Wednesday, February 14, 2018

SUDAH SAMPAI MASA SERTAI BERSATU


Bagi mereka yang belum mendaftarkan diri sebagai ahli BERSATU, wajar berbuat demikian sekarang, yang atas pagar luar pagar.


Jadi ahli bukan untuk berebut kerusi parlimen atau DUN, itu dah selesai. Bukan juga berebut untuk dapat upah menulis aduan kepada ROS.

Daftar jadi ahli ketika BERSATU sedang diserang, disabotaj, dikhianati - untuk sokongan moral kepada pemimpin dan parti, rezeki bukan umno bagi.


Tak perlu declare pada ku nan, cukuplah Allah tahu.


63 comments:

  1. Ada ke yg nk isi borang tu kd oiii!! Nanti salah cakap sikit pengerusi akan gelar sampah dan dipecat. Baik tengok sarkas parti awak tu dari luar. Kurang2 kalau jadi apa2, tak la dituduh makan dedak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan kd, kalau benda baik..ada bisikan, tu syaitan adik beradik iblis je lah.

      Tak ada lain kerja, khianat dengki..

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:30:00 PM

      Bukan salah cakap tapi nak buat onar makan upah umno woooit bodoo...

      Delete
  2. Biar ahli kurang, tapi undi banyak. Kalu ahli ramai, pemimpin besar kapla, tu mudah berubah bila dedak mari. Dia dok fikir ahli ramai yg ikut dia.

    ReplyDelete
  3. Kd ko tak nak masuk parti besi buruk ke..

    4 jota ahli..tu belum termasuk parti² beend, parti komunis china + Jewish Home + Naftalli Bennet ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD yang asal orang UMNO gaks..... kecewa punya pasal now kerjanya membedal kerajaan..... nak tanyalah.... siapa yek pemilik hotel Muzaffar kat melaka tu.....

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:31:00 PM

      Bapak ko lah punye geng kepala prompak negara...

      Delete
  4. Alhamdulillah dan syabas bro KD. Kepada sahabat2 yg mendokong perjuangan Tun M menjatuhkan Cash is King, janganlah segan silu mahupun ragu-ragu mahupun leka mahupun menangguh-nangguhkan perkara baik ini. Silalah mendaftar sebagai ahli PPBM semasa masih berpeluang. Kelak selepas dibatalkan nak daftar pun dah tak boleh.

    Teringat kisah klasik Camelot dan Rajanya yang pertama. Di dalam perlembagaan Camelot sendiri tertulis tentang hak pembesar2 negara selain hak Raja.

    Pembesar-pembesar negara daripada Knights dan Lords adalah dipilih daripada orang-orang yang telah berjuang bersama-sama Raja ketika negara ditubuhkan. Sebagaimana takhta Raja akan diwarisi sebegitulah kerusi2 pembesar-pembesar negara dari generasi berikutnya juga hanya boleh dipilih dari keturunan pembesar-pembesar yang berjuang bersama-sama Raja mereka yg pertama.

    Selepas UmNo dikuburkan (ia pasti akan berlaku, in shaa Allah), orang-orang yang kekal bersama UmNo sehingga ia berkubur dan juga para sampah PPBM tidak akan dibenarkan memegang jawatan2 utama di dalam pemerintahan mahupun pentadbiran.

    Demikian juga halnya bagi golongan orang-orang yang memilih menjadi pemerhati sahaja semasa perjuangan melenyapkan Cash is King ini sedang berlangsung. Mereka patut dikekalkan sebagai pemerhati sahaja di dalam pemerintahan dan pentadbiran negara kerana mereka tidak boleh diharapkan untuk 'melakukan perkara yang betul apabila keadaan memerlukan'.

    Ia bukanlah sebagai hukuman, melainkan satu proses untuk benar-benar membersihkan generasi yang telah dilingkupkan pemikiran mereka oleh Cash is King selama Najib mentadbir negara.

