Saturday, February 3, 2018

BERITA BESAR...BERITA BENAR (?)...DOJ MASIH MEMBURU....


Begitu banyak berita besar dan berita benar di sekeliling kita hingga tidak sempat untuk kita membaca berita palsu..

Langkah kerajaan untuk mengadakan undang² berita palsu sangat di alu²kan kerana selepas ini apa saja berita benar tidak mudah lagi dinafikan atau didiamkan begitu sahaja..

Bagi berita benar yang dituduh palsu..tentunya mahkamah jadi medan untuk masing² mempertahankannya..dan lebih banyak info akan didedahkan..

Netizen juga sudah mempunyai locus standi untuk mengheret kerajaan atau pembangkang untuk bercakap benar, menceritakan perkara benar dan tidak menyembunyikan perkara salah.

Apa cerita besar DOJ di sini cepat sebelum dipadam.

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2018/02/criminal-case-looms-in-us-sue-you-next.html?m=1

# sudah tentu tidak adil kalau berita benar pun disekat.

38 comments:

  1. Kd..apalagii pm najib nk kelentong peneroka felda petang nii..gula2 pru utk peneroka..😉😀

    ReplyDelete
  2. Kd..link tuu mmg xleh bukak dah..kalau guna operamini bolehlah..kalau guna browser biasa mmg xleh buka langsung..guna proxy cyberghost leceh..makan data byk..aku mmg senang jerr nk buka..📱📲💻

    ReplyDelete
  3. YAng paling bodo org umno mcam cencalok dok hisap telor najip sampai kering...banuak melayu dh tak kisah nak undi parti apa pun tapi jngn umno..sampai dengar umno jer tiba2 dorang bole muntah tak tau apsal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu lah bodoh jilat jubor tak cuci berak kencing pun tak basuh hancing . Jangan ingat Rakyat bodoh kaum pembanggang seperti TUN Azmin dan Mat Sabu lah menjalankan wayang tinggi bagi menutup skandal TROWONG dasar laut LGE.

      Tak usah risau walaupun kami layan wayang tinggi babak opera kamu semua setangan TROWONG tak akan dilupakan akan lebih banyak lagi kisah, penipuan dan penyelewangan serta rasuah akan dibongkar jgn lupa skandal pasir di Selangor juga akan terus terbongkar. Skandal pribadi Azmin bersama 7 skandalnya akan terus menyinari dunia POLITIK.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 7:27:00 AM

      Nak tutup ape...sprm sedang siasat....kalo ade kes dakwalah..

      Jangan mvm AG apandir blm bawak mahkamah dah bebaskan najib...

      Najib sendiri takut cabar doj\fbi..macai2 bodoo melalak kata fitnah kerana nak bela jetua orompak berjemaah...

      Delete
  4. PAN - parti yang tidak amanah.

    - Azmin Ali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan semua rakyat terpengaruh dengan gimik gaduh2 manja merepa puak pembanggang. Ini semua hanya sekadar nak melarikan kita dari isu sebenar yang lebih besar iaitu Skandal TEROWONG dan Skandal PASIR.

      PH dengan idea biasa mereka apabila ada isu yang besar mereka akan merekacipta isu baru untuk menutup isu yang lebih besar.

      Jangan rakyat terpengaruh. Harap MCA dan GERAKAN akan memperlipat gandakan serangan TEROWONG di PP dan BN SELANGOR diharap akan memecahkan tembelang skandal PASIR cikgu bard kalau boleh lebih serangan AZMIN .

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 7:30:00 AM

      Kes terowong dipenang mca dan gerakan tak payah serang...cabar debat dengan lge kalo ade brani...berani melalak dari jauh jeer...

      Delete
    3. Apa kau merepek ni bahallol ..... Bukan aku cakap itu dialog director ahmad nisfu.... Hahaha....

