Sunday, February 18, 2018

ISU APA SANGAT PEMBANGKANG AKAN DITOLAK RAKYAT, DOSA MANA UNTUK RAKYAT MARAH..


Pembangkang kalau tak ada kelemahan dan kekurangan memang bohong sangat.

Tapi apa isu, dosa sebesar mana untuk rakyat tolak. Agak mustahil Pulau Pinang dan Selangor untuk ditawan BN kecuali komponen PH ada masalah kesepakatan.

Johor, Kedah macam 100% di tangan PH begitu juga di negeri² lain termasuk tsunami di Sabah. Yang hanya kental mungkin Sarawak.

Di Kelantan, kerajaan negeri (PAS) akan terhukum oleh rakyatnya. Menjual nama Isle sudah lama benar hakikat kualiti Islam di mana sedangkan pemimpin semakin parak.

Rakyat Kelantan harus berani membuat perubahan secara tsunami bagi memastikan kerajaan negeri selari dan sama dengan kerajaan pusat (PH) selepas PRU14.
Memilih pas atau umno akan menyebabkan Kelantan ketinggalan dan mundur lagi.

Sangat tidak logik umno seluruh negara tidak terhumban kali ini.


42 comments:

  1. DOSA TAK TERAMPUM NAJIB MERELAKAN DIRINYA JADI HAMBA ABDI REJIM ZIONIS DEMI 'CASH IS KING'.

    Apalah malangnya menimpa negara bila KERAjaan BN pimpinan Najib melantik APCO Worldwide, sebuah firma perunding antarabangsa yang dikuasai Yahudi sebagai Penasihat & Consultant.

    Kerajaan Umno- BN telah memberi kontrak bernilai jutaan ringgit untuk APCO syarikat Yahudi itu menasihati Najib mengenai imej beliau yang tercalar di dalam dan luar negara.

    Syarikat milik Yahudi itu juga menjadi penasihat utama kepada Duta Malaysia ke Amerika Syarikat ketika itu, arwah Jamaludin Jarjis @ JJ. Sumber mengatakan antara misi utama APCO dan JJ ialah memintas sokongan meluas Anwar dikalangan ahli politik, cendekiawan dan tokoh korporat di Amerika Syarikat, khususnya apabila perbicaraan terhadap tuduhan liwat bermula bulan depan. APCO juga dikatakan diberi misi untuk membantu mengatur perjumpaan antara Najib dan Presiden baru Amerika, Barack Obama.

    Najib juga merestui perlantikan APCO setelah menghadapi krisis keyakinan terhadap kepimpinannya berikutan tuduhan yang mengaitkan beliau dengan skandal pembunuhan warga Mongolia Altantuya Sharibuu dan rasuah komisyen pembelian senjata semasa beliau menjadi Menteri Pertahanan.

    Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutif APCO Margery Kraus telah melantik Paul Stadlen yang sebelum ini bertugas di London, bertindak sebagai pengarah urusan di Malaysia bagi membaiki pengurusan hubungan media dan reputasi antarabangsa.

    Antara pegawai kanan APCO ialah bekas Duta Israel ke Jerman, Shimon Stein yang pernah berkhidmat dalam kerajaan Israel untuk tempoh panjang. beliau adalah pakar polisi ekonomi dan hubungan antarabangsa.

    Beliau adalah individu penting dalam pentadbiran dua bekas Presiden Amerika, Bill Clinton dan Jimmy Carter, selain menjadi bekas ahli lembaga pengarah Yayasan Jerusalem dan Institut Sains Weizmann.

    Seorang lagi pegawai kanan APCO ialah Itamar Rabinovich bekas duta Israel ke AS dan Ketua Perunding Israel dengan kerajaan Syria ketika Yitzak Rabin masih menguasai kerajaan.

    Kepentingan Najib akan dipantau oleh pengurusan APCO yang turut merangkumi John W Magaw. Magaw pernah berkhidmat sebagai Pengarah Agensi Perisikan AS dan Pengarah Biro Alkohol, Tembakau, Senjata Api dan Bahan Letupan, selain menjadi ejen khas dalam Biro Sekuriti Presiden.

    Individu penting yang lain dalam APCO ialah bekas senator AS, Donald W Riegle Jr; Bekas Duta AS, J Stapleton Roy dan bekas senator serta duta AS, Jim Sasser.

