Monday, February 12, 2018

APA HUKUM UNDI APCO.. (2)


Kemaskini:
Dulu puak pas fitnah Tun hina Nabi, sekarang puak pecacai umno jadi pak turut fitnah tersebut, jangan jadi kaldai sampai mati tanpa sempat mohon maaf, baca di Sini

...............

Posting awal:

Perkara pokok yang menghantui kerajaan dan umno sekarang adalah beberapa isu teras yang menjadi dasar dan pegangan mereka, salah pegang, salah urus, rosak dan binasa..

1MDB
Kleptokrasi
APCO
Felda
GST
Petrol tanpa subsidi dan salahguna mekanisme harga mingguan (minyak dunia makin turun, minyak di Malaysia makin naik !!!)
Korup
Salahgunakuasa
Ketua Pesuruhjaya SPRM (?)
Ketua Polis Negara (?)
Peguam Negara (?)

Banyak lagi isu isu lain yang digabungkan menjadi pertikaian dan persoalan rakyat dan semua ini diambil kesempatan oleh pembangkang sebaai senjata perjuangan dan kempen mereka.

Jika tanpa isu, apakah pembangkang sekuat dan begitu berpengaruh seperti sekarang (?)

Jika seuatu itu bukan isu yang rakyat bangkitkan , pembangkang no way boleh mendapat faedah darinya.

BRIM sebagai contoh walaupun ada baik buruknya tetapi oleh kerana majoriti rakyat bersetuju dan memerlukannya, pembangkang tidak boleh mengenepikan begitu sashaja malah turut bersetuju untuk meneruskannya jika menjadi kerajaan kelak dengan sedikit baikpulih.

Apa yang umno hadapai sekarang adalah berhadapan dengan rakyat, pembangkang sekadar alat rakyat untuk menentang kerajaan.

Tidak perlu takut sangat dengan Tun atau Anwar, tidak perlu main isu basi isu bodoh tentang DAP tetapi berhadapan dengan rakyat untuk menjawab tentang semua isu yang dibangkitkan. Apa solusinya (?)

Projek billion demi billion yang diumumkan kerajaan sekadar menakutkan lagi rakyat bahawa peluang mega korupsi juga turut berada di sana.
Pembangunan, pengukuhan dan perkembangan ekonomi sekadar angka tetapi rakyat dibawah bergelut dengan kos sara hidup yang tinggi.







Alfatihah..

70 comments:

  1. Per : Menjawab pendustaan Virgo pada kalimah wali dan maskudnya.

    Virgo pendusta telah mempertikaikan tulisan saya dengan berkata 'apabila UmNo membayar wang kepada APCO untuk menjadi penasihat, maka APCO menjadi kuli UmNo dan bukanlah menjadi wali.'

    Bagus betul jawapan ini kerana ia telah mengakui secara konstraktif pada bahagian Nasrani bahawa sememangnya UmNo telah berwala kpd Nasrani.

    Sekarang mari kita lihat kebenaran saya pada bab mengangkat Yahudi menjadi wali pula.

    Berikut ialah takrif kalimah wali.
    معنى الولي

    إن كلمة (ولي) من الألفاظ المشتركة وتجد لها معاني كثيرة في القرآن الكريم خاصة وفي كتب اللغة عموماً ومنها ما هو على قسم واحد المالك، العبد، المحرر (من حرر عبداً) المساعد و الرفيق و السيد والأمير السلطان و الصديق و والوارث و القريب

    "Sesungguhnya kalimah 'wali' adalah di antara kalimah yang dikongsi maknanya dan padanya wujud banyak makna di dalam AlQuran khususnya dan di dalam bahasa Arab umumnya. Dan di antaranya adalah di dalam bentuk satu pemilikan seperti Raja, Hamba Abdi, Orang-orang yang membebaskan hamba abdi, orang-orang yang diangkat kedudukannya, ketua, pemimpin, penguasa / pemerintah, sahabat, waris dan juga kaum kerabat."

    Raja dan Hamba Abdi kedua-dua disebut wali? Biar betul?

    Ya, ia adalah betul disebabkan di dalam BA kata akar adalah di dalam bentuk kata kerja (fii'l) dan perkataan yang dibetuk oleh kata kerja ini ada yang berbentuk yang melakukan (disebut fa-'il) dan ada juga yang yang berbentuk dilakukan (maf-'ul).

    Apabila disebut A telah 'walikan' B ia boleh bermaksud 'A telah mewalikan B' dan boleh juga bermaksud 'A telah diwalikan B'. Maksud sebenar hanya boleh dilihat berdasarkan keterangan lain di dalam ayat.

    Mari kita lihat fakta ini pula yang menunjukkan fakta pada bab Yahudi sama ada UmNo mewalikan Yahudi atau UmNo diwalikan Yahudi adalah tidak penting kerana akhirnya Malaysia yang menjadi hamba Yahudi.

    Apabila APCO menjadi penasihat UmNo, apakah yang UmNo lakukan di atas nasihat2 APCO?

    UmNo telah nenubuhkan 1MDB, mendapatkan pinjaman riba Yahudi Zionis melalui Goldman Sachs, memberi komisen pinjaman juga kepada Yahudi zionist dan akhirnya meletakkan negara ini menjadi hamba hutang kepada zionist Yahudi sehinggakan pada hari ini segala harta kekayaan negara dijual dan rakyat diperah semata-mata untuk membayar hutang ini. Oooops pembetulan, semata-mata untuk membayar riba hutang ini sedang pokoknya kelihatan tidak mampu lagi untuk dibayar.

    Persoalannya siapakah yang sedang menguasai siapa? Adakah UmNo telah menguasai Zionist melalui pelantikan Yahudi Zionist sbg penasihat atau adakah Yahudi Zionist yang sedang menguasai negara ini selepas mereka dilantik menjadi penasihat? Siapakah hamba dan siapakah penguasa?

    Di dalam bahasa Arab hutang disebut 'ad-dain', dan nama penuh hutang apabila ia bersifat 'tidak mampu dibayar' ialah 'gholabatid-dain' yang secara maknawinya bemaksud 'belenggu hutang'

    Bukankah hutang itu adalah satu belenggu dan bukankah belenggu itu bermaksud dirantai dan bukankah dirantai itu bermaksud tidak bebas merdeka?

    Remember my bros and sis; 'Modern slaves are not in chains, they are in debts.'

