Tuesday, March 20, 2018

PULANG PAKU BUAH KERAS PADA SPEAKER

Favourate speaker menghalang saolan atau menghalang perbahasan dalam parlimen beradaskan tidak mahu mengganggu proses mahkamah atau siasatan tetapi kini seakan makan diri apabila ahli parlimen DAP kini mahu ruling yang sama dibuat dalam pembentangan persempadanan kawasan pilihanraya. 

http://celahgelegar.blogspot.com/

Sebelum inipun speaker menunjukan kecenderungan memihak kepada parti kerajaan dengan ruling² pelik,  malah diminta meletak jawatan di atas integritinya sudah tercalar. 

Sebelum inipun MP Kuantan juga melahirkan kekecewaan di atas parlimen secara langsung kegagalan speaker menggalas tanggungjawab secara adil sehingga parlimen didapati berada pada  low class dalam memainkan peranan sebagai pembuat dasar. 

28 comments:

  1. Keadaan umno tegang....terasa bahang kekalahan ....terpaksa lah buat mcm2 helah..

    ReplyDelete
  2. Selepas najib baiki jamban speaker pandikar amin tak mulia batalkan hasrat letak jawatan...

    ReplyDelete
  3. 3 ahli Parlimen DAP fail usul minta speaker jawab soalan 1MDB
    Dikemaskini 5 hari yang lalu · Diterbitkan pada 15 Mar 2018 1:42PM · 0 komen
    3 ahli Parlimen DAP fail usul minta speaker jawab soalan 1MDB
    Tiga ahli Parlimen DAP akan memfailkan usul bagi membahaskan keputusan speaker Dewan Rakyat yang menolak soalan dan usul berkaitan skandal 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

    TIGA ahli Parlimen DAP akan memfailkan usul bagi membahaskan keputusan speaker Dewan Rakyat yang menolak soalan dan usul berkaitan skandal 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

    Nga Kor Ming (DAP-Taiping) berkata mereka tidak akan memohon maaf, sebaliknya mahu Speaker Pandikar Amin Mulia untuk memberi penjelasan mengapa laporan ketua audit negara berhubung 1MDB diklasifikasikan sulit di bawah Akta Rahsia Rasmi jika benar tiada penyelewengan berlaku, dan mengapa tiada usaha daripada kerajaan Malaysia untuk menuntut wang yang didakwa diseleweng daripada 1MDB seperti dalam dokumen saman Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DoJ).

    "Oleh kerana speaker tidak benarkan kami untuk bertanyakan soalan di Parlimen, kami cadangkan supaya beliau menjawab soalan-soalan kami," kata Nga di Parlimen hari ini.

    "Dan tidak ada sebab untuk minta maaf. Niat kami jelas dan tidak ada sebarang rasa kesal.

    "Kami hormat speaker, tapi secara jujurnya percaya yang beliau di bawah tekanan hebat daripada kerajaan Barisan Nasional yang ingin menutup perkara ini. Kami akan terus mencari keadilan," katanya.

    Dalam sepucuk surat bertarikh 13 Mac, Pandikar meminta Nga, Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) dan V. Sivakumar (DAP-Batu Gajah) memohon maaf secara terbuka di Dewan Rakyat kerana menuduh beliau bersubahat menutup skandal rasuah.

    Beliau berkata ketiga-ketiga MP itu bakal berdepan tindakan yang keras sekiranya gagal untuk memohon maaf. – 15 Mac, 2018.

    ReplyDelete
  4. KUALA LUMPUR: Tindakan Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan Hee Loy Sian dari PKR memfailkan saman terhadap Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia dianggap sebagai membelakangkan kebebasan institusi Parlimen negara ini.

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman berkata tindakan itu juga mencemar nama baik Parlimen.

    “Sebagai seorang pengubal undang-undang, ahli Parlimen PKR seharusnya lebih faham mengenai apa yang terkandung dalam Perlembagaan mengenai hak dan keistimewaan Parlimen,” katanya dalam kenyataan hari ini.

