Saturday, March 24, 2018

JIKA BUKAN KERANA ISU SKANDAL DAN JENAYAH 1MDB, AKU MASIH PENYOKONG TEGAR UMNO DAN SOKONG NAJIB.

Ia bermula kecoh apabila tidak ada skema jawapan dari pihak kerajaan dan situasi makin goyah apabila Mukhriz dan Muhyiddin dipecat. 

Kesilapan bermula apabila nasihat dan teguran Tun dipandang enteng kerana sangat yakin cash is king. 

Jika Najib berundur dan kemudiannya bercuti ke luar negara 2-3 tahun menikmati kehidupan sederhana mewah sudah tentu penggantinys,  sispa sahaja akan terus mengemudi negara kembali ke dasar asal,  negara selamat,  umno terus dihormati dan rakyat sejahtera. 

GST tidak akan menjadi bebanan sebaliknya betul² dikembalikan kepada rakyat dalam pelbagai bentuk faedah jika tidak ada ketirisan,  korup dan beban hutang yang besar seperti sekarang. 

Layanan buruk kepada Tun antara faktor membangkitkan kemarahan rakyat diikuti dedahan demi dedahan skandal 1MDB nyata ada kebenarannya,  ia bukan lagi persepsi kerana kerajaan didapati tidak telus dalam jawapan,  tidak berani bersemuka,  cuba melindungi dan paling buruk,  Najib tidak berani membersihkan dirinya melalui saluran mahkamah.

Hari ini ujud individu seperti Dr Radzi, pakar forensik perakaunan mempunyai cerita paling lengkap tentang 1MDB yang semakin sukar untuk orang seperti arul kanda untuk berbohong dan menipu. 
Semoga ramai lagi muncul intelektual Phd² yang membantu bina negara dan bukannya Professor Kangkung.

1001 petunjuk menunjukan kerajaan bukan sahaja dalam situasi bersalah tetspi zalim dalam beberapa isu seperti kos kehidupan yang sangat menekan rakyat. 

Hari ini,  musuh utama yang akan menjatuhkan umno bukanlah PH tetapi ahli umno termasuk peneroka² felda yang tidak akan lagi mengundi calon umno seluruh negara.

Selamat tinggal umno. 
Ia bukan sekadar satu cerita antara Mahathir dan Najib tetapi satu pengkhianatan kepada parti,  bangsa,  ugama dan negara yang akan tercatat sebagai sejarah hitam sepertimana runtuhnya Kesultanan Melaka. 

PRU14, bukanlah sekadar soal siapa menang siapa kalah,  siapa yang jadi PM siapa yang jadi Timbalan tetapi lebih kepada ketidaksabaran menunggu "kebenaran dan keadilan". Perancangan Allah yang paling sempurna. 

103 comments:

  1. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2018/03/video-mat-sabu-dedah-dr-mahathir-pm.html

    KD BOOD..OTMAN BENGOONG..KEJOPRA BONTOOT BESAR..

    SILA DENGAR APA YG RAKAN SEPASUKAN KAMU CAKAP MENGENAI PRESIDEN PARTI BUNGA LAYA...MAMAKKUTTY MAHATHIR BILA NAK MAMPUS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk tua tulur kicik paling bengeong

      Delete
    2. Dulu tun madey tak layan kerenah mat sabu dan pas...

      Sekarang mat sabu dan pimpinan PH nak tangkap kapla prompak yg dah rosakkan negara dan busukkan nama negara...tinggal yg bebal bela prompak...

      Delete

    3. 10.06, kau doakan orang mati cepat, tau-tau nanti mungkin kau atau orang-orang terdekat yang kau sayangi mati dulu.
      Ajal maut bukan kau yang menentukan.

      Delete
    4. Itu kerja kejora cikgu bapuk tua tulur kicik...dia tengah sibok bawak kopipes blog sampah kedlm blog budin...

      Delete
  2. kd.. sbnrnya laungan kmngn hyalah imaginasi mimpi disiang hari.. Sbnrnya majoriti rkyt masih bersama bn umno.. Trrimalah hakikat walaupun pahit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo nak nsk tahu angan2 ko betul ke tidak bubar lah parlime...

      Delete
    2. Sekarang ni BN yang cukup kalut dan ketakutan yang amat sangat. Rakyat hanya tunggu parlimen dibubarkan saja. Tak lama dah...Selepas parlimen dibubarkan.. kita semua akan lihat.

      Cepat lah dibubarkan atau terpaksa dibubarkan secara automatic...umno is dying slowly....

