Wednesday, March 21, 2018

PERCAYAKAN ORANG TUA, DIA PUN TAHU ANYTIME AKAN MATI, NAK TIPU APA LAGI...

Percaya orang muda lingkup negara.

Muda² dah jadi lanun.






Keutamaan berdoa adalah ruang bertaubat dan mencari keredhaan...
Bukan tempat minta Allah laknatkan orang sana laknatkan orang sini ...



53 comments:

  1. Aik macai matdet amik kredit gambar Ustaz PAS. Bukan sakan balun PAS. Nak mampos cari Ustaz PAS jugak.. baru mau tau KD? TAK MALU KA???



    Fitrah org tua semakin insaf dan bertambah baik amalan menuju ke akhirat. Org tua mcm ni tak reti nak bohong lagi dah. Dia tahu akhirat itu banyak untuk dihisab.

    Tapi ada sekor orang tua pengkhianat bangsa dan Agama tu..makkin tua makin JAHAT. Ada pulak khianat pada pemimpin Islam pergi jadi BALACI kafir harbi.. apa jasa kafir harbi tu dasi segi dunia pun taktau.. lepas tu sanggup khianati perjuangan..

    org tua mcm ni bukan sahaja PEMBOHONG malah PENGKHIANAT dan WAJIB di tentang. Barang siapa yang bersekongkol dengan org tua jahat ni maka tanggunglah jua saham dosa yang sama. termasuklah kau KD Pondan Tua..

    usah bermain kata2... kau pewaris Abdullah bin Ubai.. BAPAK MUNAFIK dalam Islam!

    #HidupNajibRazak
    #HancurPakatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Disini tak ada dedak. Agaknya banyak memaki banyak dedak dapat?

      Delete
    2. Cai tak paham gambar yg di tunjuukan aleh KD ..gambar tu ade kaita dengan ape yg KD tulis....cai ni lembam sikit....ini nesti selalu kepala kena sekeh dengan ahok jho lo...

      Delete
    3. Orang tua nak tangkap prompak di tentang...prompak dibela...prinsip pemakan dedak...

      Delete
    4. org tua gila yang suka fitnah org lain perompak.. dia lah raja perompak..

      tak jalan dah perang psikologi ulang2 tuduh org utk hasut.. dulu boleh la.. zaman 80-an kasi kampit baja.. semua org angguk.. skrg org cerdik..

      skandal dia 30 billion lesap dia buat BODOH.. hal org lain dia korek cipta buka2.. ini SIAL punya org tua!

      Delete
    5. Fitnah ape?...ade bujti dia fitnah?..ade bukti dia merompak?...kenape polis relax?..kenape takut nak repot polis...berani melalak jeer...

      RCI dah siasat tapi RCI lingkup...cai masih keciwa..

      Delete
    6. RCI dah siap.. next RCI ialah Memali.. ko ingat Najib bodoh bengap macam boboi ke.. strategi mau cerdik.. ko tunggu lps settel PRU ni.. matdet akan ditangkap..bukan Najib tangkap tapi undang2 dan mahkamah yang akan tangkap dia..

      Lagi satu..fitnah matdett pasal Mo1 tu.. ape ke jadahnye? kenapa takut nak letak penama MO1. dalam perundangan defendan mau jelas. apa hal shadow mcm tu..mcm menipu atau takut?


      fitnah seterusnya.. Sept 2016 Matdet kompom dengan bongkaknya MO1 akan ditangkap FBI.. tiba2 yang dikatakan MO1 itu.. siap pergi 'SERAH DIRI' lagi pada FBI... FBI bukan tangkap dia.. tapi salute, respect n escorted MO1 macam RAJA.. kahh...kah...kahh../

      drama pecha panggong arahan kutty penyangak sudah makan diri??

      BILA SAPINA PERANCIS nak sampai?? sudah lebih 5 tahun macai main wayang ni?? AG perancis makan dedak MO1 berapa billiun??

      kah...kahhh..kahhh


      KD..ko mmg dh meroyan.. sudah2lahh.. lepas pru14 kita cuci belog ko ye.. kasi berseeyyy.. kah..kah..kah!!

      #JiminJambanBebal
      #UbahSelangor
      #Vote4BNPRu14

      Delete
  2. Setan mana ada bahasa sopan santun, bila ditiup bahasa nasihat, dia jadi panas.

