Saturday, February 17, 2018

MACAM BUMI DENGAN LANGIT


World's Best Finance Minister





Baca sebelum delete



Jika Tun tidak berundur, terus sebagai PM, negara mampu jadi Top 5 Negara Asia Termaju Dunia.

28 comments:

  1. Kesian pm najib.. Kedepan salah kebelakang pun salah..tabur sana sini..langkawi jerr dah 1 billion semalm..💠💠💠

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pusat Kesihatan yang berapa sen sangat dijanjikan PRU13 pun tak dibuat, inikan pula billion.

      Dengar boleh, percaya jangan..

      Delete
    2. Kena kerja kuat beb, do or die..
      Sungai buluh seumur hidup

      Delete
    3. Sebaik-baik tempat untuk MO1 ialah di Sungai Buluh supaya Negara Aman dan makmur seperti dahulu kala....!!

      Delete
    4. Umno pengkhianat.umno pencacai najis....najisb si luncai zaman moden

      Delete
  2. pru13 janji kampus uitm di parlimen Baling..dah 5 tahun tiang pun tak nampak. dah masuk pru14 janji pula dah uitm ini. Penduduk Baling jgn jd bengong. Uitm tak jd janji pula di langkawi bilion2..rakyat kedah tdk bodoh MO1. Pru14 kedah tukar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kee..parpukari ckp udah siap uitm..azeez raheem org kepercayaan pm najib..tolong org tpu org itulah azeez raheem..

      Delete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 17, 2018 6:56:00 PM

    Najib bapak klentong...klentong sana klentong sini...

    ReplyDelete
  4. Denda 500k..penjara 10 tahun..bagii yg menyebarkan berita palsu nii lah hukumanya..berbaloii tak kd..♈♉♓

    ReplyDelete
  5. Salam. Apa.lagi yang tinggal..Janji..Janji..Janji..Namun janji hanya di"capati". Inshaaallah.."bungkam" KLEPETROKASI.

    ReplyDelete
  6. Patut letak gambar Daeem Zainudedin atau Nuar Braham,,! Bila masa pulak menteri pompuan.Indon pujaan KD tu jadi presiden!
    Bengap sungguh blogger MahaKUTTY PPBM ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohlah kau ni, najibkn menteri kewangan jadi tk salah pun nk banding dgn menteri kewangan indon.menteri kewangan paling teruk dimenangi oleh najib.

      Delete
    2. Menteri kewangan indon terbaik..
      Menteri kewangan msia terburuk..

      Paul baggio bodoh jgn hidup dalam tempurung.
      Kah kah kah kah..

      Tapi bab klepet menipu temberang, menteri kewangan msia adalah no wahid dlm dunia. Tidak syak lg

      Delete
    3. Lagi bukti bangang tahap dewa pencacai najib.

      Itu menteri kewangan vs menteri kewangan la bodo..tukar je nama kau jadi paul bodoh!

      Kah kah kah

      Delete
    4. Paul Bego @ Bagero..

      Inilah wajah tokoh terhebat yg sedang hangat menjadi perhatian dunia yg sahabat sewaktu dgn kamu Kejora bongok panggil 'Sri Mulyadi' nama lelaki di Indonesia.

      Kepandaiannya & kelulusan akedemiknya setara dgn TS Zety Aziz yg dibuang oleh Menteri Kewangan Paling Bingai Asia, si 'keparat lagi bangsat' Najib.

      Delete
    5. Alahai Paul Bego @ Bagero,

      Apa saja kamu melalut dgn sumber tak berkredibiliti & sahih tuu....??
      Nah, baca nih dari Arkib Negara......

      NEW YORK - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menerima Anugerah Peringatan Rafik Hariri Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB)-Habitat 2012 pada satu majlis di Perpustakaan Awam di sini malam semalam.

      Anugerah itu disampaikan badan dunia, pertubuhan serta institusi di seluruh dunia bagi mengiktiraf pencapaian penting seperti kepimpinan, kenegarawan dan tadbir urus baik selain aktiviti kebajikan dalam membanteras kemiskinan bandar dan pelaksanaan Agenda Habitat.