      Takut saman DOJ, mana samannya ..... Bertahun tak sampai pun.... Sama jer cam kes kapal selam bertahun tak der pun tiba 2

      Tak payah nak retorik sangat ler dah sah2 semuanya helah TUN nak jatuhkan NAJIB. FITNAH tu FITNAH ..... Isk.....isk.... Fitnah besar dari manusia manusia yang rasa diri. Mereka lagi baik dan makbrur dari mufti boleh ramal semua (john doe) rasa diri mcm WALI ALLAH sentiasa denga. Surah dan hadis walhal hidup bergelumang denga. Taik........

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 4:38:00 PM

      Mana samannye?...hahahah...ko tak tahu ke sekarang doj dah diberikan kelulusan untuk siasat bawah undang2 jenayah gubah wang haram...

      Kalo blm saman pon harta2 dan akaun prompak dah kena sita...
      Reza ade buat filem barun ke?...ko je tolol nak bela prompak...

      Delete
  5. Umno parti hisap drah melayu ...lanon kecik mcam cencalok dan sepertinya jugak merupakan pengkhianat yg mentoring panipuan wang rakyat gst.lambakab pendatang asing.rumah tak mmpu millik...klau umno lagi perintag percaya negara akan dilelong..tu if cencalok suka janji dia asyuk..cencalok suka hisap telor najisb janji asyuk..biarla nnti anak cucu dia mnderita...cencacalok pengkhianat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum apa-apa, belum pun berkuasa dah dituduh tak amanah. Kalau dah berkuasa sendiri mau pikir dan sendiri mau ingatlah.

      Delete
    2. Macha oiiiii.... Kenapa kau serang aku dari mula kenapa takut dengan kebenaran ke.... Hahahahah hwaaaa.. Hwaaa...

      Jangan risau aku hanya brakyat hiasa yang mempertahankan TANAH MELAYU dari RBA macam kau ni yang hidup merempat dinegara orang tapi nak jadi TUAN.

      Hahaha.... RBA anjing DAP paling setia apa susah makan tanggung berak cangkung....

      Muahhhh.... Muahhhh RBA ada gegar ke .....?
      Wah.... Hari ni aku popular lah nampak sangat RBA ni dah mula terdesak takut kebenaran terbingkar..

      Tak apa nanti MCA dan GERAKAN akan KASI GEGAR itu TEROWONG CAP SELUAR DALAM ..

      Hahaahah.... Tak logik betul nak bina TEROWONG. Upah TUKANG REKA pakaian... Mana perginya OTAK LGE ni mestinya LGE dah terdesak so dicapai aja apa yang ada compny pakaian pun boleh ler asala boleh cukupkan capital ..

      Delete
    3. Tak kira let kau nak kata aku pengkhianat ke apa. Apa yang penting TUN adalah bapa kepada segala pengkhianat di Malaysia.

      Siapa yng mengkhianati MELAYU sehingga Tunku Abd Rahman meletakkan jawatan kalau bukan adu domba dari TUN, srkarang ni ALLAH balas dia CASH apabila RAKYAT pula membongkar salah laku beliau.

      SIapa yang menjatuhkan TUN MUSA HITAM, TUNKU RAZALI, TUN GAFAR BABA, ANWAR IBRAHIM kalau BUKAN TUN, sekarang ALLAH bayar CASH, RAKYAT tak kira yg menyokong kerajaan atau Pembangkang menolak TUN untuk naik kali ke 2

      Siapa yang menyusahkan rakyat dengan konsesi TOL sedangkan TUN razak sudah meninggalkan Plan serta Dana untuk prmbinaan TOL. KIni Najib berusaha untuk merealisasikan impian bapanya dengan RAWANG dan lebuhraya borneo semuanya percuma dan beberapa dlm pembinaan.

      Delete
    4. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Sunday, February 04, 2018 7:17:00 AM

      Siapa yg masih teruskan tol?...ape salah laku tun madey?...polis relax jeer...tun bukkan ade kuasa lagi nak halang polis...

      RCI Forex yg di tubuhkan oleh najib tak jumpa ape2 pon kesalahan tun...teori rekaan semmata2...

