Tuesday, February 27, 2018

SET MINDA KOSONG



Yang sokong dan yang tidak sokong 1MDB, cuba setkan semula otak anda kepada neutral, kosong, "0" dan kita dengar dari mereka yang lebih berilmu...

Semoga kita masih dapat hidayah untuk mencari kebenaran, ini bukan soal siapa betul siapa menang...

Untuk menjadi penulis atau pemberi komen yang baik, seseorang itu perlu terlebih dahulu mempunyai skill sebagai pendengar yang baik...








83 comments:

  1. Dengan izin sdr KD,

    Siapakah Tun Mahathir yang sebenar? Biarlah saya kongsikan daripada pengamatan saya pada masa ini juga PPBM belum dibatalkan. PPBM pasti batal disebabkan ada di dalam khabar Nabi saw pada fasa akhir zaman fitnah orang-orang beriman yang berada di jalan yang benar akan kehilangan jemaah mereka dan saya tiada keraguan PPBM menepati setiap satu sifat yang saya lihat dan kaji dan demikan PPBM akan benar-benar dibatalkan. Ia berlaku tidak lama sebelum jemaah yang bathil benar-benar dilenyapkan.

    Pada bacaan saya Tun M ialah orangnya yang akan membawa panji-panji hitam dari Timur dan menjadi orang pertama berbaiah kepada khalifah yang ditunjuki apabila zaman fitnah ini ditinggalkan dan zaman baru itu bermula.

    Kalau tak faham istilah-istilah saya guna itu silalah google.

    Apakah dia ciri utama yang ada pada pembawa panji itu menurut khabar yang disampaikan di dalam hadith2 tentang perisitwa akhir zaman?

    Iaitulah seorang lelaki yang telah terlibat di dalam banyak perperangan dan ia tidak pernah tewas di dalam satu pun peperangan yang ia pimpin, selain ia sendiri datang dari sebuah negeri di sebelah timur.

    Subhanallah, Tun Mahathir telah memimpin 5 'peperangan' dan ia menang di dalam kesemua peperangan itu dan kini ia sedang memimpin peperangan yang ke-6.

    Sekiranya di dalam zaman baru ketika khalifah telah benar-benar diutuskan, pembawa panji-panji hitam akhir zaman ini akan menjadi yang pertama berbaiah kepadanya, itu bererti ia takkan kalah pada yang ke-6 ini juga.

    Bukalah mata sahabat-sahabat. Mohonlah petunjuk daripada Allah supaya diperlihatkan petunjuk yang benar.

    Sekiranya ada yang mahu mengatakan 'bacaan' saya bahawa Tun Mahathir adalah 'orang itu' adalah bacaan yang salah, maka tidak mengapalah, cuma sila berlaku jujurlah dan jawablah soalan saya pada perkara berikut:-

    Tunjukkanlah kepada saya walau satu orang pun 'pemimpin perang' daripada mana-mana negeri Islam di sebelah Timur ini yang telah memenangi 3 peperangan ke atas. Jokowi baru yang pertama, Najib yang ini baru yang kedua sedangkan Sultan Brunei tidak pernah 'menyertai apa-apa peperangan'.

    Silalah buka globe dan perhatikan Malaysia benar-benar berada di titik Timur daripada Madinah.

    Di dalam kaedah bahasa Arab ada 3 jenis perkataan dengan jumlah iaitulah :-

    1. Mufrod apabila ia bermaksud tunggal atau singular.

    2. Muthanna apabila ia bermaksud 2 atau double.

    3. Jamak untuk jumlah tiga dan ke atas.

    Perhatikan betul-betul, bagi Najib ini adalah 'peperangannya yang kedua' sedang di dalam hadith digunakan kata jamak yang bermaksud 3 dan ke atas.

    Najib langsung tak menepati definisi pembawa panji-panji hitam dari Timur. Kalau ia menang 'pertempuran' yang kali ini pun, ia hanyalah yang kedua baginya.

    Berdasarkan khabar hadith 'orang itu' sangat mirip dengan Tun Mahathir, dan pada pengamatan saya, saya langsung tidak menemui orang lain selain Tun Mahathir sahaja yang menepati ciri-ciri 'lelaki itu'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukankah imam Syafie juga sudah berpesan di akhir zaman berjuanglah bersama orang yang kamu lihat begitu banyak panahan fitnah ditujukan kepadanya kerana ia sedang berjuang di jalan yang benar.

      Di dalam tempoh masa melepasi satu purnama dari hari ini dan sebelum memasuki purnama yang kedua, bacaan saya mendedahkan akan berlakunya konflik besar Israel-Palestine dan 'seseorang itu' akan menunjukkan keprihatinan luar biasa kepada orang-orang beriman di bumi Palestin dan ketegasan serta keberanian luar biasa kepada Israel dan Amerika, dan pada masa itu kita akan dapat melihat lagi sifat-sifat yang digambarkan itu benar-benar ada pada Tun M.

      Demi Allah yang mana nyawa saya berada di tangannya, saya sesungguhnya telah dapat merungkai hampir kesemua kalau pun tidak semua hadith2 peristiwa akhir zaman dengan keadaan yang benar-benar sedang berlaku di hadapan mata saya ini. Segala-galanya amat tally sehingga kadang2 saya sendiri merasa gerun memikirkan bagaimana ia akan berlaku di antara tempoh daripada hujung Rejab sehinggalah ke Zulhijjah ini.

      Demi Allah juga saya langsung tidak diberi upah dan langsung tidak mengharapkan sebarang upah di dalam menyampaikan apa yang telah saya rungkai ini.

      Demi Allah saya langsung tidak berbohong apabila berkata saya telah mendapat bacaan yang segala-galanya tally dgn khabar-khabar yang benar.

      Demi Allah saya juga tidak mahu bertengkar dengan sesiapa, malah saya sebenar-benarnya mahu cuba menunjuki.

      Sekiranya ragu-ragu pun tidak mengapa, memadilah untuk bersaksi saya telah pun menyatakannya.

      Bagi golongan pendusta dan pemfitnah mahupun yang suka memperolok-olokkan, bertaubatlah kalian kerana tanda-tanda kiamat itu apabila ia sudah mula berlaku ia akan berlaku berturut-turut sehingga kita tak sempat menyedarinya kecuali bagi orang-orang yang mahu mengkaji dan berfikir.

      Demi Allah sesal kemudian itu langsung tidak berguna.

