Monday, February 12, 2018

APA HUKUM UNDI APCO..


Terlanjur lobai² pas dan mopti² tunjuk contoh, menganjur dan ajar kita berhukum..

Tanya jer...








KOMEN TERDAHULU


Setuju 100%.

DAP tak perlukan undi Melayu untuk menang di kawasan mereka bertanding sebab DAP hanya bertanding di kawasan overwhelming majority (80% ke atas) adalah bukan Melayu. 

Jangan nanti ada mufti keluar fatwa mengundi PPBM adalah haram pulak apabila baru tersedar DAP tak perlukan undi Melayu. 

PPBM seperti juga UmNo memerlukan hanya undi solid Melayu sahaja untuk menang, tetapi PPBM mempunyai undi bonus dari kalangan bukan Melayu. 

Aduuuuh, apa aku dok merepek buat kiraan susah-susah ni. Buat congakan mudah sudahlah. 

Camni:-

UmNo telah mengambil zionis APCO menjadi penasihat. Maka hasilnya pastilah sama dengan hasil Yahudi dan Nasrani yang terlibat dgn Zionist. 

Simple congakan, tidak sampai 20% Yahudi di dalam dunia yang bukan Zionist dan tidak sampai 20% Nasrani dalam dunia yang terlibat Zionist (sebab tu Donald Trump si Zionist Nasrani ini tewas dalam cubaan mendapat sokongan daripada negara-negara Nasrani untuk mengikitraf Baitul Maqdis sbg Ibukota Israel). 

Maka jumlah -20% ini jugalah yang akan menjadi hasil UmNo kelak. 

Kesimpulan mudah ialah apabila pertembungan berlaku jumlah orang-orang Melayu yang masih memihak kepada UmNo dan PAS (sekutu UmNo dalam diam) tidak akan melebihi 20% pun. Maka kedua-duanya pasti tewas. 

Macam kenyataan bro KD, saya juga mahu katakan tak nak percaya pun tak apa. Ini congakan saya saja.

Tak lama mana dah pun untuk melihat.



They say scandals during Mahathir era were much much worst. Bank Negara lost 31 billion playing forex, Bank Bumiputra, Perwaja, etc. Oh really?

- At least during Mahathir’s time we didn’t have to sell lands to foreigners to pay debts.

-During Mahathir’s time, we didn’t have to sell power plants to foreigners to pay debts. What else we want to sell after this? Water treatment plant? Sewage treatment plant?

-During Mahathir’s time, Bank Negara didn’t have to pay billions just to acquire gomen land for their training facilities. If Bank Negara needed land, or other gomen agencied needed land, the gomen would found and gave the land with nominal fee.

-During Mahathir’s time, gomen companies duly tendered their yearly audited accounts without fail. SSM rules and regulations applied to all registered companies. Gomen’s owned ones are not exluded.







Realitinya Malaysia sebuah negara majmuk dan dimajukan oleh semua kaum.
Ada pembahagian dan perkongsian kuasa.
Bagi mereka yang buta dengan Perlembagaan Negara, sentimen basi, perkauman didendangkan untuk tembolok sendiri.

Islam tidak menghalalkan Melayu mengkhianati Melayu dan Melayu menjual ugama.




55 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak boleh jawab..merapu jelah yee

      Delete
    2. Topik kali ini bukti Najib seorang 'Penghianat' pd Agama, Bangsa & Tanah Air? Jelas sekali Najib tidak memilikki ciri2 jati diri sebagai pemimpin yg beragama Islam berbanding Tun Mahathir yg tegas, berani & bersikap konsisten terhadap anti regime Zionist Israel & Yahudi.

      Masih lupakah kita bagaimana awal2 lagi Najib, Rosmah & JJ berbelanja ribuan juta melantik Yahudi Paul Sadlen & APCO sebagai penasihat/konsultan; serta bersekongkol dgn banker Yahudi Goldman Sachs untuk pinjaman riba RM42 bilion + bunga riba 10% buat penyelewengan sykt Iblis 1mdb & joli sakan anak beranak Rosmah Najib bersama Jho Low.....??

      Allah SWT telah menyelongkar pengkhianatan Najib dgn kunjungan diplomat regime Israel buat julung2 kalinya ke negara ini.

      Nah......kita nak dengar apa pendirian Hadi Awang Bini 3 dan Pas Pis Pus berhubung kunjungan diplomat regime Israel ini....??

      Delete
    3. Apakah ini kebetulan?
      Atau apakah ini pembalasan Illahi?

      Najib pernah meluahkan secara peribadi menyifatkan kematian sahabat rapatnya Allahyarham Tan Sri Jamaluddin Jarjis dan dua orang pegawai kanannya Datuk Seri Azlin Alias dan Datuk Mohd Po'ad Jelani yg terkorban dalam satu nahas helikopter di Semenyih sebagai satu tragedi peribadi.

      Tragisnya daripada gambar-gambar yang tersiar di media sosial begitu mengeri dan menggerunkan, yang putus kepala, yang hancur jasadnya... Ianya berlaku selang bebrapa hari selepas pemergian Dato' Poad Jelani. Ketiga-tiganya merupakan orang kuat Jabatan Perdana Menteri (MPO). Po'ad yang merupakan Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri pula meninggal dunia akibat kanser limfoma.

      Semua sentuhan Najib ikut telunjuk bini habis kecundang & hilang.

      - Duit berbilyon-bilyon hilang.
      - Kapal terbang MAS hilang
      - Tanah & duit Felda hilang
      - Taah KTM di Singapura hilang
      - Pulau Batu Putih hilang
      - Pangkalan Tentera Sg Besi hilang
      - Pangkalan TLDM di Kuantan hilang
      - Tanah2 & di persisiran Selat Tebrau hilang

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. uuuuyyoooooooiiinnkkk..

    TANYA JER SOKONG APCO ATAU COMANGO
    TANYER JER BOKTI APCO ADA KE TAK ADE...
    SEKADAR BERTANYA COMANGO TU PUAK MANO..
    ANAKCUCU COMANGO BAWA PLAKAD SAMBILTERKINJE KINJE
    SAPA YG TERKINJA GADAI AKIDAHDAN JUAL AGAMA....?