      Delete
    5. Woi..... Kejora atau nak aku panggil kau kejung ra..... Memang dasar bodoh kau ji...

      RCI tak ada kes... Kalau betul ngapa TU. Failkan saman tuk RCI,

      Tu tak lain tak bukan nak ikut macam nuaq ler nak lambat2 kan kes...

      Tun sama kerana nak halang LAPORAN RCI dikeluarkan kepada UMUM ngapa ? Cuba kau fikir sikit.... Sebab tak nak rakyat tahu apa yg sebenarnya terjadi dan apa jawab balas TUN dlm penghakiman dan siasatan. Ada faham.....

      Delete
    6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 2:52:00 PM

      Ko memang bodooo...hahaha....bila RCI file saman?...ko tak tau kerana bodoo ato kerana nak temberang?..

      RCI pegi balai polis buat repot supaya siasat....RCI tak de menyatakan ade bukti jelas Tun bertanggongjawab ato sapu duit Forex....
      RCI juga nak menipu tidak memasukkan kenyataan Tun semasa sidang RCI dalam laporan siasatan..
      Najib bodoo mcm ko leer cencaluk busuk...

      Delete
  6. Dengan izin sdr KD,

    PER : Pendustaan 1MDB adalah hasil ajaran zionis
    --------------------------

    Tidak dinafikan lagi bahawa 1MDB adalah satu penipuan yang sangat dahsyat oleh Najib dan konco-konconya. Walaubagaimanapun apabila melihatkan bagaimana Najib dan konco-konco mempertahankan penipuan 1MDB dengan sepenuh hati, ramai yang mula bertanya 'apa dah jadi? Mengapa mereka kelihatan bermatian mempertahankan penipuan ini padahal ia sudah terang sepertimana terangnya cahaya matahari yang terbit di siang hari yang cerah.'

    Lihat saja bagaimana Virgo dan Mr J berdusta 2.6b itu konon adalah derma Arab dan konon money trail derma itu adalah rekaan WSJ dsbgnya.

    Lihatlah juga bagaimana mereka berdusta konon 1MDB tidak pernah hilang wang dan yang hilang wang itu adalah IPIC, padahal satu dunia tahu wang tersebut telah dibayar oleh 1MDB kpd sebuah syarikat palsu yang ditubuhkan di sebuah pulau, dan wang yang didakwa 'tersalah bayar' ini langsung tidak pernah cuba dituntut sekalipun akhirnya 1MDB bersetuju di bawah penghakiman timbang tara untuk membayar sekali lagi wang yang hilang itu.

    Saya juga pada mulanya berasa hairan bagaimana para pendusta ini boleh bermatian tanpa silu dan ragu mempertahankan penipuan mereka walaupun ia sangatlah jelas sehinggalah saya jumpa jawapannya iaitulah mereka sedang beramal dengan kaedah zionist iaitu 'sekiranya kita mengulangi sesuatu pendustaan bersungguh-sungguh dan berulangkali maka akan ada yg mempercayainya'. Inilah kaedah yang pernah diamalkan oleh Nazi dan kini ia adalah amalan negara Israel. Lihat sajalah bagaimana Israel yang membunuh dan mengusir rakyat Palestin tetapi kemudiannya mereka memutar belit kepada dunia kononnya Palestin yang sedang mengancam mereka sedang apa yang mereka lakukan hanyalah 'self defence'.

    UmNo dan 1MDB juga punya link kepada Zionist iaitulah syarikat APCO yang dibayar yuran tahunan bernilai ratusan juta ringgit hanya untuk 'konsultasi'. Perkara ini malah pernah heboh di dalam Parlimen Malaysia pada tahun 2010 dulu. Pada masa itu saya masih menyokong UMNO tetapi saya juga hairan mengapa zionist yang dijadikan penasihat sedangkan larangan Allah pada perkara ini adalah jelas sekali. Tetapi disebabkan pada masa itu Najib bersungguh-sungguh mengatakan ia hanya untuk konsultasi pada perkara-perkara biasa, maka ramailah yang menerima saja 'penjelasan' Najib ini. Mungkin disebabkan orang Melayu sudah terlatih di dalam 'memberi peluang' dan 'memberi faedah di atas keraguan.'