      Dr Mahathir merupakan penerima kedua selepas Perdana Menteri Turki Recep Tayyip Erdoğan.

      Ianya satu penghormatan besar kerana anugerah ini dinamakan sempena seorang yang luar biasa serta memiliki kualiti kepimpinan dan sumbangan yang tiada tandingan".

      Badan Dunia itu juga dipetik sebagai berkata....

      "Di bawah kepimpinan Dr. Perdana Menteri Mahathir yang bijaksana, Malaysia berjaya memainkan peranan penting dalam peta dunia, dan sehubungan itu, PBB-Habitat dan Yayasan Rafik Hariri dengan bangga mengiktiraf pencapaian Malaysia dan bekas Perdana Menterinya yang cemerlang," katanya.

      Sementara itu, Ketua Penolong Setiausaha PBB dan Pengarah Eksekutif PBB-Habitat Dr Joan Clos berkata Dr Mahathir mengelola pembangunan ekonomi dalam tempoh yang luar biasa bagi inovasi sosial dan teknologi bandar.

      "Kehidupan dan kerjaya Dr Mahathir menunjukkan beliau berpegang kepada prinsip berpandangan jauh ke depan. Dengan membuat pelaburan dalam infrastruktur fizikal, teknologi dan pengetahuan, beliau juga lebih banyak mendahului zamannya," katanya.

      Clos juga berkata usaha Dr Mahathir menghasilkan pembangunan pesat di bandar utama Malaysia, selain mengubah negara yang bergantung terhadap pertanian kepada ekonomi bandar yang memfokuskan industri.
      -Bernama

      PS:
      Aduhai Paul bego @ bagero, siapalah kamu nak memperkatakan Tun M, kalau sekolah Melayu pun tak abis tapi nak ekk pakai nama omputeh, konon?

      Reti bahasa tak....??

      PS;
      Apa Hadi Bini3 ada pengiktirafan sedemikian...??

      Delete
    6. Sokong 100%

      "Malaysia akan Bangkrap"

      Maka itu berduyun2 la saban tahun Rakyat Malaysia bersabung nyawa meredah dn merentasi lautan utk mencari rezeki dn sesuap nasi ke bumi Indonesia. Ye dak?

      Indonesia telah menjadi syurga pilihan bg warga Malaysia.. Bangladesh.. Myanmar.. Vietnam utk mencari rezeki diatas kemakmuran dn kestabilan ekonominya. Ye dak?

      Hujan Emas di negeri orang
      Hujan Batu dinegeri sendiri
      Memuja memuji negeri seberang
      Menghina nista laman pertiwi

      Renung2kn la....


      Delete
    7. Pakatan Hopeless dah berasap kepala! Tak berani nak letak Kutty Perompak Negara sebagai perbandingan!
      Sah korang memang penjilat tegar buntut MahaKUTTY Laknatullah!
      Bodoh rnak mampos punya pemakan Dedak DAPigs!

      Delete
    8. Baggio mempertahankan kebebalan tahap najibnye..

      Kn dh habaq mai perbandingan menteri kewangan masa kini diantara 2 negara.
      Berenti mkn upah sokong kleptokrat.
      Susah nk hilang bebal tu.

      Delete
  7. Ada hospital peralatan rosak pada tahun 2016 belum diperbaiki dan pesakit yang memerlukannya terpaksa pergi ke hospital lain.

    Begitu juga ada sekolah dah 6 tahun tiada peralatan komputer. Sekarang ada pun tak cukup. Terpaksa minta sumbanga
    n ibu bapa.


    Mengapa begitu teruk sekali? Dan sekarang berjanji pula yang pasti tak mampu ditunaikan. Yang dijanjikan pru13 dah ditunaikan atau belum?

    Dah sampai masa untuk tukar kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Begitu juga ada sekolah dah 6 tahun tiada peralatan komputer. Sekarang ada pun tak cukup. Terpaksa minta sumbangan ibubapa."