    Bila panas, dia luahkan, rupa setan memang buruk.

    Tidak meruujuk kepada mana² manusia, kecuali setan.



    ReplyDelete
  3. Kj dah kalah saman dengan anwar...

    Kerana KJ budak tingkar 4 Tun madey desak Pak lah undur...

    Masa tu KJ punye power mcm PM...

    ReplyDelete
  4. Ape dah jadi siasatan sprm 100 jita kesap dati kementerian KJ?...

    Dah jadi sejarah?..

    Umno tumbang kes ini masuk senarai tun madey untuk digali semula oleh sprm baru...AG baru...polis baru...

    ReplyDelete
  5. Mat hassan bersemangat berucap dirembao di majlis pelancaran jentera pru umno...nampak mat gassan nak bodek KJ sampai suruh terbalikkan meja warung kopi yg dikatakan fitnah umno...tak takut direpot polis tuduhan menghasut cipta kekacauan pru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat hassan dah berukar dari watak baik kpd watak samsing kerana ketakutan tiupan angin perubahan cuaca politik...

      Delete

    2. askar gila ko komen ko balas.. kah..kah.. oiit bodoh.. parlimen belum bubar lagi.. rilekk laaa.. takkan dh meroyan teruk???


      #JiminJambanBebal
      #UbahSelangor
      #Vote4BNPRu14

      Delete
    3. Pemuda dulu (ginger group) mendesak untuk kebaikan bangsa.
      Pemuda sekarang mengampu untuk kebaikan diri.

      Delete
  6. Bn pilihanku sekeluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kampong aku semua termasuk cina pilih PH kerana nak tangkap jumaah prompak 1mdb...orang kg aku cedik...

      Delete
    2. Pp dn slgr bakal tumbang

      Delete
    3. Johor, Melaka, Pahang, terengganu, kelantan, Kedah, Perlis, Negeri Sembilan, Perak, Sabah dan Sarawak bakal tumbang. Macai jd beruk lepas ni

      Delete
    4. yg aku dengar SelanGok akan tumbang dan kembali pd BN. Penang 60-40 Bn akan menang.

      sabah sarawak fix deposit BN. tk tergugat. suasana di sana beza xmcm langau2 macai ph kt sini.. Insha Allah. negeri kedah sudah dpt signal kwsn asal Boboi di Jerlun sokongan sudah drop.. PAS dan UMNO dominan..

      abih le macai.. ko buat le citer SYOK sendiri dalam kelambu dgn bini ko tu.. kah..kah...kah...

      #JiminJambanBebal
      #UbahSelangor
      #Vote4BNPRu14

      Delete
  7. Pp dn slgor bakal kembali pd bn dan pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehlah berangan dulu...bukan kena bayar pon...

      Delete
    2. Jgn ckp abg xbg peringatan... Kikiki

      Delete
    3. Johor, Melaka, Pahang, Terengganu, kelantan, Kedah, Perlis, Negeri Sembilan, Perak, Sabah dan Sarawak bakal tumbang pada PH. Jgn ckp abang tak bg amaran. Kihkihkih

      Delete
    4. kah..kah..kah.. kesian.. duduk dalam tempurung.. tak berani turun ke tanah..
      setakat jadi rba komen kutuk Rosmah Najib dalam youtube dah bongkak rasa boleh menang.. kah...kah..kahh..

      aku dengar org PH sendiri tak yakin mereka boleh pertahankan Penang & SelanGok..

      mungkin sebab itu gone end tokong terkinja2 hilang akal menari2 mcm bodoh untuk hasut budak sekolah..

      dan hari ini pula Jimin Jamban mengamuk nak humban KSU KTAK dalam empangan.. org yag steady takde nak naik hangin..mesti sudha kelam kabut tahu dia akan tumbang...


      Sabah Sarawak pula Insha Allah jgn risau..org Borneo lebih sayangkan Najib dr DAPig.. peribumi Borneo pulak tak mesra Matdet..mereka tak lupa zaman Matdet main sorok rompak hasil bumi mereka tapi memeras ugut dan memundurkan mereka...

      Syukur DS Najib disayangai rakyat borneo.. kalau kau mau tau sila turun di sana.. suasana tak bodoh sangat macam di pasar selayang... mereka tahu siapa pemimpin yang ikhlas dan siapa perompak yg asyik tuduh org perompak..


