Tuesday, March 27, 2018

PEMBANGKANG SUDAH LAMA MATI JIKA BERGANTUNG KEPADA "FAKE NEWS"???

Klik TERKINI APA SUDAH JADI..



# orang kedah makan nasi sebab tu tak berapa nak bodo..





..




POSTING ASAL

Kenapa pembangkang yang tulin (tidak termasuk PAS) seperti PH terus mendapat sambutan,  relevan, kepercayaan hingga ke satu tahap yang sudah dikatakan pasti menang PRU14 kecuali "ditipu".


Klik: Semangat Patriotik Sebegini Sudah Tentu Mendapat Perhatian Netizen

Apakah semata mata kerana Tun??
Tidak,  walaupun ada betul tetapi kurang tepat.

Adakah kerana pandai mencipta fake news?
Sesuatu yang tidak mungkin kerana pergantungan kepada membuat berita palsu tidak akan tahan lama..
Kerana rakyat tidak bodoh..
Kerana maklumat dihujung jari..

PH hidup kerana membawa isu rakyat,  isu yang sangat dekat dan nyata,  isu atasan high profile yang membunuh rakyat dibawah. Isu yang ada asas dan latarbelakang.

Lebih penting PH juga mendidik rakyat dengan contoh,  fakta dan penilaian.
Rakyat juga melihat isu yang dibawa dalam ceramah² selari dengan apa yang dibawa ke parlimen.

Dan rakyat juga menilai bagaimana parlimen melayan pembangkang dan melihat serta menilai menteri respon kepada isu yang dibawa.
Pemberitaan dari luar negara menguatkan lagi semua berita dan isu yang dibawa oleh PH.

Ia bertambah integriti apabila Tun dan team turut menyertai PH dengan mengorbankan segala bentuk habuan,  kemudahan dan menolak peluang dan tawaran bermewah mewah.

Ia juga bukan cakap kosong,  janji palsu,  gula² pilihanraya,  rasuah terdesak, imbuhan khas pru dan sebagainya kerana ia dibuktikan sejak awal lagi atas kejayaan pemerintahan di PP dan Selangor.

Jika kerajaan begitu prihatin kepada rakyat,  kenapa tidak dilaksanakan sahaja semasa diawal dan sedang berkuasa,  kenapa perlu tunggu untuk laksana serta janji bulan bintang ketika dihujung kuasa menjelang PRU??

Apakah kerajaan tidak pernah jangkakan nasihat awal Tun kini bertukar menjadi ancaman dan senjata khususnya apabila berpadu dengan pembangkang² lain walaupun tanpa PAS. ?

Isu yang dibawa juga bukan berita palsu kerana kerajaan tidak dapat menangkisnya dengan mudah,  tidak juga memberi fakta yang cukup dan jelas malah kerajaan terpaksa mengambil pendekatan melindungi secara pentabbiran atau undang² dalam situasi tertentu - semua ini menyebabkan rakyat mula berfikir dan berpersepsi hingga hampir kepada kebenaran "somewhere something is wrong".

Isu perkauman dan ugama yang sudah menjadi tradisi kini sudah tidak berkesan kerana pembawaan cash is king telah merosak sentimen itu.  Islam dibawa PAS tidak berkesan kerana terpalit dengan isu menerima duit.

Demi Melayu yang dibawa umno dan momokan DAP anti Melayu dan Islam juga sudah kurang berkesan kerana pada masa yang sama mereka sangat intim,  sangat melindung dan tidak boleh disentuh ke atas cina,  kafir bernama Jolo.

1MDB sudah sebati dikaitkan skandal dan jenayah,  kerajaan gagal menangkisnya - tidak adil rakyat disalahkan.

Dalam apa jua isu,  kebenaran tetap kebenaran,  kebenaran akan berdiri sendiri selari dengan maksud bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan nyiru. Kebenaran tidak mungkin dapat ditutup walau dengan akta fake news.

Dan jika sesuatu itu palsu,  ia tidak akan bertahan lama,  akan terlerai dan mati walaupun tanpa akta fake news.

Walaupun sesetengah pihak cuba memujuk supaya kerajaan hari ini diberi peluang sekali lagi untuk membaiki kesilapan.
Pertamanya adakah kerajaan pernah mengaku silap? Keduanya apakah jaminan kerajaan akan memperbaikinya?
Rakyat makin pelik apabila yang buat aduan disiasat direman dipenjara,  yang kena adu bebas???
Banyak lagi yang aneh melibatkan beberapa jabatan dan ketua jabatan?



Mohon pandangan.
Terima kasih.


171 comments:

  1. Parti umnobnpas sah sudah pincang busuk...Taek naik kepala. Tak boleh pakai sefuit,perlu dihumban dlm lobang Taek low.
    Tadi pun sudah dtg akuan menyanggah Pas Rantau panjang dgn angkuh sombong.
    yb pas tegur penggunaan cap dacing pada bag baja sbb baja kerajaan persekutuan, bukan kerajjaan BN.
    Yg ada hanya kerajaan Negeri atau Persekutuan.
    Tapi...Raha Salak tiup trompe5 bongkak bahawa cap dacing tk salah sbb kerajaan BN memerintah, ikut suka laah , ha ha ha!
    Memang umnobn sudah bertukar menjadi bala pada rakyat. Pas tentu menyesal dipancung mcm pecacai.
    Masih tak sedar...
    Rakyat wajib akan hunban Umnobnpas yg mengamal mingkar jati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno anggap dia kerajaan...bodooh perlembagaan..

      Delete
    2. Upno macam segelas air jernih permulaannya, memberi kepuasan dan kesegaran, tapi kini bertukar menjadi segelas air beracun. Tak usah kenang masa silam kerana sudah berubah. Ia membawa maut sekarang. Air itu harus di buang dan diganti yang baru.

      Delete
    3. The anti-fake news bill, which must be approved by parliament, calls for penalizing those who create, offer, circulate, print or publish fake news or publications containing fake news with a 10-year jail term, a fine of up to 500,000 ringgit ($128,000) or both.
      The bill defines fake news as "any news, information, data and reports which is, or are, wholly or partly false whether in the form of features, visuals or audio recordings or in any other form capable of suggesting words or ideas." It covers all mediums and extends to even foreigners outside Malaysia as long as Malaysia or its citizens are affected.
      -----------------------------------------------

      Petikan di atas mendapat liputan berita seantero dunia dan telah disusuli dgn kecaman hebat antarabangsa.

      Regime umno-bn najib kemudian mula panik & gelabah sehingga Si Salleh Ketiak terpaksa keluar kenyataan pemfailan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat(DOJ) berkenaan 1MDB tidak akan digolongkan sebagai berita palsu. "Anda boleh petik mereka (DOJ), apa yang mereka kata, berdasarkan laporan itu. Ia tidak tergolong sebagai berita palsu.


      ps:
      There is no ban in reporting on 1MDB, Malaysia Communications & Multimedia minister Salleh Keruak speaking to foreign journalists after anti fake news bill was tabled in parliament. Pls take note.

