Sunday, February 25, 2018

UMNO KALAU TAK DISERANG PEMBANGKANG PUN TETAP RUNTUH DITOLAK RAKYAT







Jawapan kepada sebahagian mereka..
Di kedai kopi, tempat awam, di pejabat - orang umno sudah tidak berani angkat suara, kecuali berkumpul sesama mereka...
Kenapa (?)


Apabila Tun nasihatkan najib berundur, itu petanda tonggak umno sudah rapuh, najib membeli masa dengan wang tetapi parti makin reput dimakan anai²...

Najib dedakan anai² membina kekuatan, manamungkin..
Najib berharap laskar anai² berhujah kukuh, menyerang teguh dan membina, memelihara dan mempertahan imejnya dengan baik..manamungkin..

Dengan hujah auta, pukulan lembek, lagi makihamun siapa agaknya yang tertazkirah dan terkinja untuk sokong parti najib razak.

Cuma Hadi, jual lelong murah² ahlinya kepada parti najib razak...
Semoga marhaen dan akar umbi pas bangkit mempertahankan maruah mereka sebelum sampai dipeti undi.

Klik Janji Hisham

Klik Ini Pula Zahid

Klik Samy Vellu Pun Mesti Terkejut




30 comments:

  1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 2:39:00 AM

    Mana orng umno berani angkat muka...mula2 berdentum cakap najib kena fitnah...bila ditanye kalo kena fitnah kenape tak saman...dah abis selasa hampir 2 tahun ni...terus tunfuk bisu...

    Cajap 1: mdb untung boleh taja naik haji...bila di tanye kalo untung kenape jual edra dan tanah pulau indah kpd cina kominis nak bsyar hutang?...abis harta negara...kerajaan tak dapat satu sen pon..terus cabut lari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://m.utusan.com.my/berita/nasional/jual-beli-edra-ambil-kira-aset-hutang-1.163884

      Delete
  2. Makan dedak ok lagi dari makan taik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelar dedak kerana najib mengupah, memberi habuan hasil dari rompakan, penipuan dan penganaiyaan beliau terhadap rakyat dan janji Allah adalah, mereka2 yg bersekongkol bersubahat dan menyokong kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia adalah sama tarafnya.

      Makan taik pula adalah mereka2 yg berhujah tanpa bukti, fakta dan tanpa sokongan terhadap kata2 mereka.

      Macai harami berada di kedudukan mana satu? Atau kedua duanya sekali?

      Delete
    2. Geng2 KD ni cukup percaya pada Clare Rewcastle akhabr Sarawak Report.Tak abis2 bila sebuat ja 1mdb curi nama perempaun mat saleh ni jadi hujah.

      Bukan kemain korang ya dah tak percaya pada institusi negara Malaysia..Asyik percaya kat pompuan tu la ya.

      DOJ apa citer?

      http://dinturtleoriginal.blogspot.my/2016/08/doj-us-vs-ag-malaysia-fakta-lawan-cakap.html

      Dah arwah din turtle...kasihan dia psal dia yakin Najib akan masuk penjara.

      Delete
  3. Najib dan UmNo memang telah hilang sokongan majoriti rakyat. Hanya para macai saja yang berdusta.

    Tun Mahathir pula memang mendapat sokongan majoriti rakyat. Najib pun tahu dan sebab itu ia tiada keberanian untuk membubarkan parlimen. Peluangnya untuk menang PRU adalah 0% dan ia sedang bergayut pada masa.

    Tapi masa itu tetap akan tamat dan Najib tetap perlu menghadapi PRU, dan ia nampaknya sudah bersedia untuk menghadapi kekalahan dalam PRU tetapi tetap mengekalkan kekuasaan melalui Akta MKN. Sebagai sekutu Zionist Najib sebenar-benarnya telah dan sedang merancang.

    Tun Mahathir sekalipun memiliki sokongan teramai tapi ia tidak mempunyai kuasa sedang Najib pula sekalipun ia tidak mempunyai sokongan ramai tetapi ia memiliki kuasa dan ia telah membuktikan melampaui apa-apa keraguan munasabah ia telah bersedia untuk menyalahgunakan kuasa sehingga ke apa-apa peringkat sekalipun. Membunuh? Kacang putih saja baginya.

    Tun Mahathir adalah pejuang sebenar yang tidak akan berhenti selagi ia ada nyawa dan selagi ia punya kudrat. Baginya sama ada hidup bermaruah atau mati syahid dalam perjuangan.

    Najib pula adalah penyangak tegar yang tidak akan berhenti menyangak selagi ia ada nyawa. Kejahatannya tidak mempunyai batas.

    Jelas, pertarungan mereka akan sampai ke peringkat 'nyawa menjadi pertaruhan' dan demikian pertarungan mereka hanya akan tamat apabila nyawa salah seorang dari mereka melayang dari badan. Pada hari ini ia telah jelas bahawa kedua-dua mereka pun telah sedar perkara ini.

