Wednesday, February 14, 2018

sambungan... KENAPA BERSATU, TOLAK UMNO




Jangan main² rezeki pun kerajaan yang bagi !!!!!!!




 # ABU



Kalau imam bernajis, kaji kencing, dalam solat pun sempat menipu, mencuri, bangang sangat le tak mufaraqah.

Yang jahil, tak faham..jalan terus.

55 comments:

  1. Kalau imam bodo makmum dungu hancur sholat..makmum sapa saja boleh tapii bkn semua boleh jadii imam..rosaknya umno kerana dipimpin org pintar tapi tidak benarr..๐ŸŒ๐Ÿ”-๐Ÿบ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau makmum bodo mcm kau, lebih baik dan dialu-alukan utk mufarakah. Jenis bahlol dan menyusahkan makmum lain.

      Delete
    2. Komen anon yang jahil bukan setakat pada ilmu kenegaraan malah solat jemaah pun ia jahil.

      Kalau imam dah batal maka seseorang perlu 'merampas kuasa' supaya solat jemaah dapat dikekalkan.

      Kalau tiada siapa yang merampas kuasa maka makmum yang ada wajib bermufaraqah.

      Apabila tidak bermufaraqah, maka solat si makmum itu sendiri yang terbatal.

      Lebih baik solat tunai daripada solat kekal dalam jemaah yang mana imamnya telah batal kerana sekurang-kurangnya orang yang bersolat tunai akan kekal bersolat dan sah solatnya sedangkan orang yang teruskan solat di belakang Imam yang batal, maka solatnya sendiri yang tidak sah.

      Malah Nabi saw telah memberitahu bahawa ketika zaman fitnah berada di penghujungnya orang-orang beriman yang berada di jalan yang benar akan kehilangan jemaahnya, dan demikian mereka diperintahkan 'bersolat' sendirian sehinggalah kemenangan itu tiba dan mereka kembali berjemaah di bawah pemerintahan.

      Segalanya amat tally di dalam khabar2 wahyu ini daripada bersolat jemaah sehinggalah kepada berjemaah di dalam pemerintahan.

      In shaa Allah saya akan kongsikan dalil2nya selepas PPBM dibatalkan kelak sebagai tanda telah bermulanya perintah agar orang-orang Islam 'bersolat bersendirian' sehinggalah kemenangan itu tiba.

      Delete
    3. Maka tu puak anda bijak.

      Lepas Madey..
      Banduan Kes Liwat pulak jadi imam.

      Dh takde yg lebih mulia dn baik akhlaknya ke dlm puak tu?
      Jgn mungkir janji tau. Dewata Maksom mana Ade cakap bohong?
      2 thn je bg kt dia. Pastu nk serah kt Banduan.

      Meriah2.. Malaysia ni macam milik company klurga dia je. Boleh buat sesukahati.

      Delete
    4. So ikut Fakwa kau....MahaKUTTY Al-Munafiqun yg LARANG bini dia tutup aurat patut jadi ‘Imam’

      Delete
    5. Baggio lahanat,semah najib pun xbertudung ko tk bising mcm nenek tua apasal? Nk mampouih kah

      Delete
    6. . ูŠَุง ุฃَูŠُّู‡َุง ุงู„َّุฐِูŠู†َ ุขู…َู†ُูˆุง ู„ุง ุชَุชَّุฎِุฐُูˆุง ุงู„ْูŠَู‡ُูˆุฏَ ูˆَุงู„ู†َّุตَุงุฑَู‰ ุฃَูˆْู„ِูŠَุงุกَ ุจَุนْุถُู‡ُู…ْ ุฃَูˆْู„ِูŠَุงุกُ ุจَุนْุถٍ ูˆَู…َู†ْ ูŠَุชَูˆَู„َّู‡ُู…ْ ู…ِู†ْูƒُู…ْ ูَุฅِู†َّู‡ُ ู…ِู†ْู‡ُู…ْ ุฅِู†َّ ุงู„ู„َّู‡َ ู„ุง ูŠَู‡ْุฏِูŠ ุงู„ْู‚َูˆْู…َ ุงู„ุธَّุงู„ِู…ِูŠู†َ  

      "Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil menjadi wali orang-orang Yahudi dan Nasrani; sebahagian mereka itu adalah wali bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk di kalangan mereka (Yahudi dan Nasrani). Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang aniaya. " (Al-Maidah : 51).


