Wednesday, March 7, 2018

TANPA UMNO MELAYU TAK MATI..

Rakyat pening..hari-hari dengar billion demi billion lesap...apa citer ni.
Dah macam tak siuman, dah tak ada akhlak, tak ada undang²..
Kegilaan apa ini...




65 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 4:49:00 PM

      Awal2 dah kena cantas...padan muka mao main2...

      Delete
  2. Melayu diserkup tempurong oleh lahanat2 umnobnpas.
    Caitrompah jamban Taek tukang, lahap jilat,dan jerit2 bak monyet utk padam suara kebenaran.
    Agamawang dibelakang,melelong momok neraka kpd siapa yg bertanya, sambil jaga counter tiket pintu syurga.
    Pentadbiran awam dikawal jin2 umnobnpas yg adun dan patah undang2 demi selera umnobnpas.
    Semua umat Jho TAEK Low harus wala pada TAEK.
    Melayu berotak Taek boleh terus tinggal bawah tempurongnya yg kalis TRUE NEWS.
    Aamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3x, Kau ialah salah satu drp melayu yg berotak dan berhati Taek tu.Puak Taek mcm Kau harus wala pada Kepala Taek dan boleh terus tinggal dibawah lumpur Taek yg kalis TRUE NEWS.
      Amin.

      Delete
  3. Replies
    1. Tanpa BERSATU pun Melayu tak mati..
      Betulkan akidah tu suharli..

      Delete
    2. Dengan umnopas.... melayu SUDAH pun dilelong. Lagi mau sokong ka?

      Delete
    3. Tanpa umno, tak ada dedak untuk kaki dedak.

      Delete
    4. Andainya betul melayu berotak Taek ,jahat dan bodoh boleh mat tanpa umnopas....maka lebih baik mati.
      Sebab umat melayu mahzab Taek Low, sgt busuk dibawah umno. Islamnya pincang songsang dipalit pas.

      Matilah cepat sikit...hidup pun menyusah org lain. Semuanya dia nak control, tapi tak reti.Dah ala Akreistukarat Komunis Brahminic.
      Makan Taek pulak tuu..uishhh

      negara kuno jahiliah.
      Undang2 dimamah.
      Rasuah diratah.
      Kaki rakyat dipatah.
      Agar ketua boleh geledah,
      Janji mrreka saja yg perintah.
      Taek sudah jadi akidah.

      Elok la dimati umnopas cepat sikit

      Delete
    5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 4:50:00 PM

      Suharli kuat khayal kerana tak perhankan kapla prompak...

      Delete
    6. Tanpa UMNO, Melayu tak mati tp macai macam Suharli tu yg mati.

      Delete
  4. Betul, tanpa UMNO tanpa PPBM Melayu tak mati tapi sekadar di kudakan oleh DAP .

    ReplyDelete
    Replies
    1. 254,
      Contoh terbaik umat melayu mahzab taek low.
      Amal Mungkar, Nahi Maarup.
      Akidah songsang...
      berapa la sgt kerusi DAP dlm PH, samdol?
      2.6 billion kali Lebih baik bersaudara dgn DAP dari umno yg gelumang dgn Tuhan Taek Low dan Komunis Bn, ataupun lobai senget Pas....

      Delete
    2. Lebih baik bersaudara dengan cina prompak Jho taik lo...boleh makan taik cina jho lo..

      Delete
  5. IGP: Investigations reveal no link between Jho Low and 1MDB
    Jadi ni buat aku akan undi bn/umno lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha Ha Ha

      Joke of the year....

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 4:53:00 PM

      Memang taik jho lo dan 1 mdb tiada kaitan...tapi najib yg masukkan duit 1 mdb kedlm akaun syarikat good star milik jho lo...lepas tu taik jho lo sedekahkan duit tu kpd akaun najib.....yg bodoo saje tak tahu kena kincin

      Delete
  6. Anon 254, itu kamu, itu bugis, dikudakan jolo.

    IGP?
    Tidak diajak indon untuk sita ignoreminity

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 4:55:00 PM

      Fbi dan polisi indon dah tak oercaya UGP malaysia...tak malu..

      Delete
    2. fbi tu jahat, polis indon pulak kuat dengki kt malaysia. nak malu apa, depa tu yang patut malu. hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. sapa yang mintak tolong kat depa, pi la setel kerja kt negara sendiri...puiii!!

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 8:24:00 PM

      Fbi jahat ape?...ape untung polisi indon dengki dgn polis malaysia yg tak de kredibiliti?...

