Wednesday, March 14, 2018

MEDIA ASING SUDAH TIDAK BERSELINDUNG..


Nama dan jawatan disebut dengan jelas dan berulangkali.. sudah tidak teragak dan berselindung lagi....

Ini bukan sahaja peringatan kepada batang tubuh yang kena tuduh tetapi kepada mereka yang bersubahat dan melindunginya. .




24 comments:

  1. Riza Taek sudahpun bayar denda tanda setuju 2xx jota tu propa jugak ker?
    Bahtera Jemaah Lanun, Ekonakmati pembelian Goodstar Tuhan Jho Taek,hasil wang curi 1mdb tu Propa jugak?
    Ekodahmati di rampas fbi, diatahan pak Indon masih propa jugak?
    Pak indon yg kata "Usah dibiar KEJAHATAN menang kpd jebaikan tu propa jugak?
    ...Melayu UmnoPas sedang saksikan Matahari timbul dibarat nmpknya. Pola nilai sudah alih paksinya. Byk manapun wayang solat, atau berapa lilit serban pun tidak mungkin boleh sucikan UmnoPas lagi.
    Sarananan beriman Pak Indon ttg KEJAHATAN itu pun nk dihijab dan digelar Fake News , Propa jugak?
    Alahai..betul lah gelaran
    MALING SIA yg diberi oleh Indonesia itu.
    Hidup Indonesia !!!
    Rakyat boleh ditempurongkan... tunggulah check mate dari FBI.

    Allah menjanji Mungkar akan tewas. Rakyat yg dizalimi mendoakan dgn tangis khusyuk...UMNOBNPAS akan dihantar kekamar sejarah pahit negara.Pelaku Pengsubahat akan dihukum. Harta Rakyat akan dirampas utk dikembalikan.

    Aamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tua gila isim posting.. mmenyebabkan lagi banyak simpati rakyat kepada DSN.

      Delete


    2. Lagi banyak simpati rakyat kepada dsn????
      Kahkahkah
      Ptuiiii

      Delete
    3. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Wednesday, March 14, 2018 5:56:00 PM

      Berapa kerat rakyat yg simpati dhn kapla prompak berjumaah?...yg dapat dedak jeer tu pon bukan simpati...hahaha

      Delete
    4. Ya, awak je simpati kat najib pasal tak dapat guna duit derma sepenuhnya, duit src 42 juta masuk akaun pun pecah juga, jhlow beli hadiah barang kemas berjuta pun pecah juga, tak leh pakai nak tunjuk, kapal layar kena sita,susah nak bercuti ke laut, kedai jenama tak berapa nak layan pasal tahu duit songlap. Memang banyak kena simpati. Semua duit tu hasil daripada jualan rock melon belakang rumah bukan samun, cuma mereka beli bayar duit syarikat jer. Memang rakyat simpati betul.

      Delete
  2. tak abis2 dgn 1mdb & 2.6b. kesian tak bleh move on lg ya

    ReplyDelete
    Replies


    1. Memang tak abis-abis dengan 1mdb dan 2.6 billion.
      Sampai cucu-cicit kau pun tak akan habis menanggung hutang lagi.
      Terima kasih la kepada najib dan mangkuk hayun macam kau ni.

      Delete
    2. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Wednesday, March 14, 2018 5:51:00 PM

      Kenape?...bila dah abis?...

      Delete
    3. Yg buat rci forex dan masih bercerita pasal Mahathir bila pulak nak move on? Atau kapal layar dah kena sita, langsung tak boleh nak move on...
      Kahkahkah..... Harkkkkk tuihhhh

      Delete
    4. Yg buat rci forex dan masih bercerita pasal Mahathir bila pulak nak move on? Atau kapal layar dah kena sita, langsung tak boleh nak move on...
      Kahkahkah..... Harkkkkk tuihhhh

      Delete
  3. Kenapa si anak tiri setuju bayar?

    Siap mengaku lagi itu memang aset hasil kejahatan.

    Mana pencacai2 najip? Apasal 1 orang pun tidak bersuara?

    Kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Anon 9.33..

    Kau faham ke apa yg kau tulis...

    Riza kalau kena tahan atau kena denda, itu kesalahan dia. Kenapa nak kaikan dengan 1MDB.
    Kalau ada kaitan dengan 1MDB, kena 1MDB tak pernah dipanggil oleh DOJ untuk memberi keterangan..

    Kapal yg dirampas di bali tu kalau Jho Low punya pun, dia beli guna duit dia,..kenapa nak dikaitkan dengan 1MDB?? 1MDB pun tak pernah dipanggil unruk siasatan..

