Friday, February 9, 2018

UMNO PALING KECEWA KIT SIANG TIDAK DICALON PM



Umno paling kecewa besar apabila terpaksa terima keputusan PH tidak menamakan Kit Siang sebagai calon PM sebaliknya Tun Dr Mahathir. Pengumuman tersebut diikuti dengan serangan bertalu talu memperlekehkan perlantikan tersebut dengan pelbagai tuduhan.

Umno juga paling malu besar kerana jangkaan mereka tersebut meleset dan menghampakan penyokong yang telah pun mencanang sebelum itu bahawa DAP dominan dan lim kit siang akan menguasai PH dan seterusnya menjadi PM.

Tun yang dituduh diperalat DAP mendapat undi Melayu ada kebenarannya tetapi agak terhad kerana calon DAP bertanding di majoriti pengundi cina yang boleh menang tanpa mengharap sangat undi Melayu.

Sebaliknya Tun berjaya memastikan semua undi Cina dan India 99% akan menyokong calon Melayu PH - kejayaan yang sangat besar.

Atas dasar itu MCA akan tewas semua kerusi samada lin kit siang sebagai PM ataupun tidak.

Analisa mendapati kerjasama Tun dan lim kit siang tidak mendapat halangan besar dari orang Melayu kerana PH dengan mudah menembusi lubuk umno dan pas serta diterima baik berceramah di felda².

Bagaimanapun peluang untuk lim kit siang dicalon semula sebagai PM kembali terbuka apabila Tun dikatakan sudah tidak relevan kerana Sultan Kelantan telah menarik kurniaan Darjah Kerabat.

Semoga usaha umno berterusan menamakan lim kit siang sebagai PM kali ini menjadi kenyataan.

https://www.google.com.my/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nst.com.my/node/315481/amp&ved=2ahUKEwiyg6zf-5jZAhWFto8KHc8ADHwQFjABegQIExAB&usg=AOvVaw1L3hKV1RG6w1lS7Hm0XGbI&ampcf=1


Klik disini..Perangai Sebenar Pemimpin umno


39 comments:

  1. Hidup Lim Kit Sial
    60 tahun Kit Sial mendendangkan irama "Malaysia akn Bangkrap" tp dia masih berada disini dn melihat Malaysia masih tidak Bangkrap malah semakin mencapai taraf negara maju berpendapatan tinggi.

    Sudah2 la apek. Melayu Bodo saja yg boleh lu tipu. Malaysia tak perlu sama lu pun utk maju. Selama ini kerajaan BN pimpinan Melayu Islam UMNO yg bertungkus lumus mengemilangkn Malaysia. Yg lu tau, bangkang dr longkang semua usaha kerajaan konon mcm lu pandai. Tp sekarang terbukti lu mmg bodo. Malaysia semakin maju. Klau ikot cakap lu, apa pn tak boleh sebab "Malaysia nk Bangkrap".....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim kit siang clean, langsung tiada rasuah walaupun pegang ahli parlimen berpuluh tahun.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:20:00 PM

      Sebelum tahun 2000 hutang kerajaan kecik....sekarang dah besar....tambah lagi dengan hutang cina kominis....tak bankrap tapi lebih kurang bankrap bila gst dikenakan...minyak masak dan minyak petrol dinaikkan harga...bajet kementerian di potong....elaun guru pelatih di potong...

      Lu melayu selalu kina kincin sama najib dan umno wooooo..

      Delete
  2. dalam sibuk2 menghentam dap melayu bodoh tak sedar yang mca dgn cara halus telah membawa komunis kedalam negeri untuk menakluki ekonomi malaysia.
    nasib kau lah melayu dan teruskan lah meLayu dibawah pemerintahan sipandai yang tak ubah seperti keldai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Percayakan lim kit siang spt kau ni lagi teramat bodohnya. Demi kesumat dendam yg tak tahu punca, hanya ikut-ikutan maka kau hitamkan hati kau lalu membodohkan minda kau dan diri kau. Kesihan kau pak suman. Aku lebih percayakan kata2 tun mahathir sebelum dia resign pm dahulu sebab ketika itu dia waras. Dap adalah parti yang membawa sentimen bahaya kpd org melayu dan agama Islam. Kenapa nak u-turn kepercayaan? Pernah tun mahathir mintak ampun dengan kit sing kerana mencerca dia selama puluhan tahun? Sehingga detik itu, aku tak percaya tun mahathir kini dan lebih percayakan tun mahathir dahulu.

