Saturday, March 31, 2018

TANYA RAKYAT: TUN SUDAH TUA UNTUK PM @ NAJIB PM 5 TAHUN LAGI...MANA SATU NAK PILIH

Tak perlulah nak ulang hujah² yang lepas,  hanya yang ada isi baru disiarkan.







39 comments:

  1. Untuk dapatkan PM yang lebih muda, kita perlu tunjuk ajar siffu seperti Tun, dalam tempoh 5 tahun lagi sudah pasti ada pelapis muda selepas Tun dan Anwar.

    Keutamaan adalah akhlak dan amanah.

    Najib walaupun muda, selain bijak dalam dollat and cent, yang lain untuk rakyat kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib nijak dollar and cent untuk masuk poket dia aje...nak tambah hasil dan cipta peluamg ekonomi untuk rakyat dan negara dia zero....dia bijak tambah hutang dan cekik poket rakyat...

      Delete
    2. Dari segi kesihatan dan mental tun masih okey...untuk 2 ato 3 tahun lagi tun tak ade masalah memimpin malaysia apetah lagi menyatukan parti2 yg berbeza...

      Kebijaksanaan yg penting dan tidak dibawah pengaruh orang2 tertentu yg punye kepentingan...

      Professor pak ungku aziz lebih tua dari tun masih sihat dan cergas...

      Delete
    3. Kalo ade penapis mcm ni bagus jugak admin...cai gila babi tak boleh meroyan dan nak main2...

      Delete
    4. Dah terbukti dengan !MDB. dan Felda ke bursa saham, kalau di pihak swasta sudah di buang kerja lama dahulu, diluar negara sudah letak jawatan sebab gagal dan malu. Melihat cara operasinya, kesudahan projek baru atau apa apa rancangan akan sama macam kedua dua yng telah disebut. Bukan gagal sahaja , membawa kesengsaraan kepada ramai orang.

      Delete
  2. Selamat harii jadii buat..GST..

    ReplyDelete
  3. Tua pun ok.. Iq masih brilliant.

    Najib.. Asyik tunjuk satuuuu

    ReplyDelete
  4. A sudahpun sah tawarkan dan beri jaminan utk bongkar da. angkat kebenaran kpd rakyat
    B byk retorik,dan beri jaminan akan utk kambus kaberap, siap ugut, suap, momok jumud rakyat.

    Sebagai manysia waras, apa lagi kalu mengaku islam..sudah jelas satu sj pilihan yg ada

    ReplyDelete
  5. Pengalaman Tun dlm mentadbir itulah yg kita perlukan, bukan kekuatan fizikal yg menjadi persoalan!!! Kita lihat sahaja proffesor hawking (bukan hawkong..he2 he2) walaupun dlm keadaan beliau sebegitu rupa, tapi boleh bekerja kerana teknology sekarang membolehkan beliau berbuat demikian..apa yg penting adalah kecerdasan otak dan buah pikiran beliau..

    Mahathir juga tidak perlu kuat dri segi fizikal, buah fikiran dan pengalaman beliau yg penting...


    Kalau beliau cakap boleh uruskan negara tanpa gst, maknanya beliau boleh melakukannya kerana kerana beliau pernah melakukannya!!!!

    So it a simple decision to make!!!!

    ReplyDelete
  6. Tun M saya tak pilih, Najib pun saya tak pilih. Anwar Ibrahim jadi PM pun saya tak setuju. Haji Hadi pun saya tak pilih jadi PM.
    Lagi lebih teruk yang saya tak akan..repeat tak akan mengundi ada lah Mat Sabu ( Mat merapu). Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Azmin, Mahyuddin, Mukhriz. Yang jauh panggang dari api pula termasuk lah Khalid Samad, Hanipa dan semua calun dari parti DAP.
    Kita betul betul buat pembaharuan. Betul2 orang baru......buat kejutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita pilih mat maslan laa...mat maslan pon bijak...cgpa 3.85...