      Delete
    3. Aku dan geng2 aku seramai 120 org du buat kempen secara senyap2 dgn rakan2 kami yg lain yg brkerja d seluruh pelosok malaysia agar mengundi PH kali ini, jgn main2 seruan kami ini, hidup ph

      Delete
    4. aku dan ahli2 keluarga aku, yang dulu menyokong umno akan beralih kepada PH untuk PRU14 ni. Kalau kepala penyamun nak dipertahankan, aku tak nak..aku nak kerajaan yang telus, yang tidak membebankan rakyat..BYE BYE BN AND UMNGOK

      Delete
  3. Takde sapa nak sokong UMNO dah...aku pon tegar UMNO sejak dulu...baya2 Dr Radzi tapi aku grad drp universiti UK. Punya la rasa terhutang budi kat UMNO masa bawah Tun M dulu sampaikan aku sanggup balik keje kt Cyberjaya semata2 Wawasan 2020 punya pasal. Lepas Tun M resign semua menteri2 mula bawak taik dlm UMNO bermula dgn Dollah bersama tingkat 4 punya budak setan. Skrg kepala bapak haram jadah si Najib anak beranak bawak bala kt Malaysia. Mmg lunyai la jawabnya. Skrg dah 10 tahun aku merantau kerja kt oversea sebab UMNO dh makin mengarut termasuk la barua2 level bawah yg combontot 24 jam ketua2 bahagian semata2 laparkan dedak. Kalau PH menang aku akan balik tabur jasa utk Tun M dan PH...kita buat network 5G satu Malaysia utk rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dn famili tetap memilih umno/pas

      Delete
    2. Sayr dan semua orang kampong pilih BN tapi tolak UMNo kerana umno dungu berketuakan kapla prompak berjumaah...

      Delete

    3. 12.02
      Nampaknya kita sama saja. Dengan izin Allah, doa yang baik akan dimakbulkan.


      Delete
    4. Dulu pilih BN...sekarang kami sekeluarga pilih TunM meneraju Malaysia.

      Semoga Malaysia kembali gemilang lagi...Aamiin

      Delete
  4. Setuju!

    Jika dari awal najib dan kabinet bersikap jujur..kami sekeluarga pasti akan undi mereka lagi.

    Tetapi maaflah..skrg tidak lagi. Malah hanpir semua kenalan kami, yang pastinya bukan pemakan dedak haram, akan hukum kleptokrasi dan pencuri!

    ReplyDelete
  5. "JIKA BUKAN KERANA ISU SKANDAL DAN JENAYAH 1MDB, AKU MASIH PENYOKONG TEGAR UMNO DAN SOKONG NAJIB"?
    Yang aku tahu Najib belum dibicarakan dan dijatuhkan hukuman, PAC, PDRM dan AG kata Najib Clear, pak Arab Kata 2.6B adalah duit derma depa, jadi beliau masih belum bersalah kan. Jadi aku tetap undi BN dan sokong UMNO pada PRU14 nih, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengsubahat memang akan berfikiran macam kau!

      sebab kau otak udang.

      Org yg nak buat jahat, mencuri dll apatah lagi bila sdg berkuasa, mst guna tipu helah. Kalau itu pun kau tak faham...mmg kau bangang. Kah kah kah

      Delete
    2. Bukti dah ade kenape tak bawak ke mahkamah oooit bodoo...

      Seseorang yg melakukan kerja
      haram tetap diberikan dosa walopun dibebaskan oleh mahkamah...

      Delete
    3. PDRM SPRM PAC ADE SIASAT AKAUN PELABORAN 1MDB DILUAR NEGARA?...

      BILA LAPORAN KETUA ODIT NEGARA NAK DIBEBASKAN DARI OSA KALO NAJIB TAK BUAT SALAH?....

      BILA NAJIB NAK CABAR DOJ BERSIHKAN NAMA NYE KERANA DIA TERIMA DERMA ARAB?....NAJIB TAKUT SEBAB DERMA ARAB SEPET...

      PUTAR SANA PUTAR SINI KERJA CAI BURUNG TIONG ATAS KEPALA LEMBU BODOOOOSS NAK MAMPUS..

      Delete
    4. 4.00
      saudara dah baca ke laporan PAC? sokong le kepala penyamun tu..dunia saudara senang le..ni le yang tinggal dalam umngok..tinggal yang bodoh2 je..pasal pe kes 1mdb tidak dapat dibawa ke mahkamah pun tak tahu..lepas tu cakap najib tak salah..tolong cakap kat najib, jgn halang org buat laporan pasal 1mdb..boleh? cakap kat AG, kalau nak tahu salah ke betul, bawa kes ke mahkamah..ni AG dah macam hakim..belum masuk mahkamah dah cakap najib tak salah..kalau mcm tu le cara saudara berfikir, seronok le najib kecingkan saudara sampai bila2..otak tak reti nak guna..

      Delete
  6. adakah kalau 1mdb berjaya penulis akan menyokong uhno? sokong dalam keadaan senang shj,baik tak ada ahli begini,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari awal lagi ditubuhkan untuk menyonglap..macam mana nak berjaya? Kalau itu pun kau tak mampu nak fikir..memang kau bangang! Kah kah kah

      Delete
    2. besturorial,
      masalah 1mdb ni sbb duit dah diseleweng..bengap betul..setuju dengan 4.08..tujuan 1mdb ditubuhkan hanya untuk songlap duit sj..dah bincang atas kapal mewah dengan tok arab..tp nak tanya saudara, FGV tak de masalah ke? benda2 yang diuruskan oleh MO1 semuanya lingkup..sempit betul pemikiran saudara..patutnya umno dah ambil langkah2 sepatutnya terhadap najib dan kalau ianya berlaku, umno akan jadi lebih kuat. dengan mempertahankan najib, adakah makin ramai sertai umngok? atau ramai yg dah lari? dah buat research ke tuan?

