Monday, March 12, 2018

DEPA KATA UBAH.. ALHAMDULILLAH

Posting kali ini tak ada isu besar. 

Di Alor Setar dua hari baru ini,  sempat juga jumpa beberapa ketua cawangan dan kenalan. Sudah lama tidak ke Alor Setar - 2 tahun walaupun ada ke PP,  Kuala Perlis dan Langkawi. 

Sembang politik,  nak korek  juga perkembangan.. Ketua²  cawangan lebih banyak memberi tumpuan kepada kos hidup yang makin tinggi.. 
" Turun sendiri tempat pendaratan ikan,  beli direct dengan nelayan, ikan temenung borek sebesar dua jari RM14 sekilo"
No wonder kat pasar RM20++
Harga ikan kembung melambung sah memang bukan dongeng..

Kalau tanpa mengenali mereka, cakapan sudah umpama dari PH....  Ketua² Cawangan mengaku kalau anak buah dan ahli² bertanya  mereka sekadar memberitahu dan memberi petunjuk secara rengkas... "UBAH"

Alhamdulillah.  

32 comments:

  1. Di Selangor ...MEMANG AKAN UBAH... CUKUP LAH 2 PENGGAL DENGAN PAKATAN...CUKUP MERANA

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, March 12, 2018 1:33:00 AM

      Ko buat cerita dongeng...majoriti orang selangor bahagia dgn bantuan kerajaan negeri....orang selangor cedik...bantuan persekutuan dapat negeri pon dapat...negeri bn harap persekutuan aje...tinggal cai dan pemimpin umno yg masih betkhayal orang selangor berpaling kpd BN...cian ko..

      Delete
    2. Ye ke merana? Habis yang kau bertenet masuk sini mana kau cekau duit? Cam ni tak adalah susah hidup kau.

      Delete
    3. aku tinggal di shah alam..tak de susah pe pun..byk bantuan kerajaan negeri kasi kepada org selangor..yang nak kena ubah adalah Malaysia..bukan selangor..MB selangor tak de duit berbillion dalam akaun peribadi dia..PM malaysia..wow tak perlu diperkenalkan lagi..PM paling kaya di dunia..salah seorang yang memegang gelaran kleptokrat..kerja dia rembat je duit mana yg boleh. duit 1mdb, duit KWAP. dengan cakap duit bayaran pembelian IPP oleh Genting pun dapat jugak sikit

      Delete
  2. Eleh, jgn nk temberang la kd. Ikan temenong akan jadi 2 hengget ke sekilo kalau ph jadi kerajaan? Bagaimana nk buktikan tu? Org tengah tu semua org ph barangkali, sbb tu rege temenong mahal gila. Nak sabotaj barangkali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, March 12, 2018 1:37:00 AM

      Ape bukti orang tengah orang ph?... Dah tak de idea ker?...kalo barang lain murah ikan temenung pon murah...tokey ikan temenung nak hidup mcm mana kalo jual murah sedangkan barang keperluan lain mahal....otak ade kaaa?...

      Delete
    2. Kerajaan paling senang dalam dunia. Tak mampu kontrol harga brg salahkan org lain. Gemuk le puak kau mcm ni. Lepas dah gemuk, macai jadi bodoh.

      Delete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, March 12, 2018 1:43:00 AM

    Yg mengeluh dengan masalah kos sara hidup bukan hanye penyokong pembankang saje....orang umno dan cai pon mengeluh tapi nak cakap kuat2 malu kerana sendiri cari penyakit kerana percaya kpd umno...pemimpin umno kayer raye tapi penyokong kayap...

    Dlm PAU ade perwakilan yg menyampaikan masalah kos sara hidup...

    pemimpin umni buat pekak kerana tahu penyokong senang di bodoohkan....bagi sikit gula2 diam lah ...hehehehe

    ReplyDelete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, March 12, 2018 1:45:00 AM

    Selagi melayu takut berubah selagi itulah melayu dilembukan oleh pemimpin umno...