    Najib pula apabila penipuannya kali pertama dipercayai maka ia pun menipu dan menipu lagi dan dari sudut psikologinya ia sudah mula percaya bahawa orang ramai mempercayai penipuannya itu. Ia malah boleh dengan muka selamba berkata 'akaun itu memanglah di atas nama saya tetapi ia bukanlah ibarat akaun peribadi saya'.

    Rupanya Najib telah benar-benar beramal dengan amalan zionist, iaitu bersungguh-sungguh berdusta dan mempertahankannya kerana akan ada orang yang percaya. Memang betul ada orang-orang lemah akal percayakan penipuan Najib ini, contoh terbaik ialah Cencaluk yang bingung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. (Samb)

      Zionist adalah satu kumpulan yang lebih 80% pendokongnya adalah Yahudi, dan lebih 80% Yahudi pula adalah pendokong Zionist. Maka tidak hairanlah apabila para askar najib ini membela 1MDB bagai nak rak walaupun pendustaan mereka adalah sangat jelas. Ini adalah kerana mereka telah beriman kpd protokol zionis ini.

      Pelakuan Najib melantik penasihat dari kalangan zionist yang dikuasai Yahudi adalah satu tindakan menjadikan Yahudi sebagai wali (dlm kes APCO Wali bermaksud penasihat) dan ia dilarang keras oleh Allah sehinggakan orang-orang yang melakukannya disebut dengan terang bahawa mereka telah menjadi sebahagian dari kaum Yahudi. Pelakuan ini telah benar-benar berjaya mengubah orang Melayu Islam menjadi seperti Yahudi yg langsung tidak segan silu untuk berdusta. Mereka kini benar-benar telah nenjiwai protokol Yahudi Zionist ini.

      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
      فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ ۚ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنفُسِهِمْ نَادِمِينَ

      "Wahai orang2 yg beriman, jgnlah kamu mengambil Yahudi dan Nasrani sbg wali kamu, sebahagian mereka adalah wali bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu yang mengambil mereka menjadi wali, maka sesungguhnya ia adalah dari kalangan mereka, dan Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang zalim. Dan engkau melihat orang2 yang di hati mereka ada penyakit amat bersegera kpd mereka itu (Yahudi dan Nasrani) dan mereka berkata 'kami takut kami ditimpa bahaya'. Kelak Allah akan mendatangkan pembukaan (bererti kemenangan) atau perintah dari sisiNya dan mereka itu menjadi menyesal di atas apa2 yg mereka sembunyikan bagi diri mereka (iaitu bahawa mereka telah mengangkat Yahudi dan Nasrani sbg wali mereka) (Al-Maidah :52-52).

      Hanya dengan melihat 2 ayat di atas, saya tidak mempunyai sedikit keraguan pun bahawa kemenangan dan perintah dari sisi Allah akan benar-benar tiba dan melenyapkan UmNo disebabkan mereka telah pun melalui jalan yang sebenar-benar bathil apabila menjadikan Yahudi Zionist sebagai penasihat mereka dan ia telah benar-benar mengubah mereka sehingga memiliki jiwa dan kesungguhan Zionist di dalam berdusta, sekalipun pendustaan itu tidak dipercayai oleh kelompok terbesar di dalam masyarakat. Hakikatnya orang-orang yang melakukan pendustaan mega seperti ini, mereka hanya menipu diri mereka sendiri sedang mereka tidak sedar.

      وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ

      "Demikianlah Kami adalah di dalam setiap negeri itu orang-orang yg besar dosanya sehingga mereka menipu di dalam negeri itu, dan tiadalah mereka menipu melainkan diri mereka sendiri sedang mereka tidak sedar." (Al-An'am : 123)

      Masa akan membuktikan, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 7:06:00 AM

      Mr Jebon yg buat reksaan...kalo rekaan kenape takut saman DOJ...FBI pasukan penyiasat terbaik dunia...

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 3:44:00 PM

      Cincalok bukan bingung tapi bengong akibat makan dedak haram....otak Cincalok tak boleh berfikiran secara rasional...lagi...hahahahaaa

      Delete
  7. PAN Parti yang tidak amanah - Azmin Ali

    Belum pun berkuasa
    Belum pun menguasai negara
    Sudah pun dituduh tidak amanah oleh Azmin Ali.
    Siapa Azmin Ali?
    Seorang menteri besar di sebuah negeri yg dikuasai oleh PH.

    PAN Tu apa? Parti Amanah Rakyat yg dicanangkan oleh pemimpinnya sbg parti yg membawa"Rahmatan Lil Alamin"

    Parti Rahmatan lil Aalamiin yg tidak amanah yg siang malam tuduh orang lain tak betul, tidak amanah, berbohong.
    Sendiri mau ingat
    Sendiri mau pikir laa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 7:13:00 AM

      Ekeleh....perselihan Amanah dan PKR dah setel...tun bijak selesaikan masaalah...

      Perselisihan hanye kerana 20 kerusi yg ditandingi oleh PAS dulu blm dimuktamadkan...

      Azmin kurang yakin kalo bagi Amanah...tapi azmin kena ingat Amanah yg selamatkan PR semasa Hj hadi buat onar nak ug dengan umno....

      Delete
  8. Ye ke.....berita besar dan benar, besar dan benar mengikut acuan Pakatan Hapraq...supaya terbeliak mata pengundi membaca nya.
    ...ia le tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 7:03:00 AM

      2.6 billion tu kocik ke?..

      Delete
  9. Selagi anak-anak dapat bersekolah dengan bantuan buku teks, yuran sekolah percuma, masuk universiti awam dengan yuran 90% lebih ditanggung kerajaan, PTPTN ada disediakan,kemudahan perubatan yang baik dengan bayaran RM 1.00 & RM 5.00 utk klinik pakar, Brim ada diteruskan, barang makanan & keperluan asas dengan subsidi tetap diteruskan,perumahan utk rakyat sedang disediakan, peluang pekerjaan diperbanyakkan, kebebasan bergerak tidak disekat, kebebasan beragama tidak disekat, dimana-mana sahaja boleh jumpa makanan & kedai makan, kehidupan aman damai tanpa pergaduhan antara kaum......APA LAGI YG ANDA CARI ?....BELAJARLAH BERSYUKUR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ... Betul ... Betil.... Setuju sangat.

      ZAman TUN dulu pakcik aku tak ambik SPM pasal tak ada duit nak bayar yuran sekarang ni jadilan contractor kampung pasal tak ada sijil nak kerja apa, aku ada gak cadangkan dia ikut jejak MAHFUZ! Tapi dia taknak... OK apa MAHFUZ tu pun SRP jer jadi gak ahli PARLIMEN.

      Muah.....hwaaa... Hahahah.....

      Botul ler kata kau zaman Tun dulu ada anak kampung aku yang nak masuk UNIVERSITI kena buat pungutan derma hanya nak bayar YURAN UNIVERSITI, rawatan dkampung2 jgn cakap KLINIK kerajaan alllah hu usang tak terjaga.

      SEKARANG Ni di tempat aku terseragam sebuah KLINIK KERAJAAN serba MODEN baru 2 bulan beroperasi cukup canggih dan cukup teratur.

      TQ NAJIB sebab tiada yuran disekolah dan bantuan buku teks menyeluruh.

