Saturday, March 17, 2018

BAGAIMANA LAGI KITA MAHU DIPANDANG OLEH JOKOWI




Tidak penting apa pandangan negara luar kepada kita selagi pemimpin dan rakyat bersetuju kita berada pada perkara yang benar dan landasan yang betul.

Bagaimana kalau rakyat sendiri melihat kerajaan serba serbi pincang dan negara penuh dengan ketirisan yang sengaja dirancang,  skandal dan kroni. 

Orang Bali tentu masih ingat seorang ketua jabatan pihak berkuasa di Malaysia datang bersunyi sunyian dengan wanita yang belum jadi isterinya. 

Apa pandangan kita ke atas indonesia 10-20 tahun yang lampau, korup dan kroni serta birokrasi yang bobrok.. 

Hari ini,  kita jadi indon seperti 10-20 tahun yang lampau dan lebih teruk ia diwarnai oleh PM sendiri. 

Kalau kita ke eropah atau jepun atau asia barat,  kita masih boleh kata dari singapura stau Brunai kerana malu mengaku malaysians...  Bagaimana kalau kita di jarkata.. Lebih baik mengaku mamak dan kutty dari mengaku melayu atau bugis !!!!

17 comments:

  1. Kalau dah tak berani mengaku rakyat Malaysia, di cadangkan KD give up je citizenship sebagai rakyat Malaysia. Tak payah lagi nak meroyan royan.
    Silent majority masih lagi mengaku sebagai rakyat Malaysia. Saya ke Eropah baru baru ini tak de masaalah pun.
    Ini cuma satu persepsi kotor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke eropah
      Kikikikiki..

      Duduk bawah tempurung ada le..
      Nak temberang pun agak² le
      Dengan najib boleh le awak kencing..
      Ini blog PH le

      Delete
    2. Assalamualaikum.. buat anda yg memberi komen balas, harap baca dahulu, selidiki dahulu dan fahami dahulu setiap bait-bait ayat yg cuba diterjemahkan oleh pengarang media di sini. Bagi saya situasi berbeza sekarang. Saya sendiri mengalami setiap persoalan yang diberi kepada saya oleh setiap warga tempatan mengenai negara saya Malaysia, pemimpin kerajaan sedia ada serta mcm2 mengenai perkembangan semasa Malaysia..kata2 sinis ibarat sudah hadam dlm diri saya. Saya berkelana mencari rezeki di negara luar sejak 1988 sehingga lah terkini saya berkelana buat kali ke - 5 mengikut ikatan kontrak kerja..bermula 1988-1992, kemudian kembali bekerja di malaysia 1992-1996, kembali berangkat ke luar negara 1997-2002, kembali ke malaysia 2002-2005, kembali ke luar negara 2006-2009, kembali ke kuala lumpur 2009-2010, kembali ke luar negara 2010-2018 terkini, di negara berbeza2 Sebahagian Eropah, sebahagian Benua Amerika, sebahagian Oceana, sebahagian Asia serta Timur Tengah..

      Banyak persoalan akan diajukan kepada saya oleh warga tempatan yg saya kenali, jiran-jiran, rakan sekerja dari pelbagai negara mengenai negara saya Malaysia yg kini semakin malap dan amat memalukan pada pandangan masyarakat dunia betapa lemah dan tiada intergriti dalam tanggungjawab dan amanah rakyat memacu negara malaysia ke arah lebih baik dan mulia..

      Saya bukan politician, atau berPARTI, namun saya rakyat biasa bernaung dibawah panji-panji Malaysia. Harapan mudah dan jelas saya memilih negara harus mempunyai pemimpin yg baru serta lebih berkeyakinan dan berkemampuan malah bertanggungjawab memimpin negara malaysia demi masa depan keluarga serta anak cucu saya di masa akan datang agar lebih baik serta bermartabat tinggi sebagai bangsa Malaysia yg cemerlang gemilang terbilang malah berwawasan, tanpa perlu tunggu TN50 yg entah apa punya penilaian yg carca marba pandangan.

      Saya berkhidmat bermacam-macam jabatan di setiap negara saya pergi, malah sebagai kakitangan profesional khas berkontrak kepada Prime Minister, Kings and Royalty Families di 6 buah negara berbeza..sentiasa berdampingan dan berkomunikasi secara peribadi dengan His Majesty, His Royal Highness, Mr Presidents.

      Malu tetap malu.
      Ubah tetap ubah
      Undi tetap undi
      Pilihlah yg terbaik demi kebaikan generasi akan datang...

