Friday, February 23, 2018

JANGAN PANDANG ENTENG KEMUSNAHAN YANG DIBAWA PARTI NAJIB RAZAK DAN PARTI HADI AWANG...






Pandang enteng dan kealpaan pun boleh memusnahkan apatah lagi kalau begitu banyak silap salah mungkar skandal yang terpalit...

Rakyat kena biasakan tukar kerajaan yang mungkar, bermula dari sekarang dan akan datang...



43 comments:

  1. Betul tu kadang-kadang perlu berubah untuk lebih cemerlang kepada bangsa.

    ReplyDelete
  2. Apa yang mungkar tu? Berpijak la pada bumi yang nyata.. negara ini masih tempat rakyat negara luar utk mencari rezeki... cuma rakyat negara ini shj yang masih dikelirukan dengan politik kebencian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap tuu.
      Polit8k tembolok, cover line, jilat, jual agama, polit8k kebencian k0d lawan, perintah 1 hala ala komunis,elak musyawarah , pertadikakan rakyat,mensekolahkan malaysia,rakus membuka peluang pd pendatang , salah guna kuasa, pecah amanah dsbnya.
      Ini semua menjadi amalan biasa nyata umnobnpas.
      Habis? Apa nk simpan lg? Turunkan, dan penjara petualang. Allah sudah buka hijab satu per satu, walau setiap masa kali ditimbus..terl9ndeh lagi. Wang dedak,Haji Umrah curi,Beras muka najib cop timbang tiada maknanya, cuma tampalan plaster.
      Malaysia bukan umnobn, Islam bukan Pas.
      Rakyat tuan pd negara.Sekira cara kasar dipilih, kasar juga akhirnya. Perubahan TETAP WAJIB berlaku.

      Delete
  3. AnonymousFriday, February 23, 2018 9:01:00 PM

    Kenyataan drp bank negara serta prestasi perniagaan Mydin menunjukkan dgn jelas bhw Malaysia telah bangkrap sejak 5 tahun yg lalu. Tapi yg hairannya kenapa berebut-rebut nak mewarisi sebuah negara yang telah bangkrap dan banyak masalah ni? Bukankah itu cari bala dan penyakit namanya

    AnonymousSaturday, February 24, 2018 12:17:00 AM

    Apa yang mungkar tu? Berpijak la pada bumi yang nyata.. negara ini masih tempat rakyat negara luar utk mencari rezeki... cuma rakyat negara ini shj yang masih dikelirukan dengan politik kebencian.


    Jawapan balas :-

    Kedua-dua anon ini silap. Kami tidak mahu mewarisi negara ini daripada Najib dan UmNo tapi kami mahu mengambil alih negara ini daripada mereka. Ada perbezaan di antara mewarisi dengan mengambil alih.

    Sekiranya kami hanya sekadar mahu mewarisi sudah tentu kami telah kekal di dalam UmNo tetapi kami tidak mahukannya apabila jelas di mata, akal dan hati kami bahawa pentadbiran UmNo pada hari ini adalah golongan penindas yang memperhambakan rakyat sendiri.

    PM daripada parti ini sendiri telah menganjingkan beras yang menjadi makanan ruji rakyat ini dan bermegah-megah dengan makanan luar yang super mewah walaupun bagi golongan menengah. Apa lagi yang orang-orang bingung mahukan sbg bukti ini adalah sikap pemerintah yang menindas? Adakah ini bukan kemungkaran yang nyata?

    Kenapa kami mahu mengambil alih? Kerana kami mahu menghentikan penindasan dan perhambaan UmNo ke atas rakyat negara ini.

    Dan saya tiada keraguan bahawa kami akan benar-benar berjaya mengambil alihnya apabila masa itu tiba, in shaa Allah.

    Kerana kami sebenar-benarnya mahu menukarkan penindasan pemerintah ini menjadi pembelaan sebagaimana petunjuk yang telah diberikan dengan jelas oleh Allah swt di dalam surah Al-Balad (Negara ini).

    Mari renungi bersama-sama :-

    Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang.

    1. Aku benar-benar bersumpah di atas negara ini;

     2. Dan kamu benar-benar memiliki Negara ini;

    3. Dan demi bapak dan anaknya (rakyat negara ini)

    4. Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia berada dalam susah payah.

    5. Apakah dia itu menyangka bahwa sekali-kali tiada SESIAPA PUN yang mempunyai kekuasan ke atasnya?

    6. Dan dia mengatakan: "Aku telah menghabiskan harta yang banyak".

    7. Apakah dia menyangka bahwa tiada SESIAPA PUN yang memerhatikan (perbuatannya)?

    8. Bukankah Kami telah memberikan kepadanya dua mata?

    9. Dua lidah dan dua bibir?

    10. Dan Kami telah menunjukkan kepadanya dua jalan,

    11. Tetapi dia tiada menempuh jalan yang mendaki lagi sukar.

    12. Tahukah kamu apakah jalan yang mendaki lagi sukar itu?

    13. (Iaitu) melepaskan hamba daripada perhambaan.
     
