Thursday, February 22, 2018

STRATEGI MAHATHIR...UMNO MAKIN PANIK MENJELANG PRU

Apa tujuan derma kepada BERSATU, selamatkan malaysia daripada terus ditadbir parti najib razak. Jelas dan nyata.

Derma untuk urusan parti dan jentera pilihanraya yang mempunyai rekod, transaksi, di audit, dibentang dalam Perhimpunan Agung dan laporan kepada ROS.

Ini yang tidak dibuat oleh parti najib razak berhubung 2.6B dan derma tin milo oleh parti suci. CILOK MENCILOK..

Pas juga sedang bergelut dengan isu 90juta yang hampir betul dan lagi pendedahan Rafizi serta mukaddimah Husam Musa.
Isu korup yang dikaitkan PAS jarang berlaku sebelum ini di era Nik Aziz.

Sekaligus semua pihak termasuk kepimpinan BERSATU sendiri boleh menderma kepada BERSATU dan lebih penting akaun ini tidak dapat dikaitkan dengan money laundering atau difitnah ditaja oleh pihak tertentu.

Setiap langkah² yang dibuat oleh komponen dan PH merupakan dua langkah ke depan dan inilah menyebabkan parti najib razak selalu ketinggalan.

Tindakan mengheret ROS juga merupakan satu perjuangan moral untuk ROS memberi jawapan. 
Ini bukan soal PH statik kepada apa juga keputusan ROS tetapi untuk melihat setakat mana ketakutan dan politik kotor parti najib razak. 

PH dalam kesepakatan begitu ramai pemimpin dan strategist tidak pernah kering dengan tindakan selanjutnya, dua langkah kedepan.

Tahukah anda, sebaik sahaja parlimen diistihar bubar..pendedahan demi pendedahan dari dalam dan luar negara akan menghujani najib razak dan partinya.. (?)





27 comments:

  1. Acara baling kerusi adalah petunjuk nyata bhw PPBM dua langkah di hadapan sebelum masuk longkang.

    ReplyDelete
  2. 6.49...
    Pergi patuk dedak tu....jgn komen benda yg tak masuk akal. Mcm kau boleh lah,sbb tak berakal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas tak puas hati dengan pembahagian kerusi, diadakan pula acara baling kerusi.

      Dua langkah di hadapan.

      Delete
    2. Selepas tak puas hati dengan acara baling kerusi, diadakan pula acara baling taik sesama sendiri.

      Delete
    3. Baling kerusi dan taik adalah kerja umno, diupah, dibayar untuk kerja terkutuk.

      Delete
  3. Semalam tertengok tb3/⁴ bilamana demo kononya dari bekas ahli BERSATU.. Mmg lawak gila diaorang nii..entah berapa rm masuk utk demo bodoh seperti tuu..nmpak sgt kebimbangan pihak tertentu terhadap BERSATU.. BERSATU kita teguh..berceraii kita kawin lagii...🚩🚩🚩🐒🐒🐒

    ReplyDelete
  4. Salam Jumaat bro KD dan pengunjung blog,

    Dengan izin sdr KD,

    Tun Mahathir telah membuktikan bahawa ia benar-benar beramal dengan sajaknya 'Perjuangan Yang Belum Selesai' apabila ia melakukan 'biarkan bertatih asalkan langkah itu yakin dan cermat'.

    Lihatlah bagaimana ia bermula dengan memberitahu ahli dan pemimpin UmNo di peringkat akar umbi mengapa Najib perlu disingkirkan kerana ia sedang melakukan kerosakan, dan kini Tun M sedang berusaha untuk kuburkan UmNo pula disebabkan segala fakta menunjukkan bukan Najib sahaja yang perlu disingkirkan sebaliknya UmNo perlu dikuburkan kerana ia sudah menjadi bathil selain sudah jahannam tanpa boleh diubati lagi.

    Sebelum PRU diadakan, saya melihat daripada bacaan saya, bahawa konflik Orang-orang Beriman vs Zionist akan meningkat dengan luar biasa di bumi Palestin khususnya Baitulmaqdis.

    Apabila konflik ini berlaku umat Melayu Islam Malaysia akan dapat melihat bahawa Tun Mahathir dan PPBM akan menjadi tegas ke atas Zionist Israel dan Zionist USA dan demikian PPBM menepati ciri pertama di dalam ciri-ciri kaum yang didatangkan di dalam Al-Maidah : 54 iaitu 'mereka lemah lembut terhadap orang-orang yang beriman, dan mereka tegas terhadap orang-orang yang kafir.'