      Delete
  7. Ketua Pegawai Eksekutif 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Arul Kanda Kandasamy berkata syarikatnya tidak pernah mengirimkan sebarang jumlah wang ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
    Dalam forum Bicara Negara yang diadakan di Ipoh, Arul berkata ini berdasarkan rekod 1MDB sendiri dan siasatan yang dijalankan oleh Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC).
    Aku percaya cakap Arul nih dari pembangkang, jadi Najib tak bersalah kan, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm entri lepas telah dijelaskan aril kekanda ko kaki belit...

      Delete
    2. Boleh percaya cakap Arul? Bukankah Najib yang lantik Arul...

      Delete
    3. 4.11
      SRC international adalah anak syarikat 1mdb. SRC dah masukkan duit sebanyak RM42j dalam akaun peribadi najib. duit tu pulak dipinjam dari KWAP saudara oooiiii..tolong nyatakan PM mana sebelum najib yang dok buat keje macam tu..jadi ckp arul kanda tu memang tipu..ikut cara tuan besar dia, menipu rakyat malaysia..ini kalilah

      Delete
  8. Dok tuduh2 orang pencuri tanpa melalui perbicaraan/keputusan hakim? Nih contoh jenis bodoh undang2 dan kaki buat fitnah kan, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape tak bawak ke mahkamah....bukti dah ade oooit bodooos.....hik5

      Delete
    2. Kalau nak tengok dia dibawa ke mahkamah sokonglah PH. Malangnya kau tak nak tengok dia dibawa ke mahkamah sbb kau pensubahat yg laparkan dedak.

      Delete
    3. 4.18
      tolong cakap kat MO1 jgn halang org buat report..cakap kat MO1 jangan gunakan polis untuk halang org report pasal 1mdb..cakap kat MO1, pesan kat AG supaya terima laporan polis, sprm dan rujuk kes ke mahkamah..jadi lain kali, jgn tanya kami kenapa kes 1mdb tidak masuk mahkamah, tolong tanya MO1..dasar penakut, telur tak de pemimpin agung korang tu..berani depan hamba abdi dia je..

      Delete
  9. Apabila kita berhujah dan berdialog, ia sebenarnya ucapan di hadapan Tuhan, dipertanggungjawabkan.

    Huduh atau biadapnya ucapan, datang dari emosi, lupa diri dan bodoh sombong manusia.


    ReplyDelete
  10. Biarkan². Biar Allah yg uruskan sebab mereka rasa mereka betul. Mereka rasa mereka benar. Mereka rasa tuduhan mereka tak gugat keimanan mereka. Semoga Allah beri petunjuk kpd mereka dan kita semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petunjuk dah ade...tapi penyokong umno membebalkan otak sendiri...lembu bodoh tspi ade lagi yg lebih bodoos dan bebal...

      Delete
  11. Bagi mereka yang "membaca" posting di atas, jawapan sudah pun ada bagi sesetengah soalan dan pertanyaan mereka, malangnya mereka membaca menggunakan lutut, kufur nikmat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pulak guna apa bro? Riak dan sombong tu bukan ikut pimpinan syaitan ke? Saja mengingatkan supaya berpada² menghakimi org lain.

      Delete
    2. Subahat dgn bela dan pertahan prompak bukan ikut ajaran syaitan?...

      Delete
    3. Mencuri, merompak juga ikut setan lah setan. Dan org yg cuba menafikan kebenaran itu pula mmg berperangai mcm setan.

      Delete
    4. lawan najib ikut syaitan le ye..dari surah mana tuan ambil..tu kepala besar korang tu tak menghakimi org lain ke? nak nasihat pun tgk le rumah tangga sendiri..betulkan dulu..baru betulkan org...

      Delete
  12. Takbur dan riak nya blog ini. Mengata orang mengguna lutut dan sebagainya. Ucapan orang dikatanya biadap. Tapi diri sendiri pun lebih biadap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak rasa dia biadap sebab dia kata blog ni dia punya. Cuma dia terlupa bahawa blog ni untuk dibaca oleh netizen, bukan dia sendiri baca sorang². Tak apa, kita ingatkan dia kalau dia lupa.

      Delete
    2. Dia tengah emosional, sebab tu menulis dah tak berhemah. Entah apa yang dia fikir balik tak tahulah. Keyakinan tergugat kot...

      Delete
  13. Jadi pengunjung pun dah biadab, tupasal tak mampu buat blog sendiri..
    Kikikiki

    ReplyDelete
  14. Kalau jiwa sejak dari awal sudah serasi dengan Tun Mahathir dan anak nya Mukhriz tak payah lah menjadikan 1mdb sebagai alasan untuk kau menghentam najib.Jujur lah kepada diri sendiri KD yang kau sebenar nya taksub dengan Tun Mahathir dan anak nya.Jadi apa yang keluar dari mulut beliau itu lah zikir wajib kau siang dan malam.Soal kebenaran yang didakwa kau cari hanya lah pembohongan dan hipokrit kau semata-mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau ingat Mahathir boleh sogok Malaikat untuk bantu aku di lubang kubur hingga perlu aku taksub kepadanya.

      Tak boleh berhujah tentang isu pokok dan kebenaran, jangan merapu dan ubah tiang gol bro,

      Delete
    2. Orang bodoos nasihatkan orang cedik...orang cedik nak tangkap prompak...orang bodoos bela prompak...