    ReplyDelete
  5. Kalau tanya dan jawapan yg di beri tu boleh di jadikan modal, maka seronok lah di jadikan subjek dlm ruangan ini.
    Kalau jawapan tidak memihak ....buat diam je la. Hapraq betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg haprak puak yang tak mahu faham apa yg org cuba sampaikan. Tak gitu mat jholok?

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, March 12, 2018 3:53:00 AM

      Dah bodoo susah leernak paham...tambah plak dapat dedak..cipuy pon dahterki ja2.... Lembu rumput kering pon tibai

      Delete
  6. Apa yang berlaku di ground bukan nak salahkan kerajaan 100% tapi itulah situasinya, itu berlaku sekarang di era najib.
    Samada salah najib atau tidak, itu isu berbeza.

    Ikan kembong sekilo melebihi RM20++ bukan cerita dongeng.. Kalau hakikat itu tidak boleh diterima, berhentilah jadi orang.

    Realitinya juga, belum pernah berlaku ahli imno tunjuk kad keahlian umno akan dapat diskaun 50%..

    Semua rakyat terkesan kos sara hidup yg tinggi, kenapa hipokrik.

    Samada kerajaan baru PH boleh membantu kurangkan kos, kenapa tidak?
    Itulah yg ditawarkan oleh manifesto..

    Ada umno boleh janji mcm tu, kalau tak mampu buat jangan fikir org lain tak boleh buat.

    ReplyDelete
  7. Dan kalau itu menguntungkan rakyat, peduli apa siapa kerajaannya.

    Kalau najib declare hari ini 0 gst, esok aku undi umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. untung bg org bodoh..hapus gst lepas tu nnt sumber tapau mana? main judi forex?

      kalau ph declare jongkong emas 1 kg sorang seketul pun aku takkan undi PH. sbb mereka akan songlap dan rompak cara lain lagi dahsyat slp itu.

      jgn lupa macam mana madey rompak petronas utk kayakan mirzan mokhzani. bila kita ckp mereka maki.. bila kita bantah mereka label sbg org Najib

      so skrg begitu banyak 'orang najib' dalam chap munge. puak2 muda benci madey.. mau tau laa.. toksah berlakon wayang.. tunggu pru kasi hantam ckup2 itu org tua!


      najib kes lain. yg pnting hantam dulu ketua penyangak..then baru nk citer pls najib..ok lah

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, March 12, 2018 3:59:00 AM

      Dah banyak makan dedak hingga percaya cerita dongeng umno..

      Seblm ade gst malaysia ni miskin keer?...tun madey buat mcm2 tak kutip gst pon...

      Gst ikut sst memadai lah...barang yg tak kena cukai bawah sst tak payahlah kutip gst...hasil dah bantak...najib banyak membazir...tu pasal kerajaan tak cukuo duit...buat 1 mdb untuk sedut duit kerajaan hingga lesap aset kerajaan nak bayar utang...

      Jadi cedik sikit jangan mudah ditipu oleh pemimpin umno...

      Delete
    3. sebelum ada gst mana dia sst 10%? tkde brim pun.
      xde rumah mampu milik pun..tkde public transport meluas mcm skrg pun

      habis tu duit tu ke mana??

      tok kena bayar

      iwk najis pun kena bayar

      ptptn pun zaman dia jugak

      mara kasi cina masuk pun zaman dia jugak

      barang runcit semua cina kontrol. ckup haul dpt bonus maka automatiklah naik harga gula harga tepung, media kawalan madey masa tu pandain mengampu. mana ada fb wassap tweeter rakyat nak luah masalah atau membangkitkan marah dan fitnah


      sudah2 lah.. membandingkan zaman ton sama membandingkan Arab di zaman jahiliah dengan arab di zaman kebangkitan Islam..

      madey anti Islam, zaman dia jd pm ustaz ustazah mana ada ruang masuk tv. semua di kawal. nak tanya ustaz pun kena perhati jugak, di masjid banyak SB..


      org yg bodoh dan mudah lupa boleh lah melayan si bapok tua berdongeng.

      kita yang tajam ingatan dan waras akal benci mahazalim.. mamak bangsat yang menipu melayu dr dulu sampai skrg

      melayu berpecah besar kerananya.. hebat bukan.. yg tak sedar tu tanda pendek umur.