      Delete
    4. Semalam Tun Dr Mahathir Mohamad dgn beraninya 'meredah masuk tanpa takut' sesi taklimat perundangan kepada Ahli Parlimen pembangkang mengenai Rang Undang-Undang Berita Palsu. Tapi apabila beliau lihat Si Wadam/Pengkid Azalina tak muncul2 tapi sebaliknya hanya pegawai kerajaan yang beri penerangan dan bukan Azalina, dia pun keluar. Tun Mahathir sebelum keluar telah membalun & menghentam para pegawai Jabatan Peguam Negara kerana tidak boleh menjawab soalan mengenai undang-undang itu.

      Saya dengar penjelasan daripada pegawai mereka dan daripada situ banyak soalan yang ditimbulkan tidak boleh dijawab. Nampak sangat mereka keliru dan tidak tahu tujuan memperkenalkan RUU Antiberita Palsu, selain daripada menjadi alat politik. Mereka mencadangkan satu rang undang-undang yang menyentuh perkara yang sudah disentuh oleh undang-undang sedia ada, seperti Akta Hasutan. Bukankah ini satu kerja bodoh mengada-adakan pertindihan atau 'dulication' terhadap Akta Hasutan...??


      ps:
      Taklimat biasanya diberikan oleh Menteri 'yg gatal mulut' keluarkan rang undang bukan pegawai kerjajaan.

      Nampak sangat menteri2 regime Najib semuanya 'pengecut' tak ada kejantanan' sebiji dua biji macam Najib. Azalina nak sangat jadi jantan tapi tak ada ciri2 kejantanan, samalah macam spesi di sini yg bergelar Kejora Musibat.....!!

      Delete
  2. Najib dan umno anggap rakyat malaysia bodooh sangat tak tahu yg mana palsu dan tulin...cai dan penyokong umno yg bodooh tulin...prompak pon tetap di bela...

    ReplyDelete
  3. Cina jho lo hudup mewah dgn wabg rompak 1 mdb boleh beli kapal terbang kapal mewah rumah mewah pon umno tak kisaah.....malah dibela plak..memaang bodooh sejati penyokong umno...

    ReplyDelete
  4. umno tak salah. orang MELAYU ISLAM SENDIRI BODOH. bersyahadah tapi bertuhankan CASH IS KING, bersolat tapi bertuhankan KEBENDAAN, berpuasa tapi MENIPU, BERBOHONG, MENYAMUN, berzakat harta, fitrah, namun MEROMPAK HAL RAKYAT, pergi haji namun MENGULANGI PERKARA KEMUNGKARAN.

    so...jgn salahkan agama tapi melayu muslim yg sebenarnya tak amal kehidupan muslim ug betul. ini diburukkan lagi oleh kepekakan, kebisuan dan kebutaan agamawan yg sepatutnya MENEGAK KEBENARAN DAN MELARANG KEMUNGKARAN....NAFSU, WANG RINGGIT DEDAK JADI SANTAPAN KEHIDUPAN HARIAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik amar kata umno boleh dipanggil binatang sebab parti bukan manusia.

      Delete
    2. Ahli umno plak boleh dipanggil ape?...lembu?....pak pandir?....hahahaaaa...

      Delete
    3. Nama pun dah NIK ABUDUH, patut la bodoh. Hey Pok Nik, Mu Tu BAPAK SEGALA BINATE. Biawak mu deh

      Delete
    4. Minggu lepas aku kelik Kelate, orang kelate la ni pun tahu mu dapat pitih dari Binate Lanung Lautan Biru. Sama la mu dengan Lanung tapi mu pakai kupiah.

      Delete
  5. PH membawa isu rakyat bela rakyat dan negara....

    Umno nak menipu rakyat untuk penuhkan tembolok dan buncitkan perut...putar dan klentong...

    Buat akta itu akta ni nak melindongi diri pemimpin umno...ahli umno dibodoh2 kan hingga jadi dungu lembu dicucuk hidong..

    Blm pru bagi sikit lepas pru kalo menang besar akan tambah lagi...janji nsjib kpd pesawah padi di kedah......akan umum mlm istihar BN menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar nama bapuk... jgn sesekali pemikiran bapuk.. puak2 kou ni akn senyap bila abis pru14

      Delete
  6. Berita palsu terkini, pru14 PH menang 162 kerusi parlimen dan BN menang 60 kerusi parlimen, ini bermakna PH akan memimpin kerajaan yg baru d putrajaya serta mengambilalih pemerintahan 60 tahun d pegang oleh amnogok, sekian berita palsu terkini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jgn berangan lah.. ph akn terkubur lps pru14, Insha Allah umno bn menang besar. Pas akn ajar ph kasi pecah undi kaw2 punya.. hehee..nangis le macaii.. dlu lain skg sgt lain..jentera kekuatan pmbngkn dlu 70% dr jentera PAS..selebihnya dapig.. pgayr ade pondan je.. mne reti wt kje.. boboi lg bodoh tau main kucing savvanah.. ank betina nmpk ketiak
      .hahahaha abes laa..fake news lg.

      Delete
    2. Tengoklah berjota yg tonton video dr kankong kena belasah dgn tun kerana orang nak tengok ape tun cakap bukan nak dengar dr konkang yg tak terkenal langsunh...tun dapat sambutan hebat...tanda tun akan tumbangkan najin dan umno...

      Naji gelabah janji itu dan ini...Asb yg ade tak pernah penoh dan dividen ciput pon najib janji bagi polis dan askar...takk ke bodooh najib nak dapat sokongan polis dan askar...

      janji kpd pesawah dikedah kalo.menang besar bantuan akan tambah lagi...kerja orang bodooh yg gelabah ketakutan...kedah dah goyang...

      Zahid ke negeri sembilan 2 kali kerana nogori dah goyang..

      Cai khayal najib yg ketakutan hingga tak cukop tido...

      Delete
    3. 4.19
      tu maknanya umngok tak kuat..kena kasi 90juta..cash is king..demi untuk selamatkan MO1..encik dapat pe? MO1 boleh makan guinoa..isteri boleh beli handbag, cincin, jam, emas berlian berjuta2. encik dapat pe? isteri encik ada dapat handbag beratus ratus ribu ke?

      Delete
  7. Gila sama gila bebalas posting..
    Lagi satu teringat jugak aku pembangkang mmg dh mampos berkali.. mula2 BA pastu ditolak rakyat jd PR terus ditolah rakyat juga..skrg try error..PH (putus harapan) pulak.. konform terketar puak ni nk buat fake news.. takut akta baru lulus bb mmg hidup mereka ats kepalsuan.

    Zmn matdet bukan shj tkdk akses internet hujung jari mcm skrg..budak 4 tahun pun blh tgk youtube.. malah harakah dn keldaidaily disekat..

    Jika terus bercakap banyak..jadilah mcm Ust Ibrahim Libya..MEMALI matdet ajr dgn peluru ...

    so maybe matdett takut dgn dosa dia, sbb tu dia gusar gelisah.. terjah taklimat org. Lps tu buat fake justification..