      Delete
    2. Sehingga ke saat komen ini ditulis, kebanyakan penyokong Mahathir masih lagi percaya zaman Mahathir jauh lebih senang dan harga barang jauh lebih murah berbanding pada hari ini.

      Ironinya, mereka tidak pernah berani membandingkan tangga gaji dan upah kerja yang diperolehi oleh kaum pekerja dan kakitangan awam pada zaman Mahathir serta manfaat serta faedah-faedah yang ditawarkan oleh majikan. Mereka sebaliknya hanya membandingkan gaya hidup mudah pada zaman Mahathir yang dianggap era keemasan dan kemuncak ketamadunan Malaysia.

      Mahathir sendiri turut memperbesar-besarkan pembohongan kononnya jikalau Najib berterusan memimpin negara, Malaysia akan bankrap, sedangkan data dan fakta menunjukkan Najib mengambilalih Malaysia daripada Abdullah Badawi. Abdullah Badawi pula terpaksa mengehadkan perbelanjaan gila Mahathir dengan mengambil langkah berjimat cermat yang akhirnya membawa kepada kejatuhannya akibat fitnah Mahathir.

      Secara mudah, Najib telah mengembalikan kedudukan Bank Negara Malaysia yang hampir bankrap akibat perjudian Forex Mahathir. Najib juga telah 'memperbaiki' Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) yang juga bankrap dikerjakan oleh Mahathir. Najib tidak lagi mengganggu Petronas dengan urusan bail-out seperti yang dilakukan oleh Mahathir sehingga Petronas kerugian atau kehilangan beratus bilion ringgit. Projek-projek sakit peninggalan Mahathir seperti Cyberjaya, Projek LRT, pengangkutan awam dan sebagainya.

      Barangkali ada sedikit kelemahan pada Najib ialah, cengkamannya ke atas rakyat Malaysia menerusi undang-undang autokratik seperti ISA, Akta Penerbitan dan Mesin Cetak, AUKU dan sebagainya kurang berbanding Mahathir. Dek kerana itulah, pada era Najib, kebebasan bersuara adalah sesuatu yang dapat dinikmati dengan sebebas-bebasnya sehingga terbabas. Perjanjian Malaysia 1963 juga bukan lagi sesuatu yang bersifat taboo.

      Suka atau tidak, Mahathir sebenarnya benci melihat kejayaan Najib membangunkan kembali Malaysia yang hancur dikerjakan oleh Mahathir. Mercu tanda-mercu tanda hebat seperti KLCC yang hanya menguntungkan sekelompok kecil manusia selain dasar penswastaan yang menyaksikan kekayaan negara digunakan untuk mengkayakan kroni Mahathir manakala rakyat biasa pula terpaksa menanggung segala perbelanjaan mereka dengan kadar gaji yang sangat menghina selaku manusia, bukan lagi keutamaan pada masa kini. Sebaliknya Najib memperkenalkan dasar ekonomi yang lebih menyeluruh dan bersifat mikro berbanding hanya mampu bermegah-megah dengan mata seperti yang dilakukan oleh Mahathir dengan kesannya ditanggung oleh rakyat.

      Pada zaman ledakan maklumat ini dan dengan segala kemudahan yang ada untuk menilai kembali apa yang berlaku pada zaman Mahathir bagi membandingkan dengan zaman sekarang, tidak sepatutnya pembohongan Mahathir diterima bulat-bulat.

      Yang sahihnya, Mahathir kini tidak lebih daripada sekadar menjadi jurucakap Lim Kit Siang yang menjuarai slogan Malaysia Bankrap dari tahun 1963 lagi!

