Sunday, March 18, 2018

Maklumat Dihujung Jari:1MDB BERHUTANG 52B, APA YANG RAKYAT DAPAT, APA ASSET YANG 1MDB ADA (?)


Semua persoalan dijawab secara mudah..


24 comments:

  1. Rakyat dpt bala. . . Lelong aje spender semah buat byr htg. . πŸŽΎπŸ€⚾

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli masrop dpt syurga dunia

      Delete
    2. kerana teruja dgn syurga dunia terus jadi selenge.

      Delete
  2. GST lahir dari 1 mdb ...1 mdb ditiubuhkan pada tahun 2009... Najib dah dengan modal tunai dari kerajaan 1 juta ringgit dan aset tanah kerajaan untuk di majukan...

    Kaedah perniagaannye dengan berhutang untuk modal untuk memajukan tanah...syarikat ini tidak diletakkan dibawah kememeterian kewangan di perbadankan...GLC...

    Tujuan sebenar najib yg dibantu oleh cina jho lo adelah untuk sedut duit 1 mdb dengan cara melabor dengan rakan kongsi perniagaan di luar negara...najib berkuasa penuh meluluskan wang untuk pelaboran diluar negara... apabila duit disalur keluar negara wang ini dengan mudah di lencongkan...rakan kongsi pelaboran petrosaudi hanye alat untuk mengkaburi mata orang malaysia...

    Najib tahu hutang 1 mdb bila dirompak susah untuk pulihkan 1 mdb yg akan mengalami masalah kewangan untuk bayar hutang...

    Jadi formula mudah adelah GST...
    Najib tidak bernasib baik apabila harga minyak jatuh dan tidak menjangkakan tun madey menggali masalah 1 mdb...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm masa melabur dengan petrosadi najib buat hutang dengan bank golden sachs di amerika dengan dijamin oleh syarikat milik kerajaan abu dhabi IPIC...wang hutang pon di bedal jugak dengan cara wang dibayar kepada syarikat palsu kononnye milik IPIC....bila IPIC saman najib setuju bayar semula kpd syarikat original....tanah pulau indah hilang....ade desas desus pinjaman dengan cina kominis untuk buat ecrl jugak di gunakan untuk bayar hutang....tu pasal pembinaan ecrl sangat mahal...

      Delete
    2. Yang Botak penjilat kasut tu , semalam kata tiada wang terus masuk ke akaun peribadi tu lah , botak ingat semua rakyat bodoh begitu , banyak pusing di luar negara supaya susah nak jejak , kemudian masuk akaun . Kini dia lagi minta 7 Billion lebih di dewan , minta sahaja , dah hutang banyak , tambah lagi .

      Delete
  3. Ooiii, semua dia tahu. Terror betul la dia ni. Lepas ni apa pulak yg nak di report kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bodoosss ..kina kincin dengan najib dan cina jho lo jer...melayu bodooosss...

      Delete
  4. Untuk mengelakkan beban hutang yg besar najib telah menjual aset negara yaitu Edra tanah pulsu indah...edra yg pada mulanye di pong pangkan untuk hapuskan kroni tun madey dan dapat kurangkan tarif letrik sudah jadi milik cina kominis...

    Tanah trx di jual untuk bayar hutang...TH turut jadi mangsa ...ahli lembaga pengarah TH orang yg sama dgn ahli lembaga pengarah 1 mdb...habis aset kerajaan...
    Akhirnye 1 mdb dan rakyat malaysia dapat habuk dan tanggung GST untuk bayar faedah hutang kerajaan yg bertimbun yg dibuat oleh najib...

    ReplyDelete
  5. Dr radzi kata umno pakat takut nak bertindak....tulur ade ker?...

    ReplyDelete
  6. Kemelut 1 mdb telah menunjukkan kpd dunia orang umno bodooh dan penakut....pimpinan pas pon turut terpalit sama...

    ReplyDelete
  7. 1 mdb tidak boleh di tanye di parlimen....speaker berkuasa penuh halang pertanyaan....lebih teruk dari negara kominis...

    Laporan ketua Odit negara siasat 1 mdb di sorok oleh najib dlm bilik kebal OSA....

    Bila ade sekatan bermakna ade yg tidak betul mengenai 1 mdb...najib takut rahsia terbongkar sedangkan dah pon terbongkar ke seluruh dunia...najib pegang rekod dunia...