      Saudara-saudari pendokong UmNo yang masih kekal di dalam UmNo. Bukalah mata kalian.

      Melalui ayat di atas, Allah telah melarang keras orang-orang yang mengaku beriman daripada mengambil Yahudi dan Nasrani menjadi wali. Barangsiapa yang melakukannya maka ia termasuk dari kalangan mereka (Yahudi dan Nasrani). Wal'ayazubillah.

      Presiden UmNo dengan sahnya dan diketahui seluruh dunia, telah melantik APCO iaitu syarikat Yahudi Zionist sebagai penasihatnya dengan yuran penasihat dibayar menggunakan dana awam, dan kemudian dengan disaksikan rakamannya oleh seluruh warga dunia, ia telah berwala pula kepada Bapa segala Nasrani Zionist melalui lafaznya 'musuh kalian adalah musuh kami juga'.

      Sekiranya kedua-dua perbuatan di atas tidak boleh diambil sebagai telah 'mengambil Yahudi dan Nasrani sebagai wali', iaitu Yahudi diambil sebagai penasihat sedang Nasrani diambil sebagai pemimpin, maka saya kira tidak ada satu pun pelakuan lain yang boleh menunjukkan larangan itu telah pun dilakukannya di dalam kedua-dua pelakuan itu.

      Saya kira the only next stage kepada larangan ini ialah dengan menjadi Yahudi ataupun Nasrani secara terang-terangan sedangkan ini sudah tentu bukan yang dimaksudkan di dalam ayat di atas kerana ayat di atas dimulakan dengan "wahai orang-orang yang beriman" di mana ia jelas ditujukan kepada orang-orang yang mengaku mereka beriman.

      Dan kini Israel selaku negara Zionist secara legal mahupun secara factual, telah pun memijak bumi Malaysia secara rasmi, selepas bendera Israel telah dilihat berkibar megah di PWTC. Adakah segala yang berlaku ini hanyalah kebetulan atau sememangnya ada 'Grand Master' di belakangnya?

      Kedua-dua pelakuan Imam UmNo ini bukanlah fitnah, dan bukan juga rekaan, dan isunya juga bukan isu main-main.

      Tepuk dada dan tanyalah Iman adakah selepas Najib selaku Imam UmNo dengan terang-terangan melakukan dua larangan besar di atas, adalah kalian sebagai makmum di dalam jemaah UmNo masih tidak mahu bermufaraqah?

      Sesungguhnya garisan yang memisahkan di antara orang-orang yang bingung (ruwaibidhah) dengan orang-orang yang mendokong kebathilan itu amatlah tipis. Tidakkah kalian merasa takut sekiranya kalian telah terlanjur daripada seorang yang bingung menjadi seorang yang benar-benar mendokong kebathilan.

      Sesal kemudian tiada berguna.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    7. Dan khusus kepada Bagio yang suka melaknat.

      Aku telah pun membawakan dalil aku mengapa aku katakan 'solat' imam UmNo kamu itu telah batal.

      Nah sekarang silalah kamu bawakan pula mana-mana dalil yang mengatakan bahawa tidak bertudung atau melarang isteri bertudung itu juga akan menjadikan seseorang Imam itu batal.

      Silakan bawa dalil kamu tentang isu 'batal' ini sekiranya benar kamu golongan yang benar.

      Oh ya, betul seperti kata sahabatku khairureyzal, kamulah sebenarnya yang menunjukkan ciri-ciri munafik apabila mempersoalkan kepala Isteri Imam aku padahal kepala isteri imam kamu itu juga togel, malah lebih teruk lagi.