      Delete
    3. Macai harami 3.10,

      Siapa suruh percayakan lim kit siang? Sepatutnya kita lebih lihat perbuatan dan tingkah lakunya, siapa percaya abdullah badawi dengan imej mr clean diluar tetapi anak menantu dan kroni2nya sebenarnya mentadbir mengambil alih tugas beliau? Kenapa pak lah tidak beritahu rakyat beliau kuat tidur?

      Begitu juga dengan najib, memang dikenali kaki songlap wang dan betina semasa jadi MB dan menteri persekutuan tetapi mana manusia yg maksum? Amat malang kepada rakyat malaysia, dengan dorongan Rosmah, beliau menjadi PM, hari tahap rompakan samun penyelewengan dan salahgunakuasa dilakukan oleh najib dan kroni2nya adalah tahap MEGA, kerajaan US sudah mengisytiharkan malaysia mempunyai pemimpin kleptokrasi.

      Hari ini rakyat malaysia dianaiya, ditindas dengan kezaliman yg dilakukan oleh umno najib dan kroni2nya.

      Kenapa kita percaya kepada kulit buku? Kenapa tidak baca isi kandungan buku tersebut?

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:24:00 PM

      Zaman tun madry gaji kocik tapi akhir bulan masih ade baki...zaman sikalang gaji bosar tapi blm akhir bulan dah pokkai...peniaga bedar mcm mydin pon mengeluh...5 pasaraya giant dah tutup...olang melayu umno yg bodoo bodoo tatak boleh pikir woooo....hali2 cakap hidup malayu....hidup untuk kina kincin sama najib dengan umno woooi...

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:32:00 PM

      Zaman tun madey gorex rugi 30 billion....herannye RCI forex tak tuduh tun madey sebabkan kerugian...sebaliknye buat repot polis supaya siat beberape individu lagi...kenyataan tun semasa sidang RCI disorookan...ape yg panel RCI takut?...

      Bawah najib Bank negara lapor dlm tempoh 2 tahun saje bank begara hilang 160 billion kerana jual dollar nak pertahan ringgit...

      Olang ade otak boleh pikir berape kali ganda yg hilang tu...saoe yg lebih rugikan negara?...

      Delete
  3. Sangat kasihan mereka yang masih memutar lagu lama tentang Mahathir dan lim kit siang.

    Bercakap tentang bagus dan buriknya lim kit siang adalah fakta.
    TETAPI bercakap bagus tentangnya bukan bererti 100% mempercayainya. Itu dua perbezaan yang nyata.

    Di zaman Rasulullah ujud juga kaum kapir yang lebih buruk dan ganas daripada DAP.
    Apakah Rasullullah tidak pernah bekerjasama dengan mereka?
    Membuat perjanjian dengan mereka?
    Antara konsep Islam adalah hijrah dan berhijrahlah demi kebaikan dan kebenaran..

    Mencari kebenaran dan memperjuangkan kebenaran hanyalah satu hala..Sesat dihujung jalan balik ke pangkal jalan..mencari kerefhaan Allah.

    Bukan keredhaan umno atau pas, itu syirik.


    Bukan setakat memutar piring hitam lama (ada yang belum pernah tengok pring hitam pun tapi bagi komen macam nak rak..) tetapi memfitnah kopipes dan burung kakaktua, analisa bukan berdasar pengalaman sendiri.

    Bagus atau tidak hidup zaman Mahathir, semestinya ada pengalaman hidup antara zaman Tun dan zaman najib dan bukannya sekadar membanding harga dan satu sudut sahaja.

    Kalau nak banding pun, najib jauh ketinggalan macam bumi dengan langit.

    Pemangkin utama pembangunan dan ekonomi Malaysia adalah infrastruktur - lebuhraya, pelabuhan dan pengangkutan udara.

    Tun dah buat ribuan kilometer highway..najib baru nak buat sebatang, telur belum keluar, riuh sekampung.

    Dan najib belum buat sebuah pelabuhan dan sebuah lapangan terbang pun..

    Jual pelabuhan ada le..

    Yang mampu di ujud kan..
    1MDB
    BRIM


    Apa yang najib buat sekarang, sekadar meneruskan yang ada tetapi memdabik dada macam malaysia ni dulunya hutan dan semua sekarang jasanya..