    APCO yang bertindak memberi nasihat dalam aspek politik, perdagangan, kewangan dan kumpulan media, ditubuh pada 1984 dan berpengkalan di Washington.

    Selain memiliki 28 cawangan di Amerika, Eropah, Timur Tengah, Afrika dan Asia, APCO turut memiliki pejabat di Tel Aviv, Israel.

    Tak cukup dgn itu, Najib membenarkan Banker Yahudi, Goldman Sachs bertapak masuk ke dalam negara dgn tujuan untuk meraih duit berbilion-bilion US$ melalui satu skandal tersembunyi yg hanya diketahui oleh Najib, Rosmah, Jho Low, anak Rosmah & penasihat yahudi. Kesudahannya, Najib terperangkap dgn umpan Yahudi dl& kini menerima bala kerana derhaka & khianat terhadap Tun Mahathir & juga pd bangsa & negara, serta umat Islam, khususnya warga Palestin.

    Beberapa tahun lalu ketika negara berjerebu dgn cuaca tak menentu, kuncupan matawang Ringgit & economi, Najib & isteri menyelinap keluar melakukan lawatan tak rasmi ke kota London menggunakan jet mewah negara ditemani sepupu-sepipit si Hisaputing,
    kononnya mengintai untuk nembeli senjata & helicopter canggih. Ramai penganalisa politik berpendapat sebenarnya Najib & Rosmah tengah meraba sakau mencari punca baru bagi tabung derma yg dah mula kontang...dek kena beku di Amerika, Luxembourg, Spura, Hongkong & Switzerland.
    Faham2 ajelah...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Othaman,

      Tidak syak lagi UmNo di bawah Najib benar-benar menjadi sekutu Zionist iaitulah tentera-tentera Dajjal Laknatullah di akhir zaman.

      UmNo bermula dengan mengambil Yahudi Zionist sbg penasihat (APCO) dan mereka sealnya dengan mengambil Kristian Zionist pula sbg pemimpin (Trump - your enemy is our enemy too). Mereka benar-benar telah melanggar larangan keras Allah ke atas orang-orang yang mengaku beriman untuk mengambil menjadi wali golongan Yahudi dan Nasrani.

      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

      “Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil menjadi wali orang-orang Yahudi dan Nasrani; sebahagian mereka adalah wali bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi wali, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tiada menunjuki kaum yang aniaya.” ( Al-Maidah: 51)

      Pada hari mereka seal diri mereka sebagai sekutu Zionist melalui wala Najib kepada Trump, pada hari itulah mereka telah seal nasib mereka sebagai sekutu Zionist iaitulah 'kebinasaan' dan 'dihancurlumatkan tanpa sisa' apabila kebenaran itu diturunkan. Hanya tinggal pelaksanaan sahaja yang masih belum berlaku. Itupun tidak lama mana dah untuk ianya berlaku. Hanya beberapa purnama saja untuk kita semua melihat dan in shaa Allah ramai yang akan melihat dan menjadi saksi sekutu Zionist ini benar-benar dilenyapkan tanpa bekas.

      Semakin hari apabila melihat peristiwa-peristiwa yang berlaku, semakin jelas kefahaman saya tentang khabar-khabar akhir zaman dan betapa segala-galanya benar-benar tally dengan apa yang sedang kita alami sekarang. Hanya sedang menunggu peringkat hampir klimaks iaitu ketika orang-orang beriman yang berada di jalan yang benar kehilangan jemaah mereka dan klimaks kepada zaman ini iaitulah kekacauan dan malahan pembunuhan.

      Bukankah PPBM sedang di dalam proses untuk dibatalkan oleh ROS dan bukankah Akta MKN yang memberikan kuasa kepada PM untuk mengarahkan pembunuhan juga telah diluluskan di dalam Parlimen? Tidakkah ini sudah menjadi petunjuk yang jelas?

      Peristiwa 13 Mei 1969 dengan membuktikan ia pernah berlaku dan demikian adalah tidak mustahil untuk ia berlaku sekali lagi.

      Sesungguhnya kita benar-benar sedang menghampiri klimaks zaman fitnah.

      "Tuhanku janganlah Engkau tinggalkan seorang pun di antara orang-orang yang kufur itu di atas muka bumi. Sesungguhnya sekiranya Engkau tinggalkan mereka, maka mereka akan menyesatkan hamba-hambaMu yang lain, dan mereka tiadalah melahirkan anak melainkan yang fujur lagi kufur (seperti mereka juga)" Doa Nabi Nuh a.s (Surah Nuh : 26).