      Aku boleh senaraikan banyak perkara lagi tentang isteri imam kamu itu, tetapi memadilah dengan isu kepala yang tidak bertudung ini sebab itulah isu yang kamu bawakan. Tidak seperti kalian aku tidak menggunakan cara mengalih tiang gol di dalam berhujah.

      Nah sekarang jawablah dengan berilmiah dan bukan melaknat seperti kegemaranmu itu.

      Delete
    8. Alahai

      Kekeliruan sendiri dijadikn fitnah dn hasutan???

      Berkajang2 merapu bertujuan nk menjerumoskn org lain dlm kekeliruan tahap kronik diri sendiri.

      Kesian....

      Delete
    9. Apabila Virgo muncul di bawah saya (anon 9:27) itu bermakna ia sudah menerima penyampaian peringatan itu.

      Itu sahaja sudah memadai bagi saya.

      Delete
  2. Pakaian yang paling baik disisi Allah ialah membawa kebenaran dalam hidup kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hampir betul tapi tak tepat wahai saudara. Biar saya bantu.

      ูŠَุง ุจَู†ِูŠ ุขุฏَู…َ ู‚َุฏْ ุฃَู†ْุฒَู„ْู†َุง ุนَู„َูŠْูƒُู…ْ ู„ِุจَุงุณًุง ูŠُูˆَุงุฑِูŠ ุณَูˆْุขุชِูƒُู…ْ ูˆَุฑِูŠุดًุง ۖ ูˆَู„ِุจَุงุณُ ุงู„ุชَّู‚ْูˆَู‰ٰ ุฐَٰู„ِูƒَ ุฎَูŠْุฑٌ ۚ ุฐَٰู„ِูƒَ ู…ِู†ْ ุขูŠَุงุชِ ุงู„ู„َّู‡ِ ู„َุนَู„َّู‡ُู…ْ ูŠَุฐَّูƒَّุฑُูˆู†َ

      "Wahai anak-anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu pakaian untuk menutupi kemaluan kamu dan juga sebagai perhiasan. Dan sesungguhnya pakaian taqwa itu adalah sebaik-baik pakaian. Demikianlah di antara tanda-tanda Allah mudah-mudahan kamu mengambil peringatan." (al-a'raf :26)


      Lihat jelas Allah gunakan kalimah sau-ah yang bermaksud kemaluan dan bukan kalimah aurah (aurat) dan yang paling penting ialah peringatan Allah 'mudah-mudahan kamu mengambil peringatan'.

      Kita disuruh beringat dan memikirkan mengapa Allah berkata sebaik-baik pakaian adalah pakaian taqwa selepas Dia berkata Dia turunkan pakaian untuk menutup kemaluan.

      Kerana terpesona dengan pakaianlah ramai orang tertipu dengan orang-orang yang menipu di sebalik jubah dan serban dan malahan juga janggut tanpa mahu memikirkan tentang perlakuan orang itu.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Aku dan Baggio setuju Najib jadi imam sebab Rosmah perangai molek dan lebih baik drp Hasmah bini Kutty.... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap orang adalah di atas pilihan masing-masing dan setiap orang tidak akan dibalasi melainkan di atas apa yang mereka sendiri pilih ke atas diri mereka.

      Selamat membuat pilihan saudaraku.

      Delete
  4. Aku dn Baggio setuju anak2 Imam kamu terhegeh2 menyokong dn mengetuai golongan mengiktkraf hak Lesbian,Gay,Bisexsual dn Transgender. Malah golongan liberal dn pluralist agama pn turut diperjuangkn agendanya yg jelas bertentangan dgn Islam !

    Apa imam kamu buat dgn akidah anak cucunya yg diraguI dn dipersoalkn?

    Kuman diseberang laut yg dipertikaiknnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah satu kaedah golongan pemfitnah ialah mereka memfitnah orang lain di atas dosa yang dilakukan oleh orang lain.

      Dan adalah juga menjadi kaedah pemfitnah untuk mengulangi tuduhan2 yg berciri serupa sekalipun ia pernah dijawab.