    Bodoh sgguh kn macai...angguk2 mcm sami buddha sembah tokong dgn colok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik juga, kau boleh lepasi zaman madet dengan sihat dan bebas.

      Aku ingatkan kau dah kena peluru madet, dah mampos, bangkai kau dicampak kandang babi..

      Bersyukur k

      Delete
    2. Kau kata sami tu bodoh tp dia tu tak mencuri mcm org yg pandai tu. . Kau tak ada rasa malu ke barua,?

      Delete
    3. Pelik jgk ko blh dpt power bank pineng 10000 mah free dgn samsung a9 free.. zmn gst bunuh rakyt kebulur neh??

      Anak cucu matdet aade yg dah mampos kebulor x sejak najib jd pm.??

      Ohh lup boboi bengap sibuk main PURSSUESS the savvanah cat.ehh terbelit plak lidah org felda nnt nk sebut.

      Kah..kah..kah boboi lembik oiii..time ni bru ko sibuk main kucing..

      Rm50k mkn sebula bpe RM riban. Kuda rgentina mkn carrot xde. Gst kottt

      Delete
    4. Kau mendewakan sami buddha plk dh.. patutle benci dgn ustz dn ulamak.

      Dlm Islam nk tuduh curi kena ade bukti. Cntoh mcm bukti matdet luluskan 30 billiuun wang utk main judi..satu dosa menyamun..dua dosa main judi..

      Ko gi blajar kt skolah balik bab Pendidikan Islam Darjah 3..

      Awat bongok sgt ni..klu ye pun gelabah tgk najib bersama rakyat .. kekekeke

      Delete
    5. Madet dah maduk RCI..polis tak tangkap pun..

      Najib?
      Kikikikiki

      Delete
    6. Bila aku dewakan sami? Kau baca balik tulisan aku... Kau baca balik... Kau baca balik... Aku cuma cko dia tu tak mencuri. Tak ada pun aku memuja dia. Kalau tulisan pendek mcm tu pun kau tak faham, patutlah kau bangang mcm keldai.

      Delete
    7. 7.22
      dah nama penyokong MO1..dan yang tinggal yang kurang cerdik je tuan..kan dah terbukti..acap nak tunjuk pandai le si 4.32 tu..tunjukkan bukti yang tun m luluskan 30b untuk forex tu? dah jelas buat kali kedua..tuan tak cerdik..sgt tak cerdik..dalam banyak2 ulasan tentang forex pun tuan terlepas..tu le dok tengok tv3suku dengan baca utusang je..jadi usang le..setakat cakap je 4.32, g cerita dengan MO1..dia mesti suka

      Delete
  8. Nak tanya sikit..
    Zaman Najib GST 6% ok ke tak ok (?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko gile ke kd tnye cmtu.. bodoh sgt kot..gst 6 dgn sst 10% lesap bawah tanah.. pngrah kastam yg ckp..bkn aku yee..

      Lgsatu nnt boboi sentap..kucing savvanah mhl kot.. klu kire dgn gst mmglh nmpk mhl..sbb ank2 boboi high class..

      Delete
    2. Betul juga SST 10%
      Kalau GST baru 6% lagi ok..

      Kalau next kerajaan GST 0% ok tak?
      Kikikikikiki

      Delete
    3. Kd alalaa.. jgn le jd keling tua pg2 nih..klo gst 0..citer la sikit kt mne nk ambik gnti 32 billiun satu tahun tu masuk dlm tabung negara??

      Matdett xbntngkn apa2 plsn pun..ko rse la kn acik2 felda skgbl bodoh mcm ko ke..

      Delete
    4. Kau bagi le nama dan alamat lengkap, nanti aku pos Buku Manifesto..detail.
      Baca jangan dengan lutut.
      Kikikikiki

      Delete
    5. Tak berani punyer bagi nama...berani melalak klentong jer

      Delete
    6. Sst masalah kastam yg tak cekap...tapi gst pon boleh sifarkam kadar cukai barangan yg sifar kadar SsT...bodooh cai najib @ kejora bapuk tua tulur kicik...hikhikhik

      Delete
    7. Bodohnya mamat GST 6% tu... Kalau kerajaan tak mencuri, nak buat apa tambahan 40b tu? Sebab songlap le terpaksa cari duit lebih. Dah tu nak cover up kena bayar macai bebal, tambah lg perbelanjaan.

      Delete
  9. Machaii pondan tua kd tetap berpencen kwsp... Aku bimbangla.. kesian kt korang..sape nk la nk undi ph nnt?

    Kwn2 aku yg kuat support pr mse pru13 dlu byk dh beralih kpd umno dn yy kekal tksokong umno atau pas dh ckp diorg tkkn undi ph slg matdet celaka tu ade dlm pakatan..woww.. dahsattt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dah ramai sokong umno tupasal najib tak bubar parlimen..hampeh

      Delete
    2. Meroyan teruk macai sekor ni.. gerun sgt tu..tgk najib full house dgn rakyat.. atok gila sekor tu dh xnk dhbke turun salam2 dgn acik2 felda..ajk le wak aliman skali..kot le ckup satu khemahh..kikiki

      Delete
    3. Wei memang berebut rebut pun, sapa tak nak tengok muka PM buat kali terakhir..

      Lepas ni dia dah kat dalam..dah tak keluar tb3suku

      Delete
    4. Hehe ko takut sgt nape.. muke matdet mmg dh laku dh skrg..ehh takkabur ny ko dh mngatasi Tuhan.. kite ni kena doa yg baik2 sbb Najib disokong akar umbi parti besar.. Inshaa Allah najib akn menang besar, ph akn trkubur, mgkin ini kli akhitlr matdet dpt rse brtnding..

      Modal altuya, sapina, doj tk lut pun.. boboi mockeris savvanahcat inshaa Allah last jd mp kot.. xde dh pas pru14 dlm dun ke parlimen ke.. sabar ye chai..

      Delete
    5. Yg cakap penyokong PR dah lari sokonhg umno ...penyiasat berlesen ker...ato saje cakap klentong nak sedapkan hati...cakap mcm budok sekolah jeer...

      Delete
    6. Umno boleh siap tempah nisan

      Delete
  10. Chaii ..ko kalut sgt psl bubar cpt ni apepasal..rileklaa ke..takot matdet ke kit sial ke mampos dlu sblm bubar??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi lambat bubar lagi bagus..
      Berani kerana benar
      Takut kerana salah
      Lambat kerana dayus

      Delete
    2. Nik amar kata..boleh panggil umno tu binatang, sebab parti bukan manusia..

      Muhyiddin kata..umno dah jadi besi buruk..tupasal pru14 umno dijual kira kati..timbang.

      Sedih kan

      Delete
    3. Chai

      Npe matdett

      Tk gi program ngn rakyat dh..

      Die asyik main aci lut cak prog org..terjah muke xmalu.. program klu ckp die nk dtg..audience merudum truk..betol ke chai??


      Tahap top dog xlaku jgk ke??

