Thursday, February 8, 2018

JOHOR BANYAK ISU - PALING MUDAH DITAWAN - PH



Setiap penceramah mendedahkan kepincangan pengurusan Khalid Nordin...



# Pembahagian kerusi DUN juga telah lancar dan selesai.

22 comments:

  1. Kebun sawit..kebun durian..kebun getah..kilang..tanah2 rezab melayu..semuanya milik cina..apalah yg nk dibangga2kan dgn bangsa johor..melayu cuma tumpang dicelah2 saja..melayu ada tanah luas sikit jual..cina ada tanah berfikir mcm mana nk tambah lagii..🏠🌏

    ReplyDelete
  2. Sy tetap undi BN...Fullstop!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin awak orang bandar, rezeki pun umno bagi.

      Berbeza dengan orang kampong macam kami.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 3:19:00 AM

      Malulah dah hentam dedak walo cilut pon tak mao sokong...betul tak?....hihihi

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 3:54:00 AM

      Betol bro...aku pon tak pernah dengar orang umno merungut pasal barang mahal...kawan2 aku semua senyum aje...di tv di radio di surat khabar di blog umno di media sosial tak de pon rungutan orang umno....

      Kawan aku penyokong kuat umno cakap tak boleh merungut nanti kena hentam sebab sokong umno...sendiri sokobg sendiri tanggong laa ...malu beb...kecian...hehehehe...

      Bila minyak umum naik kawan2 umno isi minyak di stesen jauh selepas pukul 11 mlm...nak elak kena perli....hihihi...otak dah karat dengan dedak nak wat cam ane agi...

      Delete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 3:18:00 AM

    Dalam perbincangan yang memang fokus mengenai siasatan pihak polis terhadap kes Dzulkifli, di samping beberapa aspek lain turut diperkatakan, antara yang mengejutkan ialah apabila diberitahu kepada kami bahawa keterangan daripada KP SPRM belum lagi diambil setakat ini.

    Tiada jawapan khusus diberikan mengapa perkara itu berlaku, sebaliknya mereka mengatakan siasatan masih lagi sedang berjalan.

    Dalam hal itu, Tamrin membangkitkan bahawa sepatutnya keterangan atau pengakuan Dzulkifli yang paling awal diambil sebaik saja pihak polis membuka kertas siasatan.

    Juga tiada jawapan diberikan bila siasatan boleh disiapkan, meskipun Mohamad Fuzi pada 6 Disember lalu mengatakan siasatan akan disiapkan dalam tempoh seminggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora perasan macam bagus, tak hal dia melarikan diri dari saya baik samada di alam nyata maupun alam siber.

      SEBUTIR LAGI MUTIARA BAKAT MUDA DALAM P. HARAPAN YG BAKAL MENERAJUI KEMPIMPINAN NEGARA.

      Pensyarah perakaunan forensik, Dr Radzi Jidin kini bertugas sebagai pensyarah di University of Tasmania di Hobart, di selatan Australia.

      Anak jati Kelantan ini ketika ditemui di Ketereh, berkata beliau juga kini sedang menyiapkan satu tulisan mengenai 1MDB yang merupakan sebahagian daripada kajiannya.

      Katanya lagi, “Saya juga guna kes 1MDB sebagai sebahagian daripada contoh dalam pengajaran. Contohnya apabila guna fair value accounting,”.

      Anak kepada seorang guru besar tersebut sebelum ini juga pernah bertugas sebagai tenaga pensyarah di Australian National University Canberra selepas mendapat PhD kedoktoran daripada universiti tersebut.

      Sekolah perakaunan di universiti ini diiktiraf sebagai antara 10 fakulti perakaunan terbaik dunia. Sepanjang tempoh beliau di Australia pada 1997, anak kelahiran Ketereh, Kelantan ini tidak meminggirkan isu melibatkan Malaysia.

      Sewaktu menjadi calon PhD di Australian National University Canberra sekitar 2001, beliau merupakan antara pelajar yang bertannggungjawab menubuhkan Persatuan Pelajar Melayu Canberra dan seterusnya Kelab Umno Australia Capital Territory.

