Google+ Followers

Sunday, May 20, 2018

MANA BUKTI POLIS MAKAN COKLAT? NAJIB HOBBY BERBOHONG?

61 comments:

  1. Mana bukti najib terlibat seleweng 1mdb??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bukti najib tak seleweng? Kihkihkih

      Delete
    2. Pergi serbu nak cari bukti
      Tapi canang dah ada bukti
      Dulu usung tilam sbg bukti
      La usung beg org punya sbg bukti
      Last2 habis cokkat dalam peti

      Delete
    3. bukti tidak seleweng 1mdb, hingga sekarang masih belum ada bukti kukuh untuk mendakwa DSN, setakat ini yang ada cuma fitnah

      Delete
    4. Apa bukti coklat tu dalam peti? Kikikikikiki.....

      Delete
    5. Apa bukti polis masih belum ada bukti?
      Kikikikiki

      Delete
    6. Tapa.. kita tahu mathir.. tak ada...dia bagi ada "bukti.."

      Delete
    7. Kalo tak de bukti kenpe najib takut buat bantahan kpd doj?...kenape najib takut saman tun madey?...

      Delete
  2. Proses:
    Siasat
    Tangkap
    Dakwa
    Hukum

    Sekarang dalam proses siasat, apa bukti yang kamu nak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami nak bukti apa kandungan dlm peti besi tu. Ada kapal ke? Atau ada duit 42 billion?

      Delete
    2. Kau siapa nak mintak bukti? AG baru ke? Kikikikikiki

      Delete
    3. Aku pinjam cakap najib..
      Dalam peti besi tu memang tak ada kepala bapak. .

      Aku pinjam lagi kata najib
      Stupid..

      PDRM siasat..
      Belum buat pertuduhan..

      Najib tuduh polis makan coklat
      Mana bukti atau sekurang²nya nuat report polis..
      Report tak buat
      Bukti tak ada

      Bukti dari PDRM?
      Ptoses membuktikan adalah proses dalam pertuduhan dan pendakwaan, ia dibuktikan di mahkamah dan di depan hakim..


      Takkanlah "bukti" kena tunjuk pada macai..
      Kikikikiki

      Delete
    4. Proses:
      Siasat
      Jumpa bukti
      Tangkap
      Dakwa
      Hukum

      Delete
    5. PDRM hanya boleh dapat dan labelkan "barang yang disyaki" atau "bahan bukti yang boleh disabitkan"

      Hanya mahkamah boleh sahkan samada semua itu "bukti"..

      Delete
  3. khairulryezal osman kuttySunday, May 20, 2018 5:21:00 AM

    Sorry lari tajuk! Kes bunuh imam palestin tu dh selesai belom??senyap sudah.

    ReplyDelete
  4. Kah kah kah..
    Tau marah bila coklat kena curi.

    Kah kah kah..
    Tapi bila curi duit 1MDB nk harap kita terus sokong jdk pm.

    Kah kah kah..
    Lagi nk terbatuk batuk gelam bila kleptokrat nk bercakap pasal rule of law.

    Kah kah kah..
    Dh xde prinsip cash is king lg ke

    ReplyDelete
  5. Claire dh dtg bersua.
    Justo pun dh jumpa org tua.
    Jho Low Taek gigil tk terkata.
    Bila dh lengkap semua cerita..
    Ramailah akn longlai tk berdaya.
    Lutut jeli, tk dpt bersuara.
    Itu balasan bila Rakyat diperdaya.
    Mungkin asa yg sudah jd gila.
    Inilah cash is king punya angkara.

    ReplyDelete
  6. Tak kan la dia ckp polis amik coklat pun nk menipu..
    Tk untung apa.pun..
    Dia ckp la yg betul.. sampai coklat pun korang anggap dia nak tipu.. hmm.. agak2 ler.. coklat ja kot..gila.. sampai mcm ni sekali pandang rendah kat islam lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klepet bukan antara satu ciri islam.
      Mungkin 1030 terbaca kitab lain.