      Peace from Vienna

      Delete
  2. Wadoh keEropah kamu ya sianon 26:00 AM....banyak duit kamu!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko cerita sikit eropah tu kau gi mana..
      Naik flight apa
      Lapangan terbang mana
      Stay mana

      Terkencing terberak, tergagap gagap nak jawab.. Aku bagi masa setengah jam untuk jawab

      Delete
  3. Rebtetan dari l9ndehan bertubi2 diluar yg dipalam ,atau disalut Taek oleh media kita...ramai sgt, majoriti sudah rasa pedih dan beban uyk digelar melayu lagi. Tiada apa yg nak dibangga, semua digadai habis lebih pada retorik. Bandaraya KL pun sudah jadi mcm Chittagong.
    Semua kebanggaan yg nmpk hasil dari gembeleng kerahan pusat2 ,kolej2, makcik pakcik, dan pemuda pemudi dgn gula wang Rakyat yg dicuri. Akal minda Rakyat dikumci,mulut dizip. Ini hasil trainibg dari Parti Komunis China, rakan karib Umno dan mca.
    Tiada keilkhlasan, tiada kekesalan dari Umno dan pas.
    Begitu juga hal Islam, semua direginekn..kwindahan islam pun diplastikkan.
    Ikut hati, ramai nak migrate, atau sekurang2nya keluarkan ciri bangsa agana dalam ic.
    Tengok sendiri bagaimana sikap bahalol 126, yg boleh masuk blog dan secara halus, nyahkan tuan blog daei tanah air. Hello samdul 126...who do u think u are, fucktard?

    ReplyDelete
  4. Perkara yang meragukan memang wajib diprotes, diambil tindakan susulan bagi menjelaskan pelbagai persoalan kemungkinan? Mangsa dera terjejas teruk manakala sipelaku hanya dkenakan bon jaminan dan berkelakuan baik.........macam senget je.

    ReplyDelete
  5. Apabila duduk terlalu lama , ia jadi angguh, Undang undang di belik belik untuk diri sendiri. Ia sudah anggap sudah kebal dari segala gala. Tindakan salah pun menjadi tindakan betul. Semakin ujud peraturan menutup mulut orang . Memegang kuasa menjadi satu hak,orang lain tak dibenarkan. Terlalu lama , menjadi rakyat jadi macam hamba, takut pada mereka , sudah hilang iq dan rasional, pattuh ikut telunjuk mereka sahja, mereka lebih penting dan bukan rakyat lagi.

    ReplyDelete
  6. Ada 1 lg lawak lucu oleh topdog ph tun madey. Dgn berperangai spt budak, boleh pulak mintak pm ostolia jgn jumpa najib. "Stay away from najib", kata dia. Lupa pulak yg jadi pm malaysia tu najib, bukan dia. Mungkin masalah hilang ingatan ni perlu diberi perhatian utk memilih calon pm selepas pru14 nanti. Dikhabarkan ph akan menang besar dan membentuk kerajaan, jadi pilih la calon pm yg masih teguh ingatannya, bukan yg dah banyak lupa. Saja bagi cadangan, lagipun bn dah tentu kalah....kan kan kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tdm nasihat pm ostalia jangan jumpa pencuri. Pencuri nak selfie je kerjanya untuk jual gambar. Kononnya dia ok dgn semua pemipin asing. Nasihat yg ikhlas untuk kebaikan pm ostalia tak terpalit sebagai kawan pencuri.

      Delete
    2. Klau kau muda.pandai.mulia kenapa kau tk jadi calon pm...apsal tk layakkan..tu la lain kali simpan bodo tu sikit bole

      Delete
    3. Sbb aku bukan pemimpin politik la bodoe...Lg pulak tak minat kerja yg kurang rehat ni. Rugi kalau tido x cukup. Apsal soalan sengal tu ko boleh tanya anon 435. Aku ni nk tompang sonok² je komen kt blog ni. Tuan punya blog ok je, ko je yg lebey²..huhu
      Oh ye, bodoe ko dh abis ke? Simpan sikit utk masa depan. Mana tau nanti ada emergency ko nk pakai bodoe tu..

      Delete
  7. Tanya hadi ada ke dia tanya najib pasal camna analk tiri dia bole buat filem lucah .lepas tu tanya la najisb plak betul ker anak tiri gi judi kt vegas...nasihatkan la najisb sikit lepas tu suruh la dia bertaubat..hadi tanya la jugaj kt pm sayang tu betul ker duit reza ada tu duit 1mdb..tolong la rakyat ni jgn buat bodo jer.klau buat dian jer nnti rakyat plak yg meluat..mcam pas ni ckap tk serupa bikin. Ni tak pas asyik nk hentam tun jer..yelah tun jer la masuk neraja org pas smua masuk syurga..yg kaki songlap dok diam plaj...camna la tak meluat kdang2 sasa nk muntah pun ader lagilagi bila pas crita psal islam..pong pong pong ..

    ReplyDelete
  8. Tak dak isu lg ka? Sy undi BN PRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kata nanti bn akan kalah teruk, tak caya tanya kd. X rugi ke undi bn? Tp mcm ko jugak, aku tetap undi bn...hehehe

      Delete
  9. Dulu semasa Mahathir jadi PM, Anwar Ibrahim memburuk2kan Malay di luar negara. Sekarang semasa Najib jadi PM, Mahathir pulak memburuk2kan Malaysia di luar negara.
    Jadinya Anwar dan Mahathir, dua dua sama auta.

    ReplyDelete
  10. Usul topik soal keadilan dan kekebalan dan kemanusian.
    Pecacai Najib UmnoBnPas tumpang maim meroyan.
    Blk kezaman jahiliah, Kelpto Akeristokarat zalim bak tuan.
    Brahmin akan olah hukum seperti anjing yg bela tuan.
    Rakyat sudah jelas nampak permainan.
    PRU nanti senang buat pilihan.

    ReplyDelete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...