      Delete
    2. SIAPAkah yang kamu cadangkan seb agai betul-betul PEMBAHARUAN....???
      KAMU sendirikah?????????????????????
      HAHAHA........merapu tak habis-habis

      Delete
    3. Ya... Kita akan bg kejutan dgn tumbangkan BN. Macai sila siapkan tabung oksigen kat rumah masing2. Kehkehkeh

      Delete
  7. Dulu pembangkang kutuk2 madey la ni jilat2 pula madey, pembangkang betui2 penipu, u-turn dan hippokrat, baik aku undi BN yang terbukti banyak berjasa bina negara kan, kik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tun nak tangkap kepala prompak...usaha murni tun mesti disokong...orang bodooh saje yg sokong kapla prompak memimpin negara...

      Delete


    2. Dulu najib jilat mahathir, sekarang kutuk-kutuk dia.

      Delete
    3. 2:27,jawapan lu mmg win lah bro. Sonyap terus puak Panglimo potaseh... Aisemen, potaseh pulak den sobut, yg sebonae Panglimo Bugis.

      Delete
  8. Sorry.. pemimpin muda yg ade harapan hanya dari kem pambangkang.

    Khairy bermula dgn kontroversi tingkat 4,scandal ecm libra, 100juta duit kbs hinggalah cita2nya yg hanya mahu jadik macai dan balaci kpd presiden menunjukkan typical sikap pemimpin umno.

    ReplyDelete
  9. KUALA LUMPUR 16 Mac- Prinsip ‘Malaysian Malaysia’ yang ditekankan oleh DAP jelas melanggar undang-undang berikutan menyentuh beberapa perkara keistimewaan kepada bumiputera dan Islam yang terdapat dalam Perlembagaan Persekutuan.

    Dekan Fakulti Undang-Undang, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof. Datuk Dr. Rahmat Mohamad berkata, Penasihat DAP itu seharusnya faham dan sensitif dengan  menghormati perkara berteraskan kontrak sosial yang termaktub sejak dahulu lagi.
    NI YANG AKU TAK SUKA SANGAT PH/DAP KAN, KIH3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo langgar undang2 repot lah polis...pandai2 ko buat teori yg tak berasas...

      Delete
    2. Mana kontrak tu profesor? Sila tunjukkan. Kalau tak tunjuk nanti lg ramai yg jadi baghal. Kat atas tu dah ada sekor.

      Delete
  10. Alhamdulillah, komen hambar, sampah dah tak siarkan..
    Blog pun wangi sikit wakau berbeza pendapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gud!......saya sokong.
      Otherwise, saya malas baca komen-komen merapu dalam ni.
      Same goes dengan blog Shahbuddin.com.
      Saya cuma baca entry En.Shahbuddin je.

      Delete
  11. Kalo pilih najib lagi negara dan rakyat akan bertambah menderita....najib dah ade pengalaman dengan songlap wang 1 mdb diluar negara...kali ni beliau akan lebih canggih bagaimana nak elak dari dikesan...

    satu cara mcm pinjaman dgen cina kominis dan bagi kontraktor cina buat...dia boleh dapat wang dari kontaktor cina sape yg tahu...syarikat ni tak diodit oleh odit nrgara dan odit tempatan...

    Najib tak perlu naikkan gst untuk dapat lebih wang...najib cari alasan supaya harga barang menjadi bertambah tinggi....maka kutipan gst akan bertambah...

    Satu cara naikkan lagi harga minyak dgn alasan minyak mentah dunia dah naik...harga barang akan meningkat...

    Najib boleh tambah sikit brim untuk tunjuk baik...naikkan sikit gaji kakitangan awam...tambah sikit projek...maka berkumandang lahbbetapa bagus dan prihatin najib kpd rakyat...