      Delete
    4. kebangkitan islam dengan mencuri duit ke? Islam mana saudara sebut ni??? byk sgt tuan terkeliru ni..dikelirukan oleh MO1 dan geng..kesian..brim tu tunjukkan kerajaan gagal kurangkan kemiskinan sbb pemimpin sibuk dok rembat wang..

      jgn lupa macam mana madey rompak petronas utk kayakan mirzan mokhzani. bila kita ckp mereka maki.. bila kita bantah mereka label sbg org Najib

      3.41pm
      Tu tolong tunjukkan bukti, duit brp billion, dipindahkan dari akaun mana ke akaun mana, tarikh, bank mana terlibat dan bukti duit petronas telah dicuri..silakan tuan..nak tgk..takkan cakap hanya berdasarkan benci..

      Delete
  8. perang saraf macai boleh terbalikkan apa yg Madey zalimkan pada rakyat ditohmah pada Najib.

    Yg menekan rakyat ialah madey dan zamannya. semua benda cia nk swastkan kan. pentadbiran krjn langsung tak efisian. korup sana sini di sembunyi di sapu bawah karpet.

    siapa boleh bandingkan BPR alat perkakas madey dgn SPRM sebuah suruhanjaya bebas?

    gst menjejaskan apa sebanrnya sdgkn sst dulu berlapis.. negara lost, rakyat tetap kena tanggung.

    hari2 main isu rakyat tertekan? ya tertekan di Selangok dan Penang dan Kelantan.

    dasar penipu rakyat yang dimainkan oleh PH. Mana dia janji2 PRU13? pendidikan percuma? UNISEL habuk tarak.. songlap lagi untuk kroni rompak ada lah.

    Air percuma? yaa kasi percuma setahun dua.. lepas tu air terus takde.. makan air tangki lori.. beratur lah ko makan hati.. on off2 air.. percuma kepala hotak asimin jamban..

    penang sesak teruk, bkn buat terowong sptutnya improve public transport, Mass Transit. pulau tu kecik..nak sumbat kenderaan bape juta lg dgn buak terowong?

    mereka tak didik rakyat utk hadapi kepesatan.. tetapi menipu rakyat.. lepas tu charge parking samapi burung pungguk tido.. caj plastik 20 sen skrg entah berapa puluh juta lesap..

    sblm nk tuduh najib teruk.. buktikan dulu di mana teruk dan bandingkan apa yg ph kasi?

    ph kais air liur dan air kencing mereka..
    kekekeke

    Rakyat akan menyesal dan kerugian mcm Selangok dan Penang.. cuma ego jahat mereka tak akui mereka tertekan dgn pemerintahan ph.. cuba alih kpd UMNO BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, March 12, 2018 4:09:00 AM

      Cube ko citerkan ape keburukan penswastaan....keteapi tanah melayu najib dah swastakan...

      Koningat penang buat teriwong saje?...sape yg tipu ko ni?...penang turut bina lebuhraya disamping terowong...
      Walo ade jambatan no 2 jambatan no 1 tetap sesak...penang cadang bina terowong di bahagian utara untuk kurangkan jesesakan di jambatan no 1...

      Selangir dan penang tak rugi..rakyat dapat mcm2 bantuan berbanding negeri bn...penang dan selangor ade rezab yg tinggi dari negeri bn...

      Klentong lah banyak mana pon...yg cedik gelak jeer tengok akal ko yg cetek...hehehe..


      SPRM suruhanjaya bebas?....kelakar....bebas mcm mana tum...isa dan anuar muso senyum jeer...

      Sst berlapis kat mana?...kenape barang yg tak jena sst mcm barang elektrik dan makanan siap proses di 0 kan gst?...