      Well done!

      #JiminJambanBebal
      #UbahSelangor
      #Vote4BNPRu14

      Delete
  8. Kontroversi doa Dusuki: Pas hina Sultan, umat Islam di Selangor
    BY ARIF ATAN
    MARCH 20, 2018
    Pas sudah sampai ke tahap menghina Sultan, institusi dan masyarakat Islam di Selangor apabila ada pemimpinnya mendakwa negeri itu “dijajah dengan suasana yang tidak cara agama.”
    Pengerusi AMANAH Selangor, Ir Izham Hashim berkata, doa sempena sambutan 10 tahun Pas berada dalam kerajaan negeri itu jelas bercanggah dengan pesanan Nabi Muhammad saw agar umatnya saling mendoakan kesejahteraan.
    “Dia menghina bukan saja Sultan bahkan semua orang Islam di Selangor. Antara pesanan Rasulullah kepada umatnya ialah sebarkan salam.
    “Salam itu doa kesejahteraan. Kita dituntut mendoakan kesejahteraan.
    “Tapi, bagaimana Pas mengambil pendekatan doa laknat terhadap saudara seagama? Ini perkara serius. Islam yang bagaimana Pas bawa?
    “Apakah Pas sekarang ini hanya mahu mengheret masyarakat kita ke kancah kebencian, permusuhan dan penghinaan sesama Islam?” ujarnya ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini.

    Poster ini tular di media sosial ekoran doa Dusuki 17 Mac lalu.
    Menurutnya, doa yang dipimpin Timbalan Ketua Dewan Ulama Pas Selangor, Ahmad Dusuki Abd Rani itu sebenarnya turut memperlekeh peranan mereka sendiri dalam kerajaan negeri.
    “Sejak tahun 2008 lagi, Pas ada lebih kurang 6,000 pimpinan dan ahlinya yang memegang pelbagai jawatan daripada Exco yang juga memegang porfolio agama Islam sehingga di peringkat Adun, ahli majlis dan ketua kampung.
    “Bahkan, sebahagian besar pentadbiran masjid dan surau di Selangor dikuasai oleh pimpinan dan ahli Pas.
    “Jadi, mereka mempunyai ruang seluas-luasnya dengan peruntukan kerajaan negeri yang sentiasa bertambah. Banyak peruntukan dan ruang yang boleh dimanfaatkan untuk rakyat.
    “Kenapa tiba-tiba sekarang Selangor boleh jadi “dijajah dengan suasana yang tidak cara agama”? Apa Pas buat selama 10 tahun ini? Mereka pun tidak mengikut cara agamakah?” bidasnya.
    Lebih menghairankan, katanya, Dusuki sendiri seorang ahli Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) yang turut mempunyai elaun dan kuasa untuk melaksanakan apa yang terbaik untuk rakyat.
    “Apa yang dia buat selama ini selain doa yang melampau itu? Mesyuarat pun tercorot kehadiran,” tempelaknya.
    Beliau juga menegaskan perbezaan daripada segi politik tidak harus dijadikan alasan untuk menghina dan mendoakan keburukan satu sama lain.
    “Kita boleh berbeza politik kepartian. Berbeza kumpulan tidak harus memusnahkan silaturrahim antara satu sama lain. Kita hanya berbeza parti sahaja.
    “Bila Pas mendoakan kehancuran kepada musuh politiknya jelaslah Pas sekarang menganggap siapa yang di luar Pas sebagai musuh Islam atau tidak beragama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk org munafik di akhir zaman. Pagi ptg sambut doa imam ampunkan dosa sekelian Muslimin dan muslimat tapi habis solat, jdik setan n dajal balik, keje caci maki hina orang x ingat dosa paler.
      Sebab tu nabi dh pesan awal², jgn ikut golongan lain selain yg satu sbb yg lain² tu diikut masuk neraka kata nabi. 999 ikut fesen Yakjuj Makjuj 1 Jr selamat.

      Delete
    2. Tolong hormat pandangan org.
      Jika hdk komen, mulakan
      Pada pndgn saya....
      PD pndpt saya...
      Sy berpndpt....
      Barulah nampak kita matang berfikir dan berhujah..
      Jika x setuju, mulakan...
      Maaf tuan, saya tak bersetuju (dan nyatakan hujah ilmiah)....
      Klau masih x setuju, better diam. Memadai kita simpan hujah kita dan biarkan masa yg menentukan adakah pndgn kita betul atau sebaliknya..

