Tuesday, February 6, 2018

APA YANG BERLAKU DI PORT DICKSON 1995






Bukan pelik kalau isu ini  disebut setiap kali menjelang pilihanraya umum, kecil dan kemungkinan besar akan jadi sebutan pada PAU akan datang.

Ia melibatkan 4 watak utama dan beberapa pihak lain tetapi 4 watak utama setakat ini belum mengesah atau menafi. Kalau diasak berkali kali, kali ini mungkin terdedah jua..

Adalah wajar kisah ini samada benar atau tidak ditamatkan segera kerana semuanya masih hidup dan waras. Jika benar, Tun patut disalahkan kerana membenar menjadi Menteri dan seterusnya.. 

Ini isu peribadi (?) mungkin ia mungkin tidak (?) cuba imbas apa yang terjadi kepada Rahim Tamby Chik dan Anwar (?) Isu peribadi atau isu rasmi (?).. 











61 comments:

  1. Aku kesian bila nama ziana zain turut terpalit..
    Anak dan suami dia turut mendpt aib..
    Kerana sang kleptokrat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menceritakan kebenaran dari sudut selamatkan Malaysia dari tangan yang salah jauh lebih mulia.

      Delete
    2. tak mulia langsunglah wahai anon 9:12 am. mulia dari sudut mana? kalau maksud kau pasal kleptokrat, apa kaitannya dengan tuduhan khalwat yang entah ye entah tidak? untuk perhatian kau, kleptokrat tiada kaitan dengan usaha memberi aib kepada maruah sesiapa. dalam usaha menaikkan nama ph, maka tak pasal2 nama artis tersebut, suaminya serta anak2 akan terpalit dengan aib. kau kena bebaskan diri kau daripada sindrom asal boleh aibkan najib, semuanya boleh. sasaran kau adalah pm, kenapa perlu aibkan orang lain selain pm dengan tuduhan yang belum tentu betul? apa kaitan tuduhan khalwat itu dengan 'selamatkan malaysia'?

      Delete
  2. Nampaknya blogger KD cukup yakin dengan dakwaan khalwat ni....
    Aku cabar kau KDB secara TERBUKA dan DIRECT tuduh Najeeb kena tangkap basah tanpa BELIT-BELIT macam MahaKUTTY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah goyang ka bro...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 5:38:00 PM

      Tak payah buat tuduhan direct...benda dah tersebar beberape tahub dulu...najib dan isa anak lelaki pak samad yg wajib tampil menafikan dan ambik tindakan undang2 terhadap penyebar berita....mr Paul ko tak payah susahkan diri cabar KD..ko cabar najib dan isa dulu...

      Delete
    3. Tak cakap banyak! Kalau kau bukan bacul, buat tuduhan tu secara TERBUKA!
      .... pondan kaki main Jubur pun takder penakut macam kaum kau @ Munafiq!
      ....toksah dok kaitkan khabar khabar angin yg lepas!! Kalau kau ada KOTE cakap terus terang!!

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 7:20:00 PM

      Dah ade tuduhan terbuka...saman lah kalo fitnah ato repot jeer polis....perkara dah tersebar ke seluruh donia kenape menikus...

      Usahlah lagak bijak mr pauline...

      Sape yg tak berani?....yg empunye diri dah terkenal penakut...bapak klentong...berani cakap sorng2 je atas pentas..

      Di amerika tak berani buat sidang akhbar...buat siaran video....ahahaha...

      Delete
  3. Berita fitnah ni akan keluar bila nak PRU..
    Biasalah cerita orang yg dah terdesak...

    Rasanya elok kau tak siarkan berita fitnah macam ni....buat dosa ajer.



    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 5:41:00 PM

      Kalo fitnah dan berita palsu saman lah...kenape diam menikus...najib berani saman rafizi berani saman Tony Pua...cume najib takut saman WSJ DOJ dan pempuan mat Salleh SR...WSJ tunggu hampir 2 tahun saman dari najib...hingga dah habis selasa...

      Hehehehehe..

