Sunday, March 18, 2018

HADI DAH JADI MAT JENIN



Sekejap nak jadi kerajaan,  sekejap nak jadi king maker,  sekejap nak jadi penasihat. 
Pemimpin yang tidak ada pendirian istiqomah dan taqwa. 

Lebih baik dan lebih tepat,  ahli,  penyokong dan silent majoriti nak tahu samada betul atau tidak PAS tali barut umno? 

Hanya DAP yang boleh hampir pasti menang semua kerusi yang ditandinginya dan sudah boleh jadi mat jenin.  
Itupun lim kit siang tidak berani kerana hakikat politik Malaysia sekarang,  rakyat sudah cerdik,  rakyat sudah berani bersuara dan kuasa memang di tangan rakyat,  jangan cuba main² dan mempermainkan rakyat kali ini. 

Peranan NGO² juga sangat kuat mewakili suara dan kuasa rakyat untuk mengawal kebuasan mana² parti politik yang tidak beretika dan bermuka². 

PAS wajar hindari dua perkara,  jangan sampai jadi parti mat jenin atau putar alam yang akan menyebabkan ramai calonnya akan ditolak ahli sendiri dan hilang wang deposit. 

Jangan kerana pelahap dan kemaruk untuk menang,  sudah ada yang janji bulan dan bintang,  sudah ugut syurga dan neraka. Sedangkan iman mereka sendiri tergugat dengan curahan dedak. 

PAS jangan macam², jangan ubah hukum ikut telunjuk mereka,  jangan ubah pendirian berkali kali,  jangan cakap berdolak dalik,  jangan cakap tak serupa bikin,  jangan jadi alat pengkhianatan kepada kebenaran,  jangan sokong secara sembunyi di atas segala kemungkaran - kerana semua jalan itu tidak mustaqim. 

Hadi juga cuba masukan unsur propaganda umno kononnya kuasa asing campurtangan sekadar dunia berpandangan serong ke atas Najib. 

Apabila malaysia kritik mynmar dan israel,  apakah itu maksudnya Malaysia campurtangan urusan kerajaan negara berkenaan?  Pakai otak le sikit lobai. 






# kritikan kepada Hadi bukan pasal kuliah subuh semasa dia jadi tok guru tetapi kritikan ke atas sifat dan sikapnya sebagai ahli politik. 


38 comments:

  1. Kesian orgtua nii.. . Dulu dengar nama umno bn wajib ditentang tapii Sekarang sdh lain. . . Anak menantu dia dpt projek terus dari pm najib. . Mungkin nii karma atas perbuatan dia dulu. .

    ReplyDelete
  2. Mana pergii Komen tadi kd. . . Lupakn pas undilah amanah. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi amanah? Tertubuh sbb hilang rasa amanah. Bila kalah muktamar, keluar pas dan tubuh amanah. Bubuh nama partipun dah bercanggah dgn sifat amanah... Lagi mau sembang bab amanah... Tak main la parti serpihan

      Delete
    2. Tak payah putar belit laa...geng Amanah kluar pas kerana hadi ikut telunjuk umno supaya sisihkan geng2 ni dari pas...

      Muktamar pas 2015 ikut cara umno...perwakilan di beri senarai siapa yg mesti dipilih senasa pengundian....geng Amanah ni puak yg menentang hadi nak UG dengan umno...

      Rupanye hadi dah rentap 90 jota dari najib..

      Delete
    3. Biar nama bapuk.. jgn otakpun bapuk

      Delete
    4. Otak bapuk prompak pon dibela...hihihihi...

      Delete
  3. Wooii... PAS bukan dlm pakatan hangpa.. tak yah hangpa nak sebuk2 dgn depa. Jaga pakatan hangpa la... dapat undi 1000 lebih tu dah cukup hebat.. nak menang mimpi kot. Aku undi mana2 parti yg tak guna lambang pakatan hangpa. Abis crite!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musuh kena lah lanyak..takkan nak puji plak...ulamak pon bersubahat nak bela prompak...

