Monday, March 19, 2018

RAKYAT WAJAR MENDAPATKAN SIMPATI DUNIA DARI SEGI PERUNDANGAN SUPAYA SEMUA YANG TERBABIT DENGAN SKANDAL 1MDB DIBAWA KE MUKA PENGADILAN ANTARABANGSA JIKA NEGARA ASAL GAGAL BERBUAT DEMIKIAN.





23 comments:

  1. Jika berlaku jenayah di negara lain kita pon turut simpati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Cilake kejora cikgu bapuk tua dah sabotaj blog KD....umno dah gelabah...

      Delete
  2. Moga Allah mendenga doa Rakyat yg sedang diperkotak tadikakan.
    Sambil tu FBI sudah standby utk ketika yg tepat.
    Walanun2 UmnoBNpas akan berdepan dgn londehan yg tidak nungkin dpt disembunyikan lagi.
    Cuma cacai trompah pemakan nanah dan Taek low yg akan diperkuda utk cover line. Ketua2 walanuta sudahbplan nak bhat kacau.
    Kalau darh yg perlu mengalir, biar darah yg mengalir..daribterus hidup dibawah Tuhan Taek Jho low anutan UmnoPas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko siang malam menggelupur kepanasan sebab niat kau nak menjatuhkan Najib tak juga kesampaian, kau terus direndung kecewa demi kecewa kihkihkih, semoga kau tak terjun kedalam lombong Taek akibat kecewa yg teramat sangat kihkihkih..

      Delete
  3. Replies
    1. Aku tak bodoois pilih ketua prompak berjumaah sebagai ketua...hihihihi....

      Delete
  4. Kan elok kalau mintak shj negara2 blok barat untuk melanggar malaysia spt mana mereka melanggar iraq, syria atau libya. Semoga dengan jatuhnya pemerintah malaysia yg zalim itu nanti, rakyat malaysia akan hidup tenang, aman dan makmur. Lihatlah contoh rakyat negara iraq, syria dan libya sekarang. Mereka ketika ini menikmati segala kesenangan, kemewahan dan keselesaan hidup hasil campur tangan kuasa asing untuk menghancurkan pemerintahan asal negara mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara barat tak sudi langgar malaysia ...tak de faedah bagi mereka....negara iraq mereka langgar kerana nak buang saddam yg boleh ancam israel dan negara arab...syria dan libya kerana rakyat sendiri tak puashati dengan pemimpin dan ade konflik antara mazhab...kalo najib terlalu sokong cina kominis boleh jadi satu masa mereka langgar malaysia bila kepentingan mereka terjejas.....

      Delete
  5. Berhalusinasi sehingga berijakulasi..... masing2 membayangkan akan ada csrita dan londehan yang akan berlaku akibat taksub dengan wirid2 KD..... kalau nak londeh dah lama londehlah wahai oencacai bingai..... buat apa depa nak tunggu last minute atau titisan ejakulaai akhir untuk bersodak sorai..... empat tahun lebih meleret2.... tak londeh2.... korang ingat mcm nwngok cerita lord of the ring ker?... nak tunggu episod akhir ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila babi berkata2

      Delete
    2. Kenape suharli merepek dan meraban?....banyak dah terlondeh...

      Gst bayar faedah hutang bukan faedah rakyat...harga barang melambung2...
      Hutang najib menimbun
      Umno milik najib...
      Kapal mewah milik pojaan hati suharli telah dirampas.
      Parlimen swiss tunjukkan najib takut tuntut wang jho lo yg dirampas oleh swiss...
      Najib dan umno gelabah manipestol PH
      Kerana hutang 1 mdb aset negara lesap... Perniagaan 1 mdb untungkan jho lo....habuk pon tarak untuk rakyat...

      Yg lain2 akan datang
      laa...

      Suharli ade ke nak londehkan?

      Delete
    3. cerita hutan
      Jho Gemok mendapat ide untuk untung besar menggunakan akaun persisiran pantai di luar negara. Berkawan rapat dengan anak cincin dan mengemukakan cadangan, cincin membuat pertimbangan dan dapati boleh berjaya. Maka ujud le , !MDB ( I Mau Dapat Banyak ) Maka , sampai sekrang , merka dapat banyak dan banyak orang akan tanggung membayar habuan tu.Mereka ketawa keseronokan kerna masih banyak bodoo bodoo yng mempertahankan kesucian bahawa mereka tidak terlibat.

      Delete
  6. Tajuknya "perundangan"
    Jangan naif sangat.

    ReplyDelete
  7. Mlm ni tv3 suku buat lawak giler..

    Kenyataan LGE hanye untuk penang mengenai jaminan LGE tiada catuan air di penang sehingga 2030...
    Tv3 suku pusing lge perli azmin...
    Tv3 suku membodohkan orang melayu plak...tak de cara yg lebih ooomph tv3 suku membantu umno nak burukkan kerajaan PH yg dah diakui cemerlang....suharli bingai dan cai2 separuh masak boleh lah belajar dengan tv3 suku cara putarbelit berita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cemerlang kepala taik...ko semakin bodoh sebab bnyk mkn taik kepala taik..hik5

      Delete
    2. Tu jer lah takat kepandaian ko makan tahik cina jho lo...hik5...

      Delete
  8. Pas sudahpon keluarkan manipestol pru14 dgn 20 tawaran... Tawaran pas jauh dari ape yg umno buat sekarang....tapi umno dan najib semua diam tak berani komen...

    ReplyDelete
  9. Mar 19, 2018 Posted By Admin In Pro BNComments 0


    Pakatan Harapan (PH) malam tadi merasakan mereka perlu mengorbankan Mohamad Hasan dan menggantikannya dengan pemimpin PH.