      Delete
  9. Boleh dikatakan setiap malam, sebelum tv spore tutup tirai cenel tertentu, saya selalu tgk ada lagu kebangsaan mereka dimainkan dengan klip video LKY masuk kg pujuk belai masyarakat melayu dengan bertopengkan songkok dan mungkin melayu zaman itu terpukau dengan 'kemelayuan' LKY dan hati melayu mudah dibeli dgn silap mata.
    Tgk presiden melayu spore pertama dlm klip tu, aku rase dia Klau hidup pun skrg menyesal bercita cita hdk jadi maharaja Singapore tetapi rupanya jadik pengesat kaki LKY shj...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp nak salahkan LKY? Knp tak salahkan parti yg diberi kemerdekaan oleh British dgn dulang emas? Aku rasa kalau pejuang Melayu yg terkorban kat tgn penjajah hidup balik tentu mrk menyesal.

      Delete
    2. Dulu melayu ditipu LKY...sekarang melayu dikincin oleh najib bugis plak...bila melayu nak jadi cedik mcm tun madey...

      Delete
    3. Ko tahu tak siape dia presiden pertama singapore....dia bekas ketua pengarang utusan melayu yg ditekan oleh umno tunku rahman...

      Delete
    4. gile punye jilat kd buka balik komen luar tapi dia dah pasang BARUA 24 jam..kah..kah..kah

      si bodoh jadi pak guard dlm blog ko KD.. ko rase tak ke makin menyampah pelawat atas pagar bace reply2 bodoh loyar buruk.

      Skrg rakyat nak tahu apakah si perompak tua tu mahu bertangunggjawab dengan skandal2 lama, dan di mana dia berani bertanding untuk dapig..

      bukan cerita basi yang tak berani letak nama mo1 tu siapa.. pengecut cuba main persepsi..

      kah..kah..kah

      Delete
  10. Apa apa je la, pangkah la apa pun pada PRU 14 nanti,asalkan jangan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pangkah le apa2 asalkan bukan perompak

      Delete
    2. Betul tu orang melayu tak perlu pangkah DAP yang penting pangkah PH. Kemungkinan besar DAP tak akan bertanding dalam PRU 14 kali ini, jangan risau.

      Delete
    3. betul!!
      PEROMPAK cina dalam dapig.
      Perompak mamak campor melayu dalam chap bunge..
      Perompak berkopiah dalam PAN..
      Perompak anti Agama, LGBT dalam PgayR..

      no way man ! JANGAN UNDI mereka ini!

      Delete
    4. Prompak yg tak de sisatan...tak de orang berani repot polis...hihihi

      Delete
    5. betul!!
      PEROMPAK cina dalam dapig.
      Perompak mamak campor melayu dalam chap bunge..
      Perompak berkopiah dalam PAN..
      Perompak anti Agama, LGBT dalam PgayR..

      no way man ! JANGAN UNDI mereka ini!

      Delete
  11. Asal bukan Pakatan Haprapak @HAPRAK @Putus Harapan... aku undi parti tu.

    My 1st choice is UMNO > BN > PAS > parti selain parti haram jadah chap PH.

    Jika aku dapat free logo parti chap bunge haram tu.. aku akan jadikan bendera/logo parti mereka PELAPIK ALAS KAKI di JAMBAN aku.. sebagai protes kepada agenda penipu mahdet raja penyangak!

    Jika matdet + boboi bengap + jidin nike gee keluar dr Chap Munge Dedak, aku akan slow down dr protes mereka.


    Insha Allah. Tak sabar2 dah nak mengundi UMNO BN. Aku kagum dan hormati kehebatan DS Najib menghadapai kejahatan mahdett dan gabungan yakjud makjud PH. beliau tabah dan dibekalkan dengan ilmu politik yang mantap oleh Allahyarham Ayahndanya dengan izin Allah SWT..

    Aminn.

    #JiminJambanBebal
    #UbahSelangor
    #Vote4BNPRu14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kb tak sabar tapi najib gelabah nak bubar parlimen...hehehe...ko plihlah penakut...hihihi.