      Wallahu a'lam wallahu a'llimun khabir.

      Delete
    2. John Doe...

      setiap keputusan dan pandangan seseorang terhadap orang lain adalah bergantung kepada info dan maklumat yg kita tahu pasal seseorang tu..

      Kalau info dan maklumat yg ada pada kita adalah info yg salah, maka kita akan menganggap orang itu tidak baik.

      Macam mana kau tahu yg kau dipihak yg benar???
      Adakah kau pasti info dan maklumat yg kau ada pasal Najib, adalah info yg benar??

      Kita takut, kita telah mmebuat keputusan yg salah akibat dari info yg salah...
      atau kita sekadar melihat dari luar atau apa yg nampak, dan terus buat kesimpulan..

      Sy bagi contoh:
      Ada seorang tu nampak si A masuk kedai jual arak. Terus dia buat kesimpulan, si A peminum arak dan menviralkan kepada semua orang...Orang pun akan kata si A peminum arak....
      Tapi bila diselidik, sebenarnya, si A masuk kedai jual arak bukan nak beli arak, dia masuk sebab semasa lalu depan kedai tu, dia ternampak ada orang pengsan dan dia masuk untuk membantu orang itu....

      Inilah contoh yg saya boleh beri dimana kita tak sepatutnya menilai seseorang dengan apa yg kita nampak dan kita fikir...memang bukti tu ada, (boleh tunjuk gambar si A masuk dlm kedai arak) tapi kita tak tahu apa yg sebenarnya berlaku hinggalah kita menyelidiki atau bertanya kepada yg punya diri...



      Delete
    3. Saudaraku,

      Tak perlu meleret kepada perkara-perkara yg tidak relevan. Daripada bacaan saya kita sememangnya menuju ke klimaks zaman fitnah yang akan berakhir di dalam bulan Zulhijjah 1439.

      Saya bagi soalan begitu mudah. Sila tunjukkan kepada saya siapa lagi selain Tun M yang pada Zulhijjah 1439 iaitu sekitar Ogos 2018 yang mempunyai ciri-ciri berikut :-

      1. Berasal dari sebuah negeri di Timur

      2. Telah menyertai banyak peperangan dan tidak pernah kalah walaupun sekali.

      Silalah jawab soalan mudah saya itu.

      Atau mahu tunggu selepas Israk Mi'raj untuk melihat kebenaran 'bacaan' saya itu?

      Delete
    4. Habis jahanam...... melepasi banyak peperangan..... dia tengok PRU tu sebagai peperangan.... lupa plak si John Doe ni... tengkuk Tun pernah diselamatkan oleh satu batang tubuh yang bernama Najib.... dan ljpa juga dia sebagai satu batang tubuh yang ada kuasa kini sebagai perdana menteri... Tun masih lagi di lindungi aib nya oleh najib... tak mahu juga di bongkar apa yang patut.... tapi sikit lagi dah tu.... kalaulah najib bonglar pasal Tol.. (tol ajer tu).... bulan zulhijah john doe akan tertimpa kepada kepala si tua renta yang John doe macam sanjung bak 'imam mahadi" lah gamaknya... (macam yer... bukan saya kata Tun tu selatak imam mahadi.)

      John Doe dok pandang Tun ajer kena fitnah.... Tu yang najib kena fitnah tapi buat tak kisah ngan pembuat fitnah hang tak mau kira ker?
      Dan aku naik pelik bertapa tak malunya John Doe mengangkat diri sendiri yang cokno-coknonya 'bacaannya' adalah benar.... tanya sikit ngan john doe.... Tun tu berganding ngan ulama mana untuk check and balance tentang kebenaran yang hendak disampaikannya?.... yang teman tengok segalanya bersandarkan keputusan majlis presiden pakatan harapan jer.... plus sebelum ni dapat maklumat separuh kukus dari si Claire....

      Tak mungkin dia pakai bacaan john doe... kalau dia pakai pun tak salah sebab syairnya indah buat Tun...

      P/s Berasal dari sebuah negeri di timur.... negeri ker negara?8... nak kata asal dari karala tak mu gkin sebab karala terletak di sebelah barat selatan india..... heheheheh.....

      Delete
    5. En Suharli,
      Kepala bapak kau tu merujuk kepada siapa? Mamak kutty merujuk kepada siapa? bin Iskandar kutty siapa yang cakap? Tun M ke? Siapa yang bersama2 pemimpin umno lain mendesak agar Pak Lah letak jawatan supaya najib jadi PM? Tol aje ye? tu kes Forex? Kes Memali? Syarikat2 anak dia? aib pe yang MO1 lindung tu? mana datang le spesis en suharli ni. Hebat ye MO1..mmg hebat sampaikan ada 2.6b dalam akaun sendiri..kamu mesti bangga kan en suharli sbb PM kesayangan tuan digelar kleptokrat..bukan calang2 org yang dapat gelaran tu...tahniah

      Delete
  2. FUYOOO JON DOE BRAVVOOO ALPOPO AL KUNTOOO.......!!!!


    teringat ar tompel citer p ramlee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana cerita pm utara tu? Islam hadhari

      Delete
  3. Pasla 1 MDB dah lama dah settlee....tapi mangkuk2 yg dengki dan iri hati masih menjaja untuk mengelirukan rakyat...

    Siapa yg sebenarnya berilmu??? Madey?? apa yg dia tahu pasal 1 MDB?? Dia bukan orang dalam yg bekerja dengan 1 MDB

    PAC/SPRM/Ketua audit negara/BNM telah menyiasat semua dokumen dalam 1 MDB dan telah dishakan tak ada unsur jenayah (rasuah atau slaah guna kuasa)...yg ada hanyalah tadbir urus yg lemah...Ini disahkan oleh Timbalan pengerusi DAp sendiri selaku timbalan PAC..

    Nak dengar cerita dari orang yg ada info ciput2 dan lepas goreng2 info tu seolah olah nampak real....hanya org dalm dan bahagian pengurusan yg tahu apa yg berlaku...Dokumen penuh dan detail telah dilihat oleh PAC/SPRM/BNM/Auditor general...

    Madey ni memang penipu besar...sebab dengki/dendam dia akn buat apa jer...hinggakan musuh dia yg selama ini pun boleh dijadikan kawan dan sahabat untuk meruntukan parti yg dipegangnya dulu selama 22 tahun...manusia tak tahu bersyukur serta tamak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang awak tak cukup skill jadi pendengar yang baik, emosi, baran.