    ReplyDelete
  12. Buibar RAMD : Najib cakap ikut sedap mulut


    Jangan cakap ikut sedap mulut RAMD akan dibubarkan oleh DAP. Jika Pakatan Harapan memerintah.

    Satu perkara yang saya paling tak suka.. membodohkan rakyat dan mainkan sentimen perkauman.

    Contuhnya bila pula DAP akan melupuskan@membubarkan Regiment Askar Melayu Di Raja. Jika DAP menang 146 kerusi pun dia tidak akan melakukan bertambah pula hanya sekadar bawah 50 kerusi dalam Pakatan Harapan.

    Pertama RAMD adalah satu pasukan tentera yang ditubuhkan melalui Perlembagaan dibawah Panglima Tertinggi Angkatan Tentera ia itu Yang Di Pertuan Agung dengan kawalan Majlis Angkatan Tentera yang di Pengerusikan oleh Menteri Pertahanan.

    Bagaimana pun setiap keputusan hendak diperkenankan oleh Yang Di Pertuan Agung selaku Panglima Tertinggi Angkatan Tentera mengikut kuasa Perlembagaan Persekutuan.

    Kedua ialah RAMD pada asasnya ditubuhkan oleh Raja-Raja Melayu dalam Kerajaan Melayu Bersekutu di zaman penjajah.

    Setiap tindakan dan apa sahaja keputusannya hendaklah dibawa ke Mesyuarat Majlis Raja-Raja. Dan tidak mungkin Majlis Raja-Raja akan bersetuju RAMD dibubarkan. Melainkan DAP mencadangkan Raja-Raja Melayu dihapuskan dan negara Malaysia menjadi sebuah negara Republik, itu pun tidak mungkin akan berlaku. Kerana akan berlaku perang saudara dan perkauman.

    Kan dah cakap najib bapak klentong...

    ReplyDelete
  13. Daripada yg muda, klepek duit kerajaan, lebih baik yg tua terbukti banyak jasanya. Walaupun ada banyak perubahan dalam tempoh 2003 hingga kini, moga tdm dpt mengatasi masalah negara. Bila orang tua ini sanggup meninggalkan kesenangan dan menerima cacian orang yg sanjungnya dahulu, maka saya lebih percaya kepada tdm berbanding yg muda. Pemimpin muda parti keris menunjukkan pemikiran yg analitik ditolak demi kuasa dan kemewahan. Mereka bukan lagi pemimpin untuk orang melayu dan mesia.

    ReplyDelete
  14. Kalo dilihat menteri kabinet yg ade tak de sorang pon layak dilantik jadi PM...semua kaki bodek...

    ReplyDelete
  15. Nampak selama 22 tun memerintah kurang ambil peduli hal rakyat....dlm 22 tahun tun banyak membina negara...negara yg setabil bolehkan rakyat hidup selesa....kurang masalah kehidupan ....menteri2 setiap portfolio dah ade...menteri2 yg kena ambik peduli masalah rakyat....bawak bincang di mesyuarat kabinet untuk prnyelesaian...

    Berbeza dgn najib mcm one man show hingga menteri tenggelam...mcm tak ade menteri.....dulu nama2 menteri popular seperti lim khing yaik sammy vello rafidah aziz rais yatim mohd rahmat dll ....sekatang yg popular menteri bermasalah dan kaki bodek seperti salleh kuak rahman dahlan

    ReplyDelete
  16. Selepas tun pencen kali ke 2 tun takkan campor lagi politik negara...anwat boleh kemudikan negara....

    Dulu konco anwar terlalu agresif nak jatuhkan tun buatkan tun marah...anwar sedar sebab tu beliau maafkan tun...anwar tak pernah cakap maafkan najib yg gunakan jubo sefool untuk penjarakan dia...

    ReplyDelete
  17. http://www.amenoworld.org/2018/04/layakkah-tun-mahathir-jadi-perdana.html?m=1

    ReplyDelete
  18. http://www.amenoworld.org/2018/04/layakkah-tun-mahathir-jadi-perdana.html?m=1

    Isi kupasanye sangat bagus ...najib tidak popular...