    Tun Mahathir telah pun membuat seruan kepada orang-orang yang menyokong kebenaran untuk 'meletakkan jiwa dan raga sebagai pertaruhan' untuk menjatuhkan Najib sekiranya Najib mengisytiharkan darurat.

    Ada pula saya berpendapat bahawa 'Najib mengisytiharkan darurat' bukan lagi satu kebarangkalian. Sebaliknya ia akan benar-benar berlaku. Ia ada di dalam tulisan saya mengenai kronologi kejatuhan Najib menurut apa yang saya fahami daripada khabar-khabar yang benar.

    Bacaan saya mungkin salah, tetapi sekiranya 'bacaan' saya ini benar, maka saya dengan ini sekali lagi dengan disaksikan sdr KD dan sahabat2 lain, memohon kepada Allah agar pada hari seruan untuk menjatuhkan rejim Najib itu tiba, saya diberi kekuatan untuk turut berada di dalam saf orang-orang Melayu yang cekal dan tabah di dalam menghadapi jentera-jentera Najib daripada anggota-anggota keselamatan yang keliru dan menyangka mereka terikat dengan sumpah jawatan padahal ia adalah sebaliknya.

    Tidak ada keraguan pada diri saya bahawa rejim Najib akan dihancurkan pada hari itu sedang pendokong-pendokong Tun Mahathir akan berakhir sebagai 'golongan yang menang', in shaa Allah.

    Wallahu a'lam, wallahu a'liimun khobiir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://ms.wikipedia.org/wiki/Pilihan_raya_kecil_di_Malaysia#Negeri_5

      Delete
    2. john doe sikuli taik, tidak ada keraguan pda diri kau bahawa kau memang taek yg menuju kehancuran..hik5..

      Delete
  4. Dari cara² jawapan pecacai..sememangnya sudah tak ramai, berbaki sekor dua kat sini..

    Yang lain dah faham, kembali bersama kita berjuang..

    Kalau benarlah mereka di jalan y betul, tentu mereka ramai, hujah mereka kental..

    Tapi kalau lembek, maki hamun, setakat cakap saya masih undi bn..
    Memang dah boleh ucap selamat tinggal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kenyataan & hakikatnya senario di negara kita menjelang PRU 14 yg najib tak boleh lari & hindari lagi.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 5:20:00 AM

      Ini macai yg tak sedar diri dapat dedak ciput kena tanggong macam2..... Memang patut cina jho lo kata ini melayu manyak bodooo....dia tolong jaga sama wa....wa kayer free bilion2 tak payah susah2 kerja.. Wa hali2 pigi makan angin round the world dengan wa punye kapal mewah...

      Majoriti Melayu berhujan berpanas cari rezeki yg tak seberapa...

      Cai siang malam perah otak nak putarbelit pertahankan prompak....

      Delete
    3. Alamak KD jgn camtu..UMNO semua PILIHANRAYA KECIL menang bergaya tau..

      Berkenaan tak mahu jawab komen jgn salah faham semenjak geng korang dah mula slow dah malas la.. Che Det paling teruk merundum webnya ..semua jatuh mendadak..Kawan2 lama korang yg kaki komen pun dah blah yg tinggal jenis bomoh2 ja cam john doe tak abis-abis buat peramalan.

      Delete
    4. Pecacai jenis anon lagi le celah gigi..
      Yang ada nama macam suharli pun dah tak tahan, cha alip boot..

      Delete
    5. blog KD bukan baru setahun la...korang ingat KD baru la ya...Dulu meriah la...la ni dah takda ......banyak blog geng korang tutup ada la...apa2 hal pada teman2 lama selamat berjuang..

      Pilihan raya kecil dan sarawak kami menang..PAC pun kami menang..tunggu PRU yg besar..

      Delete
    6. Jangan lupa petua opah aku, nak menang besar, poster najib jangan pasang...minta simpang malaikat 44

      Kalau pasang juga..hilang wang deposit

      Delete
    7. Kau pun nampak terlalu yakin bahawa umno akan kalah, tapi hakikat sebenar adalah sebaliknya. Kau ingat serangan kau kpd umno memberi kesan kpd kekuatan umno? Yg mengulas kt sinipun adalah org yg sama, si pro dan si kontra. Tidak akan mengubah lanskap kecenderungan pengundi. Cuma aku harap sgt, selesai sudah pru14 nanti dan ph kalah serta gagal membentuk kerajaan, jangan kau tutup blog kau ni. Isikan terus dengan kebohongan dan fitnah macam biasa. InshaaAllah kalau umur panjang aku tetap akan jadi pengunjung dan pengkomen dlm blog kau walaupun berlainan ideologi politik. Itupun kalau kau masih open kpd perbezaan.

      Delete
  5. Kepada sahabat2 jgn lupa masuk balik web arwah din turle..Dia paling kedepan bawa isu 1MDB. Dia paling PERCAYA pada Clare rewcaastle...

    ReplyDelete
  6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 5:44:00 AM

    Berdasarkan kegagahan dan kebranian orang2 suku kaum Inca di Peru najib yg dan makan quinoa sepatutnye dah berani bubar parlimen...