    Fakta ini saja sudah jelas menjawab pendustaan Virgo.

    Sesungguhnya perlantikan APCO sbg penasihat negara ini tidak menjadikan Yahudi Zionist sbg pengkhidmat kepada Melayu Malaysia sebaliknya ia telah menjadikan Melayu Malaysia sebagai hamba Yahudi Zionist.

    Dan perhambaan itu kini berlarutan pula oleh China Komunis.

    Sesungguhnya kebenaran ini amatlah jelas bagi orang-orang yang mahu menggunakan akal.

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan :-


      إن كلمة (ولي) من الألفاظ المشتركة وتجد لها معاني كثيرة في القرآن الكريم خاصة وفي كتب اللغة عموماً ومنها ما هو على قسم واحد المالك، العبد، المحرر (من حرر عبداً) المساعد و الرفيق و السيد والأمير السلطان و الصديق و والوارث و القريب

      "Sesungguhnya kalimah 'wali' adalah di antara kalimah yang dikongsi maknanya dan padanya wujud banyak makna di dalam AlQuran khususnya dan di dalam bahasa Arab umumnya. Dan di antaranya adalah di dalam bentuk satu pemilikan seperti Raja, Hamba Abdi, Orang-orang yang membebaskan hamba abdi, PEMBANTU, orang-orang yang diangkat kedudukannya, ketua, pemimpin, penguasa / pemerintah, sahabat, waris dan juga kaum kerabat.

      Saya tertinggal terjemahan kalimah المساعد yang bermaksud 'pembantu'.

      Delete
    2. Kah kah kah

      Berita baik buat semua pembantu2 rumah di Malaysia.
      Anda semua telah diangkat sebagai "WALI" kpd majikan2 anda oleh Macai Haprak John boDoe.

      Tahniah.

      Delete
    3. Demikianlah cara golongan pendusta berdusta. Tanpa sebarang hujah ilmiah mereka hanya mampu berpusing-pusing di antara memutar belit, beralasan, dan memperolok-olokkan.

      Apabila cuba menunjuk pandai melalui kaedah beralasan dan putar belit dan ia gagal, mereka kembali kepada ciri asas pendusta yang paling mudah iaitulah memperolok-olokkan.

      Demikianlah itu sajalah kemampuan diri mereka. Sungguh Tuhanmu mengetahui siapa yang telah sesat daripada jalannya dan siapa pula berada di atas petunjuk.

      Delete
    4. Apabila saya mengatakan kalimah wali di dalam bentuk fiil (yatawalla) boleh membawa maksud orang yang menguasai (bentuk pelaku - fa'il) ataupun orang yang dikuasai (maf-u'l) Virgo pendusta telah memperolok-olokkan tanpa sebarang ciri ilmiah.

      Padahal ciri ini boleh dilihat pada tafsir kalimah wali ini pada ayat yang lain. Ia adalah kaedah yang sah untuk mentafsirkan maksud sesuatu kalimah melalui maksud kalimah yang sama di dalam ayat yang lain.

      Dan kalimah wali memang sebenarnya telah ditafsirkan secara sepakat di dalam ayat lain sebagai membawa maksud pembantu ataupun penolong. Di dalam kata lain adalah juga seperti penasihat. Misal paling jelas ialah seperti APCO yg diambil sbg penasihat UmNo. Ia juga adalah perbuatan UmNo yang mengambil menjadi Wali (yatawalla) Yahudi Zionist.

      Ini ayatnya.

       لَا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ

      "Dan tiadalah orang-orang beriman mengambil kafir menjadi wali di sebalik orang-orang beriman". (Ali Imraan : 28).

      Ayat menggunakan kalimah 'yattakhizu' yang bermaksud 'mengambil'. Orang-orang yang mengambil sudah tentulah akan menjadi pelaku (fa'il) sedang orang yang diambil (mafu'l) adalah yang diperlakukan. Ini adalah kaedah Bahasa Arab.

      Misalnya ialah majikan akan mengambil pekerja dan bukan pekerja mengambil majikan. Mengambil di sini kalimah Arabnya ialah 'yattakhizu'.

      Maka ayat di atas kalimah wali tidak ditujukan kepada 'orang yang diangkat melebihi diri sendiri' melainkan ia ditujukan kepada 'orang yang diambil menjadi pembantu kpd diri sendiri.'

      Tiga kaedah di dalam bentuk fiil:-

      1. Mengambil menjadi wali - mengambil orang lain sbg pembantu

      2. Mengangkat menjadi wali - mengangkat orang lain sebagai pemimpin.

      3. Mewalikan (yatawalla) boleh membawa maksud kedua-duanya sekali.

      Mari lihat tafsir berikut :-

       الوجيز في تفسير الكتاب العزيز للواحدي: ﴿ لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ المؤمنين ﴾ أَيْ: أنصاراً وأعواناً من غير المؤمنين وسواهم نزلت في قوم من المؤمنين كانوا يُباطنون اليهود (أي: يألفونهم) ويوالونهم


      Al-wajiz di dalam tafsir kitab (ayat tidak mengambil orang kafir menjadi wali selain mukmin) membawa maksud 'penolong' ( انصارا) atau 'pembantu' (اعوانا) di sebalik orang mukmin dan lagi ayat diturunkan kepada satu golongan dari kalangan orang-orang Mukmin yang adalah mereka itu mengasihi Yahudi di dalam perut mereka'.

      Perlu dilihat kepada sejarah bahawa ketika ayat AlQuran diturunkan di Madinah orang-orang kafir di kalangan penduduk Madinah hanya ada Yahudi. Maka 'orang kafir' di dalam sebab turunnya ayat di atas sudah tentu merujuk kepada Yahudi.

      Lihatlah : apabila ayat ini diturunkan khusus untuk Yahudi Allah menggunakan kalimah 'yattakhizu' yang bermaksud 'mengambil'. Tidak seperti kalimah 'yatawalla' di dalam ayat 52 Al: Maidah yang maksud harfiahnya ialah 'mewalikan'.

      Delete
    5. (Samb)

      Khusus untuk Yahudi Allah gunakan 'yattakhizu' yang bermaksud mengambil, merujuk kepada orang yang di atas mengambil yang di bawah sedang apabila digunakan untuk Yahudi dan Nasrani sekaligus digunakan 'yatawalla' yang boleh bermaksud 'mengambil' dan boleh juga bermaksud 'mengangkat'.