      UmNo sedang menuju kebinasaan dan sekiranya setiap satu tuduhan yang diulang-ulang perlu saya jawab maka saya akan gagal mengikut peredaran masa. Maka memadailah saya bawakan kembali hujahan saya dahulu pada bab pemfitnah menuduh Tun M selaku imam kami atas perbuatan cucunya.

      Ia berlainan sekali dengan fakta bahawa yang mengambil Yahudi dan Nasrani menjadi wali itu bukan seorang makmum di dalam jemaah UmNo bahkan adalah imamnya sendiri.

      Siapa sebenarnya yang sedang mempertikaikan kuman di seberang laut?

      Nah kopipes tulisan saya sendiri.



      john doeThursday, February 01, 2018 3:07:00 AM

      Dengan izin sdr KD

      Per : Menjawab tuduhan ahli fitnah tentang cucu Tun M tidur dengan anjing (siri 1/2)
      ----------

      Para ahli fitnah yang terdesak telah membuat fitnah ke atas Tun M berkaitan perbuatan cucuya tidur dengan anjing. 

      Benarlah kata-kata Nabi saw bahawa zaman fitnah itu membingungkan manusia. Tuduhan cucu Tun M tidur dengan anjing misalnya adalah fakta yang benar tetapi ramuannya tetap fitnah. Maka tidak hairanlah orang-orang yang lemah akalnya menjadi bingung dan tidak dapat melihat tuduhan ini juga adalah fitnah ke atas Tun

      1. Prinsip dosa 

      Di dalam Islam seseorang itu tidak akan menanggung dosa orang lain pada perkara-perkara yang ia tiada kaitan padanya.

      ูˆَู„َุง ุชَุฒِุฑُ ูˆَุงุฒِุฑَุฉٌ ูˆِุฒْุฑَ ุฃُุฎْุฑَู‰ٰ ۚ ูˆَุฅِู† ุชَุฏْุนُ
      ู…ُุซْู‚َู„َุฉٌ ุฅِู„َู‰ٰ ุญِู…ْู„ِู‡َุง ู„َุง ูŠُุญْู…َู„ْ ู…ِู†ْู‡ُ ุดَูŠْุกٌ ูˆَู„َูˆْ ูƒَุงู†َ ุฐَุง ู‚ُุฑْุจَู‰ٰ ۗ ุฅِู†َّู…َุง ุชُู†ุฐِุฑُ ุงู„َّุฐِูŠู†َ ูŠَุฎْุดَูˆْู†َ ุฑَุจَّู‡ُู… ุจِุงู„ْุบَูŠْุจِ ูˆَุฃَู‚َุงู…ُูˆุง ุงู„ุตَّู„َุงุฉَ ۚ ูˆَู…َู† ุชَุฒَูƒَّู‰ٰ ูَุฅِู†َّู…َุง ูŠَุชَุฒَูƒَّู‰ٰ ู„ِู†َูْุณِู‡ِ ۚ ูˆَุฅِู„َู‰ ุงู„ู„َّู‡ِ ุงู„ْู…َุตِูŠุฑُ

      "Dan orang yang berdosa tidak akan memikul dosa orang lain. Dan jika seseorang yang berat dosanya memanggil (orang lain) untuk memikul dosanya itu tiadalah akan dipikulkan untuknya sedikitpun meskipun (yang dipanggilnya itu) kaum kerabatnya. Sesungguhnya yang dapat kamu beri peringatan hanya orang-orang yang takut kepada azab Tuhannya (sekalipun) mereka tidak melihat-Nya dan mereka mendirikan sembahyang. Dan barangsiapa yang mensucikan dirinya, sesungguhnya ia mensucikan diri untuk kebaikan dirinya sendiri. Dan kepada Allahlah kembali. ( Faathir : 18).