      Delete
    4. Bodoh betul buudak sekolah ni...merapuu...

      Delete
    5. Dah gerenti menang boleh lah bubar parlimen...masa dokongan tinggi lah pemimpin donia bubar parlimen...tapi sokongan najih menjunam...terpaksa round malaysia hari2... Hehehehe...janji itu janjinini...

      Cai temberang....cian najib...

      Delete
    6. 4.53
      tun m g terjah sbb ada telur..ada PM negara mana tah, ada parti dia buat program untuk dia terangkan pasal satu kes besar, last2 tak datang..telur mana de PM negara tu..cakap depan kejora dgn tuan bukan main berapi2 sampai air liur lekat celah bibir..tp telur tak de..org jemput g pun tak datang..Tun M mmg berani..bukan dia terjah nak g tumbuk ke pe..dah tua kan..dah 93 tahun..dia pergi nak dengar je..tu pun professor kangkong duduk tak diam dah..senget je badan..

      Delete
  11. Alalaa hai chaii..ko rindu sgt ke nik amar..npe ni.. gile talak dgn pas ke??

    Sorry le nik amat anti matdett.. bapa dia ckp matdet ni sekular..sesat sbb tolak hukum.Allah..cmne tu..

    Kikikiko..siann ..yg jd barua pd haiwan babi xde la pulak nk sedar diri..hohohohoo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang mcm nik amar sesuai kawan dgn umno....cukup geng dgn mat maslan....hihihi...

      Delete
  12. Untuk tumpaskan umno di PRU14, tak perlu sangat nak burukan najib, Tun tak perlu sangat nak round Malaysia.

    Umno akan tumbang sendiri sebab kencing rakyat kuat sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kd..ayat desprate nmpk..

      Aku tnye je..bkn pe..nmpl matdet mcm kesepian.. gi mne2 prog org melayu xde turun riban2 mcm Nuor dlu

      Dedak kt mat rempit dh kasi..minyl moto rokok karton..xkn xjln jgk sis kd??

      Delete
    2. Tun dapat sambutan hebat....jota2 tengok video tun belasah dr kankong kamarut hingga terkucil...hehehe

      Delete
  13. PRU14 /
    Cucu Top-Dog PH bela kucing baka paling mahal, tapi masih minta derma ahli

    KUALA LUMPUR 27 Mac - Apabila pemimpin
    negara berkongsi mengenai amalan kesihatannya menggantikan nasi dengan quinoa, calon Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan, Tun Dr. Mahathir Mohamad terus melompat.

    Sedangkan tindakan Dr. Mahathir seperti ‘menepuk air di dulang, terpecik muka sendiri’, apabila semakin banyak pendedahan gaya hidup beliau dan keluarganya yang jauh luar biasa mewahnya.


    Sebelum ini salah seorang cucu Dr. Mahathir menjadi perhatian ramai kerana memiliki bot mewah dan percutian di luar negara dan terbaharu gambar ahli keluarga Datuk Seri Mukhriz memelihara kucing jenis savannah pula tular.

    Kucing baka eksotik itu yang turut menjadi peliharaan seorang hartawan kosmetik terkenal dilaporkan mampu mencecah harga sehingga RM50,000 atau lebih, bergantung kepada baka, usia dan faktor lain.

    Bekas Ketua Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Anina Saadudin berkata, sekiranya baka kucing antara termahal di dunia itu dimiliki Perdana Menteri, sudah tentu kepemimpinan Pakatan Harapan akan membuat sidang akhbar khas menuduh ia dibeli menggunakan wang rakyat.

    “Ironinya, mereka tidak tahu malu kerana sanggup merayu kepada rakyat meminta derma untuk parti mereka bertanding dalam pilihan raya nanti.

    “Sudah tentu mereka sanggup melakukan demikian kerana penyokong dan pengikut Pakatan terlalu taksub dengan Dr. Mahathir sehingga buta untuk melihat penipuan anak-beranak ini,” katanya.

    Baru-baru ini tular di media sosial video Mukhriz membelai kucing yang diberi nama Purrseus yang turut memiliki akaun Instagram, @purrseusthesavannah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan kucing pun kau dah goyang..
      Kikikikiki

      Delete
    2. Gelabah bila boboi beli kucing...repot sprm lah bodoos...penakut

      Delete
    3. Gelabah sgguh chai
      .sapina perancis mana??

      Fbi tk tangkap pon najib..fbi jd balaci najib lg ade la mase lawatan dlu
      .npe doj tak arahkan? Ke sbb drama tk pecah panggung..kikiki

      Delete
    4. FBI luar negara Cai. Knp najib yg kat dalam negara ni tak tangkap lagi Mahathir? Kan korang kata dia curi duit. Pergilah tangkap. Kenapa takut. Weiiii!!!! Tangkaplah madey. Tak ada telur ke? Kahkahkah.... Setakat sembang macai, babi pun boleh bawak kapal terbang.

      Delete
  14. BEZA ANTARA MELAYU MUSLIM DAN ORANG BUKAN MUSLIM

    Orang bukan muslim tahu realiti dari fantasi
    Orang bukan muslim tahu fakta dari fiksyen
    Orang bukan muslim tahu apa itu kebenaran daripada kepalsuan

    Orang bukan muslim juga tahu apa itu superficiality
    Orang bukan muslim juga tahu apa itu munafiq

    Orang bukan muslim senang bezakan apa itu wang derma (insyaAllah tak perlu dikembalikan) dan apa itu wang samun (dipusing seluruh dunia untuk menagbui mata rakyat) - REALITY

    Orang bukan muslim tahu apa itu Penyata Bank yang asli (Money Trail) dan apa itu Surat Palsu Pak Arab - FACT

    Orang bukan muslim tahu apa itu jujur berkenaan dengan duit masuk akaun peribadi dan apa itu duit 1MDB (TRUTH)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gile ke pe..basic fundamental Agama..nk tuduh org kena ade bukti syarie..klu bukti kapir belum.sah doj tu ko cari nahas dgn Tuhan lah..

      Tp jika btl tulen KeIslaman puak yg ckp mcm ayam berkokok najis tahi penuh diekor tu.. puak tu takkan angkt kafir laknat jd ketua, kmudian jd barua hmba sahya utk fitnah dn perangai pmimpin dn kumpulan umt Islam lain.

      Jika mreka buat..mau dipancung shj sbb mreka dh sekongkol dgn dakyah kuffar.

      Delete
    2. Siapa yg jadi ketua?...bodoh betul...patut prompsk mungkar dibela giler2...

      Delete
    3. Bapok gila dh masok bertugas dhhh..


      Byk kje tu ko nk cover blik chaii..jgn ko kene strok sudah.. askar tua bodoh plk tu..aww2 jgk.. kah...kahh...kahhh

      Delete
    4. Kerana ko bodoos sangat...merapu rapu kerisauan ...hihihi

      Delete
    5. Bapok gila dh masok bertugas dhhh..blh agk dh standard bengap posting mcm org kena sawanbabi.. heheheh

      Delete
  15. Risikn sgpork dn cia sembahan doj korang ckp bn akn menang pru14, so cmne Sis Kd?? Awww...boboii nk jd apee pstuu..