    Di manakah letaknya pusat pertembungan di antara Orang-orang Yang Beriman dengan orang-orang Kafir Yang Dimurkai? Tidak lain dan tidak bukan pusat pertembungan itu ialah di Baitulmaqdis sedang kafir yang dimurkai tidak lain dan tidak bukan adalah Zionist yang menjadi tentera-tentera Dajjal Laknatullah di akhir zaman.

    Mari lihat dalilnya :-

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

    “Wahai orang-orang yang beriman. Barangsiapa di antara kamu yang berpaling daripada agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka pun mencintaiNya, MEREKA LEMAH LEMBUT TERHADAP ORANG-ORANG YANG BERIMAN SEDANG MEREKA TEGAS TERHADAP ORANG-ORANG YANG KAFIR, mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca, demikianlah kurnia Allah, diberikanNya kepada siapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (kurniaNya) lagi Maha Mengetahui.” [Al-Maidah: 54].

    Najib pula pada ketika itu akan terserlah sifatnya sebagai sekutu Zionist yang menikus kepada Israel dan menyokong pula kepada Trump - USA.

    Almaklumlah bukankah Zionist Israel (APCO) telah menjadi penasihatnya sedang Zionist USA (Donald Trump - your enemy is my enemy) telah menjadi pemimpinnya.

    Hasilnya ketika PRU berlangsung undi orang-orang Melayu Muslim kepada UmNo akan benar-benar tidak mencecah 20% pun.

    Tunggulah ketika ulangtahun Israk Mi'raj yang akan tiba tidak berapa lama lagi dan kita akan melihat sama ada 'bacaan' saya ini benar ataupun tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Samb)

      Sesungguhnya ketika Tun M melihat dirinya mempunyai 'Perjuangan Yang Belum Selesai', saya pula melihat dirinya sedang meniti satu 'Perjuangan Yang Ditakdirkan'.

      Pada akhirnya Tun Mahathir benar-benar akan membuktikan bahawa 'hanya yang cekal dan tabah dapat membina mercu tanda bangsanya yang berjaya' apabila menewaskan diktator Najib yang memerintah tanpa mandat.

      Saya memohon diberi kekuatan oleh Allah untuk menjadi sebahagian daripada orang-orang yang cekal dan tabah itu, yang benar-benar sanggup berkorban jiwa dan raga demi menjulang kebenaran dan menghancurkan kebathilan, yang dijanjikan kemenangan oleh Allah dan pada akhirnya akan benar-benar menumbangkan rejim UmNo-Najib yang pada masa itu mereka memerintah tanpa mandat dan menyalahgunakan kuasa 'caretaker PM' untuk mengisytiharkan dharurat dan memerintah melalui dikri, bukan demi rakyat tapi demi dirinya dan konco-konconya semata-mata.

      Adakah bacaan saya ini benar ataupun tidak? Tak lama mana pun untuk melihat, in shaa Allah.

      Delete
    2. Andaian bodoh dari seorang yg kononnya seorang ustaz.
      Isytihar darurat lah, perintah melalui dikri lah.
      Andaian dan jangkaan dari ustaz yg kononnya serba tau, serba pandai. Dah nak ambil alih jawatan ketua bomoh semalaysia ke?

      Delete
    3. Ketua Bomoh itu patut diberikan kepada sdr Suharli Masrop sebab dia sendiri mengatakan dia mempunyai tali secara terus dengan Allah dan menurutnya juga Allah telah 'memberitahunya' supaya tidak menyokong Tun Mahathir (yang bemaksud untuk ia kekal menyokong Najib), walaupun Najib membuat 1001 kerosakan dan melanggar larangan tegas Allah untuk bersekutu dengan Yahudi dan Nasrani.

      Ada pula saya membuat 'bacaan' daripada hadith-hadith Nabi saw tentang peristiwa-peristiwa di akhir zaman dan membandingkannya dengan apa yang sedang berlaku pada hari ini. Ia sudah tentu bukan perbuatan bomoh.

      Tindakan saya ini tiada bezanya dengan Sheikh Imran Hussein dan juga Ustaz Auni Muhammad yang gemar melakukan perkara yang sama iaitu 'membuat pembacaan daripada khabar-khabar yang benar'.