      Nah di dalam ayat di atas Allah sendiri menyebut bahawa seseorang tidak akan memikul dosa orang lain walaupun orang itu adalah kaum kerabatnya, maka tindakan para ahli fitnah yg membuat tuduhan ke atas Tun M ini berdasarkan pelakuan yang bukan pelakuan Tun M hakikatnya adalah fitnah. 

      Delete
    2. (Samb)

      Selanjutnya Allah juga telah memberi misalan untuk menunjukkan betapa orang-orang yang baik tidak akan hilang kebaikannya hanya kerana kejahatan yang dilakukan ahli keluarganya.

       ุถَุฑَุจَ ุงู„ู„َّู‡ُ ู…َุซَู„ًุง ู„ِّู„َّุฐِูŠู†َ ูƒَูَุฑُูˆุง ุงู…ْุฑَุฃَุชَ ู†ُูˆุญٍ ูˆَุงู…ْุฑَุฃَุชَ ู„ُูˆุทٍ ۖ ูƒَุงู†َุชَุง ุชَุญْุชَ ุนَุจْุฏَูŠْู†ِ ู…ِู†ْ ุนِุจَุงุฏِู†َุง ุตَุงู„ِุญَูŠْู†ِ ูَุฎَุงู†َุชَุงู‡ُู…َุง ูَู„َู…ْ ูŠُุบْู†ِูŠَุง ุนَู†ْู‡ُู…َุง ู…ِู†َ ุงู„ู„َّู‡ِ ุดَูŠْุฆًุง ูˆَู‚ِูŠู„َ ุงุฏْุฎُู„َุง ุงู„ู†َّุงุฑَ ู…َุนَ ุงู„ุฏَّุงุฎِู„ِูŠู†َ

      Allah membuat isteri Nuh dan isteri Luth sebagai perumpamaan bagi orang-orang kufur. Keduanya berada di bawah pengawasan dua orang2 yang soleh di antara hamba-hamba Kami; lalu kedua isteri itu berkhianat kepada suaminya (masing-masing), maka suami mereka itu tiada dapat membantu mereka sedikitpun dari (siksa) Allah; dan dikatakan (kepada keduanya): "Masuklah ke dalam jahannam bersama orang-orang yang masuk (At-Tahrim : 10).

      Nah di dalam ayat di atas secara berbalik Allah mengatakan hatta para Rasul sendiri pun tidak mampu memberikan petunjuk kepada ahli keluarganya maka siapakah yang merasakan diri mereka itu sangat suci sehingga mampu mengatasi Allah dan membuat tuduhan ke atas orang lain akibat perbuatan kaum keluarganya. 

      Adakah Luth a.s dan Nuh a.s hilang kesolehan mereka disebabkan isteri mereka? (Bagi Nuh a.s anaknya juga). 

      Para pendusta ini sebenarnya hanya masih dilindungi keaiban mereka oleh Allah. Sungguh mereka semua menyangka diri mereka itu suci murni dengan tuduhan sebegini. Tunggu sajalah hari ketika mereka diberikan penghakiman. 

      Silalah jawab sekiranya kalian orang2 yang benar.

      Wallahu a'lam

      Delete
    3. Inilah golongan penjual agama yg mengutip nas2 dn hadis utk disesuaikn dgn matlamatnya.

      Adakah anon 10.42 mengatakn yg imam kamu menanggong dosa ahli keluarganya?

      Soalannya terlalu simple..
      "Apa yg imam kamu buat dgn akidah anak cucunya yg diragui dn dipersoalkn?

      Tak perlu berkajang2 menggunakan nas2 bg menjawap soalan yg tidak ditanyakan.

      Faham ni baik2 bg yg ujub takbor dn perasan dirinya saja yg benar.
      Maksod dr 10.42 ialah apa tindakan yg dilakukn oleh imam kamu terhadap perangai anak kamu yg turut mengetuai dn memperjuangkn agenda2 songsang dn bertentangan dgn hukom Islam?
      Adakah menyokong?
      Adakah melawan?
      Adakah membiarkn saja?

      Kerana kita tak pernah mendengar imam kamu mengkritik apatah lg jauh la nk melihat imam melawan kemungkaran yg diperjuangkn oleh darah dagingnya sendiri.