    Siapa yg kata duit dicuri dari 1 MDB?? kalau bukan media2 asing yg dbayar oleh pengkhianat negara...

    Itulah, kalau hari2 baca media2 yg dah dibayar oleh pengkhinat negara ni...otak dan hati tu dah jadi busuk dan tak dapat melihat kebenaran...

    Kalau betul duit tu dicuri dari 1MDB, kenapa sampai sekarang tak ada satu sen pun yg dipulangkan semula kepada 1MDB oleh DOJ ?? Padahal dalam undang2 kleptokrasi US, duit atau harta ni akan dipulangkan semula kepada yg empunya..

    Semua ni adalah konspirasi ......di US kalau ada duit , boleh bayar kepada pelobi. Maka semuanya akan boleh diatur...

    DOJ macam kuda patung di pasaraya....ada duit masuk, bergeraklah dia. Bila habis, berhenti. Kemudian, nak gerak semula, kena masukkan duit lagi...

    Sebab tu siasatan DOJ tak pernah habis, tak konklusif dan tak ada sesiapa yg didakwa atas alasan jenayah....
    Apa yg pengkhianat negara mahu kan bukannya kebenaran tapi sekadar liputan berita sisatan yg bagi mereka sudah cukup untuk merosakkan imej seseorang pemimpin negra.

    Tapi mereka lupa kuasa ALLAH yang mengatasi segala galanya...


    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 3.32
      1mdb tersalah bayar berbillion RM kepada ipic palsu....boleh terangkan kenapa sampai saat ini kerajaan malaysia tidak cuba menuntut kembali wang tersebut?

      Delete
    2. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Wednesday, March 14, 2018 5:55:00 PM

      Riza aziz buat filem ala lucah dengan duit bapak dia ker?......sape ade bukti DOJ dibayar?...

      Doj suka2 rampas harta dan saman prompak 1 mdb?...

      Kali DOJ boleh dibayar aku pon nak bayar supaya DOJ rampas putrajaya....hehehe...


      Nak belit pon biarlah cedik sikit...hehehehe

      Delete
    3. InshaAllah.... mereka akan terlipat antara fitnah yang cuba mereka kaitkan dengan kepimpinan negara... Allah akan berikan kemenangan kepada mereka yang sabar. Tentera kacang merah sendiri yang akan melumat kepimpinan pakatan...

      Delete
    4. Fitnah ye suharli? Sbg pemimpin, PM yg anda sayangi itu perlu membersihkan nama sendiri dan nama negara. Kalau hal yg didakwa itu tak betul, sila saman. Bersihkan nama dia, serta maruah rakyat yg turut terpalit dlm isu ini.
      Dan suka aku ingatkan kat kau. Jika isu ini benar, maka kau yg mengatakan ini fitnah secara otomatiknya telah memfitnah kami. Jd jgn fikir doa kau mintak terlipat pd Tuhan tak akan kena pada kau wahai sohai.

      Delete
  5. Berikutan laporan surat pemimpin pembangkang, YB Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan YB Lim Kit Siang yang dihantar kepada Ahli Parlimen Switzerland untuk melobi untuk memulangkan wang berjumlah 104 juta Swiss Franc (CHF) yang dipegang oleh Pengawal Selia Kewangan Switzerland ("FINMA") yang didakwa berkaitan dengan 1MDB, Kementerian Kewangan ("MOF") ingin menjelaskan perkara berikut: -

    1. MOF menyangkal tuduhan yang dibuat oleh YB Lim Kit Siang, dalam suratnya yang dialamatkan kepada 154 Ahli Parlimen Switzerland, di mana beliau mendakwa aset 1MDB telah disalahgunakan. 1MDB telah memaklumkan kepada MOF dalam satu siri pertanyaan yang dibuat oleh MOF bahawa sebarang tuduhan terhadap asetnya yang dicuri atau disalahgunakan sama ada di dalam atau di luar negara adalah tidak benar sama sekali dan bermotivasikan politik.


    2. Berdasarkan pengetahuan MOF, FINMA sedang menyiasat pelbagai bank swasta di Switzerland berikutan aduan bahawa bank-bank ini telah melanggar beberapa undang-undang pengubahan wang haram Switzerland dan mengaut untung secara haram dari beberapa transaksi perbankan tanpa melakukan pemeriksaan latar belakang yang mencukupi ke dalam hubungan perniagaan dan transaksi, yang disifatkan sebagai menjadi kesalahan serius di bawah undang-undang kewangan dan perbankan Switzerland.