      Prompak 1 mdb dah langgar undang2 gubah wang haram di amerikana tentulah fbi bertindak....nak putar alam pon biar masuk akal
      Weeeh dan cedik sikit...

      Delete
  7. Ada seseorang yang sepertinya lenyap dari Blog in.... tanpa pesan dan tanpa makluman... bersangka baik... mungkin menunaikan ibadah Umrah.... moga menerima umtah yang mabrur dan mendapat hidayah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 4:56:00 PM

      Pegi umrah nak pahala tapi buat dosa bela kapla prompak...jahil tak pernah abis...

      Delete
    2. besar ke pahala dgn ayat2 ko begini hampir setiap hari kera jora bapuk bodoe? teruk2 mat gian takde la mengira dosa pahala orang setiap hari, tak macam ko...

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 8:08:00 PM

      Ko jahil tukil....mana reti...hahahahaha..
      Tahik cina jho lo pon ko bedal..tu pasal ko sayang sangat cina prompak jho lo yg kayer free...hihihi

      Delete
  8. DAH LAMO TAK CERITA PASAL KAPA
    TERMALU SSGT MANO NAK LOTAK MUKO
    ABIS KUTY TATAU APA LGI NAK AUTA
    MACAI BARUA MENCIPAN MCM ORG GILO


    KIKIKI... KAPA OOOOOH KAPA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAPA kapla bapak ko....hari2 melalak...kenape ko tak tolong taik jho lo bebaskan KAPA jho lo...hehehehe...

      Delete
  9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 5:02:00 PM

    Sejak dari seblm zaman kesultanan melaka lagi melayu tak pernah hilang...tak de pon umno pada masa tu sehingga malayan union..

    Melayu hidup mcm biasa....bila ade umno barulah yg berkuasa dlm umno dapat hidup mewah...

    Prmimpin umno takut umno kalah...kalo kaloh tembolok dan perut akan kempis...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. org melayu bodoe mana yang kata sekarang melayu dah kena gadai? aku tak rasa begitupun. ke melayu2 jahanam yang sekarang ni sedang menggadai diri dan maruah kepada kaum bukan melayu semata-mata nak mengalahkan umno? hanya kerana umno sanggup jadi pengkhianat. benar, tanpa umno melayu tak matipun. begitu juga tanpa pkr, tanpa pas, tanpa amanah dan tentunya tanpa ppbmpun, melayu tetap juga hidup. soalnya ialah kecenderungan semasa bahawa umno lebih baik sebagai pembela melayu berbanding parti2 lain. pkr bela melayu? boleh semak rekod? pan dan amanah membela melayu? mna rekod? oh! baru je tubuh, takde rekod. setakat ini mulut berbuih sana sini je yang banyak. pas bela melayu? ada rekod? dulu2 pas kata tak perlulah sibuk dengan melayu ni, sebab perjuangan pas bukan untuk melayu tetapi untuk Islam. sejak2 berkawan dgn najib ni je tiba2 pas bagai pejuang melayu pulak. ppbm ada rekod bela melayu? dulu pengerusi ppbm memang membela melayu sebab dia presiden umno dan bn. tapi sekarang dah bakar jambatan membela melayu sebab begitu berdendam dengan najib yang akhirnya mendendami umno juga. masalah peribadi dia dgn najib tiba2 dipanjangkan kepada parti umno sedangkan umno tak pernah 'jentik' telur diapun sebelum ini. tapi sebab sekarang ini dia asyik serang umno, bodoh la umno untuk tidak bertindak balas. so, soalan pokok oleh kd tadi dah berjawab. orang melayu duduk di hulu kampung yang tak kenal apa jadah partipun, tetap boleh juga hidup selesa ikut nafas sendiri.

      Delete
    2. UMNO bela Melayu atau jual Bani Melayu? Kau bukak balik sejarah sejak penubuhan UMNO, dan kau tengok apa yg pemimpinnya buat blkg tabir. Berapa byk tanah Melayu lebur? Apa jadi dgn Singapura? Batu Putih? Tanah KTM? Dan tanah2 lain yg dilakukan dlm senyap. Itu kerja siapa? Pembela bangsa konon.!!!

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 8:20:00 PM

      Melayu tak kena gadai....tapi kena kincin...majoriti merempat di negara sendiri...hidup bergantung dgn bantuan yg di ajar oleh umno...

      Delete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 5:12:00 PM

    TH guna duit pendeposit beli tanah 1 mdb dengan harga yg mahal...dah lebih 2 tahun duit ditanam dlm tanah trx...pendeposit simpan di TH untuk dapat dividen tapi duit yg diitanam oleh TH beku tidak jana pulangan...bangkali tunggu balak tumbuh....