    Kita akan memerlukan satu generasi iaitu sekitar 40 tahun untuk mentarbiyah semula orang-orang yang telah dirosakkan akal mereka dan juga keturunan-keturunan mereka akibat fahaman Cash is King ini yang ditanam oleh UmNo di bawah Najib, maka di dalam tempoh itu hanya mereka yang benar-benar terlibat dalam perjuangan menjatuhkan Cash is King ini saja yg patut dan boleh diberikan tempat sbg pembesar negara.

    Sekali lagi dinasihati para rakan lain dengan sebenar2 nasihat, berdaftarlah dengan PPBM semasa ia masih boleh dilakukan.

    Sekadar berkongsi pandangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Nakkkkkkkkkkk......ni parti bagi orang2 yg kecewa bukan parti untuk bela rakyat.....

      Delete
    2. 6.36

      Please la, please masok, tolong la daftar masok, kami merayu ni. Tak nk rasa kemanisan ke bila telah digerentikn anda akn jd maha suci dn maksom sebaik saja anda masok parti ala ala syurga PPBM ni.

      Buat la dn kata la apa saja, gerenti anda tak berdosa dn confirm tlah dijanjikn pahala dn syurga sebagai pejuang kebenaran.

      Bonus utama yg tak boleh dilepaskn...
      Anda kini berpeluang dpt mendakap, memelok dn menjunjong perjuangan suci murni DAP demi memartabatkn Islam.. Raja Raja Melayu dn Orang Melayu.

      Jom ramai2.. Jgn lepaskn peluang keemasan ini.


      Delete
    3. Demikianlah sikap golongan pendusta, apabila mereka tidak dapat memutar belit mahupun beralasan, maka mereka akan memperolok-olokkan.

      Kepada para pendusta saya telah pun memberikan dalil di bawah sana selaku huraian kepada komen awal saya di atas ini.

      Silalah jawabnya dengan berilmiah dan berdalil dan bukan memperolok-olokkan seperti sikap kaum yang jahil.

      Delete
  5. Apa jasa2 parti bersatu ni? Dah buat sekolah, hospital, jalan/highway, jambatan, universiti, bangunan kerajaan, dll.? Jika tak maka aku tetap undi bn/umno, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada..ada...ada...
      Jangan lupa, pemecah belah melayu adalah hasil kerja bersatu. Berapa banyak kelompok melayu dah berpecah sekarang ni...haaa.. itulah jasa dia.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:33:00 PM

      Bodoo pertanyaan macai bodoo ni...

      Yg hampir bankrapkan negara susahkan hidup rakyat najib umno dan macai bodoo leee..

      Delete
    3. Kepada Kera

      Nada yg serupa "Malaysia akan Bangkrap" telah didendangkn oleh Mentor kau yakni Lim Kit Sial setiap kali menjelang PRU selama lebih dr 60thn. Dh Bangkrap kah Malaysia selama itu???

      Kini tugas menipu dn menghasot rakyat dgn slogan "Malaysia akan Bangkrap" telah dgn rela diambil alih oleh Madey dn Melayu2 haprak Bersatu.

      Kit Sial tersenyum lebar. Tak Perlu utknya melalak lg. Sebagai Tuan..kerjanya menjadi mudah... Agenda "Guna Melayu Utk Skrew Melayu" telah membuahkn hasil.

      Delete
    4. Adakah pembinaan bangunan-bangunan ini menjadi kayu ukur dan petanda UmNo adalah kaum yang benar?

      Tahukah sdr di antara kaum2 yg Allah binasakan, mereka adalah kaum2 yang membina bangunan-bangunan yang hebat2 tetapi disebutkan perbuatan melampau batas mereka di dalam negeri, maka mereka dibinasakan. Persamaan mereka ialah kesemuanya dibinaskaan apabila kaum golongan yag melampaui batas itu adalah daripada kaum yang memerintah.

