Tuesday, February 27, 2018

SEDANG VIRAL OSTAT DAN LOBAI


Ini sedang viral sesama ostat dan lobai perihal presideng dan parti suci mereka berkaitan pembahagian harta yang ditabur oleh rakan kongsi baru tetapi ada yang dapat ada yang tidak, ada yang tahu ada yang tidak tahu sebab tak sama kasta.

Cerita lanjut carilah sendiri, orang lain buat karang tup tup tup blog ini dikata fitnah hakikatnya mereka yang tembak kaki sendiri.



Awal mukaddimah dolu dolu dah cakap, masuk jerat memang sudah tidak boleh keluar lagi.

Elok guna "lambang baru" pru ni..





# isu robert kuok sekadar nak alih mata dan telinga, kena tambah isu baru sehari dua lagi.


36 comments:

  1. Wah bagus la KD..siapa yg Viralkan...Gendang perang dah bermula ni..
    Apa2 hal kalau kau harapkan PAS berpecah jangan mimpila..Viral amenda
    Bg aku la ni isu taik kucing ja bau ja kuat tapi tk kemana...

    PAS dari zaman dolu dolu lagi pengikutnta taat setia kat kepimpinan.. Bkn mudah dh pecah belahkan PAS. Isu duit ni dah lama bkn la ni..Viral amenda...

    Apa2 hal Bila PAS keluar PAKATAN bermaknan PAKATAN kehilangan 20-30% undi..
    Tun Mahathir plak serang PAS gila babi..Tun Mahathir ingat kot2 dapat la tarik Undi PAS..hmm taktik yg tak berkesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu Robert Kuok bkn isu ini ...ada isu lain kot. yg penting Robert kuok tunduk kpd UMNO ini yg TERBAIK.Bak kata org2 tua jgn cakap lebih nanti kna tarik kerakyatan..Takut gak robert Kouk ..Ingat dah kaya berani la..alih-alih penakut..

      Cina bila kaya memang tunjuk taiko dgn Tun Mahathir boleh lah kau jadikan kroni dgn Najib hang kena berlutut. Tak berlutut kau kena luku..

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 9:22:00 PM

      Jho lo berlutut drngan najib patutlah cina kapir harbi jho lo dapat lebih banyak dari najib...hehehehe...ape punye bodoo najib

      Delete
    3. Depan Allah esok jgn lupa tau bawa la hujah tersebut..Kita tengok jela hang kena ke atau Najib..

      Undang2 dunia boleh lah hang bawa hujah clare rewcastle,DOJdan WSJ..Depan Allah kna bawa bukti sembang2 sedap mulut ja siap la kau...

      Delete
    4. 10.31

      Ko nak sampaikan apa sebenarnya..??

      Hny ko saja ckp betul org lain ckp tak betul..??

      Apa ko punya hujah nanti tidak di tanya di dpn allah ker..?

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 28, 2018 12:30:00 AM

      Dia boleh jawab dia bodoo tak tahu fbi dah siasat...peguam negara malaysia nak tutup...

      Delete
  2. Aku tak sebutpun parti PAS..
    Mustahil sangat ostat lobai dalam pas gelap mata pasal wang...

    Cuma nak tanya, dalam diri PAS, kalau sudah tiada sikap amanah, amanah sudah keluar dari mereka, apa yang tinggal (?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita amanah version Tun Mahathir kami tak terima.
      Tunggu PRU ja kita tengok amanah mana rakyat pilih.

      Delete
    2. Cerita amanah version tun tidak diterima..

      Citer amanah version najib saja diterima..??

      Kueng.. Kueng.. Kueng.. Hehehe

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 28, 2018 12:32:00 AM

      Dah di siasat memang dibuktikan merompak..

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 9:23:00 PM

    Pengerusi ‘Akui’ Kegagalan 1MDB
    27/02/2018 0

    Dengan menyatakan syarikat pelaburan bermasalah, 1MDB akan ditutup ternyata ia sebagai pengakuan kegagalannya.

    Pengerusi 1MDB, Tan Sri Mohd Irwan Siregar Abdullah menyatakan 1MDB akan ditutup selepas semua hutang selesai dibayar melalui pelan rasionalisasi.