      Sesungguhnya fitnah itu apabila ia datang ia akan diketahui oleh orang-orang yang berilmu dan apabila ia telah berlalu barulah ia akan disedari oleh orang-orang yang jahil.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Bro john doe...

      T. Kasih kerana mengukuhkan pandangan saya dgn hujah2 bernas sdra itu.

      Salam hormat & salam perjuangan.

      Delete
    3. Sama-sama pak Othaman

      Saya kongsikan semata-mata demi kebenaran. In shaa Allah kebenaran itu akan tiba.

      Salam perjuangan

      Delete
    4. itu je cai UMngok AnonymousSunday, February 18, 2018 7:16:00 PM? Yup perjuangan mendedahkn sape Jo Taek lho pada najib

      Delete
  2. Dengan izin sdr KD,

    UmNo is totally a gone case. Ia tak mempunyai peluang langsung untuk menang pilihanraya sekalipun ia kekal memiliki undi yang tidak akan melebihi 20% berdasarkan hasil pencapaian kaum Zionist di kalangan Nasrani dan Yahudi.

    Maka isu sdr KD itu sebenarnya benar-benar sudah lapuk kecuali pada bab tempoh itu masih belum berakhir.

    Isu yang tidak lapuk dan ramai masih tidak tahu ialah apakah protokol terakhir Zionist untuk mengekalkan kuasa selepas segala perancangan yang lain gagal?

    Protokol terakhir mereka ialah untuk membuat kacau dan jadikan kekacauan itu alasan untuk menggunakan undang-undang dharurat agar mereka boleh kekal memerintah secara legitimate albeit without a true mandate.

    Ia bukan rekaan dan malahan jalan ke arah itu pun sudah disediakan oleh Najib melalui Akta MKN yang memberi kuasa mutlak kepada PM untuk mengisytiharkan darurat dan memerintah secara dikri.

    Ia adalah kaedah legitimate. Berdasarkan undang-undang westminster yang dipakai oleh hampir kesemua negara anggota Komanwel, sementara PM baru mengangkat sumpah, PM lama masih lagi dikira sebagai 'the caretaker PM' dan ia masih layak untuk execute apa-apa perintah yang kuasanya diberikan melalui Parlimen termasuklah di dalam kes Akta MKN Malaysia, kuasa untuk mengisytiharkan darurat dan kuasa-kuasa lain yang datang bersama perisytiharan itu.

    Malah ia mempunyai precedent iaitu ketika PM caretaker negara India (sebelum PM baru mengangkat sumpah, ketika pilihanraya baru selesai) memberikan perintah menghantar askar-askar India ke sempadannya dengan Pakistan untuk bertempur di dalam apa yang dikenali sebagai 'border clash'.

    Bayangkan Najib boleh mengarahkan pembunuhan tanpa perlu dibicarakan di atas tuduhan 'membunuh' disebabkan undang-undang membenarkannya. Tidakkah ini kemuncak penindasan?

    Najib pasti akan mencetuskan kekacauan untuk ia kekal berkuasa (bukankah kekacauan 13 Mei 1969 adalah precedent kekacauan dicetuskan, darurat diisytiharkan, dan pemerintahan melalui dikri). Anehnya para pemikir Zionist ini telah terlepas pandang bahawa sebelum mereka melaksanakan protokol terakhir ini, Nabi saw telah pun mengkhabarkan 1400 tahun yang lampau bahawa ia akan berlaku.

    لَا تَقُوْمُ السَّاعَةُ حَتَّى يَفِيْضَ الْمَالُ وَتَظْهَرَ الْفِتَنُ وَيَكْثُرَ الْهَرْجُ قَالُوْا وَمَا الْهَرْجُ يَا رَسُوْلَ اللهِ قَالَ اَلْقَتْلُ اَلْقَتْلُ اَلْقَتْلُ ثَلَاثًا

    "Tidak akan terjadi hari kiamat sampai harta benda melimpah ruah, munculnya berbagai macam fitnah dan maraknya kekacauan." Para sahabat bertanya, "Apakah yang dimaksud dengan kekacauan itu wahai Rasulullah?" Beliau menjawab: "Peperangan, peperangan, peperangan." Beliau mengucapkan sebanyak tiga kali.” (HR. Ibnu Majah)

    Banyak lagi hadith lain mengenai kekacauan ini tetapi memadailah satu yang ini sahaja untuk renungan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. (samb.)