      Delete
    2. tak emosi pun...sekadar menulis apa yg benar...
      Baca dan fikirkan....dengan hati yg bersih serta suci..itupun kalau masih ada ruang hati yg masih bersih.....

      Delete
    3. Demi Allah sesungguhnya di saya telah menjumpai dalil bahawa di dalam alam dua fasa terakhir di zaman fitnah itu ada dua bentuk fitnah yang berlainan.

      Yang pertama ketika ia berada di fasa kedua terkahir, fitnah itu datangnya daripada rakyat kepada pemerintah.

      Dan kemudian apabila ia sudah berada di fasa terkahir, fitnah itu datangnya daripada pemerintah kepada rakyat.

      Tidakkah Memali dan Amanat Hadi itu fitnah dari rakyat kepada pemerintah?

      Benar amanat Hadi itu dibuat pada zaman Tun Hussein, tetapi fitnah yang timbul daripada amanat itu kesemuanya berlaku pada zaman Tun M dan dia sentiasa menang ke atas fitnah itu.

      Kemudian pada hari ini fitnah itu datangnya daripada pemerintah ke atas rakyat, dan orang yang sama juga iaitu Tun M sedang mengetuai penentangan ke atas fitnah itu.

      Hadith Nabi sendiri menjawab mengenai tuduhan u-turn itu.

      Saya akan berkongsi bila tiba masanya.

      Tak perlu percaya. Hanya bersaksi sahaja sudah memadai.

      Delete
    4. 2.54,

      Adakah ko rasa hati ko adalah bersih ketika sedang memberikan komen..?

      Apakah ko rasa yg ko sedang memiliki hati yg suci ketika sedang mengutarakan pendapat ko..?

      Apakah dgn menerima pendapat dan komen ko, maka baru dikatakan seseorang itu memiliki hati yg bersih dan suci..?

      Jika pendapat ko tidak diterima, maka dikatakan seseorang itu tidak memiliki hati yg bersih dan suci..??

      Jika begitu, cukup jelas dan nyata, sebenarnya ko lah yg tdk mempunyai ruang hati yg bersih dan suci kerana beranggapan secara kotor tentang hati org lain sekiranya pendapat mereka bercanggah dgn pendapat yg diutarakan oleh ko..

      Betul lar kata KD, jgn emosi.. Hehehe

      Delete
    5. 2.43
      1. Settle sebab dah bayar ke IPIC ke? Habis duit yang dah bayar kat Aabar BVI pe cite? dok buat diam2 je?

      2. Mmg dia tak bekerja dengan 1mdb. tp kepala besar 1mdb pun dok lari dari menjawab tentang 1mdb. Di parlimen tak boleh tanya. buat report kena tangkap. Tak de makna pe2 ke tuan?

      3. Saudara dah baca ke laporan PAC, laporan SPRM, laporan BNM. kalau ada tolong le tunjukkan. Nak tahu jugak kat mana tulis tak salah. yg rakyat malaysia tahu, AG pendi yang cakap tak salah.

      4. Dengki dendam knp pulak? MO1 buat pe kat tun sampai tun berdendam? Pasal anak dia disuruh letak jawatan sbg MB kedah ke? persepsi kan? Dulu MO1 yang cakap, kalau BN menang di Kedah, Mukhriz akan dilantik jadi MB. nak tanya, tun suruh ke?

      Delete
    6. Benar la sgt... Saudara anon 2:54.. sesungguhnya pekerjaan saudara adalah menipu lagi mendustakan... Umno bukan parti TDM pegang.. dia diAMANAHkan Allah utk memacu selama 22 tahun... Dan AMANAH itu dipegangnya... DSN pun tidak punyai umno tetapi dia tiada AMANAH yg akan menjadi punca runtuhnya umno... Jadijgn la dok pusing sana sini... Allah melihat perbuatan tiada AMANAH pemimpim kamu...dan begitu juga kita semua

      Delete
  4. John Doe ...

    tak payahlah kau nak perasan...
    Yg kau nak bela si madey tu nak buat apa??

    kau tanya Anwar, tanya LGE, tanya LKS , tanya Mat sabu, Tanya Wan Azizah dna tanya semua pengikut PKR, DAP dan PAN..........apa pandangan mereka terhadap madey dulu semasa dia berkuasa...??
    Semasa reformasi, kau tanya apa pendangan mereka terhadap madey?

    Madey adalah manusia durjana pandangan mereka..madey mahazalim, mahafiraun, bapak perompak & rasuah, mengkayakan kroni, salah guan kuasa , bail out byk syarikat GLC, rugi forex....sehinggakan dulu LKS pernah kata Malaysia akan bangkrap...

    Sekarang apa sudah jadi????....manusia durjana pada satu ketika dulu telah menjadi manusia paling baik......hehehee...itulah pakatan dan manusia yg tak ada harga diri, tak ada pendirian yg tetap serta sangat oportunist yang sememangnya tidak layak menjadi pemimpin semula...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Demi Allah sesungguhnya saya telah menjumpai dalil bahawa di dalam alam dua fasa terakhir di zaman fitnah itu ada dua bentuk fitnah yang berlainan.

      Yang pertama ketika ia berada di fasa kedua terkahir, fitnah itu datangnya daripada rakyat kepada pemerintah.

      Dan kemudian apabila ia sudah berada di fasa terkahir, fitnah itu datangnya daripada pemerintah kepada rakyat.

      Tidakkah Memali dan Amanat Hadi itu fitnah dari rakyat kepada pemerintah?

      Benar amanat Hadi itu dibuat pada zaman Tun Hussein, tetapi fitnah yang timbul daripada amanat itu kesemuanya berlaku pada zaman Tun M dan dia sentiasa menang ke atas fitnah itu.

      Kemudian pada hari ini fitnah itu datangnya daripada pemerintah ke atas rakyat, dan orang yang sama juga iaitu Tun M sedang mengetuai penentangan ke atas fitnah itu.

      Hadith Nabi sendiri menjawab mengenai tuduhan u-turn itu.

      Saya akan berkongsi bila tiba masanya.

      Tak perlu percaya. Hanya bersaksi sahaja sudah memadai.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 4:32:00 PM

      Cai bengong...suruh tanye yg dulu2... Sekarang mereka semua berjuang bersama tun nak tangkap kepala prompak...

      Delete
    3. Macai harami bertanya....

