Sunday, February 18, 2018

BEREBUTLAH KAMU MENDERMA KEPADA PARTI BERSATU YANG PERJUANGANNYA MEMBEBASKAN RAKYAT DARI SEBUAH KERAJAAN YANG ZALIM..

Mungkin Tun kaya, tapi ini bukan partinya..
Masa, tenaga dan fikiran yang Tun sumbangkan lebih besar lebih berharga dari duit semata-mata.

Nak derma hubungi Sini
Tak nak derma tambah pahala jangan menceceh tambah dosa, simpan duit tu kalau boleh Kaya..
Dermalah dengan ikhlas, amaun yang logik dan mampu.
Malangnya parti ini, sudah tiada lagi pak arab gila yang mahu menderma.

54 comments:

  1. Dulu tun pernah kondem pas suka mintak derma pakai tin milo...hahahaha. apasal copy paste cara pas carik duit?
    Dah lupa ke weh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adekah sama cara pas kutip derma dengan bersatu kutip derma?...

      Delete
    2. Derma lagi baik dari songlao..umno pengkhianat..umno pencacai najisb..najisb si luncai zaman moden.dgn muka tebal bile puji diri sendiri...bugis tak malu takot bini

      Delete
  2. Yupppy..anak tun ada derma kd tapii tk dihebahkan..ntah kenapa macaii2 pm najib meroyan sakan bila bersatu kutip derma..mereka pulak yg panas hatii..ko nk derma berapa tuu ko punya pasal janji ikhlas..😙😘

    ReplyDelete
  3. Ke mana nak dimasukkan duit derma tu, ada nombor akaun tak......????

    cikminah

    ReplyDelete
  4. Guna lah harta & duit simpanan pemimpin-pemimpin PPBM dulu...ini harta & duit pemimpin belambak-lambak, duit rakyat yg hidup tak seberapa ini juga yg diminta menderma...macam mana nak bela hidup rakyat kalau nak urus parti pun pemimpin tak mau korban harta & duit sampai habis & hidup macam rakyat biasa yg kais pagi makan pagi, kais petang makan petang ni...kalau macam ni sama je lah PPBM dengan parti-parti yg lain tu....parti utk pemimpin buat harta kekayaan....bukan utk rakyat pon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak riri buat filem lucah sape yer..bapak tiri bagi buat filem tu pun dari duit ..derma arab kepala bapak dia...buat malu bugis jer najisb ni

      Delete
  5. 1.16

    "Umno alami defisit, kutipan derma politik hanya RM82 juta pada 2014"

    "Dalam lampiran tambahan kepada penyata kewangan yang dilihat The Malaysian Insider, sumbangan itu dipecahkan kepada 2 bahagian iaitu daripada dana bangunan parti tersebut yang berjumlah RM113,000 dan RM81,960,000 daripada “sumbangan diterima” tanpa penjelasan lanjut."

    ........


    Guna lah harta & duit simpanan pemimpin-pemimpin umno najib dulu...ini harta & duit pemimpin belambak-lambak, duit rakyat yg hidup tak seberapa ini juga yg diminta menderma...macam mana nak bela hidup rakyat kalau nak urus parti pun pemimpin tak mau korban harta & duit sampai habis & hidup macam rakyat biasa yg kais pagi makan pagi, kais petang makan petang ni...kalau macam ni sama je lah umno najib dengan parti-parti yg lain tu....parti utk pemimpin buat harta kekayaan....bukan utk rakyat pon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahun ni raja arab tk bagi derma ker nk pru ni mintak banyak sikit la jilat la raja arab 6g senget...elokla lanon jumpa lanon meletop...gebabom....

      Delete
  6. Rayuan sumbangan oleh PPBM adalah jauh beza langit dan bumi untuk dibandingkan dengan pungutan derma oleh PAS.

    PAS memungut derma demi wang untuk perbelanjaan pemimpinnya sedang PPBM memohon sumbangan derma demi menzahirkan sokongan rakyat teramai kepada perjuangannya.

    Derma PAS yang dipungut melalui Tin Milo bukan saja tidak diaudit jumlah kutipannya malah juga ke mana ia dibelanjakan, sedang PPBM memohon derma dimasukkan terus ke akaun parti. Ia sudah tentu punya rekod yang kemas.

    Ia adalah rahsia terbuka bahawa wang derma pendengar ceramah PAS yang dipungut di dalam Tin Milo itu dibahagikan di antara penganjur Majlis dan juga penceramah sedang wang derma kepada PPBM belum lagi dibelanjakan. Ia tidak boleh dibandingkan.