      Majikan mengambil pekerja, atau pekerja mengambil majikan? Sudah tentulah majikan mengambil pekerja dan kalimah yattakhiz adalah sesuai untuk yang di atas mengambil yang di bawah dan demikian mengambil menjadi wali boleh juga membawa mengambil menjadi pembantu, penolong atau penasihat.

      Malah sejarah Nabi dengan sendiri membuktikan kebenaran ini disebabkan pada zaman Nabi saw, Baginda sendiri yang menjadi Ketua Negara adalah Nabi saw dan Yahudi adalah rakyat, maka sudah tentulah ayat 'mengambil Yahudi menjadi wali' tidak sekali-kali akan bermaksud 'mengangkat mereka menjadi pemimpin'. Sebaliknya ia mestilah bermaksud yang satu lagi iaitulah 'mengambil Yahudi menjadi pembantu'.

      Nota : saya sedang menjawab pendustaan demi pendustaan Virgo pada isu kalimah wali ini bukanlah untuk dirinya disebabkan saya telah pun mengatakan tempoh Virgo akan tamat dahulu sebelum tempoh UmNo tamat. Sebaliknya saya menjawabnya untuk kefahaman bagi orang lain serta sebagai bukti bahawa apabila tempoh Virgo tamat, semua orang akan berkata 'sesungguhnya Allah tidak menganiayai Virgo sedikitpun melainkan Virgo yang telah menganiayai dirinya sendiri.'

      Wallahu a'lam

      Delete
    6. Berpusing2 si boDoe ni nk sebatikn niat jahatnya agar kerajaan dilihat berwalikan APCO....

      Fitnah tetap fitnah la boDoe. Cuba la dn paksa la dgn mempermainkn nas dn hadis, namun hakikatnya tetap yg terima upah dr Tuan yg membayar upah dr kerja2 yg dilaksanaknnya itu adalah "KULI" dan bukannya "WALI" kpd Tuannya.

      Dalam fitnah si boDoe ni..
      Siapa yg dipihak berkerja atau menjadi "KULI"??? Tolong jawap...
      Siapa pula dipihak yg membayar upah atau "MAJIKAN"??? Tolong jawap...

      Jgn berputar2 berkajang kajang tunjuk bingai.


      Delete
    7. si boDoe Kuli Taik...anak buah Kepala Taik, sebab tu boDoe mcm taik.

      Delete
    8. Tidak mengapa,

      Apabila Virgo muncul di bawah saya itu bermakna dia telah pun menerima penyampaian peringatan itu.

      Itu saja sudah memadai bagi saya.

      Delete
  2. Entahlah kd..melayu seolah2 takut utk buat perubahan dari segii politik berbanding org cina..pm najib dan menteri buat byk kesalahan pun melayu sokong..org melayu mcm xkisah semua tu..dapat 100+beras+kain batik senyap terus..💸💸🚬

    ReplyDelete
  3. Hamba Yahudi Malaysia ada kat Sg Bloj skg ni.... bulan jadi hamba saja....BUKAN SETAKAT BANGSA DI JUAL AKIDAH PUN DI GADAI TERUS...

    Pluralist LGBT Gay TS cOMANO BERSIH G25 SYIAH LIBERALIST suma dah BERSATU di bawah satu Payung Pakatan Putus Harapan... Pada Jon Doe elok ssgt tarbiah .. dakwah banyak sikit dengan Puak ini... Jon Doe pun suku sakat puak ini jugak...

    DAKWAH LA LEBIH LEBIH BANYAK PAHALA TU......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape hang yakut sangat dgn lgbt, comango etc? Hang ada akai ke? Iman kuat kita yak ajan di gugat. Kalau hang rasuah, samun duit rakyat, zalim, makan duit dedak...patut lah takut.

      Cuba takut dengan Allah...tak ada rasuah, tL der beli beg birkins guna duit rakyat..

      Delete
    2. Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Saya baru sebut tentang Malaysia menjadi hamba Yahudi Zionist melalui UmNo - APCO rupa-rupanya jalan ke arah itu sudah kelihatan. Saya baru temui beritanya sebentar tadi. Nanti saya kongsikan.

      Yahudi Zionist punya wang yang amat banyak dan setakat mahu lupuskan kesemua hutang 1MDB kepada Goldman Sachs tidak akan menjadi kudis bagi mereka.

      Apa yang mereka mahukan daripada negara-negara Islam ialah 'mengiktiraf negara Zionist Israel sebagai negara yang sah.

      Malah semasa pemerintahan Sultan Abdul Hamid dari Bani Uthmaniyah pun mereka pernah menawarkan untuk melupuskan hutang asal saja kedaulatan tanah Palestin diserah kepada mereka tetapi Sultan menolak.

      Tawaran kewangan kemudian diberikan kepada negara-negara Nasrani khususanya England dan Perancis dan mereka terima. Di atas bantuan England dan Perancis akhirnya Israel ditubuhkan.

      Kini dengan menjadi hamba Yahudi melalui hutang, Israel mahukan pengiktiran Kuala Lumpur pula dan jalan ke arah itu sudah kelihatan.

      Nah baca ni:-

      Untuk kali pertama sekumpulan diplomat Israel tiba secara rasmi di negara ini ketika Putrajaya dan Tel Aviv tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik.

      Kementerian Luar Israel mengesahkan kunjungan diplomat terbabit baru-baru ini, lapor The Times of Israel.

      Jurucakap Kementerian Luar Israel Emmanuel Nahshon berkata diplomat negara Zionis itu menghadiri satu persidangan berkaitan petempatan manusia yang berlangsung selama seminggu di Kuala Lumpur.

      Katanya delegasi itu diketuai Timbalan Duta Israel ke PBB, David Roet (gambar), dan mereka menyertai persidangan Program Petempatan Manusia PBB - atau dikenali sebagai UN-Habitat.

      Sebelum ini stesen televisyen Israel, Hadashot TV, melaporkan delegasi kerajaan Zionis itu turut disertai bekas menteri, Ofir Pines, serta pegawai-pegawai kanan lain.

      Kenyataan Nahshon kemudian mengesahkan laporan awal stesen TV terbabit.

      Hadashot TV melaporkan Putrajaya terikat untuk menerima kemasukan warga Israel terbabit kerana untuk membolehkan persidangan itu diadakan, semua delegasi mesti diberikan visa.