      Macai harami menyuruh anak2 membawa kertas a4 sekepin sorang ke sekolah.....

      Delete
  8. Sahabat2 sila rujuk gambar Najib membaca buku tu. Itu adalah buku yang Najib dakwa ia sendiri tulis bertajuk 'Menakhoda Zaman'.

    Sebagaimana penganugerahannya sbg 'Asian worst Finance Minister' oleh dunia ketika ia tak habis-habis mendabik dada mengangkat dirinya sbg yang terbaik melalui projek BRIM dan GST, sebegitulah gambar di itu membuktikan bahawa Najib adalah seorang luka' bin luka'.

    Di dalam hadith Nabi saw pernah bersabda:-

    : "لا تقوم الساعة حتى يكون أسعد الناس لكع ابن لكع".

    "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-orang yang paling gembira di kalangan manusia ialah luka' bin luka'".

    Luka' ialah panggilan orang Arab kepada hamba yang mahu menunjuk-nunjuk dan berlagak seperti orang merdeka, atau kepada orang bodoh yang mahu menunjuk-nunjuk dan berlagak seperti ia orang cerdik' dan begitulah seterusnya. Mengambil kira maksudnya ia boleh juga membawa maksud rakyat biasa yang mahu menunjuk-nunjuk dan berlagak seperti ia seorang raja.

    Mana ada orang yang menulis buku dan kemudian mengambil gambarnya membaca bukunya itu dengan begitu serius sekali seperti gambar Najib pada entry kali ini. Najiblah 'penulis buku' yg pertama berbuat demikian. Bodoh menunjuk pandai? Tidak syak lagi itulah penjelasan munasabah gambar Najib itu.

    Sekiranya ia bertujuan mempromosi buku pula, buku ini amat tidak laku. Sekiranya tidak kerana unsur-unsur paksaan tiada peniaga buku yang mahu menjual buku ini. Terdapat kedai buku yang menjual buku ini pada harga RM2 dan itupun tetap tak laku.

    Malah saya kira penyokong kuat Najib iaitu Paul Bagio yang gemar mencerca dan melaknat, mahupun Suharli Masrop yang 'memiliki ilham yang benar' pun belum pernah membaca buku ini. Entahkan belum pernah menyentuhnya pun.

    Itulah nilai Najib di mata masyarakat umum, bahkan di kalangan penyokongnya sendiri pun. Ia mahu menunjukkan dirinya bijak pada khlayak padahal khalayak telah menghakiminya sebagai orang bodoh yang bukunya langsung tiada nilai untuk dibaca.

    Berbalik kepada hadith tadi. Timbul pertanyaan; mengapakah golongan luka' bin luka' ini menjadi 'manusia paling gembira'? Sudah tentulah ia disebabkan mereka sedar mereka tidak mempunyai kelayakan langsung untuk menduduki kerusi yang sedang mereka duduk itu dan penghormatan yang datang bersamanya.

    Itu juga menjelaskan betapa para pendedak amat gembira menjadi pendedak disebabkan mereka tahu mereka tiada kepandaian langsung untuk berhujah dan sekiranya tidak kerana Najib menjadi PM sudah tentu mereka tidak akan diberi kerja yang memerlukan mereka memiliki kemampuan berhujah yang betul, apatah lagi dengan upah yang mereka terima yang secara relatif dengan kebolehan mereka akan dikira luarbiasa lumayan (namanya pun dedak kan). Padanlah asyik mencerca saja kerja mereka.

    Ia juga menjelaskan sebab mengapa di antara perkara paling awal yang dilakukan Najib apabila menjadi PM ialah melantik penasihat dari kalangan Zionist Yahudi iaitu APCO, kerana Najib mahu gunakan 'kejayaan' APCO di Israel dan Amerika untuk membantunya 'berjaya di Malaysia'. Adakah Najib telah berjaya? Tidak, Najib hanya menanti tempoh utk tumbang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Samb)

      Najib di dalam ucapannya sendiri pernah berkata "apabila sauh dilabuhkan dan layar dikembangkan pantang bagi seorang nakhoda untuk berpatah balik".