      Delete
    2. sorilah kera bapuk, sikit2 nak saman, sikit2 nak saman. kalau duduk bawah tempurung dan tidak memahami kehidupan berpolitik maka akan jadi macam otak kaulah. sikit2 saman. orang politik tahu membezakan serangan politik, iaitu karektor assasination. mereka membalas dengan corak yang sama, bukan saman2 macam katak bawah tempurung. contoh mudah di sebelah ph, guan eng dituduh seleweng hal2 terowong dasar laut yang entah apa2, ada dia saman sesiapa? sebab dia tahu itu serangan politik, maka jawab secara politik. so, jangan membodohkan diri walau letak nama tu 'kera', ok! simpan sikit bongok tu untuk masa depan, mana tahu berguna di masa akan datang...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 7:24:00 PM

      Kenape ko ingat najib tak saman?...ko nak bela si penakut...hahahaha....najib dah nampak akan kalah sebab tu takut nak saman...kalo saman lagi besar citer....betol tak si bodooo ooooi...

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 7:29:00 PM

      Ko tahu tak berape banyak dah lge kutip saman akhbar dan tv 3... Hahaha....terowong tu tak de yg fitnah lge seleweng fuit ngok...hanye dari segi teknikal pengurusan projek...

      Nampak sangat ko ni bodoo tak tau yg mana patut saman dan yg tak perlu disaman.....pegi sekolah semula las supaya cedik boleh beza perompak dan bukan prompak...

      Delete
  4. setiap PRU akan muncul cerita ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 5:44:00 PM

      Cerita sensasi...skirt vhaser...

      Rahim tamby cik pantang tengok pempuan cantik..dikatakan tiang letrik kalo di pakaikan baju pempuan Rahim tambi akan terkam...

      Delete
  5. Astagfirullahalazim.. ..dah sampai ke tahap melampau blog ini hanya kerana nak menang PRU.
    Selepas ini saya tidak akan buka lagi blog ini kerana tidak mahu menanggung dosa membaca cerita cerita dosa.
    Adioosss. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 5:46:00 PM

      Mana ko tahu ini citer dosa?...ko ade ilmu ape?...membela prompak tak dosa keer?...

      Delete
    2. bro, kd ni dah sampai tahap kehidupan adalah segala-galanya. halal haram bukan isu yang perlu dipertimbangkan, asal boleh jatuhkan kerajaan. tahap kerja syaitan dah dipermudahkan, sebab macai syaitan dah faham dan mahir dgn tugasan.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 9:44:00 PM

      Bro tak usah posing sana posong sini laa...merompak 1 mdb bilion2 itu mungkar yg besar...menghilangkan tanah felda halal...klentong sana klentong sini halal... Baham duit wang amanah orang pencen halal....

      Kalo citer zz tak betul tentu ade pihak yg menafikan dan menuntut pihak yg buat fitnah mintak maaf...tiada tindakan tuan empunye nama kerana ketakutan...anehnye pembela plak bersusah payah nak nafikan dengan hukum halal haram....

      Fitnah DS Anwar liwat sefool pon halal walopun bapak sefool ngaku ini perancangan najib...

      Delete
  6. Amboi dosa?

    Yang hampa dok balun anwar siang malam ok pula..

    Apa yang fitnah, jutaan dah tahu, nafikan je lah, bukan KD tuduh pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau dah pasti ke siapa yang balun anwar siang malam?
      zaman reformasi siapa yang dok jaja anwar peliwat, anwar tak layak jadi pm?
      ada dia mintak maaf secara khusus kerana menuduh anwar peliwat?
      jangan pandai2 nak pusing menuduh orang lain, si pengerusi ph itulah punca anwar diaibkan begitu teruk. bukan setakat aib, malah hilang jawatan tpm, masuk ke penjara lagi...huhuhu. malas sgt nak fikir sampai kelabu teruk otak kau.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 9:47:00 PM

      Kes antara tun madey dan anwar dah setel...anwar dah umumkan kemaafaan...puak2 ni lah dulu kuat sokong tun madey...tak kira halal haram..

