Wednesday, February 21, 2018

YANG NAK KELUAR BERSATU, SEGERALAH, CEPAT SIKIT.....










Penyakit dan sakit sudah keluar..
Alhamdulillah..

# BERSATU baru setahun jagung, tapi ahlinya paling laris dalam pasaran dengan harga yang paling tinggi.















32 comments:

  1. Aiyak!! Mak ai! Baru sedar dipergunakan? Apapun ok la, lambat tp bukan terlewat. Masih sempat... Apapun mcm biasa, sblm kena halau tentu kena carut dulu bak sampah. Pilihan yg ada ialah chow dulu atau tunggu dipecat... Apalah dan siapalah yg tinggal dlm ppbm lps ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik juga, kata BERSATU tak ada ahli, bila time nak keluar..ada pula 500 ahli nak keluar..

      Salah tulis kot, 5 orang je..

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 2:56:00 PM

      Perang saikoloji umno dan cai kononnye...tapi bodooisss..

      Delete
  2. diam tak diam dah 3 tahun rupanya parti takde taji ni ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 2:58:00 PM

      .makin hari najib dan umno makin bertambah takut kpd Bersatu....hehehe...makin tersa bisa tun madey orang tua renta baling gelas pon tak pecah...

      Delete
    2. takde sape perasan ke minaj tu menipu.dia ckp da 3 tahun guna duit sendiri untuk parti ppbm.ppbm kan ditubuhkan pada tahun 2016 ni baru masuk 2018 cam mana leh kata da 3 tahun eh??minah ni biol overdose dedak ke?

      Delete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 3:44:00 PM

    Untuk jadi ahli sesebuah parti bukannye susah...hanye isi borang...umno ambik kesempatan hantar ejen2 masuk bersatu...lepas tu istihar hilang kepercayaan keluar parti...orang2 tertentu di sogok supaya istihar kluar parti..taktik nak tunjukkan bersatu makin ramai hilang ahli....hehehe..

    Cikgu habibur rahman sampai sekarang tak brani saman syed saddiq...

    Dlm tempoh kempen nanti akan ade majlis keluar beramai ramai dari parti Bersatu dan serah borang keahlian umno yg akan disiarkan oleh tv...ahli pas tak de lagi majlis kluar parti....tradisi umno...hehehehe...

    ReplyDelete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 4:08:00 PM

    Normala juga merancang untuk meletak jawatan dan berkata pengundurannya mungkin akan mempengaruhi lebih 500 anggota Srikandi Kota Bharu. – BERNAMA

    Kalo nak kluar,kluar jeer la...tak perlu cakap tengah rancang....tak de siapa pon akan pujuk mcm ainina dan hamidah....

    Ingat ainina srikandi terulung dah kluar bersatu,umno di langkawi makin kukuh tapi Nawawi dan najib plak terberak bila dengar tun madey nak tanding di langkawi....ainina bekas penderhaka umno dah seru pengundi pilih najib dan bn tapi tak laku...cianye...

    Hamidah bekas exco dan geng2 nye kluar bersatu di perak tapi bersatu perak tak lumpuh pon...zahid plak terpaksa bertempik kononnye prihatin dengan nasib rakyat...

    Ini kan plak normala yg tak pernah di kenali yg canang dan ugut nak bawak 500 gengnye kluar....hehehe...geli hati tengok pejuang separuh masak dari umno...tak biasa makan ikan kering...

    ReplyDelete
  5. https://rmf7.wordpress.com/2018/02/22/jangan-jadi-hulu-kapak-terus-kekalkan-kerajaan-imr-yang-mementingkan-rakyat/

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 4:52:00 PM

      Kekalkan kapla prompak?...jahanam negara..banyaklah lagi lah wang dan harta negara kena rompak... Bertambah kaye cina jho lo yg amat ditakuti suharli masruup...

      Delete
  6. APA? Nak keluar BERSATU?
    Sila kan.....sila,ada sapa2 paksa tak?
    Dasar darah umno,belum berjuang dah pikir laba,jawatan,kuasa dan apa lagi nak?
    Perjuangan demi kebenaran bukan begitu dik oiiiii......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodos punya statement, memang la org bersatu ni berdarah umno belaka. Madey, muyidin, mukhriz dan entah sapa2 lg tu. Kan pecacai umno dulu tu. Yg jd ahli tak mungkin dari pas, amanah atau dap...memang darah umno. Agaknya kaupun pelarian dari umno jugak...tp...hhmmmm

      Delete
    2. Darah umno ori ade pendirian nak tangkap prompak...yg bodooss membela prompak mungkar......

      Delete
    3. 6.05.
      Kalau dah mcm celaka tu je mampu kau jawab. Menyokong kleptokrasi,BANGANG maknanya. Kau mmg bodoh gua mmg tak pernah sokong umno pun...
      Selain mudah lupa kau mmg mudah dibodohkan.....seulas dedak dah cukup kot....takde tambah lagi mcm lembu....

      Delete
  7. BERSATU...Case of too many Generals but
    Few Soldiers.
    .Very interesting to see BERSATU nominates their reps at those 52 Parliament seats allocatted
    Looking fwd to see how their election machinery perform as similar to PKR and AMANAH without the diehard PAS grassroots members supporting them voluntarily,they will face difficulties in their election campaign as reflected at recent by 2 byelections.
    The action of quitting parties are norm esp to a newly formed one.My guess is that only the spokeman/woman are either commitee members the rest are just followers whom I think fence sitters or disgruntled party members fron UMNO,PKR PAS and AMANAH and yet to become registered BERSATU members.These kind of people are merely opportunists...