      Delete
    3. Sibodoos taksub kpd najib....najib merompak pon tetap dibela....putar sana putar sini bela prompak...

      Delete
    4. Cakap jer pembohongsn dan fitnah tapi bila suruh buktikan cabut lari.....terus bisu...burung tiung belaan najib dan cina jho lo...

      Delete
    5. 5.11
      le dah betul pasal 1mdb. sebab tu hari2 org dok cakap pasal tu..saudara ingat pasal pe? pasal dia anak tun razak ke? pasal tun m nak jadi presiden umno lagi ke? TSMY dan DSMM pun dipecat sebab bertanya kes 1mdb. duit derma tu pun sebenarnya dari duit yang dibayar kepada aabar bvi..lembu betul..

      Delete
  15. kd, ko x nk sokong umno x de org kisah. hebat sgt ke ko? lgpun umno x perlu org2 mcm ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak kata pun aku hebat, aku ada satu undi je..

      Tapi yang kau dan kawan² kau meroyan tu pehal..

      Delete
    2. 5.43
      sebenarnya org tak perlukan umngok yang menyokong pencuri..kami yang keluar dari umno. tu maknanya kami tak nak umno..sbb umngok skrg bukan mcm umno dulu..umno dulu jaga rakyat..umngok skrg jaga pemimpin je..pemimpin songlap duit pun dipertahankan..saudara dapat berapa juta?

      Delete
  16. Najib berkata, laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) setebal 106 muka surat berhubung siasatan 1MDB, tidak menyebut yang beliau bersalah.

    Malah, katanya, laporan itu juga tidak menyebut beliau mencuri duit 1MDB.

    "Adakah duit derma daripada Kerajaan Arab Saudi adalah duit 1MDB?, jawapannya tidak sama sekali. Maka atas isu ini, saya ingin menjelaskan laporan itu membuat kesimpulan saya tidak membuat kesalahan," katanya.
    Dah tak salah jadi Najib/BN tetap aku undi kan,kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laporan PAC Jelas Najib Tidak Lakukan Kesalahan Atau Ambil Wang 1MDB
      KUALA LUMPUR, 23 Mac – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan bahawa laporan siasatan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) mengenai 1Malaysia Development Bhd (1MDB) membuat kesimpulan bahawa beliau tidak melakukan sebarang kesalahan.

      Najib turut menegaskan bahawa tidak terdapat mana-mana ayat dalam laporan tersebut yang menyatakan bahawa beliau telah mencuri wang dari syarikat tersebut atau pun duit derma daripada kerajaan Arab Saudi merupakan duit 1MDB.

      “Laporan tersebut membuat kesimpulan bahawa 1MDB merupakan satu model perniagaan, di mana ia tidak mempunyai asas yang kukuh kerana suntikan modal yang diberikan oleh kerajaan hanya sebanyak RM1 juta sahaja.

      “1MDB mempunyai program yang besar dan telah membuat pinjaman berjumlah RM42 bilion. Bagi jumlah pinjaman RM42 bilion, kadar faedahnya lima peratus setahun atau RM2 bilion setahun,” katanya pada sesi dialog bersama rakyat pada Majlis Pelancaran Laporan Tahunan Program Transformasi Negara (NTP) 2017, di sini hari ini.

      ------------@@@@@@@@@-----------

      GEMPAR!!! 1MDB TELAH MEMBUAT BAYARAN SEBANYAK RM4 BILLION KEPADA SYARIKAT GOOD STAR LIMITED YANG DIMILIKI OLEH JHO LOW!!!

      Tony Pua: Bank Negara sahkan Good Star Limited kepunyaan Jho Low. Klik di sini

      Jika anda merujuk kepada Laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) pada mukasurat 25 dan 26 ada tertulis begini:

      "Pada 30 September 2009, Bank Negara Malaysia (BNM) memberi kelulusan pindahan dana ke dalam akaun usaha sama di J.P Morgan SA dan RBS Coutts Bank Ltd. (Geneva). Seterusnya pada 30 September 2009 juga, sejumlah USD300 juta telah dipindahkan ke akaun 7619400 di J.P Morgan (Suisse) SA, iaitu bank 1MDB Petrosaudi Ltd (syarikat usaha sama). Bagaimanapun, baki USD700 juta telah dipindahkan ke akaun 11116073 di RBS Coutts Bank Ltd. milik sebuah syarikat lain yang tidak terlibat dengan projek usaha sama ini.

      Berdasarkan dokumen yang dikemukakan oleh Datuk Shahrol Azral pada 5 Jun 2015 dan kenyataan beliau semasa mesyuarat PAC pada 25 November 2015, akaun tersebut adalah milik Good Star Limited yang merupakan subsidiari (anak syarikat) Kumpulan Petrosaudi sejak 1 September 2009.

      Semakan Jabatan Audit Negara (JAN) juga mendapati tiada kelulusan Lembaga Pengarah 1MDBuntuk pemindahan wang ini ke dalam dua akaun yang berasingan."

