Saturday, March 10, 2018

KEMUNGKARAN PERLU BANYAK HELAH...

Perkembangan terkini di Kelantan: Tun menjawab beberapa saolan antaranya: Dijangkakan Najib mempunyai agenda lain antaranya melengah lengahkan PRU kerana cara betul, cara jujur, cara bersih umno tak mampu menang kecuali dengan cara tipu !!!



1. Kapal mewah yang dikaitkan dengan 1mdb dan jho low dirampas pihak berkuasa Ibdonesia
2. Perlancaran Manifesto PH Kerajaan Menanti mendapat perhatian seluruh dunia.
3. ROS akan bertemu PH di mahkamah pada 15/3/18
4. Peristiharan penggunaan satu logo untuk PRU minggu depan
Adalah antara perkembangan terbesar terkini..sekaligus menenggelamkan..

1. ROS hantar notis kepada BERSATU.
Masih sekadar takut takut berani.



Di jangka BERSATU juga akan memohon ke mahkamah menghalang umno bertanding PRU sehingga disahkan parti itu masih sah di bawah undang² kerana gagal mengadakan pemilihan dalam tempoh dan lanjutan tempoh yang dibenarkan ROS adalah tidak sah.

Sementara itu perkembangan dan pendedahan tentang 1mdb dan mereka yang berkaitan di seluruh dunia juga akan rancak selari dengan tempoh PRU.

Seperti kata polis Indonesia "jangan sampai kemungkaran menang dan mengatasi kebenaran".


25 comments:

  1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 2:12:00 AM

    Hakikat bahawa Bersatu mungkin akan dibatalkan pendaftarannya menjelang hari-hari terakhir PRU 14 tidaklah memeranjatkan sebenarnya.

    Berikutan notis 30 hari yang diberikan oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan atau RoS kepada Bersatu dan kegagalan memberi jawapan serta menyerahkan dokumen yang dikehendaki iaitu minit mesyuarat cawangan dan bahagian, akan memungkinkan parti itu dibatalkan pendaftarannya, tiada apa-apa yang pelik dalam tindakan terbaru ini.

    Melihat kepada pelbagai karenah dan layanan yang ditunjukkan oleh RoS terhadap Bersatu sejak ia dipimpin oleh Ketua Pengarah yang bernama Surayati Ibrahim, langkah pembubaran itu, malah boleh dianggap sudah memang dijangkakan.

    Agak kelakar sebenarnya apabila RoS meminta Bersatu menyerahkan minit mesyuarat cawangan dan bahagian sedangkan kelulusan belum diberikan sepenuhnya, manakala yang sudah diluluskan pula belum lagi mencapai usia setahun tempohnya.

    ReplyDelete
  2. Kalo umno jugak dilarang bertanding pru ape akan jadi?...umno jugak langgar perlembagaan kerana ade cawangan tak mao buat mesyuarat...

    ReplyDelete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 2:30:00 AM

    BN hanye verani ramalkan menang 128 merusi termasuk sabah dan serawak...serawak BN boleh confident tapi sabah belum tentu boleh menang lebih dari separuh...umno gunakan SPRM nak jatuhkan Shafeei Afdal tapi gagal...

    Bermakna najib blm ade jeyakinan yg kukuh untuk menang walo pon di bantu oleh PAS...silap2 PAS yg menang banyak kerusi dari umno...hj Hadi boleh jadi PM najib yg nak selamstkan dirinye dari masuk sungai buluh perindu inn tentu sanggup jadi TPM...kabinet jugak di kuasai oleh PAS...orang umno tentu tak mau PAS kontrol BN...tidak mustahill...

    ReplyDelete
  4. Pastikan umno kalah dan pas 0 kerusi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuat berangan di siang hari. teruskan sbb itu semua free & tak memerlukan byk otak utk fikir

      Delete
    2. Ko ni memang tak reti eja soalan ke kd. Semenjak 2 menjak ni asyik saolan saolan memanjang. Klimek pramatang ke?

      Delete
  5. Ya ALLAH selamatkanlah negaraku daripada perompak BILLION DOLLARS.
    Masakan kau akan membiarkan KEJAHATAN & KEMUNGKARAN mengatasi,
    KEBAIKAN dan KEADILAN.
    Ya ALLAH, penuhkanlah janjimu bahawa kau akan sentiasa membantu
    orang-orang yang kuat berusaha untuk mencari kebaikan dan keadilan.
    Ya Allah hanya kepadamu tempat kami mengadu.
    Tunaikanlah janji-janjimu.