    Modal altuya, sapina, doj tk lut pun.. boboi mockeris savvanahcat inshaa Allah last jd mp kot.. xde dh pas pru14 dlm dun ke parlimen ke.. sabar ye chai..

    ReplyDelete
  16. Pagi ni aku layan sikit budak2 cai najib..bukan apa
    Mereka ini kurang kasih sayang..
    Kikikikiki

    Jom dhuha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis kd..alalaa ko ckp kt diri ko sndri ke? Layan ke panass ponggong ala jimim jamban ???

      Sis koo.. xlyk le jd tentera cyber kutty penyangak..die hati batu..sggup bunuh org.. ko hati tisu.. mcm boboi...aww..kikiki main savvanahcat yee..kikiki

      Delete
  17. Cai pekerja dengan perisik songapork...tukang cuci jamban perudik singapore...mhahahahahaaaa...buat citer bodooo kerana dah nampak umno nak dikojolkan oleh tun madey....biarkan cai khayal...najib yg sengsara...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Najib sengsara,?? Ko tkut sgt dgn najib..berilusi sakan
      .
      Kah kah..najib heppy je..kasi lentihkan puak matdett..biar lg lmbt bubar lg mnderita jiwa si tua renta lahanat tuu.
      Kikikkiki..mkin gile dh die skg.. xbrani dh nk buat ceramah open...TAK LAKUUUU...

      Delete
    2. Takut ape dgbn pengevu bodoo..t...hihihi

      Delete
    3. Najib yg kerakutan ...tido pon tak cukup....upah cai gila tukur kicik...hihihihi..m

      Delete
    4. Risikn sgpork dn cia sembahan doj korang ckp bn akn menang pru14, so cmne Sis Kd?? Awww...boboii nk jd apee pstuu..??? Budak botak lembikkk useless..cmpak dlm empangan je..blh temankn jimin jamban..kikiki

      Delete
    5. Ko kerja cuci jamban perisik dingapork...kenape ko merapub...konoatutbtelan ubat gila kenape ko telan ubat gegat plak...dah rabun kerm....hihihi

      Delete
    6. Bapok gila dh masok bertugas dhhh..blh agk dh standard bengap posting mcm org sawanbabi.. heheheh

      Delete
  18. Sis KD ..ko perasan x matdet mvm kena CURSE sumpah akibat dosa dgn najib mgkin...hari2 matdet mesti rindu nk sebut nama najib razak..
    ..hari2 die mesti kutuk dan serang najib razak yg cool dn bijak tu..

    Najib razak xsebut pun nama kutty tu pun.. nape ekk org tua tu panik sgt dgn 'anak didik' dia sendri??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun relax jer...najib terjumpa tun lari lintang pukang tak cukuo tanah...sape yg kena sumpah?....hahahaaas

      Delete
    2. Tun setan tu relaks ko ckp? Xde mknenye gi terjah bodoh cmtu.
      Xde nk naik undi pun..turun ceramah kerusi kosong... Org yg nk salam pun mau xmau je.hihihi

      Delete
    3. 5.16
      silap kot..najib yang kena curse dengan tun m..bila ada peluang berucap je, tak kira rasmi persidangan ke, sambut hari polis ke, mana2 acara yang bukan politik pun tun akan disebut..tuan ni keliru ni..keliru sebab kena kencing kerap sgt

      Delete
  19. Kd jgn lah buat kerja sia2 ..mcmna apapun bn umno tetap akn mng pru ni.. Ini realiti.. Bkn sbb cai atau pn penjilat.. Belajarlah terima hakikat yg ph blm mampu tumbgkan bn.. mmg nmpk ph kedepan dari segi sokongn dlm alm maya. Tp sokongan akr umbi tradisional ttp milik bn umno..slgr dn pp akan tumbang.. Kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dgr2 sabotaj dlmn otai reform..diorg akn pstikn ph tumbng di selangor..wallahualam..hrp btul lah..last year lh jimim jamban jd mb.
      Sblm ke pnjara..kes ijok dgn splash die mgkim sngkut.. sbb tu skg gelabah terokk

      Delete
    2. Mcm mana ko boleh dengar telinga ko tu pekak badak....hihihihi..

      Delete
    3. Bapok gila dh masok bertugas dhhh..blh agk dh standard bengap posting mcm org sawanbabi.. heheheh

      Delete
  20. Bapok gila dh masok bertugas dhhh..blh agk dh standard bengap posting mcm org sawanbabi.. heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sigila dah ketakutan...merapum.m

      Delete
    2. Risikn sgpork dn cia sembahan doj korang ckp bn akn menang pru14, so baboi savvanahcat nk wtpee lps tu? Xjd mp dah..bela kucinng yee??

      Delete
  21. Risikn sgpork dn cia sembahan doj korang ckp bn akn menang pru14, so cmne Sis Kd?? Awww..aww...boboii nk jd apee pstuu..
    Sbb tu bli savvanahcat rm50k ye..main kucinng je laaa..kah kahh..bodo punye ank penyangakk..daddy ko lelah nk mmpos ke hulu hilir nk kcau najib..ko blh main kucing mcm pmpuan brsalin lps pantang.puihhhh..

    ReplyDelete
  22. Ko kerja cuci jamban perisik singapork...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkkk.. bapok tua..marahh nmpk. Hehehee..btol lah tuu kn..Ko kje cuci punggung ambiga bershit ke? Doj ko cuci ape?

      Delete
    2. Ko tahu cuter perisik singapirk sebab ko kerja cuci jamban perisik singapork...hihihi

      Delete
    3. Bapok gila dh masok bertugas dhhh..blh agk dh standard bengap posting mcm org sawanbabi.. heheheh

      Ko cuci punggung org2 atsn kapir dapig cmne rse skg??

      Delete
    4. Oenyakit gila ko dah datang lagi.....

      Delete
    5. Bapok gila dh masok bertugas dhhh..blh agk dh standard bengap posting mcm org sawanbabi.. heheheh

      Ko dh xde modal nk kencing..nk jilat si botak savvanahcat lembik tu pn ko xde hujah..asyik2 ratib jho lo dn ftnh najib rompak..kikikii..

      Perompak sbnr ialah atok sewel matdeeyy tu laaa ayoyoyoi!!

      Delete
  23. Boboi useless savvanahcat pgg jwtn dlm 100 company..sbb tu duit byk trljk..tp peliknye mese jd embi kedah partime dlu..hbid rezab negeri die balun.. mmg xreti buat duit..rembat duit org je bijak..

