Thursday, March 8, 2018

PRU: MELAYU TIGA PENJURU

Untuk DAP sapu bersih semua kerusi di kawasan majoriti cina yang ditandinginya memang hampir pasti kerana DAP tidak bergantung kepada undi melayu.
Melayu juga tidak akan beri walau satu undi pun pada mca mci.

Pertembungan tiga penjuru hanya akan berlaku antara umno dan parti melayu PH serta parti pengacau, PAS di kawasan majoriti Melayu.

Kelebihan bergantung kepada undi bukan Melayu dan nyata 99.9% sokong calon PH.

Melayu lawan Melayu lawan Melayu

Melayu Bersih..
Melayu Korup..
Melayu Sesat...



Perlancaran Manifesto PH PRU14 hanya akan berlangsung malam ini di Shah Alam tetapi umno sudahpun tunjuk kemaluan awalnya ...... idea yang korup untuk bertanding secara sihat.




Ismail: Pakatan manifesto unrealistic, merely empty promises

 Esther Landau,New Straits Times 31 minutes ago 

28 comments:

  1. Apa nak buat, dah perangai orang Melayu. Dengki mendengki antara satu sama lain dah menjadi sebati dengan darah daging orang Melayu . Bukan setakat tiga penjuru. Empat dan lima penjuru pun akan ada.
    Lu fikir lah sendiri.

    ReplyDelete
  2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 2:05:00 AM

    Boss umno merompak pon realistic...Mail risau bila tun madey dan PH bertemu rakyat di Bera baru2 ini...Bera satu daerah miskin di Pahang...mp nye kaye raye...

    ReplyDelete
  3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 2:11:00 AM

    Pas perasan dah kuat...tapi okey jugak kalo pas bertanding atas strategi umno....silap2 umno dibungkus oleh pas...baru dipanggil senjata makan tuan...hehehehe...umno tidak lagi serang pas...pas pon dah buat genjatan senjata dengan umno....umno sangka pas mudah dikalahkan....pas hanye menjamin undi melayu tidak pegi kpd PH...tapi pas walo dah dibayar oleh najib tetap tamak...

    ReplyDelete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 2:16:00 AM

    Umno tunbang hantu altonya akan mengamok sakan....ade yg tak dapat tido nanti...

    Mao ke blogger Raja putera jadi saksi?...

    Kapal selam scorepene akan timnul...hahahahaha...

    ReplyDelete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 2:19:00 AM

    Hantu altonya akan panggil hantu PI Bala sahkan bontotnye disula oleh najib sebagaimana akuan bersumpah PI Bala....hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depan belakang dia sapu?...

      Delete
    2. Akuan sumpah keling hindu yg dah mampus tu kau masih buat wirid? Aku rasa kalau kerajora bapukera nanti mampoos, terus jd hantu rupa babi.

      Delete
  6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 2:27:00 AM

    TUN MAHATHIR SEMAKIN MENDAHULUI, MEMILIH NAJIB UMPAMA MENJERUT LEHER SENDIRI

    Esok, Pakatan Harapan akan membentangkan manifestonya bagi menghadapi PRU 14 akan datang. Ini bukan saja suatu langkah ke hadapan yang diambil Pakatan Harapan bagi menumbangkan BN, tetapi juga bertujuan menambah keyakinan rakyat terhadap gabungan pembangkang yang bakal bertukar menjadi kerajaan selepas ini.

    Antara intipati manifesto Pakatan Harapan kali ini ialah menambahkan wang dalam poket dan pendapatan boleh guna rakyat, selain meningkat lagi simpanan mereka.

    Pada minggu depan pula, Pakatan Harapan akan memutuskan satu logo yang dipersetujui bersama bagi menandingi BN dalam pilihanraya nanti.

    Pemilihan satu logo itu terpaksa dibuat kerana RoS sehingga kini masih bisu, pekak dan tuli terhadap permohonan Pakatan Harapan untuk mendaftarkan gabungan tersebut secara sah.