    UMNO dulu tidak pernah kalut dengan wang derma yang dipungut PAS tetapi UmNo hari ini sangat takut dengan tindakan PPBM memohon sumbangan. Kenapa? Adakah kerana takut PPBM mempunyai wang? Sudah tentu 'wang' bukan isunya kerana walau berapa banyak sumbangan yang diterima PPBM ia pasti tidak akan mencecah separuh pun wang yang telah ada pada UmNo.

    UmNo gelabah biawak dengan tindakan PPBM memohon sumbangan terus ke akaun jemaah sebab jumlah orang-orang yang menyumbang ke akaun PPBM akan menjadi ibarat kuda-kuda perang dan kelengkapan-kelengkapan perang yang amat mampan untuk PPBM berhadapan dengan UmNo di dalam sistem demokrasi di mana seorang penderma yang menderma 2.6b hanya memiliki 1 undi dan 20,000 orang penderma yang masing-masing hanya menderma RM5 akan tetap memiliki 20,000 undi.



    وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ 

    "Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah dan musuhmu dan orang orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. Apa saja yang kamu nafkahkan pada jalan Allah nescaya akan dibalasi dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dianiaya (Al-anfaal : 60).

    Di sinilah letaknya kebijaksanaan Tun M yang dinugerahi Allah pada cara yang terbaik untuk menyerang balas UmNo yang sedang mengupah orang-orang yang lemah iman dan tak tahan godaan dedak di dalam PPBM untuk melakukan berbagai kerosakan dari dalam parti. Terbaru ratusan orang dilaporkan telah membuat laporan kepada ROS dengan isi yang betul-betul sama menunjukkan ia disediakan oleh orang yang sama, dan bbrp pendedak sudah mula meminta ROS membatalkan PPBM.

    Tun M sudah tentu tidak benar-benar memerlukan wang tersebut untuk parti sebab sudah melebihi setahun PPBM ditubuhkan dan inilah kali pertama ia memohon sumbangan. Sudah tentu sumbangan ini bukan demi wang sebaliknya demi menzahirkan sokongan.

    Cash is definitely not King, but wisdom is.

    Tiada keraguan lagi, jumlah penderma yang ramai walaupun dalam jumlah sedikit akan menggetarkan UmNo di dalam sistem demokrasi sebagaimana kuda-kuda perang kaum Muslimin yang hebat-hebat menggetarkan musuh-musuh pada zaman khilafah dahulukala.

    Tidak hairanlah UmNo yang memiliki wang yang jauh lebih banyak sudah menjadi begitu gelabah biawak.

    Mari lihat bagaimana biawak ini menjadi lebih gelabah apabila jumlah kutipan dsn jumlah penyumbang diumumkan kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum belanja cakap dah berdegar-degar. Siap dgn nasnya sekali. Justifikasi kau ni meloyakanlah. Melihat org lain sebagai biawak sedangkan puak sendiri lebih kurang macam sesumpah. Bezanya pas dgn tin logo milo, puak kau belum cat lg tin tu...

      Delete
    2. Umno pengkhianat..umno pencacai..najisb luncai zaman moden..umno cap keris bengkok ty yg keja nak menipu jer
      ....buat malu bugis jrr..

      Delete
    3. Siang malam membebel panjang2 dngn mengunakan nas dan hadis lepas tu mengelar org biawak tapi hakikatnya dia sendiri adalah bangkai biawak yg siang malam menggelebah menggelupur kepanasan tak tentu hala.

      Delete
    4. Dua orang pendokong kebathilan muncul dan menjawab balas kepada hujahan saya.

      Walaupun begitu hakikatnya ialah hujahan keduanya (barangkali orang yg sama pun) langsung tidak mempunyai apa-apa isi pun jauh sekali untuk menyangkal.

      Delete
    5. apanya menyibuk dgn hal derma parti lain....lantak la dia nak mintak derma bukannya nak mintak gst.

      Delete
  7. pong pang ckp negara nk bankkrupt, kos sara hidup naik, rakyat menderita. last2 skali mintak derma dr ralyat yg miskin. pelik tapi benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hal menderma tiada kaitan dgn yg kaya atau yg miskin..

      Tiada paksaan dlm menderma..

      Yg penting ikhlas..

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 18, 2018 3:44:00 AM

      Memang cai umno tu bodooo...mintak sumbangan yg bukan paksaan kpd sesiapa pon...

      Delete
    3. Anon 214, sejak bila pula rakyat miskin????

      Ekonomi kan berkembang..
      Highway sesak..
      Dedak bersepah..

      Dah lupa ke?