      Adakah bangunan2 hebat yang mereka dirikan itu telah selamatkan mereka daripada kebinasaan? Ambillah iktibar semasa masih sempat.

      Mari lihat kisah kaum2 yang dibinasakan akibat melampau batas di dalam negeri. Mereka juga punya binaan yang hebat2.

      الم تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ * إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ * الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلَادِ * وَثَمُودَ الَّذِينَ جَابُوا الصَّخْرَ بِالْوَادِ * وَفِرْعَوْنَ ذِي الْأَوْتَادِ * الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ * فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ * فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ * إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ

      "Tidakkah mereka melihat apakah yang telah diperlakukan oleh Tuhanmu ke atas kaum Ad. (Negeri) Iram yang memiliki tiang2 (yang tinggi). Yang sebelum itu belum pernah terbina di dalam negeri. Dan juga kaum Thamud yang memahat batu-batu di lembah (menebuk batu bukit dan jadikannya penempatan). Dan Firaun yang memilki banyak pasak-pasak. Yang mereka itu telah melampaui batas di dalam negeri. Dan berlakulah kerosakan yang banyak (akibat perbuatan mereka). Dan kemudian Tuhanmu menurukan cemeti siksaan ke atas mereka. Sesungguhnya Tuhanmu sentiasa mengintip (apa-apa yang mereka dan kamu perbuat di dalam negeri)" Al-Fajr : 6-14.

      Sekiranya 3 kaum besar yang hebat binaan mereka ini iaitu Ad yang membina bangunan dengan tiang-tiang yg tinggi atau Thamud yang memahat bukit-bukau menjadi penempatan atau Firaun yang membina bangunan-bangunan besar yang berpasak-pasak kesemuanya dibinasakan akibat perbuatan melampau batas mereka sebagai pemerintah, maka UmNo janganlah sombong dengan bangunan-bangunan yang UMNO bina dan menganggap UmNo berhak menindas hanya disebabkan ia telah membina bangunan-bangunan ini.

      Nampak tak komen anon ini menunjukkan pola pemikiran yang sama yang dimilki oleh pendokong UmNo dengan kaum2 yg dibinasakan itu.

      Silalah jawab balas dengan berilmiah dan berdalil sekiranya benar kalian orang-orang yang benar

      Sesal kemudian tiada berguna.

      Delete
    5. Nas nas tu semua adalah peringatan kpd kaum2 kafir yg tidak mempercayai keesaan Allah dn menyekutuknNYA.

      Jgn biasakn diri menjual agama dgn niat yg jahat demi habuan dedak duniawi.

      Anda menentang sesama Islam.

      Delete
    6. Anon 12:00 PM diatas sana tu bengong!!.....ada pulak tanya apa jasa2 BERSATU .Memang masih belum ada jasalah bangang sebab masih belum memerentah!!....simpan sikit bodo mu tu boleh??....

      Delete
  6. Sebagai pengundi kita tak perlu daftar sebagai ahli parti politik pun termasuk lah parti Bunga Raya.
    Bila tiba PRU nanti kita pilih lah parti yg kita suka. Parti Bunga Raya ke, parti Bunga Tahi Ayam ke ,itu tak penting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:34:00 PM

      Pilih najib kepala orompak berjemaah dan umno supaya bertambah banyak lagi harta nrgara dirompak...

      Delete
    2. Dia kera dia bapuk dia bodoo, tapi tak habis2 promote perangai bengong kat sini. Sebab kd ni asyik kena ampu dgn si bodoo ni, maka dia bebas beraksi bak orang gila isim. Bravo kd, dah ada si bengong jadi tukang jilat bontot. Untunglahhh!!

      Delete
  7. Suruh orang rebut2 daftar ni kenapa???? Hejehehehe..... apa ceriter ngan jumlah ahli yang nak diumum dua minggu lepas perhimpunan????.... buat2 lupa yek.... untuk mendokong perjuangan gila Tun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:36:00 PM

      Ko tuu bodooh...kena msin dengan parti munge jee...hahahaaaa...

