Friday, February 9, 2018

SIAPA PULA YANG LANGGAR BAI'AH SI TOLOL DI SARAWAK..








Lebih bangang, kaki kencing berdiri.... Husam dipecat dan bukannya keluar parti...














26 comments:

  1. Haha.. ibnu hasyim tuu totok hadi bewang.. Bila tk boleh jawab copypaste blog bn..selalu juga dia jadii anon maki hamun org yg tk sependapat dgn hadii..aku kadang2 pun jadii anon maki ibnu tapii kena delete..😄😅😜😝

    ReplyDelete
  2. Ted,

    Orang melayu dalam PAS orang islam ke? Atau melayu yang sesat dan berfantasi mereka muslim?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahlah.. Kalau menurut pentaksub hadi mcm ibnu tuu pas tu islam,islam tu pas..kalau bab kahwin 4 tanyalah puak pas..mereka mmg pakar dlm hal tuu..🌕🌔🌓🌑🎑

      Delete
    2. Ted....

      Lupakan PAS parti 'nyamuk' yg hanya berperaan kacau daun saja.

      PENGUMUMAN PENTING:

      Mengikut perlembagaan & undang2 negara, seseorang itu layak untuk mendaftar jika dia....

      - warganegara Malaysia;;
      - berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada tarikh kelayakan;
      - seorang penduduk di mana-mana bahagian pilihan raya di Malaysia.

      So... with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      Delete
    3. Ok✌..lawan tetap lawan..😃

      Delete
  3. Berlapang dada! Cermin akhlak diri sendiri sblm komen akhlak org laen!

    ReplyDelete
  4. Ni Zaharin Mohd Yaasin veteran Umno tulih kat bawah ni;

    Tragedi di Malaysia sejak Dato Sri Najib Menjadi Perdana Menteri.

    1. Misteri kehilangan MH370
    2. Pesawat MH17 ditembak jatuh
    3. Pencerobohan di Lahad Datu
    4. Gempa bumi di Sabah
    5. Banjir terbesar sejak 30tahun
    6. Cuaca panas( Elnino)
    7. Jerebu terburuk dalam sejarah
    8. MT Jaoquim dirampas
    9. MT Orkim Harmony dirampas
    10. MT Ai Maru yang ditawan lanun
    11. MT Oriental Glory dirampas sekumpulan lanun
    12. Kes pembunuhan Pengasas Ambank Hussein Ahmad Najadi
    13. Kes pembunuhan Kevin Morais
    14. Skandal 1MDB ( laporan PAC m/s 76 nyatakan Hutang 1mdb kini mencecah 53 Billion )
    15. Menghapuskan DEB ( Dasar Ekonomi Baru )
    16. Kes lebih RM100 juta Kementerian Belia dan Sukan
    17. Kes pembelian hartanah oleh MARA di Australia
    18. Curi 2.6Billion dan di masukkan kedalam akaun peribadi
    19. Perlaksanaan GST sebelum SST dimansuhkan.
    20. Kehilangan majoriti 2/3 di Parlimen
    21. Perlantikan Paul Stadlen oleh kerajaan
    22. Banyak Kilang tutup dan berpindah.
    23. Dikaitkan dgn individu bernama Jho Low
    24. Dilihat rapat dengan Peter Sondakh
    25. Tidak Mampu berbuat sesuatu ketika ringgit jatuh terok
    26. Menaikkan Harga Minyak
    27. Peningkatan hutang negara dan hutang isi rumah sehingga Mencecah RM847Billion
    28. Penghapusan subsidi bahan api, gula, dan beberapa lagi
    29. Isu projek ‘Global Strategic Communication Campaign’
    30. Isu Lynas di Pahang
    31. Skandal NFC
    32. Peluang pekerjaan berkurangan.
    33. Kes Pembunuhan Altantuya dan Pembunohnya terlepas ke luar negara
    34. Pemansuhan ISA dan Di gantikan dengan pelbagai akta ( Pota , Sosma , Mkn )
    35. Isu Felda Global Venture (FGV )
    36. MAS Bangkrap
    37. Kenaikkan bil hospital
    38. Pengurangan Biasiswa
    39. Kes jenayah berat seperti pembunuhan meningkat
    40. Helikoter yang membawa DS JJ terhempas bersama Yg lain
    41. Helikopter yang membawa MP k,kangsar & MP sg besar dn VIP terhempas semasa Kempen PRN sarawak
    42. Isteri PM ( Rosmah Mansor ) terlalu Boros
    43. Isu anak kandung dan anak tiri DS Najib Razak
    44. Pemecatan TImbalan Perdana Menteri
    45. Penyingkiran Naib Presiden UMNO, DS Shafie Apdal
    46. Penyingkiran MB Terengganu DS Ahmad Said
    47. Penyingkiran MB Kedah DS Muhriz
    48. Pemecatan Ketua Cawangan UMNO
    49. Tamatkan khidmat Peguam Negara alasan ( sakit )
    50. Tukar Timbalan Pengarah SB
    51. Bubar Pasukan Task Force
    52. Bubar PAC ( Ahli PAC lama d naikkan Pangkat Timb Menteri )
    53. Menangkap Dato khairudin ( kerana membuat laporan )
    54. Menangkap Mathias Chang ( kerana membuat laporan )
    55. Isu Bauksit di Pahang
    56. Mencagar Telaga Minyak Petronas ( Menurut laporan bekas MB terenganu )
    57. Menandatangan perjanjian TPPA
    58. Malaysia menduduki Rangking Rasuah ke 2 dunia
    59. Menjual Aset Negara kepada Negara China
    60. IPIC mengheret 1Mdb ke mahkamah Timbang Tara
    61. DOJ & FBI melaporkan rakyat malaysia di tipu Pada skala besar dan bakal merampas segala aset milik anak tiri PM dan Jho low
    62. Singapura menyiasat dan merampas aset milik Jho low ( Kroni Najib ) dan Menjatuhkan hukuman penjara kepada mereka yang beshubahat dengan jholow.
    63. Pertambahan Negara yang menyiasat 1mdb.
    64. Membuat hutang Baru dengan kerajaan Negara china.
    65. Kwap , ltat , kwsp , Tabung Haji Menghadapi krisis kewangan
    66. Felda Semakin Tenat.
    67. Pejabat tourism Malaysia negeri di tutup.
    68. Penutupan Institut Pendidikan Guru.
    69. Protun di jual.
    70. Cawagan bank banyak di tutup.
    71. Tidak Mampu membeli Mesin Semak SPM
    72. Isu korea utara