      Anak pertama aku, aku terpaksa beli buka teks sendiri sampai ler dia darjah lima baru lah anak aku dapat bantuan buku teks

      Kalau masa aku kecik dulu nak makan diluar setahun sekali pun susah, sekarang ni zaman anak aku seminggu 2 atau 3 kali seminggu nak makan diluar tak ada hal gaji kakitangan kerajaan lebih tinggi kini dari zaman TUN

      Bayangkan kerja pertama aku dijabatan kerajaan dulu gaji bermula RM350 + EKA pastu +- dapatler dlm 3 ++ boleh ler hidup tuk sebulan tapi tak mewah ler dulu tambang bas 60 sen

      Delete
    2. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Sunday, February 04, 2018 6:59:00 AM

      Berapa subulan ko boleh kasi mak bapak ko?...anak kawan aku kerja 3 tahun terus rak dapat kasi mak bapak lagi bila beli kete 2 nd hand...nak bayar sewa umah bayar kete bayar ptptn belanja sara hidup bulanan...minyak plak naik melambong...

      Yg sorang lagi bila ade anak nak bayar upah jaga anak plak...susu lampin anak plak...anak yg sekolah naik bas sekolah...tambang plak dah naik..

      Delete
    3. Sorry bro itu kesah aku 24 tahun lepas, kini aku tiada mak dan ayah anak yatim piatu ....

      Aku berusaha belajar PJJ sambung master sekarang gaji aku RM11, +++ bukan nak bongkak tapi pengajaran dulu aku laki bini kerja gaji dlm 3,,+++ sama jer mcm mereka semua ....
      Tapi lagi susah sewa rumah aku rm700 kat bukit INDAH ampang kongsi ngan adik aku masa tu bujang.

      Tak usah merungut setiap anak Allah dah sediakan rezeki mereka, cuma jgn kufur nikmat, lupa srmua itu ujian Allah.

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 3:02:00 PM

      Hahaha...cara penyampaian ko dan pemikiran ko tak gambarkan ko ni pemegang masters...paling tinggi pon stpm aje...sori...

      Kalo pendapatan 5 digit memang tak rasa susah....pernah ko pikir berapa ramai pekerja di sektor swasta dan kerajaan gaji bawah 2 ribu yg hidup di bandar2?...bagaimana perit...ade terpaksa kerja siang mlm...kos sara hifup yg melambong...ade plak menteri suruh balik kampong...

      Berape ramai di kampong2 tradisi melayu yg masih tinggal di rumah kayu yg dah buruk...

      Bukak otak luas sikit...jangan syok makan dedak...cina jho lo yg ko puja najib bagi lebih 9 bilkion...7 7 keturunan tak habis makan...cedik lah sikit melayu...

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 3:05:00 PM

      Ko pegi daerah pekan...banyak kg tradisi melayu...ko boleh tengok rumah kayu buruk orang melayu pengundi najib...

      Delete
    6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 3:53:00 PM

      Cincalok....

      Ko tahu tak ape dia B40 M40 dan T20?

      Berape ramai melayu yg pakai kete duduk rumah batu yg menanggong hutang?...

      Adekah orang yg pakai kete dan duduk rumah batu dlm golongan orang senang?...

      Berapa ramai dari mereka ni yg mampu menyimpan tiap bulan?...ini golongan pada zahir senang tapi hakikatnye papa kedana....melayu lah yg ramai dlm golongan ini..

      Yg layak dapat brim makin bertambah tiap tahun....adekah bertambah senang rakyat malaysia?...

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Kejora bapuk tua bodoo @ cikgu najmi taiping maliSunday, February 04, 2018 7:23:00 AM

    Tuan kluangman...kalo tuan kenal shahabudindotcom tolong bagi tahu shahabudin jangan syok sendiri...ruangan komen blog shahabudi dah 4 hari di sabotaj oleh macai najib bodoo...macai bodoo ni kalah berhujjah....nak halang dari komen yg hentam najib dan umno...tolong delete komen yg sengaja di kosongkan dan tekan tab panjang2 ke bawah berulang kali...macai umno bodoo ni pon mencarut dan lucah...tk

    ReplyDelete
  12. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 04, 2018 5:59:00 PM

    Ini kerja macai bdoo upahan najib post yg karut marut...

