Sunday, March 4, 2018

MASIH RAMAI LAGI KAH PEMUJA JO LO

30 comments:

  1. Ada.. Suharli masrop.
    Dari dulu bila org kritik 1mdb dia bukan main sokong.
    Sokong sbb apa pun xle nk terangkan.

    La ni najib sendr kata 1mdb gagal. Xtau mana pegi maruah suharli masrop.

    Nk tnya cai2 umno.
    Bila jho low masuk melayu dan jadik islam?
    Apa sumbangan jho low terhadap umno, bn mahupun malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Najib tak kata 1MDB gagal..... dia cuma sebut kegagalan urustadbir.... besar perbezaan tu.... TRX berjalan lancar.... bandar malaysia progressing.... kem sendayan hampir lengkap... enam lagi kem tentera sedang di bangunkan dan ada yang dalam perancangan... dan bla..bla..bla..bla..legasi Tun yang tinggal apa?... oklah... putrajaya.... tupun nasib baik paklah dan najib pandai jaga... cyberjaya... mujur najib bangun dan pertahankan.... LRT..... najib dah kambus dah taik Tun.... proton.... hangpa nengok tahun depan mereka akan mula untung besar....APA... BUKAN KERAJAAN PUNYA?... BUKAN RAKYAT MALAYSIA PUNYA??... pergi semak arkib.... bila kali terakhir proton tu kerajaan punya.... buat gelak dek tan sri mokhtar jer.....
      Oh ya... apa kata hang baca ni... nengok.. hang boleh stim ker idak lepas ni

      https://rmf7.wordpress.com/2018/03/05/lim-kit-siang-akui-bahawa-1mdb-hanya-cerita-rekaan-politik-kebencian-dap-terhadap-kerajaan/

      Tapi sure hangpa tak baca... sebab tulisan ni tak cerita buruk pasal 1MDB....

      Delete
    3. Kegagalan urus tadbir..

      Gagal lar tue!

      Delete
    4. Aik? Gagal urustadbir je? Siapa pengerusi dan pentadbir? Mereka2 semua itu patut dinyahkan dan disiasat tau tak?

      Kalau tak gagal..apsal nak tutup? Ramai lagi tak pegi haji free ni wei.kah kah kah

      Delete
    5. Gagal tetap gagal antara sebabnya urustadbir gagal.

      Lepas ni nak pastikan yang salah urus yang salah tadbir dan yang subahat yang menyokong..disumbat ke sungai buluh.

      Delete
    6. Xgagal cuma gagal urus tadbir.
      Xgagal tapi lepas byr hutang 1mdb akan ditutup.

      Kah kah kah..
      Penasihat emiritus 1mdb buat apa?
      Kalau urus tadbir yg salah kenapa muhyidin dan shafie apdal yg kena pecat?

      Tanah trx berapa harga perkaki 1mdb bayar kpd kerajaan utk dptkn tanah tu?

      Delete
    7. Kome tanya dululah acaner atur urus jual beli tanah kLcC.....

      Delete
    8. Berapa harga perkaki 1mdb bayar kpd kerajaan utk tanah trx?

      Ada pulak kona sana sini cacai si najis ni

      Delete
    9. Anon2 kat atas.... cuba nilai semula bagaimana Arul Kanda dilantik ... atas sebab apa dan untuk apa... tak perlulah emosi sangat nak salah dan jatuhkan 1MDB... sedari awal 1MDB memang mahu dijatuhkan oleh ultra kiasu... tu belum lagi kerajaan ambkl atau mulakan induatri lain seperti gula.... dan pelbagai lagi

      Isu urustadbir pula usahlah salah maklum ... SAYA BAGI ANALOGI MUDAH

      Dalam sebuah kapalayar seorang tukang masak diberikan tugasan untuk memasak.... jika tukang masak bijak dia tentu dapat menghidangkan masakan yang seimbang untuk anak kapal... dan perjalanan kapallayar akan lancar. Katalah tukang masak gagal menguruskan perihal makanan dgn baik... contohnya hari ni masak nasi gireng sahaja... mungkin anak kapal cergas... tapi tak bertahan lama sebab kekurangan protin... esoknya tukang masak masak daging sahaja... tentulah anak kapal akan kelesuan dan bermalas sebab tak cukup carbohidrat.... kalau hal ini berpanjangan.. lambat laun stok bahan mentah juga akan lebih cepat habis dan juga kapal layar tidak dapat belayar dengan baik untuk pelayaran jauh walaupun kaptennya bagus.
      Melihat keadaan itu Si Arul Kindabunio ternampak oleh kapten lebih pandai menyusun menu masakan.... dan sedap pula tu. Maka akhirnya dapur kapalayar itu terurus dengan baik dan kapal terus berlayar. Dalam hal ni.... kelemahan tukang masak dalam urus tadbir dapur kah atau si kapten yang melayarkan kapal harus dipersalahkan?????
      Perlu diingat... sepanjang berlakunya kelemahan urustadbir itu... kapal terus belayar... dan setwlah diganti tukang masak baharu... kapal terus kekal belayar... malah lebih lancar dan semakin gah.

      Siapa kata 1MDB akan ditutup selepas habis bayar hutang?.... dah tutup ker 1MdB?

      Delete
    10. Analogi bodoh...kau nak tipu siapa sebenarnya wahai pencacai pemakan dedak haram?

      Kau kata salah 'urustadbir' kan?