      Delete
    2. Betul ke dia mencuri? Tak tahu tp buat2 tahu..
      Then tuduh je..
      Kalau sedara atau anak kita kena tuduh.. tahu plak marah..
      Coklat.. dia nk menipu? adoi.. dah teruk.. sampai hina org mcm tu sekali.. kata dia ada duit berjuta.. coklat seciput dia nk berkira plak? Mcm mana ckp ni..

      Delete
    3. Betul ke dia tak mencuri? Dah tahu, tp buat2 tak tahu. Then, main bela aje.

      Delete
  7. Semua keluar pada mulutnya bohobg belaka .. kalau dah selalu berbohong .. cakap benar pun orang tetap kata bohong.

    ReplyDelete

  8. Dia byk kena tuduh..
    Takan la sbb coklat ja dia nk cari pasal..
    Agak2 la..

    ReplyDelete
  9. Bodoh macai mataik.. family Najib nak gambarkan layanan dan sikap dalam siasatan ini..betapa biadab dan teruknya sikap anggota yang terbabit dalam serbuan tu hingga coklat pun nak balun. Nk gmbrkan polis tak profesional, tak hormati Najib sebagai bekas PM, polis yg asalnya profesional di zmn PM selain Mataik, tetapi bertukar jadi kurang adab bila Mataik jd PiEm.. ini bukan soal nak lapur ke tidak kd ngok.. ko biase ckp bohong dan membelit mcm belut, isu ape pun ko keje nak bohong belit..
    Setahu aku Amar Singh PDRM zmn Najib dia naik pangkat, begitu sopan dia bercakap, profesional tak merepek, tapi sejak jadi kuli Mataik dia pun jadi terikut berubah kurang adab.

    ReplyDelete
  10. Claire datang terkincin.
    Justo datang terkincit.
    Jho Low balik, keluat taek...
    Ramai akan tertelan kerongkong.

    klepet oh klepet....
    Terbesar dlm sejarah dunia pulak tu.
    Haaa makan, makan...ada baki lagi tuh.

    ReplyDelete
  11. Harga barang dah turun ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah.ada masalah ke?

      Delete
    2. Bila macai terpaksa berbohong..harga brg skrg semakin melambung... wpun gst bakal zero..ahpek cina dapig xde bodo nk kasi mahataik jd piemm lama2.. menteri jg kpdnk xde.. tandanya krjn rapuh ph takkan bertahan lama..munking Insya Allah 15 bulan sahaja

      Delete
    3. Kau boleh jadi bomoh. Kihkihkih

      Delete
    4. Harga brg makin melambung? Apa dia? Cakaplah.... Skrg aku pulak nak bg tahu, kau baca tak berita harga kereta mendadak turun? Baca tak? Itu baru kereta. Lepas ni kau pergi kedai, tak payah bayar gst. Apa lagi kau nak? Masih nak mengahrap dedak?

      Delete
    5. MACAI..KO MAKAN KERETA KE?? Org FELDA BELI KETA SEBULA BAPE BIJI?? BANGANG!

      kah..kah..kah macai dah ketakutan dengan perang fitanh sendiri bikin

      dulu zaman Najib harga kereta turun betul2 lepas GST tapi macai canang fitnah. Taukeh Nissan Toyota Honda yg sahkan..tp dasar pencacai laknatullah terus keji Najib,.

      nak skrg harga barg naik mencanak di bazar2 Ramadhan. Simulasi nak bohong rakyat kunun harga murah sudah tak boleh jalan..rugi memanjang.. kah..kah..kah