    Azalina berkata tindakan itu mencerminkan pembangkang sengaja mahu mempolemik isu itu sehingga membawa ke mahkamah sedangkan terdapat cara lain yang boleh dilakukan termasuk mengemukakan usul kepada speaker Dewan Rakyat.

    “Malah, isu yang dibangkitkan juga sudah diperjelaskan oleh speaker dalam satu sidang media yang diadakan minggu lepas,” kata Azalina.

    Semalam, Pandikar melahirkan rasa kesalnya dengan tindakan Hee yang mengheretnya ke mahkamah kerana tidak berpuas hati apabila 2 soalannya berkaitan 1MDB ditolak Dewan Rakyat.

    ReplyDelete
  5. FUYOOO KEMAIN KENCANG BUAT ONAR
    MAKLUM LA MASA DAH MAKIN SINGKAT
    APA SAJA DEPAN MATA KASI SPINNER
    ASAL ADE ISU NNTI BOLE LA SPIN LIGAT LIGAT....

    KIKIKIKI.....

    MCM LEMBU KENYANG KATA HADI AWANG
    ASAL DEDAK DAP AMANAT BOLE REMBAT
    AKIDAH IMAN PUN DLM AWANG AWANGAN
    ASAL TOKEY BAGI DAN DEDAK TAK DISEKAT


    ALAHAIIIIII..... BERAMBOSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyoo penakut cina jho lo dah muncul...mlm ni tak jaga tahi jho lo?..nampak garang....kena sergah dengan cina jho lo lintang pukang cabut kari tak cukup tanah...woooo....huhuhuhuhu...

      Delete
  6. speaker dapig di dua buah negeri pencacai open tahap mana untuk bahas isu skandal2 besar??
    Isu memperkasakan mahkamah syariah pun ditolak bulat2 oleh Hannah Satan.. apa boleh harap isu skandal tokong atau jimin jamban boleh dilepas speaker??

    ludah bukan main tinggi.. kelepok jatuh ke muka sendiri..! ~macai Putus Harapan (P -dot- H)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila speaker tolak permintaan MP Pembangkang, oleh kerana ada asas yang kuat..
      Speaker diminta letak jawatan.
      Speaker disaman.

      Apakah mereka lakukan sedemikian kpd Hannah?
      Tidak, sebab mereka tidak asa asaa.
      Tidak, sebab Hannah betul dan mengikut peraturan

      Delete
    2. Apa yg orang lain buat depa hiruk pikukkan... tang mereka dalam mulut macam ada buah za..ar.... dikulum rapi sampai tak buka mulut...

      Delete
    3. Cara suharli bercakap seolah2 dia pernah melakukan kuluman itu. Dgn ini aku mulai yakin yg dia mmg kaki kulum mengulum.

      Kahkahkah...

      Delete
  7. PULANG PAKU BUAH GEDUAK PADA TUN DAN PENCITAN-PENCINTANNYA :

    https://www.ismaweb.net/2018/03/20/33-pimpinan-utama-bersatu-kota-bharu-isytihar-sertai-pas/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertambah tidak malah makin disisih... john Doe jadilah saksi untuk apa yang Allah aturkan... nampaknya semakin mengatasi bayangan ilusi John Doe...

      Delete
    2. Ramai lagi akan masuk pas
      Ramai lagi akan masuk umno
      Masuk umno dan pas biasanya mendatangkan upah..kita galakan, ambik..
      Pangkah jangan lupa PH

      Semakin ramai masuk pasumno...semakin cemas pula umnopas...
      Semakin ramai pula datang ceramah

      Delete
    3. Ungkapan menyedapkan hati... senang2 nak kata dapat upah masuk PAS umno.... hang ingat depa tu bangkai biawak ke?

      Delete

    4. Cuba lihat rekod dan kalau ada peluang, dapatkan keratan akhbar dari mana-mana perpustakaan. Trend lompat parti ini, terutama sekali daripada parti pembangkang kepada parti pemerintah, akan giat berlaku apabila PRU semakin hampir.
      Jadi selepas ini nanti akan lebih banyak lompat-melompat berlaku.
      Biasalah, ini satu taktik psy-war.

      Delete
    5. Kalo kluar parrti pembangkang tandanye pru dah hampir...