      Delete
    2. 3.38
      cakap berdasarkan andaian..aku hidup sepanjang tun m perintah malaysia tp tak rasa teruk mcm zaman babi MO1 ni..kutip GST berbillion2 untuk kasi BRIM dengan bayar hutang je ke? tak nampak hasil pe pun..yg dok nampak hutang makin meningkat..ini realiti tuan bukan berdasarkan andaian dan air liur mcm tuan tulis tu

      Delete
  9. Aku pilih PH.
    Zaman Tun tak ada gst, zaman Tun ada songlap 2.6b, zaman Tun umno menang 2/3 majoriti sokmo..

    Zaman Tun, kembong sekilo RM3


    ReplyDelete
  10. Salam Perjuangan.

    Jangan gadaikan masa depan generasi dan negara kepada golongan penipu -PH

    Mereka sangat terdesak, semua plan menjatuhkan Najib gagal.

    Daripada SR-Undi Tak percaya- Campur Tangan Agong- 1mdb - FBI - DoJ- etc.. satu pun tak menjadi.. jelas ini semua penipuan semata2 takut pada Najib yang telah hapuskan legasi penjahat sebenar- Mahadey

    Jangan terpedaya lagi..kita telah sepakat melaungkan Lawan Tetap Lawan pada 1998, Reformasi, Mahazalim, Mahafiruan.. kerana kezaliman seorang diktator berdarah Kerala Bangsat..

    apakah Melayu Mudah Lupa. Perjuangan apakah ini jika ludah dan kahak dijilat semula? Perosak yang diperakui satu masa dulu kini diangkat semula.. itu mengundang bala musibah pada perjuangan.. tunggu saat kehancuran jika masih berdegil

    alternative.. kembali kepada perjuangan asal.. Alif Baa Taa..

    #Vote4BN14
    #Vote4BN14
    #Vote4BN14


    Insha Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Plan jatuhkan najib GAGAL?

      Buatlah PRU..

      Kalau nak bagi pendapat kalau tak ada ilmu, sendiripun keliru.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakMonday, March 12, 2018 4:14:00 AM

      Najib bapak klentong....rompak duit cakap derma...derma arab mata sepet...

      Ini menyamar reformasi...hihihi..

      Kalo SR tipu jenape takut nak saman?...naj cabar foj lagi takut...jumpa tun madey lari lintang pukang tak cukuo tanah nyorok dlm kain semah....hahahahahaaaa

      Delete
    3. Intinya 1mdb.
      Hutang bertimbun Rakyat bayar riba.
      Sah benderang sekuruh dunia.
      Panas tunggu letup saja.
      Trump dan Tumbul pun terkinja.
      Dahsyat Pencuri Beliun kita.

      Disini boleh la nk hijab media.
      Rakyat diharap masih ternganga.
      Sekatan,ugutan, selagi berkuasa,
      Bubar risau...FBI ? mana?

      Riza dah pun bayar denda..
      Abeh, bukan curi 1mdb sahnyata?.
      Melayu masih dikerah taat ketua.
      Agamawan garu,dok nganga.
      Tanya lebih, pekak saja.
      Kejahatan mahu disalut pahala.
      Melayu bengong lagi saja ..
      yg tk tau cerita.

      Cacatrompah taek tak perlu kira.
      Taek Low tuhan mereka.

      Sokong PH , kita sita dakwa.
      Rakyat sudah buka mata.
      Umnobnpas memang CELAKA.

      Delete
  11. Aku pilih UMNO BN

    Zaman Ton takde GST 6% tapi SST 10%.. hutang rakyat sangat tinggi, nak beli kereta kena bawka bekal bulan-bulan interest sangat tinggi, yang kaya sangat kaya..yang miskin panjat bas mini.

    tertekan rakyat sampai wujudnya buku 555 (buku hutang kedai mamak) dari bandar hingga pelusuk FELDA.

    Zaman Ton Madey petrol RM 1.92, tapi gaji guru ijazah baru RM 1,5xx. elaun ciput, cola, pun tarak. Pergi sekolah naik motor kapchai.. keta Proton simpah rumah.. mahal.

