihal Malaysia, tak sorang pun bersuara. Terang terang disebutberkaitan 1mdb. Semua dah bisu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takda bacul la...tangkap la Jh lo..ni tahan kapal..pondan ada la

      Delete
    2. Indon pondan ke, kih kih kih

      Delete
    3. terbaik ar agung kat indon ni...wa caya lu...

      Delete
  3. Mungkin patut buat repot polis supaya pihak polis Malaysia boleh sama2 terlibat di dlm siasatan itu. Semoga Allah memberi hidayah dan membuka pintu hati pihak berkuasa, SPRM, AG dll. Tetap kan lah diri dan hati di atas hal yg benar. Sudah sudah lah bersubahat, membela, syubhah dgn pencuri2 ni. Ini harta negara, disitu termasuk ribuan hak anak yatim tu... Ingat lah hari kematian, pembalasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ketinggalan keretapi la kau ni..Isu 1mdb dah masuk PAC lagi..dah tubuh pasukan khas lagi..

      DOJ ni tunggu Tun M punya arahan ..biasala dah bayau

      Delete
    2. Dengar cite bole tahan gak madey bayau..seratua 2.6 beliun lebih kurang gitu la wooo..

      Delete
    3. kalau cai nak TUN bayar kat cai pun boleh no hal punya tapi bayar dgn taik kuda la...

      Delete
  4. Penyokong umno yg beri Komen tak abis abis cite pasal mahathir, rakyat tak peduli pasal madey, rakyat peduli tentang najib je. Berilah hujah fakta yg kuar dari mulut najib sendiri, bukan copypes dari blogger, baru lah leh lawan blk. Ye tak? Klau asik cite madey je nampak sgt memang takde hujah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kih kih Najib tak layan la isu DOJ ni...smalam najib baru ja sembang TN50 untuk masa depan rakyat..

      Aku tengok Najib tak abis2 citer program rakyat...tun M sembang kuda ada la.

      Delete
    2. Betul tu, rakyat dah tak peduli dngn madey kerana madey dah tua nyanyuk tak sedar diri, dah tak laku.

      Delete
    3. So jom cite pasal najib je, lupakan tua renta tu, tak mengugat langsung.

      Delete
  5. Betul ke kapal jho lo dh kena rampas? Ok gak tu. Diberitakan kapal tu kapal mewah. Kalaulah dapat merasa belayar seminggu dalam kapal tu, mau ingat sampai mati. Tapi...kapal tu dh jadi isu politik, isu campur tangan asing, isu seleweng dan lain2, maka tak merasalah kita nak naik merasai kemewahan. Lebih2 lagi yang rampas adalah kerajaan indonesia, makin jauh dpd kita. Tak tahulah kalau ada sesiapa yg seronok pasal kapal itu dirampas, nanti dapat menikmati kemewahan kapal tersebut. Yg pasti 99.9999℅ akan ternganga tak merasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul gak..klau tak kena rampas Kita semua seluruh negara boleh merasa naik kapal mewah.yahoo..seronoknyaaaa..kih kih

      Delete
    2. kapal mewah itu nnti bg kat mukris la ..

      Boleh pekena pasembor kat atas kapal.

      Delete
  6. Terima Kasih KD bawa isu 1MDB.

    "Kalau belum, segerakan...jangan sampai muflis bahan putus idea.
    Boleh juga recyle.."

    isu 1MDB ni isu Recycle macam kau cakap KD..isu yg takda penghujung..

    Sama2 la kita tengok segagah mana isu ni bakal mengalahkan UMNO.
    Ingat KD jangan main persepsi tapi fakta..persepsi 3 tahun lepas ok la pasal masa tu clare Rewcastle berkuasa la ni dah berubah.

    Aku doakan agar kau nampak isu ni dan kembali kepada UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi ke umno selepas ogos 2018..

      Aku cadangkan kerajaan PH bubarkan umno,dap dan pas..buat akta baru, parti tidak boleh melebihi 20 tahun, presiden tidak boleh melebihi 5 tahun..

      Delete
    2. UMNO memerintah sbm merdeka lagi KD ..takkan lupa sejarah..
      Setiap bandar dan kg cawangan UMNO mesti ada takkan dah lupa kot.
      Kuli dan Team B pun kembali semula UMNO selepas gagal memecahkan UMNO..

      Apa2 hal teruskan berusaha kuatkan parti KD bknnya tak abis2 cari salah Najib..Korang dah kena pancing la ngan Najib..

      Najib memang kedepan dalam strategi politik.
      Tapi ajakan aku agar kau masuk UMNO balik ikhlas tau...insyallah bkn hari ini tapi akan datang...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 28, 2018 10:53:00 PM

      Orang bodooh je cakap najib kedepan...RCI lingkop....

      Delete
  7. Sungguh kasihan melihat pejuang PAS.
    Mereka mengharapkan isu najib akan memberi kelebihan pada PAS dimana akan dapat pertambahan undi dari orang yang marah pada bn dan najib.
    PAS keluar dari PR kerana PKR dan DAP menerima amanah dalam gabungan itu.
    PAS yakin gabungan itu tidak akan berjaya kerana amanah adalah parti baru, anwar masih dalam penjara dan DAP tidak disukai oleh orang melayu terutama bekas penyokong umno/bn.
    PAS pun berpura baik dengan UMNO supaya pengundi bn boleh berpaling pada PAS.
    Malangnya umpama ledakkan bom atom keatas PAS, bila bekas pemimpin umno menubuhkan parti ppbm dan bergabung bersama pkr,dap dan amanah. Lebih malang lagi bila tun m dilantik sebagai pengerusi gabungan itu dan dinamakan calon pm jika PH menang pru14.
    Tindakan hadi dan pas yang tidak mahu "dipandang sebelah mata" oleh parti lain memakan diri sendiri. PAS tidak mahu mengakui bahawa presiden mereka tiada ketokohan yang dikehendaki oleh majoriti pengundi. Begitu juga dengan dasar parti yang tidak boleh diterima oleh majoriti.
    Akhirnya PAS "memaksa" rakyat dan pengundi untuk menyokong mereka melalui hukum (haram) dan memperalatkan islam.
    Dalam emedia, digunakan sepenuhnya oleh askar mereka untuk serang tun m.
    Jika saya nak bina rumah, pertama saya mesti ada modal, tanah, kemudian plan rumah. Bila dah ada semua tu, barulah dicari kontraktor (tukang rumah" untuk bina. Kontraktor yang dicari mestilah yang pernah bina rumah. Bukannya kontraktor "kedai kopi" yang hanya tahu komplen rumah yang orang bina tapi diri sendiri buat bangsal pun reban.

    ReplyDelete