    KIKIKIKIKIKI...... ALAHAIIIII

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, February 12, 2018 4:52:00 PM

      Comanggo kenapa najib tak tangkap ngok?..saje cakap jer...

      Delete
  5. Say no tu comango
    Comango leader anak tun
    Tun tak halangpun perjuangan comango anaknya
    Tun tak tegahpun komitmen anaknya dalam sis
    Tun tak larangpun anaknya aktif dalam lgbt....
    So, kenapa nak sokong tun? Sokong apa yang tun tunjukkan dalam sokongan kepada anaknya... Bahaya beb, ini soal aqidah. Kalau bakal pm dah terlebih liberal gini. Letaklah org lain, baru aku sokong. Muhyidin ke, azmin ke. Tidakpun guan eng terus, so tak ragu2 sebab dah pasti guan eng tu bukan islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda bercakap pasal aqidah. anda cakap pasal comango. anda cakap pasal lgbt. pasal pluraisama. pasal terlebih liberal..............

      TAPI.....
      TAK FAHAM APA ITU MUSLIM DAN ISLAM.
      TAPI TAK DAPAT BEZA RASUAH DAN ZALIM
      TAK TAHU APA ITU WANG RAKYAT YANG DISAMUN
      TAK TAHU APA ITU PENYAMUN DAN PEMBUNUH
      TAK TAHU APA ITU HERMES BIRKIN HANDBAGS
      TAK TAHU APA ITU APCO
      AGAMAWAN BISU, PEKAK DAN BUTA
      AQAL ALLAH ANUGERAH TAK DIGUNA
      MENIPU SESAMA MELYU DAN MUSLIM
      ORANG BERKHALWAT DITANGKAP
      ORANG TAK PUASA DITANGKAP
      PERASUAH BERLELUASA
      PEMBUNUH FREE TO ROAM MALAYSIA
      SALAHGUNA KUASA DAN WANG RAKYAT DIOSAKAN
      KONDO LEMBU HALAL
      DUIT FELDA DISAMUN HALAL

      .....if you have problem of good thinking....STFU
      TAK

      Delete
    2. Cai umno memang bodooo...

      Delete
    3. Yg aku tulis kt atas tu betul ke salah? Yg kau tuduh dalam tulisan kau tu ada pembuktian ke? Antara tuduhan dan fakta, mana satu pilihan kau? Nampak sgt kau lebih memilih bahan tuduhan sebagai pegangan berbanding fakta. Sebab itu kegelapan hati kau ditunjukkan dalam bentuk kutukan dalam tulisan. Tak heran, org yg hatinya hitam tak mampu nak sorok keburukan, paling tidak akan menghina org lain.

      Delete
    4. Seorang Menteri dalam Jabatan PM yg bernama 'Azalina Othman' itu 'khunsa' ker, 'jantina-jantan betina' ker, 'lgbt' ker, 'gay' ker, 'lesbian' ker...??

      Sorang lagi yg bernama Azwan Ali tuu dalam kem bn-umno, dah elok2 lelaki kok jadi banci/kedi.....??

      Masih ada peluang kah kedua mereka ini diadjustkan kembali....??

      Delete
  6. Kikikiki... bodoss... assmin jadi PM.... lepas PRU assmin turun naik mahkamah sorang diri .. MB paling singkat cipta rekod di sgor dan mesia... bolr jadi peneman aljubooori dan rafizi di Sg Buloh nnti... kikiki..

    ..... bakal Pm makan askim lam jamban... tak lena ssgt ni.....


    kikikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang melayu semacam anda ramai.....clear reflections of stupidity, weak minds, dedak seekers, penyamun jadi ketua in return for a few ringgit, beras sekapit, tong biru, atap zinc, sebungkus nasi lemak, sebotol drinking water......

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, February 12, 2018 4:56:00 PM

      Lepas pru najib ketua pembangkang keluar masuk mahkamah...hihihi..

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, February 12, 2018 4:58:00 PM

      Sape dlm umno berani buat tuduhan terbuka azmin makan aiskrim dlm jamban?....berani melalak tapi takut kena saman....bodooo...

      Delete
    4. Dah lama orang UMNO dan Blogger dedah makan askim lam jamban.... sampi la ni assmin tak de telo nak saman.... kikikiki.. alahai nak spinnnn le tuuuuuu....

      Delete
  7. "Penyamun jadi ketua"...kah kah kah kah 4.15 pm bermadah...yang kau dok jilat ketua segala penyamun tu kau nak tipu sapa sayang oiii.Tak usah lah nak main persepsi bodoh macam tu,ia hanya laku di lingkungan puak kau saja yang otak memang tersumbat.

    ReplyDelete
  8. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, February 12, 2018 5:01:00 PM

    Boleh ke lantik orang yg mengikut nasihat yahudi APCO jadi ketua?...mopti pahang kaki bodek tak berani bagi patua....cai bodooo melalak...

    ReplyDelete
  9. Berat nanang dh puak2 PH ni.
    Mufti dn agamawan pun puak ni tergamak hina.

    So, bagitau secara jujur disini. Siapa yg layak???

    Adakah puak2 yg senyap sunyi bila "Arak Di Pestakan"?
    "Kempen Sentuh dn Pelok Anjing"
    "Peliwat diangkat jadi Imam"?

    Ni 0.001% je contoh. Jawap ni dulu, contoh yg lebih ekstrem akn diberi lg.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Hatinya dah hitam beb, tak ada ubat dah kepada penyakit begini. Semoga Allah beri kesembuhan dan keinsafan kepada mamat hati hitam tu.