      PEMBOHONGAN DATUK SHAHROL AZRAL KONONNYA GOOD STAR ADALAH ANAK SYARIKAT PETROSAUDI TERDEDAH APABILA BANK NEGARA MALAYSIA TELAH MENGESAHKAN MELALUI SEPUCUK SURAT KEPADA PAC BAHAWA GOOD STAR LIMITED ADALAH MILIK JHO LOW DAN TIADA KENA MENGENA DENGAN PETROSAUDI

      Download : Laporan DOJ di sini

      Kandungan surat tersebut sepatutnya dimasukkan ke dalam laporan PAC tetapi Pengerusi PAC iaitu YB Hasan Arifin telah bertindak memadamkan maklumat tersebut pada saat akhir, ini menimbulkan protes dari 5 orang ahli PAC dari parti pembangkang antaranya YB Tony Pua dan Dr Tan Seng Giaw

      Delete
    2. Isi kandungan surat tersebut telah didedahkan oleh akhbar Wall Street Journal (Pastinya ia dibocorkan oleh orang dalam BNM sendiri yang tidak tahan melihat kerakusan Najib dan Kuncu utamanya Jho Low merompak wang rakyat). Malaysiakini ada melaporkan tentang pendedahan WSJ tersebut namun tidak dapat menunjukkan isi surat berkenaan kerana ianya berstatus "SULIT".

      Kesahihan surat itu terbukti apabila kerajaan Malaysia MENGAKUINYAtetapi biasalah di Malaysia ni walaupun surat itu dengan jelas menunjukkan bahawa NAJIB RAZAK BERSUBAHAT DENGAN JHO LOW ROMPAK RM4 BILION WANG RAKYAT MELALUI 1MDB tetapi orang yang jenayahnya telah terbongkar TIDAK MAHU LETAK JAWATAN dan pihak-pihak yang sepatutnya menangkap dan mendakwa beliau semuanya TAKUT KEPADA NAJIB TAPI TAK TAKUT KEPADA ALLAH SWT. Kerajaan Najib sebaliknya berusaha mencari siapa yang membocorkan maklumat tersebut untuk diambil tindakan.

      (Dibawah saya sertakan gambar kepala surat tersebut yg disiarkan oleh sebuah Laman Web (Laman Web ini telah disekat oleh SKMM))

      Juga disertakan gambar Najib bersama Jho Low, Putera Turki Bin Abdullah Pengasas Bersama syarikat Petrosaudi serta keluarga Najib yang dikatakan diambil diatas sebuah kapal layar mewah beberapa bulan sebelum mereka melaksanakan "operasi merompak" RM4 bilion daripada 1MDB melalui projek penipuan Petrosaudi. (Laporan DOJ Amerika Syarikat yang diterbitkan kemudiannya memberikan butiran terperinci bagaimana Najib dah Jho Low merompak kira2 RM20 bilion wang rakyat Malaysia melalui 1MDB)

      #HANYA KUASA RAKYAT MAMPU MENGAJAR NAJIB, JHO LOW, RIZA AZIZ, ROSMAH MANSUR DAN KUNCU-KUNCU MEREKA TERMASUK PENJILAT2 TEGAR MEREKA DARI PARTI PEROMPAK UMNOBN DAN KHADUMB MEREKA PARTI PAS

      Delete
    3. Syarikat modal 1 jota nak niaga billion billion hingga berhutang 42 billion...akhirnye Edra dan tanah kerajaan dijual untuk bayar hutang...

      Adekah penjualan aset negara kerana rugi niaga ato wang hilang kerana di rompak?...

      Laporan PAC memang tiada kaitkan najib ambil wang 1 mdb kerana wang 1 mdb najib masukkan ke akaun jho lo di luar nrgara sebagaimana lapora PAC...PAC tidak siasat akaun jho lo di luat negara yg memasukkan balik wang tersebut ke akaun jho lo sebagaimana siasatan FBI...

      Najib nak klentong....kalo OAC siasat najib tidak ambik wang 1 mdb najib boleh cabar DOJ bersihkan namanye dari dikaitkan dengan saman gubah wang haram hasil rompak 1 mdb..

      Delete
  17. Raja Arab/Trump/PM Australia dll. layan dan respect Najib baguih punya tu tanda dia clean kan, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila najib dibicarakan baru tau clean ke bersihke...hik3...

      Ketua negara asing layan tetamu ...kalo najib curi duit arab ostralia dan anerika mao ke ke dia orang nak repect?...

      Delete
  18. Melayu kena bersatu dan BN/UMNO parti yang majoriti Melayu. Ini saja peluang Melayu boleh pegang kuasa politik. Jadi baik aku tetap undi bn/umno supaya Melayu tetap berkuasa menjadi kerajaan Malaysia. Hal Najib senang je selagi dia tak dibicarakan kat makamah maka aku andaikan dia tak bersalah kan, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu kena bersatu supaya kapla prompak boleh bermaharaja lela rompak sana rompak sini lagi...bertambah kaye dan mewah cina jho lo...aku tak mao jadi bodooh ikut prompak...

      Delete
    2. Setuju..melayu kena bersatu dan punya prinsip dan jatidiri. Bukannya jadi pelacur murahan yang dibeli dengan wang ringgit.

      Melayu yang dikuatkan dengan agamanya Islam mesti bangkit menentang pemimpin zalim dan pengkhianat yg berkiblat "Cash is King".