    Peeeerraaahhhhh...

    ReplyDelete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:35:00 PM

    DAP dijadikan talian gayat oleh umno dengan putarbelit nenakutkan melayu...

    Sekarang dah ramai yg cedik tahu helah politik umno yg nak jekal berjuasa supaya boleh balun lagi duit pembayar cukai...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:43:00 PM

      Najib tu tahap anak murid tun madey...blm habis belajo dah lawan tokey...hehehe

      Delete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:40:00 PM

    Seblm pru 13 ade video dan ceramah seseorang bernama razali yg rupanye mcm mamak bekas orang kanan lge...beliau
    menceritakan rancangan dap nak tukar islam kpd kristian dlm perlembagaan jika dap berkuasa...yg sebabkan dia keluar dari dap kononnye...

    Citer yg hampir mustahil berlaku kerana negara ini ade raje melayu dan askar melayu....

    Sekarang umno mainkan plak kononnye dap ketua lakatan harapan....tun madey adalah boneka ....bodoh sangat ke tun madey?....berape ramai melayu dlm PH semuanye bodooo?....hehehe....umno dah lemas kerana ketuanye bodoooh yg banyak bergantung kpd punahsihat...berbeza dengan tun yg tidak bergantung sangat dengan penasihat...punahsihat utama najib ialah semah mansur orang yg ditakuti oleh najib selain tun madey ....

    ReplyDelete
  6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:45:00 PM

    Dulu aku tak sokong DAP tapi kerana DAP nak tangkap perompak bersame tun madey aku sutuju lah....orang bodoo jee sokong dan bela prompak...

    ReplyDelete
  7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:24:00 PM

    Kenape marah sangat Najib
    Sebab Najib merompak

    Kenape marah sangat Tun Madey
    Sebab Tun Madey nak tangkap prompak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape marah sangat Najib
      Sebab Najib merompak?
      Bukan.... sebab Najib bagi dedak

      Kenape marah sangat Tun Madey
      Sebab Tun Madey nak tangkap prompak...
      Bukan... Sebab kalau Tun Madey menang, pencaci UMNO terpaksa gi mintak kerja kat kilang-kilang sebab dah tak dapat duit cara senang .

      Delete
  8. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:33:00 PM

    Dap habye tanding 52 kerusi dari 222 kerusi parlimen

    Boleh ke DAP perintah malaysia?

    DAP kuasai PH...bagaimana DAP boleh kuasai PH yg hanye 1 perempat dlm PH...

    DAP ketua PH
    Siape yg lantik DAP jadi ketua?..

    Bodooh sangat lah Umno reka isu nak klentong....umno ingat semua melayu ni bodooh sangat... patut ker kita sokong orang bodooh memimpin kita yg kuat klentong dan nak perbodookan kita ....

    Hari2' kita kena klentong kena rompak...ade macai kata dia sanggup di perbodookan dan kina kincin asalkan dapat dedak haram....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dah tak ade cara lain nak klentong kerana makin ramai melayu yg dah cedik

      Tinggal sikit jee lagi melayu bodooh yg membodohkan diri sendiri kerana bergantung kepada dedak najib...

      Delete
  9. Macai harami 3.22,

    Sehingga ke saat komen ini ditulis, kebanyakan penyokong Najib masih bergantung taut hasil pemberian harami kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia, ternyata bisikan iblis lebih kuat memenangi hati mereka demi pendapatan harami.

    Ironinya, mereka tidak pernah berani membandingkan diantara pemimpin merompak harta dan wang milik rakyat yg terbukti telah disebut dan sedang berlangsung di mahkamah amerika, manakala singapura sudah dijatuh hukum dan kes masih dibuka.


    Najib sendiri turut memperbesar-besarkan dan mengadu dombakan mendabik dada menyerlahkan sifat riak takabur dan dengan angkuhnya mengangkat bakul srndiri dengan projek2 yg tak seberapa nilai komersial disisi pandangan
    rakyat sambil air liur kumbahan tersembur keluar sehingga rakyat mendengar terpaksa guna payung untuk menahan bau busuk bangkai yg keluar.