      Apa sudah jadi kepada Malaysiaku? Sungguh UmNo adalah sebenar-benar pengkhianat.

      Delete
    3. mana paul??takkan senyap je bila wakil yahudi da pijak dibumi bertuah ini.inilah masa nak jadi hero.

      Delete
    4. Mana orang2 umnoyg perasan hebat tu? Mana org2 pas yang perasan alim sangat tu? Apasal senyap?

      Skrg ni kerajaan Bn yg benarkan depa tu masuk. Tau tak?

      Munafik betul la umnopas nih!

      Delete
    5. Kejora @ 11:31....

      Usah memutar balik kenyataan dengar sini baik2.....

      Topik kali ini bukti Najib seorang 'Penghianat' pd Agama, Bangsa & Tanah Air? Jelas sekali Najib tidak memilikki ciri2 jati diri sebagai pemimpin yg beragama Islam berbanding Tun Mahathir yg tegas, berani & bersikap konsisten terhadap anti regime Zionist Israel & Yahudi.

      Masih lupakah kita bagaimana awal2 lagi Najib, Rosmah & JJ berbelanja ribuan juta melantik Yahudi Paul Sadlen & APCO sebagai penasihat/konsultan; serta bersekongkol dgn banker Yahudi Goldman Sachs untuk pinjaman riba RM42 bilion + bunga riba 10% buat penyelewengan sykt Iblis 1mdb & joli sakan anak beranak Rosmah Najib bersama Jho Low.....??

      Allah SWT telah menyelongkar pengkhianatan Najib dgn kunjungan diplomat regime Israel buat julung2 kalinya ke negara ini.

      Nah......kita nak dengar apa pulak pendirian Hadi Awang Bini 3 dan Pas Pis Pus berhubung kunjungan diplomat regime Israel ini....??

      Delete
    6. Berita remeh tingkah budak2 hingusan dapat liputan media2 sosial KERAjaan BN, terutama tv3 suku & 'rehat-tidur-merapu (rtm).

      Kenapa pulak kunjungan diplomat regime Israel Yahudi tidak ada liputan langsung, kan ini sejarah buat pertama kali dalam sejarah negara.....??

      Apakah Najib & Rosmah nak cover line yg mereka berdua nie memang sah2 budak suruhan/hamba abdi Zionist dek dah termakan hutang riba + bunga 10% riba yg diharamkan sepertimana dinyatakan di semua kitab2 Allah..........??

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Apakah ini kebetulan?
      Atau apakah ini pembalasan Illahi?

      Najib pernah meluahkan secara peribadi menyifatkan kematian sahabat rapatnya Allahyarham Tan Sri Jamaluddin Jarjis dan dua orang pegawai kanannya Datuk Seri Azlin Alias dan Datuk Mohd Po'ad Jelani yg terkorban dalam satu nahas helikopter di Semenyih sebagai satu tragedi peribadi.

      Tragisnya daripada gambar-gambar yang tersiar di media sosial begitu mengeri dan menggerunkan, yang putus kepala, yang hancur jasadnya... Ianya berlaku selang bebrapa hari selepas pemergian Dato' Poad Jelani. Ketiga-tiganya merupakan orang kuat Jabatan Perdana Menteri (MPO). Po'ad yang merupakan Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri pula meninggal dunia akibat kanser limfoma.

      Semua sentuhan Najib ikut telunjuk bini habis kecundang & hilang.

      - Duit berbilyon-bilyon hilang.
      - Kapal terbang MAS hilang
      - Tanah & duit Felda hilang
      - Tanah KTM di Singapura hilang
      - Pulau Batu Putih hilang
      - Pangkalan Tentera Sg Besi hilang
      - Pangkalan TLDM di Kuantan hilang

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Betul.... Kita dengar dia tu umum projek bilion2, kita ni makin risau fikir hutang tanggungan negara fikir apa brg lg kena gadai, cukai apa lg kena kat kita nanti... Seram...

    ReplyDelete
  6. Perubahan dasar yang dilaksanakan ketika zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah punca harga barang meningkat sehingga membebankan rakyat sekarang ini kata Ketua Penerangan PAS Selangor, Hasbullah Ridzwan.

    Menurut Hasbullah Ridzwan, harga barang asasi naik kerana dasar kerajaan ketika zaman pemerintahan bekas perdana menteri keempat itu yang menggantikan pertanian kepada perindustrian.



    Ia sekaligus ujar beliau memberikan impak sehingga negara terpaksa mengimport barang asasi.

    “Hari ini rakyat merana kerana harga barang meningkat, harga barang asasi kita meningkat sebab apa?.

    “Sebab perubahan dasar negara di zaman Dr Mahathir daripada kita sebuah negara yang kaya dengan hasil pertanian, kita berubah kepada dasar perindustrian.

    “Akhirnya, 30 peratus barang makanan asasi negara kita kena import, ini yang menyebabkan harga barang kita naik hari ini… bawang nak kena import, beras yang menjadi makanan asasi kita kena import, sebab apa sebab kita berubah dasar,” katanya seperti dipetik TV14.

    Tambah beliau, perubahan dasar yang dilaksanakan ketika zaman pemerintahan Mahathir itu juga merugikan rakyat dan menyebabkan ia terpaksa diwarisi oleh rakyat sekarang ini.

    “Ini lah orang yang membuat dasar dan akhirnya merugikan rakyat, akhirnya kita mewarisi,” katanya.
    Share this

    Google Facebook Twitter More

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 3:37:00 AM

      Pas reti ke pasal ekonomi?...pas reti pasal hudud saje...

      Delete
    2. Lagi bukti pas memang bangang..dari ketua sampai ke pencacai2..kah kah kah

      Delete
    3. Sdr Kerajora,

      PAS banyak menipu tentang hudud dan ia adalah sekadar alat mereka untuk mendapatkan sokongan orang-orang Islam yang rata-ratanya tidak memahami apa itu hudud melainkan apa yang dilaungkan oleh pemimpin2 PAS semata-mata.

      Delete
  7. Bukan macam tu saudara... lgbt,gay etc ini ibarat barah.... ia meresap dlm masyarakat sedikit demi sedikit.. yg perlu kita risaukan bukan shj sekarang tp masa anak cucu cicit kita semua. Tak suka apa yg kerajaan bt sekarang tak de masalah... kuasa di tangan anda. So.. tak guna nak pertikaikannya tanpa tindakan anda. Bg sy tetap undi BN pd PRU 14. So?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini jawabnya saudara.