      Lebih baik dokong perjuangan kepala orompak berjemaah...betul tak ?

      Delete
  8. Kegilaan juga hendak mendoktrin pemikiran baru yang kononnya mengambil masa 40 tahun untuk diubah.... nak kata bodoh kang marah lah pulak.... pemikiran dan gagasan yang najib bawa telah meranapkan legasi pemikiran pemerintahan Tun.... yang dibangga2kan oleh pendedak dan pemacai harapan..... tak sedarker pimikiran.... gagasan dan pendekatan najib hampir pasti menjadi satu tanda aras oleh banyak negara lain termasuk dari dunia arab untuk menurutinya..... jadi tak payahlah nak kata apa yang korang fikirkan sekarang ni axalah yanv terbaik untuk rakyat malaysia selagi Tun sendiri berdiam diri dengan gerakan2 liberal dan comango untuk menegakkkan hak2 LGBt..... Allah dah selamatkan Malaysia dari tangan manusia yang bernama Mahathir..... tinggal sekarang dosa2 manusia 'gila' itu sedang di tunjukkan satu persatu..... nilah akibatnya kalau guna Sel Stem dari KUDA..... liad macam kuda gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:39:00 PM

      Legasi pemikiran yg fibawa oleh najib sangat baik...tubuh 2 mdb untuk senang nak rompak...1 mdb tak boleh bayar hutang jual aset negara pinjam duit cina kominis kalo tak mampu bayar jual kpd cina kominis...betol tak...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:51:00 PM

      Umno yg berkuasa buat undang2 ...kenape umno tak buat undang2 haramkan comanggo lgbt pluralisma ?...melalak jer cai bodoo ni..

      Delete
    3. Saya telah pun menjawab sindiran sdr Suhari Masrop secara ilmiah dan berdalil di bawah sana.

      Silakanlah untuk menjawab balas dengan ilmiah dan berdalil sdr Suharli, sekiranya benar kamu orang yang benar.

      Delete
  9. Heran kd soh ramai2 masuk bersatu, pada masa sama tunM skrg tgh mengharapkan duit sumbangan orang.... Nak soh ramai2 bagi derma utk bayar duit bendera pilihanraya lettuu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni ler perangai setan namanya..... menunjuk2 kononnya parti bersatu miskin... parri rakyat.... macam parti melayu nak mengatasi pemeritahan malayan union dulu2.... walhal duit dia pun berbillion...... hipokrit......

      Delete
    2. Elok jual kereta2 mewah yg dia anak beranak ada dan masukkan dlm akaun sumbangan. Belum harta2 yg lain lagi

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:41:00 PM

      Perangai setan rompak duit rakyat...ikut ajaran setan bela prompak mcm cai2 bodoo...betul tak?...

      Delete
    4. Tuduhan dan sindiran tentang rayuan sumbangan oleh Tun M ini juga telah saya jawab di bawah sana.

      Silalah sesiapa pun di kalangan pendokong UmNo yang telah berpaling ini untuk menjawab balas dengan ilmiah dan berdalil sekiranya benar kalian orang-orang yang benar.

      Delete
  10. Hari ini kalau ada yang cakap nak masuk parti cap keris bogel, aku cakap, silakan..

    Hari ini, bila aku cakap aku nak masuk parti cap bunga kebangsaan.. Ada pula yang meroyan, berlori lori bawa hujah dangkal dan songsang..

    Giler ke apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takder tang meroyan pun KD.... cuma hairan jer sebab berapa ramai lagi yang nak kena telan dan tipu dengan Tun pun tak taulah.... sendiri punya perlembagaan pun dia langgar... takkan tak sedar2 lagi perangai Tun ni jenis menghalalkan cara.... Bai... kalau takat buat perhimpunan pakai tengkolok belum jamin dia akan perjuangkan melayulah bai.... dah lah gitu... tak segan siku nyanyj lagu my way..... sebab apa?.. Tun mana suka nyanyi lagi orang "pemalas".... my way is to take up any cheque along the way.... ejinomi cina kuat maaaa....