    ReplyDelete
  13. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, February 05, 2018 5:21:00 AM

    VIDEO : Pengkaji perakaunan forensik tinggalkan Umno kerana isu 1MDB

    Pengkaji perakaunan forensik tinggalkan Umno kerana isu 1MDB



    Radzi, 41, kini bertugas sebagai pensyarah di University of Tasmania di Hobart, di selatan Australia.
    Ketika ditemui di Ketereh, Kelantan, Radzi berkata beliau juga kini sedang menyiapkan satu tulisan mengenai 1MDB yang merupakan sebahagian daripada kajiannya.
    “Saya juga guna kes 1MDB sebagai sebahagian daripada contoh dalam pengajaran. Contohnya apabila guna fair value accounting,” katanya kepada The Malaysian Insight.Menjelang 2015, timbul pula kes melibatkan Xavier Andre Justo, seorang bekas kakitangan di PetroSaudi International iaitu sebuah firma yang pernah berunding dengan 1MDB.
    Xavier mendedahkan maklumat sulit daripada PetroSaudi kepada pengendali laman Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown dan juga kepada pemilik kumpulan media The Edge, Tong Kooi Ong.
    Maklumat sulit itu didakwa berhubung kecurian jutaan dollar dari 1MDB dalam rundingan dengan PetroSaudi.
    Susulan itu, bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mula membuka mulut untuk mengulas mengenai 1MDB.

    Wang RM2.6 bilion dalam akaun Najib
    Jelasnya, kerajaan sepatutnya dapat menafikan pemindahan wang itu tidak berlaku kerana segala transaksi berkenaan dapat dikesan dengan mudah.
    “Orang sudah tunjuk duit pergi sini masuk ke sini, sepatutnya kerajaan cakaplah itu tidak berlaku. Bila kita cakap tentang forensik, kita bercakap tentang pergerakan wang dalam sistem perbankan.
    “Wang itu boleh dikesan jika pergi ke mana-manapun. Tidak susah langsung, jadi dia nafikanlah pemindahan itu berlaku di antara akaun. Jadi orang akan fikir, betul atau tidak cerita itu (yang didakwa The Edge).”
    Pada waktu itu juga, akhbar berpengaruh Wall Street Journal menyiarkan laporan mengenai wang RM2.6 bilion yang masuk ke akaun Perdana Menteri Najib Razak.
    Sedia jadi calon
    Radzi berkata, beliau melihat tidak ramai ahli Umno yang berani mengisytiharkan diri keluar parti untuk menyertai parti Bersatu, tetapi ramai yang bertindak berdiam diri.
    “Yang senyap ini ramai. Pengaruh ahli yang senyap inilah yang dipandang rendah sebenarnya. Terutama golongan profesional, akauntan yang faham isu ini, bila kaji betul-betul, mereka akan tengok yang benda ini merapu,” katanya.
    Beliau kini dipilih menjadi ketua Bersatu bahagian Ketereh, kawasan yang diwakili ketuanya sewaktu dalam Umno, Annuar Musa.
    “Sekiranya pucuk pimpinan merasakan saya layak dan mampu untuk mendapatkan kemenangan bagi Pakatan Harapan di Parlimen Ketereh dan tiada sebarang aral, insya-Allah saya akan pikul amanah tersebut.
    “Apapun, perlu ditekankan yang saya serahkan sepenuhnya kepada pucuk pimpinan,” katanya lagi kepada The Malaysian Insight.

    ReplyDelete
  14. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, February 05, 2018 5:29:00 AM

    https://youtu.be/Wfh8uD65qwQ

    Ucapan Tun Madey nak tangkap MO1 dlm tempoh 100 hari PH menang pru...

    Lepas najib ade lagi konco2 najib akan turut ditangkap seperti AG Apandir...Khalid Abu Bakar dan mungkin jugak zulkipli sprm yg bedal bini orang...

    ReplyDelete