      Delete
  4. Aku rasa adil dlm percaturan politik. Bila pan jadi talibarut dap, bila ppbm jadi talibarut dap, dan bila pkr jadi talibarut dap maka adalah bijak jika pas jadi talibarut umnobn. Di luar kelihatan pas lawan umno tetapi di dalam sudah kawtim. So, parti² yang tak mesra umno jangan la jeles dan meroyan, buat kerja masing² untuk kemenangan pru14 sbb dgn menangisi kawtim pas dgn umnobn tak menguntungkan, silap² makan diri.

    ReplyDelete
  5. Pas nak tumpang sekaki merasa nikmat duit rompakan...

    ReplyDelete
  6. Pas dah berdoa untuk hancurkan pakatan di selangor....

    Aku jugak berdoa untuk ahli2 pas sisihkan ulamak pas yg makan dedak haram najib...

    ReplyDelete
  7. Cuba lihat muka hadi....makin keruh tak berseri...umur jauh lebih muda dari tun madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka kou tu bersih ka? Cuba tengok kat cermin tu dulu..

      Delete
    2. V
      Vomel dari pembela prompak...hihihi...hadi rupa mcm orang dah berumor lebih 100 tahun..

      Delete
  8. Oleh : Sinar Harian

    Menteri Sumber Manusia Datuk Seri Richard Riot telah menyuarakan kebimbangan dengan kebanjiran warga asing yang didakwa sudah mencecah angka 6.7 juta orang.

    Ujar beliau lagi warga asing mempunyai kemampuan untuk menguasai ekonomi jika diberi peluang selain menguasai bidang pekerjaan profesional.



    Apa yang dibimbangi sudah hampir menjadi kenyataan. Warga asing yang dahulunya jadi pekerja sudah menjadi majikan dan memiliki perniagaan sendiri di seluruh negara.

    Isu lambakan pekerjaan pekerja asing dalam sektor pekerjaan sudah tidak diperkatakan lagi kerana seakan sukar dibendung. Meskipun data kerajaan pada 2017 menunjukkan ada penurunan ketara pekerja asing yang datang secara sah, angka pekerja berstatus PATI tidak diketahui secara tepat.

    Kerana itu rakyat tetap merasakan bilangan pekerja asing sudah melebihi hadnya apabila boleh bekerja di mana sahaja kecuali di sektor awam.

    Warga asing mampu menguasai bidang perniagaan kerana mereka ini golongan yang cekal berusaha dan tahan lasak. Manakala penduduk peribumi tempatan yang sudah biasa hidup senang cukup makan meskipun tidak kaya tidak mampu untuk berdepan dengan kemaraan agresif golongan imigran.

    Premis perniagaan warga asing berkembang dengan cepat di seluruh negara. Warga asing mengambil alih perniagaan di tempat mereka bekerja dahulu. Cawangan-cawangan baharu di buka di tempat lain.

    Warga tempatan tidak menjadi pelanggan utama tidak mengapa kerana bilangan rakyat asing daripada rakan senegara sudah cukup ramai.

    Sebab itu mereka berani memasang papan tanda dalam tulisan Urdu, Nepali, Burma dan Bengali untuk menarik perhatian warga senegara.

    Tidak pasti sama ada pekerja asing ada membuka perniagaan di negara-negara lain yang mengimport pekerja asing dalam jumlah ramai seperti Singapura dan negara-negara Arab tetapi yang pasti di Malaysia warga asing berani berniaga tanpa rasa gentar. Moto ‘Pantang Undur Kecuali Operasi’ menjadi azimat.

    Di Bukit Bintang, majoriti peniaga asing terutama warga Pakistan dan Bangladesh secara terang-terang berniaga produk tiruan kepada pelancong asing dan menguasai perniagaan telekomunikasi dan IT di Low Yat Plaza.

    Mungkin warga asing ini memiliki sokongan kuat daripada persatuan mereka hingga jumlah kedai milik mereka akhirnya mengatasi kedai peniaga tempatan. Contoh baik ialah kedai tukang jahit milik warga asing di Sungai Besi.