    Setelah sebelum ini Pakatan Harapan diminta mengubahsuai logonya, kemudian Ketua Pengarah RoS yang lama dipindahkan dan ditukar dengan Suriati Ibrahim yang ada sekarang, sejak itu RoS terus senyap sunyi terhadap status permohonan tersebut.

    Tiada khabar berita dan tiada surat dihantar untuk menjelaskan kedudukan.

    Sebelum ini, Pakatan Harapan juga telah memutuskan Tun Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri serta menyelesaikan soal pembahagian kerusi antara keempat-empat parti dalam gabungannya.

    Di Semenanjung yang mempunyai 165 kerusi, Bersatu diperuntukkan 52, PKR 51, DAP 35 dan Amanah 27.

    Melalui penyelesaian pembahagian kerusi dan pemilihan Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri, soal dominasi DAP dalam Pakatan Harapan dan kononnya Lim Kit Siang akan menjadi Perdana Menteri yang selama ini menjadi mainan UMNO untuk menakut-nakutkan rakyat dengan sendirinya telah terpadam dan menjadi basi.

    Malah dengan pemilihan Tun Mahathir, bukan saja keyakinan rakyat dan pengundi jadi bertambah, malah juga menjadikan kepercayaan antarabangsa turut melimpah.

    Iyalah...kalau pun mengumpamakan Tun Mahathir dan Najib ibarat permata dan kaca mungkin agak keterlaluan, tetapi barangkali tiada yang menolak jika perbandingannya ialah antara anggur manis dengan anggur yang masam.

    Selain itu, Tun Mahathir juga mengumumkan dasar baru Pakatan Harapan di mana Perdana Menteri hanya akan memenang jawatan selama dua penggal saja, selain saiz kabinet akan dikecilkan bagi menjimatkan wang rakyat.

    ReplyDelete
  7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 2:30:00 AM

    Tema manifesto BN tak lari dari rakyat di dahulukan....

    Sekarang rakyat dah di hulukan...di kincin...di klentong...diperkudakan untuk pemimpin umno mengaut kekayaan secara mudaah..

    Serba serbi mahal....tapi cai kuli najib cakap serba serbi murah...

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Dah ada sorang. Okay sapa lagi nak sokong BN angkat tangan? Suharli? Mana Suharli? Oh, ada kat blkg.. Dah dua org. Yg lain macam mana? Apa? Tak nak sokong? Blog PH. Habis tu yg dua org ni menyemak kat sini apahal? Suruh dia balik masuk MyKemut.

      Delete
    2. Melayu versi korup, cuma tinggal MyKerandut, telur dah kna mahmah.
      Melayu versi sesat, cuma tinggal Haramkah,penganut agama Taek, bos pasu kuat tuang, makan gaji free.
      Tak ramai dah tu

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 4:58:00 AM

      Cai dikncin cina jho lo...hancing..

      Delete
  9. Usaha provokasi di blog ph oleh caitaek akin menjadi2. Parlimen dibisukan.
    242, dtg lahi yer? Taula kt blog sana sunyi, x boleh komen...khas utk melayu sengal pemakan taek dati kalangan umnobn, *read only.
    Angok2, geleng2, yayayaya.
    Dulu Wak Jade ckp tinggal 6&..rasanya skrg ni, kalu ada pun 1-2%.
    Melayu yg bergelar islam mana mungkin mahu terus bela mungkar.
    Siap la ko umnobnpas.
    Pru14 Rakyat vs Umnopas islamsongsang, mahzab pembela Tuhan Taek.
    Datang lagi yer?


    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 4:53:00 AM

      Cai kuli najib nak serang blog KD tapi serang dengan parang tumpul...hehehe...putarbelit

      Delete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 4:46:00 AM

    Lge dah cabar presiden mca liow burung tiong debat terowong...sehingga sekarang liow masih bisu...wee ka siong yg cuba cover liow...

