Monday, March 5, 2018

UMNO KUTUK DAP BERLEBIHAN, JANGAN SAMPAI SEKALI LAGI KENA TENGKING DENGAN MCA...

Apakah MCA secara diam² sokong DAP menentang kezaliman kerajaan umno tidak disedari pemimpin umno?

Apakah pemimpin dan ahli umno selalu menjadi barua MCA untuk memenangkan calon MCA di kawasan Melayu sudah menjadi tradisi setiap PRU akan berulang lagi kali ini.

Kalau MCA boleh melenting apabila menteri umno kutuk robert kuok, perkara yang sama boleh berlaku kalau umno kutuk berlebihan terhadap DAP, jangan berlebihan kutuk perkauman.

Calon DAP tak lawan pun calon umno atau calon pas, mereka bertanding dan menang di semua kawasan majoriti cina, undi melayu tidak diperlukan pun, tetapi kempen umno kutuk DAP kenapa? adakah sekadar masih nak jadi barua mca.

Tiada undi Melayu kepada calon MCA sangat tepat untuk PRU14 seperti gesaan Tun,  tak ada satu pun jasa mereka kepada Melayu. Mereka mengugut dan memberi kata dua kepada umno supaya jangan bentang dan setuju RUU355..akhirnya umno akur.
Berdosa undi mca.

Apakah DAP berani ugut pkr, bersatu dan amanah???
DAP boleh tidak bersetuju RUU355 sendirian tetapi no say kepada komponen.

Kaum lain dan parti lain bukan satu ancaman kepada Melayu dan parti Melayu jika orang Melayu sendiri sanggup membuang mereka yang rotten dan smelly (mungkar)...satu dunia dah cakap bro...kenapa masih ada yang terhegeh hegeh menyokong.

Takut kepada DAP adalah munafik, hipokrik dan syirik..jangan terpedaya dengan umno yang bimbang kuasa peribadi mereka terhakis.

Indonesia dak tukar berkali kali kali parti dan Presiden, mati kah Indonesia???? Nyata sikap mereka menjadikan mereka sudah jauh ke depan.

Jom ubah, hijrah.



# sekejap lagi pecacai dan barua mca akan masuk dan kata aku penjilat DAP kikikikiki...itu je lah hujah basi yg ada.

17 comments:

  1. Bukan setakat jilat, siap sedut sekali!!

    ReplyDelete
  2. KD dah boleh istihar siri sebagai Jeneral.angkatan Red Bean Army lah.... pelik benor dah bunyinya neh...semakin DAP....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 06, 2018 12:07:00 AM

      DAP lebih dari cina prompak Jho lo kesayangan suharli dan cai lembu..

      Delete
    2. Semakin DAP haram.
      Semakin MCA sunnah.

      Semakin jho low wajib.

      Delete
  3. KD ...Jangan buat lawak bodoh.
    Komen la sikit ini...
    Saya rela jadi umpan untuk mendapat undi orang Melayu....U Tun
    Saya rela jadi kuli.....Moideen
    Ini baru kata takut Mata Sepet.....
    Jawab jangan tak jawab..
    DAP dah nak kantoi di Png...kes terowong
    Kempen undi rosak,dah 6 bulan dah dimulakan olih Cina Png..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 06, 2018 12:10:00 AM

      Wee ka siong yg kantoi tak de bukti penyelewengan pon...
      Yg suap 19 jota untuk tutup kes dengan SPrM tak de bukti berkait dengan DAP pon....hanye andaian sajeee..

      Delete
    2. Bodohnya...asas siasatan adalah zenith telahpun mendapat projek dari DAP... bagaimana zenith berjaya memperolehi bayaran untuk satu projek yang tkdak bertiang walau sebatang. Rm300 jota kawan.... walayoun 19 jota tamder kena mengena ngan DaP sebab zenigh yg bayar.... ianya mengesahkan bahawa transaksi adalah atas tujuan coverup kononnya boleh kaburkan siasatan Sprm.... jawalannya.... mampus lah hang LGE....

      Sekor lagi penjulat lobang DAP

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 06, 2018 1:45:00 AM

      Sekor penjilat Kho lo...kalo zenith yg dilantik oleh Dap yg bayar 19 jota jadi mesti Dap yg suruh zenith suap sprmm untuk coverup.....cakap orang bahlul tak perlu bukti cukup dgn andaian...

      Kos kajian untuk terowong meliputi detail design soil test EIA untuk terowong dan pembinaan lebuhraya...

      Tak patah bising2 cai...SPRM sedang siasat...mcm tak percaya kpd sprm plak...
      ...

      Delete
    4. Engko ni cerita apa kebenda lah.... dah teranag2 tambi tu bedal 19J sorang2.... zenith bayar.... kau rasa atas arahan skapa?... arahan najib ker....???.... sah red bean army hang ni.

      Delete
  4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 06, 2018 12:26:00 AM

    Umno harap dengan kutuk DAP dan takutKan melayu talian hayat akan lebih panjang...tapi nyawa dah fihujung halkom angkara kapla prompak...