    Secara mudah, Najib telah mengembalikan kedudukan negara kepada keadaan zaman selepas kemerdekaan, simpanan wang negara hanya sedikit sedangkan hutang negara bakal mencecah 1 trillion pada tahun 2021. Cukai GST dikenakan tetapi digunakan untuk membayar hutang negara berjumlah berpuluh puluh billion setahun! BR1m najib diberikan 1200 setahun, tetapi rakyat dirompak, disamun, dizalimi SETIAP HARI dengan GST. Najib berbohong apabila menyatakan matawang negara kukuh apabila minyak kenderaan dinaikkan.

    Barangkali ada sedikit kelemahan pada Tun ialah, cengkamannya ke atas rakyat Malaysia menerusi undang-undang autokratik mengajar rakyat hidup selesa berfikir dan pemimpin2 pembangkang boleh bersatu bersama Tun. Barangkali mereka2 yg ditahan semasa zaman tun jauh lebih kecil berbanding zaman pemimpin terdahulu malahan Najib juga menangkap rakyat jauh lebih besar berbanding zaman Tun, ingatlah mereka yg melukis karikatur menghina najib dan rosmah ditangkap, yg membuat laporan polis najib menyamun pun ditangkap bersama sama dengan peguamnya,seterusnya dibebaskan tanpa sebarang dakwaan hanya selepas memakai baju oren dan ditahan selama lebih satu bulan dalam penjara.


    Suka atau tidak, Tun Mahathir sebenarnya benci melihat kejayaan Najib merompak, menyamun, menganaiya, menzalimi rakyat Malaysia.Mercu tanda-mercu tanda hebat seperti KLCC membuatkan negara luar memperkatakan tentang Malaysia, negara luar juga memuji muji pentadbiran Tun Mahathir, memperkenalkan dasar ekonomi yang lebih menyeluruh dan bersifat mikro berbanding Najib hanya mampu bermegah-megah dengan angkat bakul sendiri sebaliknya kerja sebenar hanyalah menyamun.

    Pada zaman ledakan maklumat ini dan dengan segala kemudahan diperkenalkan oleh Tun Dr Mahathir malahan beliau berjanji, apabila internet diperkenalkan dizamannya, tiada sebarang sekatan maklumat dan ianya adalah bebas. Macai harami, ini bukan cerita kosong, ada kenyataan beliau diakhbar arus perdana.

    Yang sahihnya, Tun Dr Mahathir kini tidak lebih daripada sekadar menjadi jurucakap kepada rakyat malaysia yang dizalimi dan dianaiya oleh umno najib harimi, kepala bapak kepada penyamun semalaysis, menjuarai slogan Malaysia boleh dari tahun 1963 lagi! (Errr macai harami, kenapa 1963?)











    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:52:00 PM

      Bro macai najib tak pernah ke klcc lihat pelbagai bangsa pelancong yg shopping di klcc...dia pon tak tahu pelancong ni bayar cukai kpd najib...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:57:00 PM

      Tun tegas dengan undang2 autokratik kerana ade yg nak buat kaco menghalang cita2 nye nak majukan negara....
      Ape yg ade hari ni hasil usaha ton dulu...

      Kalo najib yg jadi PM 30 tahun dulu adekah malaysia serupa dengan malaysia hari ni?

      Tun telah meletakkan asas yg kukuh untuk membolehkan orang kemudian terus maju...

      Tapi sayangnye yg ade hari ni hanye tahu untuk merompak duit rakyat pembayar cukai..

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:03:00 PM

      Tun berkeras dengan DAP dulu kerana nak mencegah isu perkauman...tapi DAP hari ni telah banyak berubah...ramai melayu terutama golongan muda telah berjinak dengan DAP...

      DAP dan lim kit siang dituduh dalang 13 mei...sedangkan tan chee koon dari gerakan yg kuat mengapi2 kan perkauman sebelum 13 mei tidak diambil tindakan...