    14. atau memberi makan pada hari kelaparan,
     
    15. (Kepada) anak yatim yang ada hubungan kerabat,

    16. Atau (kepada) orang miskin yang sangat fakir.

    17. Dan dia (tidak pula) termasuk orang-orang yang beriman dan saling berpesan untuk bersabar dan saling berpesan untuk berkasih sayang.

    18. Mereka (orang-orang yang beriman dan saling berpesan itu) adalah golongan kanan.

    19. Dan orang-orang yang kafir kepada ayat-ayat Kami, mereka itu adalah golongan kiri.

    20. Di atas mereka itu api neraka yang ditutup rapat.

    Lihatlah daripada keterangan yang jelas di antara UmNo dan PPBM siapa yang mirip golongan kanan yang mahu membela rakyat dan siapa pula yang mirip golongan kiri yang menindas rakyat dan bermegah-megah pula hanya kerana dia telah keluarkan harta yang banyak untuk (kekal) menjadi pemerintah (boleh saja dibaca sebagai dedak).

    Sekiranya ayat-ayat AlQuran khususnya petunjuk drpd surah Al-Balad mahu ditolak sedang alasan penolakan ialah 'ilham yang benar', maka apa lagi daya kami mahu membantu untuk menunjuki.

    Bagi kami memadailah ayat-ayat Allah dan hadith-hadith Rasulullah saw sebagai bukti dan panduan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila ade tanye ape yg mungkar maknye masih ade tidak tahu ape perkaea yg termasuk dalam mungkar....bangkali kes maksiat dan minum arak saje yg di ketahui mungkar...

      Jakim dan pendakwah kurang memberi penjelasan kpd orang islam perkara2 kemungkaran hingga ade yg tidak tahu......

      Mencuri rompak tipu hanye dianggap dosa biasa saje dimana menyangka maksiat lebih besar dosanye...sedangkan maksiat adalah sebahagian perkara mungkar...dimana silapnye?...

      Delete
    2. Yg mirip golongan haramjadah terlaknat ialah ppbm.

      Delete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 1:13:00 AM

    Nokia telah jatuh kerana tidak memahami kehendak pelanggan bila berlaku persaingan...

    Berbeza dengan najib....najib percaya cash is king kerana najib king of cash....najib noleh beli sokongan de gan tabur dedak..

    Sebahagian rakyat terutamanye melayu masih berfikiran nak mendapatkan bantuan dari kerajaan.....mendapat brim yg tak seberapa dah rasa sangat besar...dhaifnye melayu

    ReplyDelete
  5. Dibawah kerajaan bn/umno negara aman dan makmor, jadi aku tetap undi bn/umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 1:27:00 AM

      Singapore pon lagi aman...rumah disana tak perlu pasang grill..
      Tv 3 siarkan 999 setiap minggu mengenai jenayah dinegara mana?...

      Delete
    2. Setuju dgn tuan anon Tetap undi BN.. tiada pilihan dgn pihak 1:19:00. Tak de pilihan parti yg bersekongkol dgn puak2 yg jelas menolak negara islam n menanam politik kebencian.

      Delete
    3. Ko tak benci perkara mungkar lah...kenape tak buat hukum islam...negara islam boleh biarkan rompakan dan klentong?...islam cap ape tu?...pindaan ruu 355 dah entah kemana...sembang jer lebih...

      Delete
    4. Kau pun sembang... pung pang pung pang... lepas pru 14 .. BN juga yg menang... simpan sikit bangang kau tu!

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 4:56:00 AM

      Ko dah tengok kitab taqdir ke?...hebat ko dah tahu siapa yg menang...hehehehe....

      Delete
    6. Kerajora Bapok, dlm kitab taqdir ko dengan jondoe akan jadi taik yg hangus terbakar. Ini bukan cubaaaan, ini betul2. Ada faham.

      Delete
  6. "Mahkamah setuju Najib tidak salah kes 1MDB"

     jadi aku tetap undi bn/umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 1:39:00 AM

      Ko paham ke ape yg mahkamah putuskan...hehehe...mahkamah tak putuskan najib tak merompak...

      Delete
    2. Kejora Kethek....

      Mahkamah mana tuu yg setuju najib tak bersalah?

      Apa si Ronggeng Pak Pandir tuu mahkamah ker?

      Setahu kami najib paling takut dgn mahkamah.