      Delete
  7. Jawapan Mahathir mengenai usaha menghapuskan Jakim itu menarik minat pemerhati politik yang mula mempersoalkan nasib umat Islam jika Pakatan Harapan memerintah negara ini.
    Antaranya Pensyarah Pusat Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff.
    Beliau malah melahirkan rasa hairan Mahathir sanggup merubah pendiriannya hingga ke tahap jijik itu sejak bersengkongkol dengan blok pembangkang.
    “Menonton Sidang Media Majlis Presiden Pakatan Harapan, menampakkan dengan nyata Pakatan Harapan tidak ada komitmen jelas untuk mendaulatkan Islam di Malaysia.
    “Jakim ditubuhkan sewaktu Mahathir menjadi Perdana Menteri. Agak mengejutkan apabila Mahathir sendiri gagal mempertahankan Jakim.
    “Malah jawapan Mahathir boleh ditafsirkan membawa maksud beliau boleh bersetuju dengan cadangan Jakim dihapuskan,” ujarnya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.
    Kamarul berkata, pemimpin Pakatan Harapan pertama mempersoalkan kewujudan Jakim adalah Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera, Zairil Khir Johari dan diikuti Ahli G25, Tawfik Tun. Dr. Ismail yang mencadangkan Jakim dihapuskan.
    Menurut beliau, kedua-dua kenyataan Zairil dan Tawfik mengenai Jakim kemudian dikongsi Penasihat DAP yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang menerusi Facebook dan blog.
    Kata beliau, cadangan Tawfik itu didokong pula Jurucakap G25, Datuk Noor Farida Ariffin dan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tariq Ismail.
    “Selepas itu baru cadangan penghapusan Jakim disahut individu lain seperti aktivis hak asasi termasuk bekas Timbalan Pengerusi Bersih, Sarajun Hoda Hassan dan peguam Siti Zabedah Kasim,” katanya.
    Selain itu, katanya, Mahathir pada sidang media itu mengakui sewaktu beliau menjadi Perdana Menteri, kerajaan mewujudkan Jakim bukan untuk mengambil semua tentang Islam.
    Kata beliau, Mahathir secara tidak langsung mengesahkan bahawa pendekatan Islam beliau selama ini tidak selaras dengan kesyumulan Islam seperti dalam Surah al-Baqarah.
    “Jika seseorang pemimpin (Islam) mempunyai harga diri maka sudah tentulah beliau akan mempertahankan secara mati-matian.
    “Malangnya demi undi dan demi kuasa, Mahathir tidak ragu-ragu biar Jakim dilanyak sekali gus menjadikan komitmen Pakatan Harapan mendaulatkan Islam di Malaysia diragui,” katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 5:50:00 PM

      Dr kamarul zaman?....oooo dr palsampah yh bodooo tu...hahaha...

      Mp DAP tulis buku kisah dirinye dan kristian doktor bodoo ni kata mp DAP nak kembangkan ajaran kristian di kalangan irang islam....hehehe...

      Dr palsampah pembela prompak...tak bole pakai laaa..

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 5:53:00 PM

      Kalo umno nak islam syumul seperti kata dr palsampah join saja dengan PAS laksanakan sistem islam...mencuri merompak hukumnye potong tangan...baru takde orang berani merompak 1 mdb dan duit kerajaan..

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 5:58:00 PM

      Zamihan ostad Jakim separuh masak dah berani mengutuk Tun madey...seblm ni kutuk sultan johor...polis dah siasat tapi senyaap....
      Zamihan takut nak kutuk AG Apandir yg bebaskan najib seblm bawak mahkamah...ostad jenis ape ni?...ostad for bmoney?..

      Delete
    4. sejak dua menjak ni rupanya kd dah dapat cacai angkat najis yang baru. kera baluk nama dia. makin hebat la kd, kot makin lebat dedak yang boleh diagihkan. malangnya ulasan2 kera bapuk ni lebih kepada sumpah seranah dan maki hamun je,kurang sangat idea2 pembelaan dan fakta. rugi kd ada pecacai begini, nampak sangat upah si mental untuk kerja2 propaganda pilihanraya.

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 9:51:00 PM

      Ko bodooo mana paham pasal fakta kerana otak dah disumbat dedak haram oleh ketua prompak berjemaah...ko dah tidak kisah lagi halal haram....kerja ko nak bela prompak dan tegakkkan benang basah...
      ..

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 6:00:00 PM

      Delete admin...jangan biarkan cai bodoo upahan najib bermaharaja lela disini...kasi ajar sama dibodo lagak samseng...bukak blog sendiri laa kalo rasa dah hebat sangat...