    Dahulu warga Pakistan keluar masuk kampung menaiki basikal dan motosikal menjaja karpet. Kini sudah mampu membuka kedai tekstil, kedai runcit dan kedai perabot di seluruh negara terutama di negeri Pantai Timur dan Sabah. Di Sarawak pun sudah ada.

    Nilai di Negeri Sembilan sudah menjadi lubuk emas peniaga Pakistan.

    Di Selangor peniaga Acheh dan sekarang Bangladesh begitu mendominasi. Peniaga Acheh biasanya membuka perniagaan runcit dan kedai gunting rambut manakala kedai runcit milik imigran Bangladesh boleh ditemui di hampir setiap daerah selain bengkel kereta, kedai alat telekomunikasi, kedai mencuci kereta dan lain-lain.

    Kontraktor tempatan mengeluh tiada projek manakala syarikat kontraktor asing makin bertambah.

    Selain masalah penguatkuasaan, sikap orang kita sendiri menjadi punca bilangan premis perniagaan warga asing bercambah dengan cepat. Orang kita tidak sama dengan warga asing, lebih suka wang segera, cukuplah disewakan lesen dan permit tanpa perlu bekerja keras.

    Selain menyewa lesen dan permit peniaga tempatan, lelaki asing dari Pakistan dan Bangladesh mencari isteri rakyat tempatan demi memudahkan pendaftaran perniagaan, Taktik lain diguna ialah mencari rakan kongsi rakyat tempatan yang sanggup meminjamkan nama. Rakyat tempatan hanyalah proksi manakala warga asing adalah tauke sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemasukan pekerja asing dengan kebenaran diuruskan okeh agensi kroni menteri dlm begeri...agensi buat untung besar...

      Delete
    2. Aku sokong BN PRU14

      Delete
    3. Aku sokong BN jugak tapi....tapi tak undi BN...sori leer...aku takut jadi orang bodooo....hihihihihi..

      Delete
  9. Km alo PH menang jangan layan pas ...penasihat yg memusnahkan.....

    Pas nak bertanding pru...tapi ape isu yg pas bawak untuk dapat sokongan?....perjuangan islam?....Ruu 355 entah kemana...perjuangan nak isi tembolok jugak mcm umno...

    Tak ade pon gerak gempor mcm dulu2....betul ke pas nak bertanding pru untuk memerintah malaysia?....setakat pacak bendera yg tak seberapa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan kuo kalu dapat undi lebih seribu tu dah kira hebat... nak menang simpan je le hasrat kao tu.. hehehe

      Delete
    2. Ko ahli nujum ker?...mca dah boikot umno weeeh...bubar lah parlimen kalo ade brani....hehehehe

      Delete
  10. Pernah dengar WMD di iraq? Iraq dituduh oleh us dan sekongkolannya menyimpan WMD dan hasutan mereka berjaya meyakinkan masyarakat dunia bahawa iraq sangat bahaya dan wajib 'dilanggar. Rakyat iraq dihasut untuk mempercayai bahawa kerajaan mereka jahat dan zalim. Rakyat iraq dijanjikan dgn harapan kehidupan manis jika gaddafi dan kerajaannya ditumbangkan. Kini HARAPAN tinggal HARAPAN. Kini muncul lagi satu HARAPAN di malaysia, konon HARAPAN untuk menyelamatkan malaysia. Juga dgn permintaan campurtangan asing bagi menumbangkan kerajaan malaysia. Senjatanya projek ialah seumpama WMD di iraq, tetapi di malaysia nama rasminya adalah 1MDB. Adakah nasib rakyat malaysia akan seperti nasib rakyat iraq selepas ini? Ia bergantung kpd apakah rakyat malaysia majoritinya sedar dgn muslihat permainan org politik yg rakuskan kuasa dgn merintih campurtangan kuasa asing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Membandingkan tindakan amerika keatas saddam husin dengan tindakan menyaman dan merampas harta prompsk yg gubah wang haram hasik tompakan mcm bandingkan ayam dengan itik...

      kalo prompak tak langgar undang2 amerika depa tak boleh buat ape2?...

