Tuesday, March 20, 2018

APAKAH MB NEGERI SEMBILAN AKHIRNYA AKAN BERSAMA PAKATAN HARAPAN (?)


Rata rata berpendapat MB Negeri Sembilan Mohamad Hassan adalah yang bagus,  prihatin dan mesra rakyat tetapi itu tidak cukup untuk menandingi kebajikan yang telah diterima oleh rakyat Selangor dan Pulau Pinang. 

Adalah mustahil dibawah parti najib semua itu terhasil kerana rekod menunjukan apa yang najib bagi sangat sedikit berbanding dengan apa yang najib kaut. Selepas PRU jika najib menang lagi,  rakyat akan bertambah parah dengan tidak mungkin tidak gst naik lagi dan harga petrol melambung. 

Kerana rakyat lebih utama,  Mohamad Hassan akan terpaksa turut ditolak bersama parti najib kecuali dia sendiri memilih untuk bersama rakyat dalam PH. Kemungkinan besar jika dia bersama PH,  jawatan MB boleh dipertimbangkan untuk dia terus pegang bagi melaksanakan pelbagai lagi kebajikan untuk rakyat. 

Kewajarannya di sini klik

68 comments:

  1. Bila banyak parti umno tak boleh klentong dan kincin melayu...umno pon parti haram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO HARAM ZAMA MAHATHIR MAMAKKUTY LAH BONGGOK

      Delete
  2. Mat hassan takkan tak rasa malu berketuakan kapla prompak berjemaah...walopun disayangi oleh orang negeri sembilan tapi orang negeri sembilan tidak mao big boss kapla prompak berjemaah.....mat hassan tiada pilihan...ramai rakyat tidak boleh di klentong lagi...

    Mat hassan pon paham mca dah boikot umno ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua org faham yg kau tu semakin kecewa dn putus harapan, tiap hari siang malam menggelupur kepanasan sbb cita2 kau nak jatuhkan najip dn bn tetap juga tak terkabul...hehehe

      Delete
    2. Hahahaha....sape kaciwa?....pru lah berentap...ko bimbang tun dan PH semakin mendapat sambutan rakyat....MB mat Hassan pon mengaku umno jangan tipu melayu lagi...hehehehe...

      Delete
    3. Sy undi BN PRU14... abis cerita..

      Delete
    4. KESIAN KEJORA BAPUK..BONTOT DAH TAK LAKU DOK TERKEMUT KEMUT KAT BLOG KD

      Delete
  3. Kalo ikut orang nogori mereka lebih suka mat hassan join tun madey bina semula negara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kuat berangan dan merepek.

      Delete
    2. Ko yg kerisauan tak dapat membela ptompak dengan hujjah yg bernas....hihihihi..

      Delete
    3. Baik pangkah mca drpd pangkah dap

      Delete
  4. Huis..huis.huis..
    Poi main jauh..jauh..
    Monyomak ajo..
    Bilo kito goli parti Munggo .
    sikit,marah..kato jago topi kain org..
    Tak ado apo Tok Mat risau.
    Raso Den Munggo tu patut risau,parti kono bubar...nak tanding camno,Kalau ikut kato U Tun.pakai logo Roket..ontah la..
    PKR...fen tengok kalau tak.ado.PAS..tercirit la maso kempen..
    PAN....buek la penilaian sendiri..
    PAS...dah jadi musuh tradisi tapi.dah pocah.duo..untungkan Parti Tok Mat.
    DAP...cam biaso la..tapi dongar ado goyang sikit dek kempen Undi Rosak...
    Tu Bapok kek atas tu..MCA/GERAKAN tak ujud pun tak kisah doo..GE 13 satu kerusi pun tak monang...
    Dah...bolih blah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar tak bubar tak jadi masalah selagi jenama PH dan tun kuat....masuk mahkamah dulu lee...umno tumbang umno parti haram akan di mansuhkan....hehehehe...

      Delete
    2. Umno harap undi cina kawasan minoriti cina yg jadi undi penentu...

      Mca dah boikot umno....Tok mat hassan tak terkata ape...

      Kawasan majoriti cina semua dah tahu DAP akan sapu bersih....kojol lah umno kali ni...hihihihi...

      Delete
    3. UMNO TAK HARAP LAH PADA ORANG CINA YG AKAN SOKONG DAP 1005...BODOH BETUL KAU NIE

      Delete
    4. Tak harap tapi perlu undi penentu...hihihihi...

      Delete
  5. Apa saya terasa adalah kita bayar gst lebih dr sekali. Sebagai contoh kita hantar kereta untuk baiki. Kedai baiki kereta perlu beli alat ganti. Alat ganti ini dah kena gst. Harga alat ganti termasuk gst akan dicaj kpd kita. Bayangkan banyak alat ganti terpaksa digunakan.

    Apabila bil dikeluarkan, workshop akan caj kita gst. Jadi kita akan dicaj gst sekurangnya 2 kali.

    Jelas disini kita telah bayar lebih dari sekali gst dikenakan keatas gst alat ganti yg digunakan.