    Najib sudah jadi bahan lawak dan badut donia...

    ReplyDelete
  8. Ketua Walnun2 umno bn dan pas dpt Taek Low.
    Pecacai melayu najib Umno dan islam walanunta Pas dpt lelehan sisa dan kencing ketua melayu najin dan islam AlHudi, hasil Walanunta taat bodoh abadi. Sebagai bonus, meeeka ditawar voicher jaminan masuk syurga.
    Berapa lagi nak dimalukan , dibangsatkan bangsa melayu, berapa lama lagi nak Islam itu dilenyek, palit taek oleh petualang2 umnopas?
    Ramai yh sudah rela dikeluarkan ciri Melayu Islam daro pengenalan.
    Apa gunanya dipalit sebagai bangsa makan Taek, agama lawak lakunan.
    Phuiii !!
    Mamposlah cepat2 UmnoPas.RAHMAN pun dah lengkap.

    ReplyDelete
  9. Dua peristiwa yang memalukan Tun M. Satu, parliament Switzerland menolak fitnah pembangkang Malaysia mengenai wang 1MDB. Kedua, Perdana Menteri Australia tidak mengikut telunjuk Tun M dan terus bertemu dg DS Najib.
    Who are you mennnn!!you already retired, mind yr own business.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape yg memalukan?....kenape najib tak mao tuntut wang yg sudah di istiharkan kerajaan swisss wang yg di gubah secara haram oleh tahi jho lo hasil rompak 1 ndb...sto wang ni jatuh dari langit?...najib janji bagi kerjasama tapi di klentongnye kerajaan swiss...

      Delete
    2. Semua ketua negara yg hadir kena disambut oleh negara tuan rumah...

      Delete
    3. Parlimen swiss menolak syor pulangkan kpd malaysia wang 1 mdb dengan alasan ini adalah urusan pihak berkuasa kewangan swiss FINMA yg siasat bank2 yg simpan duit dari jho lo...FINMA bekerjasama dengan FBI amerika...tak perlu camportangan parlimen...

      kes 1 mdb boleh di bahaskan di parlimen swiss tapi di larang keras di parlimen malaysia yg lebih terok dari negara kominis....najib klentong kerajaan swiss...
      Komen dari macai2 umno mcm wang ade di swiss jatuh dari langit....bukan wang 1 mdb yg dirompak oleh cina jho lo bersama najib...

      Siape yg malu?....bijak tun madey...

      Delete
    4. Donation dah kat Switzerland tu dah . Orang Switzerland ketawa terbahak bahak , tak payah buat apa , dapat 430 juta .

      Delete
    5. Yang selalu anggap Indonesia itu macam adik beradik , tapi terus sata kapal tu apabila di suruh Amerika. Dengan berbuat demikian , maka Indonesia juga mengakui kes berkaitan !MDb tu banyak muslihat.

      Delete
  10. Usaha untuk mendapatkan semula hak rakyat, setakat ini gagal, kenapa Tun perlu malu?
    Usaha dibuat oleh ahli parlimen, mereka juga tidak perlu malu.

    Istilah malu tidak ujud dalam perjuangan menegakan kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun ade tujuan ...yg boleh tuntut wang ini hanye kerajaan malaysia iaitu najib...tun nak tunjukkan najib takut nak tuntut...

      1 mdb boleh dibincangkan di parlimen negara asing...parlimen malaysia haramkan bincang 1 mdb...

      Tujuan tun tercapai...2 dlm 1.... Bijak tun....yg bijak saje layak memimpin negara kita...

      Delete
  11. Jika pru 14 sibodoo2 masih memilih najib kekal sebagai pm ape agaknye rancangan najib dan cina jho lo nak sapu lebih banyak wang kerajaan?...

    ReplyDelete
  12. Najib belum dibicarakan kat makamah jadi dia masih tak bersalah kan. Jadi aku tetap undi bn kan, kik3

    ReplyDelete
  13. Kejora..
    Macam bagus.. kiki.. konon tahu semua..
    Maklumat Dari blog2 org lain dibaca nya.. lepas tu tunjuk terror.. kiki..
    Nnt ada rang undang2 fitnah.. best report ni..

    ReplyDelete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...