      Apatah lagi Putrajaya itu sendiri ketika ia masih sebuah ladang dan belum menjadi pusat pentadbiran, nama asalnya ialah 'Perang Besar'. Ia bukan sebarang nama melainkan ada petunjuk di belakang nama itu. Ia benar-benar akan menjadi punca kepada namanya sendiri.

      Sebenarnya saya bukanlah satu-satunya orang yang berpendapat Najib akan tewas dan kemudian ia akan mengisytiharkan darurat utk membolehkan ia kekal berkuasa walaupun tanpa mandat, malah inilah juga pendapat Tun M dalam tulisannya di blog chedet.cc bertajuk 'Negating The Election'.

      Sekiranya dibaca tulisan Tun M, beliau telah pun mengajak rakyat membawa bantahan perintah darurat ini ke jalanraya apabila Najib melaksanakannya.

      Benar, Tun M melihat dirinya mempunyai perjuangan yang belum selesai sedang saya melihat dirinya sedang meniti perjuangan yang ditakdirkan.

      Di sini saya memohon untuk katakan bahawa apabila kejadian itu benar-benar berlaku dan apabila seruan turun ke jalanraya itu dibuat, saya bertekad dan memohon kepada Allah untuk diberi kekuatan bukan saja kpd saya tetapi juga kekuatan kpd kaum keluarga saya terutama isteri saya (isteri saya kenal saya dan ia tahu saya tidak takut untuk melakukannya dan itulah yang selalu menakutkannya) agar kaki saya diperkukuhkan untuk menjadi salah seorang di antara orang-orang yang terpilih untuk menjadi perantara di antara Allah dan manusia di dalam proses untuk Allah menghancurkan dan membinasakan kebathilan itu sama sekali.

      Saya percaya kemenangan mutlak akan berlaku pada ketika itu dan sesiapa sahaja, dan maksud saya SESIAPA SAJA yang dibawa masuk oleh Najib untuk menyokongnya pada masa itu, ia juga akan tewas sebagaimana Najib akan tewas.

      Di manakah punca keyakinan saya bahawa KITA PASTI MENANG dan sekutu Zionist ini pasti kalah? Lihatlah pada ayat berikut :-

       كَذَٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنَا نُنجِ الْمُؤْمِنِينَ

      "Demikianlah menjadi hak Kami untuk memenangkan orang-orang yang beriman" (Yunus : 103)

      وَكَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ 

      "Demikianlah adalah menjadi hak Kami untuk menolong orang-orang yang beriman." (Ar-rum : 47)

      Tak perlu jumlah berjuta-juta mahupun ribu-riban seperti yang selalu menjadi bahan olok-olokan anon Kejora 'berapa juta ahli cap munge'. Memadailah dengan jumlah sekitar 313 orang untuk menjadi pemangkin tumpasnya kebathilan pada detik bersejarah itu.

      Semoga pada masa itu sdr Suharli Masrop yang betul-betul kepingin untuk mengenali identiti sebenar saya akan dapat mengenali saya juga dan segala tuduhannya bahawa saya seorang pengecut kerana tidak menggunakan nama sebenar akan turut terjawab.

      Tidak mahu percaya ataupun mahu merasa ragu-ragu dengan 'congakan' saya di atas pun tidak mengapa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah mengatakannya.

      Sesungguhnya fitnah itu apabila ia datang, ia akan diketahui oleh orang-orang yang berilmu, dan apabila ia berakhir ia akan disedari oleh orang-orang yang jahil.