      Delete
    2. Yang kena tindas org Melayu bukan cap tindas ..umno gak yg tindas bila barang naik.rumah mahal.org asing melambaklambak .org umno taman tak perasan.banyak pasangan baru kawin tak mampus beli rumah ..dsp berjuang utk banyak dia .tak kisah la tapi umno plak berjuang utk sape? Utk diri sendiri ker?..sebenarnya org Melayu cina nk pemimpin yv telus jer..kitaorg yg dok luar politic ni tak dapat apapon MENAFAAT pun cuma pemimpin tu kena la jujur keatas diri sendiri jer lepas tu leader tu kena berani pada kebenaran..bukan nya takot yg macam ada selayang...skrg ni rakyat pening banyak persoalan yg tak terjawab..rakyat nampak tanya lain jawab lain..umno kena tanya diri sendiri rakyat Malaysia ni buta ker? Sampai tak bole menilai mana baik buruk...yg terbaru kes felda pa crita yg masaalah gamba plak tanah tu tiba2 bole terjual..nila contoh yg aku cakap rakyat pening...bagi aku najib kena buat pru cepat klau tak nnti ada plak kes baru yg sebenarnya takda jalan oenyelesaian..lagi rakyat pening..habis tu dgn bsnyaknya soalan tk terjawab camni rakyat nk sokong..ahli umno bole la korang ada kepentingan ..kesjan korang

      Delete
    3. Topik kali ini bukti Najib seorang 'Penghianat' pd Agama, Bangsa & Tanah Air? Jelas sekali Najib tidak memilikki ciri2 jati diri sebagai pemimpin yg beragama Islam berbanding Tun Mahathir yg tegas, berani & bersikap konsisten terhadap anti regime Zionist Israel & Yahudi.

      Masih lupakah kita bagaimana awal2 lagi Najib, Rosmah & JJ berbelanja ribuan juta melantik Yahudi Paul Sadlen & APCO sebagai penasihat/konsultan; serta bersekongkol dgn banker Yahudi Goldman Sachs untuk pinjaman riba RM42 bilion + bunga riba 10% buat penyelewengan sykt Iblis 1mdb & joli sakan anak beranak Rosmah Najib bersama Jho Low.....??

      Allah SWT telah menyelongkar pengkhianatan Najib dgn kunjungan diplomat regime Israel buat julung2 kalinya ke negara ini.

      Nah......kita nak dengar apa pendirian Hadi Awang Bini 3 dan Pas Pis Pus berhubung kunjungan diplomat regime Israel ini....??

      Delete
  10. Dari satu sisi aku mmg tk setuju dgn tun dn keluarganya..tapii tun dh bawa perubahan kepada malaysia.. Kita sokong saja tun m ank cucunya sudah besar dan tahu jaga maruah tun m..

    ReplyDelete
  11. Apa hukum undi penghina Rasulullah SAW yang kata Nabi Muhammad tak cukur janggut sebab tak ada Gillette?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua tokoh penceramah terhebat terkini yg mempunyai peminat jutaan di seluruh pelusuk nusantara, Ustaz Abdul Samad dari Indonesia dan Ustaz Auni Mohamed tidak pun berjenggot, bercukur bersih & rapi.

      Paul Bego lagi Bagero betul2 berfikiran sempit bila dia memandai-mandai menuduh Tun Mahathir konon menghina Rasulullah SAW kerana ketika itu pisau cukur Gillette belum tercipta.

      Delete
  12. Dengan izin sdr KD,

    RE : Larangan mengambil Yahudi dan nasrani menjadi wali (siri 1/4).

    Disebabkan soalan tentang APCO ini maka saya kira perlu menjawab dengan terperinci agar pembaca dapat memahaminya dan yang lebih penting ialah supaya pendusta tidak boleh memutar belit mahupun beralasan dengannya.

    Kisah tentang APCO diambil oleh kerajaan Malaysia sbg penasihat bukanlah kisah rekaan. Ia malahan pernah meletup di dalam Parlimen satu ketika dahulu. APCO ialah satu syarikat Zionist yang melobi bagi pihak Israel di dalam kongress America dan jugaWhite House (dibaca Zionist sebab Yahudi yang bukan Zionist tidak menyokong penubuhan negara Israel).

    Mengambil Yahudi menjadi penasihat di dalam hal-ehwal pentadbiran negara adalah dilarang sama sekali. Hukumnya bukan setakat dosa besar malah orang-orang yang melakukannya Allah sifatkan sebagai menjadi sebahagian daripada Yahudi. Mudah cakap ia perbuatan yang bathil bagi seorang yang mengaku dirinya beriman.

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

    "Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil Yahudi dan Nasrani menjadi wali kamu. Sebahagian mereka itu adalah wali bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa yang mengambil mereka (Yahudi dan Nasrani) menjadi wali maka ia adalah sebahagian daripada mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang aniaya." (Al-Maidah : 51)

    Kalimah 'wali' di dalam Bahasa Arab mempunyai banyak maksud di antaranya ialah 'penasihat, penjaga, pemimpin.'

    Maka perbuatan UmNo yang melantik APCO menjadi penasihatnya di dalam pentadbiran negara sememangnya adalah perbuatan bathil dan di atas keterangan ayat 51 di atas ia telah menjadikan UmNo sebahagian daripada kaum Yahudi.

    Ayat Al-Maidah 51 turut melarang orang-orang beriman mengangkat Nasrani menjadi wali.

    Maka apabila Najib melafazkan wala kepada Donald Trump melalui lafaz 'musuh kamu adalah musuh kami juga', ia telah pun mengangkat Nasrani menjadi wali. Kali ini kalimah wali bermaksud 'pemimpin'.

    UmNo telah menjadi bathil kerana mengambil Zionist Yahudi (APCO) menjadi penasihat dan bathil lagi apabila melafazkan wala kepada Zionist Kristian (Trump).

    Kalimah wali mestilah dibezakan dengan selainnya. Wali menunjukkan sifat 'penguasaan' dan bukan sekadar bermuamalat. Wali seorang anak kecil ialah ibu bapanya ,wali seorang perempuan yang mahu menikah ialah bapanya dan ke atas dan seterusnya, wali seorang tua yang uzur dan tidak mampu menjaga diri sendiri ialah anak-anaknya dan wali bagi jenazah pula ialah orang-orang yang menerima pewarisan daripadanya.

    Sebagai panduan ayat berikutnya telah menjelaskan siapakah orang-orang yg dimaksudkan di dalam ayat 51 di atas.

    ReplyDelete
  13. RE : Larangan mengambil Yahudi dan nasrani menjadi wali (siri 2/4)

    فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ ۚ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنفُسِهِمْ نَادِمِينَ 

    "Maka engkau akan melihat orang-orang yg di hati mereka ada penyakit amat bersegera kepada mereka itu (Yahudi dan Nasrani) dan mereka (orang-orang yg mengaku beriman) berkata 'kami takut kami ditimpa bahaya'. Mudah2an Allah akan mendatangkan pembukaan (kemenangan) atau perintah dari sisiNya maka menjadi menyesallah orang-orang yang merahsiakan (bahawa mereka telah mengambil Yahudi dan Nasrani sebagai wali). (Al-Maidah : 52).

