Saturday, March 3, 2018

PH TIDAK ADA JANJI KOSONG @ SOGOK @ RASUAH KEPADA PENGUNDI MENJELANG PRU..

PH akan melancarkan manifesto yang hanya menjanjikan sesuatu yang mampu dilaksanakan jika dapat membentuk kerajaan baru.

Manifesto PH bukan sekadar senarai akujanji tetapi juga membentangkan mekanisme dan solusi bagaimana aku janji itu akan dilaksanakan. Contohnya jika dicadangkan penghapusan gst, PH akan maklumkan bagaimana dan dari mana PH akan dapat sumber untuk menggantikan cukai gst tersebut.

Nsjib sudah diberi peluang hampir 10 tahun menguruskan negara, kenapa sekarang di penghujung penggalnya baru sebok dengan pelbagai projek dan janji bulan bintang, buat apa sebelum ini?

Dan najib juga tidak perlu mendabik dada dengan peruntukan besar pada sabah dan sarawak. Najib kena faham, semasa dia menjadi PM, Tun sudah bangunkan dengan lengkap semenanjung, najib tidak perlu buat apa² lagi, jadi logiklah  fokus sekarang ke malaysia timor dengan peruntukan lebih besar.

Wallahu'alam.


37 comments:

  1. Tapi Tun M ckp PH tak boleh janji utk tunaikan janji2 mereka....amacam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. antara janji bn dan janji ph, aku pilih janji ph sebab itu janji tdm sebagai pm jika menang. memang la bn dah tunai banyak janji. itu dulu sebelum bn diketuai najib. sekarang kena kasi orang lain pulak perintah kerana tahap pemikiran menteri yang ada sekarang setaraf jer dengan semua orang walaupun mereka ada lebih banyak maklumat berbanding orang lain.

      Delete
    2. Mmg lar betul kata tun.. PH tdk boleh hny tabur janji.. Kena duduk bincang semula ttg manifesto pilihanraya..

      Dan manifesto itu akan hny terkandung segala apa yg boleh dilaksanakan saja! TERBAIK! itu yg kita nak..

      Bukan mcm bn, yg dah dijanji tidak lg dilaksanakan.. Ditambah pula dgn janji baru..

      Janji tinggal janji..

      Kueng.. Kueng.. Kueng..

      Delete
  2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 03, 2018 3:33:00 PM

    Ape yg ko merepak ni?....itu bukan tun yg cakap.....lembu belaan najib yg cakap...

    ReplyDelete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 03, 2018 3:34:00 PM

    Janji paling penting tangkap kapla prompak...

    ReplyDelete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 03, 2018 3:40:00 PM

    Dah dekat pru baru najib sibuk nak buat macam2... Nak pulihkan krim...nak majukan sabah dan serawak...seblm ni najib sibuk nak tambah hutang...nak serah mcm2 kpd cina kominis...nak tambah senarai barang yg kena gst...

    ReplyDelete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 03, 2018 3:56:00 PM

    Jho lo tak perlu ade kuasa...tak perlu aktif politik....jho lo dapat kekayaaan secara percuma...boleh beli kapal mewah jet peribadi penthouse dll...

    Cai dan penyokong umno termasuk samsing2 umno seperti nazri dan jamal jamban semua amat takut dengan jho lo...dah jadi lembu...

    Pas pon turut takut cina jho lo...

    ReplyDelete
  6. Syabas PH... kerana tidak masuk dalam golongan munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tapi salah satu parti dlm PH tergolong dlm munafik....amacam?

      Delete
    2. 4.48
      MO1 sendiri org menuafik..guane???dalam BN tak de parti munafik ke? rakan karib umngok yang baru terdiri dari puak2 lobai yang jual agama untuk politik pun tak munafik ke?

      Delete
  7. Pengikut blog ni ramai yang kurang cerdik....sedih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4.19
      ye ke tak cerdik..yang cerdik org yang suka kena kencing dengan MO1 ke? yang cerdik yang tolak keputusan mahkamah luar pasal 1mdb ke? yang cerdik yang boleh terima duit curi sebagai derma tanpa ada bukti2 yang kukuh ke? sekadar 1 surat yang cakap duit tu derma..itu saja..tak de pulak cakap jumlah berapa, di transfer dari bank mana ke mana? cerdik sungguh puak2 umngok..masuk je blog ni kalau bau hacing, tau dah ada hamba2 abdi beroperasi dalam ni..kesian...sedih...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 03, 2018 10:41:00 PM

      Lembu belaan najib cerdik ke?....hahahhahaha...

      Lembu shahrizat lagi cedik duduk dlm kondo..naik kete mewah

      Delete
    3. Hahaha..

      4.19 ckp pada diri sendiri..

      Hehehe.. Sedih

      Delete
  8. BN dan settle 90% lebih dari apa yang dijanjikan sebelum PRU dulu. Nak jadi bangang pun, sikit2 sudah lah. Dah le malas nak semak, main fitnah pulak.

    Projek berjalan punya la banyak, dah lama dah jalan. Yang dekat2 ni baru kau nak nampak? Sebab apa? Sebab kau ni hidup dalam kebencian 24 jam. Dah tak boleh buat apa dah baka2 macam kau ni.