      Bukankah saya telah beberapa kali mengatakan bahawa apabila pertembungan itu berlaku orang Melayu Muslim yang kekal menyokong UmNo tidak mungkin melebihi 20% dengan mengambil kira penglibatan Nasrani yang dikuasai Zionist tidak melebihi 20% dan jumlah Yahudi yang tidak berfahaman Zionist juga tidak melebih 20% maka saudara adalah bebas untuk kekal menyokong dan mengundi UmNo - BN.

      Ia adalah pilihan saudara untuk menjadi salah seorang di antara 20% tersebut. Pilihan saudara itu tidak akan menjadi kudis bagi kami pun, sebaliknya akan menjadi kusta dan kurap bagi saudara dan golongan saudara yang lain.

      Kusta bagi golongan bathil dan kurap bagi golongan bingung. Sekurang-kurangnya bagi yang berkurap ada ubatnyaubatnya sedang bagi yang berkusta hanya ini ucapan saya 'selamat tinggal kalian. Manusia tidak dibalasi melainkan apa yang selayaknya bagi mereka'.

      NO HAL LAH SAUDARA

      Delete
    2. Pembetulan :-

      Bukan tidak melebihi 20% tetapi tidak mencecah 20%.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 3:39:00 AM

      Umno yg berkuasa buat undang2... Krenapa tak buat undang2 jawal lgbt ke pondan ke pluralisma ke...cakap je pandai puak2 cai bodooo...

      Delete
    4. Berdusta lg si boDoe ni dgn analisis syok sendirinya dgn harapan macai2 bengap PH dpt terkinja kinja kegirangan dgn pendustaannya.

      Kah kah kah
      Oppss sorry ye sbb tak dpt menahan gelak melihat keboDoehan macai yg sekadar macai ni berfantasi tunjok bebal.

      Umum mengetahui yg sokong PH ni majoritinya adalah bukan Melayu yakni kaum Cina, lebih 80%. Nk nafikn lg???

      MP bkn Islam adalah majoriti dlm PH.

      Si boDoe ni tak sedar ke yg dia dn Melayu2 yg tak sedar diri dlm PH tu yg sebenarnya tak mencecah pn 15% ???

      Berapa ahli PAN?? PPBM??? Nk temberang pn agak agak le. Takkn malu kot bila jd kaum minoriti bila brada dlm PH tu yg dikuasai DAP???

      UMNO Dan PAS jelas adalah dua wadah gergasi perjuangan org Melayu Islam. Nk harapkn minoriti Melayu dlm PH ke utk membela kepentingan Islam dn Melayu???

      Sedarlh sikit boDoe oii. Yg tak mencecah 15% tu adalah Melayu2 haprak mcm ko.

      Sudah2 la menipu dn berfantasi.

      Nampak desperate nk menipu la boDoe..

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 3:58:00 AM

      Umno dan 2 parti kincin orang melayu..

      Delete
    6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 4:02:00 AM

      Ahli ramai mana pon tak penting...yg penting penyokng yg beri undi...

      Mca ade ahli lebih 1 juta berbanding DAP hanye 300000..... Tapi pru 13 MCA hampir lingkup ....bodoo cai umno...

      Delete
    7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 4:09:00 AM

      Kalo umno tak kut PH kuat umno dah luluskan pendaftaran PH dan Bersatu....tak payah berbelit2:lah dengan banyak alasan bodoo...luluskan saje terus bubar parlimen kalo kuat dan berani sangat....cai pandai cakap besat jee...tapi najib jetakutan....hehehehe..

      Delete
    8. Kah kah kah

      Akhirnya tanpa sedar si Ottaman @ Suman @ Kerajora Bapokera mengakui yg kaum Mata sepet ni amat tidak boleh dipercayai.

      Sokong la ketat2 dn jilat la licin2 puak kianat Islam tu.

      Delete
    9. Tidak mengapa,

      Apabila Virgo muncul di bawah saya itu bermakna dia telah pun menerima penyampaian peringatan itu.

      Itu saja sudah memadai bagi saya.

      Delete
  8. Dasar ubah kpd negara perindustrian bagus. Baru byk pelabur dtg. Yg ralat bila pinjaman kerajaan berjuta diberi kpd sykt yg patut mengusaha ternakan lembu. Tetapi lembu2 tak tahu ada ke tidak dan harga daging makin naik. Yg sebenarnya lembu ada ke tak? Ternakan ikan sturgeon ada ke tak? Kat pasaraya mana ada jual? Nk beli ni... Teringin nk mkn ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 3:57:00 AM

      Yg ade penyokong2 umno jadi lembu yg selalu kena klentong dengan najib dan umno...

      Delete
  9. ŋamųŋ, apa ʏaŋɠ bҽɾɭakų kɩŋɩ tҽŋtų ىaɟa mҽmҽɾaŋɟatkaŋ kɩta ىҽmųa.

    ɖɩɭapɷɾkaŋ ىҽkųmpųɭaŋ ɖɩpɭɷmat ɩىɾaҽɭ tҽɭaɧ bҽɾkųŋɟųŋɠ kҽ maɭaʏىɩa baɾų-baɾų ɩŋɩ, ɖɩ ىҽbaɭɩk kųaɭa ɭųmpųɾ ɖaŋ tҽɭ aѵɩѵ tɩɖak mҽmpųŋʏaɩ ىҽbaɾaŋɠ ɧųbųŋɠaŋ ɖɩpɭɷmatɩk.