    Bagi mereka, rakyat di negeri itu secara keseluruhan memerlukan perubahan kuasa pada pilihan raya umum (PRU) yang bakal tiba tidak lama lagi.

    Kebanyakan hadirin yang ditemu bual The Malaysian Insight berkata risiko itu perlu diambil kerana merasakan Negeri Sembilan pimpinan Barisan Nasional (BN) itu seperti bersekongkol dengan kerajaan pentadbiran negara secara keseluruhan.

    “Yang saya jumpa ramai nak ubah. Mereka bukan marah dengan MB. Tapi kita anggap dia bersekongkol. Itu saja,” kata Azman Sifat.

    Pesara berusia 51 tahun itu bersetuju dengan apa yang disampaikan pemimpin PH ketika ucapan mereka yang menyentuh isu Perdana Menteri Najib Razak dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) serta cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

    Azman mengakui bukan mudah untuk berbuat demikian tetapi beliau percaya kebanyakan penduduk di situ mempunyai kesedaran dengan maklumat yang lebih diperoleh hari ini.

    “Saya rasakan 50-50 (untuk PH dapatkan Negeri Sembilan). Tapi nak tak nak, kita mesti lakukan perubahan,” katanya.

    Terdahulu pada hari sama selepas Mesyuarat Pimpinan PH, Presiden Amanah Mohamad Sabu berkata negeri tersebut bakal menjadi negeri penting untuk PH menang di situ, selain mengekalkan negeri sedia ada iaitu Selangor dan Pulau Pinang.

    Hanif Alim, 28, berpendapat menteri besar di negeri itu melakukan kerja dengan bagus.

    Reputasi MB Negeri Sembilan bagus. Dia mesra rakyat tapi kesilapan dia ialah dia bersama Najib.

    “Dia (MB) kena bersama dengan kita (PH). Dia rendah diri, mesra rakyat dan pentadbiran dia bagus berbanding sebelum ini,” katanya.

    Kazir Mohd Dali, 49, berkata tiada pilihan lain yang dapat dibuatnya melainkan menolak pentadbiran BN di situ dengan menukar menteri besar yang memimpin negeri itu selama tiga penggal.

    “Bagi saya, kami tiada pilihan lain. Umno dan BN perlu disingkirkan, jadi kita perlu korbankan menteri besar walaupun dia pemimpin yang bagus.

    “Macam malam ni, saya setuju dengan apa yang pemimpin PH sampaikan, GST beri kesan kepada kos sara hidup kita. Tapi isu itu tak sebesar macam curi duit rakyat atau ada kerajaan yang kleptokrat,” katanya.

    Peniaga berusia 49 tahun itu berkata, beliau mahukan negerinya itu dipimpin oleh PH seperti negeri terkaya, Selangor.

    “Menteri besar sekarang ini memang pemimpin yang bagus tapi dia bersubahat dengan pencuri.

    “Dia uruskan negeri ini dengan baik dan dia seorang yang bijak tapi dia sokong Najib,” katanya.

    Pada PRU13, DAP menang 11 kerusi sementara PKR 3 kerusi. Manakala di pihak BN, Umno menang 21 kerusi dan MIC 1. Bagaimanapun, bilangan kerusi Umno berkurangan selepas Adun Lenggeng Ishak Ismail meninggal dunia kerana serangan jantung Julai lalu.

    Seorang lagi pesara, Mohamed Hassan, 71, berkata PRU14 ini perlu menampakkan perubahan di negeri itu supaya GST berjaya dihapuskan oleh PH, seperti yang dijanjikan dalam manifesto PH.

    “GST ni tak tengok orang kaya atau orang miskin. Tapi paling teruk kena orang miskin.

    “Isu utama di sini GST kerana ia melibatkan semua rakyat termasuk juga peminta sedekah,” katanya yang tidak puas hati dengan cukai yang dilaksanakan pada 1 April, 2015 itu.

    ReplyDelete
  10. .https://youtu.be/QUzqq6k_plQ

    Ikan sturgeon transforbasi felda...

    ReplyDelete
  11. Isu utama GST.....????😂😂🤣😂😂🤣😂😂🤣😂😂🤣....
    Korang tak tau berapa kenyangnya pengusaha dan peniaga kapitalis dah untyng tak ingat... suka hati koranglah beruk... mulut ratib gst... punggung cirit cukai dan kos lain pada rakyat... tak murah pun kehidupan di penang dan selangor....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama kepala bapak hang subaldi mangkok !!
      Smlm ada viral lawak dari kondrad Jamban buat taklimat doktrin komunis Ccp bibtang 5.
      Cacai umno diberitahu kisah Jijat lembu disabotaj oleh pengimpot "cina dan india'. Oooo, panas terus lah melayu najib..akibat bangang .cliche.

      Woi subadli cebok Taek Jhi,
      AP impot lembu sapa jaga? Tukang kebun Parlimen?
      Sudah la bab lembu, bab sturgeon pun kantoi.
      Melayu Najib mmg sial.
      Islam Pas mmg sesat.
      Malayu Najib dan Islam Al Hud Hudi mmg sujud pada,Tuan Taek Low. Mereka ni bangsat , sanggup melahap nanah, kencing..., kuat main wayang, munafik tegarkuno,
      dan membusukkan seluruh bangsa Melayu dan Agama,Islam.

      Delete
    2. 5:51

      ko semakin kecewa, marah dan menggelupur akibat kuat melahap Taek sial kepala taek, semoga ko tak jadi gila akibat putus harapan dan kecewa yg teramat mendalam..hehehe

      Delete