      Delete
    2. admin patut delete je ulasan kera bapuk yang tidak memberi impak positif kepada isu yang kd postingkan. kau ingat dengan maki hamun pandangan orang lain tetapi senada seirama dengan kd, maka kd akan angkat tinggi budi kau? tak tahulah kalau kd selaku admin suka dengan cara kau ni...hahahahaha

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 9:54:00 PM

      Hahaha....bisa benor hujjah aku...mana ayat makinye ?...kalo bodooo tak payah bagi signal orang pon tahu cai umno memang bodoo...buat kerja yg dilarang tuhan membela kemungkaran...

      Delete
  9. Di malaysia ada satu law sahaja?
    Tuduh lah apa sahaja kepada pembangkang - boleh dan ok

    Tanya pada pemerintah, khalwat ke???
    Itu salah besar...
    Fitnah...
    Dosa..

    Sekolah mana puak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe kejap lagi keluarlah vedio sex keluaran umnongok..

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 6:04:00 PM

      Betul bro...rahim ramni chik produser vrdeo hitam putih...

      Umno pakar buat video sex dan citer seks orang menetang orompak..

      Umno dan sex bagaikan isi dengan kuku tebing dengan aur...jauh dimata dekat dihatiii..

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 6:06:00 PM

      Istad2 umno tidak pernah menentang kerja mungkar puak2 umno...ostad for dedak..

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 6:12:00 PM

      Tengok lah ape jadi kes rasuah kroni?..

      Isa samad dan anuar muso semuanye senyap..

      Zulkipli sprm yg disiasat oleh polis kerana bedal bini orang pon senyap..AG apandir main tendang terajang siasatan polis..

      Kes tanah hq felda yg dah lesap Apandir main tendang terajang siasatan pasukan khas polis...helah Apandir nak senyapkan kes..

      Apandir meletakkan polis sebagai pihak yg tak reti buat siasatan...

      Ini tak dosa keer?..

      Delete
  10. Kerajora bapukera sasauwan mengamuk sakan pagi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 10:16:00 PM

      Menegakkan kebenaran...yg sewel saje tegakkan benang basah...hihihi

      Delete
  11. Wow tak sangka, ramai sudah goyang dengaxn isu ini..

    Kita simpan, kasi buka masa kempen..
    Buka habis..

    Kahkahkah

    ReplyDelete
  12. Mengamuk tu bukan apa 6.52 pm saja nak cover scandal terowong atas angin yang semakin berbelit-belit kat penang tu.Ini yang nama nya cubaan nak divert isu.Serangan peribadi bapak kluang kepada najib sengaja diada-ada kan dengan harapan orang tidak melihat isu ini.Tapi sayang nya hanya Kerajora bapukera yang nampak menggila disini.Tak pe laaa kita tengok saja gelagat puak-puak ni sambil makan kuaci apa kesudahan nya.Makin dekat dengan pru ni makin mereng rasa nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 9:59:00 PM

      Takde aoe pon kes terowong...sprm sedang siasat...hukumlah kalo yg bersalah...

      Ko sokong apandir bebaskan najib seblm masuk mahkamah...

      Nak bela penjahat yg dah dibuktikan oleh siasatan dprm dan fbi...sape brani cabar siasatan fbi?....semua menikus...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 10:55:00 PM

      Bro 7.53... Andaian ko nak tutup kes terowong langsung tak berasas kerana sprm dah mula siasat...

      Kes terownong jauh lebih kecik dari kes 1 mdb yg dah tersebar keseluruh dunia...bukan isu kerugian saje yg lebih besar ialah rompakan 1 mdb yg mao di tutup oleh najib dan macai2....memalukan mesia...

      Wee ka siong mao jadi hero terowong kononnye yg selalu disiarkan oleh tv3... Dia berani bercakap di sidang media...kalo betul hero ajak lim guan eng berdebat....ramai yg tak paham berpura2 paham...

      Dengan debat semua orang boleh tahu fakta dan isu terowong dan boleh nilaikan siapa yg betul...

      Wee ka siong tak ubah hero kampong pasir berdengung.....hik5...

      Mca tak de pluang nak rampas penang selagi sokong prompak...mimpi jeer laa...

      Orang cina bukan mcm melayu yg senang ditipu....orang cina penat bekerja bayar mcm2 cukai tapi senang2 dirompak dan BN nak sorok tanpa mengambil tindakan keatas prompak......

      Delete
  13. Terowong tu open tender, kroni umno tak dapat, tu mengamuk sakan..