      Delete
    3. 6.07
      sah kena kencing dengan MO1 lagi tuan ni..selagi ketuanan melayu dalam perlembagaan malaysia tak berubah, tak kira le sape pun perintah, tanah melayu ni milik org melayu..hanya org2 tak cerdik je percaya cakap si malaun, si perompak, si songlap, si kleptokrat tu..TERMASUK LE TUAN..zaman hang tuah tak de pun umno tapi dia dah cakap, tak melayu hilang di dunia..kaldai tul

      Delete
  19. Aku pun layan pengomen dan pengunjung di sini secara bagusss walaupun ada yang bodossss
    Kikikiki..

    Jom berdhuha, bukan riak, Nak ingatkan.
    Berblog boleh pula sejam dua.. Nak dhuha lima minit pun susah..

    ReplyDelete
  20. Betul tu 5.53 pm.Keberanian najib mengarahkan PAC menyiasat 1mdb adalah bukti bahawa beliau adalah benar.Pm sebelum ini ada mengarahkan PAC menyiasat perwaja,maminco dan lain nya takdak kan.Kenapa sebegitu besar kerugian forex tidak diarahkan PAC menyiasat nya melainkan disembunyikan.Selepas lebih 20 tahun baru kita tahu cerita sebenar.Pelik sangat kalau orang tak tahu macam mana nak tafsirkan gelaran prompak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAC lapor 28 billion lesap...najib memang berani lesapkan duit kerajaan...cerita Forex amat sedihh...najib gagal kaitkan tun madey curi duit forex...hihihi..cian najib..

      Najib hilangkan 160 bilkion wang bnm tahun 2013 hingga 2015 ikut laporan bank Negara...

      Delete
    2. 6.10
      berani suruh siasat je..tp lepas siasat masuk osa? knp ye? ada benda yang rakyat tak boleh tahu ke? berani taik kucing je PM korang tu..berani sbb bodyguard dok ikut 24jam sehari..kalau tak de, org dah buang dalam tong sampah mcm PM ukraine tu..telur pun tak de..setakat berani dengan hamba abdi sendiri je piiieeemmm kesayangan tuan tu..

      Delete
  21. Orang tak sah bersalah oleh makamah tetapi ada orang lain masih dok tuduh2 bersalah maka ni jenis manusia yang bodoh/jahat/tak tau undang2/tak siuman dll., kik3
    Dhuha tu sunat, buat dapat pahala tak buat tak berdosa pula, jika buat jangan riak pula, nanti habis pahala dan dapat pula dosa kan, kik3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih bodooosss...bawak lah mahkamah...buktib dah ade dengan FBi...ape susah sangat...melalak jeer...

      Umno tumbang sibok lah peguam dan mahkamah...

      Delete
    2. Fbi? Apa tu, polis malaysia ke? Pelik pulak aku knp nk guna fbi? Pdrm tak boleh dipercayai ke? Zaman madey jd pm, rajin ke dia mintak polis asing siasat cerita ceriti ceritu dlm negara? Ooooo...suda tukar la sekarang...

      Delete
  22. Setelah pembongkaran kemungkaran 1mdb tak dot ditangkis,.. dtg la pulak usaha momok tuan blog, komon la terror alih meja warong virtual.
    Digembleng segala mcn taktik ala baju hijo telan ubat gegat.
    Woi bahlol umnobnpas penageh tegar Tawk, umat pemuja Tuhan Jho Taek..
    Dengar sini.

    Ko boleh saja latam pijak undang2 utk kaberap ketua jemaah lanun.
    Ko boleh sj guna segala media utk pulas bodohkan.
    Ko juga berkuasa utk campak amanah dipinjam tu.
    Ko boleh buat apa saja, termasuk masok serang alih meja dan topik. Ko boleh sinis biadap pd tuan rumah blog..
    Sama mcm ko pecacai keupayaan dan tahap pemikiran rakyat, setelah kau berjaya perbodohkan, perdedakan..
    Ko boleh buat mcm2 fake program, sembang gegar.
    Ki gunalah media semahunya utk lambong diri.
    Yg nyata ,1mdb tetap juga akan ADA disitu, dan ianya tetap dalam tindakan kuasa lebih besar dari kuasa yg kau sedang pegang itu.

    Segala kantoian berterusan kopolisiam. Sprm, undang2 yg dpincangkan,terus membuat umnobnpas merasa semuanya dalam kawalan meteka.
    Walhal semua terbarai dapat saksikan semya, termasuk seluruh dunia.
    Allah sedang serlahkan kebenaran tu, bg yg mahu tgk.
    Keadaan Umnobnpas skrg mirip Mat Kankong baju Hijo.

    Terus Lagaklah semahumu...sambil kulom ubat gegat.
    Semua dpt lihat dengan jelas,
    Malaysia diberi simpang...
    Satu terus ikut jalan Umnobnpas.
    Yg satu lagi jalan utk elak mungkar.

    Takkan lah nak ikut jalan salah penuh Taek lagi?
    Siapa yg nk jd penganut agama Tuhan Taek....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak umno bodooos dah tak ade ubat supaya jadi cedik...