    Cai bangga dengan Exchange 106 kononye lebih tinggi dari KLCC tapi cai bodoos tak tahu ini milik cina indon...

    1 mdb habuk pon tarak...jual harta kerajaan nak bayar utang berpuluh billion....ape punye bodooh perniagaan najib..

    Selesai utang 1 mdb nak ditutup...1 mdb hanye alat untuk mengkayakan najib dan cina jho taik lo yg di pojaa oleh umno dan cai bodooisss..

    ReplyDelete
  11. IGP: Investigations reveal no link between Jho Low and 1MDB
    Jadi bn/umno masih clean, maka aku akan terus beri undi kat bn/umno dan pembangkang akan mampus, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Facts reveal Jho Taek Low linked to Najis Rosak , and Najis Rozak & comdrades run world biggest kleptofraud 1mdb.
      Cacaitrompah makan Taek Low.
      Kik4.

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 6:00:00 PM

      Cai kuli najib hari2 kena kincin..

      Delete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. Admin...padamkan saje komen berulang2 cai bodooss nak main2...

    ReplyDelete
  14. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 6:04:00 PM

    Kalau Umno itu baik kenapa parti itu di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat?

    Oleh Aspan Alias 

     Saya bukan lagi ahli Umno walaupun saya pernah bergiat dalamnya hampir 4 dekad lamanya sebelum ini secara aktif. 

     Benar sungguh kata orang ramai Umno seolah olah telah menjadi musuh kpd rakyat lebih lebih lagi kepada orang Melayu sendiri. 

     Umno mentadbir negara kita sejak merdeka, tidak mungkin mana mana parti lain yg melemahkan orang Melayu sebagai yg dijeritkan oeih penggiat parti yg hampir lumpuh ini. 

     Baik atau buruknya orang Melayu adalah di sebabkan olih parti itu. Masakan orang Melayu masih ketinggalan jika Umno itu benar benar berjaya sebagai parti pemerintah semua kaum dan sebagai pejuang untuk org Melayu khasnya. 

    Kalau Umno itu masih baik masakan parti itu telah memilih pemimpin seperti yg ada pada hari ini untuk memimpin? 

    Kalau Umno itu baik masakan parti itu telah di kuasai olih perasuah dan penyamun harta rakyat? 

     Kalau Umno itu masih parti baik masakan parti itu telah melemahkan pemimpin pemimpin mereka yg merupakan graduan universiti terkenal dunia? 

     Maksud saya orang pandai pun akan menjadi orang yg lemah pemikiran jika bergiat dan menjadi pemimpin.parti itu dan yg bijak dan berjasa duduk di tepian seperti anjing menjilat lukanya sendiri. 

     Gejala buruk yg ada di negara ini di bentuk.olih Umno kerana Ummo yg memerintah kita selama ini, tidak DAP tidak parti parti lain. 

     Satu lagi bukti yg Umno sekarang adalah pembawa penyakit bolih di lihat kepada PAS. 

    Dulu PAS sangat berpendirian tegas dlm isu isu rasuah dan penyalah gunaan kuasa, tetapi apabila parti itu berbaik dengan Umno parti itu telah menjadi rosak dan akan menghadapi masalah dlm PRU yg akan dtg. 

     Kalau Umno itu masih baik masakan hospital kerajaan sudah tidak lagi cukup ubat ubatan serta mesin mesin xray dan sebagai nya. Yg sedia ada pun sudak tidak di selenggara dengan baik. 

     Mana perginya kutipan GST yg melebihi rm40 billion itu dan kenapa wang yg di perolihi melalui penarik balikan subsidi kepada rakyat tidak dapat menyelesaikan kekeringan kantung kerajaan? 

     Dan yg lebih jelas Umno itu telah membodohkan semua pihak bolih dilihat dari sifat tidak malu pemimpin pemimpin utamanya kerana berbohong terang terangan dalam mempertahankan tuduhan rakyat terhadap mereka. 

     Lagi lama umno di biarkan memeriintah lagi tebal muka muka pemimpin yg memimpin kita. 

    Oh banyak lagi rungutan rakyat...buatlah apa yg patut untuk masa depan anda dan generasi anda. 

     Yg penting jgn kita salahkan orang lain kerana yg ada hari ini adalah pilihan orang ramai sendiri, betul ke tidak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg penting jgn salahkan org lain bila ko dah jdi Taik.