      Delete
    4. Ye lah klau parti tak rasuah mntak la derma..hukan cam umno sikit jer projek kerajaan..habis semua projek korang sapu dh kaya kawin dgn artis bapaknya plak kawin dgn model .kawin dgn pompuan yg tk malu plak tu baju mcam tak cukup kain...menteri umno semua kayaksta yela pander niaga la konon...camni la rakyat yg bodokan sbab caya kt umno yg nyata pengkhianat

      Delete
    5. pong pang ckp ekonomi negara bagus, kos sara hidup mampu ditanggung oleh BRIM, rakyat sokong Najib, last2 skali halang rakyat yang kaya-raya ni (kata UmNolah) daripada menderma kepada pertubuhan yang baru ditubuhkan dan menentang Najib. pelik tapi benar.

      Delete
  8. Baik aku derma kpd fakir miskin drp derma kpd PPBM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah, betul tu. Menderma biarlah kpd yg susah, org senang kaya raya buat apa diberi sedekah..

      Delete
    2. Sape suruh ko derma...lantak ko ler nak bagi tak nak bagi...

      Delete
    3. Di mesia era najib mana ada rakyat miskin..

      LupA ke

      Delete
    4. 305
      Najib pun org susah sbb tu dpt derma sampai 2.6b

      Delete
  9. PPBM dah terdesak....dengan jumlah ahli yg ciput, maka jumlah kutipan yuran ahli pun ciput je, tak cukup untuk menampung wang jaminan bagi bertanding berpuluh kerusi DUN dan Parliament.
    Buat habis duit je, dah bagi duit kemudian kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faham konsep derma dan sedekah..
      Ia berbeza dengan rasuah dan kelepek

      Delete
    2. Tunggu saja bila PPBM umumkan berapa jumlah sumbangan dan berapa ramai jumlah penyumbang yang telah menyumbang.

      Pada masa itu penerima sumbangan 2.6b akan menggelabah lebih daripada biawak sekalipun dan akan menyegerakan arahan membatalkan PPBM supaya tiada lagi ''indicator sokongan' ke atas PPBM boleh dibiarkan wujud .

      Delete
  10. Anon 4:00 AM....kau ingat kau sorang je ke yg pandai. Ramai lagi kat luar sana yg pandai dan faham apa itu derma, sedekah ,rasuah dan kelepek.
    So tak yah tunjuk pandai, kalau pandai sangat dlm PRU 14 nanti ko masuk bertanding dg duit ko sendiri .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau faham tak lah meroyan bila tak ada orang paksa awak derma.

      Delete
  11. Puak pendedak puak yang dihulur..mana dia tau bab menghulur..

    ReplyDelete
  12. Tak akan ada organisasi atau orang perseorangan samada dari dlm atau luar negara yg sanggup menderma atau membuat sumbangan kpd PPBM kerana usianya yang masih setahun jagung, matlamat perjuangan yg tidak jelas (sekadar nak jatuhkan Najib sahaja), kebarangkalian menempuh kegagalan serta terlalu bergantung kepada seorang pemimpin sahaja ( itu pun sudah terlalu lanjut usianya ). Juga tidak nampak " pool of young, aspiring and calibre future leaders"( Syed Saddiq tidak termasuk pun dlm category ini). Syed Saddiq setakat syok sendiri sahaja .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Andaian!!

      Teruk sgt dah ko meroyan ni..

      Hulurkan jela derma kpd sesiapa sahaja yg kita nak dgn hati yg ikhlas.. Tiada paksaan!

      Delete
    2. Bukan nak jatuhkan najib...nak tangkap najib kepala prompak...kepala prompak tak boleh di bela...bertentangan hukum islam...bodooonye...

      Delete
    3. Boleh je derma tp dgn syarat. Bagaimana caranya boleh jadi kaya raya, boleh bela kuda, ada saham dalam ratusan syarikat. Kira win-win situation. Ok tak?

      Delete
    4. 5.45

      Nak derma pun kena ada syarat..???

      Hahaha.. Pelik lar ko ni..!!

      Dah.. Dah.. Dah.. Baik ko dok diam.. Tak yah nak meroyan kat sini

      Derma dgn hati yg ikhlas.. Bukan derma dgn syarat..!!

      Ko nak derma.. Derma.. Tak nak, sudah..

      Delete
    5. Tunggu saja bila PPBM umumkan berapa jumlah sumbangan dan berapa ramai jumlah penyumbang yang telah menyumbang.

      Pada masa itu bukan setakat anon 4:59, malah penerima sumbangan 2.6b akan menggelabah lebih daripada biawak sekalipun dan akan menyegerakan arahan membatalkan PPBM supaya tiada lagi ''indicator sokongan' ke atas PPBM boleh dibiarkan wujud .