    'Di hati mereka ada penyakit' muncul di bbrp tempat di dalam AlQuran dan tafsiran yang sepakat bagi perumpaan ini ialah 'orang-orang munafik'.

    Ada pula kalimah pembukaan (al-fath) juga muncul bbrp kali di dalam AlQuran dan malahan satu surah khas diberikan nama ini dan tafsiran sepakat kepada kalimah pembukaan ini ialah 'kemenangan'.

    Keyword ayat di atas ialah kalimah yusaari'u yg membawa maksud bersegera. Bersegera boleh ditakrifkan sebagai beria-ia. Lihatlah bagaimana Najib beria-ia kepada Yahudi Zionist dan Nasrani Zionist.

    YAHUDI
    APCO adalah sebuah syarikat pelobi zionist yang menjalankan kerja-kerja mereka di Amerika dan Israel. Malaysia tidak punya apa-apa urusan pun dengan mereka. Apabila Najib menjadi PM dia dengan segera menemui syarikat ini dan melantik mereka menjadi penasihatnya dengan yurannya dibayar melalui dana awam rakyat Malaysia (dibaca majoriti Muslim). Apa alasannya? Ia takut tidak tahu memerintah negara maka ia perlukan penasihat daripada APCO yang dilihat amat berpengaruh ke atas Kongres dan White House Amerika. Tidakkah ini menampakkan ciri seorang yang berkata 'kami takut kami akan ditimpa bahaya'.

    NASRANI
    Di atas alasan yang bersifat peribadi, Najib sekali lagi menunjukkan sikap beria-ia kali ini kepada Nasrani pula. Ia sampai perlu melobi dan membayar jutaan dolar semata-mata untuk 'mengadap' pemimpin besar Nasrani bernama Donald Trump. Saya yakin APCO juga ada peranan di dalam mengatur pertemuan ini. Ketika mengadap kita boleh melihat bagaimana ia bersungguh-sungguh mahu menunjukkan wala dan taat setianya kepada Trump pada ketika Trump melayannya seperti sampah. Tidakkah ini satu bukti jelas Najib -UmNo menunjukkan sikap beria-ia terhadap Nasrani?

    Masih tidak nampakkan bahawa UmNo telah menjadi jemaah yang bathil kerana melakukan apa yang Allah larang dengan keras itu?

    Kemudian kita lihat pula apa kata orang-orang yang benar-benar beriman tentang perbuatan 'bersegera kepada Yahudi dan Nasrani' ini.

    ReplyDelete
  14. RE : Larangan mengambil Yahudi dan nasrani menjadi wali (siri 3/4)

    وَيَقُولُ الَّذِينَ آمَنُوا أَهَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ ۙ إِنَّهُمْ لَمَعَكُمْ ۚ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَأَصْبَحُوا خَاسِرِين

    "Dan berkatalah orang-orang yang benar-benar beriman; 'tidakkah mereka itu orang-orang yang berat sumpahnya di atas nama Allah bahawa ia bersama orang-orang yang beriman? Hapuslah amalan mereka itu (orang-orang yang mengambil Yahudi dan Nasrani sbg wali) dan menjadilah mereka itu orang-orang yang merugi."
    َ(53).

    Daripada ayat 53 dijelaskan bahawa orang-orang yang bersegera kepada Yahudi dan Nasrani itu bukanlah sebarangan orang melainkan orang-orang yang bersumpah dengan nama Allah dengan seberat-berat sumpah bahawa mereka bersama orang-orang yang beriman.

    Tak perlu percahkan otak untuk berfikir siapakah orang yang dimaksudkan AlQuran sebagai orang yang telah bersumpah dengan nama Allah dengan seberat-berat sumpah bahawa ia bersama-sama orang-orang beriman.

    Seluruh negara telah menyaksikan bagaimana Najib mengangkat sumpah di atas nama Allah dengan kalimah 'wallahi,wabillahi,wallahi' apabila mengambil jawatan PM. Kalau kalimah Wallahi saja disebut bersumpah maka apabila tiga serangkai ini disebut serentak maka ia akan menjadi 'seberat-berat sumpah' bg seorang yang mengaku beriman.

    Lebib jelas lagi ialah isi sumpahnya ketika itu ialah bahawa ia akan menggunakan jawatannya itu demi rakyat negara ini (dibaca majoriti orang-orang beriman) sedang ia telah menggunakan jawatan PM itu untuk membawa negara ini menjadi orang-orang yg bersegera kepada Yahudi melalui APCO dan kemudian bersegera pula kepada Nasrani melalui Donald Trump.

    Ayat berikutnya lebih menggetarkan jantung bagi orang-orang yang benar-benar takutkan Allah dan mahu menggunakan akal. Ia menerangkan kepada manusia apakah janji Allah kepada orang-orang yang beriman apabila terjadinya pelakuan bersegera kepada Yahudi dan Nasrani ini oleh orang-orang yang sebelum itu pernah bersumpah dengan seberat-berat sumpah bahawa mereka bersama orang-orang yang beriman.

    ReplyDelete
  15. RE : Larangan mengambil Yahudi dan nasrani menjadi wali (siri 4/4)

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

    “Wahai orang-orang yang beriman. Barangsiapa di antara kamu yang berpaling daripada agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Dia (Allah) mencintai mereka dan mereka pun mencintai-Nya, yang lemah lembut terhadap orang-orang yang beriman, yang bersikap tegas terhadap orang-orang kafir. Mereka berjuang pada jalan Allah, dan tidak takutan cercaan orang-orang yang mencerca. Demikian itu adalah kurniia Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas pemberian-Nya, lagi Maha Mengetahui.” [Al-Maidah: 54]

    Allahu Akbar. Ayat 54 ini menggetarkan jantung bagi mereka yang takutkan Allah dan mahu menggunakan akal.

    Melalui ayat 54 yang datang sejurus selepas ayat 51,52 dan 53 Allah telah berjanji kepada orang-orang yang beriman bahawa apabila berlaku saja orang beriman yang berpaling daripada agamanya, maka Allah akan mendatangkan satu kaum baru yang akan menentang kaum yang telah berpaling ini.