    Sejumlah 72 isu ini.. jadikan bahan untuk beri pencerahan dalam ceramah Pilihanraya. Pilih yang mana satu sesuai untuk anda .

    Berlapang dada cermin perinci 72 kes ni juga. Berapa yg tak betul.per 72 ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. So.......
      with or without PPBM or Pakatan Harapan, no authority (be it Najib or umno or Rosmah nor ROS) can prevent or stop the rakyat to vote and kick out Borosmah-Najib (BN) regime from Putrajaya.

      Biarlah Najib-Rosmah terus dengki & aniaya PPBM & Pakatan Harapan, tapi kita masih ada PKR, PAN & DAP untuk diberi undi. Yg penting matlamat kita adalah untuk menyelamatkan negara dari terus hancur & jahanam dek ulah Rosmah & Najib serta balaci & pencacai2nya yg korup & penerima rasuah serta hasil riba 1mdb.

      Insya Allah...setelah Persetubuhan Borosmah-Najib (BN) diusir keluar dari pemerintahan, Pertubuhan PPBM & Pakatan Harapan akan diluluskan pendaftarannya serta DS Anwar Ibrahim akan kembali bergabung dgn Tun Mahathir untuk mentadbir negara.

      Delete
    2. Nak rampas putrajaya? Nak agih kerusi pun masing2 dah senak perut. Lambat siang le nak menang. Simpan sikit bangang tu utk cucu cicit hang pa!

      Delete
    3. Veteran umno ke tu? Bukan veterina umno ke? Menulis macam tertelan ubat gegat je...eh eh eh...

      Delete
    4. 4:22:00 AM....

      And you what....Kejora today at Blog Shahbudin got hacked countless times.

      Ehhh..ehhhh..ehhhhh..berapa banyak 'delete' daaaa kejora kena balun.
      Nampaknya Kejora dah turut cipta rekod paling banyak terima 'anugerah kena humban dari blog'......!!

      Tebalnya muka, mana nak letak muka & maruah kamu, Kejora......?? Sebiji dah jadi macam Rosmah & Najib.

      ps:
      un Mahathir cipta 'PUTRAJAYA'.
      BNajib pulak cipta 'pantatjaya'.

      Eloklah tuu kalau ratu & raja Klepet kena humban dari 'PUTRAJAYA' dan dimasukkan ke 'pantatjaya'.

      Delete
  5. Parti yg suci murni, Rahmatan Lil Aalamiin ialah PAN.