      Faham dak?

      Delete
    4. Nampak macam hebat... tak ke mana pun.

      Delete
    5. Kerjanya saban waktu bermatlamat ingin mengelirukn kita dgn permainan jahatnya meletakkn nas dn hadis mengikot sesukahatinya agar kita mudah terpesong mengikot kata2 fitnahnya.

      Memanipulasi nas dn hadis adalah modus operandinya ingin menakut2kn kita. Sedaya upaya dia bermain dgn dosa pahala.

      Cuba lihat..
      Sesiapa menentangnya pasti.. Pendusta, Bathil, Mungkar dn Makan dedak dn mcm2 lg akn tanpa segan2 pasti dihamborkn dn dicercanya. Seolah olah dirinya sentiasa benar dn maksom.

      Berhati hati selalu.


      Delete
    6. Setuju saudara... nak nampak sikit hebat .. guna nas n hadis.. nak tunjuk dia lebih agama dr agamawan lain.. tak dak modal dah... nak berpolitik kunun2nya.. simpan je le.. kau macai tetap macai!.

      Delete
    7. Nama pun john doe.. dah bersunat ke tu.. sunat le dulu baru nak bernas2 n hadis ni.

      Delete
    8. Kalau jadi macai pun biarlah berilmu..

      Jangan jadi macai jahil, penyamun dijadikan imam..bila sebut mufaraqah..ternganga..

      Delete
    9. Ilmu le sangat bila menentang saudara seagama hingga sanggup terjun masok dn sebati menjadi alas kaki kpd Pakatan yg majoriti ahli dn MPnya adalah bkn Melayu Islam?

      Yg minoriti dlm PH adalah Melayu Islam.

      Seboleh2 Melayu2 Haprak PH ni nk melemahkn lg kuasa org Melayu dgn mengikot telunjok Bapa Pemecah Belah Orang Melayu.

      Angkara siapa ujudnya

      Semangat 46 ?
      PKR ?
      PPBM ?

      Adalah angkara org yg sama.

      Delete
    10. P engerusi
      P emecah
      B elah
      M elayu

      = ???

      Delete
    11. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 4:55:00 AM

      U untuk
      M elayu
      N o
      O rak...

      Yg ade otak tolak pemimpinye kepala prompak...cina dan india yg tak tahu quran dan hadis pon tau tak boleh lantik prompak jadi ketua...

      Delete
    12. Woi... kalu hang tak mau duduk di negara yg diperintah bangsa melayu... pegi pindah la negara lain. Dasar lupa daratan. Memang bapuk hang pun!

      Delete
    13. Punya banyak komen dimasukkan tiada satu pun yang bersifat menyangkal .

      Delete
    14. Pelacur Agama mai dah.

      Delete
  5. Itu lah yang dinamakan matlamat menghalalkan cara. Termasuk mentafsirkan apa saja yang memihak kepada penulis. Kalau kita tanya orang lain, mungkin tafsiran nya lain pulak. Jadi tak payah lah kita risau sangat dg tafsiran yang cenderung kepada aliran politik si pentafsir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 1.08

      Ini negara Demokrasi. Sokong la sesiapa atau parti mana sekalipun. UNDI ANDA HAK ANDA.

      Tidak semestinya menyokong UMNO atau PAS adalah Bathil dn Mungkar.

      Tidak semestinya menyokong PH adalah Kebenaran dn Diredhai.

      Dua2 ada kebaikkn dn mudaratnya.

      Pilih la yg lebih Baik dn kurang Mudaratnya mengikot pertimbangan anda.

      Amal Dosa Pahala anda mengikut atas apa yg anda kerjakn.

      Bukan Parti Politik yg menentuknnya.

      Yg selalu bermain dgn pahala dn dosa mengikot sokongan parti adalah mereka2 yg hidup dn matinya hanya berhambakn parti.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 4:58:00 AM

      Ini fatwa baru...pilih yg mungkar dan bathil tak nesti mungkar...ostaz mana yg ajar ni?.. ...merompak bukan mungkar?...pakai kitab ape?...