      Delete
  10. Kuat betul kerajora bapukera ni membebel. Jenis bapuk mmg kuat membebel.
    Kalau jenis bapukera lagilah kuat membebel
    Yg ni lagi special, kerajora bapukera mmg juara membebel. Pagi ptg siang mlm tu je kerjanya. Bapukera tak ada pasangan. Kerja lain tak ada.
    Membebel je lah kerjanya. Ulang komen yg sama je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:04:00 PM

      Kenape?... Adekah ko dah terasa bodooo...heheheehe...ko memang bodooo...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:09:00 PM

      Kalo ko rase dah cedik keluarkan hujjah ko...jangan tau merapoo saja bak tujukkan ko tu orang bodoo...orang dah tahu pon ko bodooo dikincin oleh najib...hahahahaha..

      Delete
    3. Abis tu, ko membebel ntah apa-apa boleh? Ko mengarut dalam blog yg dah tentu-tentu menyokong PH boleh?
      Tapi orang lain tak boleh pulak?
      Memang dasar penjilat pantat Borosmah.

      Delete
  11. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:48:00 PM

    Najib buat MRT keseluruh malaysia...senanglah peneroka dan orang kampong nak kemana2... Tambang pon murah...

    Orang di Tumpat kelantan nak ke KL 6 jam saja...cukup ke duit nak bayar tambang ecrl dan tambang teksi dari rumah ke stesen ecrl dan dari stesen ecrl ke destinasi?...

    ReplyDelete
  12. Setakat ulasan ekonomi kera bapok hanya mencemarkan blog the kluangman sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:20:00 PM

      Itu tafsiran orang bodoo...yg dah minum kincin najib...betol tak .hahahaha..

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:25:00 PM

      6.17 ko memang marah orang nak tangkap prompak...kenape?...adekah kerana dah banyak sangat minum kincin najib?....hahahaha...

      Ko pon nak tutup tahik najib dan jho lo dengan tangan?....hehehhe

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:31:00 PM

      Ko ingat kluangman nak geng dengan ko pembela prompak...cermin lah muka tu dulu...hehehe...ko dah geng dengan ketua prompak berjemaah nak geng dengan kluangman yg anti prompak plak......

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 8:06:00 PM

      Budak ni upahan bajib bertujuan nak sabotaj nak sekat blog budin supaya blog budin kosong tak ade komen...cedik sangalah tuu..

      Delete
  13. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:19:00 PM

    Anugerah pingat tun telah ditarik balik oleh sultan selangor dan kelantan...mungkin ade sikit masalah bila tiba masa pelantikan PM...tapi itu kecik punye problem kerana Agong kena lantik ahli parlimen yg mendapat sokongan majoriti parlimen....nak tak nak pon kena lantik jugak...lagi pon sultan kelantan tiada pergeseran peribadi dengan tun madey...

    ReplyDelete
  14. Blog Budin sedang alami serangan cencorship ala komunis, anutan UmnoPas.
    Melayu didunggu.
    Islam diparpu.
    Bangsa Agama dihijack puak penipu.
    Kalu Melayu Umno kita tak mengaku.
    Kalu Islam Pas syurga tak hidu.
    Sudah sah jelas tanpa ragu.
    MELAYU SUDAH BANGSAT,ISLAM KAKU.
    Malaysia bukan utk anak cucu.
    Makan TAEK dikata Wagyu.
    Nak mengaku Melayu Islam mmg malu.
    YA ALLAH,segera lah mamposkan PasUMNU.

    ReplyDelete
  15. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 8:14:00 PM

    Bila DAP dah bersama dengan tun madey MCA bertambah takut...MCA nak jadi juara orang cina tapi terpaksa bersaing dengan gerakan yg same dengan mca yg dah ditinggalkan oleh orang cina....lagi parah bila nak bersaing dengan gergasi DAP...

    Bagi orang cina MCA parti untuk bela tokey2...mca mesti cari kaedah untuk survival dan relevan dengan orang cina...mca ikut cara umno klentong sana klentong sini...

    ReplyDelete
  16. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 10:20:00 PM

    ANWAR DAN DR MAHATHIR
    Oleh Mohd Sayuti Omar II

    Hari ini sukar kita untuk mendapat seorang politician yang tidak tahu erti dendam, bersikap terbuka dan senantiasa membawa kebaikan, seperti Anwar Ibrahim.