    ReplyDelete
  5. INILAH PERJUANGAN PAKATAN HARAPAN


    “Dalam Islam ada ikatan kalimah syahadah iaitu perjanjian dengan Allah S.W.T. Mereka yang murtad dianggap mungkir janji dan mengkhianati Allah S.W.T.

    “Sebab itu Islam memberi penegasan yang kuat bahawa mereka yang memeluk Islam tidak akan semudah-mudahnya boleh murtad,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Beliau mengulas desakan Pakatan Harapan Sarawak supaya kerajaan membuat garis panduan yang jelas bagi mereka yang ingin meninggalkan Islam secara sukarela.

    Desakan itu ditandatangani Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen, Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak, Baru Bian dan Pengerusi Parti Amanah Negara (PAN) Sarawak, Fidzuan Zaidi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 06, 2018 1:48:00 AM

      Dr Ahmad Jailani, Peguambela Kes Pertama Murtad Dibenarkan Mahkamah Syariah

      Oleh Ahmad Muslim Badawi Badawi

       Masih Ingat Kes Fatimah Tan Abdullah @ Tan Ean Huang pada 2008 ? 

      Ini kes pertama Murtad dibenarkan Mahkamah Syariah, keputusan Mahkamah Syariah Pulau Pinang yang dilakukan oleh Ketua Hakim Syariah Perlis Hakim Othman.

      Klausa peruntukan Undang2, kebenaran pengisytiharan Murtad ini juga wujud dalam enakmen Syariah Perak dan Selangor.. 

       Maka siapa pula Peguam yang mewakili Fatimah tan dalam permohonan Murtad ini ? 

      Dia adalah Dr Ahmad Jailani Abdul Ghani, iaitu panel dan ahli jawatankuasa Undang2 dalam pindaan RUU355 dalam kepimpinan PAS hari ini .. 

      Jadi Pemimpin PAS berhentilah bermain dgn sentimen perkauman agama.

       Apa kata kami menggunkan sentimen Politik yg sama? baiknya.. kami bukan kelompok takfiri dan Ashabiyah seperti pemimpin PAS hari ini.. 

       Apakah aku nak kata Dr Jailani sokong Murtad ? 

      Bagi aku tidak.. keputusan Hakim Mahkamah Syariah dan Peguam yg membantu adalah tepat berdasarkan kes yg dihadapi Fatimah tan Abdullah.

       Tiada paksaan dalam agama, apalagi mereka yg dipaksa kan keatas mereka kepada Islam, masuk Islam tanpa kerelaan.. dan dalam hidup mereka tidak pernah beriman apalagi beramal dgn amalan Islam.

      Banyak kes begini wujud di Sarawak akibat perkahwinan campur.. terutama melibatkan orang asal.. 

       Dalam islam.. Tiada Paksaan atau Jihad dalam memaksa mereka kepada Islam.. :)

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 06, 2018 1:50:00 AM

      Pas dah umimkan bahawa Pas dan umno bela islam...umno buatlah undang2 larang tak boleh murtad...umno yg berkuasa kenape biarkan?....cai duk melalak tapi umno tak buat undang2 pon...memalukan..

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 06, 2018 1:54:00 AM

      Perjuangan UMNO..

      Bela kapla prompak hingga ketitisan KINCIN terakhir...hehehehr

      Delete
  6. Posting "DAP" sudah bwrkali kali dibuat dan faktanya hampir sama.

    Tidak langsung relevan umno mahu kutuk DAP lebih²kecuali memang nak jadi barua MCA.

    Perkara ini sudahpun berbunyi di peringkat Bahagian dan Cawangan² - yang buat kerja teruk jentera pilihanraya adalah petuagas umno.
    Petugas MCA peluk tubuh dan sebok iring calon sahaja.

    Sebab itulah juga, pecacai pun tak ada bahan untuk berhujah setiap kali posting DAP keluar.

    Baguslah kalau sendiri sedar.

    ReplyDelete
  7. Eh....tak jawab pun posting 11.32
    Cakap bagai nak rak...Lawan mesti Lawan
    Ha..ha kali ni nak tengok PKR,AMANAH dan Pari MUNGGA Mengelupor lak.
    Selama ini yg buat kerja orang PAS...
    3 Parti ni bolih diibaratkan TOO MANY GENERALS BUT FEW SOLDIERS..
    Kalau lah diamati dan secara realitinya siapa yg jadi BARUS DAP sekarang sejak PAS ditendang...rela jadi umpan dan jadi kuli...bukan calangx orang yg mengaku
    JAWAB LA..........................

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakTuesday, March 06, 2018 3:49:00 AM

      Penyokong pas pon dah sedar jadi kuli jutawan haram lobai berserban besar.....tengok mana2 pon bendera pas dah kurang dipasang...ko jer masih khayal...cian koo

      Jentera pilihanraya tak perlu ramai...PH boleh bayar mcm umno ...ko jeer yg bidooo berkhayal...

      Delete