    ɟųɾųcakap kҽmҽŋtҽɾɩaŋ ɭųaɾ ɩىɾaҽɭ, ɩmmaŋųҽɭ ŋaɧىɧɷŋ mҽŋɠҽىaɧkaŋ kҽɧaɖɩɾaŋ ɩtų ɖҽŋɠaŋ mҽŋɠatakaŋ paɾa ɖɩpɭɷmat ɩtų ɧaɖɩɾ ųŋtųk mҽŋʏҽɾtaɩ pҽɾىɩɖaŋɠaŋ bҽɾkaɩtaŋ pҽŋҽmpataŋ maŋųىɩa ʏaŋɠ bҽɾɭaŋɠىųŋɠ ىҽɭama ىҽmɩŋɠɠų ɖɩ kųaɭa ɭųmpųɾ.

    paɾa ɖɩpɭɷmat ɩىɾaҽɭ ʏaŋɠ ɖɩkҽtųaɩ ɷɭҽɧ ɖaѵɩɖ ɾɷҽt, bҽkaى tɩmbaɭaŋ ɖųta ɩىɾaҽɭ kҽ pbb ɩtų ɟųɠa ɖɩɭapɷɾkaŋ tųɾųt mҽŋɠaɖakaŋ pҽɾtҽmųaŋ ɖҽŋɠaŋ pҽɠawaɩ-pҽɠawaɩ ɖaɾɩ maɭaʏىɩa.

    mҽŋųɭɩى ɖɩ ɭamaŋ twɩttҽɾŋʏa kҽmųɖɩaŋ, ɾɷҽt mҽŋʏɩʆatkaŋ kųŋɟųŋɠaŋŋʏa kҽ maɭaʏىɩa ىҽbaɠaɩ pҽŋɠaɭamaŋ ʏaŋɠ ųŋɩk ɖaŋ mҽɭaɧɩɾkaŋ ɧaɾapaŋ bҽىaɾ tҽŋtaŋɠ ɧųbųŋɠaŋ kҽɖųa-ɖųa ŋҽɠaɾa ɖɩ maىa ɖҽpaŋ.

    apa ىųɖaɧ ɟaɖɩ ɖҽŋɠaŋ pҽɾkҽmbaŋɠaŋ tҽɾbaɾų ɩŋɩ?

    apakaɧ maɭaʏىɩa maɧų bҽɾbaɩk-baɩk ɖaŋ bakaɭ mҽŋɠɩktɩɾaʆ ɩىɾaҽɭ paɖa maىa ɖҽpaŋ?

    ReplyDelete
  10. John Doe sedang memotivasi kaum kerabat nya dengan mencipta fantasi yang menarik tentang statistik sokongan melayu dan bukan melayu kepada Umno BN.Kata nya hanya mendapat 20% sokongan.Mungkin benar jika situasi Umno BN sama dengan haru biru dalam Pakatan.Secara logik akal 20% tu pun dah kira banyak kepada sesiapa untuk menyerahkan amanah bagi mentadbir suatu negara kepada satu pakatan parti politik yang diketahui tidak kesudahan percakaran nya kecuali mereka yang tolol sahaja.Motivasi cara John Doe ini dipanggil motivasi reverse psaikologi yang sesuai untuk golongan seperti nya.Orang lain tidak terlibat dan orang lain jugak sudah lama faham tentang ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara membuat kesilapan sekali lagi.

      Saya langsung tidak berniat untuk memberikan motivasi kepada golongan saya memandangkan saya tidak mempunyai keraguan pada jumlah -20% ini dan saya tidak mempunyai keraguan bahawa kami adalah golongan yang akan menang.

      Dengan atau tanpa saya apa yang tertulis akan berlaku tetap akan berlaku.

      Apa yang saya sedang lakukan ialah cuba memberikan kefahaman kepada orang-orang yang bingung agar mereka dapat melihat dan menjawab kepada golongan pendusta supaya kelak mereka tidak lagi boleh beralasan.

      Siapakah yang sebenarnya sedang memerlukan pertolongan? Orang-orang yang sudah dijamin kemenangan mereka melalui khabar-khabar yang benar dari AlQuran dan hadith atau orang-orang yang tanpa mereka sedari mereka telah menjadi sebahagian daripada kaum Yahudi dan Nasrani apabila pemimpin mereka mengambil dua kaum ini sebagai wali. Yahudi Zionist diambil sbg penasihat dan Kristian Zionist diwala sebagai pemimpin.

      Walaubagaimanapun saya tidak menafikan bahawa percubaan memberi kefahaman ini akan kelihatan seperti saya sedang memberikan motivasi kepada golongan saya.

      Sebab itulah di dalam komen saya, saya lebih banyak membicarakan tentang pembalasan dan acapkali komen saya diakhiri dengan peringatan 'sesal kemudian tiada gunanya'.

      Kerana sasaran utama kepada komen2 saya ialah ke atas golongan pendusta dan juga orang-orang yang kebingungan.

      Sekali lagi saya tegaskan 'sesal kemudian tiada berguna'.

      Delete
    2. 20% ka...02% ka... tu angka nujum pak belalang.. abis pru14 BN jugak yg menang... pi mai tang tu jugak

      Delete
    3. Camne nak rampas putrajaya... agih kerusipun sekecik hal pun udah tak tentu hala... silap2 negeri dalam gengaman pun bungkuih... adoiii.. dunia2... ni olang yg belum ditakdirkan diberikan kuasa.. 20%... macam komisen yo... hahaha. Setuju dngan u.. anon 3:15

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 3:47:00 AM

      Eleh perkara kecik jer yg boleh di selesaikan nak tunjukjan sabagai satu masalah besar plak...kerusi yg blm selesai hanye kerusi yg di tandingi oleh pas dlm pru lepas...

      Musang berbulu ayam dlm Bersatu iaitu ejen upahan umno pon ramai jugak..nak huru harakan Bersatu koninnye supaya boleh jadi modal...hehehe...

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 3:55:00 AM

      Cai 3.15 ade ilmu ape BN gerenti menang pru 14... Hehehe...kalo dah konfiden menang bulann oktober lepas dah bubar parlimen...hehehe...

      Delete
    6. Aik. Td ada si boDoe bgtau tak sampai pn 20% Melayu yg menyokong kerajaan.

      Nk tanya ni..
      Berapa % plak musang berbulu ayam dlm Bersatu?? Hingga kecoh dn huru hara pembahagian kerusi antara PH???

      Kikiki
      Ahli dh le ciput. Tambah lg yg di tudoh musang dn sampah. Agak2 la klau tolak semua tu. Berapa kerat la ahli yg tinggal ye??

      Delete
    7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 4:59:00 AM

      Tak kecoh pon...perselisihan fahanm yg bissa aje...semua dah setujunmesyuaratvlagi....ape masalahnye pada ko?....PH tak berpecah pon...

      Kalo ahli ciout jenape takut bubar parlimen...hahahaha...cakap irang tskut nak tunjuk berani...hehehe

      Delete
    8. Macai harami 4.31,

      Tugas ko adalah menerangkan, memberikan butiran terperinci menunjukkan najib tak bersalah, yg ko divert tentang benda lain pasal apa?