    Siapakah kaum yang berpaling itu? Lihatlah balik ciri-ciri mereka itu pada ayat-ayat 51-53 iaitulah orang-orang yang :-

    1. Bersumpah dengan nama Allah seberat sumpah bahawa mereka akan menjadi penjaga orang-orang beriman;

    2. Melanggar sumpah itu apabila mereka menunjukkan sikap beria-ia kepada Yahudi dan Nasrani dan malahan hatta mereka menjadikan Yahudi dan Nasrani sebagai wali.

    Tidakkah kedua-dua ciri ini adalah jelas wujud pada UmNo - Najib apabila mengambil APCO menjadi penasihat dan kemudian berwala pula kepada Donald Trump.

    Ayat 54 ini adalah ayat yang menjadi rujukan saya apabila menulis siri 'PPBM; kaum yang bermufaraqah' dulu.

    Gunakan akal dan lihatlah fakta bahawa PPBM telah diwujudkan selepas UmNo berpaling daripada agamanya dengan mengambil APCO sebagai penasihat dan kemudian di dalam kewujudan PPBM itu UmNo mengambil pula Nasrani menjadi pemimpin apabila berwala dengan Trump.

    Berdasarkan ayat 54, akan kelihatan jelas bahawa kaum yg baru itu terwujud bukan di atas suka-suka tetapi di atas janji Allah di dalam ayat 54 bahawa Dia akan mendatangkan kaum yang baru apabila kaum yang sedia ada itu berpaling.

    Apakah ciri kaum baru ini:-

    1. Lemah lembut terhadap orang yang beriman
    2. Tegas terhadap orang-orang kafir
    3. Tidak takutkan cercaan di dlm berjuang

    Lihat sajalah bagaimana UmNo sebagai kaum yang lama begitu mencerca PPBM. Daripada pemimpin utama iaitu Tun M sampailah kepada penyokong utama seperti bro KD dan penyokong picisan seperti saya dicerca dengan teruk sekali, tetapi sedikitpun cercaan itu tidak menghalang kami daripada terus mara. Kenapa? Kerana kami adalah golongan yang diberikan kekuatan oleh Allah untuk berjuang tanpa takutkan cercaan. Kamilah yang akan menang.

    Apabila PPBM dibatalkan kelak maka ia akan lebih jelas lagi kerana wujud hadith yang menyebut secara analogi bahawa ketika umat ini berada di hujung zaman fitnah orang-orang beriman yang berada di jalan yang benar akan kehilangan jemaah mereka.

    Hikmahnya ialah kehilangan jemaah ini akan menjadi alasan untuk yang bathil (UmNo yang telah berpaling) itu dilenyapkan.

    Sebahagian telah benar-benar berlaku dan in shaa Allah kesemuanya pasti akan berlaku.

    Mudah2an bermanfaat.

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ditegaskan sekali lagi buat orang-orang yang masih bingung seperti Cencaluk dan Suharli Masrop.

      Kami, pendokong PPBM sebagai kaum yang didatangkan selepas kaum asal (UmNo) berpaling apabila mengambil Yahudi (APCO) dan Nasrani (Trump) sebagai wali bukanlah sebarang jemaah.

      Kewujudan kami bukan kerana Mukhriz ataupun sesiapa saja. Sebaliknya kewujudan kami adalah di atas janji Allah untuk mendatangkan kaum baru apabila kaum yang sedia ada itu berpaling.

      Kami adalah kaum yang berada di atas petunjuk Tuhan Kami dan kamilah yang akan menang .

      KAMILAH YANG AKAN MENANG !!!
      KAMILAH YANG AKAN MENANG !!!
      KAMILAH YANG AKAN MENANG !!!

      Tak mahu percaya atau mahu berasa ragu-ragu pun tidak mengapa. Memadailah dengan menjadi saksi bahawa saya telah pun menyatakannya.

      Sesungguhnya Allah tidak pernah memungkiri janji.

      Allahu akbar.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Mmg tahap bodoe ulasan si bodoe kaki spin dn kaki fitnah tegar si Jon boDoe ni.
      Tulisan panjang berjela jela dn berkajang kajang utk tunjok boDoe ke???

      Jgn putar belit la macai haprak.
      Meh sini, aku nk bg otak kau yg sarat dgn putar belit nk memfitnah tu, akn kembali berfungsi. In Sha Allah.

      Sesiapapn yg diupah atau diberi gaji utk bekerja dgn kerajaan adalah "KULI" kpd kerajaan. Faham dak?

      So, kesimpulan mudah bg putar belit dn fitnah jahat kau ialah..

      "Mereka2 itu adalah "KULI" kerajaan ye. Bkn wali spt fitnah kau. Mereka yg berwalikn kerajaan dn bkn sebaliknya....

      Lain kali kalau dh boDoe tu, tolong duduk diam diam ye. Kan dh merata rata ko pamerkn tahap kedangkalan otak ko!!!


      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Jawapan kepada komen cercaan dengan cara maki hamun oleh anon Virgo:-

      'Kami berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca. Demikianlah kelebihan yang Allah berikan kepada orang-orang yang Dia kehendaki, dan sesungguhnya Allah Maha Luas Ilmunya lagi Maha Mengetahui"

      Cabaran balas kepada anon Virgo dan seluruh pendokong UmNo baik daripada golongan pendokong kebathilan (seperti Virgo sendiri) mahupun daripada golongan orang-orang yang bingung (seperti Cencaluk dan Suharli Masrop).

      "Dan sekiranya kalian merasa ragu-ragu dengan apa yang telah saya sampaikan di atas sana, maka datangkanlah dengan hujahan kalian yang menyangkalnya atau yang sekurang-kurangnya setaraf dengannya (untuk menunjukkan kebarangkalian pertentangan ini hanyalah perselisihan pendapat) sekiranya kalian adalah golongan yang benar. Sekiranya gagal dan/atau tidak mampu, maka takutilah hari di mana orang-orang yang mengaku beriman tetapi sebenarnya telah menjadi Yahudi dan Nasrani melalui jalan mengambil kaum2 ini sebagai wali, tidak dibalasi melainkan di atas apa yang mereka sendiri pilih ke atas diri mereka."

      Sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun tetapi manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

      Sesal kemudian tiada gunanya.

      Delete
    5. Pembetulan :-

      'Kami berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca. Demikianlah kelebihan yang Allah berikan kepada orang-orang yang Dia kehendaki, dan sesungguhnya Allah Maha Luas KurniaNya (ganti kalimah 'ilmunya') lagi Maha Mengetahui.

      Keterangan :-

      Saya tidak membawa potongan ayat AlQuran apabila membuat kenyataan di atas tapi saya telah memetik maksud Al-Maidah : 54 dan mengolahnya supaya ganti nama ketiga 'mereka' ditukar kepada ganti nama pertama yang majmuk iaitu 'kami'.

      AlQuran hanya menyebut "wasi'" (واصع). Maksud wasi' ialah 'luas' dan maksud hakikinya akan disandarkan kepada keterangan yang diperoleh daripada ayat itu sendiri. Kalimah wasi' (luas) di dalam ayat Al-Maidah :54 digunakan selepas Allah menceritakan tentang bagaimana Dia mengurniakan kekuatan kepada hamba-hambaNya daripada kaum yang benar (iaitu kaum yang didatangkan kemudiannya) untuk menghadapi cercaan daripada golongan yang telah berpaling. Maka kalimah 'luas' itu sepatutnya merujuk kepada keluasan KurniaanNya dan bukan keluasan ilmuNya.

      Ini menjelaskan bagaimana sdr KD dan saya sendiri tidak sedkitipun merasa takut dengan cercaan golongan bathil ini (seperti Virgo) dan sedikitpun semangat kami tidak berkurangan dengan cercaan itu. Sebab kami diberikan kekuatan oleh Allah.

      Ada pula Virgo, lihat sajalah dirinya. Untuk kekal muncul di atas nama VIRGO LARA pun ia tak berani dan hanya berani muncul sebagai anon, dan hanya mampu mencerca, maka bagaimanakah mahu membuat kesimpulan bahawa ia dari golongan yang benar? Sesungguhnya ia benar-benar dari golongan yang bathil.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    6. Putar belit lg si boDoe ni.

      Tulis berkajang kajang semata mata utk merapu rapu tujuan fitnah dn mengelirukn.

      Kah kah kah
      Tak semua org keliru la mcm ko.

      Diambil bekerja dn diambil sebagai wali pun otak kecik ko tak dpt nk bezakn.

      Kesian....

      Delete
    7. Per : Menjawab pendustaan Virgo pada kalimah wali dan maskudnya.

      Virgo pendusta telah mempertikaikan tulisan saya dengan berkata 'apabila UmNo membayar wang kepada APCO untuk menjadi penasihat, maka APCO menjadi kuli UmNo dan bukanlah menjadi wali.'

      Bagus betul jawapan ini kerana ia telah mengakui secara konstraktif pada bahagian Nasrani bahawa sememangnya UmNo telah berwala kpd Nasrani.

      Sekarang mari kita lihat kebenaran saya pada bab mengangkat Yahudi menjadi wali pula.

      Berikut ialah takrif kalimah wali.
      معنى الولي

      إن كلمة (ولي) من الألفاظ المشتركة وتجد لها معاني كثيرة في القرآن الكريم خاصة وفي كتب اللغة عموماً ومنها ما هو على قسم واحد المالك، العبد، المحرر (من حرر عبداً) المساعد و الرفيق و السيد والأمير السلطان و الصديق و والوارث و القريب

      "Sesungguhnya kalimah 'wali' adalah di antara kalimah yang dikongsi maknanya dan padanya wujud banyak makna di dalam AlQuran khususnya dan di dalam bahasa Arab umumnya. Dan di antaranya adalah di dalam bentuk satu pemilikan seperti Raja, Hamba Abdi, Orang-orang yang membebaskan hamba abdi, orang-orang yang diangkat kedudukannya, ketua, pemimpin, penguasa / pemerintah, sahabat, waris dan juga kaum kerabat."

      Raja dan Hamba Abdi kedua-dua disebut wali? Biar betul?

      Ya, ia adalah betul disebabkan di dalam BA kata akar adalah di dalam bentuk kata kerja (fii'l) dan perkataan yang dibetuk oleh kata kerja ini ada yang berbentuk yang melakukan (disebut fa-'il) dan ada juga yang yang berbentuk dilakukan (maf-'ul).

      Apabila disebut A telah 'walikan' B ia boleh bermaksud 'A telah mewalikan B' dan boleh juga bermaksud 'A telah diwalikan B'. Maksud sebenar hanya boleh dilihat berdasarkan keterangan lain di dalam ayat.

      Mari kita lihat fakta ini pula yang menunjukkan fakta pada bab Yahudi sama ada UmNo mewalikan Yahudi atau UmNo diwalikan Yahudi adalah tidak penting kerana akhirnya Malaysia yang menjadi hamba Yahudi.

      Apabila APCO menjadi penasihat UmNo, apakah yang UmNo lakukan di atas nasihat2 APCO?

      UmNo telah nenubuhkan 1MDB, mendapatkan pinjaman riba Yahudi Zionis melalui Goldman Sachs, memberi komisen pinjaman juga kepada Yahudi zionist dan akhirnya meletakkan negara ini menjadi hamba hutang kepada zionist Yahudi sehinggakan pada hari ini segala harta kekayaan negara dijual dan rakyat diperah semata-mata untuk membayar hutang ini. Oooops pembetulan, semata-mata untuk membayar riba hutang ini sedang pokoknya kelihatan tidak mampu lagi untuk dibayar.

      Persoalannya siapakah yang sedang menguasai siapa? Adakah UmNo telah menguasai Zionist melalui pelantikan Yahudi Zionist sbg penasihat atau adakah Yahudi Zionist yang sedang menguasai negara ini selepas mereka dilantik menjadi penasihat? Siapakah hamba dan siapakah penguasa?

      Di dalam bahasa Arab hutang disebut 'ad-dain', dan nama penuh hutang apabila ia bersifat 'tidak mampu dibayar' ialah 'gholabatid-dain' yang secara maknawinya bemaksud 'belenggu hutang'

      Bukankah hutang itu adalah satu belenggu dan bukankah belenggu itu bermaksud dirantai dan bukankah dirantai itu bermaksud tidak bebas merdeka?