      "apa pandangan mereka terhadap madey dulu semasa dia berkuasa...??"

      KESEMUA mereka (ahli pembangkang yg disebutkan) bersetuju tanpa berbelah bahagi, bersepakat, telus ikhlhas dan tanpa was was menyatakan:

      "In Politic, There are no permanent enemies, and no permanent friends, only permanent interests"

      Malahan jika arwah TGNA masih hidup, dengan penuh kesyukuran arwah mengalu alukan kemasukan Tun Ke dalam parti pembangkang.

      Delete
    4. Parjtnya john doe jawab macam ni.... ya benar... dulu semua merwka LKs... nuar... jijah... sabu.... dan ramaulah kata Tun ni mahazalim dan pelbagai lagi sebut apa ajalah.... tapi sekarang mereka sudah sedar... semua tu adalah fitnah mereka terhadap Tun.... ya sepatutnya begitulah jawapan Jobn doe... betul tak....

      TAPI APA YANG BERLAKU??????🤣🤣🤣🤣.... Tun ngan tak malu nya terkesep2 kata apa yang dia fikir tentang DAP selama ni adalah salah.... teman rasa ngan yg lain dia cakap yanv sama jer kut.... dan yang paling wing.... secara terbuka dia minta maaf atas kesilapan dia.... malaupun dia tak specifik untuk salah yg mana.....SOOOOO..... lojik tak kalau nak kata selama ni Tun difitnah.... (mungkin adalah satu dua tu mmg fitnah... tak nafipun).... dan smua kepala penipu dalam pakatan tu terima tun atas kebenaran..... lalok lah john doe neh.....

      Delete
  5. Ni jenis tak boleh bawa berbincang, jenis baling kerusi

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg baling kerusi dulu ialah penyokong PBBM kan...

      Nak berbincang la ni....tu yg saya bagi pendapat saya...
      Tolong ulas komen saya please!!!

      Delete
    2. aku tak tambah apa2 pun...
      Aku tak kutuk madey pun

      Aku hanya mengulang tayang filem madey masa dia jadi PM dulu..
      Aku hanya tulis apa pandangan orang /rakyat masa tu..

      Dan sekarang ni pulak, aku hanya beri pendapat tentang betapa hipokrit nyer si madey ni.....dulu cakap lain, skerang cakap lain..

      Bukan madey ajer, tapi si mangkuk2 LGE, LKS, mat sabu, azizah dan segala macam tu, jugak adalah hipokrit tahap maximum....dulu cakap lain, dulu kata madey macam2, tapi sekarang ni semua dh jadi baik.....dulu kata madey bapak perompak/rasuah/kroni/lesapkan duit main forex/bail out company GLC dan byk lagi....semua tu boleh dilupakan dek kerana madey dah bersama mereka...

      Agaknye kalau Najib join pembangknag, dah tentu isu 1MDB, dan byk lagi akan settle dan boleh dilupakan...

      Apa punya jenis manusia kalau macam ni...

      Sebab tu PH adalah pakatan haprak!!!!

      Delete
    3. Apabila Al-Maidah : 54 menyebut ciri kaum yang didatangkan, yang mereka ini dijanjikan kemenangan di dalam khabar wahyu ialah "mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca." secara analogi berbalik Allah mengatakan bahawa sudah tentu ia membuktikan bahawa pihak lawan kepada kaum yang didatangkan ini adalah golongan "orang-orang yang gemar mencerca."

      "Kepala Bapak Kau" adalah contoh terulung. Ia tiada sebarang fakta. Bhs Inggeris menyebutnya sbg 'cursing'.

      'Kamu lanun', 'dia penyangak' pula adalah pernyataan fakta dan ia sudah tentu bukan cercaan. Bhs Inggeris menyebutnya sbg 'calling a spade a spade'.

      Tidakkah mereka para pencaci dari kalangan pencacai A9 semuanya telah membuktikan mereka memiliki ciri-ciri 'golongan orang-orang yang mencerca'?

      Tak perlu percaya apa-apa. Hanya bersaksi sahaja sudah memadai.

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 4:34:00 PM

      Yg paling mustahak sekali kapla prompak mesti di tangkap....

      Delete
    5. 3.17,

      Hadi pun biasa dulu kata lain.. Sekarang lain..

      Klu tak takde lar dia nak join pembangkang bersama dap dulu.. Pastu puji melambung.. Skrg dah keluar, kutuk memanjang..

      Begitu jg dgn umno dan najib, apakah mereka tdk pernah dulu kata lain, skrg kata lain..??

      Dulu bukan main hentam pas.. La ni, bukan main ke hulu ke hilir di beberapa perhimpunan yg sama..

      Yg jelas perkataan atau kenyataan yg dikeluarkan adalah berdasarkan kpd isu semasa..

      Mereka boleh.. Kenapa tun mahathir tak boleh..???

      Isu pokok pangkal nya dah jwb soalan ko kan.. Kenapa mahathir dulu ckp lain.. Skrg ckp lain..

      Sama jer hal nye dgn umno, pas, hadi dan najib kan..

      Apakah mereka tidak hipokrit..??

      Mengata orang.. Padahal sendiri pun sama..! Buat malu jer.. Hehehe

      Delete
    6. baling kerusi masih ok lagi kd jg ada arahan baling C4 sudah...

      Delete
  6. Admin suruh seseorang itu menjadi pendengar yang baik sebelum menjadi penulis atau pengomen. Persoalannya adakah admin sendiri seorang pendengar yang baik bila asyik mendengar sebelah pihak sahaja. Bila dalam penulisannya, dia selalu menulis dan cuba membuktikan yang pihak dia je atau aliran politik dia je yang betul. Yang sebelah lagi sentiasa tak betul je .
    Ini lah yang dikatakan cakap tak serupa bikin.
    Satu lagi admin ooii ....tak perlu lah riak saperti komen balas nya di 2:46 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat dengan anon 3:01

      Delete
    2. Skill vedio di atas cukup baik..

      Tapi ada orang bagi hujah dengan maki hamun, sebab tu aku kata bila skill dengar pun tak bagus..

      Hasilnya hujah maki hamun

      Delete
  7. Pasal 1 MDB dah lama dah settlee....tapi mangkuk2 yg dengki dan iri hati masih menjaja untuk mengelirukan rakyat...