    Good bye PH. Sayonara. Janji Guan Eng nak lupus tol dekat seberang perai tu apa cerita? Dah 10 tahun dah ni. Macam celaka aku kena bayar setiap kali lalu.

    Teruk sangat assobiyah kau ni kluang man. Gengs sendiri buat, pejam mata. Kalau orang lain, tak cukup tanah kau nak fitnah.

    Ingat akhirat sama. Jangan sibuk nak menjilat sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD dah pegi operate, butakan mata dia dan hitamkan hatinya sekali.

      Delete
    2. Aku cakap bodoh, marah.
      Semua tol di PP tu lim guan eng nak mansuh, pusat tak izinkan..
      Salah lum guang eng?
      Kuasa tol kuasa pusat.

      Kalau bodoh pyn, janganlah bodoh semua, tu namanya bangang

      Delete
    3. Hahahaha...org bodoh nk tuduh org lain bodoh. LGe kencing ko je tu. Pusat dh desak kerajaan negeri mansuhkan tol tp LGe buat bodoe sambil terus kencing org mcm ko. Mansuh konon, itu sumber cukai la ngok. Sumber nyawa LGe...

      Delete
    4. Anon 8:15. Kau ni bodoh ke bangsat...

      Kutipan tol masuk kocek pusat bukan negeri..

      Apahal pulak negeri nak halang

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 03, 2018 10:55:00 PM

      Lembu belaan najib memang bodooo...nak putar pon biarlah cedik sikit...negeri tak kutip tol....persekutuan sahaja yg kutip tol di jalan yg dibina dari bajet persekutuan..

      Delete
  9. Taik najib sekilo rm2.50. Boleh buat baja sayur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm ada rege tu. Tak la mcm bekas pm tu, dia buat taik org lain pulak kena cuci...

      Delete
    2. Kalau org lain kena cuci, maknanya tukang cuci tu pencacai tua angkat najis.. Kuikuikui..

      Delete
  10. Wahai malaun bapuk kerejora bodoe, janji najib yg ko kena respek ialah beri kebebasan utk ko hentam dia balun dia dlm media sosial. Sampai sekarang takdepun kena tangkap simpan kt dlm jeriji besi. Kalau zaman tun jd pm, merasa ko nak hentam pm mcm gini? Hari ini ko hentam, esok ko masuk jail. Nampak beza diktator memerintah dgn pm sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulakan Saman Tun dulu..tak berani pun

      Delete
    2. Najib ni bukan jenis sikit2 saman sikit2 saman. Tak tahulah jenis pm macamane kalau dikritik terus saman. Tun macam tu kot dulu?

      Delete
    3. Ini bukan soal sedikit soal TAKUT..

      Ini soal maruah dia dan keturunan dia, tun tuduh setepek ke muka dia

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 03, 2018 10:48:00 PM

      Najib makan quinoa makin bertambah takut...kalo najib makan belacan mungkin berani....kalo berkait dengan 1 mdb najib memang takut nak saman...kes RUU Pas najib berani saman tony pua....hehehe

      Delete
  11. JAJI BOBOI 2 MINGGU LEPAS KONBENSION KATANYA
    SEKARANG NYA DAN MASUK BOLAN KE TIGO DAH NI
    JANJI PALING SONANG PUN BOBOI TAK MAMPU NAK KATO
    BAPO JOMLAH AHLI SEKARNG PARTI AP MUNGO NIH....?

    ALAHAI JANJI JOMAH AHLI PUN TAK TUNAI LAIE...


    KIKIKIKI.. BERAMBOSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 03, 2018 10:50:00 PM

      Kan dah semua kluar dari parti munge..bodooo kejora bapuk bidoo..

      Delete
  12. Di Taiping, Najib tidak benarkan pemimpin PH berucap dan beri ceramah diatas pentas yg disediakan, sebaliknya hanya boleh berucap diatas lori pick up.

    Inilah penganaiyaan, kezaliman dan penganaiyaan umno najib terhadap
    rakyat.

    Rakyat menuntut umno najib ditumbangkan!

    Sedangkan kapal mewah,kapalterbang mewah,apartmen,hotel mewah,lukisan, barang2 kemas mewah pelbagai aset bernilai berbillion billion dirampas pihak perkuasa luar negara, malahan pihak swiss bersedia memulangkan wang usd 400 juta.

    Rakyat boleh menilai pemimpin dan parti mana yg membela nasib rakyat.

    ReplyDelete
  13. Kenapa pecacai² marah² kat sini..

    Dedak, sogok, korup memang tak ada dalam PH, maaf ye...salah rumah kot.

    Nak undi PH, undi ikhlas, undi masa depan..PH tak menang bererti rakyat tak menang, masalah besar pada rakyat bukan pada pemumpin PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, semoga peliwat tua kuat kelentong dlm PH tu bertaubat dn bersara terus dari politik baru org bersemangat undi PH.

      Delete
    2. Menyokong lanun juga umpama meliwat diri sendiri.

      Delete