    ReplyDelete
  24. Ko jeles ker boboi kayer...kalo dia curi duit kerajaan pigi repot kat sprm lah...sini bukan pejabat sorm...ko rabun tertelan ubat gegat...patutnye ko telan ubat gila....hehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jeles kt najib ye sbb matdet asal.miskin bangok.. jd pm 7 ktrunan kaya..boboi bodoh mbgji pon daddy sponsor..tiba2 kaye trlajak..rompak 30 billiuun pn xjwb lg..ayoyoyyoo.itu pariah madeyy mnyak busukk ati jugakkk

      Kikikiki

      Delete
    2. Ko cakap pon dah tunggang terbalik...otak dah bengong...hihihi

      Delete
  25. Ato bontot kena sula dengan batang besar bangla di chow kit mlm tadi..hihihi...otak pon dah jadi bengong...hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bontot2 skg dh senstip sjk matdett jd geng ahli bontot negaraaa..kikili

      Delete
    2. Aku dah cakap jangan kerja obertime tahan bontot di vhow kit...ko degil kerana najib bayar ciput....sekali batang bangla dan man singh dan abang sadar rodok ko caj caj 5 kupang jer...tak berbaloi dgn otak ko jadi bengong...cuma untung berak ko.lawas sikit....hihihihihii..

      Delete
    3. Bontot Negara? Maksud kau BN? Kahkahkah

      Delete
  26. Boboi useless savvanahcat pgg jwtn dlm 100 company..sbb tu duit byk trljk..tp peliknye mese jd embi kedah partime dlu..hbid rezab negeri die balun.. mmg xreti buat duit..rembat duit org je bijak..kekekee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah cakap jangan kerja obertime tahan bontot di vhow kit...ko degil kerana najib bayar ciput....sekali batang bangla dan man singh dan abang sadar rodok ko caj caj 5 kupang jer...tak berbaloi dgn otak ko jadi bengong...cuma untung berak ko.lawas sikit....hihihihihii

      Delete
    2. Otak bengong cakap pon meraouu dan tonggang terbalik...hihiji

      Delete
  27. Dari Yan… Datuk Seri Najib Tun Razak ke Tanjong Dawai di Merbok,kemudian ke Padang Terap.Ini diikuti acara terakhir lawatan hari pertama Perdana Menteri ke Kedah Isnin di Dewan Wawasan,Jitra dalam kawasan Parlimen Kubang Pasu pada sebelah malam.

    Pada Selasa beliau menghadiri dua lagi acara yakni dengan pelajar Tahfiz di Pondok Tanjong Kapor dan dengan pesawah di Sungai Korok,Alor Biak.

    Di Tanjong Dawai Najib telah merasmikan projek perumahan besar untuk nelayan di situ dan membuat pengumuman melibatkan RM200 juta untuk pembangunan semula 12 penempatan nelayan di seluruh negara.

    Berbanding empat lokasi dijejak oleh Perdana Menteri ramai yang pasang teropong ketika beliau melangkah masuk ke Dewan Wawasan Jitra.

    Apa tidaknya Kubang Pasu ialah bekas kawasan Parlimen dimana Tun Dr Mahathir Mohamad bertapak memerintah negara selama 22 tahun.

    Tidak kurang menarik Timbalan Menteri Pertahanan Datuk Seri Johari Baharom ialah Ketua UMNO Bahagian dan Ahli Parlimen kawasan itu.

    Mungkin orang sudah lupa beliau ialah bekas Setiausaha Politik kepada Dr Mahathir dan merupakan orang ‘on the ground’ yang jaga kawasan itu.

    Sekalipun berdepan badai politik Johari telah membuktikan kekuatan beliau yang tersendiri dimana kawasan Parlimen Kubang Pasu dan dua Dewan Undangan Negeri yakni Bukit Kayu Hitam dan Jitra kekal ditangan BN dengan majoriti besar semasa pilihanraya umum ke 13.

    Dewan Jitra juga pernah melakar sejarah tersendiri.Ini berlaku semasa kemuncak Dr Mahathir menghentam kepimpinan Tun Abdullah Badawi sebagai Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedah dsh goyang...baru ko tahu najib...bisa tak bisa orang tua tun...hihihi

      Delete
    2. http://m.thesundaily.my/node/535627

      Kah..kah..kah perang saraf celahkangkang.. takkan kawasan 'kubukuat' BALING GELAS TAK PECAH...BABI PUN BOLEH TERBANGGG WOOO boleh himpun sebanyak ni org yg dtg sokong Najib? Ok lah tu..dh hujung programm esok nk kerja..ank2 nk sekolah..

      Gerun jgk ye macaii..kata 'kubukuat' topdog???

      KEKEKEKEKE

      Delete
    3. Kalo masih kuat tak perlu najib round kedah 2 hari...kubang pasu jahari baharum kat orang kuat di kubang padu...tak yakin ker?...kuat ape tuuu...hihihi...tun madey relax jeer....

      Delete
    4. Org Kubang pasu semalam pakat kenyang
      Topdog rasa dah melayang
      Ingat kubukuat boleh menang..
      Tengok najib mai..dia yang goyang..

      Kah kahh..kahh..

      Delete
    5. Semua negeri najib round..byk hari..kah.kah..ko dh ketar kaki tgk kubukuat nk terbang..nk pertikai apa dh najib ada byk program..

      Topdog buat ceramah tiang lampu yg byk..org tarak..harap di penang saja..cinapek umur 50 atas pulun sikit..melayu haprak sekerat pn xnmpk..kikiki

      Delete
    6. Tun madey tak perlu angkut dgn bas...tak perlu kluar arahan kpd kakitangan awam dan askar supaya hadir ke program dia...batu pahatvdan bavhok buka kawasa tun tapi sambutan hangatbluar biasa...

      Tun tak payah viralkan vedeo tun belasahbdr kangkong kamarut...berjutavyg tengok....hehehehehe...otai masih berbisa gerunkan najib hingga tak cukup tido...tun tak payah janjikan billion kpd orang langkawi...Tak Serammmm keer?...

      Delete
  28. Tak berbaloi lansgung dan tak pstut najib king of cash bagi cina jho lo billions hidup mewah tak payah kerja....

    Najib bayar kejora bapuk tulur kicik ciput sangat...hingga kejora kena kerja obertime tiap2 mlm di chow kit tahan bontot kpd bangla cari rezeki halal yg lebih sikit...hingga otak kejora bapuk tua jadi bengong cakap pon tunggang terbalik....cian ko kejora dah jadi lembu
    najib...siang mlm kerja kuat nak pertahankan kapla prompak bernumaah tapi jasa mu dipandang enteng oleh najib....jho lo jugak di belai najib...tak lagi mampis lah ko...

    BRAMBOOOSSS KO....HAHAHAHAHAAAA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok gila dh masok bertugas dhhh..blh agk dh standard bengap posting mcm org sawanbabi.. heheheh

      Ko dh xde modal nk kencing..asyil ratib jho lo
      Nnt mase ko nk mampos ko xblh mngucap..ko ratib la jho low2.. sewel mcm ko ni kesian jgk tgk.. kah..kah..kahh

      Delete
    2. Ko takut jho lo?...kenape? .gila bela cina prompak...hihihi...tulur kicik...