    Beliau yang juga Ketua Setiausaha Perbendaharaan, berkata hutang terbabit akan dibayar daripada hasil pendapatan projek mega kerajaan seperti pembinaan bandar Tun Razak Exchange (TRX), menara The Exchange 106 yang tertinggi di Malaysia, Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) serta Transit Aliran Massa Kedua (MRT 2).

    “Tidak lama lagi, penghuni yang memiliki tempat di bandar TRX akan membayar sewa dan kita juga akan menjual plot tanah, Bandar Malaysia yang akan dibangunkan nanti juga akan menjadi canggih dengan adanya semua pengangkutan awam seperti kereta api laju, ECRL serta MRT.

    “Melalui wang ini kita akan membayar hutang…hasil diperoleh bukan membabitkan sehari dua, sebaliknya akan memakan masa lebih 10 tahun untuk menjana pendapatan daripada pembangunan jangka panjang terbabit.


    “Sebaik saja habis hutang, tidak perlu lagi wujud 1MDB,” katanya pada sidang media selepas menyampaikan Amanat Cabaran Ekonomi kepada pelajar Universiti Malaysia Kelantan (UMK), di sini, hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syarikat bermasalah pasal sabotaj jgn lupa tu..

      Tun Mahathir dolu-dolu kata 42 billion Najib rompak la ni uturn hutang..Apa2 hal tun Mahathir memang penipu korang ja tak faham.

      Delete
    2. Habis tu bayar 2 kali hutang IPIC tu apesal... dah le bodoh lepas tu bangang nak mapos..

      Delete
    3. 10.54, bagus hujah tu..

      10.20, bukan 1mdb saja ditipu dgn kau2 sekali tertipu..

      Hahaha.. Mudah tertipu!

      Delete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 9:29:00 PM

    Akhirnye najib akan tutup kedai 1 mdb dengan aset negara lesap untuknbayar hutang 1 mdb.......habuk pon kerajaan tak dapat...cina kapir harbi jho lo yg kayer free...lobai pas dan beberapa pihak yg dapat merasa berjota2 duit haram 1 mdb...semah dapat pink diamond ratus jota...

    Ini yg dikatakan kebijaksanaan najib oleh cai kuli najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada lahi tajaan psk haji oleh 1 mdb...

      Delete
    2. 1mdb ja tutup...projek2nya berjalan..nampak sangat bodoh..

      Projek Bandar Malaysia dah berjalan tau..jgn lupa pi la tengok bangunanya..
      Projek Pengkalan Udara sendaya dah hampir siap..
      Janakuasa yg dibeli dari perjanjian berat sebelah kroni tun M dah turunkan harga tarif itu psal TNB dapat untung banyak berbanding zaman Tun Mahathir.

      Delete
    3. 1mdb kes masih berjalan...dari kes sivil bertukar menjadi kes jenayah..nampak sangat bodoh..

      Projek songlap felda masih berjalan tau..jgn lupa pi la tengok bangunanya kat jalan semarak..
      Projek songlap mara, kwap, tabung haji dah hampir siap..
      Janakuasa yg dibeli syarikat china dari perjanjian berat sebelah umno bijan dah digadai,nak bail out 1mdb punya pasal, itu psal bijan 4k (kemut, kembong, kecut, kepit,klepet) dapat untung banyak hasil menyamun berbanding zaman Tun Mahathir yg bersih cekap dan amanah.

      Delete
  6. PAS sudahpun tak releven.
    Mana Islam ,tanpa maruah, integriti?
    Setakat nak kumur kumat kumit ayat berbuih2, bukan Islam.Burung pun boleh dilatih.
    Usah kata Islam nak suci atau releven..karipapnya, sekira inti tiada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Relevan ke tak sekurang2nya PAS ahli juta tau...yg korang sembang tepi ada la..Bgtahu Tun Mahahthir sekarang juga berapa ahli BERSATU..aku cabar korang ada 3 juta?

      Delete
  7. Jawapan pada soalan KD apa yg tinggal dgn pas lani hanya lah SPENDER

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 9:47:00 PM

      Soender busuk untuk cai kuli najib...hahahaha...

      Delete
    2. alahai kutuk baguih punya...baik punya akhlak...sedap mulut je la..PRU nnti kita tengok la..