      Ko sepatutnya jawab bukan bertanya, faham tak harami?

      Apa soklan ko?

      "Berapa % plak musang berbulu ayam dlm Bersatu?? Hingga kecoh dn huru hara pembahagian kerusi antara PH???"

      Ini jawapan semua rakyat, pembaca dah tahu, najib dah baling,campak dedak (sungguh hina lagi keji, makananan binatang tu....) grade haram, maka berlari larilah binatang ternakan mendapatkan habuan.

      Delete
    9. "20% ka...02% ka... tu angka nujum pak belalang.. abis pru14 BN jugak yg menang... pi mai tang tu jugak"

      Sesungguhnya kami sekalian rakyat sedang menunggu najib tumbuh teloq, apabila dah tumbuh teloq, mungkin ilham dia timbul kot? atau darurat negara?

      Delete
    10. "Camne nak rampas putrajaya... agih kerusipun sekecik hal pun udah tak tentu hala... silap2 negeri dalam gengaman pun bungkuih..."


      Muafakat berbincang berunding sehingga mencapai persetujuan, dalam islam disebut bermesyuwarah...kita perindahkan demokrasi dengan nilai2 islam, alhamdulillah.

      Delete
    11. Harami 5.02 penjilat tegar puak kianat Islam.

      Ape yg ko merapu meraban ni cai harami 5.02?

      Yg tudoh Najib tu siapa? Ko pegi la mintak bukti2 yg boleh mendakwa Najib di mana2 mahkamah didonia ni. Klau setakat air liur haprak ko tu tak laku la harami penjulang puak kianat Islam.

      Ko yg tudoh tanpa bukti, nk mintak plak yg ditudoh bg bukti. Disiplin ilmu celah mana to cai harami?

      Pesalah harus didakwa di mahkamah dulu ye cai harami.

      Jgn ikot hukum rimba ye cai. Nmpak macam berok kena belacan la cai. Terkinja2 tanpa guna adab dn akal.

      Delete
    12. Macai harami 6.23

      "Yg tudoh Najib tu siapa?"

      DOJ dalam saman jenayah terhadap najib razak dengan menamakan beliau sebagai MO1.

      "Ko pegi la mintak bukti2 yg boleh mendakwa Najib di mana2 mahkamah didonia ni"

      Bukti sudah pun tersedia didalam kertas pendakwaan di mahkamah amerika.


      "Ko yg tudoh tanpa bukti, nk mintak plak yg ditudoh bg bukti."

      Sekarang DOJ sudah pun berikan bukti dan fakta seperti terkandung dalam kertas dakwaan mereka, maka giliran najib razak pula membersihkan nama beliau, baiklah atau sekurang kurangnya nama rakyat dan negara malaysia dibersihkan dengan membuat inquiry?

      Sekarang, sudah diterangkan peraturan2 dan protokol yg perlu dibuat najib razak, ianya bukan hukum rimba, boleh macai harami buat inquiry? Kerana semua bukti dan fakta terdapat dalam kertas pendakwaan DOJ, ada dalam internet kertas pendakwaan DOJ tu, iqra macai, jangan jadi tepu harami oiii


      Delete
    13. Kah kah kah

      Macai Harami 7.48

      Kalau aku bagitau dn tuduh Midin Sembab tu kaki zina bini org, cmne??? Agak2 ada tak sesiapa yg perasan dirinya sebagai Midin Sembab tu kena dn wajib jawap tudohan aku atau setidak tidaknya saman aku?

      Kenapa letak MO1 ?? Letak terus la PM Malaysia Abdul Najib bin Abdul Razak. Baru la gentleman bila terus tudoh kpd batang tubuh yg empunya diri tanpa bermain silang kata. Ada Bran???

      Kt situ pn dh nmpak muslihat utk mengelirukn dn cubaan bermain persepsi.

      Dakwa je la. Diketika itu mahu atau tidak Najib terpaksa membela dirinya dimahkamah tersebot. Biar mahkamah di negara tersebot yg menentuknnya. Dakwa pn tak mampu, alih2 nk paksa org jawap tudohan haprak baling batu sembunyi tangan tu.?

      Belajar la jd cerdik sikit ye wahai cai harami.

      Tanpa dakwaan ke tempat yg sepatotnya..maka tak perlu dilayan atau dijawap pn.

      Ingat tak yg Al Jubori pn memilih utk tidak boleh disoal balas semasa perbicaraan kes liwatnya. Nape Ko tak nk menyalak plak time tu??? La ni nk angkat plak Bekas Banduan Kes Liwat tu sebagai imam ko?
      Dh ketandusan org yg lebih berakblak mulia ke dlm PH tu?
      Oh sorry ye..aku trlupa plak, cuma tinggal yg bingai2 je dlm PH tu.

      Delete
    14. "Kalau aku bagitau dn tuduh Midin Sembab tu kaki zina bini org, cmne??? Agak2 ada tak sesiapa yg perasan dirinya sebagai Midin Sembab tu kena dn wajib jawap tudohan aku atau setidak tidaknya saman aku?"

      Muhyiddin Yassin? Skandal dengan sape? Dimana? Ada masuk kes mahkamah? siapa yg kena bunuh? Ada macam kes altantuya tak?

      "Kalau aku bagitau dn tuduh Midin Sembab tu kaki zina bini org, cmne??? Agak2 ada tak sesiapa yg perasan dirinya sebagai Midin Sembab tu kena dn wajib jawap tudohan aku atau setidak tidaknya saman aku?"

      "Kenapa letak MO1 ?? Letak terus la PM Malaysia Abdul Najib bin Abdul Razak. Baru la gentleman bila terus tudoh kpd batang tubuh yg empunya diri tanpa bermain silang kata. Ada Bran???"

      Najib dah mengaku terdapat kes ketirisan skandal 1mdb, Atas sebab protokol dan diplomasi, belum ada pemimpin memerintah didunia dihadap ke mahkamah, tiada sebab untuk najib berasa takut jika ingin bertanyakan siapa pencuri 1mdb? Sistem keadilan amerika memberi perbicaraan saksama, tidak menuduh sembarangan, jadi najib tidak perlu takut atau risau, beranikan lah diri, kamu najib adalah pemimpin dan mewakili rakyat malaysia, satu dunia memandang hina kami rakyat malaysia, mereka menggelar kami negara kleptokrat,terbaru di persidangan apec, pemimpin negara asing memencilkan, memulaukan najib, apa masalahnya malaysia bertanyakan siapa mo1? Siapa pemimpin kleptokrat di malaysia?