      Saya mungkin salah, tetapi apa kata kita tunggu dan lihat saja kerana terdapat kebarangkalian bacaan saya adalah betul.

      Wallahu a'lam.

      Salam Jumaat.

      Delete
    4. Tambahan :-

      Satu fakta yang tidak mampu ditolak oleh sesiapa pun ialah, selain saya yang yakin tanpa ragu-ragu bahawa dharurat akan diisytiharkan, sedang keyakinan itu adalah berdasarkan bacaan saya daripada hadith-hadith Nabi saw tentang peristiwa-peristiwa di akhir zaman, Tun M juga amat percaya ia akan berlaku melalui pengamatannya yang amat tajam itu, yang mana seluruh dunia termasuklah Sheikh Imran Hussein pernah secara langsung turut mengakuinya.

      Beza di antara kami hanyalah disebabkan kedudukan kami berdua. Tun M sebagai ketua pejuang sedang saya sebagai pemerhati yang memilih untuk menjadi pengikutnya ketika masih berpeluang.

      Tun M benar-benar melihat dirinya mempunyai 'perjuangan yang belum selesai', sedang saya benar-benar melihat dirinya hanya sedang meniti satu 'perjuangan yang ditakdirkan'

      Wallahu a'lam.

      Nah baca tulisan Tun M berkenaan perkara ini sbg bukti Tun M juga berkongsi pandangan saya bahawa dharurat akan diisytiharkan oleh Najib selepas ia tewas dengan teruk di dalam PRU.


      NEGATING THEELECTION 29

      9 Feb 2018 | Popular

      1. Najib must know the whole country is against him. His chances of winning the 14th G.E. are almost nil.2. He also knows the direct consequences for him if he loses. He would be charged in court and he may find himself in jail.

      3. Knowing all these, he must make sure he would not lose. By hook and most certainly by crook he must win.

      4. One of the things he is likely to do if he loses by a small margin is to declare a state of emergency and to suspend parliament. He would set up a Mageran type of Government and rule the country by decree.

      5. To do this he will need the support of mainly the army chief and the police chief.

      6. When Marcos was ruling the Philippines as a dictator, he had the support of army and police chiefs. But when he caused Aquino to be assassinated, the chiefs withdrew their support. With that the people took to the streets and demanded the removal of Marcos as President. The people power movement was successful because Marcos had lost the support of the chiefs.

      7. In Malaysia currently the Inspector General of Police and Chief of the armed forces are supporters of the Prime Minister or at least are compliant to what he does. Even when he clearly breaks the law they appear not to be concerned.

      8. Najib’s misrule is far more serious than Marcos. There is clear evidence that he has stolen Government money. In the eyes of the world his abuse of power is acknowledged. Najib’s Malaysia is described as a kleptocracy, not a democracy any more. The rule of law is blatantly ignored by Najib. Corruption by him is rampant.

      9. The question is whether the support would continue if he seizes power following the election. At this moment the people believe the possibility is real, very real. Only an overwhelming victory of the opposition will prevent this.

      10. If Najib wins the consequences would be terrible. This country will become bankrupt as total debt now is almost one trillion Ringgit. Najib has been selling chunks of Malaysia in order to pay debts. All the best land have been sold. There will come a time when he would not be able to raise money to pay debts. When that time comes, Malaysia would become a bankrupt country.

      Delete
  5. Salam Jumaat sekali lagi buat bro KD dan pengunjung blog.

    Tidak lama selepas saya menghantar komen saya di 7:54 di atas, saya menerima pula whatsapp dari seorang kenalan berkenaan keadaan di Syria.

    Sesungguhnya keadaan ini benar-benar tally dengan 'khabar-khabar yang benar' di dalam hadith-hadith Nabi saw tentang keadaan di akhir zaman ketika di hujung zaman fitnah.

    Syria, Palestin, sebuah negara penjaga Kota Suci Makkah (kini terbukti ia adalah Arab Saudi) dan 'sebuah negara kecil dari Timur' benar-benar sedang berada di klimaksnya.

    Arab Saudi sebagai 'penjaga kota suci Makkah' pula benar-benar berada di penghujung monarki apabila Raja Salman yang memerintah kini adalah anak Raja Saud yang terakhir memiliki mandat untuk memerintah melalui dikri bapanya sbg Raja yang mengasaskan negara Arab Saudi iaitu Raja Abdul Aziz As-Saud supaya kesemua anak-anak lelakinya mesti menjadi Raja. Raja Salman adalah anak lelaki terakhir kepada Raja Abdul Aziz As-Saud, dan tiada lagi anak lelaki lain kepada Raja Abdul aziz As-Sau'd selepas kematian Raja Salman.