    Presidennya sgt zuhud,
    berakhlak mulia,
    tutur katanya sgt sopan,
    tak pernah hina org,
    tak pernah mencarut,
    tak pernah ada krisis dan kes moral yg buruk
    Tak pernah beri gelaran buruk pd orang khususnya Dr Mahathir dan Anwar Ibrahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba buat semakan semula hadi tak pernah maki dan carut?...

      Delete
    2. Kelihatannya ada hikmah disebalik pendengkian Borosmah, Najib & Jahid Sontoloyo.

      PAN yg selama ini bermurah hati & mengalah akan lebih diandalkan dan menonjol-unggul untuk meraih kerusi2 di Parlimen & DUN, terutama di Pahang, Kelantan, Trengganu, Johor, Kedah & Perlis.

      Delete
    3. Hadi penakut tak berani mcm Mat Sabu yg berani beri gelaran kpd Anwar sebagai Shiekh Aljuburi.

      Delete
    4. Betul tu, PAN tunggul taik yang menonjol-unggul, sebab tu semakin tak laku.

      Delete
  6. PAS (Pis) sah sesat.
    Jauhi lah diri dari kaum parasit tin milo yg bawa malu, celaka dan malapetaka kpd agama Islam ni.

    ReplyDelete
  7. Hudsam musa kata hadi dan geng2 nye terima sedekah wang haram dari najib yg berasal dari 1 mdb lebih dari 100 jota....kenapa takut saman husam?..

    ReplyDelete
  8. Husam mena tarik daruk kerana langgar sumpah politik...orang lain yg kena tarik datuk tu langgar sumpah ape plak?...

    Husam bukan kuar parti sebagaimana sumpah....husam dipecat...pemimpin pas ni kuat klentong jugak...

    ReplyDelete
  9. Kanina lu najib! Nk bodek org sarawak pulak! Sempat plk sindir mahathir! Tapi tgk muka mcm takot je.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kanina...tapi 'Kanebo kosmetik' ler.....!!

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 10, 2018 6:33:00 AM

      Najib anggap orang lain senuanye bodoo..orang mcm ni mesti diajar pru nanti...

      Delete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 10, 2018 6:40:00 AM

    Dlm satu klip vidoe hadi kata nak 5 negeri saje yg lain bagi umno...kerusi parlimen hadi nak 40 saje untuk jadi king maker...

    Hadi ingat umno senang2 nak bagi 5 negeri...sekarang hadi tukar nak tanding 130 kerusi plak nak perintah malaysia setelah nampak umno nak rebut kelantan..

    Hadi bodoh berpolitik...umno perlu pas untuk 3 penjuru bagi
    pecah undi...kelantan pon umno boleh sapu...kalo pas kalah hadi tak rugi kerana dah baham 90 jota...

    ReplyDelete
  11. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 10, 2018 6:47:00 AM

    Pas pimpinan ulamak tak boleh dipercayai...pru 13 dulu 7 kerusi pas tikam belakang rakan PR bertanding tentang PKR...akibatnye semua kerusi ni umno menang...ade kerusi pas hilang deposit kerana takbur...
    Elok pas tanding sendirian dlm pakatan parti nyamok...

    Hadi dan pas ingat menang sedikit kerusi dulu pas dah kuat...pru kali ni undi cina 0 untuk pas...kasi ajar sikit ulamak tak sedar diri..

    ReplyDelete
  12. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, February 10, 2018 8:05:00 AM

    Dalam ucapan beliau pada Ceramah Perdana Sempena Pelancaran Pakatan Harapan Parlimen Bachok di Pejabat AMANAH Bachok malam tadi, 9 Februari 2018, Naib Presiden AMANAH, Haji Husam Musa, mengeluarkan ugutan untuk menyiarkan rakaman ucapan sulit seorang pemimpin PAS yang mengakui kononnya “PAS secara senyap telah bekerjasama dengan UMNO dan telah menerima wang daripada UMNO” menjelang Pilihan Raya Umum Kali Ke-14 ini.

    Kata Haji Husam: “Saya dulu mengatakan PAS bekerjasama dengan UMNO, sekarang nampak PAS nak bertanding sendiri, jadi apakah yang saya katakan dulu salah? Insya Allah, kalau Parlimen dibubarkan, saya yakin akan ada rakaman pengakuan seorang pemimpin PAS dalam sebuah pertemuan sulit bahawa PAS secara senyap telah bekerjasama dengan UMNO dan telah menerima wang daripada UMNO, termasuk bagi Pilihan Raya Sarawak yang lepas, PAS telah menerima wang daripada UMNO, ini ada rakamannya yang saya kira akan tersiar apabila tiba masanya.”

    ReplyDelete