      Remember my bros and sis; 'Modern slaves are not in chains, they are in debts.'

      Fakta ini saja sudah jelas menjawab pendustaan Virgo.

      Sesungguhnya perlantikan APCO sbg penasihat negara ini tidak menjadikan Yahudi Zionist sbg pengkhidmat kepada Melayu Malaysia sebaliknya ia telah menjadikan Melayu Malaysia sebagai hamba Yahudi Zionist.

      Dan perhambaan itu kini berlarutan pula oleh China Komunis.

      Sesungguhnya kebenaran ini amatlah jelas bagi orang-orang yang mahu menggunakan akal.

      Wallahu a'lam

      Delete
    8. Pembetulan :-


      إن كلمة (ولي) من الألفاظ المشتركة وتجد لها معاني كثيرة في القرآن الكريم خاصة وفي كتب اللغة عموماً ومنها ما هو على قسم واحد المالك، العبد، المحرر (من حرر عبداً) المساعد و الرفيق و السيد والأمير السلطان و الصديق و والوارث و القريب

      "Sesungguhnya kalimah 'wali' adalah di antara kalimah yang dikongsi maknanya dan padanya wujud banyak makna di dalam AlQuran khususnya dan di dalam bahasa Arab umumnya. Dan di antaranya adalah di dalam bentuk satu pemilikan seperti Raja, Hamba Abdi, Orang-orang yang membebaskan hamba abdi, PEMBANTU, orang-orang yang diangkat kedudukannya, ketua, pemimpin, penguasa / pemerintah, sahabat, waris dan juga kaum kerabat.

      Saya tertinggal terjemahan kalimah المساعد yang bermaksud 'pembantu'.

      Delete
    9. Alahai... Asyik tunjuk boDoe je dgn merapu berkajang kajang memutar belit.

      Sangkaan dn fitnah ko sendiri dijadikn hujahan ko?

      Jgn tunjukkn sangat bingai ko tu la boDoe.

      Nmpak sangat desperate ko nk ujudkn yg kerajaan berwalikn APCO. Tp sayangnya.. Tak masok pn fitnah ko tu.

      Ade ke dn logik ke bila "SI KULI" yg menerima upah dr "SI TUAN" yg mengupahnya itu menjadi "WALI" kpd Tuan tersebut???

      Penasihat atau pekerja akn kekal sebagai pekerja kpd Tuan yg mengupahnya. Tak gitu boDoe?

      Kamus mana yg si boDoe ni gunakn ye sampai terlihat kebebalannya tahap kronik ni.

      Byk kali dh dinasihatkn.. Simpan la keboDoehan tu. Jgn Pamer merata rata.

      Delete
    10. Mungkin bg JD ni semua pembantu2 atau pekerja2 akn secara automatiknya menjadi wali kpd tuan yg mengupahnya kot?

      Nk menangis atau tergelak dgn tahap kebebalan mcm ni?

      Delete
    11. Demikianlah cara golongan pendusta berdusta. Tanpa sebarang hujah ilmiah mereka hanya mampu berpusing-pusing di antara memutar belit, beralasan, dan memperolok-olokkan.

      Apabila cuba menunjuk pandai melalui kaedah beralasan dan putar belit dan ia gagal, mereka kembali kepada ciri asas pendusta yang paling mudah iaitulah memperolok-olokkan.

      Demikianlah itu sajalah kemampuan diri mereka. Sungguh Tuhanmu mengetahui siapa yang telah sesat daripada jalannya dan siapa pula berada di atas petunjuk.

      Delete
    12. Apabila saya mengatakan kalimah wali di dalam bentuk fiil (yatawalla) boleh membawa maksud orang yang menguasai (bentuk pelaku - fa'il) ataupun orang yang dikuasai (maf-u'l) Virgo pendusta telah memperolok-olokkan tanpa sebarang ciri ilmiah.

      Padahal ciri ini boleh dilihat pada tafsir kalimah wali ini pada ayat yang lain. Ia adalah kaedah yang sah untuk mentafsirkan maksud sesuatu kalimah melalui maksud kalimah yang sama di dalam ayat yang lain.

      Dan kalimah wali memang sebenarnya telah ditafsirkan secara sepakat di dalam ayat lain sebagai membawa maksud pembantu ataupun penolong. Di dalam kata lain adalah juga seperti penasihat. Misal paling jelas ialah seperti APCO yg diambil sbg penasihat UmNo. Ia juga adalah perbuatan UmNo yang mengambil menjadi Wali (yatawalla) Yahudi Zionist.

      Ini ayatnya.

       لَا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ

      "Dan tiadalah orang-orang beriman mengambil kafir menjadi wali di sebalik orang-orang beriman". (Ali Imraan : 28).

      Ayat menggunakan kalimah 'yattakhizu' yang bermaksud 'mengambil'. Orang-orang yang mengambil sudah tentulah akan menjadi pelaku (fa'il) sedang orang yang diambil (mafu'l) adalah yang diperlakukan. Ini adalah kaedah Bahasa Arab.

      Misalnya ialah majikan akan mengambil pekerja dan bukan pekerja mengambil majikan. Mengambil di sini kalimah Arabnya ialah 'yattakhizu'.

      Maka ayat di atas kalimah wali tidak ditujukan kepada 'orang yang diangkat melebihi diri sendiri' melainkan ia ditujukan kepada 'orang yang diambil menjadi pembantu kpd diri sendiri.'

      Tiga kaedah di dalam bentuk fiil:-

      1. Mengambil menjadi wali - mengambil orang lain sbg pembantu

      2. Mengangkat menjadi wali - mengangkat orang lain sebagai pemimpin.

      3. Mewalikan (yatawalla) boleh membawa maksud kedua-duanya sekali.

      Mari lihat tafsir berikut :-

       الوجيز في تفسير الكتاب العزيز للواحدي: ﴿ لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ المؤمنين ﴾ أَيْ: أنصاراً وأعواناً من غير المؤمنين وسواهم نزلت في قوم من المؤمنين كانوا يُباطنون اليهود (أي: يألفونهم) ويوالونهم


      Al-wajiz di dalam tafsir kitab (ayat tidak mengambil orang kafir menjadi wali selain mukmin) membawa maksud 'penolong' ( انصارا) atau 'pembantu' (اعوانا) di sebalik orang mukmin dan lagi ayat diturunkan kepada satu golongan dari kalangan orang-orang Mukmin yang adalah mereka itu mengasihi Yahudi di dalam perut mereka'.