      Lihatlah betapa bodohnya nakhoda ini 'melabuhkan sauh dan mengembangkan layar' sebab hasilnya ialah sudah pasti kapal itu akan karam dan anak-anak kapal semua akan binasa.

      Sekarang ini Paul Bagio dan Suharli Masrop masih berada di atas kapal yang sedang Najib nakhodakan itu. Tak nampakkah mereka ini akhir kapal itu ialah karam? Ini pengakuan nakhodanya sendiri dan bukan 'berita palsu' ya.

      Kalau menakhoda kapal pun sudah karam, maka apabila Najib mendakwa ia sedang menakhoda zaman seperti pengakuannya melalui tajuk buku tulisannya itu, maka sudah tentulah ia bermaksud Najib akan menakhoda zaman ini sehingga ia juga karam.

      Di dalam hadith di atas Nabi saw menyebut 'tidak akan berlakunya kiamat' bererti perkara ini akan berlaku ketika kiamat itu semakin hampir.

      Dan kita semua percaya dan yakin bahawa kiamat tidak akan berlaku sehinggalah zaman fitnah benar-benar ditinggalkan dan umat ini kembali dipimpin oleh seorang 'khalifah yang ditunjuki', dan khalifah ini akan muncul sebagai tanda perubahan zaman daripada zaman fitnah kepada zaman baru. Zaman baru hanya akan bermula apabila kebathilan itu dilenyapkan satu persatu.

      Hari ini tidak syak lagi UmNo adalah salah satu di antara kebathilan yang ada sedang Najib adalah salah seorang di antara luka' yang masih bergembira.

      Wallahu a'lam.

      Para pendedak punya bantahan ataupun hujahan balas? Silakan, buktikan kenyataan saya bahawa anda semua adalah luka' bin luka' adalah tidak benar.

      Delete
    2. Terkinja kinja lg merapu berkajang2 meluahkn aksi "mencerca dn memfitnah" tanpa tersedar telah menjustifikasikn yg dirinya sendiri adalah "si luka bin luka" tersebut.

      Benarlh teori psaikologi yg mendakwa seseorang itu akn cenderung menganggap orang lain juga seperti dirinya.

      Hanya kerana sekeping gambar.. Si luka bin luka ini telah kegatalan diseluruh tubuh badannya hingga terpamer aksi terkeruk2 dn tergaru2 menggunakn tangannya sendiri.

      Terleraikah sudah sifat2 ujub dn takbur yg mengikatnya disetiap aksi merapu berkajang2nya atau menjadi semakin teguh belitannya ?

      Delete
    3. Bukankah saya baru saja berkata para pendedak ini langsung tiada kebolehan berhujah. Ia sudah pun terbukti apabila salah seorang di antara mereka muncul untuk berhujah balas.

      Seperti Najib yang tiada kebolehan sbg PM, mereka juga tiada kebolehan apa langsung sbg cybertrooper. Mereka hanya mampu mencerca tanpa mampu menyangkal.

      Lihat sajalah bagaimana Virgo memberi komen balas yang langsung tidak bersifat menyangkal, melainkan dipenuhi cercaan dan tuduhan semata-mata.

      Walaubagaimanapun itu tidak mengapa, kerana apabila Virgo (anon 11:32) muncul di bawah saya maka itu adalah bukti beyond reasonable doubt bahawa ia sudah pun menerima penyampaian peringatan di dalam komen saya itu.

      Itu sahaja sudah memadai bagi saya.

      Delete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Klu setakat tinggi pengajian tapi prngamal pluralismadan pejuang lgbt... gay..serta prnganut liberalisme dan pluralist murtad tak ada makna kepandauan yg allah anugerah... mulyani ni seyaraf snwar aljuboori yg tak tinggi mana pun kelulusan tah apa apa pun..... klu aljuboori pernah dianugerah mcm
    tu tak ade makna pandai yg dimilikki oleh sesorang alahaiii....

    ReplyDelete