    Zaman Ton Madey, duit GLC duit anak pinaknya.. lesap wang 30 billion siapa pun tak berani tanya.. sekarang tanya dia cakap TAK TAHU.. (rasa nak lempang pun ada)

    Zaman Madey rakyat 'tawaduk' takut melawan kerajaan, ada yang disekat ada yang ditangkap tak tahu sebab ada yang ditukar ke tampat jin bertandang..


    Aku bersyukur zaman Najib bebas menjadi rakyat yang sejahtera. SPRM sebagai senjata kepada ahli politik korup seperti Lim Guan Eng.

    Zaman Najib rajkay mewah melancong ke luar negara, murah rezeki menunaikan Ibadah UMRAH. Haji kekal rendah, Indonesai sudha cecah RM19k, kita masih RM9998. Syukur Alhamdulillah


    Ikan kembung bukan salah kerajaan tetapi sikap kapitalis dan peniaga yang dipengaruhi sentimen boikot Najib, terdiri dr golongan cina dapig.. mungkin juga tanda Allah SWT memberi peringatan kerana tidak tahu bersyukur

    Kos apa yg diperlukan untuk ikan kembung? sbb takperlu di bela pun. Allah jadikan begitu banyak. bila disiasat rupanya pengkhianat ramai. Subsidi pukat, petrol diesel diberi dijual di tengah laut, ikan di jual pada nelayan asing..


    apakah itu salah Najib??

    Insya Allah UNDI lah UMNO BN

    Lihat dengan hati yang tenang, lihat sekeliling segala nikmat, jika menafikan itu semua menandakan menafikan nikmat dari Allah..sbb Najib ikhlas membancut rakyat. dia tidak ada silap mata mcm Madey

    buat highway nampak mcm bagus..tp rupanya nk menyamun 30 tahun.. buat empangan mcm hebat tapi nak kasi kroni kenyangang, buat ipp konon nak tingkat energy reserve tp rupanya rakan perompak buat duit.. power lebihan rakyat tanggung bala..


    usahlah menipu..kami tahu mana pemimpin mana penyamun.. umur 93 beria2 sangat nak jatuhkan PM.. nampak sgt hati busuk dan tak betul.


    UNDI UMNO BN PRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman Tun, rakyat marah, umno menang 2/3

      Zaman najib, rakyat marah, umno menang no majority

      PRU14..zaman najib, kalau menang pun mesti tipu.

      Delete
    2. Zaman tun petrol hatga 1.50 saje...barang2 tak melambong...kete proton 1 3 liter 30000 aje...daging 15 ringgit sekilo.....kadar pinjaman kete masih bawah 4 %... Masa ekonomi gawat tahun 98 dinaikkan 11 % untuk kawal pinjaman...selepas gawat tahun 2000 kadar kembali bawah 4 %...

      Ikan jembong bukan sebab kapitalis...kalo ko niaga ikan kembong mao ko jual lebih rendah sedangkan barangan keperluan lain mahal?...hihihi...kaki klentong....menteri pengguna buat ape?...menteri tak guna...hehehe

      Delete
    3. Mana pemimpin, mana penyamun ?
      Hint*
      Rakyat yg dipimpin skrg lah yg SAH sedang disamun.

      Agak2 400 dapat jawap tak?
      Cuba lah yer.

      Delete
  12. Asal Bukan Umno
    Kalau umno menang mesti tipu.

    ReplyDelete

  13. Depa kata UBAH SELANGOK & PENANG.. bagi balek pada BN.. taktau laa depa yang habaq lagu tuuu...

    Kelantan sikit2 takpaaaa kawan2 kita jugakk UMNO - PAS


    heheheheheheeh

    ReplyDelete

NAJIB BELUM JAWAB SOALAN MAHATHIR

Mahathir sudah tahu tapi masih sengaja bertanya   https://vt.tiktok.com/ZSRho9EaB/