      Delete
    3. Tak payah la risau sgt dgn tafsiran spesis beruk tu.

      Delete
  6. Terima kasih kepasa john doe yang tidak pernah putus asa cuba mengajak mereka yang sedang kesesatan..bila seru kebaikan, sukar sikitlah puak ni.

    Jangan bimbang, tak berapa ekor puak ni kat sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengajak keluar dr wadah perjuangan Melayu Islam utk terjun menjerumoskn diri kpd perjuangan kianat Islam dn keuntungan peribadi kroni dn family seseorang?

      Delete
    2. Anon 3:03

      Kau terlebih makan taik si Kuli Taik sebab tu kau bodoh mudah ditipu dan mudah ditaikkan.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 5:02:00 AM

      Tsk boleh dah nak betulkan kepala yg dah berkarat dengan dedak haram...

      Mereka ni nak tutup taik najib dan cina jho lo....merompak pon bukan mungkar dan bathil...mcm 2 slasan nak bela kepala prompak yg mungkar...

      Yg membela pon bersubahat melakukan kemungkaran...

      Delete
    4. Patot la ko species Kera

      Maka tu Banduan Kes Liwat pn menggila2 kau sokong dn julang sebagai PM yg ke 8.

      Dh takde yg lebih berakhlak mulia ke dr kaki main pungkok lelaki?

      Nabi pn tak mengaku umatnya tp kau terhegeh2 nk julang sebagai Imam?

      Patot la ko boDoe.

      Mmg layak perangai KERA tu dgn ko.

      Delete
    5. Sama2 sdr2ku 3:03 dan Kerajora,

      Jangan risau, kebenaran itu pasti tiba dan apabila ia tiba yang bathil itu pasti lenyap.

      Tidak berapa lama saja lagi untuk kesemua melihat.

      Cuma sebelum itu salah seorang di antara mereka akan menjadi bukti bagi yang lain.

      Ia pasti berlaku, in shaa Allah.

      Delete
    6. 3.03 tu entahkn Islam atau kafir pn x diketahui.

      Tetapi tetiba ayat pengakuan "sdr2" ???

      Ko pn akn jd pembuktian.

      Pasti akn berlaku.
      Kita tengok siapa yg dulu.
      In sha Allah.

      Delete
  7. Merompak tu macam dalam terowong kat Penang la.Species beruk mana faham itu semua sbb tempat nya dalam hutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 5:39:00 AM

      Ape bukti ade rompakan dlm terowong.?...hehehe..buat berita palsu...

      Delete
    2. Kikiki

      Specis Kera pn tau mintak bukti ke?

      Heran ye.. saban hari ko terkinja kinja kena belacan memfitnah Najib perompak tanpa bukti boleh plak.

      Tetiba je bila kena kt Tokong Pujaan hati ko..pandir plak ko mintak bukti.

      Ni le akibat akhlak lebih terok dr peliwat hingga Peliwat pn lebih mulia dr ko sbb tu ko sokong dia jd ketua dn imam ko.

      Ye dak Sang Kera?

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 6:13:00 AM

      Ko duduk dlm gua mana?...ko dan najib takut cabar siasatan fbi...ko ingat fbi ni sama taraf dgn polis masue ke?...nak tutup tahik najib dengan cina jho lo dengan tangan ko plak...bodoooh ko ni...hahahaha

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 6:16:00 AM

      Peliwar tu buat otak ko bertambah sewel...bapak sefool dah ngaku kes liwat ni kerja najib nak penjarakan anwar...sefool penakut...ko pon boleh liwar sefool kerana sefool penakut...

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 6:25:00 AM

      Najib kena fitnah dengan wsj dan Pempuan mek salleh termasuk doj/ fbi ...fitnah kepala prompak..herannye najib takut nak saman...najib ade tulur ke?...memalukan rakyat malaysia...macai2 bertempik kata najib kena fitnah....macai2 pon tak bantu najib saman orang yg buat fitnah... Hehehehe...