      Perlu dilihat kepada sejarah bahawa ketika ayat AlQuran diturunkan di Madinah orang-orang kafir di kalangan penduduk Madinah hanya ada Yahudi. Maka 'orang kafir' di dalam sebab turunnya ayat di atas sudah tentu merujuk kepada Yahudi.

      Lihatlah : apabila ayat ini diturunkan khusus untuk Yahudi Allah menggunakan kalimah 'yattakhizu' yang bermaksud 'mengambil'. Tidak seperti kalimah 'yatawalla' di dalam ayat 52 Al: Maidah yang maksud harfiahnya ialah 'mewalikan'.

      Delete
    13. (Samb)

      Khusus untuk Yahudi Allah gunakan 'yattakhizu' yang bermaksud mengambil, merujuk kepada orang yang di atas mengambil yang di bawah sedang apabila digunakan untuk Yahudi dan Nasrani sekaligus digunakan 'yatawalla' yang boleh bermaksud 'mengambil' dan boleh juga bermaksud 'mengangkat'.

      Majikan mengambil pekerja, atau pekerja mengambil majikan? Sudah tentulah majikan mengambil pekerja dan kalimah yattakhiz adalah sesuai untuk yang di atas mengambil yang di bawah dan demikian mengambil menjadi wali boleh juga membawa mengambil menjadi pembantu, penolong atau penasihat.

      Malah sejarah Nabi dengan sendiri membuktikan kebenaran ini disebabkan pada zaman Nabi saw, Baginda sendiri yang menjadi Ketua Negara adalah Nabi saw dan Yahudi adalah rakyat, maka sudah tentulah ayat 'mengambil Yahudi menjadi wali' tidak sekali-kali akan bermaksud 'mengangkat mereka menjadi pemimpin'. Sebaliknya ia mestilah bermaksud yang satu lagi iaitulah 'mengambil Yahudi menjadi pembantu'.

      Nota : saya sedang menjawab pendustaan demi pendustaan Virgo pada isu kalimah wali ini bukanlah untuk dirinya disebabkan saya telah pun mengatakan tempoh Virgo akan tamat dahulu sebelum tempoh UmNo tamat. Sebaliknya saya menjawabnya untuk kefahaman bagi orang lain serta sebagai bukti bahawa apabila tempoh Virgo tamat, semua orang akan berkata 'sesungguhnya Allah tidak menganiayai Virgo sedikitpun melainkan Virgo yang telah menganiayai dirinya sendiri.'

      Wallahu a'lam

      Delete
  16. UmnoBnPas munafik, apatheid

    ReplyDelete
  17. Nampak nya John Doe tak pernah jemu2 bertazkirah kepada puak2 nya yang pro LGBT,pro liberal dan pro tokong.Teruskan brother Joe perjuangan suci mu itu takut2 nanti mereka akan tersedar akhir nya bahawa perjuangan mereka selama ini adalah palsu semata-mata.Contoh nya macam geng dekat Larut kelmarin yang pakat-pakat keluar dari pasukan Bunge,itu yang kena bimbang tu.Teruskan brother jangan putus asa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan kepada komen cercaan dengan cara menyindir oleh anon :-

      'Kami berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca. Demikianlah kelebihan yang Allah berikan kepada orang-orang yang Dia kehendaki, dan sesungguhnya Allah Maha Luas Ilmunya lagi Maha Mengetahui"

      Cabaran balas kepada anon dan seluruh pendokong UmNo baik daripada golongan pendokong kebathilan (seperti Virgo dan Mr J) mahupun daripada golongan orang-orang yang bingung (seperti Cencaluk dan Suharli Masrop).

      "Dan sekiranya kalian merasa ragu-ragu dengan apa yang telah saya sampaikan di atas sana, maka datangkanlah dengan hujahan kalian yang menyangkalnya atau yang sekurang-kurangnya setaraf dengannya (untuk menunjukkan kebarangkalian pertentangan ini hanyalah perselisihan pendapat) sekiranya kalian adalah golongan yang benar. Sekiranya gagal dan/atau tidak mampu, maka takutilah hari di mana orang-orang yang mengaku beriman tetapi sebenarnya telah menjadi Yahudi dan Nasrani melalui jalan mengambil kaum2 ini sebagai wali, tidak dibalasi melainkan di atas apa yang mereka sendiri pilih ke atas diri mereka."

      Sesal kemudian tiada gunanya.

      Delete
    2. * 'Maha Luas ilmuNya' gantikan dengan 'Maha Luas KurniaanNya'. Keterangan telah diberikan.

      Delete
    3. john doe munafik yg bertopengkan agama Islam dan mengunakan firman dan hadis konon org menyangka bhwa dia adalah org yg berilmu dan berjalan dijalan yg lurus tapi hakikatnya dia hnya lah Kepala Taik yg berperasaan dirnya emas. Ha ha ha..

      Delete
  18. Orang lemah dan bodoh takut lgnt, comango, liberalist dsbnya.

    Nak lawan ini semua....jamgan rasuah jangan samun duit rakuat, jamgan salahguna kuasa, jangan salahguna agama, jangan kelentong agama etc etc.

    Jgn tangkap orang yang tak puasa dan berkhalwat dan dimalukan khalayak ramai. Guna ilmu ug Allah bagi dengan cara diplomasi. Agamawan hendaklah bercakap benar, tidak bisu, tidak buta dan tidak pekak digelapkan dengan dedak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dan jngn meliwat lubang bontot mcm shiekh aljuburi.

      Delete
    2. Tapi masih tak sedahsyat Kejora yg mencela & menghina Allah SWT bila dia mengatakan....

      'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'........!!

      Delete
  19. Apa hukum terhadap Ketua Munafiq Tegar Malaysia MahaKUTTY yg hina Nabi Muhammad SAW simpan janggut sebab pisau cukur Gillette tak wujud pada zaman Rasulullah SAW?

    ReplyDelete