      Delete
  23. Anon 6:16 cakap banyak tak guna selagi makamah tak jatuh hukuman, sesaorang yg dituduh masih tak bersalah kan, tu pun hang tak tau ke? Kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu yg cakap banyak tunjuk bodooosss..bila mahkamah boleh sabitkan kesalahan kalo tak bawak mahkamah...?...putarlah lagi...

      Delete
    2. Kalo Apandir tak mao dakwa Najib pon tak pe...cukup najib cabar DOJ bersihkan nama dia dan malaysia sebagai bukti najib tak bersalaah...

      Najib ADE BRANI?.....hik1000...amcam cai BOODOOOSSSSSSS

      Delete
    3. Datin durjana yg masuk mahkamah pun boleh kena cash rm20k bawah jaminan shj, tanpa penjara. Siap bileh lari lagi tu.
      Masok mahkamah pun boleh ajus2, ini yg 'pintas dari didakwa'..apa la nak kato, tak gitu 622.
      Ehhh, ko pakai baju ijo lagi kerr, jg .lupa makan ubat gegat tu yerr.
      Ki3..

      Delete
    4. Ek eleh....berapa bnyk laporan polis dah ko dan puak2 jo buat utk bawak najib ke mahkamah? Laporan polis kena la buat di balai polis, bukan dlm blog, kt tepi jalan, kt kedai kopi, kt tempat ceramah politik dan sebagainya. Pegi ajelah kw balai polis dan buat laporan, lepas tu buat sidang akhbar bahawa laporan polis telah dibuat ke atas najib. Baru betul bro. Bukan melalak, menyumpah seranah, maki hamun dan selainnya. Nak heret org ke mahkamah kena ikut flow yg betul, melainkan nak seronok² jadi modal politik aje. Tak sabar la nak tunggu ko buat press conference bahawa ko buat laporan polis ke atas najib. Sah lps tu ko femes, mungkin layak jd calon pru 14 kelak... So, apa tunggu lagi? Nak takut apa, kan ko rasa ko betul?

      Delete
    5. 7.23
      ketinggalan zaman dan selalu sgt tengok tv3suku tuan ni..dato khairuddin dan peguamnya, mathias, telah ditahan polis selepas membuat laporan polis terhadap 1mdb. dia org telah ditahan bawah Sosma dan telah dibicarakan. namun telah dibebaskan oleh mahkamah sbb tak relevan..tu salah satu cara MO1 halang org report pasal 1mdb. pada masa yang sama, dalam parlimen pun tak boleh tanya pasal 1mdb. kalau tanya, speaker akan tolak..jauh ketinggalan hamba abdi MO1 sorg ni..mcm katak bawah tempurung je..org ramai ditakutkan..pemandu bekas AG, gani patail ditembak..itu le malaysia..PM menakutkan org demi menyelamatkan diri sendiri. insya Allah kalau menang, kes altantuya, kes morais, akan disiasat demi kebenaran..nak kebenaran, sokong PH..nak dikencing selalu, sokong umngok..

      Delete
  24. Dah la Bapok...
    Tak persaan ke KD samakan kau macam BADUT...LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dan najib dah jadi badut donia....hahahahahaaa...jadi bahan lawak antarabangsa...

      Delete
    2. Kat blog cucu tok sekampit blogger bodoo putarbelit ko boleh lah temberang dan menari2...cts selalu sekat hujjah aku...CTS penakut... Kst blog ni mampus lah ko dengan temberang bodoosss...hahahahahaaa

      Delete
  25. Sah lah puak2 kejora, 6:25, KD yg sangat lah bodos undang kerana asyek dok tuduh orang lain bersalah tanpa melalui perbicaraan makamah, KIK3 kuat banyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sah apabila kuasa rakus kleptolomunis bermaharajalela, undang2 boleh kawtim. Malah nk dakwa tidak pun boleh kenyit mata.
      Kuasa ditangan umnobnpas.
      Amanah dibawah kaki umnobnpas.
      Wang dan Taek bertimbun.
      Semua tahu, semua nampak game ni...
      Cuma skrg londehan bertubi, sampai terpaksa tambah akta fake news apa lagi lah...
      Diolah pulas media naratif termasuk disumbat dedak Taek, bagi mengkabur padam kenyataan kejadian yg mungkar.
      Lagilah Allah buka mata semua utk tgk, nilai sendiri pilihlah sendiri.
      Bagi semua yg mengaku Islam atau bertamadun berakal,
      Mostakim vs Mungkar ?


      Siapa yg mahu terus menjadi kangkong baju hijo telan Taek gegat...lok punya soka laa mo terus makan Taek, puja Jho Taek.
      Kik3...jgn malu datang lagi tau

      Delete
    2. Tak bawak depan hakim boleh cakap mahkamah blm didapati najib bersalah...sape2 pon kalo tak dibicarakan memang hakim tak boleh jatuh hukuman....bijak sangat lah tu cara putarbelit bodooos......

      Delete
  26. Sekarang ni
    Kenapa tak bawa ke mahkamah?

    PH dah bagitau awal, menang - najib akan seret ke mahkamah !
    Besok jangan pula ubah tiang gol.