    2.6B, jangan lupa ye, belum selesai..lepas PRU kita kejar

    Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 ler.... bila masa open tendernya....

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 10:01:00 PM

      Ko pergi tanye kat pejabat SUK penang ato wee ka siong...

      Delete
    3. Lain kali baca bermula dari A, B, C...

      Bukan terus terkam cerita SPRM, cuba lah jadi cerdik sikit.

      Delete
  14. Rafizi didapati bersalah... 2 tahun penjara .... selamat tinggal romeo oopssss.....aawwweee....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukuman penjara ditangguh utk rayuan.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 10:03:00 PM

      Ug lesapkan fuit kerajaan untuk bela lembu puluhan jota di senyapkan ...yg dedahkan penyelewengan bersalah...kerajaan umno...

      Delete
  15. Najib bukannya suci sangat - kaki "ayam" jugak, tanyalah sendiri dengan budak budak hotel Datai Langkawi yg pernah berkhidmat disana semasa Najib menjadi Menteri Pertahanan dulu mungkim memori mereka masih elok sekiranya tidak tersumbat dengan dedak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 10:10:00 PM

      Terkenal skirt chaser

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 10:13:00 PM

      Mengikut akuan bersumpah Mendiang PI Bala najib sula bontot altonya..

      pI bala diberitahu oleh Razak Baginda kawan rapat najib yg terlepas tuduhan membubuh dan meletopkan altonya...

      Delete
  16. http://mymassa.blogspot.my/2018/02/video-pelaburan-china-di-malaysia-apa.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 10:05:00 PM

      Najib hutang cina kominis...lu tak dapat bayar lu kasi sama guwa lu punye aset mcm sri lanka...

      Mvkip di kuatan dah jadi kawasan cina kominis...

      Delete
  17. TPM Zahid buka cerita jawab dakwaan pasal isu mesyuarat agong PPBM….

    Siapa saja yang nak tuduh Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) konon sengaja lengah proses pendaftaran Pakatan Harapan harus renung muka pada cermin.

    Malah Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi menyifatkan ‘ jahil’ jika tuduh ROS begitu.

    Ditanya soalan mengenai isu mesyuarat agung tahunan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pada 30 Disember lalu,beliau yang juga Menteri Dalam Negeri berkata ROS terima 249 aduan dari ahli-ahli PPBM sendiri pasal mesyuarat itu.

    Katanya dari jumlah itu ROS dapati 47 aduan ada kaitan dengan percanggahan perlembagaan parti itu.

    Bercakap dalam sidang akhbar selepas satu mesyuarat di pejabatnya di Putrajaya Selasa beliau memberitahu pihak ROS telah mengeluarkan surat pengesahan pada pemilihan semula jawatan Jawatankuasa Pusat (CEC) DAP semalam Isnin.

    Ini berdasarkan kenyataan ROS pada Sabtu bahawa pemilihan semula itu penuhi semua syarat yang ditetapkan oleh ROS.

    Katanya bagaimanapun untuk PPBM pihak ROS terpaksa meneliti 249 aduan yang diterima dari ahli-ahli PPBM sendiri mengenai AGM parti itu dimana 47 adalah berkaitan percanggahan perlembagaan parti.

    Zahid menegaskan ROS menjalankan tugas secara professional dan mereka tiada kepentingan dalam mana-mana pertubuhan politik.

    Tanpa menyebut nama tetapi jelas merujuk kepada Tun Dr Mahathir Mohamad,beliau berkata seorang tokoh yang pernah mengetuai sebuah kerajaan harus tahun pada zamannya pun peraturan sama digunakan.

    “Maka ROS jangan  pernah dipersalahkan jika mana-mana pemimpin tidak ikuti perlembagaan parti yang mereka sendiri tentukan.

    “Jadi amatlah berlaku kejahilan jika menuding jari pada pihak lain sedangkan kejahilan itu dilakukan oleh pihaknya sendiri ,”katanya.

    Menurut Timbalan Perdana Menteri ini termasuk menghantar perwakilan ke mesyuarat agong sedangkan tidak dipilih oleh bahagian-bahagian berkenaan.

    Selain itu perwakilan bahagian pun tidak dipilih diperingkat cawangan sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan.

    “ROS tidaklah sejahil dan selembab sebagaimana dituduh oleh orang berkenaan,”katanya.