      Delete
    3. Terimalah hakikat yg 1 MDB hanyalah cerita yg dispin mneggunakan duit berjuta2 sebab nak byr kepada byk agensi...dari media asing hinggalah pelobi di US

      Timbalan Pengerusi DAP jadi timbalan PAC pun kata tak ada unsur jenayag dan rasuah serta salah guna kuasa dalam 1MDB melainkan hanya tadbir urus yg lemah

      Macam PROTON yg bnagkrap akibat tadbir urus yg lemah semasa madey dulu
      Nasib baik Najib bantu pulihkan kan dan buat kerjsama dengan Geely

      Delete
  7. Fitnah dan rekayasa memang tak akan berpisah dengan Pakatan terutama macai-macai di blog ini hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 2:17:00 AM

      Nak tau fitnah je tidak bagi lah bukti ianye fitnah...

      Najib kena berani setelah makan quinoa tuntut fbi/ doj mintak maaf kerana kaikan najib dengan rompakan 1 mdb..

      Najib kena brani ambik tindakan keatas syarikat palsu BVI yg dah dibayar billion2...takkan biarkan duit tu billions lesap...

      Najib kena brani ambik tindakan keatas oegawai 1 mdb yg bayar hutang kpd syarikat palsu...

      Baru boleh dicop fitnah...

      Pakai air liur je nak cop futnah?....di kampong boleh lah tipu makcik dan pakcik brim...hehehehr

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 2:19:00 AM

      Najib kena bari dedahkan ape isi kandungan lapran odit 1 mdb...

      Ade brani?...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 2:24:00 AM

      Najib kena brani saman wsj dan pempuan mat salleh yg fitnahkan najib...

      Hj hadi ade tulur di london tp di mesia tulur hilang...

      Delete
    4. Kenapa kau tak suruh Madey saman Raja Petra yg kata dia bagi 1 billion kepada DAP untuk DAP tak ungkit salah dia yg lama

      Kenapa kau tak suruh Muhyiddin saman Raja Petra sebab kuarkan cerita yg dia ada affair dengan bini orang???

      Tak saman orang yg buat cerita yg tak betul tak bermakna dia bersalah..

      Kena lah faham!!!

      Delete
  8. Betui 1:27
    Lagi pun selagi Najib belum dibicarakan/dihukum oleh makamah maka Najib masih clean dan tak bersalah kan, pembangkang memang buta undang2 dan kaki fitnah, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 2:21:00 AM

      Habis tu kenape Apandir tak bawak mshkamah?...apanfir jadi hakim plak..

      Delete
    2. Hamdan Hassan..

      Selain itu, AG lama tak pasal2 dipencenkan konon sakit. Pembantunya yg siapkan kertas pertuduhan Najib bersalah seleweng RM berbilyon suit 1mdb dibunuh & mayatnya disimen. Ketua Cawangan Khas Polis ditukar tugas duduk dalam pejabat jadi pak pacak saja.

      Cuba cerita sikit.....!!

      Delete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyooo di bodoh sewel pensabotaj blog budin dah timbul merapoo2...

      Delete
  10. Tuan 2:21
    AG dah kaji2 tak ada bukti kukuh jadi digugurkan sajalah. Hang dgn AG sapa yang terer? Aku pasti AG lagi berilmu dan layak membuat keputusan kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 4:03:00 AM

      Jadi duit 42 jota yg di bedal najib kira lesap laa...

      Kes 2.6 billon Apandir tak berani cabar DOJ..terer ape tu?...terer menipu...

      Delete
    2. AG DOBI ,Eddy makan Taek.
      KP SPRM makan bini kawan.
      Mazlan,kerbauruak,Zarpuki,RDahlang jilat jibbo.

      Org2 mcm ni umnopas simpan lagi.
      Rakyat sebagai tuan yg dihina, perbudak sudah tak mahu biarlan.
      Siap masok dalam, atau dihukum gantung petualang !!!

      Delete
    3. Kejora musibat....

      What so grand about that corrupted 'A Thorny General'.....??

      Jgn ingat si Ronggeng Pandir Ali aja yg lulus undang2, ramai lagi yg ada barrister in law & juga jadi magistrate, lawyer, hakim & public prosecutor, faham bongok...??

      Delete
    4. Kes DOj apa cerita sekarang???

      Apa progress??

      DOJ nak duit lagi la ni......pening group madey sebab dh banyak duit habis. Tapi kes masih tak kemana...

      Masa zaman Saddam, US boleh create bukti hinggakan satu dunia percaya yg Saddam ada weapon of mass detsruction (WMD)....bila dh serang Iraq hingga hancur, satu WMD pun tak jumpa...

      Kat US semua boleh buat asalkan kena byr kepada pelobi...

      Itu Raja Petra yg cakap sebab dia pun dh buat benda yg sama masa zaman reformasi bila dia byr kepada pelobi atas arahan Anwar ibrahim untuk dapatkan liputan meluas untuk Anwar....