    Kalo liow takut debat serahkan jawatan presiden kpd wee ka siong kerana lge nak debat dengan orang yg bertaraf presiden sahaja... Ini peluang wee ka siong jadi presiden mca...betol tak?...

    Ato tutup saje mca kerana ada ahli berjota tapi undi DAP..

    ReplyDelete
  11. Dulu undi BN...
    Sekarang undi PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 4:56:00 AM

      Orang cedik tak mudah di kincin najib...yg bodoo lenjun di kincin najin dan cina jho lo..hahahahaaa

      Delete
  12. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 5:04:00 AM

    SPR 100 peratus sedia hadapi PRU14

    KUALA LUMPUR - Kesiapsiagaan petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di seluruh negara kini berada di tahap 100 peratus bagi memastikan kelancaran perjalanan proses PRU14 tidak lama lagi.

    Pengerusi SPR, Tuan Haji Mohd Hashim Abdullah berkata, kesiapsiagaan itu melibatkan tenaga kerja dan logistik kelengkapan diperlukan, selain diperkuatkan dengan latihan, kursus dan penerangan jelas mengenai tugas dan tanggungjawab masing-masing.

    “Sebenarnya, persiapan kita untuk adakan PRU ini telah dilakukan sejak dua tahun lalu.

    900 pengundi bernama 'Fatimah Ismail' ditemui - Malaysiakini
    https://www.malaysiakini.com/news/227366

    Translate this page
    Apr 19, 2013 - Kedah, Kelantan, Pahang dan Terengganu mempunyai bilangan pengundi yang ramai berkongsi nama yang sama, termasuk 900 bernama 'Fatimah Ismail'. NONE Daripada jumlah ini, terdapat 14 contoh 'Fatimah Ismail' berkongsi. tarikh hari lahir yang sama, dan 10 daripadanya juga mempunyai kad ...
    BUKTI

    PERSEMAPADAN SEMULA

    BUKTI
    400 RATUS RIBU
    UNDI AWAL

    BUKTI
    1 JUTA UNDI POS

    BELUM KIRA

    UNDI HANTU

    UNDI BERULANG

    FATIMAH ISMAIL

    ReplyDelete
  13. Undi la BN utk negara yang gemilang

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 5:35:00 AM

      Hahahaha....sekarang pon dah banyak skendel...

      Delete
  14. KERAJAAN MELAYU UMNO PAS LEPAS PRU
    MCA MIC GERAKAN MELAYU TAK MAHU
    PKR CAP MUNGE PAN SATU KERUSI PUN TAK SAPU
    JADI LA BARUA DAP@SPORK SAMPAI KUTY JALAN DOLU...


    KIKIKIKIKI.... YG PENTING 5 NIGRI SAPU SEMOLA OLEH BN.... FAKTOR PM DARI SELATAN.... KIKIKIKI

    ReplyDelete
  15. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 5:34:00 AM

    Jika pas nenang lebih kerusi dari umno hj hadi yg jadi pm...melopong cai dan najib.....hehehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berapa ratus kali PI keling hindu yg dah mampus tu kau wirid mlm ni?.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 5:47:00 AM

      Najib nak kudakan hj hadi...hj hadi pon nak jugak kudakan najib ...ko ingat hj hadi tak nak jawatan pm?....hehehe...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 5:49:00 AM

      Ko ni memang penipu....hihihi...ratus kali?...

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 5:51:00 AM

      Kenape ko risau bila aku sebut PI Bala?...dia jentik telor plastik ko?...hehehehe

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakThursday, March 08, 2018 5:59:00 AM

      Ko dah hancin kina kincin dengan cina prompak jho lo sejak 2015 lagi...hahahahaaa...cedik melayu ni sekor hari2 kins kincin dengan cina jho lo....hahahahaaaaaaaaaaaaaaaa... Woooohhhh...

      Delete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...