      "Tanpa dakwaan ke tempat yg sepatotnya..maka tak perlu dilayan atau dijawap pn."

      Kenapa pula khairuddin dan mathias chang tanpa dakwaan di sumbat ke dalam penjara?

      "Ingat tak yg Al Jubori pn memilih utk tidak boleh disoal balas semasa perbicaraan kes liwatnya."

      Seperti di amerika dan mana2 sistem keadilan, perundangan dunia, anwar diberi pilihan untuk berdiam diri atau memberi keterangan, sama juga jika najib ingin membuat inquiry, najib boleh berdiam diri dan membiarkan proses undang2 dijalan dan ditegakkan demi mencari kebenaran jalan yg lurus, bukankah ianya dituntut Allah? agama? dalam solat kita menyebutnya setiap hari?

      "La ni nk angkat plak Bekas Banduan Kes Liwat tu sebagai imam ko?"

      Wajib membezakan diantara imam dan pemimpin, siapakah yg mentadbir negara hari ini?

      Delete
  11. Apa hukumnya kalau seseorang berkata Nabi saw tak cukur janggut sebab zaman Nabi saw tak ada Gillette?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 3:43:00 AM

      Ko tahu ke niatnye nak hina nabi?...lagipon nabi tak paksa sesiapun supaya simpan janggut...hanye sunat...tapi yg sunat diperbesarkan oleh puak2 yg cetek kecerdikannye...

      Delete
    2. Mmg niat dlm hatinya tiada siapa yg tahu. Hanya Allah yg Maha Mengetahui.

      Tapi masaalahnya ialah tutor kata dan apa yg dilafazknnya adalah jelas menghina Nabi SAW dn Sunnahnya.

      Faham dak?

      Delete
    3. Macai sendiri pun tak simpan janggut, harami betul sekor ni....

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 4:55:00 AM

      Itu andaian semata2... Nabi larang bersubahat dengan yg mungkar kenape subahat jugak ...ini bukan hina lagi tapi ingkar....lsgi dahsyat....

      Delete
    5. Kah kah kah, apa tutur kata yg menghina? Macai, ko pemakan dedak, hasil pendapatan haram, ko nak citer tentang agama? Skandal najib pun tak lepas, takde fakta, stakat air liur kumbahan je la, habuan bukan sikit, buat kerja haram, fulltime! yg najib dapat hasil tulisan ko, rakyat lagi marah, kah kah kah kah....

      Delete
    6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 5:01:00 AM

      Jadi yg kata zaman nabi naik unta ...orang sekarang pin kena naik unta jugak satu penghinaan kpd nabi jugak?...hihihi

      Delete
    7. Asal boDoe je mesti PH, asal PH je mesti boDoe. Knape ye?

      Ko ingat zaman Nabi SAW takde ke Pisau yg tajam utk bercukor???

      Apsal nk bg alasan boDoe mcm tu? Seolah olah Nabi tak mampu nk bercukor maka tu Nabi terpaksa simpan janggot??? Dan Nabi tipu kita la sebab2 kenapa harus simpan janggot?

      Delete
    8. "Ko ingat zaman Nabi SAW takde ke Pisau yg tajam utk bercukor???"

      Memang ada.

      "Seolah olah Nabi tak mampu nk bercukor maka tu Nabi terpaksa simpan janggot??? "

      Ilham dan pandangam macai harami tidak boleh diterima kerana tiada kredibiliti, tiada intergriti dan tiada maruah, kerana sumber pendapatan diterimanya adalah haram, sumber haram ini diberikan pula kepada anak isteri ibu bapa macai harami, umpama si najis bercakap tentang sunnah nabi?

      Delete
    9. Kah kah kah

      Harami Penjilat tegar puak kianat Islam 8.05 berkomen dangkal tunjok kebengapan otaknya. Bengap pn takpe ye cai, janji mesti jawap wlaupon nmpak bingai.

      Taraf macai PH.

      Delete
    10. "janji mesti jawap wlaupon nmpak bingai."

      Satu jari menuding orang, empat jari kearah diri sendiri, tiada jawapan yg terang, inilah jawapan macai harami musang berpakaian biri2.

      Delete
  12. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 3:51:00 AM

    Diplomat israel boleh masuk malaysia...beberapa tahun dulu kapal dagang israel berlabuh di pelabohan kelang utara...minyak sawit dijual kpd israel...

    1 mdb pinjam duit bank israel...dah pinjam dirompak plak...

    Najib gajikan penasihat YAHUDi APCO...

    Bertempik2 marahkan israel tindas palestin....najib main wayang...cai bodoo tukang sokong..

    ReplyDelete
  13. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 4:51:00 AM

    Mengikut senarai yg diberikan admin terlalu banyak skendel umno...kesedaran orang melayu mengenai skendel umno makin bertambah walopun masih ade segelintir tak ambik pusing....yg umno totok dikampong2 makin berkurangan kerana telah pergi meninggalkan dunia...

    ReplyDelete
  14. http://wrlr.blogspot.my/2018/02/pengorbanan-anwar-ibrahim-dan-langkah.html?m=1

    ReplyDelete
  15. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 13, 2018 6:21:00 AM

    Banyak lagi isu isu lain yang digabungkan menjadi pertikaian dan persoalan rakyat dan semua ini diambil kesempatan oleh pembangkang sebaai senjata perjuangan dan kempen mereka.

    Jika tanpa isu, apakah pembangkang sekuat dan begitu berpengaruh seperti sekarang (?)

    Jika seuatu itu bukan isu yang rakyat bangkitkan , pembangkang no way boleh mendapat faedah darinya.

    ---------------------------------

    Bagilah setinggi gunung kinabalu isu yg dicipta oleh umno bagi PAS
    Takde makna pon...pas adalah pembangkang yg berperanan sebagai penasihat kpd kerajaan...

    Isu 1 mdb pas luashati di klentong oleh arulkanda ..

    ReplyDelete
  16. Apa hukum terhadap Munafiq Tegar Negara MahaKUTTY yang bunuh umat Islam di Memali?

    ReplyDelete