      Tempoh untuk ia benar-benar berakhir sudah amat hampir. In shaa Allah ramai yang akan menyaksikannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Alhamdulillah,saudara JD dan KD. Anda antara yg berhujah dgn penuh keberanian dan kebenaran. Juga buat saudara othman yg sentiasa mengingatkan kita tentang ungkapan 'negarawan ulung' yg kita ketahui bahawa ianya buat Tun M yg kita hormati.
      Bicara anda amat bernas dan ketahui juga lah saya adalah sebahagian dari ribuan rakyat yg menentang penghinaan yg dilalui oleh negara yg kita sayangi,dipersada dunia.
      Perubahan yg ingin kita lakukan adalah menentang keburukan sikap yg terlalu banyak di hidangkan didepan mata kita.
      Penipuan,pembohongan serta kebaculan memikul t/jawab sebagai pemimpin amat ketara. Amanah tidak lagi dipikul sebaik2nya,seolah olah nnt tidak di persoalkan di hari pembalasan kelak.
      Alhamdulillah. Salam perjuangan buat kalian yg takut kpd Allah dan menginginkan syafaat Junjungan di akhirat kelak.

      Delete
    3. In shaa Allah sdr anon.

      Kepada Allah kita berserah.

      Sesungguhnya Allah pasti tidak akan memungkiri janjiNya untuk memberi kemenangan kepada hamba-hambaNya yang benar-benar beriman.

      Delete
    4. Sesungguhnya Allah SWT tidak akan memberi pertolongan dan perlindungan kepada org munafik yg bertopengkan agama macam kau.

      Delete
    5. AnonymousSunday, February 18, 2018 7:27:00 PM...ko makan je la dedak tu..komen kt cni pun wat org lg benci ngan anjing2 Umngok cam ko nie

      Delete
  3. Yang sebenarnya.....pembangkang is a gone case. Kamu cakap lah sampai kering air liur sekali pun, kamu puji kah DAP sampai melangit sekali pun ...fakta yang akan kekal adalah ...majoriti orang Melayu samada di bandar atau luar bandar akan terus menolak DAP. Parti anti Melayu, parti anti Islam dan parti anti institusi Raja2. Tolong ulang baca buku "Trajedi 13 Mei" .

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2.55
      Maaf cakap,caturan politik anda terlalu dangkal memainkan sentimen menghina dan merendahkan org lain.
      Faktanya yg BENAR TETAP BENAR DAN YANG SALAH TETAP SALAH. INI HUKUM ALLAH,BUKAN HUKUM MANUSIA. Bukalah minda agar mampu menilai sesuatu dgn penuh tanggungjawab,bukan sekadar menampakkan kita seorang yg bodoh.

      Delete
    2. Biarlah si seman dan si jondo terus yakin bahawa parti dokongannya akan menang. Mereka bercakap mewakili diri sendiri je. Hakikat apa pilihan pengundi bukan mereka tahu. Keluar nas bagai seolah mereka bagus, tapi hakikat jiwa mereka sakit mereka tak perasan. Sifat benci, angkuh dan riak tertanam dalam2 di jiwa mereka. Mereka akan terhukum dgn sifat mazmumah mereka kelak. Bukan lama manapun...

      Delete
    3. Anda silap. Beliau jugak mewakili diri saya. Apakah anda terlalu kasyaf utk mengatakan buruknya jiwa mereka?
      Kenapa anda langsung tak persoalkan apa yg sedang terjadi di negara kita? Apakah mencuri, pembohongan dan bacul sifat pemimpin anda,perlu anda bersubahat? Maka bersama2 lah anda menjawab akhirat kelak....bersedialah!

      Delete
    4. Anon 2:55 adalah Virgo.

      Saya tidak mahu membalas panjang kepada kata-katanya bahawa pembangkang akan kalah disebabkan DAP kerana budak tadika pun tahu DAP hanya bertanding di 35 kawasan dan semuanya majoriti besar Cina dan kalau seorang Melayu pun tak mengundi DAP, DAP tetap akan menang. Apa pun DAP hanyalah sekutu dan kesemua parti bersekutu ini telah berbai'ah kepada Tun M sbg the next PM.

      Peristiwa 13 Mei 1969 berdasarkan dokumen2 sulit British yang telah declassified (selepas 30tahun kesemua dokumen rahsia tidak lagi dilindungi oleh undang-undang rahsia) mendedahkan bahawa yang merancang sehingga berlakunya rusuhan ialah Tun Razak sendiri kerana ia mahu dengan cepat mengambil kuasa daripada Tunku.

      Malahan di dalam bukunya Looking Back, Tunku juga mendedahkan dan mengatakan perkara yang sama.

      Apabila anda dengan sengaja meletakkan dua ekor ikan laga yang sedang naik syeikh di dalam satu akuarium sudah tentu anda akan tahu mustahil kedua-dua ikan ini akan bermesraan dan sebaliknya mereka akan berlawan. Demikianlah ibaratnya yg berlaku di dalam peristiwa 13 Mei tersebut.