      Delete
    2. Keris tak versarung hang panggil keris bogel.... kang kalau kami kata parti cap bunga mandul kang sakit plak hati hang..... lambang hangpa tak nampak macam bunga kebangsaan sebenarpun... tak payah nak perasan lebey2 yek....

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:44:00 PM

      Tak meroyan tapi merapu kerana takut cap munge...najib lari lintang pukang ketakutannbila terjumpa tun madey....hihihi...

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:47:00 PM

      Keris bogel berkarat dah tumpul...baik bunag ke laut cina selatan jeee....asik nak songlap jee...

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Apa nak buat keris bogel dah tamat tempoh.

      Keris bogel telah mengisi kemerdekaan dengan cemerlang sehinggalah Mat Lena mengambil alih. Apabila Mat Sapu mengambil alih pula habis jadi punah ranah segalanya.

      Masa untuk bunga mandul pula mengambil alih pemerintahan.

      Keris bogel ataupun Bunga Mandul bukanlah hal yang besar.

      Islam dan Iman terletak pada amalan dan bukan pada simbol atau sesuatu yang simbolik sifatnya.

      Delete
  11. Aiik mare pula Tuan KD....bukan ape sebab ini kerja songsang,membanyak kan lagi mangkok pinggan yang tak sepatut nya.Sebab ini kerja orang besar-besar yang bernafsu besar yang jadikan rakyat hina dina macam kita ni sebagai tunggangan.Makin banyak mangkok pinggan bermakna makin banyaklah berantakannya dan semakin banyaklah pulak pecah penggalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 14, 2018 6:46:00 PM

      Mangkok pinggan tu ko ler...orang nak tangkap prompak ko sibuk bela prompak...

      Delete
  12. Betul tu 6.29 macam kd dulu dia kawan baik kita sekarang dah benci kita siap gelarkan kita makan dedak lagi pada hal dia pun dulu-dulu makan makanan tu jugak.Semenjak keluar jemaah kerana taksub pada sang pemimpin segala yang keluar dari mulut nya itu lah yang kd dok zikir.Tak pasal-pasal jadi musuh dah la dengan orang Pas dia lama dah dok bermusuh sekarang ni dengan orang Umno pun dia lagi bermusuh.Kan tambah pinggan yang retak nama nya tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 1:18:00 AM

      Dulu ko sokong ape saje tun buat...sekarang semua tak betul kerana dedak...perjuangan ko perjuangan kebendaan...orang mcm ko patut di tolak tepi menggunakan politik untuk isi tembolok dan buncitkan perut...

      Delete
  13. Kera... kau jangan cakap kuat sangat bab-bab prompak dan songlap ni nantikan didengar oleh tokong kamu.. marah dia nanti.Dia pun sekarang dok pening dengan terowong dasar laut atas angin tu. Kang nanti kau tak dapat dedak elaun dari dia...naya kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 1:21:00 AM

      Tak de diasatan pon?...ko buat berita palsu...mhehehehr

      Kalo dia selewrng hukum laj...jangan bela prompak...

      Tapi heran hero terowong wee ka siong yg kuat ngaum takut nak debat dengan lge....berani melalak depan wartawan aje...stail penakut BN...

      Delete
  14. Kera bapok tu mangkok pinggan yang berkecai sebab tu jiwa dia kacau

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 1:23:00 AM

      Hahaha...jiwa ko yg kaco tak boleh beza yg mana mungkar dan makruf...ato ko tak de pelajaran ugama mcm mak bapak ko......

      Delete
  15. Dengan izin sdr KD.

    Per : Menjawab sindirian Sdr Suharli Masrop (siri 1/2)

    Nampaknya si bingung ini muncul kembali. Alhamdulillah dan baguslah. Cuma nampak sangat ia seorang yang bingung disebabkan komen saya yang menjawab tuduhan2nya ia lesap sedang komen saya kepada mereka yang segolongan ia jadikan bahan komennya yang penuh sindiran.