    Apabila Raja ini meninggal dunia, akan berlaku perebutan takhta daripada 3 orang putera tetapi ketiga-tiga mereka akan tewas sedang seseorang yang di luar daripada keturunan ini yang akan mengambil alih menjadi khadam Baitullah yang baru.

    'Negara Kecil dari Timur Jauh' yang akan membawa 'Panji-panji Hitam dari Timur' kini kelihatan amat tally dengan keadaan di Malaysia, dan panji-panji hitam itu pada 'bacaan' saya adalah 'songkok' orang Melayu yang dipakai oleh hampir kesemua ahli-ahli lelaki PPBM ketika ahli-ahli jemaah ini berhimpun buat kali pertama dan kelihatannya ia bakal menjadi perhimpunan terakhirnya sbg parti politik, dalam keadaan ia benar-benar akan mengambil alih pemerintahan negara kecil dari Timur itu tidak lama selepas itu.

    Apabila PPBM dibatalkan dan Logo Bunga Raya 'diharamkan', dan apabila Tun M memilih songkok sebagai logo baru 'semangat PPBM' yang tidak lupus bersama pembatalannya, maka bolehlah kita mulakan countdown saat kejatuhan Najib dan konco-konconya. Pada ketika itu ia benar-benar menghampiri klimaks.

    'Bacaan' saya mungkin salah tetapi setakat hari ini saya melihatnya sebagai benar. Hanya masa akan membuktikan.

    Akhir kalam terima kasih banyak-banyak sdr KD kerana memberi ruang kepada saya untuk 'menyampaikan bacaan saya ini' pada ketika saya percaya sdr KD sendiri meraguinya.

    Tidak mengapa untuk merasa ragu, memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah pun menyatakannya.

    Wallahu a'lam.



    Berikut ialah mesej yang saya terima melalui whatsapp sebentar tadi.

    #Syria | *Hari ke-5 Serangan Udara di Timur Ghouta*

    Angka kematian di Ghouta semakin bertambah pada hari kelima serangan yang dilakukan ke atas penduduk awam.

    Kematian meningkat kepada lebih 400 orang akibat serangan udara yang dilancarkan oleh Tentera Rejim Syria dan disokong oleh kapal terbang perang Rusia.

    SOHR menyatakan bahawa sekurang-kurangnya 403 kematian termasuk 150 kanak-kanak dicatat sejak serangan pada Ahad yang lalu dan 2,120 lagi tercedera.

    Klik untuk sumbangan dan perjuangan
    www.wasap.my/60133513040/BantuanUntukSyriaRM150

    *Sumber: Al-Jazeera*

    #BantuanUntukSyria
    #AmanPalestin
    #SegeraBertindak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuli Taik mcm kau akan membawa panji panji taik diatas kepala kau.

      Delete
    2. Alhamdulillah..

      Dengan cercaan daripada Virgo itu mudah-mudahan ia menjadi pembakar semangat kepada saya untuk bersama-sama Tun Mahathir menjatuhkan rejim Najib-UmNo yang memerintah tanpa mandat apabila seruan itu tiba kelak.

      "Kami berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca."

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. syabas my bro..teruskan perjuangan ini and i'm always wth u.
      salam dari jauh di hari jumaat yang mulia ini.

      Delete
    4. Salam saudaraku MN yang berada jauh di sana tetapi dekat di sini.

      In shaa Allah akan tiba masanya untuk orang-orang bersongkok dari Nusantara yang dikenali sebagai 'Melayu' untuk menjadi penjaga agama Islam sebagaimana bangsa Arab dan bangsa Turki pernah memegangnya.

      Sebelum ia berlaku si tolol luka' bin luka' Mohd Najib Bin Abdul Razak ini perlu ditumbangkan dulu.