      Kini anak Tun Razak sedang merancang perkara yg sama tetapi untuk tujuan yang berlainan. Bapanya merancang untuk cepat mengambil kuasa daripada Tunku sedang kini anaknya merancang untuk kekal berkuasa selepas tamat mandat.

      Berbalik kepada Virgo, ia kelihatan sudah mula takut kpd peringatan2 yang saya berikan kepadanya sebab itulah ia tak berani membuat komen balasnya di bawah komen asal saya. Di dalam hati kecilnya ia sudah mula percaya tetapi disebabkan anggotanya sudah dikuasai makhluk jahat, maka ia masih tidak mahu mengakuinya.

      Walaubagaimanapun sila perhatikan bahawa ia telah membuat immitation kepada komen asal saya apabila ia berkata "Yang sebenarnya.....pembangkang is a gone case" immitation kepada kata-kata saya "UmNo is totally a gone case."

      Lihat juga tulisannya yang mengomen tentang DAP padahal komen awal saya langsung tiada cerita DAP. Ini adalah taktik orang yang menyedari kebenaran tetapi cuba mengalih tiang gol.

      Walaubagaimanapun bagi saya itu adalah tidak mengapa kerana apabila Virgo muncul memberi komen selepas saya dan membuat immitation kepada komen aw saya, maka itu adalah bukti beyond reasonable doubt bahawa Virgo sudah pun menerima penyampaian peringatan itu.

      Itu sahaja sudah memadai buat saya.

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 18, 2018 6:01:00 PM

      Teori yg menyatakan orang melayu tolak DAP teori kosong...hanye melayu umno yg tolak DAP...sekarang dah ramai cedik kerana tahu bila masa MCA dan kapir komponen BN terima islam...di penang orang melayu tak de masalah besar pon....yg ade masalah pemimpin melayu umno sahaje kerana susah nak klentong lagi.....itu pon melayu umno dapat jugak bantuan DAP penang...

      Delete
    6. Anon 346. Anda tanya saya tak pertikai apa yg dicuri. Apa yg dicuri sebenarnya? Ada sesiapa yg rasa kehilangan? Ada sesiapa yg jatuh miskin papa kedana kerana kecurian yg anda maksudkan? Wahai anon 346, isu ini adalah isu politik, sebab itu ada pro ada kontra. Samalah seperti isu rasisnya dap. Semasa tun mahathir menjadi pm, berpuluh tahun beliau menjaja cerita betapa rasisnya dap dan betapa bencinya dap kpd melayu dan Islam. Adakah dap kini telah berubah atau tun mahathir yang berubah? Mana dakwaannya dahulu bahawa dap itu rasis? Tiba2 sahaja tun mahathir boleh lupa kata2 beliau dahulu. Tak cukup dgn tun mahathir, boleh juga tinjau kata2 presiden ppbm semasa beliau menjadi tpm. Pernahkah beliau memuji dap tidak anti melayu anti Islam semasa memegang jawatan besar dalam umno? So, berpeganglah kpd apa yg pernah diungkapkan oleh tun mahathir dahulu semasa beliau pm, seseorang itu tidak boleh dianggap bersalah walaupun sedang dituduh di mahkamah, melainkan mahkamah telah membuat keputusan bersalah. Kata2 beliau telah direkodkan walaupun jika kini beliau tidak mengaku pernah mengungkapkan kata2 tersebut. Jadi saya tidak rasa kena bertanggungjawab atas apa2 yg hilang kerana saya tak tahu kebenaran apa yang hilang DAN TIDAK PERNAH NAMPAK org yg anda dakwa mencuri sedang mencuri. Menuduh kena pembuktian dan pembuktian pula perlu di mahkamah, bukan di ceramah! Anda condong menuduh atau anda condong mencari bukti akan tuduhan?