    Sungguh ia tak mengapa bagi saya dan sungguh saya langsung tidak berasa marah kalimah bodoh yang ia gunakan. Cuma izinkalah saya menjawab tuduhan bodoh itu dengan ilmu, memandangkan ia hanyalah seorang bingung dan bukan seorang pendusta.

    Tidak seperti anon Virgo Pendusta yang apabila saya menjawab tuduhan anon Kejora (yang bermain-main sifatnya) dengan fakta maka dituduhnya pula saya ujub, riak dan takabbur. Hanya pembenci kebenaran sahaja yang akan menuduh orang-orang yang menjawab tuduhan dengan fakta sbg orang-orang yang takabbur.

    Baiklah, biar saya jelaskan.

    Di dlm blog ini ramai yang menyokong perjuangan Tun M tetapi ada yang masih belum mendaftar sbg ahli PPBM. Kepada mereka inilah saya nasihatkan, daftarlah sekarang sebelum parti ini dibatalkan kerana kedudukan seseorang yang bersama golongan yang diberi kemenangan tidak sama di antara mereka yang menyertainya sebelum dan selepas kemenangan itu diberikan.

    Saya tidak memetik nasihat ini di atas angin tetapi menjadikan Al-quran dan sejarah Islam apabila membuat cadangan.

    Orang-orang yang berjuang ketika di zaman perjuangan dan orang menyertai golongan yang menang selepas mereka menang, taraf keduanya tidak akan sama. Malah AlQuran juga memberikan perbezaan kedudukan kepada dua golongan ini walaupun disimpulkan di akhirnya bahawa tetap ada kebaikan bagi kedua-dua kumpulan.

    Berkenaan AlQuran yang membezakan golongan sebelum dan selepas kemenangan ini ayatnya:-

    لا يستوي منكم من أنفق من قبل الفتح وقاتل أولئك أعظم درجة من الذين أنفقوا من بعد وقاتلوا"

    "Dan tidalah sama di antara kamu mereka yang menginfak (harta) sebelum kemenangan dan mereka berjuang (dengan diri). Mereka itu lebih besar darjatnya daripada orang-orang yang menginfak selepas kemenangan dan berjuang." (Al-Hadid : 10).

    Lihatlah juga sejarah Islam di mana selepas kewafatan Nabi saw kesemua 5 orang sahabat yang diangkat menjadi khalifah adalah daripada orang-orang yang berjuang bersama Nabi saw di bumi Makkah dan bukan mereka yang berjuang ketika Islam telah pun memerintah di Madinah. Malah pemegang2 jawatan penting di dalam pemerintahan pun hampir kesemuanya adalah dari golongan Muhajirin dan bukan golongan Ansar.

    Seperti yg selalu saya katakan saya tidak mempunyai keraguan bahawa PPBM (pada masa itu telah dibatalkan) adalah golongan yang dijanjikan bakal menjadi golongan yang menang, dan demikianlah saya telah menasihati para pendokong dan penyokong PPBM yang masih belum berdaftar agar berdaftar sementara masih ada peluang.

    Dan jangan lupa kalau mampu menyumbanglah barang sedikit wang yang kita ada utk jemaah ini. Sumbangan ketika sedang berjuang lebih tinggi nilainya berbanding apa-apa sumbangan selepas kemenangan.

    PPBM CIMB 8602689940

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersatu dngn taik memang sesuai utk kau tak heran lah kau tu Kuli Taik.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 1:24:00 AM

      Ko dah cai2 bodoo dah lame main tsik najib dan jho lo...hahahaa...nak tutup taik cina jho lo dan najib dengan tangan...