      Najib langsung tiada peluang. Hanya saja dia masih tak dapat menyedarinya. Pada hari ia sedar tentang pekara itu saya kira ia telah pun sedang melalui 'tempoh berputus asa' yang menjadikan kesedarannya itu benar-benar sia-sia.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawan dengan fakta bukan dengan benda mengarut,macam tak pi sekolah

      Delete
  7. Ustaz Doe,
    Dr M nampak hebat, berani, berkarisma, tapi dlm masa dia jd Presiden UMNO, bila tiba masa pemilihan, undi bonus utk Presiden menyebabkan dia kekal sbg Presiden. Ku Li dah bagi penampar, nasib baik lampu padam dan kiraan semula dilakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 23, 2018 12:02:00 AM

      Cerita rekaan semata2... Sape yg boleh sahkan khayalan ko?..kali Ku li yg jadi Pm malaysia pon teruk lebih kurang najib risak jugak...tak ade oe dirian tetap...dah jadi kuli...

      Delete
    2. Sdra2/sdri2,

      Manusia boleh mencipta 1001 penipuan tapi kebenaran tetap akan terbukti. Kalau tak mahu percayakan khabar manusia, takkan mahu merasa ragu-ragu kepada khabar-khabar yang benar daripada sumber wahyu.

      Tengku Razaleigh tidak mencecah suku pun kehebatan Tun Mahathir. Malah Tengku Razaleigh tidak mencecah suku pun kehebatan Tun Musa, dan Tun Musa tidak mencecah suku pun kehebatan Tun Mahathir.

      Tun Mahathir tidak maksum, tetapi ia memang pemimpin yang hebat dan saya melihat dia adalah orangnya yang akan membuka jalan kepada bangsa Melayu untuk menjadi 'pembawa panji-panji hitam dari Timur'.

      Apabila saya berkata bahawa saya melihat Tun Mahathir memang sedang meniti 'perjuangan yang ditakdirkan', saya benar-benar maksudkannya.

      Sekiranya bacaan saya betul tunggu sahaja di dalam masa terdekat ini sebelum PRU Malaysia berlaku, apabila berlakunya konflik besar di antara Palestin dan Israel, kita boleh melihat benar atau tidak Tun Mahathir adalah orangnya yang menepati ciri pertama 'kaum yang didatangkan' di dalam Al-Maidah : 54 (PPBM; kaum yang bermufaraqah) iaitu 'mereka lemah lembut terhadap orang-orang yang beriman dan mereka tegas terhadap orang-orang yang kafir'.

      Ketegasan Tun Mahathir ke atas Israel dan USA pada masa itu dan pembelaannya kepada orang-orang yang beriman di Palestin akan membuatkan dunia Islam melihat seolah-olah Tun Mahathir adalah masih PM dan seluruh dunia Islam akan berharap ia akan benar-benar berjaya menduduki semula kerusi PM itu dan mengambilnya daripada si tolol luka' bin luka' yang bernama Dato' Seri Mappadulung Daeng Matimung Karaeng Sanrobone Mohd Najib bin Abdul Razak ini.

      Tak lama mana dah pun untuk semua orang 'menilai bacaan' saya ini, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  8. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 22, 2018 11:59:00 PM

    Umno sudah jadi hak milik Najib Rosak...siapa dlm umno berani tegur Najib?...semua nembela kapla prompak?...

    ReplyDelete
  9. Saudara Kerajora,

    Saya melihatnya bukanlah tentang tiada keberanian tetapi disebabkan mereka sedang memperolehi nikmat daripada persekongkolan mereka dengan Najib dan mereka takut sekiranya mereka menyakiti hati Najib, mereka akan kehilangan nikmat itu.

    'Takut hilang nikmat' bukanlah alasan yang sah di bawah subjek 'paksaan' (ikroh) di dalam syar'iat Islam.

    Alasan yang sama mengapa apabila Allah menghancurkan Firaun yang mengaku dirinya Tuhan, Allah hancurkan sekali kesemua pengikut-pengikut dan askar-askarnya sekalipun mereka ini tidak pula mengakui diri mereka sebagai Tuhan.

    Sebab dengan pengakuan Fir'aun bahawa ia adalah seorang Tuhan, ia membuatkannya memperolehi kekuatan, dan daripada kekuatan Firaun ini, mereka turut mendapat nikmat daripadanya, dan demikian mereka menjadi orang-orang yang bersekongkol.

    UmNo di bawah Najib tiada bezanya dengan kaum Fir'aun itu.

    Siapa boleh menafikan Najib dan UmNo akan menerima nasib yang sama seperti Firaun dan kaumnya?

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  10. Buat lah cerpen untuk menyedapkan diri...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...