    Kenyataan terbarunya sudah tentu setelah beliau memerhati, cukup menggambarkan dia seorang ahli politik yang mapan dan punya kualiti tersendiri; apabila memberi pengakuan Dr Mahathir Mohamad sudah berubah untuk menerima agenda reformasi.

    Dalam pada itu juga beliau berkata (simpati) kepada bekas PM itu yang kini diserang dan dilanyak secukupnya oleh penguasa kleptokaasi. “Dr Mahathir sudah cukup difitnah,” katanya.

    Kalau mengikut adat tidak mungkin Anwar menerima Dr Mahathir setelah bekas PM itu dianggap telah menganiayanya, melemparnya jauh dari tangga kerusi PM. Tetapi itulah Anwar yang rasional dan memahami erti dan maknawi politik.

    Anwar tidak tahu erti dendam dan tidak tahu makna marah. Bukan sahaja kepada Dr Mahathir, kepada Abdul Hadi Awang yang pernah tidak mahu melayannya walaupun Anwar berkunjung ke rumahnya di Marang, namun beliau masih bersikap tasamuh. Sewaktu presiden Pas itu sakit, beliau meminta isterinya Dr Wan Azizah menziarahi Hadi dan menyampaikan salamnya. Budi pekerti politik Anwar tersangat tinggi.

    Dan disebelah Dr Mahathir juga menampak hal yang sama, politik matang dan sedia melupai peristiwa lalu demi negara. Dr Mahathir mengusahakan penyesesuaian dirinya dengan perjuangan reformasi yang mengkritik hebat beliau sebelum ini, bahkan menurunkannya dari kerusi PM.

    Kerana memikir masalah negara yang kini diazabkan oleh Najib Razak, Dr Mahathir sanggup mengorbankan prinsip dirinya untuk menerima perjuangan reformasi.

    Atas kesediaan, kedua pemimpin itu, sanggup ketepikan perasaan peribadi dan meletakkan masalah rakyat dan negara dihadapan, sepatutnya ia menjadi ikon dan idola sebagai pemimpin Malaysia terbaik pernah wujud dan bergabung (1982 - 1998).

    Apa yang dilakukan kedua itu juga perlu dijadikan teladan dan azimat semangat perjuangan dalam setiakawan, bersedia untuk berkorban demi negara. Tidak pelik kalau paduan kepimpinan mereka berdua, gabungan dua pengaruh sosok besar negara ini kembali dipimpin oleh gabungan ideal keduanya dalam Piraum akan datang.

    Malaysia terkenal kerana kehebatan pimpinan mereka bukan terkenal kerana skandal sebesar 1MBD dan kehilangan pesawat MH 350.

    Kepada mereka yang konsfius, yang berdendam dengan Dr Mahathir seharusnya membuat penilaian perkembangan ini sebaik mungkin, dan fahamilah politik itu suatu game yang cukup unit dan menyeronokkan apabila kita menjiwainya.

    ReplyDelete
  17. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 10:26:00 PM

    Gandingan yg pernah berseteru tapi kini kembali berpadu untuk tangkap najib....

    Najib terpaksa berkerja keras bila berucap menekan suara untuk yakinkan pengundi demi menyelamatkan dirinye...muka najib kelihatan tidak berseri lagi...tentu bimbang berhadapan gandingan 2 gergasi politik malaysia...2 gergasi yg telah meletakkan malaysia di mercu kegemilangan suatu masa dulu...

    ReplyDelete
  18. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 10, 2018 12:10:00 AM

    S'gor Bersatu Youth claims leaders offered dedak to quit party
    Zulaikha Zulkifli
    (Updated )


    Selangor Bersatu Youth today claimed a party member has offered enticement for two grassroots leaders to quit the party, a move they say is aimed at weakening the party.

    Selangor Bersatu Youth chief Adhif Syan Abdullah said his deputy Anas Akashah Nazri and Sabak Bernam Bersatu Youth chief Saufi Yusof were promised jobs and money to quit.

    “They also coaxed them to leave the party, and hold a press conference with them (to announce it)."


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/411795#FAIosY8mpiHju95R.99

    ReplyDelete