    Siapa yg sebenarnya berilmu??? Madey?? apa yg dia tahu pasal 1 MDB?? Dia bukan orang dalam yg bekerja dengan 1 MDB...dia dapat info dari SR

    PAC/SPRM/Ketua audit negara/BNM telah menyiasat semua dokumen dalam 1 MDB dan telah disahkan tak ada unsur jenayah (rasuah atau slaah guna kuasa)...yg ada hanyalah tadbir urus yg lemah...Ini disahkan oleh Timbalan pengerusi DAP sendiri selaku timbalan PAC..

    Nak dengar cerita dari orang yg ada info ciput2 dan lepas tu goreng2 info tu supaya seolah olah nampak real....hanya org dalam dan bahagian pengurusan yg tahu apa yg berlaku...Dokumen penuh dan detail telah dilihat oleh PAC/SPRM/BNM/Auditor general...

    Madey ni memang penipu besar...sebab dengki/dendam dia akan buat apa jer...hinggakan musuh dia yg selama ini pun dia boleh jadikan kawan dan sahabat untuk meruntuhkan parti yg dipegangnya dulu selama 22 tahun...manusia tak tahu bersyukur serta tamak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singapore judges are stupid for jailing those stealing 1MDB money?

      Cmoe on where is your brain? Otak melayu musalim bodoh kah?

      Delete
    2. KALAU DAH SETTLE MENGAPA MASIH DI OSA KAN??????????????????

      Delete
    3. anon 3.28..

      You tak faham kes .....yg kena jail ialah orang yg tak mengikut prosedur bank. Nothing to do with 1MDB....

      Delete
    4. hang tak faham. sampai najib dab zahid nak expiunge statements in the court. sinapore and amalysia are both commonwealth countries

      u guys are dumb tak faham or buat tak faham.

      Delete
    5. anon 3.30

      Kenapa di OSA kan sebab pembangkang suka memanipulasikan semua report. Mereka hanay melihat dari perspektif negative dan bukannya nak mencari kebenaran..

      kalau dibaca oleh 30 juta rakyat malasyia, maka ada 30 juta pendapat...

      Cukuplah agensi yg berautoriti serta agensi yg juga diwakili oleh pemimpim pembangknag seperti PAC yg membuat sisatan dan telah memberikan keputusan siasatan..

      Takkan pemimpin DAP tu tak nak gunakan kesempatan ni nak hentam kerajaan??
      Tapi disebbakan dia adalah pemimpin yg bersih dah berintegriti, dia bercakap benar...

      Siapa lagi agensi yg mempunyai aksess kepada semua dokumen2 1MDB kalau bukan mereka..??

      SR, WSJ dan DOJ tak ada dokumen yg sebenar dan detail. Mereka hanya mendengar, ada sidikit info sana sini dan lepas tu created a false story dan false money trail untuk mnegelirukan rakyat dan memburukkan najib...

      Delete
    6. MLA tak nak bagi. One day if malaysia is thrown out of commonwealth....u die

      Delete
    7. kalau begitu lift up OSA? jantan ke?

      Delete
    8. anon 3.57

      kau tak faham apa itu OSA dan kenapa perlu ada OSA...

      Kenapa masa zaman madey tak mansuhkan OSA....sebab masa reformasi tu awnar ibrahim pun ada desak madey untuk mansuh OSA...

      Delete
    9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 4:36:00 PM

      1 mdb dah settle kepala bapak ko...siapa yg settle?...prompak blm ditangkap dah settle...

      Delete
    10. 3.52,

      "Kenapa di OSA kan sebab pembangkang suka memanipulasikan semua report. Mereka hanay melihat dari perspektif negative dan bukannya nak mencari kebenaran.."

      Hehehe.. Kelakar betul lar komen ko..

      Jika takut pembangkang manipulasi, maka jgn lar OSA, publish to public.. Semua org boleh akses dan baca.. Kebenarannya adalah pd laporan sebenar! Maka, siapa yg menipu pasti tertangkap! Rakyat pun senang nak buat keputusan memilih siapa waktu mengundi nanti..!!

      Tetapi dgn OSA kan laporan, kemudian menuduh pembangkang suka melihat pd persepsi negatif.. Disini pun dah cukup jelas yg ko sebenarnya yg suka membuat andaian dan tafsiran di sudut negatif!!

      Relax bro, emosi sgt ko ni.. Hujahan pun dah melulu.. Hehehe



      Delete
    11. cai tak nak suruh gomen buat RCI untuk 1MDB ke?

      Delete
    12. 3.44
      Kalau tak ikut prosedur bank, bank boleh diambil tindakan kepada pekerja. Ni tak pasal2 sekali dengan bank diarahkan tutup. Macam mana tu? Kalau tak de pe2, knp AG Swiss minta bantuan tapi ditolak? Sbb kes dah settle ye? USD3.5b telah dibayar kepada syarikat palsu. Apa 1mdb buat? diam kan je sbb kalau buat2 bising nanti ada org yang kena. Kan?

      Delete
  8. Aku tak kutuk madey pun

    Aku hanya mengulang tayang filem madey masa dia jadi PM dulu..
    Aku hanya tulis apa pandangan orang /rakyat masa tu..

    Dan sekarang ni pulak, aku hanya beri pendapat tentang betapa hipokrit nyer si madey ni.....dulu cakap lain, sekarang cakap lain..

    Bukan madey ajer, tapi si mangkuk2 LGE, LKS, mat sabu, azizah dan segala macam tu, jugak adalah hipokrit tahap maximum....dulu cakap lain, dulu kata madey macam2, tapi sekarang ni semua dh jadi baik.....dulu kata madey bapak perompak/rasuah/kroni/lesapkan duit main forex/bail out company GLC dan byk lagi....semua tu boleh dilupakan dek kerana madey dah bersama mereka...

    Agaknye kalau Najib join pembangknag, dah tentu isu 1MDB, dan byk lagi akan settle dan boleh dilupakan...

    Apa punya jenis manusia kalau macam ni...

    Sebab tu PH adalah pakatan haprak!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mahathir mudah lupa, u turn.....MENGAPA TAKUT DENGAN KEHADIRAN MAHATHIR DI PEKAN????????? Fear is a sign of losing

      Delete
    2. hehehe...siapa yg takut??

      Syiok sendiri...

      kalau madey nak bertanding kat pekan pun ok ajer...Malaysia negara demokrasi

      Delete
    3. naper umno nak halang mahathir sehingga perlu 100 polis? tak bodoh jke umno ni???