      Delete
    7. Macai harami 909. Anda tanya saya tak pertikai apa yg dicuri. Apa yg dicuri sebenarnya? Sebenarnya bahan bukti TERLALU banyak, seperti dibentangkan di mahkamah amerika dan singapura. Hari ini rakyat menanggung beban hutang lebih 50 billion, Wahai anon 909, isu ini adalah berkenaan hutang ditanggung rakyat, ianya menjejaskan kehidupan rakyat. KOS SARAAN HIDUP MRNGGILA NAIK, BN Barang Naik, Samalah seperti isu rasisnya umno najib. Najib menjadi pm, berpuluh tahun beliau menjaja darah DAP perlu dimandikan dengan keris ketika berucap di padang tpca, kg baru, betapa rasisnya dap dan betapa bencinya dap kpd melayu dan Islam. Adakah dap kini telah berubah atau najib yang berubah? Mana dakwaannya dahulu bahawa dap itu rasis dan keris perlu dimandikan dengan darah dap? Tiba2 sahaja najib boleh lupa kata2 beliau dahulu. Tak cukup dengan perkara itu, boleh juga tinjau kata2 timbalan dan naib presiden umno. Pernahkah umno najib dan timbalannya memuji dap tidak anti melayu anti Islam semasa memegang jawatan besar dalam umno najib hari ini? So, berpeganglah kpd apa yg pernah diungkapkan oleh najib di padang tpca dahulu semasa dan ketika itu beliau adalah ketua pemuda umno, WALAUPUN seseorang itu tidak boleh dianggap bersalah walaupun sedang dituduh di mahkamah, melainkan mahkamah telah membuat keputusan bersalah.UMNO NAJIB wajib membersihkan nama baik negara dan rakyat malaysia,najib pernah berjanji, akan menyaman media antarabangsa, Kata2 beliau telah direkodkan walaupun jika kini beliau tidak mengaku pernah mengungkapkan kata2 tersebut. Jadi najib perlu ada rasa bertanggungjawab atas apa2 yg hilang, kerana rakyat tahu kebenaran, apa yang hilang dan NAMPAK kertas pertuduhan dengan bukti tersedia di mahkamah amerika dan singapura! Menuduh kena pembuktian dan pembuktian pula perlu di mahkamah (sokong sesangat!!!!), Anda condong mengadakan prasangka?cuba alih tiang gol! memaki hamun! gemar mengelar orang lain bodoh dan sebagainya!.......atau anda condong mencari bukti atas nama kebenaran dan jalan yg lurus? Seperti dikehendaki Allah SWT?

      P.S...ooops terkeluar plak ayat macai harami.

      Delete
  4. Isu utama pembangkang jasa ciput/sikit sangat jika dibandingkan dengan bn/umno telah berjasa selama 50 tahun lebih sangat banyak nak aku senaraikan, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jasa pembangkang terbesar kini adalah mendedahkan skandal korupsi bertaraf dunia oleh kerajaan najib dengan matlamat mengheretnya ke muka pengadilan.

      Delete
    2. Firaun juga malah membina 35 bangunan hebat pada masa pemerintahannya sedang Musa a.s dan kaumnya tidak pernah berpeluang membina bangunan melainkan sebagai hamba.

      Akhirnya jasa Firaun ini "dilupakan Allah" (secara kinayah) apabila Allah memutuskan untuk membinasakan Firaun dan konco-konconya dan melaksanakan keputusan penghakiman itu.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 18, 2018 6:08:00 PM

      Nak tahu jasa pembangkang tanye orang selangor dan penang yg mempunyai pengurusan yg cekap dan kebajikan kpd rakyat sehingga cai umno terpaksa putarbelit fakta untuk membuktikan kelemahan kerajaan PH...

      Delete
  5. Pemimpin negara yg mempunyai skandal mmg mudah dipicit telurnya oleh mana2 pihak berrkepentingan.....sbb tu kita mahu pemimpin yg bersih supaya tidak mudah diugut atau blackmail oleh mana2 pihak

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 18, 2018 6:45:00 PM

      Sebab tu tak ramai pemimpin umno berani sertai tun madey nak tangkap kepala prompak...

      Delete
  6. Jika ada pecacai projib di sini dapat berhujah dengan baik, aku boleh terima ummo masih ada kekuatan dan rakyat menyokong..tapi yang ada useless..tembak angin, tin kosong.

    Di blog² lain pun sangat sedikit projib yg berhujah baik dan lebih malang hampir semua blog projib tutup pintu komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 18, 2018 6:04:00 PM

      Blog pro jib pengecut mcm jib jugak...cakap je berdegar2 putar sana putar sini...ikut najib bapak klentong...