    Ini benar, saya boleh tunjukkan bilnya.

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Aku ikut ko...hihihihi..tapi ko masuk lobang taik jho lo aku tak ikut....

      Delete
    2. Biar namo bapuk jgn otak bapuk.. hehehe

      Delete
    3. BONTOT Kejora Bapuk berbau TAIK...

      Delete
    4. Bontot ko bau wangi...hihihihi...penjaga tahi jho lo...hihihihi..

      Delete
  7. Cerita hutan
    Gst 6 % setiap peringkat , sampai akhir bukan 6 % lagi , tapi sudah jadi 15 - 25 %. Yang kutip tu tak akan cerita semuanya, selalu beri gambaran yang cantik.

    ReplyDelete
  8. Aku plak org umno tapi aku tk umdi umno...4ak sangguo aku ada President pengecut.dayus.kuat temberang

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU..MAMAKKUTTY MAHATHIR PALING BISA BILA MEROMPAK...MERASUAH PELBAGAI

      Delete
    2. Ade bukti?....hihihi...buat cerita bodoo...

      Delete
  9. Tlg hasut aku lg..lg sedap taruk lg fitnah yg power2 sbb sampai skrg aku tetap lg undi bn pru nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sypun pangkah BN PRU14

      Delete
    2. Aku org umno tapu tk sokong umbo pru ni sebab president umno tkdatelo

      Delete
    3. UMNO
      Untuk Macai Najib Only

      Delete
  10. Aku masuk dlm blog ni dn pemerhatian aku byaran yg dibagi pd pencacai pakatun dlm ni sia2 sbb masih gagal menhasut aku.. Aku ttp syg bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tk yah masuk lagi baik..sebab blog ni dengar umno jer geli ..sebab president dia pondan

      Delete
    2. Tak de tulur....roti najib see....huhuhuhu..

      Delete
  11. Sape peduli ko nak ikut saper2 pon....hahaha...kenape ko perasan lebih?....
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEJORA BAPUK SYOK SENDIRI..TERKEMUT KEMUT BONTOT DAH LOOSE

      Delete
    2. Orang umno klaj masuk jer blog ni mesti sawan...asyik mecarut jer..ye la ketua pon pondan nk buat camna pencacaj lagi terok..hidup tungu asyuk jer keja malas

      Delete
  12. Tempat aku buat pertunjukan sarkas pun ramai yg dtg.. Jd kesian kt macai dap ukur kmngan pd ramainyaorg dgr org tua brrucap.jgn perasan lebih. . Kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jadi badot ...sama mcm najib hihihihi...

      Delete
    2. Yela kau jadi monyet sarkas jadi sedara mara kau pun datanglah sarkas tu..tengok kau...kesian org umno ni najisb dh bodo kan sampai jdi monyet sarkas..tu yg ramai org datang syok tengok umno kena bodo

      Delete
    3. Kalo prompak di pooja bukan akal manusia...umno memang ramai lembu...hihihihi

      Delete
  13. Selepas bangkrap hujah, cubalah hiburkan hati dengan perkara remeh

    Semoga terhibur

    ReplyDelete
    Replies
    1. oook aloh...kau yg bodoh...bila tarikh akhbar yg kau pilih Blogger Bonggok...

      kejora bapuk..jubor kau dah ada buasir ker

      Delete
    2. apa lah boleh di harap pada pakatan harapan..blopgger boddoh...macai kejora bapuk bontot berbau...kalau yea pon macai pakai lah nama lain..contohnya...MAHATHIR MAHAZALIM KAA...MAHATHIR MAHAFIRAUN KER,,MAHATHIR MAHA CILAKA KER..MAHATHIR MAMAKKUTY KER

      Delete
    3. Wow pencacai bodoo mao tunjuk taring...cina jho lo bangga lah kalo cai bodoos dah berani merapuuu...hihihihi...takat tu laa kepandaian cai bodooosss...

      Delete
    4. Cai tunjuk bodoo...diri sediri kecut tak berani letak nama...hihihi...najib rak bertulur upah cai bertulur plastik....hahahahaha..

      Delete
    5. Kejora bapuk ni mesti bekas gundik nuar al juburi bak kata mat sabun... Meroyan dh lama tak dpat.. Sabar tak lama lg bang nuor keluor

      Delete
    6. Dah dekwt tempoh umno nak kojol cai yg diupah untuk berhujjah bertukar meracau merapooo...otak senget sama dacing senget....hehehehe...

      Delete
    7. Merah muka kejora bapuk malu2 kucing nama bang nuor juburi disebut.. Terkemut2

      Delete
    8. Hahahaha....ade aku kesah dengan orang bodoo...hihihi...

      Delete
    9. Kalo yg penakut dengan cina jho lo lagi aku tak heran....hahahahaaaa...

      Delete
    10. Tak bengeng ker telinga kalo dipanggil penakut cina jho lo?..lagak hebat sangat...hihihihhimm

      Delete
    11. Anon 527, bukan soal akhbar lama atau akhbar baru, tetapi prinsip MB sangat baik dan kini selari dengan BERSATU.