      Delete
  12. Kalau yg lain kerajaan tak boleh buat lagi, dapat turunkan harga minyak pun cukuplah dulu. Buatlah yg senang dulu. Nak dakwa pencuri ada dlm manifesto,
    Nak turunkan harga minyak pun ada dlm manifesto
    Nak hapuskan GST serta merta pun ada dlm manifesto
    Menteri kewangan dah ada
    Perdana menteri dah ada
    Nak tunggu apa lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahataik tgh pening mana nk cekau duit utk tunai manipasto bulan & bintang tu
      ... klu pecat seluruh penjawat awam, xde org keje dgn gomen pun takkan cukup duit tu nk tanggung manipasto gile pakatan fitnah... malah ekonomi dan kecairan domestik akn menjunam..inflasi akan mencanak naik..wktu tu berok2 macai akan terbyg wajah JIBBY yg korang kutuk maki hina caci fitnah sezalim2nya tu... Allah Maha Kuasa!!

      Delete
    2. Manipestol tun nadey tak perlu belanja yg besar...manipestolnajib makan wang yg besar...

      Skarang pon beruk2 najib pon tak beratur distesen minyak tiap mlm rabu...
      Nak beli barang 1 jun tak de gst lagi...sst yg lebih baik akan ganti sst...harga barangan milo teh kopi sabun shampoo air dlm botol dan kotak roti sardin pencukur misai dll tak naik rege seperti tradisi pru BN yg lepas2 ...hebat PH...
      Tol akan turun berperingkat2....

      Malaysia dah banyak hasil bumi...incometax ratus billion...

      Delete
    3. Daim misai kontot kata subsis minyak untuk bertahan harga zaman Najib..

      maknanya teruk lah tu.. habis harta sepeninggalan zaman najib.. siap lah rakyat kena!

      Delete
  13. Iraq Lebih Aman Bersama Saddam, Tiada Senjata Pemusnah Dibangunkan - Penyiasat CIA
    1 MINUTEREAD

    Mstar - Diterbitkan: Khamis, 5 Januari 2017 2:02 PM

    NEW YORK: Individu pertama yang ditugaskan menyoal siasat Saddam Hussein selepas Presiden Iraq itu ditahan oleh pasukan tentera Amerika Syarikat (AS) pada 2003, mengakui bahawa pemimpin tersebut tidak membangunkan senjata pemusnah seperti yang didakwa oleh Washington.

    Malah bekas penganalisis Agensi Perisikan Pusat (CIA), John Nixon turut mengakui bahawa rantau Arab akan lebih aman sekiranya Saddam tidak digulingkan oleh tentera penceroboh.

    Nixon ditugaskan oleh kerajaan AS untuk menyiasat Saddam selepas pemimpin itu ditemukan bersembunyi dalam sebuah lubang pada Disember 2003.


    penadaritanahmelayu.blogspot.my/2018/05/iraq-lebih-aman-bersama-saddam-tiada.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saddam ancaman kpd israel..najib sahabat obama ngok..

      Delete
    2. Saddam digulingkan secara kekerasan, najib diturunkan melalui pilihanraya. Rakyat yg menolaknya. Situasi tak sama.

      Delete
  14. Benar lah apa yg didoakan Allahyarham Ust Fadzil Noor..mahafiraun akan melihat kembali kezalimannya..

    Dia yg membina tol, merompak kocek rakyat melalui konsesi gilababi..dan skrg dia jugaklah kena pening kepala perah otak yang dh mereput dan percakapan pun nak mcm parkinson selesaikan legasi tol spt yg dijnji dlm manipasto.. Ph.. Padan muka ko ton...you are not my pm..shitty old man

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik ostad fadhilmatidulu...kalo tidak astaga panjang ostad baca laporan saman DOJ najib rompak 1 mdb...duit rompak 1 mdb najib sedekah plak kpd presiden Pas dan lobai2 pas...

      Delete
    2. Kalau bukan PM kau, keluarlah dari negara ni. Misalnya ke afrika ke? Muahahahahahahahahahaha......