      Delete
    4. siapa yg halang???
      Madey bebas bergerak, bebas memebri pandangan, bebas mengkritik dan mengina Najib, bebas keluar negara, bebas berceramah....

      Bukan macam masa madey dulu, silap2 kena masuk ISA, internet tak ada, media dan TV semua dia kontrol....

      Beza macam bumi dan langit...dulu dan sekarang

      Delete
    5. jho low tu nabi umat melayu muslim sehingga dia nampak syumul???

      Delete
    6. hang tak baca ke pemuda umno peh]kan nak buat hal? sebab itu polis 100 orang jaga

      Delete
    7. anon 4.01

      Kau tahu ke siapa Jho Low tu?..

      Cerita sikit apa yg kau tahu....

      just nak test ajer!! sebab boleh tahu kamu ni jenis suka membaca atau sekadar baca info fitnah kat laman pembenagkang

      Delete
    8. melayu ini takut pada realiti, suka berfantasi......rasuah jadi derma

      melayu ini suka fiksyen....kononnya jumpa penderma tapi @penderma@ itu dah mati

      najib zahid kedua2nya berkepalsuan

      to najob and zahid.....read below

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all 
      to conjure all sorts of reasons 
      to explain away truth: 

      One could subscribe to truth 
      only when one has self-respect in the first place; 

      When a man tells untruths, 
      he has no respect for himself 
      and little would he do better for others 
      except for his own gain; 

      And when a man tells lies, 
      he has a tendency to forget: 

      With one lie after the other, 
      eventually he would be caught 
      in his own tangled web

      Delete
    9. anon 4.10

      kau tak baca lagi komen aku ke?

      baca ni:

      Setiap keputusan dan pandangan kita terhadap orang lain adalah bergantung kepada info dan maklumat yg kita tahu pasal orang tu..

      Kalau info dan maklumat yg ada pada kita adalah info yg salah, maka kita akan menganggap orang itu tidak baik atau bersalah.

      Macam mana KD tahu yg kau dipihak yg benar???
      Adakah KD pasti info dan maklumat yg kau ada pasal Najib, adalah info yg benar??

      Kita takut, kita telah mmebuat keputusan yg salah akibat dari info yg salah...
      atau kita sekadar melihat dari luar atau apa yg nampak, dan terus buat kesimpulan..

      Sy bagi contoh:
      Ada seorang tu nampak si A masuk kedai jual arak. Terus dia buat kesimpulan, si A peminum arak dan menviralkan kepada semua orang...Orang pun akan kata si A peminum arak....
      Tapi bila diselidik, sebenarnya, si A masuk kedai jual arak bukan nak beli arak, dia masuk sebab semasa lalu depan kedai tu, dia ternampak ada orang pengsan dan dia masuk untuk membantu orang itu....

      Inilah contoh yg saya boleh beri dimana kita tak sepatutnya menilai seseorang dengan apa yg kita nampak dan kita fikir...memang bukti tu ada, (boleh tunjuk gambar si A masuk dlm kedai arak) tapi kita tak tahu apa yg sebenarnya berlaku hinggalah kita menyelidiki atau bertanya kepada yg punya diri...

      Harap semua faham "what Im trying to say"..

      Berhati hati dengan info yg kita ada..
      Info boleh dimanipulate bergantung kepada samada kita suka atau tak suka pada seseorang ..

      Delete
    10. my advice is live in reality not fantasy, indulge in facts not fictions and always speak the truth not falsities

      Delete
    11. info from tv1, 2, 3 are fake news at least 70 percent

      when we read info.....must be balanced views not imposing on rakyat to believe what they eant to say but info where people us their brain or grey matter

      Delete
    12. Demi Allah sesungguhnya saya telah menjumpai dalil bahawa di dalam alam dua fasa terakhir di zaman fitnah itu ada dua bentuk fitnah yang berlainan.

      Yang pertama ketika ia berada di fasa kedua terkahir, fitnah itu datangnya daripada rakyat kepada pemerintah.

      Dan kemudian apabila ia sudah berada di fasa terkahir, fitnah itu datangnya daripada pemerintah kepada rakyat.

      Ulasan penuh telah dibuat di atas.

      Di dalam kedua-dua fasa Tun M adalah watak utama.

      Pada fasa kedua terkahir ia berdiri sebagai pemerintah dan pada fasa yang terkahir ia berdiri sebagai ketua kepasa rakyat yang menentang pemerintah.

      Segalanya adalah sangat jelas.

      Delete
    13. Terdapat banyak kedaifan contoh bawah ini, kami rakyat perbetulkan ye....

      "Sy bagi contoh:
      Ada seorang tu nampak si A masuk kedai jual arak. Terus dia buat kesimpulan, si A peminum arak dan menviralkan kepada semua orang...Orang pun akan kata si A peminum arak....
      Tapi bila diselidik, sebenarnya,

      si A masuk kedai jual arak bukan nak beli arak,sebab dah kirim kat macainya, tetapi sebab keliru dan bengong tak sudah2....

      Mengikut perancangannya, semasa lalu depan kedai tu, dia ternampak macai disuruh beli dah pengsan dalam kedai dan dia masuk untuk membantu orang itu...."


      Yg ini baru betul.

      Delete
  9. Setiap keputusan dan pandangan kita terhadap orang lain adalah bergantung kepada info dan maklumat yg kita tahu pasal orang tu..

    Kalau info dan maklumat yg ada pada kita adalah info yg salah, maka kita akan menganggap orang itu tidak baik atau bersalah.

    Macam mana KD tahu yg kau dipihak yg benar???
    Adakah KD pasti info dan maklumat yg kau ada pasal Najib, adalah info yg benar??

    Kita takut, kita telah mmebuat keputusan yg salah akibat dari info yg salah...
    atau kita sekadar melihat dari luar atau apa yg nampak, dan terus buat kesimpulan..

    Sy bagi contoh:
    Ada seorang tu nampak si A masuk kedai jual arak. Terus dia buat kesimpulan, si A peminum arak dan menviralkan kepada semua orang...Orang pun akan kata si A peminum arak....
    Tapi bila diselidik, sebenarnya, si A masuk kedai jual arak bukan nak beli arak, dia masuk sebab semasa lalu depan kedai tu, dia ternampak ada orang pengsan dan dia masuk untuk membantu orang itu....