      Adekah harta najib di kuala lumpur dirampas oleh amerika?...otak taruk kat jubo ker?...

      Tak de untung ape kpd amerika nak campor tangan hal ehwal malaysia...

      Delete
  11. ADI AWANG DOA KAN KAUM AHZAB HANCUR PRU INI
    KITA RAKYAT WAJIB AMIN KAN DOA HAJI AWNG ADI...
    INI PERJUANGAN HAK DAN BATIL KAUM MUNAFIK SKALI..
    PEMIMPIN INI KAYA DNG SLOGAN TAPI HATI DEPA YAHUDI....


    BERAMBOSSSSS.... KIKIKIKI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa hadi makan dedak haram berkat sangat ker?....hihihihi

      Bramboss lah bodooo..

      Delete
  12. Moderator tanya pasal GST tapi Hj Hadi ke laut candat sotong...???


    Cuba korang dengar molek. Moderator tanya pasal GST tapi Hj Hadi gi ke laut candat sotong...???

    Moderator : Sambil Dato Seri sudah menyentuh perlaksanaan GST dlm negara, tempohari hari sabtu yg lepas, untuk pengetahuan Dato Seri.. mungkin Dato Seri pun dah tahu.. Pemimpin Pakatan Harapan dlm satu jelajah Harapan Kelantan di Bachok, Tan Seri Muhyiddin Yassin ada menyebuk secara umum menyatakan Pas menyokong GST... dan Pas perlu di tolak kerana menyokong GST.

    Saya yakin ramai sidang pendengar yg ada di rancangan kita pada mlm ini sangat berhasrat untuk mendengar pendirian Pas walaupun sudah acapkali kita menyebut pendirian Pas tentang GST, tapi mungkin dengan penegasan yang dibuat oleh Dato Seri, pada malam ini akan memberikan suatu pandangan /pencerahan yang lebih jelas kepada rakyat yang mengikutinya. Sila...

    Hj Hadi : MASALAH EKONOMI YG DIHADAPI OLEH NEGARA, SAMA ADA KERAJAAN ATAU RAKYAT... ADALAH PENINGGALAN daripada PEMIMPIN2 YG DUDUK DLM PAKATAN HARAPAN HARI INI YG MEMERINTAH NEGARA SEJAK 80-AN. MEREKALAH YG MEWUJUDKAN MASALAH. MALAHAN KPD SAYA, UMNO YG MEMIKUL MASALAH INI , MASALAH YG DIBUAT OLEH MEREKA DAHULU..

    DGN SEBAB ITU PAS MEMPERKENALKAN KONSEP TAAWUUN ...BERTOLONG MENOLONG....

    HAHAHHA! KELAUT PULA MENCANDAT SOTONG LEBAI NI....HAHHAHAHA!

    Perhatikan molek-molek... Moderator tergamam!! Selepas Lebai habis berucap, moderator kelihatan tercengang dan hilang akal buat seketika dengan jawapan Lebai... sebelum dia tersedar lalu mengucapkan terima kasih kepada Lebai...

    Itulah... Sodap mulut ngata kat orang lain... Dulu Lebai ni lah yang kata Sheikh Yusof al-Qaradhawi tu hampir tak nampak... tak boleh mendengar... Leni Lebai ni pula yang nampak macam tak dengar soalan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm ni ker orang yg layak jadi pemimpin?

      Delete
    2. Elok benar orang bermasaalah jadi punahsihat najib...hehehe

      Delete
  13. Hadi ade masalah telinga ker?...

    Akibat makan dedak haram kot...

    ReplyDelete
  14. MME PUN MASALAH INI WARISAN PEMIMPIN BARUA INI
    DAH PUAS MENJARAH DAKI DAN KARAT DEPA KASI &BAGI
    INI PEMIMPIN SUDAH BERAMBOSS CABUT LARI MCM BABI
    PRU KALI NI KITA KASI TUMPASKAN DEPA DI SUMA NIGRI...
    LEPAS TU BERAMBOS SEMUA BARUA SINGAPORK &DAP
    PRU SINGAPORK KITA KASI SABOTAJ HASUT PULAK NANTI



    KIKIKIKIKI... BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenaoe gelabah sangat mcm babi kena kejor dengan rimao....hihihihihi..