      Delete
  11. Isu duit RM 42 jota dan duit RM 2.6 billon tu rasa nya tak payah gusar dan tak payah bimbang pun.Tak lama lagi akan selesai dan tak perlu pun campurtangan AG apandir.Sebaik tamat nya pru 14 lopas tu takdok sape pun nak sebut lagi......hik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 4:59:00 AM

      Kuat khsyalan ko...hihihik....najib yg ketakutan...

      Delete
    2. Masa tu. US black hawk sudah ambil siklepet bawa pergi. Mcm si Noriega tu.
      Maka tekebil2lah pemakan Taek.
      Takpa raja bomoh Umno ada, utk sekat kemasukan Black Hawk.
      Melayu kan hebat? Kapal terbang pun 2 biji punah..sebiji boleh diselimut oleh jin.
      Melayu kuno boleh kuasa dunia hanya dgn cium keris.Lobai pas boleh wasap tuhan minta bantuan.
      Hingga sebegitu lah asuhan minda salut Taek oleh siklepet dan lobai lahanat.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 5:26:00 AM

      Kalo nsjib tak takut...tahun lepas dah bubar parlimen...cai pakai formula pru23...

      Delete
    4. Lepas PRU 14 nanti bila BN menang besar, senyaplah merka tu nanti.

      Madey dan Boboi akan berguling2 atas katil kerana frust
      PBBM akan dibubar...Muhyiddin akan kembali kepada UMNO sebab dia UMNO totok

      Malaysia akan aman semula dan terus diberkati oleh Allah

      Delete
  12. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 24, 2018 5:16:00 AM

    BN goyah di Johor
    SEINGAT rakyat Malaysia, Johor memang sinonim dengan Umno/Barisan Nasional.

    Tetapi, sinonim itu nampaknya bukan lagi satu kenyataan. Negeri selatan tanah air itu mungkin merupakan tempat lahir parti politik paling terkenal negara tetapi ikatannya sudahpun diputuskan apabila satu kajian terbaru menunjukkan lebih separuh penduduk Johor kini terbuka memilih muka baru untuk mentadbir negeri.

    Dalam kajian dilakukan Merdeka Center for Opinion Research bulan lepas, 51% daripada 1,007 responden penduduk Johor mengatakan mereka akan memberi peluang kepada parti lain untuk menguruskan kerajaan negeri.

    Pengundi Cina mempunyai peratusan tertinggi sebanyak 69% diikuti oleh India (50%) dan Melayu (39%).

    ReplyDelete
  13. Merdeka Centre..LOL
    Untuk penyedap diri
    Silapx Parti Bunga...hilang
    PKR...tidak ada PAS..kantoi
    PAN...Jawab sendiri.
    Cina memang la majoriti kwsn bandar aja.
    Jumlah pengundi di bandar tiga kali ganda banyak dgn luar bandar...ini bermakna 1 kwsn Parlimen bandar bersamaan 3 kwsn parlimen luar bandar.
    Buat penilaian sendiri..
    Ingat GE 13,sebelum election apa PR punya confident buat ramalan..keputusan nya camns..semua dah tahu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merdeka center ni perkakas pembangknag...

      Dulu masa PRU 13, very confident akan menang...

      Tapi Allah masih nak berikan kemenangan kepada BN/UMNO...

      BN/UMNO still terbaik...berwawasan....harap rakyat sedar semasa nak mengundi nanti. Semua tu adalah gerak hati dari Allah jua...

      Delete
  14. Masalahnyer sekarang....siapa yg mungkar sebenarnya??

    Bukan ke parti pembangknag???

    Yg bekerjsama dengan DAP yg terang2 memperjuangkan kesamarataan, tak ada keistimewaan org melayu dan islam....agama lain mesti dibenrrkan megembangkan agama mereka...

    Kalau ada parti yg bekerjsama dengan DAP, inilah parti yg mungkar!!!

    ReplyDelete
  15. Yg mungkar umno najib, dah terang nak suluh kenapa?

    Umno ditubuhkan untuk jaga org melayu, tetapi hari ini, mereka2 yg ada berkepentingan sahaja seperti nak dapatkan projek, dapatkan habuan je yg sokong umno.

    DAP dah mengakui, hak istimewa orang melayu bumiputra dan islam akan terus dipelihara dan dimertabatkan.lihat sahaja di p.pinang hari ini, dah ada testimoninya.

    Ternyatalah kemungkaran umno najib ini tiada batasnya, nasib rakyat terus digadaikan diganti dengan kezaliman, penindasan dan penganaiyaan silih berganti, setiap hari sebagai contoh lihat sahaja GST.

    ReplyDelete