      Pada 2004 beliau dilantik sebagai pengerusi Kelab Umno Australia New Zealand, yang menjadi induk kepada 12 kelab parti itu di kedua-dua negara.

      Dalam tempoh ini, beliau membina hubungan baik dan kerjasama dengan para pemimpin Umno. Pada 2006, beliau turut berpeluang berucap di Perhimpunan Agung Umno mewakil Kelab Umno Luar Negara.

      Sewaktu Pilihan Raya Umum (PRU) 2013, beliau masih aktif dalam Umno, malah sanggup pulang bercuti ke kampung halaman selama dua minggu untuk membantu kempen parti.

      “Umno tidak bagi tiket, tidak bagi apa-apa. Saya ambil cuti dua minggu, saya hanya mahu jalankan tanggungjawab saya. Itu cara saya,” katanya.

      Namun beliau sudah mula mengesyaki ada perkara yang tidak kena apabila melihat 1MDB mula dibentuk daripada Terengganu Investment Authority, unit pelaburan dari negeri yang kaya dengan hasil minyak itu.

      “Kerajaan sebut 1MDB ini syarikat strategik. Kalau kerajaan tubuh syarikat strategik mestilah ada perancangan teliti. Kalau anda nak buat syarikat untuk Malaysia, kenapa nak mulakan di Terengganu? Saya mula fikir, apa benda ini semua?”

      Beliau seterusnya menyiasat perkara itu untuk memahami lebih mendalam kerana kajian ke atas kes penyelewengan itu memerlukan pemahaman menyeluruh dan holistik.

      Tegasnya, pandangannya ke atas isu tersebut tidak berat sebelah kerana beliau melihat dari sudut akademik dan beliau juga berada dalam Umno.

      “Tak ada terpesong sebab saya dari sebelah sana. Kalau kita dari sebelah pembangkang, kita tengok isu daripada cara tengok pembangkang lah. Tapi saya daripada Umno, saya tengok isu ini dengan perspektif yang begitu objektif.

      “Saya fikir, bolehkah saya pertahan isu ini. Macam mana nak pertahan. Bila tengok, tidak. Ini sudah melampau.”

      Beliau turut mengikuti semula laporan portal Sarawak Report berhubung isu berkenaan dan berpendapat kes tersebut tidak dapat direka-reka sahaja dengan mudah.

      “Kalaulah Sarawak Report sengaja mahu reka cerita, maka cerita ini terlalu rumit. Saya tidak fikir sampai ke tahap itu kalau sengaja mahu reka cerita. Mustahil kalau saja-saja mahu buat cerita macam ini.

      “Duit masuk ke sana sini, tak berapa masuk akal,” kata pensyarah itu lagi.

      ps:
      Najib & Kejora makin menggeletar lutut lantaran kebangkitan anak2 muda berpelajaran tinggi. Hanya yg korup & tidak abis sekolah saja yg menyokong KERA2jaan Borosmah Najib.

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:56:00 AM

      Poorah....dari segi ape ancaman?...pelancong2 eropah korea dan US lebih berminat ke singapore...pelancong2 ini ke singapore dulu baru ke mesia...mereka tinggal disingapre lebih lame dari malaysia....tujuan HSRL dibina bagi memudahkan dan m3narik lebih ramai pelancong di singapore ke KL...

      ECRL tak de kesan besar kpd singapore port kerana pelabohan singapore memberikan banyak kemudahan dan keistimewaan kpd kapal perdagangan... pelabohan mesia bakal memudahkan kemasukan barangan cina ke mesia dengan naiktaraf pelabohan kuantan dan ecrl......

      Tak usah gebang leer...perbelanjaan ecrl dan pelabohan semua nye hutang duit cina kominis...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:02:00 AM

      Padan nuka ko kejora kera bapuk aku dah cakap komen sampah ko tak laku disini...dah kena delete....hahahaha...

      Blog shabudin yg syok sendiri boleh lah ko main2 dan sabotaj...hihihi....tahniah admin...ajor sikit pencacai najib bodoo...

      Delete
  5. Kah kah kah..
    Cacai najis dgn temberang tahap sampahnya..