      Delete
  16. .Per : Menjawab sindirian Sdr Suharli Masrop (siri 2/2)

    Si bingung ini juga menyindir saya pada komen saya mengenai tempoh 40 tahun yang diperlukan untuk mentarbiah generasi baru agar fahaman Cash is King yang bertapak di dalam generasi lama dapat dihapuskan.

    Ini juga bukan rekaan saya melainkan wujud kisahnya di dalam AlQuran, iaitu pada perintah Allah kepada Nabi Musa as agar kaumnya diharamkan bernegara dan diharamkan menjadi pemerintah selama 40tahun lamanya. Ini ayatnya :-

     قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ ۛ أَرْبَعِينَ سَنَةً ۛ يَتِيهُونَ فِي الْأَرْضِ ۚ فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ 

    "Berkata (Allah) : Sesungguhnya ia (tanah Palestin) diharamkan kepada mereka (untuk dimasuki) selama 40 tahun lamanya, sedan mereka berlegar-legar (tanpa negara dan tanpa pemerintahan) selama 40tahun lamanya. Sebab itu janganlah kanu berdukacita terhadap kaum yang fasiq (Al-Maidah :26).

    Kenapa Allah haramkan Bani Isreal yang baru diselamatkan daripada penindasan Firaun untuk memiliki negara dan menjadi pemerintah selama 40 tahun? Pasti ada alasan dan hikmah di sebalik pengharaman ini.

    Bani Israel adalah anak cucu Nabi Ishaq as dan Yakub as yang beriman dengan Allah Yang Esa. Apabila diperintah oleh Fir'aun hampir kesemua mereka telah dirosakkan oleh Firaun.

    Ada dua kerosakan berlainan kepada dua golongan mereka iaitulah :-

    1. Golongan pertama :- seperti UmNo hari ini mereka juga ada yang percaya kepada kebendaan sebagai tanda 'kebenaran'. Lihat saja komen anon mengaitkan komen saya dengan jumlah binaan bangunan oleh PPBM berbanding yang dibina oleh UMNO. Nampak tak persamaan fikrah mereka? Bani Israel yang ditindas tidak membina sebarang bangunan sedang kaum Firaun yang menindas mendirikan dan memiliki banyak bangunan hatta AlQuran menyebut Firaun ini sebagai 'wafiraunazilautad' (al-fajr : 10) yg bermaksud 'dan Firaun yang memiliki banyak pasak'. Pasak adalah kaedah bangsa Mesir membina bangunan. Maka tidak hairanlah sebahagian dari mereka memilih untuk bersama Firaun dan fahaman kebendaannya. Mereka anak cucu 3 orang Nabi tetapi mereka tinggalkan ajaran bapa2 mereka demi kebendaan.

    2. Golongan kedua. Orang-orang yang kekal di atas agama tauhid tetapi mereka ini telah hilang keyakinan diri akibat begitu lama ditindas. Malah selepas mereka diselamatkan daripada penindasan, ada yang berkata lebih baik duduk di bawah Firaun dan ditindas, sekurang-kurangnya mereka diberi makan oleh Firaun dan konco-konconya (macam pemikiran sebahagian rakyat hari ini yang hanya memerhati, tak mengapalah BN menindas pun, sekurang-kurangnya dapat juga BRIM).

    Fahaman Cash Is King Najib telah benar-benar menjahankam pemikiran pendokong UmNo sehingga ada yang memberi komen 'apa salahnya diplomat Israel masuk ke Malaysia asalkan diberi kebenaran'.

    Maka fikrah2 yang telah punah seperti inilah yang perlu diubati dan tempoh 40tahun itulah yang sesuai kerana yang diubah ini adalah keturunan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Samb)

      Itu belum dikira kata-kata saya bahawa UmNo akan dibinasakan dan demikian tempoh 40 tahun ini memadai untuk mengubati duka lara orang2yang memilki ahli keluarga yang dibinasakan itu kerana sekalipun mereka mengakui bahawa 'Allah tidak mengaiayai manusia sedikitpun melainkan manusia yang menganiayai diri mereka sendiri', sbg manusia mereka tetap akan bersedih mengenangkan nasib ahli keluarga mereka yang dibinasakan itu'.