    3. Kami diberitahu bahawa CHF104 juta itu sebenarnya mewakili jumlah keseluruhan denda atau penalti yang dikenakan oleh FINMA ke atas pelbagai bank swasta kerana melanggar undang-undang kewangan dan perbankan Switzerland dan oleh itu, CHF104 juta itu bukan wang milik Kerajaan Malaysia atau mana-mana agensi atau syarikat berkaitannya.

    4. Kami juga telah diberitahu bahawa pengenaan denda itu telah dipertikaikan oleh pelbagai bank Switzerland dan mereka kini sedang merayu kepada Mahkamah Switzerland supaya bank-bank itu dilepaskan daripada sebarang kesalahan.

    5. Memandangkan pelbagai pemeriksaan dan audit yang dijalankan oleh pelbagai agensi penguatkuasaan di Malaysia termasuk PAC, SPRM, Polis Diraja Malaysia, AG dan agensi berkaitan lain tidak menunjukkan atau mengesan sebarang dana yang hilang dari 1MDB, Kementerian mendapati sukar untuk mengambil sebarang kedudukan untuk membuat tuntutan daripada Kerajaan Switzerland kerana wang itu bukan milik rakyat Malaysia seperti yang didakwa oleh YB Dr. Wan Azizah dan YB Lim Kit Siang dalam surat mereka kepada Ahli Parlimen Switzerland.


    sila siarkan komen ni, kalau anda sebanarnya ingin melihat kebenaran!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1mdb bagus sangat, guna belanja berbillion ringgit, audit syarikat bertahun tak ada. Jika audit tak ada, maka duit tu boleh pi ke mana sahaja pasal tak ada yg tanya. Cukup ke dengan air liur kata duit tak hilang? Audit ke tu? Audit negara terhadap 1mdb kena osa, kononnya bahaya pada syarikat. Setiap audit perlu ditunjukkan untuk dilihat oleh orang ramai. Baru boleh kata perjalanan syarikat betul. Kalu dok rahsia, banyak la rahsia terpendam.
      Setakat air liur sebagai bukti, jadi macam duit pegawai polis di dalam bank australia la. Duit jual rumah, tapi duit masuk dalam pelbagai arah dan negeri. Rumah pulak macam dah lama habis bayar. Naif sangat kalu terima fakta tu bulat-bulat tanpa analisis.

      Delete
  6. Kejora bapuk bodoo pembela prompak..Wednesday, March 14, 2018 5:06:00 PM

    Sampai kiamat najib takut nak saman media asing...muka selamba....hihihihi....walo di sokong kuat penyokong dan cai najib tetap takut....

    Najib blm jumpe pil berani...

    ReplyDelete
  7. Makin parah matdett.. bekas KPN TanSri Rahim Noor pula hentam Matdettt..

    Piji Pondan pula mrajuk dgn geng Pakatong.. dia ckp dia hanya layak angkat fail je.. dn dia mintak maaf byk3 pd UMNO BN sbb selalu kritik pedas.

    Subhanallah..kuasa Allah jatuhkan mereka. Semoga Allah SWT kuatkan UMNO BN,menang besar PRU 14. Kekal PM cemerlang, DS Najib Abdul Razak. Ameenn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cobtoh komen pencacai angkat najisb umno..spin.spin.spin masuk lauf..najisb terkulstkulat nk jawab. Tu oa jib 6g iau bagi duit kt reza buat aper .dia tu anak tiri kau jer dah dia buat filem lucah .dh sape nak jaeab..yg pelik nya pencacai najisb umno sayang nya dgn reza porno kemain lagi.yg kali suruh mr porno buat plak citer sex nelayu plak..lagi pelik org pas bole buat bodo jer...patut dorang tanya la najisb tu ..apa dh jadi..doaa tu pak lebai ooi bersetongkol.subhat.laknat

      Delete
    2. 642,
      Kiblat sudah bertukar arah timur bg kau...sebab pola KEBENARAN sudah maghrib di timur.
      Moga ko sedar ...sebelum kebebaran itu meludah mukamu.

      Delete
    3. Jadi Tuhan tak jatuhkan Israel sbb Tuhan bersama si Yahudi tu lah ye? Bangang ke kau ni?

      Delete
    4. 624 sydah nmpk kiblat sebelah timur.
      Paksi pola tanda2 kiamat berlaku kpd seseorang apabila KEJAHATAN dinafi tempat sepatutnya.

      Delete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...