Tuesday, March 13, 2018

PEMIMPIN YANG DIHUJUNG USIA..


Pemimpin di hujung usia,  perjuangan mereka sudah bukan lagi untuk tembolok sendiri. 
Bukan jutawan,  bukan 90 juta,  bukan kapal mewah,  bukan itu yang mereka perjuangkan... 

Bila perjuangan itu tidak disambung,  disambut,  diisi... Bukan dia yang rugi. 
Yang mendusta,  menghina.. Bukan dia yang rugi. 

Kerana perjuangan itu bukan untuk dirinya. 




20 comments:

  1. Pm najib kata tak suka tol tempohari..rakyat marah tol byk sangat..tapii hari nii najib kata tol dan gst telah menyelamat ekonomi negara..ckp lain buat lain..


    Zzzz...🌉🌃⛺

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 13, 2018 4:52:00 PM

      Najib bapak klentong...badot donia...hehehehe...najib gelabah...dia tak tau dia bodooisss...

      Delete
    2. Ted...kau ni lembap la..
      Tak faham isu...

      Delete
  2. ya ke. jgn kita taksub sgt dgn mana2 pemimpin. dorang pun ada sisi gelap yg lg dasyat yg kita tak tau. sokong pun berpada2 ler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 13, 2018 4:55:00 PM

      Sokong lah kepala prompak berjumaah gila2... Jho lo tambah kaye tambah mewah...melayu merempat tak sedar diri...

      Delete
    2. Perompak tu kau dan geng kau yg cakap.....ada bukti ke?
      Kalau sekadar media asing yahudi yg tulis tak heran...
      Madey dulu pun LKS dan Anwar dan Mat Sabu kata bapak perompak dan rasuah...
      Sekarang apa cerita?

      Delete
    3. Tun cabar dia diheret ke mahkamah, najib ada kuasa, kenapa tak buat?

      Kenapa najib tidak mahu ke mahkamah?
      Kenapa najib tidak saman Mahathir kalau fitnah?

      Delete
    4. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Tuesday, March 13, 2018 7:51:00 PM

      Siapa di malaysia yg berani cabar siasatan FBI pasukan penyiasat terbaik dunia yg siasat bukti money trail rompakan 1 mdb oleh najib dan jumaahnye?...AG Apandir ato mumualaf shafei peguam terdohor ato xulkipli sprm ato KPN?...

      Najib usah kata berani cabar DOJ buat nota bantahan pon takut...
      Nak saman media dunia lagi kecut perut....

      Tak payah belit lah pasal bukti....memalukan malaysia jeet melindongi jumaah prompak...orang kapir pon hukum prompak mcm di korea selatan...

      Jenis bodoos kerana makan dedak...otak gelap..

      Delete
  3. Sisi gelap, dia dengan Tuhan..

    Sisi terang..
    Menyamun di siang hari
    Merompak tanpa malu
    Seisi keluarga lanun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa...yg itu sisi gelap kau. Mengata, menuduh, menghasut tanpa ada bahan bukti yang sah. Kan tun madey sendiri yg cakap, org itu tidak boleh didapati bersalah sehinggalah mahkamah memutuskan dia bersalah. Tun madey ada lg, tanya dia. Ingat lagi tak dgn kata² dia tu.

      Delete
    2. Jika dia mensucikan dirinya di mahkamah, tapi dia lari, dia elak, dia guna kuasa menyekat.

      Sebab apa?

      Mahkamah rakyat kata dia bersalah sebab dia mengelak.

      Itu baru mahkamah dunia.

      Dia juga cuba mengaitkan sucinya dengan makam Rasulullah???
      Hasilnya... Dia makin mendapat penghinaan.

      Delete
  4. BANGI, 25 Jamadilakhir 1439H, Selasa – Radio Televisyen Malaysia (RTM) membuat permohonan maaf kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said berikutan berlaku kesilapan pada nama beliau.

    Menerusi satu kenyataan ringkas sebentar tadi, RTM mengakui kesilapan ejaan yang berlaku ke atas nama Azalina Othman sewaktu siaran langsung dari Dewan Rakyat, pagi tadi.


    Kesilapan berkenaan berlaku apabila RTM menyiarkan nama Azalina sebagai ‘bin’ ketika siaran langsung itu, sehingga ia dikongsi oleh pengguna laman sosial Facebook.

    “RTM mohon maaf atas kesilapan ejaan nama YB Datuk Seri Azalina Othman Said, Menteri di Jabatan Perdana Menteri semasa siarang langsung dari Parlimen pagi tadi,” kata kenyataan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari rupa dan pakaian seiras dengan bin...sesuai di panggil Encik..liberal umno tilin...

      Delete
  5. Tak kira la pemimpin tu tua ka muda ka, pokok nya kalau dia tu ada adap dalam berucap... tambahan beragama Islam pulak tu, perlu ke sampai nak menyindir orang, sampai nak persendakan orang sampai nak mengaibkan orang. Kalau dah terlalu tua jangan buat perangai yang orang meluat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Tuesday, March 13, 2018 5:05:00 PM

      Setuju kapla prompak berjumaah bukan disindir dan dibela tapi ditangkap dan dihukum....

      Delete
  6. Kalo yg muda bodoo baik lah yg tua yg bijak...

    Aku meluat dengan pemimpin yg guna kuasa untuk merompak...

    Pemimpin kapla bapak ko...hihihi..

    ReplyDelete
  7. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Tuesday, March 13, 2018 5:20:00 PM

    Sejak dari muda lagi tun madey berazam membawa malaysia menjadi negara maju....negara di hormati dunia...bukan jadi bahan lawak dan badut dunia..

    Usia dah lebih 90 tahun masih dijemput negara2 lain untuk memberi ucapan...pemikirannye masih ditsgih oleh dunia...

    Banyak kemajuan di buat diera tun...dasar perindustrian selamatkan tukaran asing...dasar penswastaan dlm pembangunan negara beri pulangan cukai kpd kerajaan untuk faedah rakyat...

    Kalo najib yg jadi PM 30 tahun lepas tahap mana kemajuan pada hari ini?
    Dah 9 tahun pegang terju negara aoe yg ade?....hutang menimbun...GST digunakan untuk bayar faedah hutang dan hutang negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Tuesday, March 13, 2018 6:23:00 PM

      Betul ...cai2 yg suka dedak kapla prompak berjumaah otak gelap...tidak boleh nampak kebaikan dan asas yg kukuh untuk kemajuan negara yg telah dibina oleh tun...

      Delete
  8. Terima kasih banyak kepada teman aku yang di Dubai ..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses aku baca. Aku bisa kenal nama nya Mbah Suroto. waktu itu setelah pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jadi Tkw di SINGAPURA hanya jeritan batin saja saya alami. berkat bantuan beliau melalui Pesugihan Dana Gaib nya.

    Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana gaib, anka gaib togel 3D,4D,5D,6D jampi pelet, ingin cepat dapat kerjaan, dll....

    Kini saya berbagi pengalaman saja sudah saya rasakan dan buktikan sampai sekarang. Atau mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 Semoga bermanfaat. aminn...

    Info lebih lenkapnya buka saja situs beliau di https://pesugihanputihislamia.blogspot.com.

    ReplyDelete

NAJIB BELUM JAWAB SOALAN MAHATHIR

Mahathir sudah tahu tapi masih sengaja bertanya   https://vt.tiktok.com/ZSRho9EaB/