      Delete
  13. Orang umno adalah yang paling ramai menderma kepada BERSATU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jumlah penyumbang melebihi daripada jumlah berdaftar ahli PPBM, maka faham-fahamlah siapa yang banyak menyumbang.

      Delete
  14. Baik simpan duit tu, isi dlm tabung sendiri. Mana tau suatu masa nanti cukup untuk beli kuda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kedekut selalu rugi..!!

      Delete
    2. anon 5.47.kalau satu hari nanti masih tak cukup buat beli kuda kau beli je pil kuda buat famili kau makan.

      Delete
  15. Tak dapat beli kuda beli kambing pun jadilah. Masa ni jangankan kambing , nak pelihara ayam sereban pun tak mampu.

    ReplyDelete
  16. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 18, 2018 6:08:00 AM

    Berapa puluhjuta kerajaan bagi derma kpd laki kak ijat mak lembu untuk bela lembu nfc?...lembu kat mana?...tak de pon orang umno kisah duit puluhan juta lesap lembu hilang...
    ..

    ReplyDelete
  17. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 18, 2018 6:10:00 AM

    Najib masukkan duit 1 .db kedalam akaun syarikat jolo billion2
    ...jho lo derma plak kpd najib billion...cai kata fitnah...jho lo selamat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah cai2 semua ingat jho lo nak derma pada depa dgn ang pow tebal2 last-last cuma dapat ucapan gxfc je.hehehe...

      Delete
  18. Woi Kluang Boddo, John Doe Banggang, Ted Sial, Kejora Binggung, kata derma ikhlas... HABUS tuu yg Si Boboi Boddo Mukhriz mintak derma siap cakap RM10, RM20 dan RM50... mane ada ikhlas wahai macai Parti Bunga Boddo...

    Apsal lah macai2 Parti Bunga banggang sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kih kih kih.. Bodoenya anon ni. (Ikut ejaan Virgo dan Suharli)

      Adakah Mukhriz cakap 'wajib derma', namanya pun mohon sumbangan, maka bukan saja RM10, RM20 atau RM50. Tak nak derma pun takpa. Jumlah yang disebut tu tak ada kena mengena pun.

      Lainlah GST. Ia tiada pilihan.

      Kalau dijawab secara ilmiah takut pecah kepala korang nak jawab plak. So aku jawab ikut style korang je lah. Mudah2an boleh diserap.

      Boleh tara tu?

      Delete
  19. Bodo2 rupanya puak2 UMNO nie...sampai konsep derma pon dh konfius dgn klepet duit org...duit curi dikatakan derma...duit tin milo PAS yg akhirnya kena klepet pak2 lebai dikatakan derma jugak...apasal laa bodo sgt nie laaaa..geramnya aku melayu bodo2 camni. Kalau bagi no akaun persatuan...pastu ramai2 bagi duit dgn rela tak kira berapa..lepas tu kena audit perbelanjaan maknanya derma. Kalau bagi no akaun peribadi kt org suruh masuk duit curi 1MDB dan KWAP...lepas tu kelentong kata derma arab...haaaa itu namanya KLEPET. Satu lagi contoh....bagi tin milo minta derma...org bagi dgn rela lepas tu guna utk tujuan peribadi pak2 lebai....itu namanya derma yg diKLEPET. Jauh beza derma dgn KLEPET la bingai. Tak payah la nak bahas2 anak2 Tun kaya apasal mintak derma atau TSMY dah kaya masih jugak nak mintak derma...amenda bahalol la otak2 bangkai korang nie. PH milik rakyat...jadi kos mau menggerakkan agenda2 kena la ditanggung oleh rakyat. Kalau Tun anak beranak nak derma 1 bilion ke terserah la tapi masih tak kena kalau takde modal drp rakyat....seberapa terdaya la sbb PH milik rakyat. Beza dgn UMNO...yg skrg milik najib laki bini...rakyat kena makan dedak UMNO sebab duit dtg drp najib yg dia curi drp 1MDB...dedak tu adalah derma najib kepada rakyat supaya org sembah dia.

    ReplyDelete
  20. Tak salah dan sehina mana pun minta derma dan sumbangan untuk kegunaan umum. Lebih telus kalau ada rekod dan di audit setiap masa.

    Jangan kata tak tahu, kemudian kata derma tapi tak ada rekod tak ada audit tak ada transaksi, tapi sudah guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam biasa dgr la kd...lupa lah sape agaknya gerangan yang dimaksudkan itu ya??

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...