      Delete
  15. Kejora Bapuk...lobang jubur berbau taik!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmgla lubang jubor bau taik, yg mulut ko bau taik tu apa cer hah!

      Delete
    2. Pembela prompak jilat tahi jho lo tak kisah punye....sanggup tutup tahi jho lo putar sana putar sini...hihihihihi...

      Delete
  16. “Raya Aidilfitri nanti saya akan ke rumah Tun Dr Mahathir Mohamad makan lemang, kalau nak marah dengan saya, marahlah. Dulu saya di tegah untuk pergi ke rumah Tun Mahathir masa itu Pak Lah berkuasa. Trend itu juga timbul, ia membawa sifat politik yang membelahkan kesatuan pada hari-hari mulia seperti itu, sedangkan kita orang Islam harus akur kepada asas agama"- TS RAIS YATIM

    Sebelum ini Rais pernah menzahirkan rasa sedihnya apabila hanya sebilangan kecil pemimpin negara menziarahi pengebumian bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Sanusi Junid hanya kerana perbezaan politik. Presiden Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu berkata, Allahyarham Sanusi adalah kawan kepada semua menteri yang ada dalam kabinet sekarang.

    “Sanusi bekas setiausaha agung Umno, bekas menteri besar Kedah, menteri pertanian dan juga menteri pembangunan luar bandar jadi sahabat beliau ada beratus-ratus dalam kerajaan sekarang. Jadi apabila sampai saya dapati dan tanya kawan-kawan tak ada rakan lama yang hadir ini mengejutkan saya kerana tak ramai kawan-kawan lama sampai, sepatutnya inilah masanya kita mengetepikan perbezaan politik. Kita harus sama-sama mengucapkan selamat tinggal kepada seorang yang telah berjasa. Tetapi trend di negara kita ini, bila sudah berbeza pendapat, seseorang itu tidak lagi bersama dengan pemikiran mereka maka dianggap bukan lagi kawan.Tak baik buat begitu kerana yang tentukan itu ALLAH bukannya manusia, Saya ingin mengingatkan bahawa dalam urusan kahwin ,sakit, lahir, meninggal dunia, sahabat tak boleh putus. Kalau ini tidak dapat dipegang oleh kawan-kawan dalam mana parti poitik sekali pun tolong kembali kepada harkat yang sebenar. Kita hidup dalam pegangan Islam, hanya kerana berbeza ideologi politik, hubungan silaturrahim tidak wajar diputuskan begitu saja,” TS RAIS YATIM

    ReplyDelete
  17. KIKIKI...

    KES ARWAH SANUSI MME TERSANGAT KRONI
    SEKO SEKO ADUN KEDAH SEMBAH SANG KUTTY
    KUAR SRI PERDANA SUM KATA SUMA OK KINI
    SEKO KRONI KUTTY YAMG DIBELA SAMPAI MATI...

    KIKIKIKI..

    KE JELOBAK KE JOLOBU TUAI PADI 3 TANGKAI
    JAMBATAN DIBAKA DI REPAIR SEMULA BHAIII....!!!
    KOJO BANGANG SAMPAI TUO RONTO BERSERABAI
    PRU NI ELOK RAKYAT SEPAK MONTOT SAMPAI LUNYAI

    ....KIIKIKIKI.... BERAMBOSSSS

    ReplyDelete
  18. Selain sistem mafia, Umno dgn MCA guna pegangan doktrin komunis tajaan parti Komunis China. Inner Circle ala elit parti yg menjana hala....halal haram bukan soal

    ReplyDelete
  19. lobai hadi sudah hilang aura menjadi pemimpin bila aura kepimpinannya sudah lenyap ditelan oleh kemunafiqan dirinya. lepas pru14 elok sangatlah bersara dari politik yang mempergunakan jenama islam demi undi menipu orang melayu.

    ReplyDelete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...