    Inilah contoh yg saya boleh beri dimana kita tak sepatutnya menilai seseorang dengan apa yg kita nampak dan kita fikir...memang bukti tu ada, (boleh tunjuk gambar si A masuk dlm kedai arak) tapi kita tak tahu apa yg sebenarnya berlaku hinggalah kita menyelidiki atau bertanya kepada yg punya diri...

    Harap semua faham "what Im trying to say"..

    Berhati hati dengan info yg kita ada..
    Info boleh dimanipulate bergantung kepada samada kita suka atau tak suka pada seseorang ..




    ReplyDelete
  10. Semua ulasan saya merujuk kpd anon 243

    ReplyDelete
  11. Hujah 3 panel dah cukup baik..
    Hujah semula secara bagus..
    Itulah skill mendengar.

    ReplyDelete
  12. petikan dari tulisan John Doe
    --> Subhanallah, Tun Mahathir telah memimpin 5 'peperangan' dan ia menang di dalam kesemua peperangan itu dan kini ia sedang memimpin peperangan yang ke-6.


    Komen:
    Dia menang peperangan kerana semua pengikutnya setia dan taat kepada pemimpin.
    Biarpun dia difitnah degn bermacam2 cara seperti dikatakan bapak perompak/rasuahh/kroni oleh anwar dan pengikutnya, tapi disebabkan pengikut madey masa tu setia dan taat kepada pemimpin yg mereka rasa dipihak yg benar, maka madey masih berjaya dlm peperangan...

    Tapi sekarang bila BN dipimpin oleh orang yg dulunya memang pnegikut setia madey dan memepertahankan madey dari segala macm fitnah iaitu Najib, dimana madey sekarang??
    Di mana madey sekarang bila Najib difitnah??
    Yg lebih malang ialah, pemimpin yg suatu masa dulu memimpin BN selama 22 tanhun, pemimpin inilah yg sedang merosakkan dan menghentam Najib yg suatu masa dulu bersusah payah memepertahan madey sebagai PM dulu..

    Madey memang mudah lupa....akibat sifat tamak dan dengki

    Cuba baca dan fikirkan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokonglah penyamun najib, zahid penipu

      Delete
    2. baca dan fikrkan baru tulis...

      Penyamun itu pada mata kau yg dah rosak..
      Macam dulu madey pun perompak duit rakyat/bapak rasuah pada mata Anwar/LGE/LKS/Mat Sabu..

      so Madey ni bapak perompak/bapak rasuah juga ke???

      Delete
    3. naper tak saman mahathir? takut???

      Delete
    4. naper tak tangkap mahathir?

      Delete
    5. madey ni nak ikut cara anwar..

      Kalau kena tangkap, dia akan kata pada seluruh dunia dia tahanan politik...
      Dulu dia buat pada Anwar, sekarang dia ingat Najib akan buat pada dia benda yg sama.....Dia ingat Najib bodoh macam dia..

      Delete
    6. jgn lari dari topoic

      Delete
    7. Demi Allah sesungguhnya saya telah menjumpai dalil bahawa di dalam alam dua fasa terakhir di zaman fitnah itu ada dua bentuk fitnah yang berlainan.

      Yang pertama ketika ia berada di fasa kedua terkahir, fitnah itu datangnya daripada rakyat kepada pemerintah.

      Dan kemudian apabila ia sudah berada di fasa terkahir, fitnah itu datangnya daripada pemerintah kepada rakyat.

      Ulasan penuh telah dibuat di atas.

      Di dalam kedua-dua fasa Tun M adalah watak utama.

      Pada fasa kedua terkahir ia berdiri sebagai pemerintah dan pada fasa yang terkahir ia berdiri sebagai ketua kepasa rakyat yang menentang pemerintah.

      Segalanya adalah sangat jelas.

      Delete
  13. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 4:38:00 PM

    Macai bertempik info 1 mdb fitnaj
    H...kalo fitnah saman leer bodoooh..

    ReplyDelete
  14. Admin....harap dapat memberi pencerahan
    samada KERAJORA BAPUK bodoo yg selalu komen dlm ruangan ini seorang pengkritik yang ada skill ke. Dia dah terbiasa dg bahasa yang kurang ajar dan maki hamun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu tahap rendah sangat, jangan layan terus, ignore..
      Ada pun tak menambah, tak ada lagi bagus

      Delete
  15. Terdapat banyak kedaifan contoh bawah ini, kami rakyat perbetulkan ye....

    "Sy bagi contoh:
    Ada seorang tu nampak si A masuk kedai jual arak. Terus dia buat kesimpulan, si A peminum arak dan menviralkan kepada semua orang...Orang pun akan kata si A peminum arak....
    Tapi bila diselidik, sebenarnya,

    si A masuk kedai jual arak bukan nak beli arak,sebab dah kirim kat macainya, tetapi sebab keliru dan bengong tak sudah2....

    Mengikut perancangannya, semasa lalu depan kedai tu, dia ternampak macai disuruh beli dah pengsan dalam kedai dan dia masuk untuk membantu orang itu...."


    Yg ini baru betul.

    ReplyDelete
  16. Belog pemuja syaiton ini medewakan seorang penyangak tua 93 tahun.. salah seorang 'anchor' kepada parti jahanam dapig..

    apa benda kita nk cakap kalau fundamentals/ prinsip si tua kutuk ini pun telah sesat.. Agama ke mana Melayu ke mana.. tiba2 sibuk bercakap pasal salah najib.. berambuslah wahai si tua kutuk yang tk pernah menyenangkan dunia melayu.. sejak kau masuk politik sampai sekarang kau tak pernah lekang buat kejahatan, khianat dan masalah pada kaum Melayu Islam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan pemuja syaiton tapi pemuja taek.

      Delete
  17. Macai harami pemuja syaiton ini mendewakan seorang kepala bapak kepada segala penyamun2 seantero semalaysia dan semah.. salah seorang 'anchor' kepada parti jahanam rebranding semula dengan nama baru "umno najib" adalah bik mama..

    apa benda kita nk cakap kalau fundamentals/ prinsip kepala bapak penyamun si kutuk ini pun telah sesat.. Agama ke mana Melayu ke mana.. ditaburnya dedak harami merata rata, hasil dari menyamun harta rakyat, tiba2 sibuk bercakap pasal salah Tun.. berambuslah wahai si kepala bapak ko bik mama yang tk pernah menyenangkan dunia melayu.. sejak kau masuk politik sampai sekarang kau tak pernah lekang buat kejahatan, khianat dan masalah pada kaum Melayu Islam!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mahathaik Penchuri, Ketua Penchuri Jerit Orang Lain Menchuri supaya orang lain tak sedar dia MENCHURI.. 30 billion pakk...