      Delete
    3. Najib penakut ko pon penakut jugak...hihiji

      Delete
    4. Jholok, jholok, jholok... Jolo tolonglah jolok kat macai yg dah bermatian-matian membela ko tu... Kahkahkah

      Delete
  29. Plg malu mase topdog buat ceramah di pj..grand bknmain harpnye.. alih2 foodtruck lg byk dr org yg dtg nk dgr klentong topdop ..celangkangkang lngsung xupdate event..kah..kahh..kahh#klentongkrasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Temberang kaki temberang...bukan tak biasa...

      Delete
    2. Kihkihkih... Dlm mimpi kau ke cai?

      Delete
  30. Tun madey tak perlu angkut dgn bas...tak perlu kluar arahan kpd kakitangan awam dan askar supaya hadir ke program dia...batu pahatvdan bavhok buka kawasa tun tapi sambutan hangatbluar biasa...

    Tun tak payah viralkan vedeo tun belasahbdr kangkong kamarut...berjutavyg tengok....hehehehehe...otai masih berbisa gerunkan najib hingga tak cukup tido...tun tak payah janjikan billion kpd orang langkawi...Tak Serammmm keer?...

    ReplyDelete
  31. Kejora bapuk tua tulur kicik melalak kononnye najib masih diterima rakyat...hihihi...tinggal tak berape kerat lagibyg sokong najib...

    Johor kedah negeri sembilan dah goyang2... Sabah tinggal kenangan jee...

    Melalak lah ko kejora bodooh tulur kicik sedapkan hati ko....najib yg sengsara...zahid pon mcm dah kurang selera...berucap pon dah tak berapi2 lagi...

    ReplyDelete
  32. Tapi kejora bodoo tulur kicik tak boleh nak sabotaj blog ni...kena terajang laa...

    ReplyDelete
  33. DIPERGUNA APA PULAK CIK AZALINA, BUKANKAH TUN MAHATHIR KETUA PAKATAN HARAPAN?

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Azalina Othman Said mendakwa Tun Mahathir Mohamad telah digunakan oleh pembangkang untuk kepentingan politik mereka apabila bekas Perdana Menteri itu dibawa menyertai sessi taklimat Rang Undang-Undang Berita Palsu di Parlimen, semalam.

    "Saya pun tidak pasti bagaimana Tun Mahathir boleh masuk, tapi biarlah dia masuk, nak buat macam mana.

    "Saya buat taklimat untuk Ahli-Ahli Parlimen pembangkang saja...kalau mereka nak panggil Tun Mahathir, saya nak buat macam mana? Itu hak merekalah," kata Azalina.

    Untuk itu, katanya, Tun Mahathir telah digunakan oleh pihak pembangkang untuk kepentingan politik mereka.

    ReplyDelete
  34. Umno dah ketandusan modal...tuduh tun ketua PH dipergunakan oleh pembangkang...PH di ketuai DAP...

    Dah nampak umno akan kojol pru walopun buat akta baru...

    En Azalina pon pandai temberang klentong bila tak boleh jawab soklan tun...

    ReplyDelete
  35. Yahoo.. Aku dpt pglan pilih rmh PRIMA ..terima kasih dato najib.. I love pm..hrp jemin tiang rmh pn xnmpk.. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belia malaysia,diasuh tutup minda, puja,dear leader,gam mulut,takut.
      Event2 berciri ala pra tadika.
      Ucapan2 sehala ala townhall sehala.
      Acara penuh pomp, brrasap brrlampu warna warni.

      Cyg penting....ada abutan bertuah, dgm hadiah2. Sesekali ada yg akan ditonjol gembira dpt rumah...ala mlm scam.
      Rakyat dh nmpk game BN dgn teknik scam mlm ...helah mvm2, asal matlamat menipu kabrrap tercapai.
      Rakyat dibudak,negara dilantak

      Delete
    2. Dapat rumah PRIMA. Patutlah bodek kuat. Kahkahkahkahcaiiiiiiii.

      Delete
  36. Hahaha...kejora bapuk tulur kocik cakap kat mana2 pon najib pegi dewan mesti penuh....kejora bapuk dah lame aku tahu kaki temberang...masuk kubu musuh baru tahu langit tinggi rendah......

    Kalo aku jadi kejora tulur kicik aku terjun laut kat jeti kuala kedah....hidup tak berguna lagi kuat temberang..hehehehe

    ReplyDelete
  37. Blog ni akan berkubur slps pru nanti.. Akn diambil alih.. Masa tuk macai pakatun meroyan x lama dah.. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga blog kau yg kosong trafik tu. Tak ada sapa pun nak pergi sana. Kahkah... Harkkkkk tuihhhh

      Delete
    2. Goblog temberang putaralam...datu hala...blog ni bagi 2 hala.. KD bagi pluang cai2 tunjuk lagak bodooos...hihihi..

      Delete
    3. Parti komunis china (abang long umno) nak ambil alih? Eeeee takutlah dgn pemerintahan kuku besi gam telinga,zip mulut komunis mcm tu....non islamit lansong nehhh.
      Ok kita kasik humban UMNOBNPAS.

      Kesian tgk macai pemakan taek low...terpaksa masok blog ph buat taek, sbb blog umnopas sudah ampos sunyi. Tv 3 pun dah tinggal suku.
      Rata2 arguement macai mcm satu template sj..ala mazlan , atau ala jamal.
      Komon nk project Ibtellect.. tp last2 plastik.
      Konon nk project samseng, last telan gegat.
      Kalau tgk video Kankong Ijo kulom gegat..itu lah melayu najib ,islam Alhud2.

      Minta simpang jauh2 lah anak culcu kita,..jadi begini
      Umnobnpas dah jd mcm makhlok Fake...

      Delete
  38. Gambar dewan kosong berita palsu ni...cobaan nak malukan pm

    ReplyDelete
  39. 10 tahun pun masalah manifesto xdapt tunaikan.. Ada hati nak selesaikan masalah (mslh apa aku pun xtahu) dlm 100 hari.. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah apa kau tak tahu? Sah kau ni bangang.
      Kahkahkah...

      Delete
    2. Yolo.. Sbb hidup aku ok selesa sng Alhamdulillah bwh pimpinaan najib

      Delete
    3. Ko sekor jer...berjota tersepit dengan kosvbarang mahal...kalo.mintak bukti cai temberang terus cabut lari...

      Delete
  40. http://babab.net/out/video-kerusi-kosong-ketika-pm-najib-berucap-memaksa-penganjur-menutup-pintu-dewan.html

    ReplyDelete
  41. Aku nak bg nasihat.. Baik ko cpt2 hasut lg kuat rkyt slgr dgn pp.. Sbb 2 negeri ni akn tumbang.. Kalo ko lambat buat keje jgn salahkan aku.. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bkn apa.. Kesian la kat hampa semua nanti lansung xdak negeri.. Takkan nak bersidang bawah pokok lg kot.. Mcm wak nijar.. Kah kah kah

      Delete
    2. Bila adaknye ko akan terjaga dari mimpi...rakyat selangir dan penang dah serik hidup bawah bn...tanah peneroka ijok azmin yg selamarkan dari mangsa kroni umno berbelas2 tahun tak selesai...itu blm bantuan lain lagi...hihihi

      Delete
    3. Dikedah negeri bn pon orang kedah tak mao dengar najib klentong...