    Nk hantam spork plk. Kikikiki.
    Pi baca ucapan sampah najis tentang hubungan baru msia spork.

    Padanlah sokong najis.. kaki temberang bertuhankan duit juga gamaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pulak sokong taek sebab tu kau bodoh.. kaki kelentong bertuhankan taek.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:04:00 AM

      Budak kampong hulu ni tak babis lagi main taik jho lo...hehe..

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:22:00 AM

      Budak kampong hulu tutup tahik jho lo dengan tangan....bau busuk dah di hidu satu dunia...budak ni jilat dan telan tahik cina perompak jho lo...dia tak bau busuk sebab dah lali...eeeikkk...dah jadi bodoooo......hahahaha

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:06:00 AM

      Ini pon kejora kera bapuk dlm versi keris berayok...jangan bagi muka admin cai bodoo upahan najib....hehehe....konon nak serang blg pro PH...puuuiii

      Delete
  7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:09:00 AM

    Syarat hak milik kekal tanah Forest City bertentangan undang-undang, kata Tun M
    Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, Datuk Seri Najib Razak sewajarnya membatalkan syarat hak milik kekal (freehold) ke atas tanah di Forest City kerana ia bertentangan dengan dasar negara yang menetapkan semua hak milik tanah baru mestilah "leasehold" – 30, 66, 90 atau 99 tahun.

    HAZAYANI ZAKARIAMarch 13, 2017 11:38 pm 0


    Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, Datuk Seri Najib Razak sewajarnya membatalkan syarat “Freehold” ke atas tanah di forest City kerana ia bertentangan dengan dasar negara yang menetapkan semua hak milik tanah baru mestilah “leasehold” – 30, 66, 90 atau 99 tahun.



    Mahathir Mohamad

    Beliau berkata, ramai rakyat Malaysia yang memohon tanah kecil mereka diberi secara kekal (freehold) tetapi gagal sebaliknya orang asing boleh dapat secara kekal.

    “Sepanjang jalan terdapat papan tanda yang dipasang kepada tiang lampu dengan tulisan dalam bahasa kebangsaan “Hartanah Hak Milik Kekal”.

    “Tetapi Najib telah mendakwa dengan marah bahawa tanah yang dijual kepada syarikat negara Cina ini hanya sebagai leasehold 99 tahun sahaja. Mungkin Najib tidak tahu. Mungkin tidak lihat papan tanda.

    “Najib berjanji selepas 99 tahun kita akan dapat tanah kita (kita orang Malaysia). Tetapi papan tanda kata lain” tulis Dr Mahathir di blognya, mengulas mengenai projek Forest City di Johor Bahru.

    Beliau mempersoal sama ada Forest City akan ditadbir oleh Majlis Bandaraya Johor Bahru atau mempunyai dewan bandaraya sendiri memandangkan hampir 90 peraus penduduknya terdiri daripada warga asing.

    “Forest City ini akan diduduki hampir 90% orang asing. Apakah ia akan ditadbir oleh Dewan Bandaraya J.B atau akan punyai dewan bandar sendiri. Apakah bahasa rasminya? Wallahu Wa’allam!

    “700,000 penduduknya berhak keluar masuk ke mana-mana di Malaysia, mungkin membeli harta di lain-lain tempat, mungkin juga mengadakan bisnes.

    “Mengikut undang-undang Malaysia selepas 12 tahun mereka berhak menjadi warganegara Malaysia dengan hak mengundi. Tidak ada jaminan ini tidak akan berlaku. Bahkan dengan sokongan orang kuat masa boleh dipendekkan.

    “Sesungguhnya Malaysia amat pemurah. Siapa sahaja boleh tinggal di sini. Sejak merdeka sudah 700,000 kerakyatan telah diberi kepada orang asing. Benarlah Malaysia ini negara berbilang kaum. Dengan izin Najib ia boleh jadi lebih berbilang kaum,” sindirnya.

    Menurut Dr Mahathir, beliau difahamkan seorang rakyat asing bernama Peter Sondakh membeli tanah di Malaysia dengan pinjaman 90% dari bank Malaysia.