      Tukang masak TIDAK TERMASUK sebagai pengurus atau pentadbir sebuah kapal tau tak? Even kapal lanun pun tahu tukang masak takde apa2 kuasa utk mentadbir atas sesebuah kapal. Yg mengurus dan mentadbir ialah KAPTEN KAPAL!!! Bila kapten bodoh, penakut dan kaki kepit..maka masalah akan timbul..Siapa kapten kapal 1mdb? JAWAB!!!

      Kenapa tukang masak tak ikut menu sihat yg ditentukan utk anak kapal? Menu sihat sdh ditentukan sebelum mulakan pelayaran kan? Tapi bila kapten dan tukang masak berpakat nak songlap daging2 dan buah2 sedap..maka yang susah anak kapal lain yg tak bersalah!

      Nampak tak? Isunya bukan gagal urustadbir semata2..isunya ialah memang dari awal kapten dan tukang masak dan kawtim nak songlap!!! Itu je...

      Sudahla2 tu makan dedak haram suharli masrop..tak berkat!

      Delete
    11. Simpan shj analogi bangang itu.

      1mdb bayar RM 64 perkaki luas utk tanah yg harga pasarannya tidak kurang dari RM 1000.

      Tanah dijual blk oleh 1mdb sebanyak RM 7000 perkaki luas.
      Dimanakah untung 1mdb kalau ianya akan ditutup apabila langsai semua hutang?
      HUTANG bkn UNTUNG.

      Arul kanda hanya dibawa masuk utk mencuci taik atau nama lainnya pelan rasionalisasi hutang.

      Kalau CEO pertama tu dajal kenapa masih berkhidmat dalam kerajaan hingga hari ini?

      Suharli sedar kewujudan Artikel 117 M&A?

      Baiklah tanya soalan mudah sket biar suharli ni mudah faham.

      Mana model perniagaan dlm dunia ni, modal sejuta pinjam 42 ribu juta?
      Dan kerajaan negara tersebut bagi lagi surat jaminan utk menanggung segala hutangnya.

      Delete
  2. kiamat melayu
    2018-2020

    matinya politician sayap kiri & negarawan terbilang

    pembesar negeri berebut kuasa dan yowtai2/gengster hitam naik tocang

    melayu totok tak bernama (bukan bintang terkenal) bangkit melawan apabila agama & MELAYU dipijak2

    darah dan airmata menjadi kawan, menjadi pengajaran sekelian penghuni di alam melayu


    2021-2025 nusantara menjadi terbilang menjadi musuh kepada yahudi zionis keparat & saling bergaduhan/berancaman





    ReplyDelete
  3. https://www.ismaweb.net/2018/03/05/wahai-ultra-kiasu-siapa-nak-mengaku-berak-tengah-jalan/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai main petik2 pulak.

      Suharli masih nk sokong kebejatan 1mdb x?
      Ke nk mngaku mmg bebal atau dibayar sblm ni utk membela 1mdb?

      Delete
  4. Suharli boleh petik kiri dan kanan..

    Besok masuk kubur, jolo akan talkinkan dia..

    ReplyDelete
  5. Guna Tajuk yang hampir sama

    MASIH RAMAIKAH YANG MAHU TERUS MEMUJA DAP - LU FIKIR LOJIK TAK

    Sila kan baca ini.... ya aku petik lagi...

    http://theunspinners.blogspot.my/2018/03/dap-parti-rasuah-bhg-1-kematian-teoh.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa nk puja DAP?
      Kenapa kritik kebejatan dan kejahatan najib tiba2 muncul nama DAP?

      Kenapa masih ada org memuja najib?
      Berapa bayar?

      Delete
  6. Untuk makluman;

    http://suarakamikini.blogspot.my/2017/07/bukti-dokumen-rosmah-terima-barangan.html

    ReplyDelete
  7. Tahniah, sampai takat ni Jo Lo kekal dipuja Suharli, jangan kata nak jentik, nak sebut pun tak berani, suci sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila sebut betul2.
      Sahibus Samahah Syeikh Al-Fadil Jho Low.

      -Imam besar merangkap mufti Demi Agama Bangsa dan Tanah Air addunia walakhirah.
      -Pemegang kontol najib.
      -Setaraf Agong malah lebih tinggi berada diatas undang2 Malaysia.
      -Hulubalangnya shj bertaraf menteri spt salleh keruak dan rahman dahlan.

      Hamba sahaya berdaftar
      - Suharli Masrop

      Delete
    2. Adaker aku sebut Jo Lo sepanjang aku bercoret??????

      Delete
    3. Memang tak berani pun

      Delete
    4. Suharli dah makin bangang sekeluarga...tajuk di atas apa..yg kau masuk sini buat apa?
      Kd tanya ada lagi penyokong jo lo..kau pun masuk, ngaku jelah

      Bagus kau sokong jo lo tu, besok dalam kubur bila malaikat tanya...kau cakap lah tak ada kena mengena

      Delete
  8. Suharli marah bila kaitkan 1 mdb dgn Jo lo taik.....

    ReplyDelete
  9. Xuharli TAEk Low.
    Konrade unit Pro0aganda (Fake News)~

    ReplyDelete
  10. Sekarang korang tengok.... cepaf2 KD cari isu lain..... pasai apa????? Indonesia dah sah kan kapal layar yang ke a sita tu bukan milim JOLO... dan takder kena mengena ngan malaysia.... amacam srdap tak????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan keje polis indon utk siasat siapa pemilik kapal tu. Indon hanya bertindak sesuai dgn permintaan doj.

      Hanya doj yg boleh clearkan jho low bkn pemilik kapal tersebut.

      Bila nk hilang bebal si suharli ni

      Delete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...