      Delete
    3. Cai cai penyokong tegar MO1..kalau tak suka, sila keluar dari Malaysia. Aku ulang kenyataan pemimpin2 korang je...terima le kekalahan..udah le dengan maki makian..Insya Allah Malaysia akan jadi lebih baik dari zaman MO1..

      Delete
    4. negara ni bukan BAPAK kutty yang punya yang kau nak halau sesuka hati..BODOH!

      kenapa masa Najib jadi PM ko tak berambus dari negara ni dengan kutty sekali?

      skrg banyak angkuh sombong nak halau2 rakyat yang bersuara..

      KERA jaan rapuh kutty ph takkan kekal lama..tunggulah akan tersungkur lebih dahsyat lagi lepas rakyat bezakan pemerintah ketua penyangak tua dan kawan perompak misai kontot dengan bekas PM Mo1

      Delete
  15. Fuck bn......kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama tk klur sebab kamu kena fuck ye?

      Keris dah kontot, karat, patah, panjang 3 inici saja, letak di kelengkng kamu.

      Tulis ada isi sikit la, mamat.

      Delete
  16. DAH MELINGKUP MASIH SOMBONG] “Anak saya bukan kahwin dengan orang dapat BR1M,” – Najib




    Datuk Seri Najib Razak mendakwa tidak mendapat layanan baik dalam siasatan polis yang dijalankan ke atas dirinya. – Foto The Sun Daily
    PEKAN: Bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, ahli keluarganya menerima tekanan dari pihak tertentu sehingga rumah anaknya turut digeledah.
    “Apa kasut bayi pun diambil. Kasut Adam yang beberapa bulan juga diambil, hadiah perkahwinan anak saya juga diambil. Apa kena-mengena 1MDB dengan kasut anak saya dan hadiah perkahwinan?
    “Kalau hendak ambil barang mesti ada bukti, mesti ada prima facie bahawa harta yang diperolehi secara tidak sah atau bertentangan undang-undang.”
    Katanya, tidak menghairankan jika anaknya mendapat barangan berharga tinggi sebagai hadiah perkahwinan memandangkan birasnya mempunyai status di Kazakhstan.
    “Tidak layak ke anak saya dapat hadiah perkahwinan? [Nooryana @ Gina] Dia kahwin dengan keluarga yang sedikit sebanyak ada kemampuan di Kazakhstan, saya tak mahu cakaplah – tengok rumahnya, bukan orang dalam kumpulan B40, bukan orang yang dapat BR1M.
    “Jadi, kalau besan saya hendak bagi sesuatu apa salahnya? Di Kazakhstan apa kaitan dengan 1MDB? Tidak ada.
    “Orang Pekan tahu saya bukan pencuri, ” katanya ketika berucap merasmikan mesyuarat tahunan cawangan Umno dan sayap bahagian Pekan, di Pahang hari ini

    celahgelegar at 8:11 AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belanja kenduri kawin juta2... Dari mana mana punca wang?

      Delete
    2. dari bini dia yang menabung dari baby lagi...

      Delete
    3. Org dapat BRIM tak rasa terhina ke?

      Delete
    4. Somoga najib semakin botak dan muka mak badak semakin hodoh akibat kesombongan dan keangkuhannya mereka sendiri.

      Delete
    5. Yang tua kutuk menghina penerima BRIM sama dengan DEDAK HAIWAN tu apa cerita?

      pandai korang buat2 LUPA..si Kitol tua buat salah..ok jilat je, asal Najib buka mulut je terus cari pasal..

      Najib cuma beritahu besannya bukan dalam golongan B40-penerima BRIM. Penerima BRIM ialah mereka yang berpendapatan rendah.. simple math and equation.. apa BANGANG sangat macai tak sudah2 nak cari pasal dengan Najib?

      dia bukan PM lagi..korang takut sangat dengan kata2nya apa pasal haa?? atau ada ketakutan lain akan muncul lepas ini chai??

      Anwar dah bagi signal.. bodoh tak paham lagi ke?