    Tapi najib makan belacan ker sama makan quinoa tetap penakut......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib ajar bab kesihatan la...Apa nak pelik..tadi kawan aku baru ja beli sebotol shaklee rm130..botol kecik ja tau..
      Aku tanya penjualnya sale camna..belas biru..itu raning biasa biasa ja..

      Di Malaysia makanan kesihatan billion la..Bodoh bebenor geng2 pakatan ni..

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 6:58:00 AM

      Kalo dah sihat maknanye kuat macam kaum inca...yg kuat lah berani...ngook...

      Delete
  7. Melihat pada komen-komen dari orang yang sama bertali arus menjadi sebahagian sbb pro bn tak mahu layan.Lagi pun bukan kau tak tahu KD mana orang pro kerajaan suka melalak dan hentam menghentam ni kecuali ada la sorang dua mcam suharli.Penyokong yang lain lebih suka berdiam.

    Kalau kat kampung tu dari semenjak dulu pergi lah mana-mana kedai kopi pun yang vokal nya ialah penyokong pembangkang.Yang pro kerajaan senyap saja cuma sekali sekala tumpang ketawa atau usik-usik penyokong lawan itu saja..... tapi bila pilihan raya BNNNNNNNNNN la jugak yang menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikikiki

      Bn menang mai celah kot mana, nak buat pilihanraya pun ketaq lutut

      Delete
    2. https://ms.wikipedia.org/wiki/Pilihan_raya_kecil_di_Malaysia

      Baca Pilihanraya Kecil 2013 dan keatas...BN kan menang apa la kau ni..

      Di malaysia tak yah tunggu PRU besar ja tau kecil pun ada..Klau asyik menang ja apa citer?

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 6:56:00 AM

      Elok ko masuk blog pro umno Cucu tok sekampit haprak kaki putarbelit....ko boleh menari2 dlm blog sampah tu...hujjah balas aku banyak yg tak disiarkan...penakut banyak makan belacan...

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 7:01:00 AM

      Cuaca dah berubah...cai masih khayal pru 13 yg hanye dapat undi popular 47% saje...dari 2008 trend kerusi BN merudum...

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 6:48:00 AM

    Seorang suami dan isteri melawat ladang lembu. Mereka melihat lembu jantan bersetubuh dengan seekor lembu betina. Isteri bertanya kepada pengurus ladang.

    Isteri: "Berapa kali lembu jantan mempunyai hubungan seks setiap hari *?"

    Pengurus: "* 4 kali sehari *."

    Isteri memandang suaminya dan berkata ".... * u lihat *! Lembu lagi kuat"

    Kemudian suami bertanya kepada pengurus

    Suami: "U bermaksud 4 kali sehari dengan lembu yang sama?"

    Pengurus: "Tidak, tidak, * dengan lembu yang berbeza setiap hari *."

    Suami memandang kepada isterinya dan berkata: ".... * u dengar? *!"

    Ini bukan lembu di ladang nfc milik laki mak lembu....kerana salleh dah tanam lalang...lembu duduk dlm kondo mewah.....hehehehr....ini fitnah...yg bukan fitnah duit kerajaan puluhsn jota dah lesaap okeh jembalang umno......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng KD bila nak kalah cerita lucah la

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSunday, February 25, 2018 7:04:00 AM

      Ini kisah lembu leer dlm ladang untuk bandingkan embu shahrizat tak membiak...hilang terus....hehehe

      Delete
  10. Makanan siapa lebih mahal... rakyat marhaen kah atau makanan PM....

    Harga Quinoa = RN15/250 gram @ RM60/kg

    Sekilo Beras Basmathi Parboil boleh dimaka purata 10 orang (cukup sepinggan sorang) sekonyong2nya Quinoa pun begitulah juga... sekilo boleh dimasak untuk 10 orang.. bermakna.....:

    1 Kilo Quinoa = RM60 ÷ 10 = RM6.00 seorang... sekali makan....

    Rakyat malaysia = isnin makan McD value meal RM 10.90.... selasa kfc. Pun lebih kurang RM10++ rabu makan DuBuyo... RM23.... khamis boring makan semua tu beli pizza paling murah... pizza hut personal pizza RM5.00 air kosong kat opis atau umah ada... nak jimat katanya.... jumaat.... tuuuuu dia nasi beryani RM14..... dan seterusnya...
    Tak masuk makan malam.

    Now fikir.... kalaupun najib makan Quinoa siang malam hari hari lluss minuslah ada lauk pauk solmon ker... kambing ker....hangpa rasa... siapa maka paling mewah?.... Tun oklah... dia makan roti kat Loaf jer... kedai sendiri... free.....

    ReplyDelete

CARA LAYERING

www.quantumnrich.com  Kami  Quantumnrich Resources 👉Klasifikasi Konsultan Emas Quantummetal  👉Mempunyai lebih 1000 rangkaian di seluruh ne...