    ReplyDelete
    Replies
    1. So what s the problem?...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 6:46:00 PM

      Grassroot pas pon dah pandai no money no work bila tengok lobai serban besar pnaik kete newah...depa pon tahu lobai ni bukan pandai berniaga pon...ahli2 pon tertanye lobai baham duit dari mana...hehehe...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 6:55:00 PM

      Tengok lah sekarang pasang bendera pas pon tak banyak mvm dulu2...

      Duku irng pas sanggup bawak ikan kering dan beras sendiri pergi berkempen demi islam....pemimpin pon miskin mcm ahli2...sekarang lobai pakai range rover porsche merc bmw Q7... Kalah cai upahan najib....dedak ciout...najib lebih pentingkan jho.lo dan lobai pas...bodooss cai...

      Delete
    4. jgn dikatakan dedak silap2 dapat ucapan dari jho lo pun da bangga giler...tak gitu cai???

      Delete
  8. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 6:57:00 PM

    Malaysia drops further in global graft index, worst in 5 years
    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail
    bribeKUALA LUMPUR: Malaysia has taken a beating in the latest global index on corruption released by Transparency International, dropping six places last year to be ranked 62 among 180 countries, its worst performance in the last five years.

    Malaysia scored 47 out of 100 in the Corruption Perceptions Index (CPI) 2017 released today by the anti-graft group.

    While Malaysia emerges third among 10 Asean countries, it was left far behind in terms of scores.

    A table showing Malaysia ranked at 62 alongside Cuba, in the latest Corruption Perception Index released by Transparency International today.


    Top-placed Singapore, which is also ranked sixth globally, scored 84, while Brunei came in second with a score of 62.

    In his reaction, veteran DAP leader Lim Kit Siang said Malaysia’s performance in the latest CPI index was worse than during the administration of Dr Mahathir Mohamad and Abdullah Ahmad Badawi.

    “The history of the 23-year annual CPI from 1995-2017 shows that Malaysia had stagnated and even regressed in integrity and principles of accountability and good governance in the past two decades as compared to some countries, like China and Indonesia, which had made significant improvements with steady strides,” said Lim.

    “What is being done to improve Malaysia’s TI CPI ranking and score?” he asked, adding that authorities have often labelled allegations of graft as “fake news”.

    The CPI is based on surveys from business people, including risk analysts and the general public working in the countries evaluated. It is based on at least three independent surveys of the perceptions in each country. Malaysia used nine sources.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 6:58:00 PM

      Tahniah bajib dan xulkifli aperm yg bedal bini polis...pegi bali duit sendiri je?...

      Delete
  9. Tinggal seketul dua taik kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 9:19:00 PM

      Tahik najib dan taik cina jho lo yg ko takuti..hehehe

      Delete
  10. Indeks rasuah: Malaysia kini setaraf Cuba

    Geraldine Tong

    Indeks Tanggapan Rasuah (CPI) terbaru meletakkan Malaysia di kedudukan setaraf dengan negara komunis Cuba.

    Kedua-dua negara ini diberikan 47 mata dalam skala kosong hingga 100.

    Kosong bermaksud paling rasuah dan 100 pula sangat bersih.

    Malaysia dan negara Caribbean itu juga berkongsi tangga ke-62 dalam indeks yang dilancarkan oleh Transparency International Malaysia (TI-M) di Kuala Lumpur hari ini.

    Dalam indeks 2016 yang dikeluarkan tahun lepas, kedudukan Malaysia lebih baik apabila mendapat 49 mata dan berada di tempat 55.

    ReplyDelete
  11. Cuba tu negara Islam ke yang kau bangga sangat setaraf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara yg diperintah oleh orang yg mengaju masuk makam nabi setaraf negara diperintah kominis...

      Cai ade kemakuan tak berketuakan kapla prompak berjumaah?..

      Delete
  12. Alhamdulillah, terlepas dari kepompong Taik.

    ReplyDelete
  13. TI's CPI ranking 'shocks' MACC boss
    Shakira Buang
    22 Feb 2018, 2:08 pm (Updated 22 Feb 2018, 2:27 pm)


    Although Putrajaya has accepted Malaysia's slip in the Transparency International (TI) corruption perception index (CPI), MACC chief Dzulkifli Ahmad could not.

    Dzulkifli said he was "shocked" by the results because it did not reflect MACC's aggressive approach towards combating graft.

    "To me, the CPI for last year, if we based it on the reality of what happened in the country and the actions taken by the MACC, then it (our rank) should be better than 2016. That was my prediction.

    Editor's Pick
    image: https://i.malaysiakini.com/1069/ba0f483cebf7de92711d6e4c238d2f92.jpg


    Minister: Don't read too much into debt-GDP ratio
    "Therefore I'm rather shocked by the report... because it is not based on reality (nor the) actions (taken by the MACC), the aggressiveness in prevention and education (efforts) which we implemented in 2017," he told reporters in Kuala Lumpur today.

    According to the CPI, Malaysia was ranked 62nd among 180 countries - down seven places since 2016 - placing the country on par with Cuba.

    This is the lowest rank ever attained by Malaysia since the CPI was established in 1994.


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/413068#rIDB6UviGixbBrU1.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zulkipli buat2 terkejut kononnye kerana indeks rasuah malaysia makin teruk...

      Dia sendiri ade skendel..hihihi

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 21, 2018 11:21:00 PM

      Kenapa tak siasat mb johor tak dakwa isa somad dan anuar muso..

      Delete
    3. yang buat zul tak terkejut ialah punai dia je asik naik tak turun2...tu pasal bini orang pon dia balon...

      Delete
  14. Index turun sebab banyak kes rasuah di Png dan Sgor...ha..ha..ha

    ReplyDelete