    Ditanya lojiknya kalau isu PPBM tidak beres ini bermakna ROS tidak boleh luluskan pendaftaran Pakatan Harapan?

    Zahid jawab ringkas..” belum sampai ke peringkat itu lagi..”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 10:08:00 PM

      400 aduan ayat yg same...DAP dah terlepas dari sekatan..

      Tun m dedahkan bekas pemiimpin bersatu di tahan sprm kerana nak rasuahkan pemimpin bersatu supaya tinggalkan Bersatu...

      Delete
  18. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 11:12:00 PM

    http://www.amenoworld.org/2018/02/prestasi-selangor-cemerlang-biar-saya.html?m=1

    Azmin mao pindah putrajaya plak kerana prestasi di selangor cemerlang...

    ReplyDelete
  19. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 06, 2018 11:39:00 PM

    AGAR KEMENANGAN BN DALAM PRU 14 TIDAK DIPERTIKAI, PENDAFTARAN PH PERLU SEGERA DILULUSKAN

    Sekonyong-konyongnya BN bakal menang besar, manakala Pakatan Harapan akan kalah teruk dalam PRU 14 akan datang ini.

    Tun Mahathir Mohamad yang sudah tua sebagai calon Perdana Menteri, parti-parti dalam Pakatan Harapan berbalah sesama sendiri dan tiada kesepakatan, hala tuju perjuangan tidak jelas, tiada jentera dan kekurangan wang serta kepimpinan Najib Razak yang dikatakan lebih istimewa dan diyakini dunia - ia adalah antara asas kepada keyakinan tersebut.

    Di mana-mana itulah keyakinan orang UMNO sekarang ini dan jika ditambah dengan cara "mengada-ngada" Najib berucap di beberapa majlis perjumpaan dengan rakyat kebelakangan ini, memang tidak disangsikan lagi kemenangan besar itu sudah dalam genggaman mereka.

    Tetapi, apakah kemenangan itu benar-benat bererti kepada Najib jika Pakatan Harapan tidak berani diluluskan pendaftarannya?

    Dan tidakkah kemenangan BN itu nanti lebih memberi makna kepada Najib sekiranya ia dicapai setelah pendaftaran Pakatan Harapan diberikan kelulusan yang bermakna UMNO dan BN sedia berlawan secara adil dengan lawannya?

    Untuk membuktikan Najib benar-benar berjiwa besar, berpegang kepada prinsip keadilan dan sokongan rakyat benar-benar berpihak kepadanya, beliau tiada pilihan lain selain harus dengan senang hati mengarahkan Zahid Hamidi selaku Menteri Dalam Negeri memberi kelulusan kepada pendaftaran Pakatan Harapan sebelum PRU 14 diadakan.

    Jika tidak, beliau akan sentiasa terdedah kepada cemuhan berkaitan ketidakadilan dan perlekehan hanya berani berlawan dengan Tun Mahathir dalam keadaan Pakatan Harapan tidak disediakan "lantai yang benar-benar rata untuk sama-sama menari."

    Akan timbullah nanti kata-kata bahawa Najib hanya mampu menang dalam keadaan Pakatan Harapan tidak diberikan kelulusan dan gabungan pembangkang tidak dapat menggunakan satu logo untuk berhadapan dengan BN.

    Tidakkah ia memalukan dah mencemar nama Najib akhirnya?

    Lagi pula, apa lagi masalahnya untuk Najib terus menghalang kelulusan pendaftaran Pakatan Harapan?

    Bukankah isu berkaitan pemilihan DAP yang meragukan sudah selesai dan soal Bersatu tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan tidak berbangkit lagi kerana ia sudah pun dilaksanakan pada penghujung 2017 yang lalu?

    Soal cawangan dan bahagian Bersatu belum mengadakan mesyuarat dan tidak mengadakan pemilihan untuk menghantar wakil ke perhimpunan agungnya tidak seharusnya dijadikan isu kerana bahagian yang paling awal diluluskan oleh ROS iaitu Bersatu Pagoh ialah pada Julai 2017.

    Ini bermakna, tempohnya belum sampai setahun, manakala kebanyakan cawangan dan bahagian yang lain masih dalam proses untuk diluluskan oleh ROS sendiri.