      Delete
    4. Aik jgn salahkan aku.. Ni realiti lps pru nanti.. Bertabah lah hampa semua.. Bkn kami x bagi igt no.. Kah kah kah

      Delete
  42. Cai....baik ko hasut negeri bn...banyak yg akan jatuh ketangan PH....hihihi...kedah johor negeri sembilan melaka perak dan sabah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. OH menang simple majoriti serawak akan join PH...jadi 2/3 majoriti. ..najib dan sekutunye rehat di sungai buluh...

      Umno hancur tiada lagi pemimpin...

      Delete
    2. Kah kah kah.. Kah kah kah.. Apa agaknya jadi lps pru nanti dgn harapn mngunung tinggi tp akhirnya kecewa.. Takpa hospital tg rambutan ds najib xtutup lagi..kah kah kah

      Delete
    3. Ko yg akan ke tg rambutan...najib dah merudum...kapla prompak berjumaah...

      Delete
  43. Cian najib di negeri bn sendiri pon orang bn tak mao tengok.muka...tak hormat langsung presiden sendiri...

    Tun relax...

    ReplyDelete
  44. Kenapa la hampa semua diberi harapan palsu.. Adoi. Tragis sungguh.. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok lah vedeo kerusi kosong...hehehe...hang tak ketaq jubo?...najib yg sengsara...

      Delete
    2. Itulah salah satu harapn palsu aku habaq mai.. Terkinja tgk kerusi kosong.. (walau pun imaginasi saja).. Kah kah kah

      Delete
    3. Hidup dlm khayalan tolak realiti...mampos lah ko nanti...

      Delete
  45. Ape dah jadi di kedah negeri bn?...pintu dewan terpaksa ditutup takut penonton cabut lari...kerusi yg dengar klentong najib....hihihi...tak boleh tido najib...patut ler najib cakap tak cukup tido...bukan kuat kerja...gelisah ketakutan....hihihi...nak bubar parlimen pon bimbang bila tengok kerusi kosong
    ...serammmnyee..

    ReplyDelete
  46. Tengok kerusi kosong najib berucap pon tak bersemangat...tak meneran soara...najib rasa serammmm bulu roma...hehehehe

    ReplyDelete
  47. Cai masih menaruh harapan supaya najib dan lho lo selamat...orang kedah dah bagi dignal yg jelas....goodbye najin dan cai

    Di negeri bn tolak najib mcm mana nak tawan selangor dan penang...angan2 mat jenin cai bodoos...
    ..

    ReplyDelete
  48. Tun madey snnyum lebar...tido lena...relax....najib yg gelabah....hehehehe...
    ..

    ReplyDelete
  49. Serangan ala Zombie gabungan Melayu najib, dan islam Alhud2.
    Ternyata mrreka dibrainwash dalam pelbagai sudut oleh jasa.
    -mokok bangsa, totok agama,fantasi cabutan bertuah,seronok konsert2 , asyek tanggis drama bodoh, marah sarip dol,sebijak kangkong, setaat totok.
    2 Visi ikonik dpt melambang hala tuju Melayu najib, islam Al Hud2.

    - Sebtg Kankong ijo mengeliat telan gegat nk tunjuk pandai.yg tidak dimiliki.
    - Seketol Taek jamban memecah botil beer yg tak brdosa , utk t7njuk hebat yg tk ujud pd diri.

    Inilah deputy2 yg buat halatuju taat totok pd ketua lanun sekira umnobnpas menang pru lagi.
    Rakyat zip mulut,padam akal,sumbat telinga..kerja bayar cukai hutang, tanggung gaji besar atasan dan agency2,....
    makan brim sikit, diam...tgk tv3.
    Dan yv penting !!!
    Jho Liw jgn Usik. 1mdb jgn tanya.DAP itu jahar, rasuah itu baik.

    YA ALLAH, JAUHILAH KAMI KESENGSARAAN DIPIMPIN MRREKA2 YG TAK LAYAK.

    ReplyDelete
  50. Manifesto kunun perjuang kebebasan media.. Tp jemin jamban sekat media masuk sdg media dia.. Kah kah kah.. Ckp xselupa bikin.. 10 tahun jji manifesto gagal nk selesai dlm 100 hari.. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultan sendiri pun dah muak tgk TV3, sbb tk henti cuba bina naratif burok bab air. Habis dikencing g seluruh rakyat...sbb itu rating tv3 dh ampos...penjana fake news u ggul uyk umnobnpas.

      Mmg melampaulah tv 3 tu kan 842?

      Delete
    2. Tv3 patut dihalang kerana tidak dijemput ngok...bagi fakra tv3 suku belit fakta...

      Delete
  51. Rting 3juta tontonan setiap mlm.. Ok la tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko guna timbang apa buat sukat tu 856. Hebat la ko. Cara hujah ko menyerlah hala tuju mbenyuk budaya.
      Terdapa 2 Visi ikonik dpt melambang hala tuju Melayu najib, islam Al Hud2 spt ko tu.

      - Sebtg Kankong ijo mengeliat telan gegat nk tunjuk pandai.yg tidak dimilikinya.
      - Seketol Taek jamban memecah botol beer yg tak bnyardosa , utk tunjuk hebat yg tk ujud pd dirinya.


      Ko yg mana 856?

      Delete
  52. Umno pas biarpun tak bergabung pru 14nanti bakal kembalikan kekuatan melayu islam.. Alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah sikit 859.
      Kembalikan Kekuatan lanun kuno, dan kelicinan utusan2 termasuk perketatkan kaberap.
      Mungkar boleh asal matlamat halal.

      Yg oenti g Jjo Low jgn sentuh sebut...Taek cina tu sedao koot.

      Delete
    2. Pas umno 2 dua kojol...satu klentong satu pembelit...

      Delete
  53. Melaporkan melaporkan melaporkan.. Keadaan terkini himpunan bersih.. Hampir 500ribu rkyt berarak bersama mahadet kutty menuju tugu negara utk betselfie... Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik lah ko merapoo...umno dan najin dah kurang peminat

      Delete
    2. Rilek lah.. Xpa petang karang para hanjing pakatan akn edit la gmbr kunun 18juta bersih bersama mahadet.. Dah bagitau 500ribu pun tak bercukur lagi.. Kah kah kah

      Delete
  54. Guna polis sekat itu ini, macai gengster ugut ganggu, buat dikir barat konsert, cabutan bertuah dll....kasik sunyi orogram PH. Lepas tu tuding hahaha..PH tak dot sambutan hahaha.

    Guna segala gula dikir barat,konsert, cabutan bertuah,berbas paksarela...kasik ramai orogram umnobn.
    Lepas tu nongkak hahaha..BN dapat sambutan.

    Kalau mana satu FAKE pun tak kenal, maka itulah definisi Melayu Najib berislam AlHud2.

    Hahaha...selisih anak cucu kita dari kebodohan tak bertepi mcm ini.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...