      Delete
  14. Susah nak baca bab politik ni. Depan lain, belakang pula lain.

    ReplyDelete
  15. Apalah yg bole diharap kr bn..bodek jolat .curi. buat filem lucah.bagi lembu dok kondo..felda rugi sampai tanah pun kena jual...habis semua umno jual lpas ru cakap ekonomi meningakat..najisb ni ingat rakyat bodo tak5aktak rakyat tk bodo tapi yg bangang . Bodo .bebal ahli umno gak..skrg ni umno dgn gst kwan baik camna umno menang jer gst pun naik

    ReplyDelete
  16. Cai bodoss.. Tak usah berlagak berani ler kalo dengan cina prompak pon takut...asik nak bela cina jho lo prompak...melsyu bingai...

    ReplyDelete
  17. Tun kata umno sudah mati, yang ada hanya parti Najib, jadi tidak perlu lagi rasa bersalah untuk pemimpin dan ahli umno tinggalkan parti najib.

    Bagaimanapun janganlah semua berhijrah, tinggalkan sedikit penyokong, saki baki yang sudah rosak akhlak untuk dijadikan contoh kepada anak cucu inilah mereka pengikut jolo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Supaya ade tinggalan sejarah melayu bela cina prompak...

      Delete
  18. Dari pd situasi skrg lbh pd pakatan yg gelabah beruk.. Tgk pd bn stil steady tatak goyang.. Biar la ph melalak kunun lautan manusia dtg ceramah.. Bn ttp steady..

    ReplyDelete
  19. Sape yg gelabah?....najib zahid dan puak2 umno bertempik dlm tv .....hihihi...

    ReplyDelete
  20. NAJIB LEKEH, LEBIH BERSANDAR LAKARAN BARU SPR UNTUK MENANG PILIHANRAYA


    Mungkin dalam minggu ini atau minggu depan, usul persempadanan atau lakaran baru kawasan-kawasan pilihanraya akan dibentangkan di Parlimen.



    Mengikut jangkaan, usul tersebut akan diluluskan secara pantas di mana ia akan dibentangkan pada sebelah pagi, kemudian dibahaskan dan dibuat undian bagi kelulusan pada sebelah petang atau malam.



    Usul itu juga, sebaik diluluskan melalui undian belah bahagi atau secara majoriti mudah saja, ia kemudian akan terus dipersembahkan kepada Yang Dipertuan Agong untuk diperkenan dan diwartakan.



    Bermakna, ia tidak akan melalui Dewan Negara sebagaimana kebiasaannya, meskipun langkah itu adalah dibenarkan.



    Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi mengatakan, Parlimen hanya akan dibubarkan selepas usul persempadanan baru itu dilulus untuk diwartakan.



    Dalam erti kata lain, selain keraguan terhadap kemenangan dan sokongan rakyat, tindakan Najib Razak melewat-lewatkan pembubaran Parlimen selama ini hanyalah semata-mata menunggu persempadanan baru diluluskan terlebih dahulu.



    Ia dengan sendirinya mengesahkan bahawa Najib tiada keyakinan untuk menang pilihanraya akan datang, meskipun mempunyai pelbagai kelebihan seperti penggunaan jentera kerajaan, kewangan tanpa had, kawalan media dan sebagainya, melainkan dengan berharap kepada bantuan SPR untuk melakar semula kawasan-kawasan pilihanraya sedia ada.

    Malangnya, berdasarkan pendedahan di pelbagai media, lakaran baru kali ini seolah-olah mahu memberi kelebihan kepada UMNO dan BN, khususnya di negeri atau kawasan yang sedang dikuasai oleh pembangkang.



    Telah didedahkan bagaimana sesuatu penempatan itu dikeluar atau dimasukkan ke kawasan-kawasan tertentu lebih berasaskan kepada kedudukan kaum dan bukannya untuk memberi kesamarataan berbanding kawasan-kawasan lain.



    Terdapat juga kawasan Parlimen tertentu dibesarkan lagi keluasan dan ditambah jumlah pengundi, sedangkan kedudukannya sebelum ini pun sudah merupakan antara kawasan yang teramai jumlah pengundinya.

    Dengan semua perkembangan itu, di samping pengesahan Zahid Hamidi bahawa Parlimen hanya akan dibubarkan selepas usul persempadanan atau lakaran baru diluluskan, ertinya inilah talian hayat terakhir BN untuk terus mengekalkan kuasanya.

    ReplyDelete
  21. Pas + umno = musuh habis binasa.. Kikiki.. Slgr pp dlm gengaman

    ReplyDelete
  22. My spouse and I stumbled over here different web
    page and thought I might check things out. I like what I see so now i am following you.

    Look forward to going over your web page again.

    ReplyDelete

NAJIB BELUM JAWAB SOALAN MAHATHIR

Mahathir sudah tahu tapi masih sengaja bertanya   https://vt.tiktok.com/ZSRho9EaB/