    “Orang Malaysia akan disoal panjang jikalau meminjam, mengeluar atau memasukkan wang RM50,000 atau lebih sebelum dilulus. Ini adalah oleh kerana Kerajaan Malaysia amat prihatin terhadap pembersihan duit yang dicuri atau didapati secara haram,” katanya.

    Difahamkan, kebanyakan pelanggan datang dari negara Cina menggunakan penerbangan khas dari beberapa bandar Cina ke Senai, Johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:10:00 AM

      Walaupun rakyat Malaysia boleh membeli flat yang sedang dibina, tetapi 90% lebih dari pembeli ialah rakyat negara Cina.

      Penghuni Forest City boleh tinggal secara lebih kurang kekal di Forest City. Tidak ada syarat melarang mereka dari menjadi warganegara Malaysia setelah tinggal sekian lama.

      Oleh kerana Forest City ini adalah dalam Malaysia, tidak ada sekatan bagi penduduknya memasuki mana-mana kawasan di Malaysia. Tetapi mereka perlu visa jika ingin ke Singapura.

      Forest City ini pula diberi status bebas cukai. Status bebas cukai Langkawi sudah ditarik balik kerana merugikan Kerajaan. Tetapi mereka yang akan mendiami Forest City, kebanyakannya orang asing akan menikmati status bebas cukai apabila barangan import dari mana-mana termasuklah negara mereka sendiri diimport terus ke Forest City.

      “Ya. Memang hebat Forest City ini. Tetapi hari ini dilapor bahawa pengeluaran wang dari negara Cina tidak akan dibenar lagi. Apakah ini akan menghalang rakyat Cina dari membeli flat mewah di Forest City.

      “Saya diberitahu bahawa flat di Forest City boleh didapati percuma jika sebuah flat atau hartanah dibeli di negara China. Tidak akan ada bayaran yang perlu dibuat di Malaysia. Syarikat Forest City tidak perlu bayar apa-apa cukai di Malaysia kerana tidak mendapat apa-apa keuntungan di sini,” jelasnya

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 5:18:00 AM

      Bangsa johor sedar tak ape kesan dan akibat bila perumahan forest city siap dihuni oleh orang asing?....mereka ini ni orang2 kaye..

      Bila beratus ribu orang asing beranak pinak layak mengundi dan beli tanah2 dijohor, johor akan dikuasai oleh orang asing yg menjadi warge negara selepas 20 tahun lagi...negeri johor bukan lagi diperintah oleh bangsa johor sebaliknye orang asing yg akan berkuasa kerana mereka lebih ramai...cina kominis yg memerintah bangsa johor...tengok lah nanti kalo bangsa johor setuju dengan perancangan umno..

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 6:16:00 AM

      Johor akan jadi penang dan singapore....sekarang pon bangsa johor tak mampu beli rumah di JB...sehingga exco perumahan dituduh rasuah tukar hak milik rumah kouta bumiputra..
      Sprm tak mao siasat MB johor yg dikaitkan dengan penukaran status rumah...kroni ade baju kebal....

      Delete
    4. Ini berita dari tv2 KERAjaan BN sewel termaasuk tv3 suku, kebetulan ketika itu saya dan teman2 sedang sembang2 di kedai makan mamak.

      Untuk mencuci dosanya yg dah dilondehkan dgn penerimaan berjuta-juta duit suapan kes tanah & perumahan, MB Johor hari ini konon-kononnya menyasarkan 5,000 jutawan peneroka Felda dalam masa 5 tahun. Betul ker nie...??

      Betul-betullah dah jauh tersasar & menyimpangnya budak khalid nordin nie...!!

      Apakah ini satu lagi angan2 mat jenin cetusan najib untuk menggula-gulakan warga felda yg dah teruk dibelenggu hutang & tanah tergadai.....??

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakFriday, February 09, 2018 4:11:00 PM

      Dah abis idea nak klentong pengundi supaya undi BN...pilihlah umno lagi supaya pemimpin umno boleh cipta kaedah baru nak balun duit rakyat yg bayar cukai...

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...