      Delete
    2. Tahik jho lo...hahaha...

      Delete
  15. Anon 6:01 awat hang dah sentap? Relax le kan bebas bersuara, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jalo ko nak main2 baik ko blah aje..

      Delete
  16. UMNOBN guna 1mdb fraud terbesar dlm sejarah dunia, all out sbb takut jatuh. Bubar pun tak berani.Ugut rakyat,penjwat, upah cacai,upah pasang bendera kati naik bilboard muka2 lahanat tak tau malu. Salahguna kuasa dan parlimen.
    Siap direstu melayu tipu islam palsu pas.
    Mmg tanda countdiwn nak mampos umnobnpas lah tu.
    Pru14 adalah
    UMNOBNPAS vs Moral
    UMNOBNPAS vs Rakyat.

    Pilihanraya ditunggu,
    pilihannya tinggal satu.

    ReplyDelete
  17. Dulu madey kutok2 dap tapi la ni pelok cium dap, ni kan sejenis u-turn?, Macam mana aku nak percaya kat madey yg jadi pemimpin pembangkang asyek uturn je? Jadi bn/umno masih boleh dipercayai kan, kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak taulah, berpuluh tahun dok pulun tibai dap. tapi atas urusan peribadi aka kemarahan kepada najib, yang jadi mangsa adalah umno dan bn. yang pelik, mana dia tuduhan2 bahawa dap itu rasis, anti melayu, anti islam selama puluhan tahun? simpan dalam kerandut tu cukup muat ke? puluhan tahun punya tuduhan kpd dap tak muat kalau simpan dalam tasik sebenarnya. tapi soalnya simpan dimana? boleh telan begitu sahaja kerana nafsu amarah dan dendam? bukan nak mengira dosa pahala orang tapi sebab pemimpin itu tutur kata dan tulisannya direkod, boleh dirujuk semula maka rakyat boleh request...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 8:11:00 PM

      Same2 nak tangkap kapla prompak...orang politik tak de musuh selamanye...

      Delete
  18. Nakhoda yg mengemudi kapal langsung tak ada ilmu pelayaran, redah ikut sesuka hati segala terumbu batu. Anak anak kapal patutnya dah boleh nampak kapal dah nak tenggelam, tapi kenapa masih dibiarkan. Masih ada dua pilihan, terjun selamatkan diri ke kapal lain atau terajang si nakhoda ke laut dan selamatkan kapal. Tp hairan juga, ahli umno masih kebingungan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak terjun wat apa, kapal masih ok malah tambah kukuh. yang terjun dan lari dari kapal asal, terpulanglah. tapi setakat ini pelarian mereka tu bukan ke kapal lebih baik tapi ke kapal yang penuh kekalutan, huru hara, tamak haloba dan tindas menindas. so, patut ko tu hairan kepada situasi kapal baru ko tu...berbaloikah?

      Delete
    2. 7:06, ko berada dlm kapal yg diperbuat dari Taek yg mudah hanyut dan tenggelam terus kedlm tong taik sebab kapten kapal kesayangan ko adalah Kapten Taek.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 8:14:00 PM

      Cai tak reti kapal dah bocor...masih harapkan cash dari king of cash....jho taik lo yg untung najib bagi bilions...melayu bodoo ...

      Delete
  19. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 8:48:00 PM

    KALAU BETUL NAK DITUTUP, KENAPA 1MDB TERUS MENAMBAH HUTANG?

    Dalam diam-diam, 1MDB dilaporkan menambah hutangnya lagi sebanyak RM2 bilion, manakala hutang-hutang lama masih lagi puluhan bilion jumlahnya.

    Sebagaimana yang didedahkan oleh Rafizi Ramli, hutang 1MDB kali ini ialah untuk membeli kepentingan 51 peratus dalam pembangunan projek Exchange 106 di tapak TRX, Jalan Imbi, Kuala Lumpur.

    Di sebalik tiada soalan boleh ditanyakan di Parlimen berkaitan 1MDB, rupa-rupanya menambah hutang bagaikan dilakukan dengan sewenang-wenangnya oleh syarikat pelaburan itu.

    Oleh kerana 1MDB adalah syarikat yang diletakkan di bawah Kementerian Kewangan, tambahan hutang itu bermakna bertambah jugalah tanggungan rakyat dan pembayar cukai terhadap beban syarikat tersebut.

    Apabila semakin banyak wang kerajaan diguna untuk membayar hutang, bermakna berkurang jugalah pelbagai peruntukan untuk pembangunan dan kemudahan-kemudahan yang lain.