    ReplyDelete
  6. Tun M dan kuncu2nya sudah gabra, so as a matter of survival....
    strategi memperbanyakkan cerita2 meroyan dan cerita2 menepis serta menyalahkan orang lain.
    Kah ....kah.. ..kah ...strategi tak mengena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gabra? Biasanya org nak ambik kuasa tak rasa tertekan. Tp org yg nak pertahankan kuasa itu yg gabra giler...
      Kahkahkah... Terkencinglah ko.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:52:00 AM

      Mana tak tak gabra...kalah masuk sungai buluh perindu inn...tak seraaaammm ker?...hehehe

      Delete
  7. SEMBANG KENCANG LAH KORANG NI... DARI HARI PERTAMA KELUAR MENIFESTO PAKATAN... TAK SEDIKIT PUN KD ULAS.... PASAL APA?...PASAL MENIFESTO PAKATAN BOLEHLAH DI ANGGAP 'MANAPISTOL' YANG KALAU KD ULAS AKAN TEMBAK KAKI SENDIRI DAN KEMUDIAN BOLEH TEMBAK KEPALA PULAK.... BN DAH LAMA BUAT... PAKATAN NAK CLAIM IDEA BARU... DAHLAH TU... NIPU PLAK.... MEMULA MANSUH... AKHIRNYA JADI TANGGUH.... AJER MEMANG.... GILO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko ni apahal? Ko ni lebih babi dari khinzir

      Delete
    2. BN dah ada manifesto ke? Apa tak ada? Blah blah blah... Dah ada baru kau dtg balik.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:41:00 AM

      Orang2 kuat umno dan BN hari2 ulas manipistol PH...umno dan BN menggelabah terpaksa bagi msnifesto yg lebih baik yg agak sukar dengan hutang negara yg dah menimbun....

      Bijak tun madey buat billionsire theif gelabah....

      Delete
    4. Aku tak rasa yg ph keluarkan itu manifesto tapi manifestasi pembohongan ulangan. Had 2 penggal? Brader bos sendiri dah sampai 5 penggal. Ataupun guang eng ni dah boleh bye bye la dpd jd k.menteri penang..haha. Rumah utk rakyat? Apa yg berlaku di selangor dan penang boleh dijadikan rekod? Zero beb! Rumah utk rakyat tp rege sejuta ke atas...rakyat dubai boleh la beli.. cakap aje la apa lg yg kita boleh kelentong rakyat supaya sokong ph...kan lebih jujur gitu.

      Delete
    5. Itak payah sembanglah... bagi 'manapistol' ... tembak asal pergi jer... sasaran tak kisah... takat 10 kandungan manapiatol yg sebegitu... lama dah BN buat lebih baik... tak gitu KD??? Sebab tu kad senyapnjer
      ....

      Delete
  8. Woohoo..

    Billion dollar thief tuuuuu...

    Tak malu ke? Kalau takde kemaluan..confirm takde rasa malu kan???

    Kalau ada..samanlah pada hari....Selasa yang ke-entah la....kah kah kah

    ReplyDelete
  9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:45:00 AM

    Dah ade ahli Bersatu di Taiping istihar parti kerana hilang kepercayaan kpd tun madey....akan datang seblm pru ade lagi ahli Bersatu istihar hilang oercaya....ahli Pas gerenti tak de istihar kluar parti...hehehe...

    ReplyDelete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:49:00 AM

    Najib dah mula tabur dedak dekat pru...alasanye kerajaan prihatin... masa jauh dari pru kerajaan tak prihatin...

    Ahli2 RELA di naikkan elaun...

    Elok sekarang rakyat mintak mcm2 dgn najib dlm keadaan najib terdesak sesuai dengan kos sara hidup yg tinggi....kakitangan awam desak najib naikkan gaji...bonus sebulan gaji dah lame tak dapat...

    ReplyDelete
  11. Setelah dicelikkan , disumbat pelbagai Kebenaran.
    Setelah dapat sah sikap rakusnya umnobnpas, salah guna kuasa nyata, media dikepit, dialog disepit...,licik tak mahu kalah, tiada hormat Rakyat....
    maka menjadi dosa besar sekira memilih utk terus berimamkan makhlok2 mungkar ini.
    Kuasa UmnoBnPas, kuasa tumpang hasil licik main Rakyat selama 60 tahun, sudah karat.
    Kuasa Rakyat , Kuasa lah yg Keramat.
    Kuasa Allah, kuasa muktamad.

    PRU14, RAKYAT vs UMNBNPAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Media di kepit tu zaman tun madey jd pm. Jgn ko lupa tu!
      PRU14 RAKYATBERSAMAUMNOBN

      Delete
    2. 605,
      Yer la tuuu.
      Itu sebab kau dikerah masok blog PH hari2.
      *utk sejukkan telur panas bos 2 klepet ko tu.
      Ehhh, fatang lagi tau, blog probnpas, litup hijab memepati shariah, kan?

      Delete
  12. Untuk menang 2/3 majoriti, pas perlu guna lambang bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni yg susah ni, permainan tukang masak mareng akan menampak najis la, kalau Pas pakai lambang BN. Aishhhhh !!! mau tanggal lilitan serban

      Delete
  13. MahaKUTTY takut kalah besar!! Sebab tu cari pasal nak bubarkan parti yg ahli nya cuma kroni kleptomaniac MahaKUTTY

    ReplyDelete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...