      Delete
    2. Kd, rujuk tulisan saya di 909. Tidak mahu menjadi penuduh tanpa bukti. Adakah saya berdosa jika tidak percaya tuduhan2 kpd org yg dimaksudkan sebab tidak ada sekelumit bukti di tangan, malah bukti2 yg tersebar bersifat politik, oleh media2 yg anti kpd kerajaan semasa, malah ada media lain pulak dgn hujah tersendiri mendakwa tuduhan tersebut berniat jahat dan palsu. So, dgn keadaan pro-kontra begini, berdosakah saya jika tidak memihak kpd penuduh? Pegang kata2 tun mahathir dahulu semasa beliau menjadi pm berkaitan org yg dituduh di mahkamah. Kd masih ingat kata2 beliau?

      Delete
  7. Salam semua. Apabila saya selesai membawa artikel diatas, saya rasa amat kecewa, takut dan mula membayangkan apa nak jadi pada negara kita. Betapa teruknya JIBON ini. negara diambang HANCUR HANCAI PUNAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sdra/i,

      Tidak mengapa untuk merasa sedikit ketakutan kerana orang-orang yang merasa takut, itu tandanya mereka sedang melakukan sesuatu yang memerlukan keberanian.

      Kita merasa takut dan mereka juga merasa takut, kita merasa sakit dan mereka juga merasa sakit, dan apabila situasi berada di klimaks yang sebenar-benarnya klimaks ada di antara kita yang akan terbunuh dan ada di antara mereka juga akan terbunuh. Yang penting bukan kita yang isytiharkan darurat dan memberi 'lesen untuk membunuh' tapi mereka yang berbuat sedemikian, sedangkan kita hanya menuntut hak sbg pemenang di dalam PRU.

      Paling penting ialah sebagai golongan yang benar, yang menentang sekutu Zionist ini, pada akhirnya kita yang akan diberikan kemenangan. Yakinlah akan perkara itu.

       كَذَٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنَا نُنجِ الْمُؤْمِنِينَ

      "Demikianlah menjadi hak Kami untuk memenangkan orang-orang yang beriman" (Yunus : 103)

      وَكَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ 

      "Demikianlah adalah menjadi hak Kami untuk menolong orang-orang yang beriman." (Ar-rum : 47)

      Wallahu a'lam

      Delete
    2. jondo macai kepala taik suka membebel tapi org yg disokongnya semakin layu....kah5

      Delete
  8. Tragedi 13 may 69 menonjolkan Lim kit siang sebagai dalangnye....dr Tan chee koon dari gerakan yg kuat mengapi2kan orang cina semasa kempen pru langsong tidak disebut dan dikenakan tindakan...

    ReplyDelete
  9. Yaahooo!!!bila di jentik sikit puak2 bangkang dah meroyan. BN dan PAS secara total akan mengatasi bangkang dlm PRU 14 nanti.

    ReplyDelete
  10. Minta tolong najib hantar le pecacai yang ada sekurang kurangnya spm..

    Kalau setakat srp..ini je lah komen dia orang mampu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta tolong PH, buatlah screening sikit tahap kelulusan MP. Yg cuma ada SRP tu, tak payahlah masuk bertanding lagi.

      Allo sirul....allo sirul....allo...allo

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 18, 2018 11:04:00 PM

      Mat Basah MB ade sijil ape ngok?...

      Delete
    3. rasanya beliau terlebih baik daripada kau la bapuk. beliau bukan jenis suka mencarut, suka hina dan kutuk orang dan yang bagusnya dia lelaki, bukan bapuk macam kau.

      Delete
    4. Kerabapuk, Mat Basha drp UMNO. Bukankah mp drp PH semuanya hebat dan brilliant semuanya? Hebatlah sangat.

      Mp pkk sena tak pernah hina dan kutuk orang? Baru bangun tidur ke?

      Delete
  11. Politician yang amat tidak bertanggungjawab ialah kononnya nak bagi peruntukan berbillion utk 1 tempat sedangkan peruntukan berbillion kementerian2 yg boleh digunakan oleh majoriti rakyat malaysia dipotong/dikurangkan.

    Sbg contoh..langkawi. dari mana sumber peruntukan itu? jika ada wang sebanyak itu,mengapa belanjawan kementerian2 penting dan dekat dengan rakyat dipotong?

    Lebih memalukan..janji2 pru13 lalu habuk pun tarak!

    ReplyDelete