    Dalam keadaan sedemikian, sudah tentu perwakilan yang hadir ke Perhimpunan Agung Bersatu pada 30 Disember 2017 yang lalu adalah hanya di kalangan pegawai-pegawai peringkat bahagian yang bertaraf penaja saja.

    Pihak ROS tentunya lebih arif mengenai perkara itu dan tidak seharusnya melayan bantahan oleh mereka yang dikatakan dibayar oleh pihak-pihak yang dilihat sengaja membangkitkan perkara tersebut bagi tujuan menimbulkan persepsi kekeliruan.

    Jika sebelum ini ROS dilaporkan ada memberitahu kelulusan Pakatan Harapan tidak boleh diberikan selagi masalah DAP dan Bersatu itu tidak diatasi, maka apa lagi isunya sekarang ini?

    Malah, dengan memberi kelulusan kepada pendaftaran Pakatan Harapan, selain dapat membantu Najib membuktikan kepada dunia bahawa kemenangannya nanti adalah tulen, bermaruah, adil dan yang tidak boleh dipertikaikan, ia juga mampu memperlihatkan ROS bukanlah alat politik kepada UMNO dan BN.

    Tak mahukah Najib menewaskan Tun Mahathir dengan cara begitu atau beliau lebih rela kemenangannya diejek, dicemuh dan dipertikai? (ShahbudinHusin 07/02/2018).

    ReplyDelete
  20. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 07, 2018 3:01:00 AM

    Najin mana ade kemaluan...hihihi

    ReplyDelete
  21. No light at end of tunnel row: CM makes MCA's 'proof' go 'poof'
    7 Feb 2018, 4:46 pm (Updated 7 Feb 2018, 6:51 pm)

    Penang Chief Minister Lim Guan Eng has brushed off MCA's alleged "proof" that he lied about a Chinese construction firm related to the undersea tunnel project.

    Lim said he had never mentioned in March 2013 that China Railway Construction Corporation (CRCC) was the main shareholder of the undersea tunnel's special purpose vehicle Consortium Zenith Construction Sdn Bhd.

    He stressed that he has always referred to CRCC as the project's main contractor, who had signed an agreement and acknowledgement of commitment between the state government and Zenith.

    He added that at the time in 2013, lawyers had not finalised the agreement between the three parties – Penang government, Zenith as the successful tenderer and CRCC as the main contractor.

    "The conclusive legal position was only finalised when the agreement was signed by the three parties, on Oct 6, 2013 and stamped on Oct 29, 2013," Lim said in a statement today.

    "What I had said in March 2013, before the agreement was signed in October 2013, was in reference to the joint-venture between the parties.

    "The type of 'joint-venture' is clarified legally and conclusively by the contractual agreement that was signed and stamped in October 2013.

    "In that contractual agreement, it is clear that CRCC is the main contractor," he added.

    Yesterday, Wee (photo) claimed he had "solid proof" of Lim saying otherwise.

    He cited Lim saying in state publication Buletin Mutiara that:

    “The state government had awarded the tender to Consortium Zenith BUCG, a special purpose vehicle company set up by a joint venture between local company Construction Zenith, CRCC along with Beijing Urban Construction Group, Sri Tinggi Sdn Bhd and Juteras Sdn Bhd.”

    'No need to explain the contradiction'

    Lim claimed that whatever he said before October 2013, is not as important or as relevant compared to the contractual agreement signed at the time.

    He questioned why Wee had raised this question five years later if he knew there was a contradiction in 2013.

    "Clearly there was none. There would be a need to explain the contradiction if I had said this after October 2013, after the contractual agreement was signed, that CRCC was a shareholder and not the main contractor," Lim added.

    He said the dispute over the words "contractor" and "shareholder" does not equate to corruption.

    Lim urged Wee to explain where the corruption was in the entire tunnel and the related project of three main roads.

    He also asked if Wee could show proof that there were kickbacks amounting to millions of ringgit paid to the Penang government leaders as alleged.

    "Wee must explain where was the corruption to dispel the negative impression of a dual selective investigation by MACC and a political witch hunt by BN.


    "They are misusing their control of the BN media to smear the reputation of Penang state government leaders," Lim alleged.

    In view of this, Lim said that Wee's "solid proof" had in fact gone "poof.

    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/411458#P8UczOTj21EvZ2gG.99

    ReplyDelete