      Kluar dari Pas pon dah tak ade...kluar dari umno langsung tak ade berita....biasalah ...hehehehe

      Delete
    6. Yg lepas2 trend pas masuk umno beramai2 di kelantan bila hampir pru... Tapi umno tak pernah menang jugak...

      Pru kali ini masuk pas plak...tandanye Pas nak kojol....

      Delete
  8. Suharli, kalau nak masuk secara ikhlas tak perlulah media..

    Engkau masuk umno ada media statement?

    ReplyDelete
  9. Alahai suharli, kalau ramai masuk umno itu boleh menangkan umno kali ini, baguslah.

    Cubalah pujuk rakyat pangkah BN, rayu kot kot bagi sepenggal lagi pada najib..

    Yang penting jangan sampai calon umno hilang deposit

    ReplyDelete
  10. FUYOOOO CALON BN ILANG DEPOSIT KATANYEEE....
    MUNGKIN YE ATAU MUNGKIN TIDAK BERLAKU...
    SILAP ARI BOLAN JIDIN YANG MENGELUPO JADINYA
    ILANG DEPOSIT KAWAN KRONI LANSUNG TAK LAKU
    INI LAH NASIB BILA DI PERLAKU PEMIMPIN DRI UTARA...


    KIKIKIKI... JIDIN OOO JIDIN YG KO DENGO SSGT PEMIMPIN HAPRAK UTARA TU APA PASAL.........!!!! LINGKUP AKHIRNYA WALAU JAWATAN PRESIDEN CAP MUNGE.....PUIIIII....!!!! LANTAK KO LA JIDINNNN ...JIDINNNNN....!!

    ReplyDelete
  11. Dukun Majapahit Wak Jade bg warming karas pd blog pembamglang.
    Tidak pulak tegur TV3 yg spin sampai putus propaganda umnobnpas
    Dimokrasik umnobnpas la ni kan?

    Embi Minangkerbau N8 bg hasut karas pengambur rempit BN.
    Gaak cetus huru hara alih meja warong ?
    Dimokrasik umnobnpas la ni kan?

    Speaker Mimdano sekat urusan Dewan Rakyat berdebat isu kantoi umnobnpas?
    Terlebih kuasa kaberap umnobnpas ?
    Dimokrasik umnobnpas la ni kan?

    Hmmmm, kas8han Rakyat dinafi hak.
    Melayu Najib makin rakus.
    Islam Umnopas makin Taliban.
    Kuasa umnobn makim Kleptokomunis.
    Malaysia sudah rosak.

    Setiap hari doa Rakyat yg dizalimi makin diangkat pd Allah.
    Rakyat dikekang.
    FBI perlu masok ambil gengster2 komunis dan Taliban yg telah culik kuasa democracy.

    ..rakyat sudah dizalimi sekian lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa munafik pemakan Taek mcm ko tidak akan dimakbulkan oleh Allah malah akan mendapat azab kerana kuat menipu.

      Delete

    2. 7.07, jangan cepat melabelkan orang lain sebagai munafik.
      Dan kamu juga bukan pemegang kunci pintu syurga atau neraka.

      Delete
    3. 707, hatimu hitam penuh Taek.

      Delete
  12. Sri lanka dah jadi pelabuhan cina kominis kerana tak mampu bayar utang....

    Di malaysia kuantan dan melaka bakal jadi pelabuhan cina kominis...gebeng dah jadi pusat indusri cina kominis...

    Cina kominis dah merata2 di malysia...

    Forest city bakal didiami majoriti cina kominis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina akan menjadi nombor 1 dunia di masa depan. Sekarang mereka ada $$$$$$$ dan paling penting otak otak otak yang pintar . Tak boleh cemburu loh. Patut bangga dengan pasukan pemimpin yng berkebolehan masa kini khasnya !MDB yng sangat sangat bangga tu.

      Delete
  13. Kalo yg untungkan Umno BN speaker takkan halang...kalo yg menekan umno speaker akan halang...

    Itu tugas utama speaker pandikar amin tak mulia

    ReplyDelete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...