      Delete
    2. ya betul tak sabar tunggu Parlimen bubar, dengan wajah tersenyum Najib Razak dan barisan calon BN.. diikuti dengan strategi PAS berjanji untuk pecahkan undi PAN dan Parti Penyangak Bunge.. aku tak sabar nak lihat game unik ni.

      Kita tahu akar umbi UMNO kukuh menyokong UMNO BN. cawangan dan bahagian UMNO sudah bersedia untuk menghadapi PRU14, si kitol dha tkde senang luruskan barisan..

      Kita tahu UMNO ada ahli dan pengundi tradisinya tersendiri, yang kita nk tengok berapa pecah undi PAS-PH akan dipecahkan.. tak sabar le bro... kekekeke

      jidin & matdet nak import bangla atau indon untuk buat kerja pru atau nak buat kacau di pondok2 panas nanti.. maklumlah dah tahu akan akan kalah..

      kekekek



      #JiminJambanBebal
      #UbahSelangor
      #Vote4BNPRu14

      Delete
  12. Jauhi golongan lanun, perompak, penipu, pembohong, pendedak, pemakan dedak, penyaman hari Selasa, penakut bini dan golongan bodoh, bengung, bahalol, jumud. Mereka ini akan terus-terus merosakan negara dan memberikan kesengsaraan pada rakyat jelata. Mereka ini golonga yang suka bermegah dengan hasil rompakan dan lanun.

    ReplyDelete
  13. Tukar lah sampai 1001 tajuk sekali pun, ianya tidak akan menukar apa apa sebab disini emosi dan dengki melampaui fikiran yang rasional.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang aku benci kalo orang merompak harta kerajaan di biarkan bebas dan di bela...

      Delete
    2. komen askar gila KD.. kah..kah..kah..
      aku semakin yakin Insha Allah BN akan menang ckup besar kali ini bila melihat gaya berok upahan KD ni..

      Delete
  14. Team bola monggolia dah sampai di KL...cicit cuit genghiz khan...sedera mara altonya...

    ReplyDelete
  15. Pelumba cina kominis dibuang dari le tour d langkawi kerana bergaduh dengan pelumba tempatan di kuala terengganu...

    Tengok hanye datang bertanding berani tunjuk samsing...bila pegang ekonomi malaysia nanti yg diserahkan oleh najib tak tahu laa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu ke justifikasi 'samsing'.. ape kena mengena dgn najib? china dh pegang telor ko.. ko xmengamok ke.. amende ko fobis nak mampos dgn china.. china tak kacau malaysia pun.. yg kacau dan hantu jembalang syaitan berpuluh tahun ialah Mahadey dan dapig...

      punye gelabah nk seret sampah sarap jd 'makanan'..kah..kahh.. kronik!

      ekonomi dunia semua berpusat dr china.. samsung a9 yg ko dpt free tu ke powerbank pineng ke.. iphone 8 ke.. apple macbook ke semua dr china..

      ko tu BENGAP.. duduk celah kangkag cine dapig lagi bapak 'samsing' ko tak sedar.. BODOH bin BAHLOL.. elok benar le nickname ko..


      kah...kah...kahh

      Delete
  16. tahap gelabah macai matdet.. sbb matdet pun tgh gelabah..xde bende dh nak pakai utk 'tsunami' mamak atas UMNO BN.


    paling kelakat kd sudah 'upgrade' service BARUA dlm blog die.. 24hrs watchdog.. kah..kah..kah. tanda2 gelabah dan kemampusan bakal melanda.

    klu BALING GELAS TAK PECAH.. BABI BOLEH TERBANG.. kurang2 100k rakyat turun utk tumbangkan UMNO Najib.. malang top dog self-proclaimed bukan sje hambar malah membosankan.. org muda langsung TAK HINGIN dtg..

    kah..kah..kahh


    #JiminJambanBebal
    #UbahSelangor
    #Vote4BNPRu14

    ReplyDelete
  17. mahadey lagi cilaka dari 'samsing' cina.. kah..kah..kahh

    ReplyDelete
  18. KJ Rasuah
    KJ Rasuah
    KJ Rasuah
    KJ Rasuah...

    ReplyDelete

EPITOME

MULAKAN SUMBER KESIHATAN DAN KEWANGAN  di platform ini: www.eziy2u.com   MISSI SIMPAN TABUNGAN ASSET DAN KEKAYAAN di platform ini:  www.qua...