Thursday, February 1, 2018

ANTARA BAGI BRIM DAN AMBIL BALIK MELALUI GST

Ada satu kolam pancing ikan kutip RM20 masuk pancing. Siapa yg tak dapat ikan, akan diberi seekor ayam.

Dalam seminggu, pemancing jadi ramai dan semua happy bawa balik seekor ayam.

Satu hari org tanya owner tu, U tak rugi ke buat mcm tu. Dia jawab untung gila.

Sebenarnya dia ada ladang ayam tapi ayam tak laku.
kolam tu memang tak ada ikan pun 

Macam bagi BR1M ambil GST


...........

Pelakon terkenal Arnold Schwarzenegger menyiarkan gambar dirinya tidur di jalan di bawah patung gangsa yang terkenal, dan sedihnya menulis "bagaimana masa telah berubah" ... 

Sebab dia menulis frasa itu bukan sahaja kerana dia sudah tua, tetapi kerana ketika dia gabenor California dia melantik sebuah hotel dengan patungnya. 

Kakitangan hotel memberitahu Arnold, "pada bila-bila masa anda boleh datang dan mempunyai bilik yang disediakan untuk anda." apabila Arnold meletak jawatan sebagai gabenor dan pergi ke hotel, pentadbiran enggan memberi dia bilik yang berhujah bahawa dia harus membayarnya, kerana mereka sangat memerlukan. 

Dia membawa beg tidur dan berdiri di bawah patung itu dan menjelaskan apa yang ingin disampaikannya: "Ketika saya berada di posisi penting, mereka selalu memuji saya, dan ketika saya kehilangan posisi ini, mereka lupa tentang saya dan tidak menunaikan janji mereka. 

Jangan percaya kedudukan anda atau jumlah wang yang anda miliki, mahupun kuasa anda, atau kecerdasan anda, ia tidak akan bertahan lama. 

"Cuba untuk mengajar semua orang bahawa apabila anda" Penting "di mata rakyat, semua orang adalah" Kawan " Tetapi apabila anda tidak memberi faedah kepada kepentingan mereka, anda tidak akan peduli. "anda tidak selalu yang anda fikir anda akan sentiasa ada, tidak ada yang kekal selama-lamanya."

11 comments:

  1. Yg tersurat dan yg tersirat disebalik entry kali nii kd..yg mau faham pasti megerti yg tk faham hantuk kepala didinding...🙈🙉🙊

    ReplyDelete
  2. UuYyyyooOOINKKKKKK....

    ANTARI BRIM DAN GST LA PULAK
    CAMTU GAK DAH LAMA DAH SKG MINTAK BALIK
    TUA RENTA MINTAK JADI PM PALA OTAK
    DEMI BSNESS KRONI ANAKCUCU COMANGO TOKSIK



    KIKIKIKI... BERAMBOSSSSS.... BUKTI MANA.. BUKTI..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti abah kau! Bongok mangkok hayun

      Delete
    2. Mintak bukti???. Yg terbukti mu bodooo!!!

      Delete
  3. maknanya lebih 150 negara yg ada gst malah lebih tinggi dr 6% salah & tak betul lah ya? tanya je huhu

    ReplyDelete
  4. Kita maafkan sebarang kesumbatan, nasihat dengan baik, dapat juga pahala Jumaat yang mulia ini.

    ReplyDelete
  5. Umno dah panik!

    Entah dari mana wakil kepada umno dot dot dot dapat no hp peribadi seseorang. Bertanya beberapa soalan seperti mengundi dun mana, parlimen mana bla bla bla..dan yang paling menakjubkan ialah soalan terakhir iaitu MASIH UNDI KERAJAAN KE TIDAK?

    WTF..sampai begitu sekali?

    Fyi wahai wakil umno dot dot dot..dulu kami memang undi BN. Tapi lepas ini tidak lagi. Terima kasih !

    ReplyDelete
  6. Benar kd. Tgk Tun sudahla. Zmn tun berkuasa blh kata semua menteri & ketua2 jab atau ketua umno bahagian bodek x sangga. Tp sekarang yg membodek tun tukar 360 darjah.

    ReplyDelete
  7. Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda semua tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. Perkenalkan terlebih dahulu saya Sahra Atifah biasa di panggil Sahra, dulu Saya bekerja di salah satu Seafood restaurant di Dubai, tapi saya sudah menyerah tinggal disana. Tapi saya tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya orang tua di kampung, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan website jobstkwluarnegeri.blogspot.com atau langsung lihat klik di sini. waktu itu saya buka alamat nya di google. Dan Kebetulan ada nama Mbah Suro katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri menhubungi langsung nomernya +6282354640471 dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rejekimu selama ini..

    ReplyDelete