    ReplyDelete
  27. Yang takut sangat ke mahkamah kenapa?
    Kalau pun jatuh hukum..
    Denda 20k
    Kelakuan baik sepenggal.
    Selesai

    ReplyDelete
  28. Kalo najib memang bersih dia cabar Apandir dakwa dia di mahkamah....orang tak bersalah nak takut aper?...hik5... Tun madey berani cabar dakwa dia melakukan kesalahan kalo ade bukti...

    Siasatan RCI Forex yg di tubuhkan oleh najib..gagal buktikan tun bersalah....najib lingkup...
    Puak PAS acapkali desak najib tubuh RCI memali tapi najib tak bertulur.....bisu...najib takut geng dia hadi wang 90 jota yg kena kerana amanat sesat al hadi ulamak makan wang dedak.......

    ReplyDelete
  29. Satu Istilah undang2:
    Presumption of Innosence (praduga tak bersalah) : seseorang tidak boleh disebut bersalah sebelum dibuktikan kesalahannya melalui putusan hakim yang berkekuatan hukum tetap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bodos...tak boleh kata bersalah bila dibicarakan dlm mahkamah sehingga hakim yg menentukan nye..

      Bawaklah mahkamah...kenape takut sangat nak bawak mahkamah?....bukti dah ade...

      Siasatan sprm dan FBI dah ade..sah bodooos penakut...

      Delete
    2. Prevention or lack of Prosecution,
      lead to no mahkamah, no hakim, no nothing...baju hijo pun tau nehhh.
      TAPI does not mean No Salah,
      Adik Bahlol 714,
      How, HOW to salah if NO Dakwa
      by D'Dhobi al Pandit.
      Sprm maksiat bini org, guna elaun wang rakyat pun tam dakwa.
      Keyua Jenayah pdrm pakai runner anneh money changer utj 54 masuk atm pun tak dakwa.
      Mara, Felda, Kbs dah smpai beratus beg tgn. Alahai mcn2...pink diamond lagi. Yg whistle pulak kna blow ada laa. Kuasa ditgn, Amanah dikaki.
      Tak hera lah kan apabila menganut agama Taek Low.
      Memang Allah adil bg pilih ,
      Mungkar atau Mustakim...
      DIA bagi, kita pilih.

      ..brapa harga baju hijo tu, sekali ubat gegat kah?

      Delete
  30. Anon 7:14 hang maksud Najib masih tak bersalah? Dari segi undang2 betui lah tu kan, tapi masih yg tak faham2 kan, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari segi bukti dah ade....orang yg tak bawak ke mahkamah telah melanggar peraturan kerja kerana tak buat keja...makan gaji buta nak melindongi seseorang...

      Umno tuumbang bukan najib saje didakwa ...Apandir jugak akan didakwa...

      Delete
  31. "Siasatan sprm dan FBI dah ade"
    Kejora hang pi lah cepat buat repot kat polis, bukti dah ada kan, yang hang dok pokpet2 kat sini buat apa lagi, bodos betui ada peluang tak nak dakwa Najib, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. 728,
      Dah la ko pakai baju ijo, sbik mengulum ubat gegat..buat bodoh pulak.
      Bila tak mahu didakwa,masok mahkamah ditolak hakim dgn alasan2 benjul, nak salah mcm mana nyerr, dok?
      Kira dah bijak abis la tu?
      Bak ubat gegat sikit. Taem tu ko makan la sorang yerr?
      Eh dtg lagi tau, blog kite sini berealiti, tk mcn blog org2 kayalupa umnobnpas tu nak.

      Delete
  32. Janji yg penting umno tumbang najib dan geng didakwa....nak tengok rupa muka najib dan rosmah di mahkamah...

    ReplyDelete
  33. Najib dan jumaah prompak adelah OKT merompak kerana telah ade bukti dari siasatan...mahkamah saje yg boleh bersihkan najib...

    ReplyDelete
  34. Buat kwn2 seperjuangan..cerita imdb spt yg kita maklum hylah propaganda pmbgkag utk mhasut rkyt bnci krjaan ..setiap pm mrk akn ujudkn satu isu ..dr mahadet smpai najib dn xakn berhnti smpailah mrk berkuasa.. Dgn kekecewaan mahadet krn bbrpa permintaan nya pd najib xdpt dipenuhi olh Najib.. Mmbuatkn mahadet mrh dn berdndm.. Akhirnya mahadet digunakn malaun dlm ph sbg batu loncatan utk berkuasa.. Dn diangkat sbg pm walaupun sbg pm boneka mbuatkn pentabsut mahadet spt KD terkinja.. Jd kita kena lawan habis habisan supaya tanah tercinta tdk jatuh pd puak lgbt.. Nauzubillah.. Moga Allah beri pertolongan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 801,
      Teruskan keselesaan dalam kepanasan baju ijo ko itu.
      Siapa yg meeasuk, siapa yg menghasut,siapa yg memyerlahkan kemungkaran sudah pun nyata.
      Kuasa masih ditangan umnobnpas lagi.
      Amanah masih dibwah kaki umnobnpas lagi.
      Masih 'lagi' laaa, kan?

      Psst, Pinjam baju dgn ubat gegat sikit.

      Delete
    2. 8.01
      propaganda konon..tolong forwardkan laporan audit terkini 1mdb yang telah disahkan. nak tgk 1mdb untung brp trillion..

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...