      Delete
  8. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 5:43:00 AM

    Diplomat israel dixinkan najib masuk malaysia...alasan najib program PBB...

    Baru aku tahu najib tak de kuasa menghalang orang
    Yahudi masuk malaysia kerana program PBB...PBB yg perintah malaysia...najib cume wakil PBB...

    ReplyDelete
  9. Kalau lagi yang tak palsu yang kat bank negara tu.Bodoh-bodoh je dilesap nya RM30 Billion.Kera mana faham benda-benda macam ni...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 5:53:00 AM

      Ko paham ke 160 billion dah lesap 2013 hingga 2015¿... Hehehe...

      RCI forec dah lingkup...tapi ko tak paham...

      Delete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, February 15, 2018 5:50:00 AM

    Macai 3.29 kata ade yg ajak dia keluar dari wadah perjuangan melayu islam ...wadah petjuangan islam melayu menetang kemungkaran...tapi macai ni mrmbela ptompak mungkar....kepala macai ni betul ke ato menggunakan ugama untuk mendapatdan menghalalkann dedak...

    ReplyDelete
  11. "Tidak semestinya menyokong UMNO atau PAS adalah Bathil dn Mungkar."

    Pandangan mata dan hati kami terang dan jelas, umno najib diterajui kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia dan parti PAS penerima habuan umno 90 juta (ada mengatakan 200 juta), untuk kepastian boleh rujuk ustaz nasyarudin yg menjadi orang tengah dan transaksi perbankan.

    ReplyDelete
  12. Kalau konon Wadah Nelayu Islam ,to perintah komunis klepto ,apabila;
    media sehala dialig pun lari.
    Kuat hutang,penasihat pun yahudi.
    Sentiasa beralasan. Soal diplomat Yahudi masok pun tuding UN pilak.
    Bgn terbakar pun salah bahan.
    ...
    Baik takbperlu wadah ler, puak melsyu kunun umnopas ni berimam penipu hampeh.
    UNNO guna wang curi pecah amanah, pau cina kaya mca.
    Pas suci pulak guna momok detergent dosa dan igut kunci surgawi.

    Melayu2 yg masih percaya puak ni tergolong dari pemakan Taek Low dan berotak selut.
    Elok juga Allah pupuskan bangsa sebofoh ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Species Pemakan Babi 3.38 ni adalah contoh "sdr2ku" kpd si boDoe yg amat kianat kpd Melayu Islam.

      Tahniah boDoe
      Kerana menjadi penyumbang menjayakn agenda kianat Islam melalui doktrin "Melayu Skrew Melayu"

      Baca baris akhir tulisan Pemakan Babi "sdr2ku" si boDoe ni dn secara automatik kita dh mengerti yg tujuan utamanya adalah utk menghapuskn seluroh bangsa Melayu.

      Masih tak sedar?

      Delete
  13. Assalamualaikum siapa tau bisa membantu anda. Dan aku mau cerita kisah nyata dalam kesuksesan aku selama ini. Aku dulu anak petani 3 bersaudara aku anak ke 3, 3tahun lalu orang tuaku pusing karna banyak hutangnya gara-gara aku di sekolahkan sampai lulus kuliah, tapi aku diam2 mencari cara supaya semua hutang orang tuaku bisa terlunasi. Waktu itu aku buka-buka facebook aku dapat website https://pesugihanputihislamia.blogspot.co.id/2018/01/pesugihan-putih-islami-uang-ghaib.html?m=1. aku buka di google. Alhamdulillah sekarang orang tuaku tidak punya beban lagi sama orang. Awalnya memang takut hubungi nomer beliau karna kata orang larangan agama. Setelah dengar arahan mbah suroto ternyata bukan juga jalan sesat. Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana ghaib, anka ghaib togel, jampi pelet, dll tergantung dari keyakinan kita juga dan tidak ada namanya tumbal. Mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 terima kasih..




    ReplyDelete