      #TonNotMyPM

      Delete
  17. Dalam kapalterbang tentera najib ngaku makan semua coklat tentera....dulu tentera takut nak marah...sekarang cuba najib makan sekali lagi coklat tentera...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasti dia kena lempang oleh mat sabu.

      Delete
  18. Najib sedang diberi peluang untuk berubah tapi ia enggan. Ia malahan sedang merancang sesuatu. Apabila rancangannya itu berjaya ia akan kesukaan tanpa menyedari bahawa ia adalah sebahagian dari rancangan Allah sendiri untuk menunjukkan kepada semua manusia bahawa Najib tidak akan insaf. Pada akhirnya apabila Najib ditimpa oleh apa yang ia cabar, maka semua manusia akan berkata "sesungguhnya Allah tidak menganiayai Najib dan konco-konco sedikitpun dan Najib dan konco-konconya yang telah menganiayai diri mereka sendiri".

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo najib insaf najib dah berubah jadi lebih bagus sejak keputusan pru 13 lebih teruk dari pru12... Najib angkuh cash is king boleh beli kemenagan BN...

      Delete

  19. Berita

    Laporan: Bekas pegawai tinggi mungkin ketuai Cawangan Khas
    20 Mei 2018, 10:36 malam (Dikemaskini 20 Mei 2018, 10:49 malam)

    A A
    Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB) Datuk Abdul Hamid Bador mungkin akan membuat kemunculan semula bagi mengetuai unit perisikan polis itu.

    Hamid kemungkinan menggantikan Pengarah Bahagian Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Mokhtar Mohd Shariff yang dijangka menamatkan perhidmatannya pada September, lapor Malay Mail.

    Hamid dipindahkan ke Jabatan Perdana Menteri pada 19 Ogos 2015.

    Beliau yang telah berkhidmat dengan pasukan polis selama 37 tahun pada masa itu mendakwa kerajaan memindahkannya kerana siasatan berkaitan 1MDB.

    Pemindahannya berlaku sebulan selepas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail disingkirkan.

    Gani sebelum ini mendedahkan beliau merancang untuk mendakwa bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak atas dakwaan salah laku jenayah.

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menyiasat Najib berhubung deposit berbilion ringgit dalam akaun bank peribadi serta deposit daripada SRC International Sdn Bhd, bekas anak syarikat 1MDB.

    Beberapa pegawai SPRM yang terlibat dalam siasatan itu kemudian ditahan manakala yang lain dipindahkan.

    Pengganti Gani, Tan Sri Mohamed Apandi Ali pada 2016 membebaskan Najib daripada sebarang salah laku.

    Jika Hamid kembali mengetuai Cawangan Khas, ia bukan merupakan kali pertama penukaran seumpama itu.

    Timbalan Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull baru-baru ini kembali mengetuai SPRM selepas bersara awal selepas rombakan dibuat dalam badan itu berikutan siasatan mereka ke atas syarikat berkaitan 1MDB.

    Penyiasat antarabangsa mendakwa deposit berbilion ringgit dalam akaun Najib berasal dari 1MDB.

    Najib mendakwa wang itu adalah derma daripada kerabat Diraja Arab Saudi dan menafikan sebarang salah laku atau mengambil wang awam untuk keuntungan peribadi.

    Ketika mengumumkan pelantikan Mohd Shukri, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau mempunyai banyak maklumat berkaitan 1MDB.

    ReplyDelete
  20. Ala cuma coklat je pak Jib, bukan duit 4 billion dari KWSP & Tabung pencen.
    Sebelum kalah, Pak Jib tabur duit sepanjang jalan, takkan makan sekeping dua
    coklat dah jadi isu besar....................?????

    ReplyDelete
  21. ...tunggu hari Selasa. Kah kah kah ... . Kalau dh pembohong lama2 mencuri mna ada telo!!!. Atau lenyap dlm Nothing to hide. Lgi lh mna berani.

    ReplyDelete