    ReplyDelete
  19. 100 hari sj, kasik dakwa, bicara ,tahan,rampas ..sambil mulakan usaha kembalikan harta2 curi. Tutup gst..apa lagi semua yg patut.

    Haaaa, kira sudah baiklah, ada commitment nyata utk tegahkan yg benar. Dari UMnoBnPas yg sokong nak tegahlan yg benar.
    Apa nehhh, takkan itu pun tak mau islamik sangat la dikira tu kot...kasik palam mungkar, lasi naik kebanaran.
    Tak ada manusia kaum yg mahu terus gelumang dlm Taek Low.
    Sebut nama tu, dah mcm nak rak keseluruhan pentadbiran UmnoBn, sambil sipu siPas.

    Apa nehh, dituduh konon fitnah apalah...
    100 hari settle masalah 60 tahun...susah sgt ker? Tak ingat anak cucu cucit kerr?
    Nak terus hippocrate kerr.
    Tak mahu beriman kerr?

    ..nak mampos ler tuu

    ReplyDelete
  20. KD,
    Kira2 setengah jam yg lalu saya telah dibeli dgn sebotol minyak masak 1kg,sebungkus bihun jasmin,sekilo tepung cap sauh dan sekilo gula pasir.
    Sumbangan ketua wanita bahagian yg pernah di berlaku curang semasa masih isteri org! MURAHNYA!
    Saya tidak semurah itu utk dibeli dgn barang2 makanan yg mana cuma utk meraih undi saya!
    Taktik ini masih dilakukan dan tak tahu berapa ramai yg terpengaruh dgn usaha puak2 ini utk mengekalkan kera jaan kletokrasi ini.......
    Pada Allah saya bermohon moga kebenaran akan timbul akhirnya,namun utk mengundi be end,TIDAK sama sekali.
    Salam perjuangan buat kalian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki jangan ditolak, alhamdulillah, duit rakyat.
      Bala (undi BN) jangan sekali kali

      Delete
  21. Indek persepsi rasuah merudum sebabkan zulkipli sprm yg ade kes bedal bini orang nak buat sendiri indeks rasuah..

    Saper yg nak iktiraf indeks syok sendiri......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indeks Jenayah pun akan dibuat sendiri kot...sbb 57 cash deposit mesin silap kat ostolia.
      Hebat malaysia, semua buat sendiri, syok pun sendiri, puji pun sendiri...hebat la tuh

      Delete
  22. najib and his ministers are all having myopic problem...period

    ReplyDelete
  23. Hasil klepet dan kuasa berbaki.
    Diangkut konon wakil 15000 bomoh...menyokong penyamun.
    Dikerah ketua tentera sokong parti dan pm.
    Hari ni digembleng pesilat bertengkolok segak utk tunjuj tunduk taat pada ketua tertuduh.
    Unsur2 nan ugut Rakyat sgt teserlah.
    Ugut la selagi mahu, kerah la selagi boleh...paksalah selagi larat.
    Soalan2 legit8mate tetap tak pergi mana?

    Siapa yg melayu, Rakyat mana, Islam jenis apa yg sanggup bergelumang dgn pesalah taek 1mdb, dan kezaliman gst?

    Wajarkah seta2 diam yg bersekongkol termasuk agamawan dan 0as dibiar dgn licik mengadu domba demi sayang kuasa,..sambil mengorban rakyat?

    Mahukah pihak luar yg sudahpun menghukum 1mdb, berhenti disitu saja tanpa menamatkan watak2 utama?

    Bolehkah Taek 1mdb yg busuk pekong dututup dgb sehelai daun kari.

    Lama mana lagi akan Rakyat terus jadi penobton passive?

    Semua pun tahu jawapan2nya, ikhlas dgn tidak saja.....

    ReplyDelete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...