    Sebelum ini, Pengerusi 1MDB, Irwan Siregar dilaporkan memberitahu, syarikat tersebut akan ditutup sebaik saja hutang-hutangnya selesai dilangsaikan.

    Bilakah hutang 1MDB boleh dilangsaikan jika ia terus dan terus menambah hutangnya lagi?

    Jika benar mahu ditutup, kenapa terus menambah hutang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hutang lagi....ayam kalo dah biasa makan tahi sampai bila2 pon nak makan tahi..

      Power tak de nafsu besar najib ni...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 11:00:00 PM

      Ko nak promote
      Blog sampah cikgu najmi bapuk bodoo blog kuli najib....

      Delete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taiping mali ? Sapa yg baca sampah fake news pro bn nehh. Mykemut lagi terok naik usang, tak berpenghuni. Supadi..makan taek l ko..kna kerah hari2 masok kacau nlog pro ph yg segar dgn True News.

      Delete
    2. blog pakatan taek segar dgn Taek News

      Delete
  21. IMF COUNTRY FOCUS
    Malaysia's Economy: Getting Closer to High-Income Status
    March 7, 2018
    Yahoo, tahniah Najib/BN telah berjaya, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 11:01:00 PM

      Ko baca lah laporan bank dunia...najib auta...

      Delete
  22. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakWednesday, March 07, 2018 11:03:00 PM

    https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/41692/

    Selepas 10 tahun PRU12, ini kali tsunami Melayu, kata bekas pemimpin MCA

    Abis umno...tido awal najib...

    ReplyDelete
  23. Tanpa umno melayu akan terbangsat kata2 keramat pm najib!

    ReplyDelete
  24. abdul ghuyup bin spoknikThursday, March 08, 2018 12:42:00 AM

    Berapa lagi model Mongolia perlu kita kebumikan, soal anak PM Australia

    Anak Perdana Menteri Australia, Malcolm Turnbull adalah individu terbaru yang mendedahkan apa yang berlaku di sebalik perjanjian mencurigakan membabitkan 1MDB, firma pelaburan Malaysia yang bermasalah.
    Menurut The Australian, Alex Turnbull seorang tokoh perbankan mendakwa beliau telah diketepikan daripada kedudukan eksekutifnya di Goldman Sachs di Singapura empat tahun lalu. Ini selepas beliau cuba mengketengahkan perjanjian mencurigakan membabitkan berbilion-bilion dolar bank global itu dengan 1MDB.
    Laporan itu memetik Turnbull sebagai berkata bahawa beliau telah menimbulkan kebimbangan dengan rakan-rakan mengenai bon AS$6 bilion yang diterbitkan untuk 1MDB pada tahun 2012 dan 2013 serta ketiadaan ketelusan dalam dokumen mengenai cara dana itu akan digunakan.
    "Apabila perjanjian 1MDB dimeterai dengan Goldman, saya menghantar e-mel kepada beberapa rakan dan berkata, 'Apa yang sedang berlaku ini? Harganya tidak masuk akal, dan untuk apa kegunaan dana itu? " katanya yang dipetik oleh The Australian.
    "Dan saya diberi nasihat oleh bahagian pematuhan (Goldman Sachs)," kata Turnbull yang dilaporkan tidak terlibat dalam menerbitkan bon berkenaan yang menyaksikan bank pelaburan global itu membuat keuntungan AS$590 juta bentuk yuran dan komisen.
    Katanya, hasil usaha itu, beliau kemudian diketepikan dan akhirnya memilih meletak jawatan dari Goldman Sachs pada tahun 2014 untuk memulakan firma dana lindung nilai miliknya sendiri, Keshik Capital di Singapura.
    Dalam menimbulkan kebimbangannya di Goldman Sachs, The Australian juga memetik Turnbull sebagai merujuk kepada pembunuhan Altantuya Shaariibuu, warga negara Mongolia pada tahun 2006, di sebuah hutan belukar berhampiran Shah Alam.
    "Berapa banyak model Mongolia yang perlu kita kebumikan di hutan untuk mendapatkan harga ini?" katanya. - MK
    celahgelegar at 4:34 PM

    ReplyDelete
  25. abdul ghuyup bin spoknikThursday, March 08, 2018 12:47:00 AM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

HORMATI DAN SOKONG SEMUA CALON PM - SAMARATA

  Malaysia akan ada hanya seorang PM dan sudah pasti nama lain yang dicalonkan akan tewas. Mempertikaikan calon PM dari mana-mana parti seka...