      Delete
  18. INI DIA RAJA KERALA PENYANGAK BAPAK KLEPTOKRAT 30 BILLION BALING GELAS TAK PECAH!

    Gaji Mahathir Haram?! #PPBM #PakatanHarapan

    Gaji dan elaun yang diterima Mahathir sejak 24 April 1987 sebagai Perdana Menteri adalah HARAM!

    31 tahun yang lalu dimana para muda mudi hari ini jelas tidak mengenali Siapakah Mahathir sehinggakan dikalangan pembangkang sebelum ini mengelarnya MAHAFIRAUN.

    Pada 24 April 1987 belaku tragedi hitam dalam pucuk pimpinan negara ini belaku penyelewengan maha dasyat yang mana kertas undi Presiden UMNO dalam konspirasi Mahathir mengekalkan kuasanya apabila dicabar oleh menteri kewangan beliau pada masa itu Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).

    Walaubagaimanapun Mahathir membuat sidang media secara terbuka dan memohon maaf kepada Ku Li demi mendapat gelaran pemimpin negara yang disegani dan dikenang sebagai pemimpin bangsa berfikiran terbuka, rasional dan islamik.

    elaun HARAM ini jelas dinyatakan secara majoriti dikalangan tokoh ulama Majlis Agama Islam di Selatan Thailand, Propinsi Narathiwart, Yala, Pattani dan Weang yang mana selepas peristiwa hitam itu Mahathir menerima sesuatu yang bukan "haknya".

    Walaubagaimanapun mereka tidak berniat untuk mencampuri urusan Politik UMNO yang dirosakkan oleh Mahathir sepertimana apa yang Mahathir sendiri akui perbuatannya itu dengan memberi kiasan "UMNO BUSUK HINGGA KE USUS" sedang perbuatan konspirasi haram dan penyelewangan didalam UMNO ditunjangi beliau sendiri tetapi beliau menunding jari kepada orang lain seperti "SIPENCURI JERIT ORANG LAIN MENCURI".

    Ku Li ditewaskan oleh Mahathir berkelebihan 42 undi dalam satu sesi pengundian yang dicemari oleh penipuan.

    Seperti mana yang dirungkaikan oleh bekas Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Hussein Ahmad ketika itu menjawat jawatan Ketua Penerangan berkata petugas diarahkan menelan kertas undi Tengku Razaleigh bagi memastikan Mahathir kekal presiden UMNO langsung sebagai Perdana Menteri Malaysia. - @daengselili

    ReplyDelete
  19. "MAHADEY SIPENCURI JERIT ORANG LAIN MENCURI".

    Patutlah siang malam dia asyik tuduh Najib ambil duit itu ini tak bukti langsung gagal, DoJ pun tak layan, FBI tak tahu apa2..


    Belog pemuja syaiton ini medewakan seorang penyangak tua 93 tahun.. salah seorang 'anchor' kepada parti jahanam dapig..

    apa benda kita nk cakap kalau fundamentals/ prinsip si tua kutuk ini pun telah sesat.. Agama ke mana Melayu ke mana.. tiba2 sibuk bercakap pasal salah najib.. berambuslah wahai si tua kutuk yang tk pernah menyenangkan dunia melayu.. sejak kau masuk politik sampai sekarang kau tak pernah lekang buat kejahatan, khianat dan masalah pada kaum Melayu Islam!

    ReplyDelete
  20. Takat kira banyak ramainya cai sekupang sekitol utk masok serang blog tak payah laa.
    Tahu lah wang curi byk lagi..
    Tahu lah tidak ada maruah atau malu..
    Kerja menepis tak bawa restu..
    Rakyat tgk pada ketangkasan jawapan, usul atau hujah bukti.

    Soalam 1:
    Sebab apa 1mdb yg dikata baik & untong akan ditutup?

    Jawapam :
    A) sebab UmnoBnPas punya suka lah.
    B) sebab Rakyat tak perlu tanya atau tahu, Ketua lebih bijak.
    C) sebab makanan kuda mahal.

    Soalan 2. Apakah tindakan apbila TAEK penuh dipunggung?
    A) Arah cai sekupang sekitol jilat.
    B) Buat tak nampak, walau busuk sedonia.
    C) Minta Eddy pasang doa power agar umat tak nampak.
    D) Keluar bajet besar2, pasang bendera byk2, hantar bilal umrah,buat program besar2 , arah pelajar, penjawat, audience paksa berbas2 utk isi program. Buat lapuran media seolah samseng mendapat sokongan.

    Soalan 3. Apakah tindakan wajar oleh Rakyat terhadap kepungan samseng kampong UmnobnPas ketas Negara? Beri 2 jawapan.
    A) Usah dilayan karenah propa bodoh UmnoBnPas.
    B) Kasik Terajang masok dalam!

    ReplyDelete
  21. Bro KD..lepas mat maselan basuh Hari tu ada sikit peningkatan la..kalau tak asik masuk hulur kepala untuk ditembak jer

    ReplyDelete
  22. Penyokong PH dah kena tipu
    DAP memang cerdik.
    Dia gunakan Madey jadi keldai untuk tarik undi melayu sokong PH dan DAP
    DAP biar madey dicalon jadi PM supaya senang dapat undi melayu

    DAP memang cerdik. Dia tahu, madey tak akan dapat jadi PM biarpun PH menang (nauzubillah)
    Kenapa madey tak boleh jadi PM???

    Sebabnyer, nak jadi PM kena ada perkenan Agong
    Agong tak suka madey
    Semua pingat madey yg agung bagi dah ditarik balik
    Macam mn nak jadi PM kalau Agong tak perkenan...
    lagipun, madey dh tua dan ada sakit jantung...Nanti agung kata cari yg lebih muda dan sihat

    So, siapa yg nanti jadi PM ???

    Adakah kita nak meletakkan nasib negara kita yg sedang pesat membangun diruntuhkan oleh pakatan haprak yg tak ada hala tuju yg jelas dan carca marba....Mereka akan bergaduh sesama sendiri untuk memilih pemimpin....

    Sebab tu Allah masih merahmati Malaysia dan insya Allah BN/UMNO akan menang besar...

    ReplyDelete