      Delete
  8. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, February 27, 2018 9:55:00 PM

    Hj Hadi percaya jampi dia dah buat walaun akan kekal setia...Hadi tak kesah ape yg masih tinggal...pas kan s
    Dah umum pertambahan ahli baru yg ramai...hadi yakin menang pru nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun Mahathir berjaya yakin kan korang apa yg Clare rewcastle dedahkan Najib bg PAS duit kira berjaya la..Tapi korang percaya la ..

      UMNO dan PAS tak percaya...
      Saja nak tanya la..Ahli Bersatu brapa orang? Kalau takat ratus2 ribu baik main DOTA lagi paedah...

      Delete
  9. Apa2 hal aku tabik spring kat Tun Mahathir hanya dgn kata2 clare rewcaste semua penyokong-penyokongnya cukup cukup cukup percaya..
    Hebat Tun Mahathir..
    Sedangkan clare rewcastle perempuan kaki mabuk..pelajaran pun tk kemana..jawatan bknya hebat setakat buka akhbar online ja...Gila gamaknya geng2 BERSATU ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitu juga lar ko.. Pelajaran pun ntah kemana.. Jawatan pun bukan hebat mana pun.. Jika kami tdk harus percaya kpd clare rewcastle, tp kami masih percaya kpd tun yg terbukti jauh hebat dari hujah ko..!!! Hehehe

      Delete
    2. Dari tulisan clare lah terbongkar nya isu 1mdb...dengar kata kapal layar jho taek dh kena tahan...tungu punya tungu selasa,tak muncul2..yg muncul bala berterusan dari skandal 1mdb...ops nak tanya geng kepit ni percaya sangat dekat moron of manchester si raja petra tu ke? Jangan lupa dia yabg canang rosmah dan najib bunuh altantuya

      Delete
  10. Apa2 hal aku tabik spring kat bijan 4k (kemut,kembung, kecut,kepit,klepto,klepet) hanya dgn kata2 bik mama semua penyokong-penyokongnya cukup cukup cukup percaya(kulit je, isinya, habuan harami hasil rompakan terhadap rakyat, pastu beri makan anak isteri, nauzubillah)..
    Hebat bijan 4k..
    Sedangkan bik mama perempuan birkin dan hermes..pelajaran pun tk kemana..jawatan bknya hebat setakat buka pejabat sebelah bijan ja...Gila gamaknya geng2 umno najib ini semata mataa.....habuan harami dilaknat Allah SWT.

    ReplyDelete
  11. Lari tanuk,di sebalik gembar gembur di kem ph terutama oleh pengurusi cap munge yg negara akn bankrap di dlm tahunan keewangan yg berakhir pada 31 diseber 2017 maybanh telah mengumumkan ke untungan yg tertinggi dlm sejarah penubuhan ia itu sebanysk 10.1 billion yg memberi manfaat kpd pemegang saham dn pendeposit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak bangkrap
      Tak rasuah
      Tak bangang
      Tak mencuri
      Tak rugi
      Tak kroni
      Tak takut
      Tak tau tarikh pilihanraya..

      Delete
  12. Apa jaga tepi kain orang
    Bila org lain komen pasal BUNGA...macam berok suruh jaga hal sendiri
    Tak apa la KD ...kipidap...suka tengok/baca komen

    ReplyDelete
    Replies
    1. beruk memang suka bunga, tapi tak reti menghargai bunga. dapat bunga habis dikitainya. begitulah apa yang berlaku kepada parti bunga. 'beruk2' yang menjadi anggotanya dari awal lagi bekerja mengkitai parti mereka sendiri. report sprmlah, report roslah, keluar partilah, itulah inilah. so, jangan buat parti yang ada lambang bunga, habis dikerjakan oleh 'beruk2' yang tak tahu menghargai nilai bunga...

      Delete
    2. Lembu memang suka dedak, tapi tak reti menghargai dedak diberi. dapat dedak habis dikitainya. begitulah apa yang berlaku kepada parti umno najib nfc. 'Lembu2' yang menjadi anggotanya dari awal lagi bekerja mengkitai parti mereka sendiri. report sprmlah, report roslah, keluar partilah, itulah inilah. so, jangan buat parti yang ada lambang umno najib nfc, habis dikerjakan oleh 'lembu2' yang tak tahu menghargai nilai dedak...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, February 28, 2018 12:37:00 AM

      Bagus jawapan kpd cai kuli najib yg no otak...jho lo lagi bijak dari cai...

      Delete