      Sekali lagi ditegaskan bahawa nasihat di atas adalah berdasarkan kefahaman dan kepercayaan saya (telah dihuraikan). Tidak mahu percaya atau mahu merasa ragu-ragu pun tidak mengapa. Hanya bersaksilah bahawa saya telah pun menyatakannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Orang tak takut dengan Kuli Taik walaupun dia memperalatkan agama untk menakutkan org lain demi kepentingan politik songsangnyan

      Delete
    3. Alahai...

      Berkajang2 dn berjela jela merapu semata mata utk memutar balikkn nas dn hadis dgn tujuan menipu dn mengelirukn.

      Awal awal lg tlah mendabik dada dgn sifat ujub dn takbor yg tak mampu dipisahkn lg dlm dirinya yg kononnya tulisannya penuh ilmiah. Puji diri sendiri???

      Nabi suroh kita masok parti ke utk tunjokkn sokongan kita? Tak boleh ke menyokong tanpa melalui parti??

      Menyertai yg dimaksodkn dlm ayat tersebot telah dimanipulasi oleh si takbor ni.

      Delete
    4. Apabila Virgo muncul di bawah saya itu bermakna ia sudah menerima penyampaian peringatan itu.

      Itu sahaja sudah memadai bagi saya.

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 1:26:00 AM

      Nabi duruh ko bela prompak keer...bodooo..mcm pandai sangat hal2 ugame...tapi ingksr suruhan nsbi...puiii..

      Delete
    6. Kera boDoe

      Mahkamah mana yg dh sahkn perompak tu?

      Yang dh sah2 takde akhlak adalah Bakal PM ko yg ke 8 tu.
      Dh jadi Banduan pn angkara Main Pungkok Lelaki. Itu pn ko sokong bagai nk rak jd PM.

      Dh takde yg lebih berakhlak mulia ke dlm PH tu?

      Nabi suruh ko pilih Peliwat ke? Dh takde yg lebih layak?

      Delete
  17. Maaf... tidak berminat meyertai mana2 parti politik. Tapi PRU14 saya sekeluarga insyaAllah tidak mengundi BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 2:06:00 AM

      Undi BN bermakna nembenarkan kepala prompak mengetuai kerajaan..lebih banyak harta kerajaan kena rompak laa...

      Delete
  18. Mengarang lah sepanjang mana pun dlm ruangan ini. Kondemlah macamana pun,kutuk lah habis habisan tapi hakikatnya yang menyebelahi PH akan tetap pangkah PH,yang menyebelahi PAS akan tetap pangkah PAS dan yang menyebelahi BN akan tetap pangkah BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 1:28:00 AM

      Teori ni tak betul 200%...

      Delete
  19. Assalamualaikum siapa tau bisa membantu anda. Dan aku mau cerita kisah nyata dalam kesuksesan aku selama ini. Aku dulu anak petani 3 bersaudara aku anak ke 3, 3tahun lalu orang tuaku pusing karna banyak hutangnya gara-gara aku di sekolahkan sampai lulus kuliah, tapi aku diam2 mencari cara supaya semua hutang orang tuaku bisa terlunasi. Waktu itu aku buka-buka facebook aku dapat website https://pesugihanputihislamia.blogspot.co.id/2018/01/pesugihan-putih-islami-uang-ghaib.html?m=1. aku buka di google. Alhamdulillah sekarang orang tuaku tidak punya beban lagi sama orang. Awalnya memang takut hubungi nomer beliau karna kata orang larangan agama. Setelah dengar arahan mbah suroto ternyata bukan juga jalan sesat. Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana ghaib, anka ghaib togel, jampi pelet, dll tergantung dari keyakinan kita juga dan tidak ada namanya tumbal. Mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 terima kasih..




    ReplyDelete